35 v + odottajat, vol 5

:kieh: :headwall: Täällä ollaan yhä edelleen töissä..ja oltiin sekä to että pe..ja kaikki sekaisin ton serverinvaihdon takia. Tänään on pakko tehdä pitkä päivä kun kaikki tapahtuu in slow motion..tulostaminen on tuskan ja työn takana! Huomenna on oman taloyhtiön yhtiökokous en voi siis jäädä ja ke olen sopinut uimareissua joten en voi jäädä överiin ja torstaina tulee jäppinen :heart: tänään on istuttava, saa nähdä kauan menee... :( Olen nyt jo ihan naatti ja henkisesti loppu kun kaikki kusee kintuille ja atk ei tahdo lähtee pyörimään... :headwall: :'( Viime yönä taas heräsin 04 sen on heti kun duuniin on mentävä..enkä ehdi soitella mihinkään hoitaakseni omia asioitani kun työ vie kaiken ja enemmän...Kaikki on ihan vinksallaan... :'(
 
Mino :hug:

Omat murheet tuntuu niin mitättömiltä sinua lukiessa... tuntuu ettei kotiäidillä ole edes oikeutta valitukseen! Mutta meillä naisilla vaikuttavat samat hormoonit ja vaivat raskaudessa ja sinulla siihen lisäksi vielä kurja KURJA työ |O Naisen elimistö ei kuitenkaan kaikkea jaksa kantaa vaikka maailmantuska meidän niskaan kaadetaankin! Nyt otat takin naulakosta ja lyöt toivottavasti työpaikan oven kiinni ja astut maailmaan missä keskityt itseesi ja Pullaasi :heart: Olette toisillenne elintärkeät ja sinun vastuullasi on teidän hyvinvointi :heart: Heitä hitot töille, raskaus kuluttaa muutenkin. Jaksuja :hug:

Oliivitar ja Heppuli
 
Mino, huh huh. Koeta jaksaa!! Ei kellään sain olla töissä noin kurjaa :hug:

Se peijjoonin tuhru ei vaan lopu :headwall: Sitä ei ole paljoo, lähinnä aamulla tulee pyyhkiessä vähän, mutta se kummittelee yhä! Okei, on tätä ollu ennenkin, mutta viimeks tätä reilumoi tuhruttelu enteili vaikeaa kehityshäiriötä, joten nyt ne kummitukset tuoll amun päässä tekee jo voltteja :ashamed: Lääkärissä kävin eilen, mutta lekuripa ei kurkannu alaosastoo, kun ei tullu verisätä vuotoo. Päivitt vain allergialääkkeet ja voiteet kuntoon.

Tortaina neuvolaan ja siellä kyllä aion pistää kovan kovaa vasten ja vaatia lähteen ultraan. Mun on PAKKO saada tietää, onko tuolla ketään, vai onko km/keskeytynyt km, tuulimuna vai tuubissa asukas. Se ny oliski, toista torvee ei ole käytössä vanhan onnettomuuden takia ja jos ainokainn menee, niin.... Ei sais tehdä tällaisia kauhuskenaarioita, mutta menetyksen pelko on kosketeltavissa. Olen nähnyt painajaisia ja sen semmosta. En osaa tältä odotukselta odottaa enää mitään :ashamed: Haluaisin niin kovasti kuulla hyviä uutisia, mutta en uskalla edes enää toivoa niitäkään. ei sais olla tällainen hermoraunio, mutta kun vain nyt olen. Pahentuneiden allergiaoireiden ja fibromyalkia särkyjen takia saikkua pidennettiin toukokuun loppuun asti. Nyt on ekaa kertaa elämäni aikana ollu pahoinvointia, joka kyllä on hirveetä. Tästä "ilosta" en olekkaan ennen tienny mitään. Hyi olkoon. Oireita siis ainakin on edelleen ja lisääntyy, joten ristiriitaisin tuntein mennään.

Anteeksi tämä valitus. On vaan niin paha olla.

Lumi-Marja ja Nuppunen 7+0 (toivottavasti siis hän on kyydissä ja voi hyvin)
 
Lumi-Marja nuo raskausoireeet kyllä lupaavat hyvää, usko pois! Oletko yksityistä gyneä ajatellut? Sinnehän pääsee aika nopeasti ja osaavaa henkilökuntaa ja kunnon ultrat!?
Oon tainnut mainitakkin useampaan otteeseen että mulla myäs aikaisemmat km:t ovat aiheuttaneet takaraivoon kovan km-pelon ja se varjostaa jokaista päivää. Eli täällä toinen raunio!! ;)
 
Hei kaikille! Tulen tuolta haaveilijoiden pinosta. Olen äiti, vm -66 ja raskauteni viime viikolla testillä - kolmella eri - todettu. Nyt siis vasta 5. raskausviikolla ja omien laskujeni mukaan pienokainen syntyisi tuossa joulun alla 17. / 18. päivä laskettu aika... Tai sitten menee yli ja syntyy jopa joululapsena ;) - näin aikaisemmat raskauteni ovat menneet, yliaikaisiksi.
Oireiluja ei muita ole kuin aivan järjetön rintojen kasvu - ihan viikon sisällä!!! Joudun vaihtamaan isompaan rintaliivin kuppikokoon jo heti alkuun - tilasinkin jo eilen ensimmäiset "mammaliivit"; tosi tyylikkäät ja kauniit sellaiset... =) Toivon ja rukoilen kuitenkin tietysti, että kaikki sujuu hyvin, olenhan tämänkin pinon siitä iäkkäämmästä päästä. Takana kolme normaalia raskautta ja terveet lapset näistä - 88, -94, ja -99. Olen viime syksynä avioitunut nykyisen mieheni kanssa. Tämä raskaus on odotettu, ja yli vuoden yritetty... Nyt Clomifen-kuurilla toisessa kierrossa tärppäsi! Odotamme hartaasti tätä rakkauden hedelmämme syntymistä ja tervettä lasta - nyt jännäämme ensimmäiseen ultraan vappuaattona 30.4.2010.
 
Minäpä täällä pohjamudissa kahlailen ...eli tänään rv6+6 ja viimeksi se kasvu kai pysähtyi näille paikkeille... Nyt jännittää miten käy. Lueskelin vanhoja juttujani vanhoista ketjuista milloin oireet lakkasivat ja muuta ikävää . Nyt sitten ihan kuin oireet olis tän ään vähäisemmät...mielikuvistustako?? En tiedä. Ens viikolla meen uudestaan ultraan varmistuskäynnille.
 
Onnea Haave2010 ja tervetuloa :flower:

Jääris, juu, olen lukenu sun tuntemuksistasi ja kovin tuttuja ovat.

Eka nauvola takan :) Terveydenhoitaja oli hieman paremmalla tuulella livenä, kuin puhelimessa. Onneksi. Hän kuunteli murheitani ja hyvin perusteellisesti tutki papereitani. Totesi lopuksi, että onhan sulle sattunu ja tapahtunu ikäviä asioita. Pahoitteli kovasti ja valoi uskoa tulevaan. Ääni kellossa oli siis ihan toista, kuin puhelimessa. Marisin kyllä lääkärille maanantaina tämän terkan asenteesta, joten oliskohan viestiä menny perille asti :ashamed:

Terkka ei alkanu ääniä kuunteleen, mutta halusi kokeilla tuntuisiko kohtu. Aikansa räplättyä tuumas, että hyvin kasvanut, reilun appelsiinin kokoinen. Kurkkasi kohdunsuuta ja sanoi, ettei näy mitään ylimääräistä ja tuhrukin loppunut. Hailakan beesin värinen valkkarikaan ei kuulemma ole epänormaalia. Joillain kuulemma raskausaikana saattaa valkkari muuttaa väriään beesistä keltaiseen. Tuota en tiennykkää vielä tähän päivään mennessä.

Neuvolakortissa vain on lohduton rivi. G11, P7. Lisätietoihin, kuusi synnytystä joista yksi kaksossynnytys. Viisi lasta elossa.

Nyt on jotenkin helpottunempi olo. Ensi perjantaille sain ultra ajan tuonne kaupungin keskustan neuvolaan. Veriseula olis 4.5 ja sokerirasitus 12.5. Np-ultra alika tulee postissa. Joskos se tästä, toivottavasti menis loppuun asti hyvin. Laskettu aika muuttui, kun olen kait itte laskenu päivän vikaan, joten uuden päivän voisi päivittää. LA 29.11.2010

Jäärikselle vielä, mulla ainakin oireet vaihtelee, mutta jotain koko ajan kuitenkin on. Kyllä se siitä, eiköhän me pärjätä :hug:

Lumi-Marja ja Nuppunen 7+4
 
Arvatkaa mitä minä tein tänään!!!!???? Mulla oli tänään kaikki oireet hävinneet mukaanlukien rintojen aristus ja olin ihan var,ma km:sta. Naama valkoisena ajoin taas kaupunkiin gynelle kun sain ajan (sama kuin viimeksi). Henkeäpidätellen siellä olin ultrattavana. Lääkäri totesi ensin mulle et oireiden häviäminen yleensä on merkki km:sta. Mutta kuitenkin näin sydänmen sykkeen ja kasvanut oli ihan kuin pitikin eli vastasi kai rv 7+0. Syke oli kuulemma ihan hyvä. Ja nyt illalla taas vähän rintojakin aristaa tai sitten oon puristellut ne ihan kipeeksi . Pientä kuvotustakin nyt ilmassa taas parin päivän tauon jälkeen . Eli toistaiseksi kaikki hyvin. Ikä mulla kuulemma vaikuttaa siihen että km:ja tyulee helpommin...kyllähän minä sen tiesinkin mut en olis lääkärin suusta halunnut sitä kuulla. Rv 12 vasta voin vähän huoahtaa enkä silloinkaan kokonaan...
 
Morjens piiiitkästä aikaa. Ilmoitusluontoisen asian viimeinkin selviydyin kertomaan: 3.4. lankalauantaina syntyi itse suloisuus vkoilla 36+6; neitonen mitoilla 3100g ja 49,5cm. Vedet meni jo edellisenä aamuna neljän huippeilla ja sitten lauantaina puolilta päivin käynnisteltiin tipalla, tyttö syntyi klo 19.21 =)
Viikko oltiin sairaalassa, tyttö sinivalossa kolmisen päivää.
 
Onnea paljon Muuttohaukka :hug:
Eipä ole aikoihin tullut taas kirjoiteltua.. Vaan eipä tänne kulmille uutta, hieman mietin että pitäisikö lääkärineuvolassa ensi keskiviikkona ottaa puheeksi runsaat supparit,jotka tosin jo ihan normaaleja näillä viikoilla. Ei vaan tahdo enää pysyä töissä muiden tahdissa enkä oikein sieltä saa ymmärrystä, eli saikulle toitottavat vaikka itellä muuten ihan ok nyt.

Hirmuinen pesänrakennusvietti pyrkimässä esille,kovasti koitan jarrutella :D mutta ruokatilan jo pistin verhojen osalta uusiksi ja uusia ajatuksia kovasti muhimassa.... odotan et pääsis äitiyslomalle, niin sitten alan putsaamaan tilaa vauvan vaatteille ym.

Voikaahan kaikki hyvin! Mie odotan jännityksellä ke, näen sitten 4D:llä ekan kerran tän pikkuiseni. :heart:

Kääkkis ja lapanen 25+5
 
Muuttohaukka Onnittelut Prinsessasta :heart: :flower:


Onnittelut Haave2010 :flower:
Lumi-Marja :hug: Onnea perjantain ultraan :hug: Nyt ei auta kuin uskoa että kaikki menee hyvin loppun asti :heart:
Jääräpää hienoa että kaikki oli hyvin :hug:
Kääkkänä jospa tosiaan itsekkin kääntyisit sen saikun puoleen, kyllä siellä töissä sit kerkee aikanaan ihan riittävästi olee :hug:

Mino älä hermostu, mä täällä taas huhuilen kuulumisia :ashamed: oot kuin pikkusisko jonka kuulumiset pitää kuulla vähintään kerta viikkoon ;)

Täällä ei kummempaa, Nuppumme rsitiäiset ovat 2.5 eli juuri vappuviikonloppuna ;)
Nuppu nukkuu kiitettävästi 5-7,5h yöunet mut vastaavasti illalla sit tankkaa vähän väliä et tuntuu et viimeiset pari tuntii asuu tissillä ;) Torstaina menemmekin 1kk neuvolaan, huoh :ashamed: tää aika menee niin nopeasti.

Kaikille ihanaa raskausaikaa :hug:
Ävm70 ja Nuppu 4vkoa :heart:
 
Täällähän on tullut mukavia uutisia! Onnea muuttohaukalle sekä Haave2010 :heart:

Juu työ ime kaiken kuten ennenkin ja opetettava oppilas on saapunut.Lisäksi tuo serverinvaihdon jälkimainingit kiusaa ja ei tää tahti näytä parantuvan..:( Nyt tulee komennus pääkallopaikalle pariksi viikkoa ens viikon keskiviikosta..EVVK :headwall: :kieh: Työmotivaatio on=0
Eilen palo käämi kun poitsun hoitaja rupesi vikisemään hakuajoista (vaikka ilmoitin että pääsin nyt vasta myöhässä lähtemään, jep kaaos duunissa jahäsä päällä KOKO PÄIVÄ KIIRE) niin se oli sitten jo liikaa..edellis yö meni valvoessa 03. duuniasioiden takia joten pinna ei muutenkaan paras mahdollinen.

Äitiyspakkaus tuli ja taisin saada vanhan pakkauksen.Ihan ok vaikka tykkäsin jäppisen paketin värityksestä enemmän sillon 5 v sitten.
Kelan papereihin tuli täsmennettävää kun kävi ilmi että työnantajan lärpäke pitää täyttää(ne maksaa onko se nyt 3 kk) joten siitä ilmoitin kelalle ja nyt odotan uutta äitiysrahapäätöstä.

Miten se äitiysloman alkamispäivä määrätään...siis onko se 30 arkipäivää ennen LA? Kyselee blonti...Jos mulla on LA 29.6 niin koska on vika työpäivä..ei mitään hajua...

Unipussi hankittu samoin lakana pinnikseen sekä hoitopöydän alle korit vaatteille ja tingeltangelille. Jätkä sai yölampun joka nyt on sitten auttanut ettei pimeä pelota niin paljon.

Vielä pitäisi hakea patja pinnikseen sekä imetystyyny.edellisen olen jo kierrättänyt eteen päin..onhan näitä pieniä hankintoja vielä.

KÄvin kuitenkin eilen uimassa ja kun palattiin jätkän kanssa niin sanoinkuvaamattoman kuvottava haju...pinnoitustyö on alkanut julkkrairemontin osalta ja se aine haisee vaikka meillä oli kaikki räppänät mitä auki saa. Päätä särkee ja kuvottaa tuo haju ja kuten huomaatte täällä ollaan ja kukutaan ja klo 03.10...heräsin 01 sitten 02.30...jep jep tällasta tämä..ei tule uni ei...ja tää haju saa mut voimaan todella huonosti.

ÄVM70: :heart: :heart: :heart: :hug: Oot ihana! Enkä mä hermostu.

Mino ja Pulla onko se nyt 30+1 jo?
 
Mino :hug: :hug: Eli vielä jatkuu painajaisesi siellä töissä :ashamed:
Tässä sulle kelan laskuri jolla saat tuon tarkan päivän jossa näet koko äippälomasi ;)
http://asiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication
Etkös kuitenkin pidä likäks kesälomaasi vai meinaatko tosiaan olla tuolla hullunmyllys ihan loppuun asti :/ Kovasti jaksuja sulle :hug: :hug:

Ävm70 ja Nuppu huomenna tasan 1kk :heart:
 
Niin terveisiä taas kukkujalta...heräsin enkä saanut taaskaan unta...
Juu jatkuu jatkuu. Eilen klo 16( tein siis lähtöä töistä) kun pyysin katsomaan paprut valmiiksi kun tänään ja pe on poissa ( ja yrittäisin nyt saada sen matskun liikkelle tänään)niin sain vihaisen eikö tämä jo menny kommentin. JOhon tokasin että ei kun meidän piti katsoa se yhdessä kun nippuun tulee liitteitä sekä muutenkin että varmasti on nyt viimeisin versio materiaalista kasassa.. Repesin ihan totaalisesti, parkumiseksihan se meni. Sanoin etten voi revetä joka suuntaan ja mun pitäis olla jo hakemassa poikaa... Ei muuta kuin soittamaan hoitotädille että anteeksi mutta menee vielä itku kurkussa...ja sitten vielä katsoin kasaan sen illan kokousmatskun... :'( :'( :'( Pääsin lähtemään puol viis ja itkin koko matkan hakiessani jätkää hoidosta...Tuuraajani oli lähteny siltä päivältä. Kenen päälle kaikki kaatuu-no minun..

Kyllähän tuo yritti lohduttaa että eihän tässä mitään hätää ja onhan tohon vielä aikaa...että älä stressaa... Aivan sekö pitäisi lohduttaa? Hän menee lupaamaan että aineisto on tällä viikolla lähtenyl..ohi minun ja sitoi siis mun kohtaloni tuolla lupauksella ja tiuskii kun yritän sitä aineistoa häneltä perätä että eikö se jo menny..haloo kukkuu tässä on menny hippasen määrä aineistoja ENNEN jotka oLI PAKKO laittaa koska niiden deadline oli jo ensi viikolla....Pakko priorisoida ja viime viikolla sanoin jo että tulee tiukka alkuviikko kun on näitä pakko lähteä alku viikosta kauhea määrä. Ei siis mikään ylläri...pitäisi siis olla...

Säästän kesälomani toiseen päähän eli kun palaan lomalta töihin ens keväänä seuravaa kesää varten.

Jätkäkin oli ihan ihmeissään kun en mitään jaksa. Olo oli kuin mankeloitu lakana...ja lennosta lähdimme kauppaan ja kävimme hampurilaisilla kun en ollu ennättäny syödä kuin voileivän koko päivänä :/

Elämä on....ihan syvältä. :'(
 
Tämä panikoi huomista ultraa...miten ihmeessä voiki pelottaa näin kauhiasti!! Olen psyykannu ittiäni pahimman varalle. Yksin meen, kun ukkokulta on yövuoros, enkä ala sitä kiskomaan mukaan noin tunnin nukkumisen jälkeen. Hirvittää niin, jotta on maha ollu kuralla koko päivän :ashamed: Pitäis kai maate mennä....mut ajatukset juoksee mihinä sattuu. Likkaki pitäis hakia kotia huomenna. Päätti sitte tullakki, vaikka eka meina, jotta tuloo vasta vapuks. Opiskelija neitokaisemme siis. Mietin jo, miten saa kaikki järkättyä, jos tulee vaikka sairaalareissu kaavintaan, tai miten lääkkeelisen kans menetellä....ei tervettä ei. Mut kaikki tulee mieleen, kn tarpeeks on takapakkia ollu tätä ennen.

Yli stressaantunu Lumi-Marja painelee pehkuihin toivottavasti Nuppusensa kanssa, 8+3

Mino :hug:
 
Huomenta :flower:

Lumi-Marjan uutisia odotellessa :heart: Toivottavasti pikkuisella ollut liimasukkia!

Mino :hug:

(.) Yöt käyneet levottomiksi... Täytyy koko emännän herätä, että saa kyljen käännettyä :LOL: Siitä seurauksena piiitkä kipeä supistus :eek: Onneksi yhteen jää. Tämä mamma tahtoo moottorisoidun sängyn!!!
Ultrassa tuli kurkattua jälleen Heppulia :heart: Heppulilla oli painoarvio jo 2,2 kg joten rv 36 uudelleen ultraan ja seurannassa vauvan paino, jottei yli 4 kiloiseksi pääsisi. Hematooma ei ollut kasvanut, joten lääkärin mielestä sitä ei kannata edes ajatella. "Unohdetaan koko juttu" hän tuumasi. Kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja kahdelle sormellekin ollaan auki... jotain siis tapahtuu ja jännittäminen alkoi :p

Oliivitar ja Heppuli 32 POKS
 
Lumi-Marja Varmasti jännittää ultra. Onnea siihen :)

Mino :hug: , kannattaisi ottaa varmasti työterveyteen yhteyttää, kun työolot noin kurjat. Sieltä niiden pitäisi puutua, jos muu ei auta.

Meillä oli eilen neuvola. Esikoinen 3v7kk oli mukana vauvaa katsomassa. Kaikki hyvin, hb laskussa ja paino hyvässä nousussa :) . Arvasinkin, että painoa on nyt tullut taas reilummin, kun liikut minimissä supparien takia. Eihän se kivaa ole, jos taas 20 kg tulee, mutta pitkät imetykset ovat ennenkin kuihduttaneet mua liiankin kanssa.

Sykkeet oli hyvät ja ultrassa näkyi vilkkaasti liikkuva poika vauva. :heart: . Jännä, jos todellakin poika tulossa kahden tyttösen jälkeen, vaikka ei sukupuolella mitää väliä olekkaan. Ainut mikä oli vähän huonompi juttu niin istukka taitaa olla kohdunsuun päällä. Ensi viikon rakenneultrassa katsellaan tarkemmin. Kyllähän se voi nousta vielä.

oliivitar Hyvä, kun ultrassa kaikki hienosti.

Nyt auttaan esikoista kerhoon lähdössä. Pian taksi tulee hakemaan.
-Poni 19+3
 
Toivottavasti Lumi-Marjalla ultratulokset ihania! :heart: :hug:

Mä jäin saikulle tänään, virallisesti keskiviikkona mut kävin vielä koulutuksessa ja eilisen hoitelin työasioita,etten jättäisi ketään pulaan. Ja silti tuntuu,että jätin :ashamed: Mutta ke oli siis lääkärintarkastus ja ultraus, ja runsaiden suppareiden,kohdunkaulan kanavan lyhentymisen ja iiiison vauvan takia huilin nyt pari viikkoa. Sitten loppuaika saikkua,jos vielä supparit jatkuu. Ei mulla kyl sit oliskaan enää kuin 3 viikkoa töitä! Eli Mino, varhennettuna voi aloittaa ä-loman 50vrk ennen ja normisti 30vrk ennen L.A.:ta. Valitsin sen ekan, kun olen varma etten pystyisi kuitenkaan loppuun asti sitkuttelemaan duunissa.

Parisuhde on solmussa, elämäähän tää,mutta olen kyl aika loukkaantunu miehen omituisista kommenteista ja äärettömästä itsekkyydestä :headwall: Mutta toisaalta pitää yrittää keskittyä olennaiseen, eli tällä hetkellä omaan ja vauvan hyvinvointiin,joten antaa ukon mössöttää ;) setvitään sitten myöhemmin, nyt en jaksa riidellä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista myös Oliivittarelle! Musta muuten tuntuu,et yhtäkkiä viikon sisällä, tää maha on valtava!!!! Se lähteekin jo heti rintojen alta ja potkutkin näkyy tosi selvästi jo paidankin kanssa. Vauvan painoarvio oli 1041g ja vastasi rv 27+3 eli n. 1,5viikkoa enemmän... vauva jo ultrassa hengittelikin ja liikkui vilkkaasti, imemisliikkeitä teki kovasti. :)

Mutta nyt siivoilemaan, näin sitä saikkua vietellään.... :LOL:

Kääkkis ja lapanen 26+3


 

Yhteistyössä