35 v + odottajat, vol 5

Aurinkoista päivää B)

Ja se on niinkuin POKS 34 :D Jälleen yksi etappi saavutettu!
(.) Tässä onkin ollut muutama tosi rankka päivä :'( Aamut yön levon jälkeen ovat suhteellisen normaaleja, ennen kuin kolotukset iskee. Pallukkani on kovana pienestäkin touhusta ja sitten alkaa jomotus lonkasta toiseen ja koko alavatsa kipunoi. Lisäksi tuntuu kuin räppänä olisi viallinen :ashamed: Hermopinni on tosi koetuksella lasten kanssa. Minulla kun on olematon suhdeverkosto lastenhoitajiin niin täytyy yksin jaksaa. Onneksi yöt saan nukkua ja Heppulikin nukkuu :heart: Ja aamuisin ehdin nauttia alkavasta kesästä!
Neuvolatäti tuossa jo arveli, että Heppuli kun tuntuu isolta, synnytys saatetaan käynnistää jo kesäkuun alussa :eek: Hui, kiirus tulee

Mino Ihanaa, piikit vähenee Kammassa! Älä ota itseesi painon nousua!!! Minulla esikoisesta nousi 20kg ja nytkin tullut jo 14Kg! Raippaa en ole saanut (kuin itseltäni), onneksi ihanan neuvolatädin. Sokerirasitusta pidän jo raskauteen kuuluvana rutiinina. Minulla on painoindeksi yli 25 ja ikääkin ;) joten siihen joutuu tai pääsee. Sukurasituksen takia olen aina itse olut kiinostunut mitä arvoja sieltä tulee. Meistähän viime kädessä vain huolehditaan :heart: Huh... Äidilläsi oli ollut aikamoinen urakka aikoinaan :hug:

Lumi-Marja :hug: Ja voimia ultraan! Toivottavasti pelkosi astuu välillä sivuun ja voit nauttia alkuraskuden tuomasta huumasta edes hieman. Itselläni oli myös vaikeaa, sillä ikä ja kokemus tuovat tullessaan murheita... Mutta sitä mitä ei tiedä, ei pitäisi etukäteen murehtia :heart: Tsemppiä!

Oliivitar ja Heppuli
 
Täällä sataa :headwall: :kieh:

Pinna on täälläkin kireenä.Vielä ois pakkopullaa eli työkammassa 3½ piikkiä :headwall: Nekin on liikaa. Sain juteltua kolleegan esimiehen( oma on ihan puupökkelö ja kuuro)kanssa kuten myös kolleegakin ja saatiin äänemme kuuluviin.Tää kevät on yhtä helvettiä ollu ja sainkin soiton pian sen jälkeen että toimarin kanssa on juteltu ja asia otetaan vakavasti puheeksi ja myös työn alle! Ei tästä paskasta tuu mitään...ja nyt kissa on nostettu pöydälle..mun tarvii vielä naamatusten ton ongelmahepun kanssa jutella ihan kasvotusten!

Entiselle syömishäiriöiselle on vaan todella arka aihe tuo paino :ashamed:

Juuri tuon takia en ota ite mitään riskejä ja kas Pulla on perätilassa ja veikkaan ettei siitä mihinkään muuta..joten tod näk sektioon mennään muutenkin!

Mino ja Pullero
 
Huhhuh, mikä päivä. Sitä tietää taas lyllertäneensä päivän :x
lääkärit,neuvolat, työreissut sun muut tehty ja äitienpäiväkahvituskin kaffeteltu päiväkodissa. Saikkua jatkettiin nyt ä-loman alkuun asti,joskin käyn pieniä työjuttuja hoitelemassa vielä. Melkosta rumbaa kyllä,kun yhtäkkiä olivatkin kaikki anomukseni kadonneet matkalle, onneksi löytyi!

Sain alkuviikosta äitiysavustuspäätöksen, milloinkohan se paketti tulee ja onko uusi?? Tänään luin just Kaksplussasta,et olisivat alkaneet jakamaan uutta pakettia, onko kellään tietoa???

Lapanen edelleen käyrien ylärajoilla, nyt painoa 1300g vaikka tuntuu niinkuin kymmenkilosta tuolla kantelis... Tsemppiä minolle vipoihin päiviin!

Kääkkis ja lapanen 28+3
 
Ai niin, oliivitarta piti :hug: kuulostaa niin tutulta vaivasi, vaikka ihan noin pahana ei tietty näillä viikoilla vielä olla. Mut perässä tullaan :/ mulla meinaa nivuset pettää, liikkuminen sattuu ihan kympillä :x Meilläkään ei tukiverkostoa ole muuta kuin äitini, anopille en luota lapsia eikä hän ottaiskaan. Joskus kaipaisi sellasta äitiverkostoa,missä voitas vuorotellen hoitaa toistemme jälkikasvua =) Mutta onneksi tuo esikoinen alkaa olla sitä ikää, et kohta uskaltaa jo häneenkin luottaa hoitoapuna, ei tosin pitkäksi aikaa..

no niin,nyt sinne sänkyyn.... :wave:
 
Huomenna sokerirasitus aamu 7.30 eli ilta puolikasin jälkeen ei sitten syödä mitään ja seuraavan kerran ruokaa saa huomenna n. 11.00 . Saas nähdä millainen olo tulee kun nykjyään ahdan itseni täyteen iltaisin ennen nukkumaan menoa ja muutaman tunnin päästä nälkä kurnii häiritsevästi . Huomenna voi kyllä pahimmassa tapauksessa oksu lentää terv.keskuksessa mut onhan siinä vessa vieressä . Ja tosiaan sitten tyhjään mahaan nopeesti se kupliva pullollinen sokerilientä .
 
mites jääris meni? Mulla tuo karmeus on 12.päivä :x

Onneks yrjö on jättäny mut aika hyvin rauhaa, jos tajua syödä vain tarpeeks usein. Mut päätä nyppii ja vessassa saapi laukata koko ajan. väsynyt olo on edelleen. Vatta on pienessä ajassa jotenkin pullahtanu tuohon ja vaikiahan sitä on peitellä. Olen niin pahuksen pieni, että kohdunpohja tuntuu jo navan korkeudella, normaalikokosillahan se on siinä joskus vasta viikkojen päästä. Neitokaista odottaessa viimeisillä viikoilla mun maha oli niin järkyn kokonen, että haittas todella jo elämää. Tyttönenkin oli kyllä ihan reilun kokoinen, joten nyt vain mietityttää, mitä tällä kertaa tuleman pitää :D Kunhan nyt vain kaikki olis ok...

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+0
 
Heipat täältäkin :)

jääräpää toivottavasti oli sokerit oikealla tasolla

Täällä ollut taas muutaman päivän napakoita suppareita ja paine lisääntynyt tuolla alapäässä. Neuvola olisi vasta ensi viikolla, mutta taidan jo huomenna sinne soitella, kun olo on niin kelju. Lepokaan ei tunnu nyt tilannetta korjaavan. Meillä tytöt ollet myös flunssassa, joten yöunet jää normaalia vähemmälle. Oikein välillä harmittaa tämä jatkuva varpailla olo, kun toisaalta nautin raskaana olosta paljon. Vauvan liikkeet on jotain niin ihanaa.

Olen ihan hurahtanut ostamaan poikavauvan vaatetta. Tuntuu kuin olisin ensi kertaa tulossa äidiksi, kun tyttöjen jälkeen tulee poika. Niin erilaiselle tuntuu. Esikoinenkin alkaa pikku hiljaa hyväksymään ajatuksen pikkuveljestä :) .
-Poni 21+6
 
Täällä sf-mitta huitelee yli käyrien :D
Painoa tullu jo 10kg alkupainoon, vielä on varaa lisätä :LOL:

Lauantaina alko takahammasta koskemaan hitosti :/
ja eihän meidän käpykylässä mitään särkypäivystystä ole, joutu odottelemaan maanantaihin asti että sai ajan hammaslääkärille, onneksi sain.
Pako oli parasetamolia ottaa päivällä ja yöksi otin panacodia että sai nukuttua...
Nyt ei koske hampaaseen mutta joku tuntemus on jäljellä, perjantaina alotetaan sitten juurihoito siihen.

Huomenna olisi ä.polilla käynti ja diabeteshoitajallekkin aika.
Näkee pikku öttiäisen taas ultrassa =)

Sokerit on välillä ollu korkeat vaikka insua olen pistäny sen minkä on luvattu :/
Voipi olla että yksikkojä lisätään taas...

Meillä ainut tyttö on päättänyt että mahassa on tyttövauva.... rakenneultrassa näytti olevinaan poikaa...

a ja öttiäinen rv32+1
:wave:
 
Raskausdiabeteshan sieltä pärähti taas :attn: eli kaikki herkut nurkkaan...ja kuolaamani makkarat ;) Mää en ala! Ja rv vasta 10+4 ja pahoinvointiakin ja siihen auttaa nimenomaan epäterveellinen ruoka :attn: . Perjantaina nt-ultra ja jännittää sekin kun saan siellä kuulla sen down-riskin.
 
Niin tosiaan se sokerirasitus sinänsä sujui ilman yökkäilyä kun sain sen sokeriliemen nniin se oli jopa hyvää ja siitä sai mukavasti energiaa että jaksoi pari tuntia. Ainut oli että edeltävänä iltana kun en puoli kasin jälkeen saanut syödä niin ahdoin itseni ennen sitä piukkaan ja sitten alkoi turvottaa ja tuli iklmavaivaa ja sylki nousi jo suuhun eli oli tosi paha olo mut en onneksi oksentanut ja nukahdin ja aamulla oli ihan kohtuullinen olo ku lähdin siihen sokerirasitukseen mutta kyllä se sen sai aikaan että sitten illalla särki kovasti pää kun sokeriarvot olivat niin paljon heitelleet johtuen ensin siitä paastosta ja sitten syömisestä.
 
odottaja liittyisi seuraanne jos vaan saan :heart: odotukseni on niinkin pitkällä kuin 32+3 ja kyse on toisesta lapsesta..esikoinen on huomenna 15v ja tyttö..mieheni kanssa käytiin kova lapsettomuus hoito..3 kesken ennenkun pakastealkio lähti onnellisesti kasvamaan kohdussani :heart: kaksi laitettiin mutta toinen menehtyi..odotus on ollut aikas rankkaa..olen ollut jo melkein puoltoista kuukautta sairaslomalla työstäni ja seinät alkavat kaatuileen päälle :'( olo on todella turvonnut..alussa kun joutui syömäänkahdenlaista hormoonilääkettä niin painakin on tullut todella kiitettävä määrä :'( keho ei oikein ole tottunut näinkin suureen määrään :ashamed: MUTTA onnellinen olen enemmän kuin sanat voi kertoa :heart: :heart:
 
Aamukammassa 1 piikki! :eek: Joko se nyt loppuu??? :D Huomenna vika työpäivä ja sekin puolikas koska lähden klo 11....Apua..tähänkö tää nyt jää? On ihan epätodellinen olo.
vielä ois vaikka mitä...ja harmittaa jättää rytökasa tuuraajalle... :headwall:

Sokerirasitus on 26.5 ja toivon mukaan litku ei olisi se sama kola mikä viime kerralla..meni meinaa vartti saada alas koko satsi....yökin ja yritin saada litkun pysymään alhaalla :x

Tervetuloa vain blondi :heart: :hug: :flower: Aika samoilla viikoilla mennään ja tokaa minäkin odotan. Olen itse käynyt ekan kohdalla lapsettomuustaistelun, joten täältä löytyy vertaistukea jos joskus siltä tuntuu tai voit laittaa privaa jos kiinnostaa :heart:

Jääris: Millasen ruokavalio-ohjeen sait mukaasi? Pidätkö jotain ruokapäiväkirjaa?

Mino ja Pulleropallero 33+0 B)
 
Mino mulle terkkari tokaisi puhelimessa vain että kyllä sää varmaan muistat edellisestä raskaudesta mitä sai syödä ja mitä ei...en kyllä muista mutta toukokuun lopussa mulla on seuraavan kerran neuvola jolloin saan kai tarkemman ohjeistuksen toivon mukaan ja niitä koti testauksen tarvikkeita ja varmaan jonkun ruokapäiväkirjankin eli ilmeisesti asialla ei sitten oo niin kiirettä!!?!
Siitä litkusta sokerirasituksessa niin se oli tuolla vaihtunut eikä ollut enää sitä poreilevaa kolaa vaan sellaista sokerista mehun tapaista joka ei poreillut ja se oli helppo nieleskellä.
 
Nukkuuko joku teistä mahallaan nyt raskausaikana? Itse yritän välttää mutta tänään mulla on jostain syystä ollut kauheet ruuansulatuskivut mahalla (ainakin toivon että ne on vaan ruuansulatusongelmia) ja oon joutunut makaamaan mahallaan ja nyt alkoi huolestuttaa että onko paha vauvalle jos makaa mahansa päällä !!?? .
:eek:
 
jääräpää nukuin mahallani niin kauan kuin tuntui hyvälle. Edelleen luen illalla kirjaa sängyssä mahallaan, mutta kasa tyynyjä mahan alla.

Kävin tiistaina neuvolassa. Kaikki onneksi hyvin. Levätä vaan pitää, jotta supparit pysyy kurissa. Vähän tihennettiin käynteja ja seuraava aina onkin jo kolmen viikon päästä lääkärille. Saikkukin jatkettiin äippälomaan asti. Nyt supparit ehkä vähän rauhoittuneet, mutta olen ollut mahataudissa. Kuopuksella alkoi kuume eilen ja tuolla hän nytkin nukkuu.
Ruuanlaitton ja siten opetushommiin tallille.
-Poni 22+2
 
Ihanaa, uusi tullut, onnea paljon :heart: :flower:

Np-ultra kuulumisia :D :heart: Tällä kertaa kaikki on hyvin. Nuppunen vastasi päivälleen viikkoja ja LA ei siirtynyt. niskaturvotus 1,4mm, joten ihan hyvä. Riskiluvuksi tuli 1:6000, joo, parempiakin on nähty, mutta kortiin kirjoitti riski normaali, joten se riittää meille :) Kyllä siellä helpotuksen kyyneleitä tuli miehen kans vuodatettua, niin helpottunut olo tuli. Menetysten ja hyvin vaikean epämuodostuman jälkeen tämä on jotain käsittämättömän ihmeellisen ihanaa :heart: Pieni rakas vain liikuskeli siihen tahtiin, että oli vaikea saada hyvää kuvakulmaa, muta kätilö oli ihanan rauhallinen ja sanoi, "katotaan nyt hetki tätä kilpavoimistelua ja odotellaan, että pitää hengähdystaukoa" :D

Nyt ei oikein edes osaa ajatella muuta, on niin ihana ja helpottunut ja erittäin onnellinen olo :heart:

Niin no, kortin kääntöpuolella on tänään todettu raskaudiabetes, kun tulokset tuli. Arvot tosin sen verran vähän pielessä, että ruokavaliolla varmaan taas mennään. Viimeset kolme raskautta on ollu tämä rd riesana, joten kyllä se tälläkin kertaa siinä sivussa menee.

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+4
 
Tänään olin nt-ultrassa ja laskivat siellä riskiluvun downiin ym. ja se oli 1/1000 joten jippii, ei tarvita punktiota!!! Niskaturvotus oli sellainen kuin pitääkin ja muutenkin kaikki oli kunnossa. La olisi ultran mukaan jo 29.11 mutta koska vasta jos 5 päivää heittää la niin silloin se muutetaan joten voimassa on edelleen neuvolan antama 2.12 ja eroa oli siis 4 päivää. Nyt olen väsynyt mutta onnellinen. :heart:
 
Hienoa jääris, että nt-ultrassa kaikki hyvin! :hug: Helpottaa varmasti päivä päivältä, eikö?

Onnittelut myös Lumi-Marjalle hyvistä kuulumisista! Esikolla oli muuten täsmälleen sama nt luku aikoinaan.. :)

Poni:Hyvä että saikku jatkuu äippikseen asti! Paranemista taudeista!

Neuvolassa käyty ja tällä kertaa vain 300 g tullu painoa B) Hemppa edelleen laskenut joten rauta-annosta nostettava 2 tabuun. Kokoarvioksi heitti n. 3 kg ei tod mikään sokerivauva..RT oli tällä hetkellä mutta mitä se on kohta, ei voi tietää.

Jätkä sai sitten laivan ilmastoinnista räkis-yskän..ja tänään mennään kuuntelemaan keuhkot..alkoi kuivana yskänä ja nyt oksensi limaa aamulla... :headwall: Meni päivän suunnitelmat (kampaaja) uusiks...

Kelit olleet aivan ihanat, mukavampaa äitiyslomanalkua saa hakea :LOL: B)

Mino ja Pulla 34+0
 
Mino, ihanaa lomaa ja muistahan rentoutua :) No, sitä tuskin tarvii pahemmin edes muistutella. Toivottavasti ei nyt ihan tappohelteet tule, mut kaunista kyllä saa luvan olle :)

Täällä sen kummempaa kuulumista. Sokrumittarin kävin hakemassa ja ekaa käyrää tänään värkkäilly. Ihan on normi lukemia. Terkka kiitteli vain, kun kävin puntarilla ja edelleen paino 3kg alle lähtöpainon. Olin kyllä itekkin yllättyny, kun joka raskaudessa ennemmin olen saanu hankittua ekan kolmanneksen aikana jo vähintään 5 ylimääräistä kiloa. Olen tällä erää itteeni ihan tyytyväinen. Hemppa tarkistettiin kans 152 ja verenainekkin hurjat 92/58. Hemppa romahtaa sit puolenvälin paikkeilla, jos menee kuten ennen ja verenpaine ei pahemmin nouse, vaikka vähän sais, ettei huimais niin koko aikaa.

Nyt pitää lähtee valmistautuun toiseksi vanhimman lapsukaisen/nuoren naisen konserttiin. Ihanaa kuulla eka kerran, kun tyttö esiintyy oikean bändin kans isommalle yleisölle. Onhan sitä laulua kotona kuullu, kun karaokee kilpaa hoilataan, mutta on ihan eri asia tämän päiväinen kuitenkin. Jännittää äitiä varmaan enemmän kuin tytärtä :D

Asiasta kukkaruukkuun, ulkona on ihana tuoksu ukkossateen jäljiltä. Siellä tuoksuu ihan oikea kesä ja linnut laulaa. Ihana päivä sateesta huolimatta :)

Voikaa hyvin, Lumi-Marja ja Nuppunen 12+1
 
Moikka vaan tuolta vauvautuneiden puolelta (jos nyt joku ei satu muistamaan :D )

Ihanaa Mino että oot päässyt nyt pois sieltä helvetistä (jolta minun korviini tuo työpaikkasi kuulosti). Otahan nyt ihan rauhallisesti ja nautiskele loppuraskaudestasi ja siitä ettei ole enää sitä kakkaa siedettävänä.

Meillä Arttu on jo iso poika. Ikää pikkumiehellä on "jo" 8kk. Eilen käytiin neuvolassakin pitkästä aikaa ja oikein hämmästyin mikä hujoppi meillä kasvaa. Artun 8kk-mitat kun ovat 76cm/9645g. Arttu konttaa, nousee seisomaan tukea vasten ja hampaitakin löytyy (viimeisen laskennan mukaan) 6 puhjennutta, 1 hieman ikenestä läpi tullut ja 1-2 tuloillaan olevaa. Vajaa kolme viikkoo tuossa valvottiinkin aika "hyvin" noiden hampaiden puhkeamisen takia, nyt viikon verran taas nukuttu hyvin.

Ikävä on taas tähän pinoon mutta kun lapsiluku on tässä niin en pääse. Käyn vaan moikkailemassa teitä aina silloin tällöin. =)

Olkkis ja Arttu 8kk
 
Mino Ihanaa ja rento äitiyslomaa :)

Huh, eivät ole kyllä nämä helteet mitään mukavaa näin raskausaikana. Jalat ihan puupökketöt ja huono olo tulee ulkona. Muksujen takia pitää koittaa jaksaa. Mun vanhemmat ovat kyllä olleet täällä aina välillä päivisin. Tänään mun äiti kävi laittaan kukkapenkit kesäterään. Suurin osa kukista oli talvehtinut hyvin, mutta Kanadan ruusut olivat kuolleet. Uusia piti ostaa tilalle. Itseäkin himottaisi kukkapenkkejä tonkimaan, mutta ei vaan kykene. Sen verran tuo vähäinenkin touhuaminen rasitti, että melko pinkeenä masu ollut taas koko illan ja suppareita tulee helposti.

Hyviä vointeja kaikille helteestä huolimatta.
-Poni 23+1
 
Täällä uusi odottaja :wave:
Olen 36v, ja nyt kolmatta lasta odotellaan tammikuun alkuun, joten vasta alkumetreillä mennään, vointi on ollut loistava, toistaiseksi. Tuntuu kummalliselta olla muka raskaana vaikkei ole mitään oireita; no mitä nyt hajuaisti herkässä, kahvi ei maistu, väsyttää ja hengästyttää pienestäkin, turvotusta niin ettei kohta enää vanhoihin housuihin mahdu :D
Aiemmissa raskauksissa omat vaatteet olen joutunut hylkäämään jo rv 12, jonka jälkeen olen kulkenut selkeästi reilummissa vaatteissa. Johtuuko ehkä siitä että pituutta ei ole paljoa niin kaikki puskee ulospäin välittömästi.

Alkuraskuden ultraan olen ens viikolla menossa, varmistamaan että kaikki on ok, tähän asti. Neuvolankin olen jo varannut kesäkuun alkuun, siis kyllähän tämä tästä lähtee taas käyntiin.

Aurinkoista kevätkesä päivää kaikille B)

t. pimpula 6+5
 
Täällä taas kuopus kipeenä, tuntuu et koko kevät menny sairastaessa flunssaa :headwall: :headwall:
Jäi nyt muutenkin kotiin odottelemaan vauvan syntymää...

Taidan soittaa tänään Kelaan ja kysellä päätöksen perään, kun ei mitään kuulu edelleen. Äitiyspakkauksen olen saanut, mutta ä-rahasta ei mitään tietoa vaikka pitäs ens viikolla alkaa varhennettuna,hui.

Kääkkis ja lapanen 30+2
 

Yhteistyössä