35 v + odottajat, vol 5

Tervetuloa vaan uudet ja onnea plussista! =)

oliivitar joo poikaa "lupaili" rakenneultrassa mutta en itse ole pippeliä vieläkään nähny... Saaas sitten nähdä kumpi tulee... :D
Onhan nää lapsoset olleet melkein kaikki isoja, 4/6 olleet yli nelikiloisia :)
Minä vähän sitä mieltä ettei vauvaa kantsiskaa käännellä kun se kääntyy kuitenkin vielä miten sattuu... on varmasti jo sen verran löysää lihasta tuo minun kohtu :LOL:

t: amati ja öttiäinen rv35 poksis
 
Tervetuloa uusille Happikselle, Onnelliselle ja Miitallekin! :flower:

Amati: Komia on sullakin rantapallo :LOL: Minustakin se näyttää poikamassulle. Mulle kätilö näytti pippelin rakenneultrassa ja sitä nyt sitten odotellaan.Samanlainen rantapallo löytyy täältäkin.Raskausarvet-onneks en oo iteltäni vielä niitä löytänyt(ts en edes näe niitä
:whistle:) Saa nähdä tuleeko mulle nyt.Viimeksi tuli ihan lopussa :headwall:
Mulla oli jäppinen perätilassa ja kysyivät silloin aikoinaan että käännetäänkö, mä vastasin että haloo sillä on isänsä luonne :LOL: :saint: ei se käänny, älkää koskeko :D Eivät yrittäneetkään kääntää eikä tuo myöskään kääntynyt. Keisareiden tapaan perätilassa tuli jätkä ulos!

(.) Hemppa oli noussu 121! Tupla-annosta silti jatketaan B) painosta ei virkannut täti mitään, kai se tajus että jos kommentoi tulee kynsille :whistle: :LOL: :saint: Turvotusta on juu ja vähän oili valkuaista virtsassa että paastopissiksen käyn pissimässä torstaina.
Ens viikolla synnytystapa-arvio sairaalassa..ja terkka arveli että voidaan jopa ottaa sektio viikolla 38 :eek: sehän on jo pian?!
Pulla on syvällä alhaalla raivotarjonnassa että sinänsä tuskin enää mahtuu kiepauttamaan itteään väärin päin.

Mino ja Pulla 35+6
 
Onnea uusille Happis, Onnellinen ja Miita, taisin Miitaa jo onnitellakkin, mutta ei lisä haittaa tee :flower:

Tuhru sen kun jatkuu, mutta pikkuisen sydän sytkyttelee niin kauniisti tuolla kotidobblerilla, että en halua huolestua hirveesti asiasta. Tietysti sitä tuhrua pitää seurata, mutta ennallaan se koko ajan on. Odotan kyllä suuresti sen loppumista.

Allergia vaivaa taas :( Jos tähän kutinaan olis joku taikakeino olemassa, niin käyttäisin sitä. Lääkkeitä en todi syödä. Muistutan lähinnä unikkokangasta näine läiskineni. Hävettää lähtee ihmisten ilmoille, mutta pakkohan se on, ei ne aisat hoidu kaikki vielä kotoo käsin :ashamed:

Lumi-Marja ja Nuppunen 14+0
 
Itse olen ollut myös ihmeissäni tän ekseeman kanssa, joka alkoi käsistä, mutta loppuviikosta äityi ja levisi kasvoihin ja ylävartaloon... Lisäksi iho muuttui samalla sen näköiseksi, kun olisin saanut jonkun allergisen reaktion voimakkaana... :/ Sitä sitten kahteen kertaan olen nyt viikonvaihteessa käynyt päivystyksessä näyttämässä. Ei kun vaan kortisonivalmisteen vaihto taas kerran - onneksi ei kuitenkaan enää vahvempaan... Perjantain käynnin jälkeen lauantaiaamuna iho oireili taas pahempana. Uudestaan päivystykseen - pelkäsin jo, että ottavat osastolle; syöminenkin jo teki tuskaa kun huulet olivat turpeessa, koko alaleuka tulessa ja huulet täynnä pieniä vesirakkuloita... :( Kolmen lääkärin voimin asiaa taas pähkäiltiin ja eikun kotiin antihistamiinireseptin kanssa - jota en sitten kuitenkaan ole nyt syönyt, kun pakkausselosteessa lukee, ettei suositella raskaana oleville. Olen ollut ihmeissäni yhtä lailla kuin lääkärit tämän ihoni kanssa. Koskaan en ole raskauden aikana (3 aikaisempaa raskautta) näin oireillut. Olisikohan hormonaaliset tekijät laukaisseet nyt nämä oireet... Toivottavasti vauvalla on kaikki kuitenkin hyvin - huomenaamuna on ultra... viikkoja tuolloin 11+5... Pikkaisen jännittää :p
 
Eilen aamuna sain vahvistuksen aavistukselleni - edellisen yön olin valvonut tämän takia... Ultrassa todettiin sikiön kuolleen ehkä jo 7. raskausviikon jälkeen... Toissailtainen vuoto herätti taas nämä epäilyksenaiheet... :ashamed: Nyt kaikki on ohi.., eli kohtu lääkkeitse tyhjennetty - eilisen vietin keskussairaalassa - yön yli tähän aamuun... Tyhjä ja neuvoton olo - tosi surullista... :ashamed: Toivon kaikille odottajille täällä parempaa tietä eteenpäin - jospa se vielä minuakin onnistaisi... Yritämme vielä ainakin, kunhan tästä toivun... Nyt on henkisestikin aivan tyhjä olo... Aavistin asiaa ilmeisesti jo jotenkin, kun en pystynyt lukemaan viestejä tässä hiljan saman kohtalon kokeneilta... Voimia kuitenkin vielä kerran myös kaikille kohtalotovereille... :heart: Ehkäpä meille vielä se uusi raskaus siunataan - toivotaan näin... :heart:
 
Voi ei Haave2010 miten valtavan surullista :'( , paljon paljon voimahaleja ja jaksuja. Toivottavasti saatte pian uudestaan pian elämän aluille sitten kun on sen aika.

Kävin tänään neuvolalääkärissä. Sisätutkimuksessa selvisi, että kohdunkaula on lyhentynyt. Nyt on 1½-2 cm. Kohdun suu on pehmeä, mutta kiinni. Kyllä ne supparit vaan paikkoja kypsyttää. Vauva onneksi voi vallan hyvin. Ultran painoarvio oli jo 840g.

Harmittaa vaan niin vietävästi, kun mitään ei saa eikä voi tehdä. Mieskään ei sitten yhtään ymmärrä koko tilanteen vakavuutta, vaikka yritän selittää, että tämä ei enää kauan kestä. Toki ymmärrän, että hänellä on raskasta käydä töissä ja illalla hoitaa koti sekä tytöt. Kuntankin jo soitin, että saisinko kodinhoitajaa auttamaan siivoamisessa, mutta apua saa vain lasten hoitoon. Onhan meillä molemman mummot ja papatkin tässä lähellä. Mun vanhemmat auttaakin todella paljon, mutta miehen vanhemmat ei juurikaan. Kyllähän nekin tulisi, jos pyytäisi, mutta jotenkin ei kehtaa pyytää. Itsellä sellainen olo, että muut pitää mua vaan laiskana. Supparit alkaa heti, jos joudun siivota tai kantaa jotain esim. kaupassa on lähes mahdoton käydä kahden lapsen kanssa. Kuitenkin tärkeintä on masuvauvan hyvinvointi. Voi, kun edes viisi viikkoa menisi vielä hyvin. Onneksi meidän neuvola täti on hyvin huolehtiva minun voinnista. Seuraava aika on jo kahden viikon päästä. Kovasti taas sanoi, että viikonloppuna heti polille, jos huononee olo. Viikolla hän hommaa myös heti ajan polille, jos siltä tuntuu. Meidän neuvolalääkäri on taas sellainen, joka ei mistään välitä. Nytkin vaan sanoi, että varmasti ollut nyt helpompi raskaus, kun olet ollut lähes alusta asti sairaslomalla. Eikä mitään välittänyt mun suppareista ja paikkojen kypsymisestä.
Tulipas nyt avauduttua...johonkin pitää purkaa tuntoja. :ashamed:
-Poni 25+1
 
Haave2010 Voi miten ikävästi on käynyt :'( Toivottavasti uusi raskaus onnistuu kun sitä jaksat alkaa yrittämään :hug:

Eilen kävin ä.poililla koko aj asento tarkastuksessa...
olihan se vauveli kääntynyt pää alaspäin, jota jo toissa päivänä uumoilin :)
Painoarvio oli 2750g. Taas oli eri lääkäri mittailemassa, ei kaikkein kivoimmasta päästä mutta parempi kuin se mie lääkäri :LOL:

poni06 Tuo on aika hankala tilanne jos ei saa ketään auttamaan...Olisihan se hyvä jos mieskin jaksaisi auttaa enenmmän vaikka töissä käykin.
Sitä vaan olisi nöyryttävä sen verran ja pyydettävä apua muilta jos itse ei pysty ja jaksa ja kykene ;) Tai annettava olla sotkut :D
Meillä ei pahemmin semmoisia ole joita kehtaisi pyytää esim. siivoamaan, ite on siivottava pystyi tai ei. Mutta lasten hoitoon voin pyytää äitini, jos ei sitten ole metsässä sienessä tai marjoja keräämässä...
Mies kyllä joskus siivoaa... Viimeksi kun käskin siivota kun sen veli oli tulossa niin hän vastasi ettei hän siivoo kun ei ole sotkenukkaan :eek: Saimpas vastattua ettei sit minunkaan tarvii sivota kun en minäkään täällä sotke :kieh: No alko se sitten imuroimaan kuitenkin.

Lepäät nyt kuitenin ettei vauva ala tulla liian aikaisin :hug:

Tänään olisi vielä neuvola. Streptokokki-näytteen sanoi ottavansa ja onhan se hemoglobiini tarkistettava kun viimeksi sain rautatabut..

:wave:
a ja öttiäinen rv35+3
 
Täällä ollaan anemian kynnyksellä....hb viimeksi 116 ja laskusuunta . Sen tuntee päänsärkynä ja väsymyksenä . Eivät antaneet vaan lupaa aloittaa obsidankuuria ennen 20. viikkoa ja tänään alkoi vasta 15.viikko. Tuo hb oli jo valmiiksi alhaiinen koska (oma maallikkotulkinta) olise raskaus ja km vuodenvaihteessa ja verta vuosin silloin paljon kun oli sitä lääkkeellistä ja kaavintaa. No eipä mulla muutenkaan rauta-arvot oo olleet kuin vähän päälle 120.
 
Haave2010 :hug: Lohtuhalin lähetän, sanattomaksi vetää :hug:

Oma olo on kurjistunut tässä viime päivinä. Vuoto muuttunut veriseksi ja aika runsaaksikin välillä. Nyt olen menossa neuvolaan ja lähetteellä sielä keskussairaalaan. Kotona kyllä sain äänet kuulumaan ja tunnen, kun pieni liikkuu. On jotekin epätoivoinen olo :'( ´Ei kaikki saa taas päättyä näin...itkulla ei tunnu olevan loppua, eikä vuodolla....vähentynyt vähän on, mutta ei poissa...

14+3
 
Haave2010 :'(

Lumi-Marja :hug: :hug: :hug:

Mullakin on taas tuhrutellu ruskeeta ja mahaan sattuu aina välillä menkkamaisesti :ashamed: . On tää niin taas tätä :headwall:

Syö jääris tomaatteja! Niistä saa rautaa, foolihappoja ja c-vitamiinia.

5+2
 
Haave2010: Olen tavattoman pahoillani! :'( :hug: Sanattomaksihan tuo ihmisen saa. Elämä on niin tavattoman epäreilua välillä. :hug:

Poni: Onpa tuo kurjaa kun mitään ei voi tehdä ja apujakin vähän nihkeämmin. :/ Tiedän tunteen siitä, että ei kehtaa muilta pyytää apuja..Itsessä vähän samaa vikaa.. :ashamed: Just eilen autossa mutsi sano että sano vaan jos tartteet jotakin niin hän auttaa..Vaan se avun pyytäminen ei ole aina niin helppoa...

Amati: Miks ne sulta strepton ottaa?

Jääris: Mulla tippu 102 vaikka söinkin obsidania joten sain tupla-annoskuurin..vieläkin syön tuplana mutta luojan kiitos se oli noussu alkuviikosta jo 121. Vähän pelotti neuvolassa että miten se puree ja pureeko se tupla-annos.Mahalle vaan kurja tuo tupla-annos :x

Lumi-Marja: Voi että tuota vuotoa :hug: Kyllähän se pistää miettimään vaikka äänet kuuluisikin.Kunpa siihen saataisiin joku selitys. :hug:

(.) Siivottiin eilen illalla ullakko( meillä ei kellarissa komeroita) ekan kerran muuton jälkeen :LOL: :LOL: Sen se oli kyllä näköinen ennen siivousta..Kaikki tavarat putosi kun oven yritti avata :ashamed: Heh alakerran naapuri kävi ovella ja peräänty hymyillen ja näytti epäuskoselle kun sanoin että ei tää tällaseks jää( olin siis levittäny puol komeron sisältöä pitkin käytävää ja vähän sortteerasin ja tiivistin ja inventoin) :LOL: Kyllä kannatti vaikka siinä 2 h menikin. Löysin muuten jätkän vanhat aarteet eli vauvajuttuja.En muistanutkaan että olin säilönyt puuhamatot. Haikeana katsoin jätkän äippälootaa.Sinne on koottu hänen pienet muistonsa :heart: Teen Pullalle myös oman omasta laatikostaan. Niitä on sitten kiva näytellä kun tuo ekaa tyttöystävää kotio :whistle: :LOL: :saint: Mulla olikin 2 makuupussia jätkälle ja toisen otin Pullalle kun tykkään enemmän siitä kuosista kun sen omasta. Ihana sininen hauvamakuupussi.
Aamulla menin kattomaan pyykkituvalle ja siellä oli tilaa.Ei muuta kun lakanat ja vinttikamat pesukoneeseen ja sitten Pullan kadoksissa( ei vaan hyvässä jemmassa :D ) ollut pussukka pyykkäriin ja nyt on sekä pyykkituvan kamppeet narulla kuten myös normipyykit partsilla.
Naapurin fanimummo( se fanittaa mua enkä tahdo päästä siitä eroon kun se jää aina höpöttämään ties mitä) osui myös pyykkituvalle ja hämmästeli mun tarmoa kun vielä vaan jaksan touhuta. Mistä lie puuska iskenyt? Saa nähdä koska kostautuu?

Ens viikon tiistaina on se synnytystapa-arvio ja sitten saman viikon perjantaina neuvola.
Äiti kysy eilen että joko jännittää... :LOL: No en oo edes vielä ajatellutkaan niin pitkälle..

Mino ja Pulla 36+3
 
Minotchkin Streptokokki näyte otetaan kuuluma nykyään kaikilta meidän nla.ssa... Ei kuitekaan vielä -08 otettu kun edellistä odotin.

Lumi-Marja :/ Toivottavasti pienellä ei ole mitään hätää vaikka vuotaa... Jaksamista! :hug:

Eilen kävin siellä neuvolassa ja otti sen näytteen...
Hemoglobiini oli noussu Obsidanilla, nyt 127 ( 115 ) ja sf mitta jo 37cm ( 35cm ) :D

a ja ö rv35+4
 
Hei vaan kaikille!!Kävin ylimääräisessä ultrassa ja vauvalla kaikki hyvin!!Viikkoja nyt 24+1 ja lääkäri totesi että mulla on ulompi kohdunsuu puolelle sormelle auki!!Hän sanoi ettei vauvalla ole vaaraa syntyä vielä!!Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia??Painoarvio meidän kundista oli nyt n.500g!!Onko se normaali paino näillä viikoilla,vai painaako hän vähemmän kun pitäis??Millä viikoilla vauvan on jo turvallista syntyä??Mulla on ihan hirveä huoli tästä meidän vauvan voinnista!!Pliis,kertokaa kokemuksianne!!Hyviä vointeja teille kaikille odottajille!! =)

miita1969 & Walter 24+1
 

miitta1969 Linkistä voi käydä kattomassa tietoa sikiön kehityksest ym...
Painon kehitystä voi seurata kaavion avulla, oikealla olevassa valikossa, joka näyttäisi olevan alakanttiin sinulla...
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=70

Sikiön selviytymis mahdollisuudet alkaa rv24 lähtien mutta vielä huonot pienillä viikoilla...mitä pidemmälle menee sitä paremmat mahdollisuudet on selvitä.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66

Itelläni on ollut kohdunsuu "sormelle auki" jo rv24-28 mutta on mennyt ilmeiseti kiinni eikä ole ollut ennenaikaisen synnytksen vaaraa. Jos ei supistele kipeästi niin ei kai sitten mitään hätää ole
=)
 
miita Mulla on ennenaikaiset supparit aina aiheuttaneet paikkojen kypsymistä. Tuosta ulkosuusta mulle ei vaan koskaan ole puhuttu mitään. Mulla kohdunkaula lyhenee ja kohdunsuu pehmenee. Kakkoselta kohdunsuu oli auki 3 cm n.rv 36 asti ja kanavaa reuna jäljellä. Nyt kaulaa jäljellä 1½cm-2cm ja kohdunsuu pehmeä. Lääkäri ei ollut tilanteesta moksiskaan, mutta th joka tietää tilanteeni paremmin käski olla jo tosi hiippeisillään. Neuvolassa olen käynnyt n.3 viikon välein ja nyt tästä eteenpäin jo 2 viikon välein.
Vauva paino oli rv 25+1 840g ja rv 20+3 350g.
-Poni 25+3
 
Tää on jotenkin outo vaihe...siis kun raskausoireet jo pääosin taaksejäänytttä elämää, vielä ei tunnu potkuja eikä ainakaan aamuisin juurikaan päällepäin edes näy ja...ja...että onko tässä ollenkaan raskaana . mulla ei siis sitä dopleriakaan. Meinasin ensin ostaa mutten nyt sitten taidakaan ostaa. Ultraan (rakenneultra) aikaa puolitoista kuukautta ja neuvolaan monta viikkoa (juhannuksen jälkeen). On vaan niin epäuskoinen olo! Nyt siis rv 14+1.
 
Jääräpää..sulla on kaikki edelleen hyvin.Älä anna tolle pelolle valtaa. Tossa vaiheessa keskenmeno vaara on tosi pieni ja varmasti sen kivun jo tuntisikin..voimia sulle..ajattele mulla on vasta 5+2 eli aika riski aikaa vielä, ei mua pelota ku oon luvannut itselleni että elämä antaa sen minkä antaa ja on mitakin mahdollisuuksia..sä oot jo turvassa ja paljon haleja sinne!!!
 
Copy pastea toisesta ketjusta:

Vielä ainakin on vaavi kyytissä. Vuoto oli tosiaan aika rajua jo, mutta saatiin loppumaan lääkityksellä. Ihmettelen kyllä, kuin näillä viikoilla asiaan tartuttiin suhteellisen helposti. Lääkäri oli sitä mieltä, että luovuteta ei, kun katto mun historiaa. Vuoto loppu ja nyt kotona hoidetaan caprilonilla. Vuoto on loppunu, mitä nyt sitä ruskeeta tietysti vielä tulee. Hyytymä on olemassa, joka vuotaa pois. Pahinta tässä on, että ennustetta raskauden jatkumiselle ei ole. Joko jatkuu tai ei. Luoja yksin tietää. Istukan alaosa, joka on lähellä kohdunsuuta, on repsahtanut vähän irti. Juhannuksen jälkeen on kontrolli ja jos sinne asti selviän, on sekin jo pieni edistysaskel parempaan suuntaan. Mitään en saa oikeastaan tehdä, olla vain hissukseen ja elää tunti kerrallaan, kun päivän ajatteleminen tuntuu liian pitkältä. Vaaavi on ainakin liikkunut, joten se on hyvä merkki se. Kotidobblerista loppu patteri, joten isäntä saa huomenna metsästää lähimarketista uuden. Mut nyt vain voi toivoa, että kaikki sujuis kuitenkin hyvin. Vaikka toivoa ei olis, toivon silti. Jos tämä vauva menetetään, ei enää jatketa yritystä. Mies haluais, mutta mun henkinen jaksaminen ei kestä enää menetyksiä.

Kaikkea hyvää teille raskauksiinne, minä nyt vain lepäilen ja käyn täällä silloin, kun uskaltaa nousta ja jaksan.

Lumi-Marja ja rakas pieni Nuppunen 14+5
 
Lumi-Marja :hug: :hug: Täältä saat kaiken henkisen virtuaalituen mitä voin vaan lähettää!!! Toivottavasti Nuppunen pysyy matkassa vuodoista huolimatta. Itselläni vuoteli hematooma kohdunsuulla n. 2kk, jonka jälkeen se laantui! On myös henkisesti raskasta olla vuodelevossa, mutta se on sen arvoista :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta :hug: :flower: On tämä sellaista aikaa, että ei tiedä mitä muutaman tunnin päästä on edessä.

Verinen vuoto on kokonaan loppu. Enää tulee vähäistä ruskeaa töhnää. Vielä on lääkekuuri päällä, joten saa nähdä miten käy, kun se loppuu. Pikkuinen liikkuu kuitenkin paljon ja suuren osan liikkeistä tunnen, kun vähän väliä tulee hento muksahdus jonnekkin päin. Välillä vähän kovempikin tuuppaus jo tuntuu. Makoilen niin paljon kun se on mahdollista. Tänään pyörähtää taas uusi viikko käyntiin ja se tuntuu aivan erityisen hyvältä tässä tilanteessa.

jääris, mä voisin sulle vähän tuosta omasta hempastani antaa. Viimeks kun mitattiin, oli 152. Mut yleenäs sit viikon 20 paikkeilla romahtaa, katotaan miten nyt käy, jos sinne asti istukka jaksaa pysyä kiinni. Pikkuinen ainakin voi hyvin. Tomaatteja minä kans suosittelen syömään ja tumman vihreitä kasviksia. Eihän ne kaikki herkkua ole, mutta kun ajattelee, että ne on vauvalle, niin kyllä laskee alas. Ite kyllä pidän niistäkin, kun olen lähes kasvissyöjä, mutta salkopavut vähän potkii vastaan :X

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+0
 
Hienoa Lumi-Marja, että vuoto näyttää loppuneen. :hug: Liikkeet varmasti rauhottavat mieltä kuitenkin ja hyvä että ne jo tuntuvat. Antaa toivoa! :heart:

Amati: Ei meillä puhuttu mitään streptosta neuvolassa( ei kertaakaan?)

(.) Huomenna ois sitten synnytystapa-arvio sairaalassa...Saa nähdä miten menee. Pulla on kova poika möyrimään ja muljahdukset tuntuvat jo erittäin ikävinä. Nukkuminenkin on vähän niin ja näin..viime yönä heräsin 04 kuvittelin, että kello on jo 8 :ashamed: Seuraavan kerran havahduin 05´ja sitten puol seitsemän. :headwall: Nämä vikat viikot ovat todella tuskasia.
Viikonloppu meni touhutessa mökillä ja saatiinkin paikkaa siistiksi.Mun äiti lähtee Irlantiin huomenna viikon reissulle ja sitä jännittää että ehtiikö takaisin ennen kun Pulla syntyy :D No eiköhän se ennätä.
Mulla on ekan kerran vuotanut toinen rinnoista. Muistan että jätkästä lopussa tuli muutaman kerran läntit t-paitaan. Onko muilla vuotanut rinnat näin lopussa?

Mino ja Pulla 36+6
 

Yhteistyössä