35 v + odottajat, vol 5

Tervetuloa Pimpula ja suuren suuret onnittelut :heart: :flower:

Voihan haukotus, kun meinaa alkaa väsyttään. Meillä on väki pellolla ja pikkuneidin kans olen kahden kotosalla. Pitäis jaksaa pyykkiäkin viedä narulle ja toiset viikata pois, mutta meinaa olla veto ihan kaikki. Vaihteeks on tullu ajateltua ei niin järkeviä ajatuksia. Nyt, kun oireet on kadonnu, tämä väsymys tuntuu olevan lujemmassa, niin sitä väkisin tulee mieleen, onko kaikki ok. Tulis jo ne liikeet tuntuviksi, niin pääsis tästäkin pähkäilystä eroon. Seuraava neuvola 8.6. ja sillon pääsee ääniä kuunteleen. Jos nyt sitten jo kuulus, kun 11+2 ei vielä kuulunu. Täällä on neuvolassa joku vähän vanhempi dobbleri, joten jos on vähäkään ylimäärästä makkaraan, niin sillä ei saa kuuluun mitään. Istukan virtaukset se kyllä otti, ei muuta. Ja mullahan tuota makkaraa piisaa :D

Jospa nyt menis sinne pyykkinarulle päin, muuten saa pian pestä noi lakanat uudemman kerran.

Lumi-Marja ja Nuppunen 12+4
 
Moikka kaikille ketkä muistaa, terveiset tuolta äitipinosta :)

Halusin vaan toivottaa hyviä odotuksia tutuille :) ja toivottaa Minolla mukavaa äippälomaa, pääset vihdoin eroon siitä työstä! Toisenlainen jälkiensiivoilu on tiedossa ;)

Meillä pojunen kasvaa, on 2,5 kk vanha jo ja painoa 5,4 kg ja pituuttakin jo 58,5 cm (lähtötilanne melko tasan 3 kg ja 50 cm). Melkoinen kälättäjä on ja kova poika syömään.

Nyt nukkumaan. Onnellista odotusta joka iikalle!!! LK & pojunen 2,5 kk
 
jääris, sama juttu. Ei se pelko minnekkään katoo mullakaan. tuonne km jälkeiseen pinoon kirjoittelinki syytä, mutta en vaan nyt jaksa sitä tänne toistaa. Pitäis varmaan harrastaa copy pastea, mutta nyt iskee vähän kiirusta päälle.

Lintukoiralle onnittelut ihanaisesta pojusta :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+0
 
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa vko 7+5 vastaa kokoa, yllätyksenä siellä kasvaakin kaksi vauvaa :heart:
Pisti kyllä ajatukset sekaisin totaalisesti ja kaiken muunkin tulevaisuuden, ihanaahan se on, mutta kyllä nyt pisti pelottamaan kuinka tästä rallista selviän. Onneksi isot pojat ovat jo 6 ja 9v, mutta piti tehdä vain se iltatähti niin tuleekin tuplana.
Eniten tässä toivoo, että molemmat olisivat terveitä ja raskaus menisi hyvin loppuun asti. Laskettu aika on 6.1.10 mutta se ei nyt pidä paikkansa koska tuplat yleensä syntyy aiemmin.

Pimpula+karhunpennut 7+5
 
pimpulalle hurjasti onnea, tuplaonnea :heart: :heart: Aivan mahtava juttu!

Aurinkokin meinaa paistaa sateen jälkeen. Jospa tekis koiran kans pienen rauhallisen lenkin. Selkä vihottelee. Tuhru kiusaa... Eikö se tästä vielä iloksi muutu.

L-M & N 13+1
 

Mikä ihana yllätys Pimpulalla :heart: Ja tervetuoa pinoon minunkin puolesta!!!

(.) Täällä kovasti bongaillaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, vaikkakin kaikki lapsukaiseni ovat syntyneet 40+ jotain :D Tosin yksi on käynnistetty rv 39 koon takia ja ylihuomenna onkin painoarvio Heppulilla... Heppuli ei ole vielä laskeutunut "lähtötelineeseen" ja liikkeet kyllä tuntuvat tosi mojovilta ja jopa välillä tuntuu, että jalat lähtevät alta. Jännityksessä siis pidellään

Ihanaa ja aurinkoista odotusaikaa!!!
Oliivitar ja Heppuli 36+4
 
Wau mikä yllätys Pimpula, onnea tuplasti! :heart: :heart:

(.) Sokerirasitus meni pyllylleen..Oksensin sitä mukaa mitä alas sain litkua...hyi ällö :x :ashamed: Labratäti armahti ja sanoi että keskeytetään vaan ei tästä tule mitään...Sai sentään paastoarvon sekä vasta-aineet otettua..että ihan hukkaan ei menny tää reissu :/ Ens maanantaina sitten katotaan mitä terkka sanoo onko vielä pakko yrittää...

Oliivitar: Joko sulla on kiire synnyttämään :LOL: Mulla ei ole edes sairaalakassia pakattuna..tai imetysliivejä tai toppeja hankittuna :ashamed: Aattelin josko ens viikolla sitten :whistle:

Mino ja ällö olo sekä Pullero Pallero Pulla 35+1
 
Arvatkaa jännittääkö huominen kun aamulla eka lääkärineuvola ja ehkä kuunnellaan sydänäänet. Meidän neuvolassa ei sellaista ultraa ole jola vauvan näkisi. Samalla saan ne kotitestausjutut siihen rd:hen. Eniten jännittää että kuuluuko sydänäänet vai ei! Huomenna rv 12+6. Viimeksi oli np-ultra rv 11+0 ja siitä nyt kaks viikkoo kohta. Toivottavasti kahden viikon aikana ei ole sattunut mitään.
 
Sydänäänet kuuluivat lääkärineuvolassa tänään . Hemoglobiini putoaa kokoajan...nyt 116. Vielä ei aloiteta rautalääkitystä. Verenpaine mulla todella alhainen kuten aina. Sain ne verensokerimittarit ja reijittäjät. mun on tosi vaikee saada reikä sormeeni...neljännellä kerralla onnistui kun aina tuli liian pieni (harjoiteltiin neuvolassa),, se on jotenkin niin vaikeaa ottaa verikoetta itseltään . Huomenn aloitan kuuden päivän testaukset eli neljä kertaa päivässä . kilon olin laihtunut ja ei kuulemma saa enää yhtään pudota...milläs sitä sitten lihois kun ei sokeria ja rasvaa saa käyttää???
 
Pimpulalle tuplaonnittelut :heart: :flower:

Minolle ja Oliivittarelle jaksuja viimeisiin viikoihin. Ihana saada pian vauva-uutisia tähän pinoon.

Täällä nyt vuorostaan liitoskivut äityneet todella kipeiksi. Koskee maatessakin. Nyt onneksi supparit olleet vähäisempiä. Täytyy kyllä tunnustaa ettei helppo ole tämäkään raskaus. Ihanaa kuitenkin tuntea vauvan liikeitä. Hän on ollut nyt muutaman päivän rt:ssa, joten ylhäällä tuntuu pehmeitä potkuja. Ensi viikolla lääkärineuvola. Toivottavasti eivät supparit ole paikkoja kypsyttäneet.
-Poni 24+2
 
Heips!

jääräpää Meillä ei rasvan käyttöä ole kielletty RD.n takia koska sikiön aivot tarvitsee rasvaa kehittyäkseen... Ainakin jos ei ole tosi paljon liika kiloja...

Tänään kävin äitipolilla ja sisätautilääkärillä.
Vauvvelin painoarvio oli 2670g ja taas on kääntynyt perätilaan ( 2vko sitten oli rt )
Uusi aika ä.polille ensi viikolla jotta näkee missä asennossa vauva sitten on. käännösyritystä sitten kuuluma jos vielä väärin päin :/

Insuliini annosta ei tarvinnut nostaa. Enää ei tarvitse sis.polilla käydä, vain soittoajan antoi :)

t: amati ja öttiäinen rv34+3
 
Aurinkoa onkin riittänyt tälle päivälle! Ihanaa sateiden jälkeen...

Joo... Täällä on pakattu sairaalalaukku ja kohta se tursuaa niiiin paljon vauvan vaatteita, että niillä puettaisi Heppulin sairaalassaolo ajankin (ja ehkä vierustoverinkin vauvan) :LOL: Synnytystä tässä tosiaan ODOTELLAAN ja varsinkin nyt, kun sain painoarvioksi tälle päivälle 3600g!Portti on kolme senttiä reilusti auki ja kanavaa jonnin verran. Jos ei ala tapahtumaan niin käynnistysajan sain 10.6, se olisi sitten Heppulin syntymäpäivä :heart:
Olo on ollut tässä viimeisillä viikoilla sanoisinko maanis-depressiivinen fyysisesti... Tosi hyviä päiviä mahtuu väliin, jolloin voisi vaikka maratoonin juosta ja sitten... liikkeeseen ei pääse ja jomottaa joka koloa, ja pahoinvointi kruunaa kaiken. Pahoinvointia ei minulla aikaisemmin ole ollutkaan. Eli aina jotain uutta ;)

Onpas Amatillakin hyvänkokoinen vauva masussa, annettiinko arviota syntymäpainoksi?

Jääräpäälle tsemppiä itsensä piikitykseen ja sokerikuriin!
Mitens se aina tuntuu, että Minolla ne viikot vaan vilahtaa. Kohta pääsemme kumpikin vauvoja sylittämään :heart:
Poni06 voisi lähettää supparituulensa tänne... alkaa vauvan koko hirvittää...

Oliivitar ja Heppuli 36+6
 
Jääräpää, kyllä siihen piikittelyyn tottuu. Eihän se herkkua ole, mutta aikansa kutakin. Minä ayön kohtudella ihan normaalia ruokaa sokereineen ja rasvoineen, eikä sitä edes kielletty. Kunhan kattoo, mitä rasvaa käyttää (becel ja rypsiöljy hyviä) ja ettei nyt sentään sokeria vedä karkkien ja munkkien muodossa. Jos kerkinhimo iskee, niin kyllä pari kolme namusta passaa syödä tai hakee niitä sokerittomia. jäätelöistä kasvirasva ja soijajäätelöt on melko luvallisia. Eihän siitä elämästä mitään tulis, jos joka suupala pitää vahtia. Mulla on diabeetikko ystävä, joka syö normaalisti mitä muutki ja kattoo vain ne määrät, että on kohdillaan. Mulla pysyny sokerit normaaleina, vaikka en ole juurikaan ruokavaliota muuttanu. Täsmällistänyt vain syönnin välit.

Kotidobbleria odottelen, kuuluispa sillä jo äänet tuon mun kerrostuman läpi. Olen niin huolissani, että kaikki ei olekkaan kohdallaan. Ruskeaa vuotoo sen kuin vain on ja on. Ei runsasta, mutta sen verran, että huolettaa. Okei, pisarakin huolettais. Tänään sen dobblerin pitäis olla tuos lähipostissa neljän jälkeen. On muutes pitkiä tunteja. Ja jos ääniä ei kuulu, järki sanoo, että ei välttämättä näillä viikoilla mun painoisella kuulukkaan. Tytön aikaan neuvolassa kuulu vasta rv 16. Mut tunnepuoli saa kolauksen ja pattereita + geeliä kuluu lähipäivinä....en minä hermoile...panikoin vain :D

Oliivitar onki jo loppusuoralla, huh, kuinka teillä noi viikot menee, minolla samoin. Tuntuu, että omat viikot junnaa paikoillaan ja marraskuulle on vielä ikuisuus matkaa. Amatilla kans jo hyvät viikot :)

Voihan haukotus, millon tää väsy antaa periks. Tuntuu, että olen nakit silmillä koko ajan. Sairaslomaa jatkettiin kolmella kuukaudella. Varmaan tulee jatkuun loppuun asti, luulen niin. Fibro pitää selkää jumissa ja kipeenä + tuhru, niin lekuri oli sitä mieltä, että näin on paree. Kävin työterveydessä, niin ääniä ei ettiskelty eikä mitään muutakaan raskauteen liittyvää katteltu. Ei siellä olis laitteitakaan siihen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+4
 
oliivitar ei ollut puhetta syntymäpainosta vielä mittään... aika yläkäyrän tuntumassa näkyy arvio menevän joten taas on yli nelikiloinen vauva tiedossa.
Viime raskaudessa arvoivat viimeisen kerran samana päivänä kun vauva syntyi että olisi tulossa 3.9-4.0kg vauva ja sen tiimoilta käynnistettiin ettei kerkeä kasvaakkaan isommaksi. Syntyi sitten 4240g poika =)
Samoilla käyrillä näyttää nytkin menevän... Keskivartalo oli 1.5vko edellä viikkoihin nähden

Lumi-Marja mie ostin kans sen doplerin joskus rv12... En meinannu sillä saada ääniä kuulumaan millään, sai etsiä tosissaan tosi alhaalta...
Tosin nytkäänkään ei meinaa ääniä löytyä edes neuvolan doplerilla ja eilenkin sai ä.polilla KGT-käyrää laittaessa ettiä niitä monta minuuttia. On sen verran piilotteleva tyyppi :LOL:

Mahakuvaa löytyy heinäkuisten pinosta jos kiinnostaa ;)
muoks siirsinki kuvan tänne..

kuva minun pallosta arpineen ja mustelmoineen päivineen tänään, tyttö halusi vartavasten kuvata :LOL:




t: amati ja öttiäinen rv34+4
 
Huomenta taas.. =)

Oliskos kellään kokemusta vauvan kääntämisestä/yrittämisestä????

Jos tää vauveli ei suostu itse kääntymään lähi viikkoina olisi minulla kääntöyritystä edessä eikä sellaisesta ole enemmin kokemusta :|
 
Miitalle tervetulotoivotukset. Sullahan on jo hyvät viikot :)

Amatilla on komea massu! Mullahan tuota tyttöä yritettiin kääntää, mutta eihän siitä mitään tullu. Neiti istu kun intiaani, eikä onnistunu. Syödä ei kauheesti kannata ennen kääntöö. Ei se nyt varsinaisesti sattunu, mutta sellasta paineentunnetta ainakin mulle tuli. Kotona oli kyllä mahanseutu vähän arka. Kääntöö mentiin yrittään toistamiseen, mutta sit oliki neito itte kääntyny, mutta jääny kuitenkin sen verta olkapäätarjontaan, että leikkuriin menin. Olin oikeestaan helpottunu, kun ei toiseen otteeseen yritetty kääntää. ei se herkkua ole :ashamed:

Kotidobbleri tuli eilen ja eka en saanu ääntiä kuuluun, vaikka sahasin sillä mahaa pitkin ja poikin. Illalla äänet kuulu kuitenkin hetimmiten ja ihan eri paikasta, mitä ajattelin. Tuosta heti navan alapuolelta. Oon sen verta lyhyht, että kohdunpohja on jo ylittäny navan, tässä vaiheessa jo. Mulla ei ole navasta kuin kämmenleveys häpyluuhun, että ei siihen väliin nyt kovin kauaa minkäänlainen kaveri mahdu. Sit vielä eteenpäin kallellaan ja vähän normia ylempänä. Oon kai vähän valuvikainen :LOL: Pieni sydän sytkytti tasaisesti noin 160/min :heart: Liitettiin tietokoneen kaiuttimiin tuo vehjes, niin muutki pääs kuuleen pienen äänet. Olihan vaan helpottavaa kuultavaa. Aamullakin kuului ihan vähän aikaa, mutta sitten tämä kaveri otti ja katos jonnekkin jäljettömiin. Leikkii piilosta :)

Nyt tekeen kauralastuja, väki tahtoo jotain herkkuja tänään.

Lumi-Marja ja Nuppunen 13+5
 
amati mulla yritettiin kääntää kolme kertaa toisessa odotuksessa, aina kääntyi puoleen väliin ja sitten taas plumpsahti takaisin. Minä en kokenut sitä ollenkaan ikävänä. Synnytyksen jälkeen todettiin, että ihmekkös kun ei kääntynyt kun pojalla painoa 4300g ja olen pienikokoinen, suunniteltu sektio tehtiin sitten muutamaa päivää ennen laskettuaikaa.

Nyt tää tuplaraskaus alkaa tuoda niitä oireita oikein kovalla rytinällä, aamuisin on vaikeaa päästä käyntiin, huonoa oloa, kuvotusta ei oksentelua onneksi. Näitä oireita kestää tunnin verran ja töihinkin pitäisi vielä ehtiä virkeenä ja hyvä vointisena.
Tultiin juuri mökiltä jossa en juuri tehnyt mitään kummallista, imuroin, pesasin lattiapinnat ja pyyhkäisin ikkunat, niin nyt on niin fleku olo, ettei tiedä kuinka tästä toipuu ja vielä pitäisi ruokaa laitaa, purkaa kassit ja pestä pyykkiä...onneksi huomenna on vasta sunnuntai.

Ensiviikolla onkin ensimmäinen neuvola jossa saa jutella mieltä painavia asioita.
Tää kaksoisodotus saa mielen järkkymään, ei oikein tiedä kuinka tähän suhtautua, että meistä tuleekin suurperhe rytinällä..kun oltiin suunniteltu sitä iltatähteä, no eihän näihin suunnitelmiin voi todellakaan luottaa, nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja mielikin tästä virkistyy =)

pimpula+karhunpennut 8+0
 
Hei! Tuun (varovasti) porukkaan mukaan. Voi olla, ettei ketään ole kyydissä, mutta muutaman viikon päästä sekin selviää. Elikkäs kolmas olis tulossa, jos ei oo kaksoset kyydissä. Oikeestaan vähän toivon, että olis. Mulla on noi ekat kaksoset ja meillä on niitä suvussa oikein roppakaupalla. LA olis 1.2.2011 ja synnäri OYS.

Pimpulalle tuleekin iltatähdistö :D . Näkykö siellä ultrassa Pimpula, että onko ne omissa pusseissaan ja erillisillä istukoilla? Tuplat yleensä kyllä syntyy aiemmin (mulla 2 kk etuajassa), mutta esim. mun kaverilla meni laskettuun aikaan. Mutta suunnilleen tuollaseen aikahaarukkaan saat varautua. Oon itsekin kaksonen ja me synnyttiin 2 viikkoa etuajassa.
 
Tervetuloa Happihyppy =) mukava että uskaltauduit tälle puolelle ja toivotaan että saat täällä ollakkin, niinkuin me kaikki muutkin alussa olijat toivotaan että täällä pysyttäisiin :flower:

Molemmat näkyi omissa pusseissa, istukasta ei vielä osannut sanoa, se selviää sitten 12vkon ultrassa noin juhannuksen tienoilla.
Joo olen varautunut henkisesti siihen että nämä voi syntyä ennenaikaisesti, meidän kaupundissa voi synnyttää vkon 34 jälkeen, mutta sen alle joutuu Taysiin, joten toivotaan että karhunpennut pysyy kyydissä sinne 34 vkolle ainakin.

Pimpula+karhunpennut 8+1
 
miita1969 ja Happihyppy Tervetuloa ja Onnea plussista :heart: :flower:

oliivitar Nyt toisin taas suppareita sinne lähettää. Koko iltapäivän/illan suppaillut ja ikävä paineen tunne tuolla alhaalla. Onneksi ei mitenkään säännöllisiä ole, mutta eivät ota rauhoittuakseen.

Kylläpä taas yläkerta lyö tyhjää, enkä muista mitään mitä piti kirjoittaa.
-Poni 24+5
 
Hei mä hyppään teidän seuraan!! Raskaana ollaan ja 4-5 viikkoo, la vissiin helmikuun ekoina päivinä niinku Happis sullakin!!! Jääräpää rauhotu nyt, olet jo pitkällä..ymmärrän kuitenkin niin hyvin!!!!
Itse unohdin koko raskaushomman ja oli niin ihmeissäni ku testi oli vahva olussa..rupesin sitte laskeskeleen että johan ne menkat on kohta viikon myöhässä...
 
Tervetuloa uusille Miitalle ja Happihypylle minunkin puolesta :wave:

Voi Poni sinua!!! Otan vastaan kaikki supparit!!! Yritä kovasti juoda vettä, aina kun menet hanan ohi ryystä!!! Toivottavasti eivät availe vielä paikkoja sinulla, vaan ovat vain harjoittavia :hug:

(.) Täällä on alkanut limatulppaa irtoamaan ja toissapäivänä oli jo lupaavaa kuukautisjomotusta, mutta supparit tosiaan puuttuvat...Tänä iltana on mojova paineentunne takapuolen päällä, joten noinkohan Heppuli alkaa laskeutumaan. Osa vauvoistani on laskeutunut vasta synnytyksen yhteydessä, ja osa on ollut kiinnittyneenä kuukauden päivät. Päänsä sitä saa vain pyörälle bongatessa oireita ;)

Amati oliko teille tulossa poika? On niin poikamassun näköinen, edessä ja pystyssä ;) Ja hyvän kokoisia vauvoja oletkin tehnyt :heart: Minulla ei ole kokemusta kääntämisestä, mutta edellisessä raskaudessa vaaveli vielä pyörähteli rv 36 poikkitilasta perätilaan ennenkuin itse asettui oikeinpäin.

Onnellinen Tervetuloa sinullekin :wave:

Oliivitar ja Heppuli 37+2
 

Yhteistyössä