35 v +odottajat, vol 4

Kiitos Pajunen =)
Eipä ole kokemusta.Paljonko sulla oli viikkoja?(en nyt muista)Sittenhän alkaa helpottaan,kun liikkeet tuntuu. :hug: kyllä varmasti kaikki on sulla kunnossa.Ymmärrän kyllä,että tuossa tilassa huolestuttaa juuri tuo oireettomuus.Siittä vaan tarvis osata nauttia.

Katotaas kuinka kipee tänään oon,kun lyllersin/vaapuin kävellen kaupassa.Sellainen 4km matka kaiken kaikkiaan.Onneksi sai rattaista tukee,muuten ei olisi tullut koko reissusta mitään.Nivustaipeet on tulessa.
Kaippa se tarvii syödä jotain.Lapsille tuossa jo vähän aika sitten lämmittelin eilistä.
Päätä särkee tosi paljon.
Olo on hehkee :LOL:
 
Olkkis ja Pajunen, mulla myös tuo VTI jatkuvana riesana ja kestolähete tulossa neuvolan kautta. Kunhan ensin tulis se eka käynti :D Kesäkuun lopulla aika. Mulla alko tänään tosi runsas ruskea vuoto jota todella säikähdin. Menetin kaksosraskaudesta toisen pienen vuonna 2001 ja tunnistan merkit. :/ Silloin kyllä tuli ihan kirkasta verta melko paljon ja alkoi aaltomaiset selkäsäryt, niitä pelätessä... :(


Koti-dopplerista... olen miettinyt ihan samaa kuin Pajunen, tekisi mieli tilata vaikka tutut th:t kovasti niitä inhoavat. Kuulemma lietsoo hysteriaa, mutta minusta olisi kyllä ihana kuulla ne äänet, ja etenkin jos huolestuttaa masukin olo. :heart: Niissä hinnoissa on tosi paljon eroja,eli kannattaa surffata ja vertailla hintoja ennen tilausta. :)

Mutta nyt ruuanlaittoon :wave:
 
Petite: Mullakin on tuo kestolähete labrassa elokuun loppuun asti voimassa. Toivottavasti ötzki nyt syntyis reilusti ennen la:ta niin ei tarttis jatkuvasti siellä juosta varsinkaan sitten kun on ihan viimeisillään ja on muutenkin kipee...

Kotidobblerista: Mun mielestä ihan turha kapistus ja melkeinpä kehitetty vain rahastusvälineeksi. Vaikka itsekin olen murehtinut aikaisemmin Ötzkin hyvinvointia niin oon päässyt aina neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä kun on ollut tarvis. Ja jos niitä ei itsekään sieltä löydä niin tulee vaan tuplalevottomuus... Tää on vain mun mielipide, älkää loukkaantuko.

ON: Huomasin eilen illalla tässä koneella istuessani että harjoitussuppareita on ruvennut esiintymään taas... Onneksi ovat kivuttomia ja huomaan ne vain kun vatsanahka kiristyy eikä vatsaa saa tökättyä sormella. Ötzki on ruvennut nyt ihan vallan mahdottomaksi... Ei tykkää nykyään mistään mitä mä teen eikä mikään asento tahdo oikein olla hyväksi. Mahdottomutensa ja protestointinsa pieni osoittaa potkimalla ja nyrkkeilemällä 24/7 niin ettei tahdo mistään tulla mitään eikä missään saa oikein mitään tehtyä. :D No onneksi olen jo kotona niin ei tarvitse niin paljon pelätä että väsy yllättää.

Me lähdetään tästä tänään ajelemaan kohti Pohjoista Pohjanmaata ja vanhempiani. Meillä olis sukukokous ja jos sen olis järjestänyt isän sisaruksista kuka tahansa muu niin olisin jättänyt väliin, nyt ei oo rohkeutta. Hirvittää vaan kun matkaa suuntaansa on noin 600km ja päästään liikenteeseen vasta tuossa klo 15. Päästään just mitä ihanimpaan ruuhkaan tuonne nelostielle.... Onneksi ei itse tarvitse ajaa vaan kuski löytyy. :D


Olkkis ja Ötzki 26+5
 
Moi,

kaikki olen lukenut mutta nyt kiireellä vaan omaa napaa kommentoin:
rakenneultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin! Oli perusteellinen ultraaja ja todella hyvä mieli tuli käynnistä.

Sen verran vielä, että mäkään en nyt tunne liikkeitä kuin satunnaisesti (kerran viikkoon tai vastaavaa), kun on 2cm paksu etuseinäistukka :whistle: .. Esikoisesta tunsin jo vk 15 alkaen, ja nyt sentään jo menossa 20+3. Ultrassa kuitenkin TODELLA vilkas vauveli tänään, joten voi olla että kohta harmittelenkin ettei ihan koko aikaa tarvitsisi liikkua..

Palaan paremmalla aikaa taas :wave: ~Tiila
 
Huomenta nuoret :wave:

Niin ja tervetuloa, Petite! Samoin Coitus int - vai kävitkö vain kurkkaamassa?


Olkkis: hienoa, että saitte anopin kanssa asiat selviksi :flower: . Ja mukavia vapaapäiviä nyt kesän koitettua (kunhan lämpöäkin saataisiin..)! SpookyMaman poika oli urheillut kätensä pakettiin :/ Paranemisia sinne! Äiti-Kengulla kuului olevan loppuviikkojen kolotuksia ja muita vaivoja, toivottavasti helpottavat vielä :hug: .


Pahoinvointia minulla oli molemmista raskauksista jatkuvana 8viikkoa, suunnilleen raskausviikkojen 7-15 aikana. Sen jälkeen jatkuva kuvotus hävisi ja oksennan vain kun vatsa on aivan typötyhjä ja joku haju laukaisee yökkäyksen.


Kotidoppleria ei ole enkä edes harkinnut hankkimista, vaikka tässä raskaudessa eivät liikkeet tunnukaan. Neuvolaan pääsee tarvittaessa tarkistamaan onko kaikki hyvin (en ole kyllä sitäkään käyttänyt, taidan olla siis sittenkin perusluottavainen). Kyllähän siitä kotikäytössäkin voi iloa ja apuakin olla, kun vaan muistaa ettei sydänääniä aina saa kuuluviin vaikka kaikki hyvin olisikin!


Virtsatieinfektiosta en onneksi ole joutunut kärsimään. Ystävälläni oli raskausaikana muistaakseni 6 perättäistä antibioottikuuria VTI:n hoitoon, ja kun se viimein parani, joutui syömään koko loppuraskauden estolääkitystä. Hiivatulehduksen oireita taitaa kyllä nyt minulle olla tulossa, onkos sen raskaudenaikaisesta hoidosta kokemuksia kenelläkään? Mulla on edellinen hiiva ollut joskus yli 10 vuotta sitten ja olen siis täysin pihalla koko aiheesta.. Onneksi oireet ovat vielä lieviä, saattaa (?) siis mennä runsaalla nesteytyksellä ja huolellistakin huolellisemmalla hygienialla vielä ohitse. Hyvä (tässä mielessä ) että hellepäivät ovat tauolla.


Nyt pyykinlevitykseen ja muihin hommiin,
mukavaa viikonloppua :wave:
~Tiila 20+4
 
Tiila hiivaan esim canesten kombi käy,kunhan ei laita asettimella sitä tapua.Hyvin noissa hiivavoiteissa lukeekin,ettei raskaus aikana saa laittaa asettimella.
Mulla on 2 kuuri tässä raskaudessa ollut ja taitaa olla taas tulossa :(

Piipiäinen tervetuloa ja tarrasukkia roppakaupalla mukaan.

Nyt laittaan tuo keittiö kuntoon syönnin jäljiltä :wave:

ä-kengu 35+2
 
Heipsan,
tervetuloa Piipiäinen tännekin :heart: :heart: :heart:
Mulla vuotelu onneksi taukosi,eikä suurempia kipujakaan sitten tullut. Kylläpä taasen säikäytti. Tiedättekö pidemmällä olevat jo vauvan sukupuolen? :)
Mulla on itellä poikaolo, mies väittää tätä tytöksi... eli eikös se sitten oo aika fifty-fifty :LOL: Tyttöä toivon, ihan vain itseni ja 7-vuotiaan tyttömme seuraksi, mutta tietysti pieni pojanpallerokin on toivottu ja suloinen :heart: Tavallaan olen kokenut pojat kyllä helpommaksi, kaverisuhteet on niin paljon suorempia ja tekeminen poikien kanssa mulle tuttua,kun poikatyttö itekin olin. Mutta olishan se kiva, että ainoa tyttömmekin saisi siskon. Meillä siis 3poikaa ja tyttö tällä hetkellä.

Kaivoin aamulla äitiyshousut jalkaan ja taittelin sen masutuubiosan vyötärölle,omat farkut ei mee millään ilman että tekee pahaa. Miten turvotus voikin olla näin runsasta ja ihan ku reilun kilon oisin onnistunu jo jostain pyydystämään ,iiik :eek:

Mukavaa lauantaita kaikille, ihanasti hieman kirkastuu, yritetään illalla vielä grillailla lasten kanssa.

Petite ja mimmi 5+5 :heart:
 
Huomenna lähdetään sinne Turkin matkalle Saran kanssa kahdeksi viikoksi, Ollaan viikko anoppilassa ja vikko Alanyassa. Mies lähti jo viikko sitten sunnuntaina autolla, oli ollut keskiviikkona perillä. Toivottavasti lentomatka menee hyvin ja Saralla ei ota kovasti nousut ja laskut korviin.

Anja ja Sara n. 10,5 kk =)
 
Anjamaritalle mukavaa reissua.Toivottavasti Saran lentomatka sujuu hyvin.

Piipiäinen ei mun mielestä 4 lapsinen ole suurperhe.Toisaalta en vieläkään osaa niin ajatella,vaikka viides tulossa.

Huolestuin illasta kovin,kun aloin oikein miettiin liikkuiko tää yhtään päivän aikana :( Tosi vaisusti enää liikkuu.Yölläkin,kun molemmat pienemmät pari kertaa herättivät.Huomasin että oli poikittain.Mikähän mahtaa olla se normaali liike määrä?
Mun mielestäni maha on laskeutunut.Nivustaipeet on todella arat ja kävely sen mukaista.

Onneksi tänään näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä. =)

Jakselkaahan hyvin ja paksusti.

ä-kengu 35+3(jolla aika tuntuu nyt menevän hiiitaaastiiii)
 
Anjamaritalle ja Saralle oikein mukavaa matkaa!

Taidan sitten jättää sen kotidopplerin hankimatta. En tiennyt, että neuvolaan pääsee tarkistuttamaan sydänäänet, jos kovasti mietityttää, onko kaikki kunnossa. Luulin, että sinne on lähes yhtä mahdotonta päästä kuin esim. kunnalliselle hammaslääkräille muulloin kuin varsinaisina tarkastusaikoina... :whistle:

Toivon kovasti Äiti-Kengun puolesta, että aika menisi kuin siivillä. Olishan se kivaa omastakin puolesta, että jokunen viikko vierähtäisi nopeasti ja se vauvamasu tulisi esiin. Tätä tulen varmasti katumaan loppusyksystä, kun olen samanssa tilanteessa kuin Äiti-Kengu nyt :LOL:

Oikein mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
 
Juu piipiäinen viitonen tulossa :heart: Ja mies vannottanut,ettei sitten yhtään enempää, tämäkin oli jo melkoinen myönnytys. :D Minä nyökytän vieressä, että juu,juu, ei enempää. :saint:

Minua ärsyttää joidenkin ihmisten kauhistelu, esim. töissä kohtasin kyllä tosi idioottimaisia kommentteja olevinaan fiksuilta ihmisiltä :/ Eli kyllä pidetään suurperheenä meitä jo, ja olen siihen jo tottunutkin. :) Nyt olen jo valmiiksi miettinyt, että meinaan tokaista kauhistelijoille, että eihän me olla vielä puolessavälissäkään lapsilukutoiveessamme :LOL:
Kyllähän tää tulokas vipoksi oikeasti jää, kohtu ei enää kestä enempää, mutta enpä kerro sitä muille ;) Mie kun olen sitä mieltä, että jokainen tekee ratkaisunsa itse, enkä mieluusti ala toisten elämää arvostelemaan joten odotan (naiivisti) sitä myös muilta. :ashamed:

Hui,menipä paasaamiseksi. Toivottavasti kukaan ei pahastunut, pää toimii joskus nopeemmin kuin järki. :)
 
petite juu kyllä minä luulen että saadaan vaikka mitä kommentteja mekin....mä tekisin myös näitä lapsukaisia vaikka kymmenen, mutta oma terveys alkaa olla aika vaarassa....jännittyneenä odotellaan miten tulee käymään tällä kertaa. Mutta vauvakuume oli niin kova et pakko oli riskeerata...jos nyt ylipäänsä saadaan onnistumaan koko raskaus....toivottavasti.
Ja kauhistelija antavat vain vettä lisää kiukaaseen...siitä oikein innostun enemmän sanomaan et meille saa tulla lapsia niin monta kuin on tullakseen :D vaikkakin viisi vuotta oli haarukassa härveli joka niiden tulon esit hyvin...mut ei sitä tartte kaikille kertoa.....töissä olen ainoa jolla monta lasta, suurinosa lapsettomia tai 1-2 lasta.....kyllä taas ihmettelyä riittää kunhan tajuavat :saint:
 
Ensimmäisen kerran olen hiivasta "onnellinen" :/
Mulla alkuraskauteen kuuluu yleensä aina hiiva.....(huonosti päättyviin raskauksiin se ei ole kuulunut?)
Ja nyt on hiivan oireita niin et pakko huomenna soittaa lääkärille...jospas tarkoittais et pikkuinen on kunnolla "kiinnittinyt"?
Missä vaiheessa muuten oikeesti kiinnittyminen tapahtuu?
 
Heippa!

Ja terveisiä Pohjois-Pohjanmaalta! Vaikka oli lyhyt reissu (pe-su) niin hauskaa oli... Jäi vähän unet vähiin mutta eiköhän sitä tässä nyt saa nukuttua univelat pois kun pääsee taas omaan sänkyyn nukkumaan ja esikoinenkin jäi maalle ja on koko ensi viikon siellä.

ON: Huomenna olis sitten neuvolalääkäri. Hirvittää mennä kun tuli reissussa syötyä enemmän kuin tarpeeksi sekä suolaista että makeaa. No toivottavasti sitten muuten tasaantuu taas tuo painonnousu kun ei sitä tarvii mun lähtökohdista tulla yhtään.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 27+0 :heart: :heart:
 
Piipiäinen täällä ei ainakaan ole tuollaista.Yhdestäkään en ole ollut.

Olkkis kiva,että reissunne onnistui hyvin.Tulehan sit kertoileen lääkäri kuulumiset.

Tänään siivousta tiedossa.Kakkosen synttärit on keskiviikkona.Huominen menee sit leipoessa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

väsynyt ä-kengu 35+4
 
Huomenta päivää!

Tässä kauhun sekaisella pelolla odotellaan neuvolalääkäriin lähtöö. Ötzkikin rauhoittunut kummasti, muutamalla monon heilautuksella vaan ilmoitellut itsestään tänään. Ehkä tästä tulee nyt sen oma rytmi kun nyt sitä pitäis tuolla masussa ruveta olemaan.

Nukkumisesta: Enpäs sitten saanutkaan univelkaa nukuttua pois... Jostain syystä heräsin taas 02.00 ja piti oikein nousta hetkeksi ylös hiippailemaan ja piti sitä pienempää kissaakin käydä rapsuttelemassa kun ei ollut omassa normaalissa paikassaan (=mun sängyssä mun polvitaipeissa kun nukun kyljelläni) nukkumassa. Ehkä neuvolan jälkeen sitten päikkärit jos ei mitään muuta ihmeellistä tule.

Sokerirasituksesta: Itse oon joutunut molemmissa raskauksissa sokerirasitukseen... Kummassakin syynä ylipaino eli tuo BMI >25. Tästä viimeisestä ei oo aikaa kuin puolitoista viikkoa ja jotenkin tuntui paljon pahemmalta kuin esikoisesta käydessäni.

Olkkis ja Ötzki 27+1
 

Yhteistyössä