35 v +odottajat, vol 4

http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/

Tuossa on linkki (toivottavasti toimii) jossa saat suoraan naputeltua noihin ruutuihin pituutesi ja painosi ja se laskee sitten suoraan sulle sun BMI:n.

Kohta sitten neuvolaan...

O&Ö
 
Moro!

Pikaiset neuvolakuulumiset:

Kaikki kunnossa. Painonnousukin oli pysynyt kohtuudessa, vain +500g/vko (2,5kg edellisestä, yhteensä 4,5kg). Suurin osa kuulemma tullut Ötzkin kasvaessa eli ei siis mitään hätää. Verenpaine oli taas 103/63. Matalahko jopa mulle etten sanoisi, liekö tuossa yksi selitys mun hieman "tahmaiseen" ja vetämättömään oloon. Hemppaa ei olis mitattu jos en olis pyytänyt mutta hyvä että pyysin: oli vain 112 kun edellisessä mittauksessa 137. Toinen selitys tahmaiseen ja vetämättömään oloon?

Lääkärin mukaan Ötzki on sitten napakan kokoinen vauva... Sanoi noin kun tunnusteli vatsan päältä kohtua ja vauvaa. Meinasin nauruun purskahtaa. :D Sydän siellä hakkas reilusti ja kohdunsuukin oli pehmeä mutta kiinni eli kaikki niin kuin pitääkin. Astmasta puhuttiin sen verran että tuli hirmuinen ukaasi siitä että jos toisen kerran tuollainen lääkkeillä asettumaton kohtaus iskee niin pitää heti mennä lääkäriin. Tosin se tarkoittaa päivystystä kun oma lääkäri lähtee tämän viikon jälkeen lomalle eikä sinne ( siis päivystykseen ) niin hirmusti jaksais lähtee. Pidetään peukut pystyssä ettei noita enää tulis.

Ja sitten siitä sokerirasituksesta: Niin kuin osasin arvioida niin arvoissa ei mitään vikaa. Eli tää ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Esikoisestakaan ei ollut mitään, mutta hyvähän noi on tarkistaa kun kerran riskitekijöitä (mulla todella reilu ylipaino) on olemassa. Nyt sitten jännäillään tuonne heinäkuun alkuun jolloin sitten olis seuraava neuvola. En muista yhtään onko silloin jo oma th tullut lomilta. Hieman epäilen kun oli tänään vielä töissä ja seuraavaan neuvolaan on tasan neljä viikkoa ( ellei sitten pidä pätkissä ). Sitten alkaakin se kahden viikon välein neuvolassa käynti.

Olkkis ja Napakka masukaveri Ötzki
 
Olkkis kiva,ettei mitään isompaa häikkää neuvola käynnillä ilmennyt.Toivottavasti saat raudan nousemaan.
Minä en kyllä millään saa enää sitä nouseen ennen synnytystä.
Niin ja toivotaan,ettei astmakohtaus enään uusiutuisi.

Siivouspäivä kostautui.Häpyluu huutaa tuskaa ja käveleen en kunnolla pääse :'(
On tää loppuraskaus sitten ihanaa :whistle:

Äh nyt katkes ajatus :wave:
 
Vähänkö taas väsyttää.... Kohta pitäis lähteä muutamaksi tunniksi hoitaman ystävän 1kk vanhaa poikaa että äiti pääsee rauhassa hoitamaan asioitaan. Pitää varmaan yrittää ottaa siellä torkut jos poika nukahtaa. Ei sitten oo illalla ihan töttöröö... Onneksi ei tarvitse enää mennä töihin eikä ottaa aikatauluista stressiä vaan saa levätä aina kun siltä tuntuu.

Liitoskivuista: Ihmettelen kun mulle ei ole noita liitoskipuja tullut oikeastaan vielä yhtään. Ekassa raskaudessa tais noita olla jo näillä viikoilla, nyt ei oo ja pystyy ihan hyvin liikkumaan. Toivottavasti tämä sanominen nyt sitten kostaudu vaan pysyy suht kivuttomana loppuun asti.

Olkkis ja Ötzki 27+2
 
Olkkis sujuiko eilinen vahtiminen hyvin?

Täällä jännitettään päivällä olevaa äpoli käynti.taidan jättää meikit pois naamasta.Voipi olla,ettei kyyneleitä pysty pitään kurissa,jos mut tuomitaan heti alussa :(
tulen illasta kertoileen mitä sanottiin.Ensin tarvii vaan tuon kakkosen 11v kemut pitää.Osa vieraista on jo täällä,kun tulen äpolilta.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille voikaa hyvin ja paksusti :D


ä-kengu 35+6
 
Ä-K: Kaikki meni eilen loistavasti... On kyllä (ainakin mun kanssa ollessaan) niin helppo pikkumies ettei meinaa edes tajuta kun äitinsä puhuu valvottamisesta yms... Meinasinkin että jos vain äitinsä antaa, niin haen pojan huomenna meille niin että äiti sais nukkua univelkaansa pois kun aamulla jutellessamme äiti sanoi olevansa ihan rättiväsy. Tänään en voi poikaa hakee kun on muuta...

Ötzki on kummasti taas hiljentynyt... Ihan selvä päivärytmi on pienelle jo löytynyt. Ei kauheesti näin aamupäivisin enää mellasta mutta illasta sitten riehuu sitäkin enemmän. Välillä alkaa jo pelottamaan ettei kaikki oo kunnossa kun ei tahdo pieni reagoida edes siihen jos sitä tökkii tai syö jotain makeaa mutta aina pikkuinen on (ennemmin tai myöhemmin) sitten monottanut äitiä niin ettei tarvitse olla enää huolissaan.

Olkkis ja Ötzki 27+3
 
Voi Olkkis sie oot kyllä ihana ystävä, kun noin autat univelkaista ystävääsi :heart: :heart: Tuli tippa linssiin kun luin juttuasi. Mulla tulee nykyisin kaikesta tippa linssiin ja itken joka aamu kattoessani Vauva tulossa-ohjelmaa neloselta :ashamed: :snotty:

Käytin kuopusta ja toiseksi nuorinta eilen th:lla korvatarkastuksessa kun sairastivat kunnolla vapun tienoilla. Tyttö selvisi kunnialla,mutta pienemmällä edelleen tulehtunut korva ja kehittänyt jonkun märkäpesäkkeen sinne :x uusi kuuri saatiin,lekuri epäili että edelliselle lääkkeelle tullu resistentiksi tuo pöpö. Ja jos ei auta,ni lähetetään uudelleen keskussairaalaan... ei muuta ,mutta just huhtikuussa saatiin "terveen paperit" ja päästiin niistä tarkoista kontrolleista siellä eroon. :whistle: No,ei voi mitään, kaverilla on selkeesti rakenteellinen ahtaus korvissa eikä näemmä auta kasvukaan. Poika siis täyttää ens kuussa 3v.

Omaan oloon ei uutta, öllöällötystä muttei oksuilua. Isot lapset auttaa ihanasti kotitöissä :heart:

Petite ja mimmi-sintti 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Voi Olkkis sie oot kyllä ihana ystävä, kun noin autat univelkaista ystävääsi :heart: :heart:
No mä nyt satun olemaan tällainen hyväsydäminen höpsö joka tykkää auttaa muita. Sanoin ystävälleni eilen että niin kauan kuin oma vointi antaa periksi niin voin autella poitsun kanssa eikä tarvii miettiä mitään palkkaa. Se riittää että kumpikin hyötyy: ystävä saa levätä ja minä saan hoitaa poikaa. Ja samalla tässä verryttelen sitten omaa vauvaa varten. Tuleepa sitten samalla muisteltua vauvan hoitohommia kun oman esikoisen syntymästä on kuitenkin jo yli 8v eikä silleen ole tullut hoidettua kauheasti vauvoja tässä välissä. Oon iloinen että Ystäväni luottaa minuun niin paljon että antaa rakkaimpansa hoitooni... :D

O&Ö

 
Pikasesti kertoon äpoli käynnin tuloksen
mitään muutoksia ei ole tapahtunutNyt tarvii saada synnytys kuntoo ja mitenkähän se onnistuu :whistle: Paino 2610g.Seuraava käynti 2.7 ja silloin mietitään mitä tehdään.Käynnistystä en saa välttämäti :'( No ei tässä kolmen viikon aikanakaan kyllä mitään tapahdu,jos ei nytkään |O

Petite toivotan,että lapsukaisten korvakierre loppuisi.

Olkkis olet kyllä kullan arvoinen ystävä =)

ä-kengu 35+5 joka on vielä joulunakin yhtenä kappaleena
 
Ihana kun nyt varmistui että saan sen ihqn pikku-ukon huomenna hoitooni ja myös lauantaina... :D En jaksais enää odottaa että pääsisi synnyttämään oman vauvan ja elämään sitä vauvaelämää yhdessä iskän ja isosiskon kanssa.

Mitenkäs muuten on: jos perheessä on sun, mun ja meidän (siis äidin edellisestä, isän edellisestä ja yhteiset) lapset niin miten ootte mieltäneet sen että ketä voi sanoa sisaruksiksi ja keitä sisar/velipuoliksi?

O&Ö
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Olkkis meillä on se tilanne,että mulla entuudestaan kaksi.Yhtään puolikasta en ole synnyttänyt :whistle:
En siis itse hyväksy sanaa sisar/velipuoli,kun kyse on mun lapsistani.
Huomenta!

No meillä ei ole kuin mun ja ötzki mutta tulipa vaan mieleen tuo kysymys kun jotkut siitä on niin pirun tarkkoja. Itsekin kyllä ajattelen että ötzkistä tulee olkkiksen pikkusisko/pikkuveli enkä niin että olisivat vain puolikkaita. :D

Hitto kun tässä eilen illalla iski huoli kun ötzki on taas hiljentynyt ihan hirmusti... Pariin päivään ei ole edes tönimiseen reagoinut. Onneksi yksittäisiä potkuja tulee aina silloin tällöin niin voi vähän hengähtää että pieni on kunnossa.

Nyt vaatteet päälle ja sitä ihq poitsua hakemaan

Olkkis ja Ötzki 27+4

 
Äiti-Kengulla mieli halaa jo vauva saada syliin :hug: jospa se nyt ei jouluun saakka odotuttaisi kuitenkaan =) !

Olkkis eiköhän se Ötzki vaan keräile siellä välillä voimia, että jaksaa taas seuraavana päivänä temmeltää täysillä! Näin uskon! Ja sisaruksista vielä: kaikissa tuttavaperheissäni kyllä puhutaan siskoista ja veljistä, eikä puolikkaista. Jos asiaa pitää tarkentaa, voi sitten mainita että näillä on eri isä/äiti. Harvemmin tarvitseekaan moista mainita.

Minä olen käynyt nyt siis rakenneultrassa, taisin kirjoitellakin, ja sittemmin vielä neuvolassakin tarkistuksessa ja hakemassa Kelan paperit. Kaikki masussa hyvin, ja alkaakin jo näkyä.. Kymmenessä päivässä tavallinen (mutta pinkeä ) maha muuttui paidan alle piiloutuneeksi koripalloksi :D Nyt siis pitää siirtyä mammavaatteisiin ja muihin joustovyötäröihin. Siltikään vielä kukaan ei ole tunnustanut huomanneensa mahaani, vaikka vauvauutista on jo kerrottukin. Hemppa laskenut 110 tuntumaan, ilmankos väsyttää.

Aurinkoinen päivä, nauttimaan siitä nyt mars!
~Tiila 21+2
 
Tiila: Kyllähän Ötzki koko ajan on elonmerkkejä itsestään antanut joten siinä mielessä ei ole huolta ollut mutta se jatkuva jytääminen on ollut vähäisempää tässä parina päivänä. Mietityttää vaan tuo kun meillä tuota perinnöllistä sairautta on ja riski ötzkin periä se, on jonkinmoinen.

Mulla oli sitten tänään se frendin 1kk vanha poika täällä hoidossa... Voisinpa melkein omia sen kun on niin ihana. Tänäänkin nukkui ja söi eikä kitissyt yhtään. Toivottavasti vain oma ötzki on sitten yhtä kiltti... Lauantaina vielä meen häntä hoitamaan, sitten huilin ja lepäilen sekä vietän aikaa esikoisen kanssa joka on nyt tämän viikon ollut mummin ja vaarin kanssa Tahkolla Nilsiässä.

O&Ö
 
Olkkis voi ei :whistle: ei kannata manata :D No toivottavasti ei pahaksi pääse.

Saanhan vielä tämän päivän rypeä itsesääliss :ashamed: Tontilla pientä takapakki jne.....
Ai niin arvatkaas kellä ei oo yhtään ainokaista supistusta tullut pariin päivään :(
Eilenkin olin koko päivän liikkeessä ja touhusin.Ainoosti häpyluu huutaa tuskaa illasta.Kävelykin välillä vaikeeta.


Mukavaa perjantaita kaikille.Voikaa hyvin ja iloista mieltä :hug: =)

ä-kengu 36+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Olkkis voi ei :whistle: ei kannata manata :D No toivottavasti ei pahaksi pääse.
Just heräsin... Olin päikkäreillä joita ei ollut tarkoitus edes ottaa... Piti vain hetkeksi oikaista kroppa sängylle niin nukuin melkein 2h. :D

Noi kivut ei oikestaan ole edes kipuja, ennemminkin pienen pientä vihlontaa joka ei pahemmin vielä häiritse elämää. Toivottavasti ei tuosta pahenekaan sillä en haluis mun issiasvaivan tulevan enää tähän odotukseen. Se kun on pahimmillaan sitten niin paha ettei pysty milliäkään liikkumaan.

Olkkis ja Ötzki 27+5

 
Piipiäinen nuoriahan me kaikki vielä ollaan :D
Mulla tulee syksyllä nuorekkaat 36 v mittariin.

Hm tuota sateista ilmaa ei tähän päivään kyllä yhtään olis kaivattu.
Ärsyttää toisaalta,kun olo olis energinen,mutta kunto nollassa.Eilenkin tein raskaita hommia tontilla,niin väsyttään alko ja hieman tuli kehno olo.Kunto tarvis väkisin saada paremmaks.toisaalta kyllähän tässä jouluun onkin vielä aikaa ;)

Erittäin mukavaa lauantaita kaikille.Alku pahoinvoiville jaksuja sekä keksivaiheella oleville voikaahan paksusti =) :hug:

ä-kengu 36+2
 
Hitto kun en uskalla mennä nukkumaan... Pelkään ukkosta ihan älyttömästi ja sitä on tänne pk-seudulle luvattu koko yöksi... Mahtaa sitä huomenna olla väsy. Onneksi netissä olevan ukkostutkan mukaan pahin ukkosrintama on jo mennyt ohi, tiedä sitten mitä tuolla perässä sitten tulee...

Olkkis ja Ötzki 27+6
 
Olkkis saitko nukutuksi?


Mun ei paranisi lukea muitten synnytyskertomuksia :/ Aivan kaamee paniikki iskee.
Haluaisko joku synnyttää mun puolesta :whistle: Tää ei ole sitten yhtään kiva tilanne.
Pinnasänky kasattu ja viimeiset maalaukset siihen suoritettu.
Nyt jännätään keretäänkö saada taloo siihen kuntoon,että päästään muuttaan ennen vaavin syntymää.

Pyykit kuivuun :wave:
 
Ä-K: Kyllä mä sitten nukuin kun uskalsin nukahtaa. Ukkonen ei paukkunut enää yhdentoista jälkeen illalla mutta muuten ilma oli niin tuskaisen painostava ettei oikein tehnyt mieli mennä pyörimään peiton alle. Sain unen päästä kiinni vasta joskus vähän jälkeen kahden ja vaikka nukuin puoli kymmeneen asti niin nyt kyllä huomaa että on valvonut.

Mulla alkais huomenna tai viimeistään tiistaina sitten operaatio pinnasängyn hiominen ja maalaminen. Sain entiseltä työkaverilta hänen lapsillaan olleen pinniksen ja pienellä remontilla siitä saa ihan hienon ja hyvän näköisen. Kun saa tuon pinniksen hiottua ja maalattua niin samaan syssyyn vois maalata sitten esikoisen vaatekaapin kun entisen asukkaan jäljiltä tosi törkeän näköinen. Saa senkin sitten samalla pois päiväjärjestyksestä.

Et muuten Ä-K ole ainoa jota synnytys on ruvennut pelottamaan/jännittämään. Ötzki on alkanut viihtymään masussa poikittain ja jotenkin oon kai salaa alkanut toivomaan ettei kääntyisikään sitten oikeaan asentoon... Mun mielessä on alkanut kummittelemaan tuo esikoisen syntymä jossa en saanut haluamiani kivunlievityksiä kun neiti oli niin iso ja vatsa esti kumaraan pääsyn niin tehokkaasti. Onneksi viime viikolla tapasin neuvolalääkärin joka sanoi että kunhan juttelen ensin oman neuvolath:n kanssa niin joko th tai lääkäri laittaa sitten lähetteen synnärille jossa sitten sais jutella asioista kätilön kanssa. Jotenkin tuo esikoisen syntymä on laittanut koville uskalluksen luottaa kun ei hommat oikein silloin toiminut kuin olisin toivonut.

Olkkis ja Ötzki 28+0 :heart:
 

Yhteistyössä