35 v +odottajat, vol 4

Äiti-Kengulle paranemista :hug: flunssa osaa kyllä olla tosi kurja tauti :/ . Niin ja onnea muuttoon, ihana päästä uuteen :flower: !

Olkkis mulla on nyt myös alkanut vauveli vallata tilaa vatsalaukulta (eikä siis vain laajenna mahanahkaani ulospäin :D ). Välillä on tosi kova nälkä, mutta leipäpalan jälkeen aivan ähky olo. Esikoisesta en kyllä tällaista muista ollenkaan.

Täällä on nyt sitten yöt menneet tosi risaisiksi, ei masuvauvan vaan tuon esikoisen (1v3kk)takia. Heräilee tunnin - kahden välein ja vaatii palvelua (siis tarvitsee tutia tai unipupua tai sitten on kääntynyt poikittain eikä osaa oikaista itseään). Toistaiseksi kyllä nukahtaa OK kun vaan saa kaipaamansa, mutta itselle se ei niin helppoa ole.. Eilen jo sanoinkin hänelle, että osaa kyllä itsekin etsiä sen tutin sängystä jos sitä tarvitsee :D mutta ei auttanut yöllä. Ehkä parempi niin, ei herätä itseään touhuamalla vaan odottaa unisilmäisenä apua. Mua vaan haukotuttaa niin maan peevelisti kun viikko on tätä rataa nyt jatkettu. Viikon päästä ajattelin aloittaa tutivieroituksen, mutta ehkä se aloitetaankin jo tänään :kieh: jos viikon päästä saisi sitten nukkua edes kolmen tunnin pätkiä!

Juu mutta aivan ihana aurinkoinen päivä luvassa tänään, aamu on jo oikein mahtavan näköinen! Siitä siis nauttimaan seuraavaksi, kyllä ne silmätkin siitä aukeavat iltapäivään mennessä ;)

~Tiila 22+6 (jos en ole jo seonnut laskuissa totaalisesti)
 
Hei kaikki! Tässä on ollut niin kovasti työkiirettä ja tuo juhannuskin, että palstailut ovat jääneet ihan kokonaan. Vietimme rauhallista juhannusta miehen kanssa kahdestaan mökillä. Ilmat nyt olisivat saaneet olla vähän paremmat, mutta mukavaahan se oli sisällä lueskella lehtiä sateen ropistessa kattoon.

Piipiäiselle ja muille pahoinvoiville tsemppiä ja pirteää mieltä, kuvotuksesta ja oksentelusta huolimatta.

Vilhelmiina, olipas mukavaa lukea sinunkin kuulumisiasi pitkästä aikaa. =) Säikähdin jo, että olet kokonaan hävinnyt seurastamme. Mullakin on rakenneultraan vielä reilut 2 viikkoa, ja täytyy myöntää, että nyt jo jännittää melkoisesti, kun asiaa ajattelee. Samoin alavatsavihlaisut, esim. nopeasti ylösnoustessa tai yöllä kylkeä kääntäessä, kuullostavat tutulta. Lisäksi nivusetkin ovat tulleet aroiksi.

Äiti-Kengulle pikaista paranemista!

Keskiviikkona ajattelin käydä kaupungilla pyörähtämässä alennusmyynneissä. Ainakin Bebesillä ajattelin käydä katsomassa, josko sieltä löytyisi sopivat mammahousut. Alkaa tuo vatsa pömpöttää jo sen verran, että nykyisissä housuissa ei tahdo enää mennä nappi kiinni. Jonekin H&M:ään mun on varmaan turha mennä, siellä äitiysvaatteetkin taitavat olla niin pieniä, etteivät menisi mun päälle, vaikka en raskaana olisikaan :LOL:
 
No höh... Tää nainen on jo ihan puhki vaikka aamusta ei oo vielä montaakaan tuntia kulunut. Heräsin jo ennen puolta kuutta ja oli ihanan hiljaista. Täytynee nyt nautiskella kun vielä voi. Ötzki onneksi antaa nukkua jos vain muuten nukuttaa.

Jokos Äiti-Kengu on lähtenyt laitokselle?

Olkkis ja Ötzki 29+2
 
En vielä :)
Eilen olin miestä auttamassa omalla,vaikkakin tää räkätauti on sitä luokkaa ettei paljoakaan tarvis rehkiä.Päivälle tuli 13h mittaa.Illasta olinkin turvoksissa ja häpyluu huusi tuskaa.Pitkin päivää jomotteli selkää ja kestopinkeenä maha,mutta rauhottuivat kyllä levossa.

Tänään on tarkoitus hoidella ns juoksevia asioita.Onneksi tuo anoppi suostuu kuskaan,kun oon ilman autoo.
Sanokaas miten "palkitsen"miestäni kun ja jos saadaan tiistaina tehtyä muutto?Haluaisin jollain spesiaalilla tavalla näyttää,kuinka arvostan hänen lähes tulkoon yksinään raatamista omalla.

Kaikille mukavia odotuspäiviä :hug: B) Nauttikaamme kesästä.

ä-kengu 37+6
 
Ä-K: En osaa tuohon palkitsemistilanteeseen mitään sanoo muuta kuin ihan perinteistä: jos mahdollista niin kahdenkeskistä aikaa, hyvää ruokaa yms. Tietysti jos lapsia kotona niin se saattaa rajoittaa mutta muuten tekisin ihan perinteistä. Niin meilläkin tehtiin kun mies silloin puolitoista vuotta sitten pääsi sen sydänleikkauksen jälkeen sairaalasta kotiin. Meillä toki rajoitti se että mies oli kuukauden sairaalassa makaamisen jäljiltä tosi heikko mutta silti nautittiin...

Tää helle on nyt sitten turvottanut mun nilkat sitten ihan muodottomiksi. Hyvä kun kengät menee jalkaan. Säikähdin myös sitä että eilen alkoi päätäkin särkemään mutta se tais johtua nestehukasta. Multa tahtoo tuo juominen unohtua ja se tekee sitten pään kipeäksi. Toinen asia mikä on nyt viimeisen viikon aikana alkanut "vaivaamaan" on tuo käden puutuminen. Siis jos olen nukkunut esim vasemmalla kyljelläni niin herään siihen että oikea käsi on ihan puuduksissa ja olkapäähän sattuu. En oikein ymmärrä tuota kun ei sitä ollut ekassa raskaudessa ja tuo on niin toispuoleista kuin vain voi olla. Lisäksi oikeakätisenä tuo vaikeuttaa tosi paljon aamutoimia mutta onneksi kipu väistyy mitä pidemmälle päivä etenee.

Nyt aamukaffi kurkusta alas ja ruokakauppaan...

Olkkis ja Ötzki 29+3
 
Olkkis mulla oli sekä edellisessä että nyt myös tässä raskaudessa tuota "väärän puolen puutumista". Nyt se on tullut jalkoihinkin, siis jos istun oikean kintun päällä lattialla alkaa vasen kohta säkenöidä. Pääasiassa tulee kuitenkin kyljellään nukkuessa siihen ylempään käteen. Ihmeellistä tuo kyllä on, ja neuvolassa kun silloin 1½v sitten asiasta kysyin sain vain ihmetteleviä katseita osakseni :whistle:

Äiti-Kengu keksisitkö jonkin pienen lahjan, vaikka miehen harrastuksiin tms. liittyvän? Minä olen omaa (moottoripyöräilevää ) miestäni lahjonut mm. harrastelehdillä, joskus jonkin kirjankin ostin ja muutaman tarvekalunkin johonkin kiitokseen liittyen. Mutta tuo yhdessäolo ja hyvä ruoka kyllä on hieno kiitos, etenkin kun miehelle kertoo mistä syystä tähän nyt on panostettu. Ainakin meillä pitää välillä konkretisoida asiat, että mieskin ymmärtää :)

Löysitkö Pajunen mammavaatteita? Minulla oli hyvä onni saada ystävältä ilmaiseksi kolmet housut ja pari paitaa edelliseen raskauteen. Kierrätin ne edelleen, mutta nyt ne ovat jälleen minulle palanneet. Paljon käytän myös tavallisia (pitkiä ) toppeja, jotka venyvät vatsan peitoksi. Ja yhdet tavalliset collegecaprit ostin normaalikokoani isompana, menevät nyt tosi hyvin ja venyvät vielä monta senttiä.

Kiva että tuli aurinkoinen päivä! Aamulla (yöllä ) täällä satoi rankastikin, mutta nyt taas hivotellaan hellelukemia. Kesä!

~Tiila 23+1
 
Reissut reissuttu. Sara ei ollut moksiskaan lentokoneessa. menomatkalla nousun aikaan nukkui. Mummo ja ukki turkissa oli niin ihastuneita tyttöön, niin ja tietty muut sukulaiset.

Itse sain pahan vatsataudin ja olin päivän tiputuksessa sairaalassa + antibiootti kuurilla. Nyt kaikki ok.

Turkissa oli tosi kuuma, neljääkymmentä lähenteli toisina päivinä.

Sara oli elementissään kun sai huomiota ja pussailijoita vaan riitti. Ei vierastanut ketään. Nyt täällä totutellaa hulabaloo viikkojen jälkeen taas hiljaiseloon tytön ja kissojen kanssa.

Anja ja Sara huomenna 11kk
 
Tiila: Oon tässä miettinyt että voiskohan tuo puutuminen ja särky olla jotenkin yhteydessä noihin liitoskipuihin kun molemmat vaivat alkoivat samoihin aikoihin. Mietin sitäkin että kun kudokset löystyy raskausaikana jotta vauva pääsee alateitse syntymään niin löystyyköhän mulla olkapäätkin. Pitää nyt oikeasti ottaa ja soittaa tuosta... Tuo puutuminen ei niinkään häiritse kun se menee tosi nopeasti ohi mutta kivut on ihan kauheita. :(

O&Ö
 
35 v +odottajat, vol 4
Tervetuloa mukaan kaikki 35-vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat sekä kaikki jo tästä pinosta synnyttäneet :wave:

Linkki ensimmäiseen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t866571

Linkki toiseen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1096321

Linkki kolmanteen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1261126


Odottajat;


ELOKUU 2009

super-leijona...36v...yhdeksäs(p-91,p-93,p-95,t-98,p-03,t-05,t-06,t-08)...la 13.08.09

SpookyMama...36v...kahdeksas(t-92,p-95,t-97,t-00,p-04,p-07,t-08)...la 18.08.09

Sinderella...36v...viides(p-00,p-03,t-05,t-08)...la 24.08.09 K-PKS

tuu-tikki...36v...kolmas(p-04,p-05)...la 26.08.09 KOS tai kät/H

Brunette73...35v...ensimmäinen...la 28.08.09


SYYSKUU 2009

Olkkis74...35v...toinen(t-8v)...la 06.09.09 KOS

Aurinko73...36v...ensimmäinen...la 22.09.09

Desa74...34v...toinen(t-12v)...la ?.09.09

maijamette...38v...toinen(t-04)...la ?.09.09


LOKAKUU 2009

Tiila...35v...toinen(p-08)...la 20.10.09


MARRASKUU 2009

Zera...41v...kolmas(t-90,p-93)...la 05.11.09

Kuiskaten...35v...neljäs(?)...la 21.11.09 TAYS

Vilhelmiina73...35v...ensimmäinen...la 21.11.09 NKL

Pajunen...36v...ensimmäinen...la 30.11.09


HELMIKUU 2010

Petite...33v...viides...la 01.02.10

Piipiäinen...35v...viides...la 10.02.10


MAALISKUU 2010

äiti vm70...38v...neljäs(t-92,t-94,t-07)...la 11.03.10

HUHTIKUU 2010

happihyppy...38v...kolmas(tyttö & poika 12v)...la 02.04.2010


Syntyneet;


TOUKOKUU 2008

vappuvauvan äiti...40v...toinen(t-04)... :heart: tyttö 04.05.08 :heart:


KESÄKUU 2008

Miina70...38v...kolmas(p-94,p-96)... :heart:tyttö 17.06.08 :heart:

ansku71...37v...kolmas(p-01,p-06)... :heart:poika 18.06.08 :heart:


HEINÄKUU 2008

anjamarita...39v...ensimmäinen... :heart:tyttö 25.07.08 :heart:


ELOKUU 2008

säihke ...37v...kolmas(t-01,p-03)... :heart:poika 12.08.08 :heart:

Äiti-66...41v...neljäs(t-98,p-00,t-05)... :heart:poika 20.08.08 :heart:


MARRASKUU 2008

sarppa70...37v...ensimmäinen...:heart:poika 02.11.08 :heart:

Kisse...37v...neljäs(t-00,p-01,p-07)...:heart:tyttö 14.11.08 :heart:

Czarina...40v...ensimmäinen...:heart:poika 17.11.08 :heart:

Neeanäiti...41v...kolmas(p-03,t-06)...:heart:tyttö 18.11.08 :heart:


JOULUKUU 2008

minnihiiri68... 39v... ensimmäinen... :heart:tyttö 13.12.08 :heart:

nevi...40v...viides(t-89,p-92,t-95,t-06+lainat-93)...:heart:tyttö 16.12.08 :heart:

janttu672...36v...ensimmäinen...:heart:tyttö 29.12.08 :heart:

akkamänty...40v...ensimmäinen...:heart:tyttö 30.12.08 :heart:


TAMMIKUU 2009

Piiloblondi...43v...ensimmäinen...:heart:tyttö 02.01.09 :heart:...3040g/48cm

sini-sissi...35v...toinen(t-94)...:heart:poika 22.01.09 :heart:...3540g/51cm

lilli70...38v...ensimmäinen...:heart:poika 27.01.09 :heart:...3558g/51cm

mantana...40v...toinen(t-04)...:heart:poika 30.01.09 :heart:...4545g/53cm


HELMIKUU 2009

nimiko...36v...ensimmäinen...:heart:tyttö 12.02.09 :heart:...3255g/49cm

bonbon...36v...toinen(t-07)...:heart:tyttö 15.02.09 :heart:...3830g/51cm

prilli...37v...kolmas(-01,-02)...:heart:poika 17.02.09 :heart:...4560g/50,5cm

Maami68...40v...toinen(p-94)...:heart:poika 18.02.09 :heart:...3795g/52,5cm

Riituli...40v...toinen(p-06)...:heart:poika 19.02.09 :heart:...3325g/52cm

Seranzu...37v...kolmas(p-94,t-97)...:heart:poika 24.02.09 :heart:...4745g/52cm


MAALISKUU 2009

Zantra...37v...toinen(p-06)...:heart:tyttö 12.03.09 :heart:...4010g/50cm

Lis69...39v...toinen(p-07)...:heart:poika 19.03.09 :heart:...3005g

mimuli...42v...neljäs(?)...:heart:poika 31.03.09 :heart:


HUHTIKUU 2009

Ninu...39v...neljäs(p-,t-,t-)...:heart:poika 17.04.09 :heart:...4245g/52cm

mamma67...42v...viides(t-19v,t-17v,p-15v,t-11v)...:heart:tyttö 23.04.09 :heart:...3470g/51cm


TOUKOKUU 2009

Aurora72...35v...neljäs(-94,-98,-00)...:heart:tyttö 27.05.09 :heart:...4280g/51cm

Tari...36v...neljäs(p-03,t-04,t-07)...:heart:poika 30.05.09 :heart:...3720g/49cm


HEINÄKUU 2009

Äiti-Kengu...35v...viides(p-96,t-98,t-05,p-07)...:heart:tyttö 01.07.09 :heart:...3390g/50,5cm

Mansku72...?...toinen(p-07)...:heart:tyttö 10.07.09 :heart:...2880g/48cm


Kadonneet lampaat

leeloo...36v...ensimmäinen...la 02.12.08

iinius...36v...ensimmäinen...la 23.12.08

tuttelitar...39v...kuudes(p-97,t-98,p-05,p-06,t-07)...la 13.01.09

nokko...36v...kolmas(?)...la 20.01.09

päivänkakkara67...41v...(?)...la ?.03.09

Jepuliisa...41v...kolmas(p-01,p-04)...la 30.03.09 PHKS

kiiltis...35v...ensimmäinen...la 23.03.09...poika tulossa KOS



Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: hyrinä :hug:

:hug: Siiri S :hug:

:hug:meriaani:hug:

:hug:Sapfo:hug:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS = Kätilöopiston sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Mä olen alkanut pelkäämään et olen liian vanha tähän juttuun...edellisestä odotuksesta on kuusi vuotta eli olin kuusi vuotta nuorempikin....aivan sairas väsymys painaa ja jatkuva ellominen, pahoinvointi. Aamuisin oksennan ja päivisinkin oksennan/yökkäilen. En jaksa tehdä mitään, nukun ja yökkäilen vain vuorotellen. Miten jaksan tätä?!?
Entäs jos mun kroppa ei kestäkään tätä? Kunnon ruoka ei maistu...milei tekee vaikka mitä mutta kun pitäis syödä :x :x :x :x

Huomenna ultra jospas sieltä sais hyviä uutisia ja voimaa jaksaa tää kaikki....

piipiäinen 7+0
 
Piipiäinen :hug: samoja ajatuksia kävi mielessä itsellä pahoinvoinnin ja väsymyksen kurimuksessa. Kyllä se olo siitä helpottaa, kun oireetkin. Vaikka täytyy myöntää, että edelleen välillä mietityttää miksi tämän perheellistymisen piti jäädäkin näin myöhäiseksi..

Anjamaritalla ollut kiva reissu (sairastumista lukuunottamatta)! Tervetuloa takaisin :flower: kesäiseen Suomeen!

~Tiila 23+2
 
Piipiäinen&Tiila: Ette ole yksin noiden ikämietteiden kanssa. Mullekin noita ajatuksia on hiipinyt tässä pitkin odotusta. Onneksi lähipiirissä on muitakin "ikämammoja" ihan vastasyntyneiden vauvojen kanssa joten näkee että kyllä se selviytyminen on mahdollista. Mulla on sentään edellisestä odotuksesta jo yli 8v (esikoinen on ötzkin syntyessä 8,5v). Iän lisäksi toinen mua pelottava asia on se että kun esikoinen syntyi niin sairastuin todella pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja nyt on pyörinyt päässä ajatus että se uusii ja taas käy niin kuin edelliselläkin kerralla eli tuli ero ja lapsi jäi isälleen (ötzkillä on eri isä kuin esikoisellani).

Olkkis ja Ötzki 29+4 (APUA kuinka tää aika nyt menee niin nopsaan) :heart:
 
Piipiäinen&Tiila Mun kyllä täytyy sanoa, että mua ei ikä paina (41) =)
Tämä raskaushan oli täysi ylläri ja olen ihan älyttömän onnellinen tästä suuresta lahjasta ...että saan vielä tämän kokea =) en tunne itseäni yhtään vanhaksi :D
..päinvastoin.... mullahan on mun nuorimmainen täyttänyt jo 16-vuotta, joten en edes muista kunnolla edellistä raskautta. Väsymys on muakin piinannut koko raskausajan,,,jota ei silloin nuorena raskaana ollessa ollut. Mutta muuten on kaikki mennyt hyvin :)
Tietysti huolettaa vähän myös tuo synnytyksen jälkeinen hormooniryöppy...toivottavasti pysyn tasapainossa tässäkin iässä. Tsemppiä teille.... luulen, että asennoitumisella on suuri mahti tässäkin asiassa :)
 
Oi, Anjamarita oli tehnyt suuren työn päivityksen kanssa, kiitoksia paljon :hug: :heart:
Piipiäinen, täällä myös painitaan tuon saman alkuraskauden yökötyksen kourissa. Kummasti sitä aika kultaa muistoja, kun nyt on taas se olo,että miten mä olen voinu vapaaehtoisesti tähän tilaan haluta,kun kaikki oksettaa,eikä nauti pätkän vertaa kesähelteistä tai kesästä ylipäätään... :ashamed: :ashamed: :ashamed:
No,kyllähän tuo ohi menee,mutta kamala vaihe kyllä,täytyy toivoa että aika kulkis siivillä nää loput öllötysviikot. :whistle:

Iästä.. mä taidan olla tän pinon nuorin,mutta siitäkin huolimatta välillä tulee mietittyä ikää ja verrattua oireita edellisiin raskauksiin. Ihan normi-ikäisiä sitä kai ollaan synnyttäjinä,mutta harvemmalla on tässä vaiheessa näin suurta perhettä, tai välttämättä koskaan. Lähinnä siis jännitän ympäristön reagointia ,kun huomaavat että viides meille tulee. vaikka eipähän tämä tietty muille kuulu,mutta toki sitä ei voi laput silmilläkään kulkea..

Mukavaa kesäpäivää kaikille, yritän tänäänkin edes vähän käydä ulkoilemassa vaikka kummasti sänky kutsuisi...onneksi lapset pakottaa ylös ja ulos. ;)

Petite ja mimmi 8+3
 
Heräsipäs iästä keskustelua =) hyvä juttu! Minäkin kyllä ajattelen, että nyt vasta olen ollut valmis perhettä perustamaan (tai siis silloin 2005 kun yrittäminen aloitettiin), mutta välillä tuo "miksi vasta nyt" -ajatus hiipii mieleen.. Kavereiden lapset kun alkavat kaikki olla rippikoulun käyneitä tai vähintään koululaisia, eikä yhtään raskaana olevaa ikätoveria tuttaviini lukeudu. Yksi pienen lapsen vanhempi samanikäsistä tutuista kuitenkin löytyy, sentään. No, onpas kummiehdokkaita enemmän! Ja toisaalta - eletyt vuodet tässä välissä ovat niin täynnä niin antoisia kokemuksia, ettei niitä mikään korvaa. Nyt sitten haetaan uusia kokemuksia lapsiperheen näkökulmasta. Minun aikani oli, meidän aikamme on nyt.

~Tiila kohta 36v, masuvauveli 23+2 ja esikoinen 1v3kk :heart:
 
Minä en muuten ikää ajattele vaikkakin silloin nuorena ajattelin et haluan lapset nuorena (olinkin 19-v kun aloin odottamaan esikoista). Pidän itseäni erittäin nuorekkaana....esikoisen kanssa kun liikutaan niin monesti luulevat meitä sisaruksiksi...vähänkö olen otettu :whistle:

Mutta siis en ikää ajatellut sen kummemmin kun vauva kuume taas iski...mutta nyt tää olotila on jotein niin kauheaa et en oikeesti tiedä jaksanko tätä. VÄSYTTÄÄÄÄ!!!!! |O |O |O |O |O Kaikki OKSETTAAAAAAAA :x :x :x :x :x :x Mikään ei meninaa pysä sisällä. Päätä SÄRKEEEEEE :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
En tajua miten ihminen voi mennä alkuraskaudessa näin huonoon kuntoon. Väkisin miettii et vaikka mieleltäni olen nuorekas niin huutaako kroppa nyt et on liian vanha tähän kaikkeen? (Vaikka ei siis oieesti iältään ole vanha, mut onko mun kroppa jo kyllästetty niin raskauksilta ettei enää jaksa?) Mietinkin et oliko niillä keskenmenoilla jokin tarkoitus? Sen tiedän nyt et tää jää viimeiseksi raskaudeksi, on tää olotila niin kamala, OIKEESTI. Itkettää ihan todeta näin, mut tätä se nyt vaan on.
 
Ultrassa käyty ja tulin tänne koneelle heti.....vaan pitikin poistua samantien oksentamaan ne kaikki vedet mitä olin juonut että rakko olis täynnä (enkä edes saanut sitä kovin täyteen)

Mutta siis kunnon näkyvyyttä ei saatu vatsan päältä joten ultraaja sanoi et käy tyhjentämässä rakko ja tehdään sisä kautta....ja sieltä saatiinkin parempi näkyvyys....ja siellähän sykki :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
:heart: :heart: :heart:

Ihan meinas itku tulla :'( =) :'( =)
Kaikki siis hyvin :heart:
 
Ihania uutisia piipiäinen!

Mä tässä yritän kasata itseäni... Mies lähti kovan riidan saattelemana pitkän viikonlopun viettoon äitinsä luokse. Itsellä fiilikset tosi matalalla. Onneksi Ötzki on kunnossa ja piristää mammaa. Mä en vihaa mitään niin paljoo kuin riitelemistä ja silti joka kerta kun mies lähtee, käy näin. En tiedä mitä sitä oikein asialle vois tehdä..

O&Ö
 
Joo, piti minunkin nyt päästä tänne kommentoimaan. Vielä on turhan varhaista sanoa yhtään mitään, kun on raskausviikkoja vasta 5 + 3, mutta pakko on nyt kuitenkin tuohon ikäkysymykseeen tarttua. Loppukesästä tulee 35 täyteen ja esikoinen on vasta tuloillaan (ehkä, jos onni on myötä ja kaikki menee hyvin tuonne elokuun alkupäiville). Tätäkin ihmettä yritettiin reilu vuoden päivät ja ehdittiin jo alustaviin tutkimuksiinkin mennä. Itsellä sellainen elämäntilanne, että häitä on tanssittu vasta muutama vuosi sitten, kun mieskin löytyi niin "myöhään". Sinkkuna tuli vietettyä lähes koko aika, kun ikä alkoi 2:lla. Eipä tässä aiemmin ollut hirveästi mahkujakaan... "Onneksi" kavereilla on ollut vähän samantyylinen elämäntilanne, ja muutama onkin jo ihan loppusuoralla raskaana, enkä tunne itseäni ihan luonnonoikuksi ;). Joten jokainen elämäntilanteen & mahdollisuuksien mukaan :).
 
Lintukoira tarrasukkia mukaan ja pidetään peukut pystyssä,että loppuun asti päästään.

Olkkis noi riidat on tosi kurjia.toivottavasti saatte sovinnon pian aikaiseks.

Anjamarita hui,mutta onneksi sairaalahoito auttoi.Kiva,että Saran lentomatkat sujui.

Piipiäinen toivottavasti ei montaa viikkoa jatku pahoinvointi :hug:

Petite sinulle myös jaksuja alkuraskauden oireisiin.

Tiilalle mukavaa odotusta =)

Tänään piti käydä käyrällä,kun liikkeitä tuntunut.Onneksi masukki vaan pelotteli mua.Sydänäänet oli hyvät onneksi.
Nyt kyllä supistelee lahjakkaasti.Turvotusta löytyy.

Niin tuosta iästä.Tietyllä tavalla en omaa itteeni vanhaks,mutta tietyissä tilanteissa sen kyllä valitettavasti huomaa.Varsinkin kun omat lapset kasvaa.
Niin ja kyllähän tämäkin pelkästään,että viides tulossa saa kummastelua aikaiseks.Toivottavasti mieheni ei sit halua viittä ;) ,jospa sen sais tyytyyn kolmeen.

Koittakaahan jaksella näillä helteillä :hug:

ä-kengu 38+1
 
Ä-K: Puhuttiin asiat saman tien selviksi puhelimitse kun mies oli päässyt lähtemään. Ei tosin sama asia kuin kasvotusten mutta selvitetty on.... :D Tämä riita menee tähän sarjaan "raskauden aiheuttamat hormonimyrskyt". Onneksi näitä ei ole usein...

Tää kuumuus on ihan kamalaa... Kävin tänään tunnin reissun kaupoilla kun esikolta hajos känny ja oli pakko hommata heti uusi ja kun tulin kotiin niin simahin 3h päikkäreille. Ötzkistäkin sen huomaa ettei sekään jaksa kauheesti liikkua. Onneksi jaksaa edes vähän niin tietää ettei masussa silleen ole hätää. Ja kun vielä nämä harkkasupparit on ruvenneet oikein kunnolla testaamaan tuota ötzkin pikkuyksiötä niin kaikki on "täydellistä". :D Mun esikoinenkin (nyt siis 8v) kysy ensimmäisenä mummilta tultuaan että "onko äiti sun masu kova" :D

Tulihan tässä tänään hieman surullisiakin uutisia kun sisko laitto tekstarin että hän oli saanut keskenmenon... :( Olis ollut niin kiva kun olis saatu serkukset pienellä (5kk) ikäerolla mutta tasan ei käy onnen lahjat... Onneksi ei mitään sen kummempaa fyysistä estettä ole aloittaa uutta yritystä.

Että tällaista... Nyt soffalle katsomaan Amerikan suurinta pudottajaa ja sitten odottelemaan isännän hyvän yön viestejä

Olkkis ja Ötzki 29+5
 
Hei kaikille!


En siis tällä hetkellä ole raskaana, mutta juuri eilen muistelin kaiholla ( hullu olen :LOL: ) viime kesäkuun loppua, kun oksentelin jo verta, raskauspahoinvointi kun vei ruokatorven "vähän" huonoon kuntoon. En tietenkään kaiholla muistellut pahoinvointia :D, mutta ikävissäni muistelin sitä tärkeyden -tunnetta: minulla on nyt kehossani jotakin todella tärkeää, että mikään ei ole koskaan ennen tuntunut niin tärkeältä. Ja sitä vaalimisen tunnetta ( "suojelen sinua kaikelta") ja niitä hetkiä, kun näin ultrassa esim. vauvan jalat. Vieläkin kyynel tulee silmiini siitä onnentunteesta.


Iästä olitte puhuneet. En osaa jaksamiseen kommentoida, koska en ole koskaan aiemmin ollut raskaana, mutta vasta siis 40 -vuoden kypsässä iässä tuli automaattisesti tunne, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen, nyt oli sellainen ihmissuhde, koskaan aiemmin ei tuntunut siltä. Elämä ei aina mene, niinkuin suunnittelee, siksi ikä ja lapsen saaminen ovat niin henkilökohtaisia asioita, etten ymmärrä, jos joku kommentoi tyyliin "Noin vanhana odottaa lasta!" Olisihan se hienoa, jos kaikki menisi ihan "putkeen" heti kaksikymppisenä, mutta itselläni ei valitettavasti mennyt, ja toisaalta olen oppinut paljon itsestäni ja elämästä myös niinä vuosina, jolloin minulla ei ollut lasta eli sinänsä en jaksa harmitella menneitä, koska harmittelu ei nykypäivääni auta. Nyt olen onnellinen ja sillä on merkitystä. Toisaalta olin onnellinen myös ennen, välillä toisista syistä kuin nykyisin mutta kuitenkin, ja tasapaino itsensä kanssa on mielestäni elämän a ja o.
Tiilaa komppaan.


piipiäinen ultrasta: Tuo on juuri se IHANA TUNNE :heart: :heart: :heart: :heart: Aina tulee kyynel silmään, kun muistan nuo hetket :heart: :heart: :heart: :heart:


olkkis: Mahtavaa, että saitte selvitettyä välinne miehesi kanssa. :hug:

Petite: Voi kun muistan tuon yökötys -vaiheen turhankin hyvin..... :( On se vaan niin sanoinkuvaamattoman ahdistavaa aikaa, mutta onneksi kyseiset tunteet painuvat unholaan ajan myötä. Ja samaa minäkin mietin, että ihan vapaaehtoisesti tähän olen itseni laittanut :LOL: Mutta voimia hirmuisesti :hug: :hug: :hug:


Anjamarita: Kiva kuulla, että reissunne meni hyvin! Sinulla onkin jo ISO tyttö :D


Lueskelen siis pinoanne joka päivä, mutten jaksa "tuppautua" seuraan, koska en enää odota. On kuitenkin mahtavaa fiilistellä vuodentakaisia tuntoja, olihan se niin AINUTLAATUISTA aikaa enkä tiedä, koenko koskaan sitä uudelleen, sen vuoksi tätä ketjua edelleenkin luen.


Ihanaisia hellepäiviä niille, jotka niistä nauttivat ( itse en pidä) ja tsemppiä sitä tarvitseville!
 
Ei tullut sit vielä lähtöö.Aamuyöstä rauhottui tilanne.Nyt alkaakin sitten oleen kellottamista,että joko nyt.Toivottavasti tällä kertaa ei tarvis kauaa kitua.

Olkkis kiva,että miehen kanssa asiat selvitetty.Kurjaa tuo siskos tilanne.Toivotaan,että uusi tärppi tulisi pian.

Jaahas molemmat pienet heräs.
Palaan myöhemmin :wave:
 

Yhteistyössä