35 v +odottajat, vol 4

Olkkis ei vie.Pahalta näyttää meitin tilanne :( Kyllä apuja mies tarvii,että päästään muuttaan sovitusti.
Tänään ollut ihan hullunmylly päivä.Onneksi tää olotila antaa myöden.Hiiva taas vaivaa.Ei montaa päivää pysy poissa.

Jaksuja kaikille :hug:

ä-kengu 36+4
 
Ä-K: No höh... Toivottavasti ei nyt mitenkään ylitsepääsemättömän pahalta näytä vaan pääsette uuteen kotiin vielä ennen vauvan syntymää.

Ötzki riehuu ja Olkkis kiehnää vieressä ihan kuin haluis jotain... Mä tiedänkin että haluu jätskiä jota neiti kävi äsken ostamassa. Rupes itsellä tekemään niin paljon mieli eikä pakasteessa ollut enää yhtään. Tosin hieman harmittaa kun ei oo ihan hirmuhyvä jätskinsyöntikeli vaan vettä sataa kuin Esterin hanurista. :(

Olkkis ja Ötzki 28+1
 
Kylläpä tuo kävely käy voimille.Käytiin äsken kaupassa.Taas ollaan ilman autoo.
Olotila muuten on kohtalainen.
Nyt tarvinnee laittaa ruokaa valmiiksi.
Jätskiä voi syödä säällä kuin säällä :p

Mukavaa tiistaita kaikille =)

ä-kengu 36+5 :heart:
 
Hitto kun väsyttää muttei saa nukuttua vaikka olis mahdollista... Esikoinen lähti entisen naapurin luokse leikkimään siellä olevan kaverinsa luokse ja isäntä on töissä. Mietin tässä mun kätilöksi opiskelleen entisen peruskoulun aikaisen luokkakaverin kanssa sitä että varmaan tuo alhainen hemppa vaikuttaa siihen että vaikka väsyttää niin ei välttämättä saa unta.

Olkkis ja Ötzki 28+2

Hahaa... Just kerkesin tuon kirjoittaa ja istahdin sohvalle niin enköhän mä sitten nukahtanut ja nukuin 2h... :D :D : D Näin käy vain mulle. Nyt pitäis lähteä hakemaan itselle ja olkkikselle julkisen liikenteen kuukausikortit niin ei tarttis polttaa pinnaa ratin takana. Autoilu ei oo raskaana ollessani se mun juttu liikkua.

Ah, tajusin muuten just että mä sain just lapsivapaan illan... Lupasin unenpöpperössä Olkkikselle että saa mennä kaverinsa luokse yökylään. Onneksi neiti ei oo ihan hirmukaukana jos äidillä tulee ikävä... :D

O&Ö
 
Äiti-Kengulle muuttotsemppausta minultakin! Tulipa nyt itsellekin mieleen, miten se loppuvaiheen käveleminen tosiaan voi olla rankkaa hommaa. Hidasta, vaivalloista ja seuraamukset tuntee pitkään.. Toivottavasti kauppareissun vaikutukset pian laantuvat!

Olkkis minä kyllä nukahdan varsin helposti nyt kun hemppa on alhaalla. Olen niin kertakaikkisen uupunut, että uni kyllä tulee.. Ed. raskaudessa ja tässäkin ennen hb:n putoamista tapasin jäädä valvomaan aamuyöllä muutamaksi tunniksi, kun johonkin rasahdukseen (tai vaikka esikoisen ääniin) heräsin. Nyt ei ole sitä ongelmaa. Hyvä että jaksan ottaa rautalääkkeen :D olen siis ottanut tavaksi ottaa sen aamuyön heräämisellä, kun tulin valinneeksi valmisteen jossa pitää olla vähintään 2h väliä ruokailuun. Aamuyöllä se ainakin toteutuu!

Masu kasvaa ja vauveli jytää jo ihanasti :heart:
Kyllä se tästä riemuksi muuttuu! Taitaa olla tasan 3kk äitiysloman alkuun, sitä odotellessa siis :D kävin tänään viemässä Kelalle hakemukset sisään.

~Tiila 22+0.
 
Se on näemmä nyt sitten mun vuoro valvoa.... Ei tahdo uni tulla eikä oikein viitsisi turhaan mennä tuonne peiton alle pyörimään. Voipi olla että on Olkkista niin kova ikävä ettei sen takia uni tule. Onneksi neiti tulee aamusta kotiin, niin pääsee halimaan ja hellimään sitä...

Tiila: Mitä rautavalmistetta sä käytät? Mä oon ymmärtänyt että melkein poikkeuksetta rautalisät yms pitää ottaa joko 2h ennen tai saman verran jälkeen ruokailun. Itsellä ainakin kaikki rautalisät on tuollaisia olleet ja oon kokeillut jos jonkinmoista. Nyt pitäis keksiä jotain tosi tehokasta kun raskautta kuitenkin reilu 2kk jäljellä ja hemppa oli pudonnut viime neuvolassa jo 112 (normisti 145-150).

Olkkis ja Ötzki 28+3
 
Tiilalle mukavaa odotusta,niinhän se aika nopeesti kuluu.Otatko pakkauksen vai rahana?

Olkkis no kurjuus,kunei sulle uni tuu.Toivottavasti päivällä pystyt torkahtaan.

Siis pakko todeta rakentaminen ei ole mun juttu,vielä tollaisen miehen kanssa mikä mulla on.Eilen olin hieman auttamassa ja kyllä mun silmiin vaikuttaa utopistiselta muutto 2 viikon päästä.
Kyllä olin kipee illasta.Ihme kipu kohta mahassa vasurilla koko yön.
Tulen kertomaan neuvola kuulumiset päivällä.


Mukavaa keskiviikkoa kaikille :hug: =)

ä-kengu 36+6
 
Olkkis: rautavalmisteena käytän nyt Fexin-poretabletteja, tehosta en tiedä vielä kun kymmenisen päivää vasta olen käyttänyt eikä hemppaa ole tässä välissä tietenkään uudestaan testattu. Mutta eikö nuo nestemäiset imeydy aika tehokkaasti yleensä? Muutama Obsidan ja lähes täysi paketti Retaferia löytyy edellisen raskauden jäljiltä: ne eivät silloin tepsineet lainkaan vaan loppuvaiheessa käytin sitä Kräuterblutsaft-mehua, joka nosti arvot muutamassa viikossa 110 > 130. Pitää nyt kun tuon poreen ensin käytän pois testata vielä nuo loput tablettimuotoisetkin, kun nyt on raskaus aika paljon alumpana kuin viimeksi hempan tippuessa. Jos vaikka nyt sopisivatkin vielä. Selosteet niistä puuttuvat, enkä tuota 2h sääntöä niihin olisi muistanutkaan.. Ai niin, onhan tuossa Raskausmultitabsissakin vähän rautaa, ja sitä käytän 1 tbl/pv koko ajan lisäksi.

Onpa mukava että olet saanut neitisi sinne halittavaksi, sillä se ikävä helpottaa :heart: .

Äiti-Kengu: vasta aamulla Kelaan lähtiessä raksin hakemukseen, että otetaan pakkaus. Esikoinen on vasta 1v3kk, joten varsin tuore pakkaus on olemassa. Oltiinkin ensin sitä mieltä, että otetaan raha ja ostetaan turvakaukalo. Nyt saadaankin ystävältä kaukalo ilmaiseksi, ja kun muuta hankintaa ei varsinaisesti ole, päädyttiin sitten viimein siihen että kyllä sittenkin otetaan pakkaus. On siinä sitä vaatetta kuitenkin niin reilusti, että ei välttämättä rahalla saisi kaikkea hankittua (mä olen aika huono tarjousten perässä juoksija, ja pikkukaupungissa asuvana mahdollisuudetkin ovat esim. pääkaupunkiseutua vähäisemmät).

Toivottavasti saatte rempan pikapikavauhtia valmiiksi! Tai siis miehesi saa, jos vaikka apuvoimia jostakin löytyisi. Saisit sinä ottaa kevyemmin ja odottaa valmista =) .
 
Neuvola reissusta selvitty.
rv 36+6 paino:+500g/viikko yhteensä tulut lisää 14,6
rr 115/73
hb 115
sf 33
syke 136

Tiila tuo on tosi,että eri asia ostella missä asuu.Kiva,että saatte kaukalon noinkin edullisesti =)
Mä jouduin ostaan tälle viimeiselle :D kaukalon ja otin siis rahana.
Ainoosti oon esikoiselle 13 v sitten ottanut pakkauksen.
Nytkin on vaikeeta ollut osteleminen,kun sukupuoli ei selvinnyt.Noh ei mulle ole kuin yhdestä se selvinnyt etukäteen.
Raskaushormonit on tänään jyllännyt ja itkua on tullut.

Jaahas nuorimmainen haluaa syliin :wave:
 
Heipsan pitkästä aikaa!

käytiin tässä välillä pk-seudulla reissussa, nyt taas arkeen palattu. Miehelläkin alkaa loma vasta 2 viikon päästä ja sitten mulla melko pian työt... :headwall:

Hienoa,että Äiti-Kengulla asiat hyvin neuvolakäynnin perusteella :heart: Monettako odotat, on tainnut mennä multa ihan ohi :ashamed:

Meillä lapset kaikki muualla, yksi leirillä ja kolme mummilassa,joten saan lökötellä ihan yksin pari päivää... Se tuleekin tarpeeseen,oon niin kuolemanväsynyt ettei mitään rajaa. Voisin nukkua koko päivän,milloinkohan tää helpottaa...?

juhannus taitaa olla aika kylmä,mutta eipä tuo haittaa,jos jossain välissä sais vähän grillattua niin se riittää. eli kotona ollaan koko sakki, ja sit vietetään hääpäivää, tulis jo 13vuotta täyteen. olikos se se kriisivuosi vai menikö se jo? :whistle: :D

pahoinvointi edelleen siedettävää öllötystä,mutta tää väsy.... :snotty:

Petite ja mimmi 7+2
 
Hei vaan kaikille! Pitkästä aikaa ehtii näitä juttuja taas lukea. Kiva kun ootte jaksaneet kirjoitella. Pajunen, huhuu, mitä sulle kuuluu?

Tänne kuuluu aika tylsää, jos nyt niin voi sanoa. Oksentelut on vähentyneet, tosin yllättäen tällä viikolla on taas ollut aika vaikeita aamuja. Eli ei se ihan tyystin ole vielä loppunut, huoh... Kuvotusta myös edelleen aina silloin tällöin, mutta muuten ihan hyvä olo, ruoka maistuu ja nukun ihan hyvin. Alaselkä välillä vähän juilii, mutta en usko sen johtuvan Möykystä (vielä), eiköhän se oo ennemminkin tuo istumatyö ja liikkumattomuus... :ashamed: Alavatsassa liitoskipuja, varsinkin jos nopeesti lähtee liikkeelle, niin vihlasee pirusti. Mutta miten musta tuntuu että maha oli tuossa pari viikkoa sitten isompi kuin nyt?! Kai se sitten oli vaan kovaa turvotusta? Näytin oikeesti siltä että synnytän jo elokuussa... Möykyn liikkeitä ei ole vielä tuntunut, mutta toivottavasti ihan lähiaikoina alkaa tuntua.

Rakenneultra on 2 vkon päästä, jännittää... Kesäloma alkaa ens vkolla, ja hyvä niin, koska työmotivaatio on kaikkien aikojen nollassa! Mukavia odotusaikoja kaikille ja aurinkoisempien säidenkin odotusta! :wave:

Vilhelmiina73 ja Möykky
17+3 :heart:
 
Moro!

Meidän pitäis vääntäytyä tuonne lastentarvikeliikkeeseen ostamaan tuo turvakaukalo... Tiedän jo minkä värisen haluan mutta malli on vielä ihan hukassa. Osa minusta haluais sellaisen mikä menee 0-18kg mutta osa sitten tavallisen 0-13kg:n turvakaukalon. Jotenkin vain tuo turvakaukalon ostaminen tuntuu turhalta kun vauvoilla on taipumus kasvaa ylinopeasti. Sen mitä oon nyt ehtinyt katsoa noita turvakaukaloita niin meinaavat että tuo 0-13kg:n turvakaukalo menis muka lapsen elämän ekat 9kk mutta menis varmaan pidempäänkin kun esikoinen oli 1v:na vasta 10kg... No täytyy raahata tuo mies joku ilta tuonne lastentarvikeliikkeisiin eikä päästää sitä kotiin ennen kuin tuo "ongelma" on ratkaistu.

Tiila: Mä käytän tuota samaa porerautaa kuin sinäkin. Montako kertaa päivässä sä tuota juot? Mä juon hieman vaihtelevasti joko puolen päivän aikaan yhden annoksen tai sitten aamuin illoin yksi annos kummallakin kertaa. Mä oon nyt käyttänyt tuota kuukauden päivät ja välillä tuntuu ettei oo mitään vastaavaa hyötyy ja välillä on olo taas kuin duracell-pupulla... :D Eli hirmusti vaihtelee....

Tää päivä on muuten mennyt tosi nopeesti. Luulin että tulee samanlainen kitupäivä kuin eilisestä jolloin ei ollut mitään tekemistä mutta olipahan taas. Kävin pitkästä aikaa kaverini ja esikoisen kanssa ulkona syömässä. Olin jo ihan unohtanut miltä rasvassa keitetyt ranskalaiset maistuivatkaan... Olivat tosi hyviä :LOL: Nyt kohta nukkumaan jottei huomenna aamusta ihan hirmumyöhään tarvii nukkua, kun juhannuksen ruokakauppareissukin on vielä tekemättä.

Olkkis ja Ötzki 28+3
 
Äiti-Kengu minustakin tuo kaukalon hinta on varsin kohtuullinen :D .

Petite minä voin pahoin ja olin varsin uupunut ympäri vuorokauden viikon 13 loppuun asti, eli sellainen pari kuukautta sulla vielä edessä :whistle: - ei vaan totisesti toivon että selviät vähemmällä! Jospa tämä kesän valoisuus auttaisi piankin virkistymään!

Olkkis minä otan tuota rautalisää sen paketin ohjeen mukaan yhden annoksen vuorokaudessa. En kyllä tiedä riittääkö, mutta ehkä tuo hb ei ainakaan enää laske (jos sitten nouseekaan) tällä annostuksella. Muutaman viikon päästä kontrolli hb:stä, sitten sen näkee.

Minullakin juhannuskauppareissu tekemättä vielä. Tänään kai tuonne on selvittävä, aamusta jos lähtisi niin ehkä ei kovin ruuhkaa ole vielä. Itse ei mitään ihmeitä tehdä juhannuksena, kunhan tässä kotosalla jne. ollaan, mutta jääkaappi toki vaatii täydennystä. Eipä tuo sääennustekaan suosi mitään rantalöhöilyjä tai edes ulkoilmagrillailuja :/ .

Mukavaa juhannusta kuitenkin kaikille :wave:
Voikaa hyvin ja nauttikaa!

~Tiila 22+2 :heart:
 
Tänä aamuna halailin sit kunnolla pönttöä, pullistutin silmät kuopistaan, valutin ylimääräiset nesteet silmistäni, treenasin vatsalihaksia ja avasin kurkkuani yökkimällä posliiniin ja samalla tyhjentämällä vatsalakkuni ylimääräisistä sappinesteistä.
Ja mies kehtaakin kysyä et meinaako olla vähän huono-olo?
Ei rakkaani ,ei ollenkaan tää on vaan tälläinen uusi aamuleikki jossa treenataan vatsalihakset kuntoon synnytystä varten :D

oikeesti nyt oli kunnon rehellinen raskausajan aamupahoinvointi joka ei jäänyt yhtään epäselväksi

piipiäinen 6+1
 
piipiäinen voi kurjuus :hug: No tossa on hyvät ja huonot puolensa.Eli tiedostaa olevansa raskaana,mutta...Toivotaan,että pääset vähällä oksentamisella kuiteskin.

Tiila täälläkin tarvis käydä vielä kaupassa.

Vilhelmiina toivotaan,että huonovointisuus alkaisi helpottaan sulla.Kyllähän noilla viikoilla jo masu alkaa näkyä.(mulla ainakin on selkeesti jo näkynyt)Mukavaa odotusta sinulle.

Nuorimmaiset nukkuvat vielä,kun he heräilevät lähdetään kauppaan.
Nyt leivoskelen pehmeitä suklaa turkinpippuri muffinsseja.Ajattelin viedä viemisiä tontilla oleville.Niin ja samalla reissulla käyn naapurin vauvaa kattomassa saan niitä vietyä tuliaisina.
Onneksi edes täksi päiväksi sain tuota autoo lainaan.

Mukavaa juhannusta kaikille =)

Täällä se vietetään kotosalla pienten kanssa miehen ollessa tontilla.

ä-kengu rv 37+0 :heart: :heart: Jee!!! :D
 
Moi

mä en ikävä kyllä voinu lukea Piipiäinen sun postausta ihan kokonaan, kun alkoi yököttään :x :D mutta kuulosti kyl just siltä itteltään...
Olen tolta vielä säästynyt,mutta tiettyjä juttuja pitää vältellä. Esim. aamuisin jääkaapilla käynti oksettaa, samoin astianpesukoneen avaaminen. :whistle:

Tiila, mäkin pelkään että tätä on ekat neljä kuukautta, tai ainakin edellisessä raskaudessa oli. Mutta kun en varsinaisesti vielä ole tuohon Piipiäisen olotilaan joutunu,ni jospa säästysin...

Hyvää vointia kaikille! pitää alkaa hieman siivoilemaan juhannusta varten :wave:

 
Tsemppiä kuitenkin pahoinvoiville! Mun täytyy myöntää että mun on hieman vaiketa suhtautua tuohon alkuraskauden pahoinvointiin. Itse en ole kummassakaan raskaudessa kyseisestä vaivasta kärsinyt joten hieman on vaikeeta suhtatua asiaan.

Mä en tajua mistä tää väsy oikein juontaa juurensa. On oikeesti jo tosi vaikeeta pysytellä hereillä. Tänäänkin heräsin vasta 9.30 ja jo kolmelta olin ihan rättipoikki väsynyt ja nukahdin kun taas piti vain hetkisen oikaista. Toivottavasti tuo hemppa ei oo taas kauheesti laskenut ja sillä vaikuttanut tähän väsymiseen. Ei tällaista esikoisen odotuksen aikana ollut... ARGH!

RAUHALLISTA JUHANNUSTA KAIKILLE! Tämä mamma varmaan täällä palstalla pyörii mutta niille jotka mökkeilevät/muuten rauhoittuvat niin OLKAAHAN VAROVAISIA!

Olkkis ja Potkukone Ötzki
 
Olkkis täällä minä ainakin olen =)
toivottavasti hemppa pysynee kohtuullisena ja lisä rauta auttais pitään sen hyvänä.

Harvinainen yö takana ei kertaakaan vessassa ravaamista vaan nukuin.Silti mua väsyttää :whistle: Sateinen aatto,joten tarvinnee kehitellä sisäpuuhia pienten kanssa.

ä-kengu 37+1
 
Jihaa! Tänään en ole nukkunut päiväunia ollenkaan... Toiveissa siis olis päästä ihan kohta puolin peiton alle nukkumatin vieraaksi... Mulla on tämä viikko ollut ihan kamala, kun oon nukahdellut milloin sohvalle, milloin sänkyyn ilman sen kummempaa tarkoitusta nukahtaa. Sitten on valvonut melkein aamuun asti ennen kuin on saanut taas nukahdettua uudestaan. Välillä tuo ottaa päähän ihan hirmusti, yleensä onneksi ei kun tässä on kuitenkin jo vapaalla eik pakollisia menoja ole enää.

Olkkis ja Ötzki 28+5
 
Juhannuspäivä huomenet =)

Olkkis tuo on kurjaa,jos unirytmit menee poskelleen.Toivottavasti sait nukuttua.

Eilen oli kolme ässää käytössä ja ei ainuttakaan supistusta :whistle:
No ei varsinaisesti kyllä ole mitenkään saada etuaikaan tätä,mutta huomasin siinä illasta kaikki kolme tulleen käytettyä.Toisaalta tää tulee sit kun tän aika on tulla(käynnistyksellä)

Nyt jatkaan kotitöitä.Pienemmät leikkivät tällä kertaa nätisti ja sovussa.

ä-kengu 37+2
 
Pinniksen osat hiottu ja maalattu, nyt hetki aikaa kirjoittaa... :D Oli hermot aika kovilla tuon pinnisurakan aikana kun ei millään meinannut tulla itseä tyydyttävää jälkeä mutta eiköhän tuo tuosta.

Tänään on ollut taas pirteämpi päivä. Ei oo tehnyt yhtään mieli päiväunille. Kohta pääsee sitten saunaan ja sen jälkeen voikin jo antaa itselle luvan väsähtää. Ötzki tosin voi olla eri mieltä tuosta mamman nukahtamisesta. Pieni kun on viime päivinä innostunut jytäämään just silloin kun mammaa eniten väsyttää, mikä taitaa olla hyvinkin tyypillistä... :D

Olkkis ja Ötzki 28+6
 
Huomenet

Täällä podetaan kesänuhaa ja pää on todellakin räkää täynnä :snotty:
Veto aivan poissa ja juuri kun tänään paistais pitkästä aikaa tuo aurinkokin.
No jospa tästä hieman sais itteensä liikkeelle aamupäivän aikana.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

ä-kengu 37+3
 
Milloinkahan sitä oppis ettei vatsa vedä safkaa enää samaan malliin kuin ennen raskautta? Tänä juhannuksena joka päivä vetänyt vatsan niin täyteen että oikein tuntee sellaisen pallukan etenevän vatsalaukusta eteen päin.. No ehkäpä tää käy nyt opetuksesta... Varsinkin jos vatsa vielä lakkaa toimimasta niin kuin tässä mennä viikolla... Onneksi siihenkin sain apua... :D

Kärsitään vielä... Enää olis max 13vkoa että Ötzki olis sylissä

Olkkis ja Ötzki 29+0
 
Huomenta

Täällä todella huonosti nukuttu yö varmaan 2h yhteensä.Pää on edelleen räkää täynnä.
Ai niin joudun oleen nettipimenossa ens viikon jälkeen.Jos sattuu ihme tapahtuun ja sinä aikana oon synnyttänyt pyydän kaveria laittaan teille tietoo.
Suunnitelmiin tuli muutoksia,mutta siittä huolimati muutamme ens ti.

Toivottavasti teidän muiden olotila on parempi kuin minun
:hug: =)

ä-kengu 37+4
 

Yhteistyössä