35 v +odottajat, vol 4

Vilhelmiina73 mulla ei vielä moista energisyyttä ole ollut.Tuli nää supistukset keskivaiheella kerran.Kiva,että olotilas on hyvä ja pystyt töissäkin käymään.Toivotaan,että sulle tuo energisyys ilmaantuu.Tuolla muuten aika hyvin saa pidettyä pahanolon pois,kun muistaa 1-2h välein napostella jotain.

Olkkis no huh onpas esikoises ollut isokokoinen.En ole joutunut sokerirasitustesteihin.
Vähiin käy sulla työpäivät ja loma häämöttää.Toivottavasti saitte miehen kanssa asiat järjestykseen.

Illasta oli taas tosi kipee,mutta onneksi sit nukahdettuani olotila helpottui.
Nyt nautin rauhallisesta aamusta muiden vielä nukkuessa.
Mukavaa sunnuntaita kaikille.

äiti kengu 33+3
 
Sokerirasitukseen jouduin ed. raskaudessa todetun huonon hiilihydraattisiedon perusteella.. Siis ed. raskaudessa kävin sokerirasituksessa rv26, tulos oli normaali. KERRAN oli neuvolassa virtsassa sokeria, ja silloin sain mittarin kotiin. Pian huomattiin tuo ruokailun jälkeinen arvojen kohoaminen > jätin leivät, perunat, sokerit pois ruokavaliosta ja sen jälkeen kaikki OK. Esikoinen 50cm 3525g eli tosiaan ei mikään sokerivauva (syntyi rv 41+6).

Nyt siis tuon ed. raskauden vuoksi käyn kahdessa sokerirasituksessa: eka oli jo noin kuukausi sitten, tai taisi olla rv 13 menossa. Puhdas tulos, seuraava rasitus odottelee rv 26 tienoilla taas.

Mua vähän huolestuttaa kun liikkeitä ei tunnu lainkaan. Istukka kattaa koko etuseinän, mutta kun välillä tunsin jo jotakin ja nyt ei enää mitään, niin näin sitten viime yönä unta kohtukuolemasta. Ehkäpä maltan kuitenki odotella vielä sen pari viikkoa rakenneultraan (ellei huolestus tästä lisi). Esikosta tunsin liikkeet etuistukasta huolimatta rv 16 alkaen ja näinä aikoina jo tosi selvästi.

~Tiila + K 18+5
 
tiila toivotaan,että kaikki on kunnossa :hug: Jospa se etuistukka vaimentaa vain noita liikkeitä.
Mulla oli kolmosen odotuksessa liikkeet hentoja juuri tämän takia.Nyt olen tuntenut kyllä hyvin liikkeet,vaikka onki sama tilanne.
 
Huomenta!

Viimeinen työviikko alkamassa... Vaikeaa uskoa että tää on nyt näin lopussa, kun on ollut keskimäärin ihan kiva työporukka. Tulee ikävä heitä... :D Esikoisellakin viimeinen kouluviikko. Jotenkin haikea fiilis vaikka tää oli tiedossa jo työsuhteen alusta asti.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+1

 
Oi, muistan itse tunnelmat reilun vuoden takaa kun jäin lomille lomps :) Oikein mukavaa viimeistä työviikkoa, ihanaa kesänodotuksen tunnelmaa sulle Olkkis!

Minä täällä odottelen tulevan viikonlopun sukujuhlia, nyt on maha pullahtanut niin esiin että ei taida enää lihomisen piikkiin mennä ;) vaikka tänäänkin laitoin tavalliset (matalavyötäröiset) farkut jalkaan. Mammahousut odottelevat kaapissa, ehkäpä niihin pitää kohta suosiolla siirtyä..

Kiitos Äiti-Kengu toivotuksista, onneksi en enää painajaisia ole nähnyt. Jospa se tästä. *muoks: viime yönä näin unta, jossa olin osana Itävallassa järjestettyä Euroviisuspektaakkelia Suomen tanssityttönä.. Suomi esiintyi nrolla 2, ja minulla oli päällä yöpaita :LOL: *

~Tiila 18+6 (ohoh!)
 
Olkkis mukava viimeistä työviikkoa.

tiila onpas sulla unet :D

Mua jännittää tän päivän pelkokeskustelun meno :/ Enkä ymmärrä edes syytä.

Nyt antaan nuorimmaiselle aamupalaa.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

äiti kengu 33+4
 
No oli kyllä mulla käynti |O :headwall:
synnytykset ja odotukset ovat erilaisia,mutta silti mua ei tarvi kattoo mihin paikat on kehittynyt.
Sattu vielä kätilönä oleen sama joka pasitti mut nuorimmaisen synnytyksen alettua kotioa |O
Lääkärille meen rv 36,mutta kyseinen lekuri sanoi nuorimmaisen kohdalle luonto hoitaa homman.Mulla ei hoida :headwall:
Koitta nyt sit tässä nauttia olostas.
Lopputulos on kyllä silti tän kaiken arvoinen,mutta kunhan sen sais maailmaa siedettävällä tavalla :/

Omanapainen ylikierroksilla käyvä äiti kengu poistunee :wave:
 
et kai sä Äiti-Kengu meitä nyt ihan kokonaan jätä? Mulle ainakin tulee ikävä kun osaat niin hyvin aina lohduttaa ainakin meikäläistä jolla tuntuu elämä ottavan välillä hieman liiankin koville

Olkkis ja Ötzki
 
Olkkis voi :D kiitos.
No en minä kokonaan poistu :whistle: ette te niin helpolla pääse :LOL:
Eilinen vaan oli vaan niin :'( päivä.
Viime yönä ei sit ole nukuttu päänuppi meni niin ylikierroksilla.
No katotaan mitä tästä päivästä tulee.

Mukavaa tiistaita kaikille te ihanat tyttöset :D

33+5 :heart:
 
Olkkis74 Mä olen käsittänyt että meilläpäin tuo sokerirasitustesti tehdään kaikille. Olisko se ollut rv 22 tienoilla...en nyt ole ihan varma.

Tiila Mulla kanssa samat murheet. Yritän kuullostella vauvan liikkeitä. Aikaisemmista raskauksista olen neuvolavihkosten mukaan tuntenut liikkeet 16+ jotain....mutta niistä on niin paljon aikaa, että en enää muista, miten niitä liikkeitä silloin alkumetreillä tunsin :|
( -90 ja -93) Mä tunsin viime viikolla jo mielestäni hyvin liikkeitä ja nyt sitten taas on ollut jo la asti hiljaiseloa. Ihan vähäsen hipasuja tosi harvoin vain tuntuu...jos niitäkään. Mulla on myös istukka edessa....mutta niin oli noissa aikaisemmissakin raskauksissa. Toivotaan, että kaikki on hyvin. Mulla rakenneuä vasta 26.6.

Äiti-kengu Mullekkin lähti lähete pelkopolille sekä synnytystapa-arviontiin. Sen verran hurjat kokemukset aikaisemmsita.



 
zera: Mistä päin maata sä oot? Mä en oo yhtään inspiroitunut tuohon sokeritestiin menoon, kun tiedän ettei oo mitään vikaa... Tosin täytyy nyt vain jaksaa vaikka ketuttaakin kun torstaina sinne menen ja tuon takia jouduin vaihtamaan iltavuoroon duunissa. Ei se taas muuten ketuttais mutta kun torstai on toistaiseksi tiedossa olevan työurani toiseksi viimeinen työpäivä. Perjantaina sitten viimeinen ja sitten alkais vapaat.

Noista liikkeistä: itsellä oli noilla viikoilla myös sellainen vainoharhainen olo noiden liikkeiden kanssa kun niitä ei koko aikaa tuntunut. Nyt kun mennään jo reilusti yli puolivälin niin nyt sitä sitten odottaa että koska sitä sais olla edes hetken rauhassa. Ötzkistä on tullut sellainen duracell-pupu ettei oo äidillä paljoo rauhaa.... Taitaa Ötzkistä tulla joko nyrkkeilijä tai sitten jalkapalloilija, sen verran satelee nyrkistä ja monosta. :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+2

Äiti-Kengu: :hug: Mä jo säikähdin... Oli jotenkin niin lopullisen kuuloinen tuo sun kommenttis niin oli pakko kysyä. Mä tosin säikyn nykyään ihan pienistäkin... :D

 
olkkis74 Olen Turustapäin. Kiitos...helpotti kun kerroit, että sullakin vauveli on ollut tässä vaiheessa hissukseen :)

Mä odottelen täällä lapsivesipunktion vastauksia malttamattomana...olin testissä 14.5
 
ZERA toivottavasti sulla on parempi käynti pelkopolilla.Kyllähän uskoisin,että liikkeet viikoja myöten lisääntyy.

Olkkis kyllä se perjantai koittaa ja ansaittu loma =)

Täällä hieman tosiaan mieli maassa,mutta soitinpa vanhalle terkalle sai mut hieman paremmalle tuulelle.Harmi vaan,kun se on heinäkuun lomalla.Muutetaan kerran kesäkuun lopussa.No se toinen mikä mulle tulee on parempi kuin mikä mulla täällä on.
Kovin taas supistelee :/
palailen myöhemmin :wave:
 
Zera toivottavasti LVpunktion tulokset ovat hyvät! Minulla tulosten saaminen kesti 16 vrk: näytepäivä oli ke, tasan viikon päästä sain pikatestin tulokset ja siitä reilu viikko eteenpäin pe sain täyden kartan tulokset. Näinä päivinä toivottavasti sinullekin tieto tulee!

Tänne ei ihmeitä. Hyvä että Äiti-Kengun mieli vähän piristynyt kuitenkin.
Olkkiksella urheilija siellä massussa ilmeisesti :D

~Tiila 19+0.
 
Tiila: Olis se hyvä jos olisikin urheilija... Isi ja äiti meinaan eivät ole sieltä hoikimmasta päästä joten vois tehdä hyvää heidänkin kurveilleen... :D

Äiti-Kengu: Mä odotan kyllä kuin kuuta nousevaa tuota perjantaita, tai oikeastaan ensi viikon maanantaita kun on eka vapaa... Ei jaksaisi odottaa, kun tietää mikä odottaa...

Onko kenelläkään allergiaoireita ja onko kukaan kokeillut allergiaoireisiin suolahuonehoitoa? Mulle työkaveri ehdotti kyseistä hoitoa kun oon ihan tukossa noiden heinien ja kaiken maailman muiden kukkivien juttujen siitepölystä. Ei kuulemma raskauskaan ole este siellä käydä. Lääkäriin en päässyt näiden oireiden takia joten ajattelin kyllä soittaa ja kysyä hieman miten tuo tehoo. Auttaa kuulemma astmaankin...

Hauskaa katsoo kun maha pomppii ja menee edes takaisin kun ötzki mennä vipeltää... Hauskaltahan se tuntuu ja tulee turvallinen fiilis. :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+2
 
Olkkis enpä kärsi allergioista.Kannatta kyllä kokeilla,jos tuosta suolahuoneesta olis sulle apuja.Varmasti helpottaa,kun masussa on kunnon liikehdintää.Toivotaan,että saat allergia oireisiin apua.

Ei kylä tunnu kivalta,jos nää unet näin lyhkäsessä on.Tänään herätty puol 3 :/ Se tässä huono puoli on,että en ole virkee päivällä.

Zera toivotaan,että tulokset ovat hyvät.

Taidan mennä haukkaan jotain alkaa nälkä kurniin.

äiti kengu ja pikku kengu 33+6
 
Noista meitin Albaani naapureista vielä että juu ne grillaa nautaa ja kanaa. Kanaa mä voisin tässä raskaudessa vaikka kuinka paljon :p Joten ei tuta mulle ogelmia.
Muutenkin niillä on kaikkee hassua tapaa. Ne ei puhu mun kuullen ruuasta sillä jos ne puhuu niin mulle pitäis sitten tarjoo sitä ruokaa =) No en mä oikeesti kokoajan niiden ruuilla kehtais olla. Varsinkin noi vanhemmat albaani naiset on tästä tarkkoja.
Ja joskus jos niiden ruuat ovat tuolla pihalla tuoksuneet niin en mä edes uskalla sanoo että tuoksuu todella herkulliselle sillä ne on heti kantamassa mulle sitä :LOL:

Eilen oli lääkäri neuvola kaikki oli ihan hyvin lääkäri oli kanssa sitä mieltä että tyttöä odotellaan äänet oli meninaan päälle 160 välillä ja edellisissä raskauksissa noi äänet on pitännyt paikkansa. Mutta en vielä uskalla tuulettaa en todellakaan.
paineet oli vähän kohollaan joten kontrolli käynti on muutaman viikon päästä mutta mä olen sitä mieltä että tää kuumuus ja kävely sinne neuvolaan on syy sille.
Painoa ei ollut tullut yhtään lisää joka on ihan hyvä kun mulla tätä kokoa on ihan muutenkin :)

Meille tulee sitten muutto just ennen LA:ta 1.8 pitää tää komppanja muuttaa Puistollaan joten mä pääsen päällysimmeiseksi komentelemaan vaan porukkaa. Toivottavasti kaikki tutut ei ole kesälomalla vaan saa tua mies apuja muuttoon on jo muutama lupautunnutkin onneksi.

Mutta nyt aamu hommiin ja palaillaan.

Spooky ja Aino 28+0
 
Tietääkö kukaan onko rauhaskuumeella eli mononukleoosilla jotain haitallisia vaikutuksia sikiöön? Tyttärelläni on juuri ollut se ja taitaa olla hypännyt nyt minuun. Kaulan rauhaset ovat kipeät, päätä särkee ja voimat ovat totaalisesti poissa. Kehon lämpötila on laskenut tuonne 35,8 tienoille...tämä on mulla nykyään tyypillistä kun tulen kipeeksi...toisilla kuume nousee...mulla laskee...mutta mulla on silti kuumeinen olotila.
Ei jaksaisi millään olla töissä...sain lääkäriajan vasta 14,40.
 
Zera voimia sulle :hug: Enpä osaa auttaa,kun en ole moisesta taudista kuullutkaan.Toivotaan,ettei ole sikölle haitallinen.

Onko teillä muilla raskaus aika haitallinen purukalustolle?
Mulle tulee joka raskauden myötä reikiä älyttömästi.

Nyt haukkaan jotain pikkasen väsyttää,mutta....
 
Äiti-Kengu: Mä en oo tämän raskauden aikana käynyt hammaslääkärissä kun just ennen raskautta sain hoidatettua hampaat kuntoon. Esikoista odottaessani ei tullut reikiä mutta silloin viisaudenhammas kiusas niin että nosti kuumeen ja hammaslääkäri joutui sen poistamaan sen jo raskausaikana.

Mua väsyttää ja jurppii taas... Tällä kertaa ei oo vikaa miehessä eikä miehen sukulaisissa vaan siinä että kohta joutuu heittämään paastolle huomisaamuun asti. Ei yhtään houkuttais mutta sokerirasitukseen käy aamusta matka joten pakko se vaan on. Samalla otetaan noi veriryhmävasta-ainenäytteet ja ajattelin että jos vain suinkin pystyis niin vois sitten samalla jättää sen VTI-näytteen seuraavaa neuvolaa varten. Tää viimeisin ei oo vielä huomenna pakollista jättää mutta eipä tarttis sitten rampata... Onneksi väsyttää sen verran paljon että luultavasti saan mennä jo kasilta nukkumaan, joten helpottaa tää jurppiminen. :D

Olkkis ja uninen Ötzki Masupallero 25+3
 
Zera minullakaan ei ole mononukleoosista tietoa, toivottavasti kuitenkin vältyt tartunnalta! Soittele huomenissa neuvolaan ja kysäise sieltä, olisiko jotain huomioitava?

Äiti-Kengu minä kävin esikoista odottaessa hammashoitajalla peruskäynnillä rv 22 (muistaakseni). Ei ollut mitään erityistä silloin, ei ole ollut viimeiseen 12 vuoteen. Synnytyksen jälkeen ei mennytkään kuin muutama kuukausi kun lohkesi poskihammas, ja kun viimein pääsin sen korjauttamaan löytyi kolme reikääkin.. Siis käytännössä puolessa vuodessa "mätäni" suu. Nyt yritän käyttää kaikkia mahdollisia hammasaputuotteita, ettei enää kalusto pehmenisi ainakaan yhtälailla.

Olkkikselle tsemppiä sokerirasitukseen, ärsyttävä homma se kyllä on!

SpookyMama olet kyllä saanut hienosti pidettyä painon kurissa! :flower: Onnittelut! Ja tyttölupauksille onnea myös.. Toivottavasti (ja luultavasti, eikös) saatte muuttoon paljon apuja niin voit tosiaan sitten toimia päällepäsmärinä kun se aika koittaa.

Omaan napaan ei ihmeitä (no ei niitä liikkeitä vieläkään, mutta ehkäpä se tästä...).
~Tiila 19+1.
 
Olkksi toivottavasti mielialas on parempi ja sait nukutuksi.Tsemppiä sokerirasitukseen.

Tiila toivotaan,että pian saat tuntea liikkeet.

Täällä oma maailma romahti ja nyt masusta ottaa tosi pahasti ja selästä :'( Itkettää vaan koko ajan,vaikka tien ettei itku auta.Masukkia tarvis nyt ajatella ja yrittää löytää noista lapsistani se millä jaksaa eteenpäin.

Viikkoja kasassa 34 :heart: :heart:
 
Voi Äiti-Kengu :hug: :/ :hug: toivottavasti ei mitään aivan täysin korjaamatonta ole tapahtunut. Voimia tilanteen jaksamiseen. Toivottavasti löydät ilonaihetta huolen keskelle. :hug: Masukille myös voimia ja toivottavasti ei supistele liikaa.
 
Nyt voi huokaista... Sokerirasitus on ohi eikä ollut yhtään herkkua vaikka ainakin paastoarvo oli ihan loistava (mulla 4.2 kun niiden pitäis olla 4-6). Muuten olikin sitten melkoinen koettelemus kun ensimmäisen tunnin aikana iski todella huono olo ja toisella tunnilla meinasi sitten oksennus lentää. En tiedä miksi mutta onneksi olin varautunut ottamalla mukaan eväät jotka sitten sain vetää heti kun pääsin labrasta pois.

Äiti-Kengu: Heitin sulle privaa...

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+4
 
Eilisistä supisteluista selvitty hengissä,vaikkakin usko alkoi loppua.
Kiitos tiila ja olkkis :hug:

Olkkis kiva,että arvot oli hyvät.Kurjaa,kun tulit huonovointiseksi siellä.Vastastin sulle.

Toivotaan,että tänään olisi hieman parempi päivä.Heräsin taas kyllä jo 4 jälkeen :/

Kaikille mukavaa odotusta =)

äiti kengu 34+1
 

Yhteistyössä