35 v +odottajat, vol 4

Ensimmäisen monsteriyön jälkeen pitäis lähteä neuvolaan... Vähän meinaa väsyttää kun heräilin pitkin yötä mutta eiköhän tämä tästä. Tuo mun yöllinen heräily ei johdu mitenkään tästä raskaudesta tai niistä sunnuntain ikävistä tapahtumista vaan siitä että mun rakas mieheni lähti eilen viemään amerikkalaissukulaisiaan äitinsä luokse Mikkeliin eikä ollutu kuorsaamassa mun vieressä.

Pitää tästä kai mennä pukemaan vaatetta päälle ja lähteä tuonne vesisateeseen polkemaan fillarilla kohti neuvolaa.

Olkkis ja Ötzki 34+3
 
Huomenta!
Olkkiksen neuvolakuulumisia tulin kurkimaan mutta ei olekkaan eilen mitään kirjoitellut, et jospa sit tänään, jos ehdit ;)

Aamulla taas, siis joka aamuhan mä käyn vaaálla :ashamed: käynyt viimeisen pari vuotta varmaan ainakin niin painoni on pudonnut mut johtunee kyl siitä et ei vaan oikeesti tee mieli syödä mitään :ashamed: Töissäkin tulee vaan syötyy salaattia ja jopa eilen kieltäydyin syömästä yht jälkkärikakkuu mitä ei voinut asiakkaille enää myydä, ehdin taas tuossa imetyksen loputtua pari kiloa lihoa kun alkoi pulla ja isojen likkojen namut maistua liiankin hyvälle ;) ne kun ostivat namii ja tietävät et ite en osta niin ostivat sit mullekkin niin nyt sit ihmetelleet kun ei nekään enää maistu, suklaata mä yleensä vetelin sen 0,5 pkt :ashamed: Ei nyt kannata ymmärtää asiaa väärin, tiedän et se paino nousee väkisinkin ja kyllä se sit taas lähtee ajan kanssa. Ennen pikkuneitiämme sain tiputettua painoani 13,5kg ja pikkuneidin synnyttyä imetyksen aikana tippui vielä vuoden aikana lisää 5kg ;)
Eilenillalla meidän piti vielä käydä mustikassa mut ei siel sit ollut kuin siel tääl, joku käyny kerää niin kerättiin sit taas villi vadelmaa ja sitä saatiinkin 2L pakkaseen, pikkuneiti on hyvä kun seistä nököttää vattupuskas ja vetelee nassuu ja sanoo et maansiikkkaa vaik kuinka hoet et vadelmaa :D Voi kun vaan ois enemmän aikaa ehtiä tuonne metsään mut kun työt verottaa ja eilenkin kun olin vast puol 7 kotona ja sen älkeen lähtee niin ei siinä kauaa edes ehdi olee mut kyllä vastaavasti uni maistu :) Löydettiin me samal muutama kanttarellikkin et pieneen keittoon ;)

Nyt mentävä tekee sämpylätaikina, hieman siivoo ja sit polkastava sinne töihin, auto huollos, vein jo eilen sen valmiiks ettei nyt aamulla tarvinnu sitä viedä ja huomenna vasta haen kun menee korjaamo jo 5 kiinni ja ite pääsen 6 töistä, jäin taas katsastuksessa jarruista kiinni niin tarttee laittaa ne et saapi sit leiman ja vuoden ajoaikaa :)
Jaksuja teille kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 8+0 :heart:
 
Huomenta!

Ävm70: Jäi eilen neuvolakuulumiset kirjoittamatta tähän ketjuun kun tuli yhtäkkiä ihan hirmuikävä miestä joka on nyt pari päivää ollut amerikansukulaisten kanssa reissussa. Onneksi tänään iltapäivällä tulee kotiin niin päästään sitten vielä nauttimaan yhdessä olosta kun tämän lomaviikon jälkeen mies menee takas töihin.

Eli neuvolakuulumiset rv34+3: Juteltiin tuosta sunnuntaisesta aika paljon ja Ötzki tutkittiin niin hyvin kuin vain neuvolan täti sen pysty tutkimaan. Syke oli 135 eli korkeampi kuin koskaan aikaisemmin. Verenpaine myös hieman normaalia korkeammalla 114/74 (normaalisti keskimäärin 100/60). Hemppaa ei tällä käynnillä mitattu ollenkaan mutta varmaan olis huidellut taivaissa kun en ole muistanut juoda tarpeeksi vaikka kuumaa on ollut. Kivoin yllätys oli se että paino ei ollut käytännössä edellisen käynnin jälkeen noussut yhtään, vain noin 70g/vko. Tarjonnassa ei ollut muutosta eli pienokaisemme viihtyy edelleen poikittain joten 10.8 Kättärillä toivottavasti sitten saadaan tarkempi aikataulu Ötzkin syntymälle.

Oireileeko teillä muilla nestehukka päänsärkynä? Mulla on nyt muutamana päivänä ruvennut nestehukka oireilemaan päänsärkynä johon on auttanut vaan juominen. Se onkin sitten ollut aika vaikeeta kun ei mikään lasillinen tai kaksi auta vaan pitää juoda vähintään litra. Vesi on onneksi hyvää ja halpaa niin ei tule kalliiksi.

Olkkis ja Ötzki 34+4
 
Huomenta!
Olkkis hyvä et neuvolassa kaikki kunnossa Ötzkilllä :hug: Enpä ole tullut ajatelleeksi et päänsärkyni voisi johtua nestehukasta :headwall: sen verran laho näköjään jo :D töissä tulee kyllä juotuu reilustikkin, mulla siis aina kaljatuopis jäävettä, sitä kuluu yleensä 1,5-2L päiväs siel ja varsinkin nyt kun ollaan kuin saunassa, parilat ym. hohkaa :/

Eilen kun puolenpäivän aikaan hiljaista niin piti vääntää syksyn listjoa ja sit väkisin sinne tuli mulle 9pvän putki niin rp. vaan totee et kyllähän sä jaksat, olet vielä nuori et kyllähän hänkin teki jopa 17pv. putkeen ja pitkiä päiviä :headwall: :headwall: He.....tti se ei tajuu et nyt eletään ihan eri ajassa ja jos se ite tehnyt niin mä en vaan jaksa ja enkä mä enää tunne itseeni mikskään nuoreks, ensvuonna jo 40 mittarissa :ashamed: Teki mieli sanoo jotain harkitsematonta mut olin kerrankin hiljaa ja ajattelin et kyllä se rva rp. sullekkin valkenee vielä joku päivä et saa alkaa etsimään sijaistani ;) Ja jos vähänkään alkaa tuntuu pahalta ja v-käyrä oikein nousee myöhemmäsvaihees niin varmasti haen saikkuu :ashamed: Anteeks, tuntuu et ns. kotielämää ei kuuluisi edes olla et kaikki energia pitäisi vain jakaa töissä, kyllä tuo meidän 1v10kk oleva neitikin äitiä kovasti kaipaa ja vaatii äidin huomion ym.

Eilen illalla olin vielä vadelmia kerää kun neitini oli päiväl kerännyt ämpärillisen punasii viinimarjoja kun pyysin, marjanpoimuri erittäin näppärä jos kuka ei kokeillut ;) Mies oli laittanut jo saunan lämpee kun tulin töistä niin aikaa ei ollut paljon niin minä otin vadelmapuskan oksast kiinni ja ravistin kypsät vadelmat ämpäriin, alle tunnissa 4L :D roskasii tietty oli mut väliäkö sillä kun keitän viinimarjojen joukossa ;) lisäks meillä oli pikkuneiti mukana joka ei malttanut kuin hetken syödä niit vadelmii ja sit alkoikin juosta polkua edes takas autolle.

Kaipa se pitäis mennä kohta aamukahville, jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 8+1 :heart:
 
Mulla on ollu vuotoja kahtena päivänä, tää on kolmas :ashamed: . Alkoi ruskeella paperiin ja sitte tuli jo limaista punaistakin, nyt ollaan taas ruskeessa. Kauhee pelko on persuuksissa ja oon jo tätä itkeny, että kesken menee. Nyt ku vuoto on taas vähän niukempaa, niin alkaa olla optimistisempi olo. Pelottaa kuitenki koko ajan, että milloin hulahtaa :ashamed: HCG oli noussu keskiviikkona lukemaan 7926, eli enemmän kuin tuplaantunut maanantain arvosta. Pääsen ultraa viikon päästä torstaina, jos sinne asti päästään...

Happis 5+0 superhuolissaan
 
Happihyppy: Iso hali :hug: :hug: :hug: Pidän peukut ja pottuvarpaat pystyssä että olis vain harmitonta vuotoa.

Mä tässä hehkuttelen viimeistä työttömyyspäivää... Maanantai olis sitten ensimmäinen mammalomapäivä. Silloin onkin hirmusti tekemistä kun on mentävä poliisilaitokselle antamaan lausunto siitä viime sunnuntaisesta ja sitä ennen pitää esikoinen viedä isänsä luokse. Likka on ihan innoissaan kun pääsee taas reissuun. Menevät Hämeenlinnaan pappaa ja kahta tätiään (11v ja 13v) katsomaan kun eivät ole aikoihin nähneet. :D

Masussa taas ollut rauhallinen aamu... Tai no, rauhallinen ja rauhallinen, kun Ötzki ei yhtään tykkää kun naputtelen tänne tekstiä. Näppis kun on ihan tuossa mahan vieressä.

Olkkis ja Ötzki 34+5
 
happihyppy :hug: :hug: toivotaan,että on tuota harmitonta vuotoa.
Mulla ollut esikoisesta vuotoja ja neljännestä ja tästä viimeisestä.

ävm70 kovasti jaksuja sulle töihin.Ota ihmeessä saikkua,jos siltä tuntuu.

olkkis kiva,kun neuvola kuulumiset suurinpiirtein oli hyviä.Toivotaan,että kääntyy rt asentoon.

Muistakaahan juoda =)

Onnellinen ä-kengu ja tyttö kengu huomenna 1kk :heart:
 
Happihypylle hali, mullakin ollut vuoteluita kolmosen ja nelosen kohdalla muttei välttis tarkoita mitään sen kummempaa.
Täällä pitäs vielä 6 päivää odotella siihen punktioon... aika matelee. Olen nyt saikulla,kun supparit voimistu taas ja tulehdukset ei lähteneetkään yhdellä kuurilla. Nyt tujumpi kuuri ja se asettimella tuupattava voide saa ihan järkyt supparit aikaan. :x Luulin,ettei sitä saa ees käyttää raskausaikana ,mutta milläpä muuten tuuppaat syvälle ne lääkkeet...

Meillä muu porukka kotiutui mökiltä,olivat 2 yötä poissa ja täällä oli todellinen RAUHA. nYt riittää taas hulinaa,mutta ihan kiva kun sai vähän itsekseen olla.

Onnea ä-kengun 1-kuiselle!

Petite ja mimmi 14+3,kai..
 
Happihypylle halaus :hug: toivottavasti vuoto lakkaa ja osoittautuu vaarattomaksi!

Petitelle tulehdusten paranemista toivotan myös :hug: .

Äiti vm70 on jaksanut touhuta marjojen kanssa - pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja hakea edes noita vadelmia kun niitä nyt saisi vielä. Jotenkin aina unohtuu mielestä päivällä, ja illalla taas mietin että ehkä huomenna.. Joo ja sano vaan suoraan töissä että jaksat työt, mutta haluaisit jaksaa elääkin sen lisäksi. Ettei henkihieveri-vuoroja tarvitse jaella, kiitos vaan.

Olkkis sitä jää maanantaina mammalomalle, ja minä palaan töihin :D Hoitovapaa siis päättyy sovitusti, ja käyn kuutisen viikkoa töissä ennen omaa äitiyslomaani. Sinänsä mukava palata työelämään (aikuisten pariin..) puolentoista vuoden poissaolon jälkeen, kunhan nyt tuo esikoisen hoito saadaan kohdalleen. Ei nimittäin olekaan hoitajaa tulevaksi viikoksi, vaikka päivähoitopäätöksessä lukee että 3.8. alkaen. No onneksi on mummia ja kummia avuksi.

Kävin siellä niskaturvotuksen kontrolliultrassa, ja kaikki todettiin olevan hyvin. Koko vastaa viikkoja (painoarvio ~1300g) ja kaikki mitat etenevät juuri keskikäyrää pitkin. Rakenteissa ei poikkeavaa ja syke säännöllinen ja raivotarjonnassa on edelleen (jo kuukauden päivät) ja ja ja vaikka mitä, en edes muista kaikkia tutkittuja juttuja nyt. Kaikki hyvin siis :heart: .

Nyt viimeisen vapaan viettoon - huomenna uudet arkikuviot kehiin!
~Tiila 28+5
 
Huomenta!

En nyt voi olla hehkuttamatta sitä että nyt sitä ollaan MAMMALOMAlaisia... :D Jotenkin niin uskomaton olo vaikkei mitään suuria pelkoja ole ollutkaan. La:an enää vajaa 5vkoa, toivottavasti Ötzki on sylissä jo aikaisemmin

Hitto kun harmittaa ihan hirveästi kun olisin saanut tänään hoitoon kaverini 3kk vanhan pojan mutta sitten äitinsä alkoi puhumaan että heillä on ollut vatsatautia joten sanoin että jos jätettäis sittenkin väliin, kun en haluis omaa loppuraskautta pilata ripulilla ja oksentamisella kun ei sitä oo tähänkään mennessä tarvinnut tehdä.

Hieman on haikea olo... Esikoinen lähtee tänään isänsä kanssa reissuun ja tulee vasta ensi viikon tiistaina takas lähteäkseen keskiviikkona sitten taas. Tulee sitten perjantaina taas takaisin niin että ehtii taas pyykit pestä ennen kuin koulut alkaa...

Että tällaista tällä kertaa

Olkkis ja Ötzki 35+1
 
Olkkis, onnittelut äippäloman aloituksesta :hug:
Happis mikä on tilanteesi? Kovasti jaksuja! :hug:

Nyt eka neuvola takana ja mun LA aikaistu eli 8.3 mut ultrassahan sit näkee vasta sen oikean. Ensviikon perjantaina onkin sit lekurinvola (14.8)ja 3vkon päähän saankin sit tilata sitä ultraa =)
Neuvolatäti kuunteli mua auliisti ja kirjasi sinne tietoihin että henkisesti stressaavaa ja sit laittoi myös et jopa 11,5h työpäiviä seisomatyö.
Hemppa oli 145 mut verenpaineet kohollaan vaik ei mitään hälyttävää 134/75
Jaksuja teille kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+0 :heart:
 
happihyppy: Pidetään sulle kaikki peukut ja pottuvarpaat pystyssä ettei oo mitään vakavampaa.

Itse tässä yritän nautiskella tästä ahdistavan tuskaisesta olosta. Lepäämäänkään en pääse kun kohta pitää lähteä poliisilaitokselle antamaan lausuntoa ja sen jälkeen, jos mies töiltään pääsee, niin pitäis pyörähtää Ikeassa ja Jyskissä hakemassa pinnikseen patja ja vähän muutakin vauvan tarviketta mitä en oo huomannut aikaisemmin ostaa.

Mitäs muuten tykkäisitte itse jos teitä pyydettäis kummiksi vauvan syntymän jälkeen esim vauvan kamerapuhelinkuva ja tekstiksi että "Tulisitko kummikseni?" Itse tätä mietin kun en ole saanut kummeilta kysyttyä suostumusta ja kohta olis jo synnytyksen aika. Olen miettinyt sitäkin että vaikka tulisikin kieltävä vastaus niin ei meidän elämä siihen kaadu. Sitten vaan ei tule ristiäisiä, ainoastaan nimijuhlat.

Olkkis ja Ötzki 35+1
 
Happihyppy toivotaan parasta :hug:

Olkkis mukavaa älomaa =) Kyllä mua vois tuollain pyytää kummiks.Muistahan silti lepäillä,kun vaan tilaisuus tulee.
Ite oon osan pyytänyt ennen syntymää kummiks,osan vauvan syntymän jälkeen.

ävm70 hienoa,että neuvolassa kuuneltiin ja kirjattiin.

petite toivottavasti kuuri tehois ja tulehdukset sais pois :hug:


Kohta puoliin tarvii lähteä neuvolalääkäriin pikku-neitiä viemään.

Jakselkaa kaikki hyvin ja paksusti :D
 
Ä-K: Kyllä tässä ehtii levätäkin. Itse asiassa just heräsin päiväunilta. Ollaan yritetty jakaa noita hommia hieman useammalle päivälle mikä nyt on helppoa kun neiti tosiaan lähti isälleen. Ei tarvitse hänelle huolehtia olinpaikkaa ja kaveria.

Nyt vaatetta päälle että ehtii bussiin... Ei tuu sitten turhan kiire. Omalla autolla en aio lähteä...

O&Ö
 
Kävinpäs sitten mutkan päivystyksessä Kättärillä. Päivällä hulahti housuun jotain väritöntä, hajutonta nestettä ja sitten rupes supistelemaan eikä edes lepo auttanut. Ajattelin että jos olis lapsivettä, niin parempi mennä tarkistuttamaan. No ei ollut lapsivettä mutta eipä tiennyt lääkärikään oikein että mitä oli. No Ötzkillä on kaikki kuitenkin niin hyvin kuin pitääkin ja olihan tuota kiva nähdäkin pikkuista. Seuraava käynti onkin sitten ensi maanantaina jolloin sitten katellaan lisää. Tosin nyt kun lääkäri teki tuon kokoarvion niin ensi maanantaina sitä ei välttämättä tehdä. Nyt vaan iski kärsimättömyys Ötzkin syliinsaamisen suhteen. Toivottavasti se tapahtuu jo tämän elokuun aikana...

O&Ö
 
Tervehdys kaikille !
Me oltiin 3 viiikkoa Suomessa lomalla ja tällä viikolla alkoi sitten mammaloma. Mä aloitin loman hieman aijemmin, ajattelin että en jaksa loman jälkeen enää mennä töihin ja en kyllä tosiaan olisi pystynytkään. Parisen viikkoa ollut nivuset kipeät yötä päivää. Ostin viime viikolla mahatuen,joka hieman auttaa että voin pienellä kävelylenkillä edes käydä.
Nyt on sitten vaunut ja pinnasänky ostettu. Eilen aloitin vauvanvaatteitten pesun
=)
Olkkis, hyvä juttu että vauva voi hyvin !

Aurinko73 vk 33
 
Oishan sulla Olkkis jo ihan hyvät viikot, jos vauva vaikka päättäis jo syntyäkin. Mitä kuuluu Petitelle?

Mulla on huomenna ultra ja jännittää aivan kauheesti. Pientä tuhruttelua on ollu, vaikka se onkin ollut vähenemään päin. No, huomenna sen näkee, mitä siellä on ja jos on, niin missä.

Happis 5+5
 
Heippa,
on vähän jäänyt kirjoittelu taas, on ollu niin raskasta henkisesti, pinna tosi kireellä ja tulee räyhättyä lapsillekin ihan turhista! Huomenna kuitenkin viimein ä-polille ja siihen toimenpiteeseen, toivon kovasti että menisi hyvin. Huominen on saikkua,mut sitten perjantaina pitäs töihin kyetä. Toivottavasti saadaan näyte otettua, turvotus ei olis lisääntyny ja ei koskis ihan sairaasti... :/ Voi olla,ettei ens yönä paljon nukuta..

tsemppiä Happikselle, ihan hyvältä kuulostaa että on vain tuhrua ja sekin vähenemässä :)

Petite ja mimmi 15+1
 
Hitto mä oon puhki... Kävin tänään hankkimassa Citymarketista paketin vaippoja, peppupyyhkeitä, liivinsuojuksia ja korviketta ja nyt illalla haettiin vielä I-Helsingistä hoitotaso ja siihen alusta. Huusin ne huuto.netistä. Pinnasängyn patja vielä pitäis käydä ostamassa mutta sillä ei oo kiirettä kun Ötzki nukkuu ä-pakkauksen laatikossa ensi alkuun. Huomenna olisikin sitten edessä vaatehuoneen siivous jotta isommat vaatteet saa laatikkoon ja pienemmät tilalle. Sitten pitäis koota pinnasänky vielä niin sitten olis aikaa huokaista.

Petite: Tsemppiä huomiseen! Täällä on ainakin kaikki varpaat ja peukut pystyssä että kaikki on parhain päin.

Olkkis ja Ötzki 35+3
 
Ultrassa käyty ja yksi syke löytyi oikeasta paikasta B) Viikkoja olis kuukautisten mukaan 5+6, mutta lääkäri meinas, että on 6+ jotain. Sain uuden ajankin kahden viikon päähän sen tuhruttelun takia. Ällö olo sekun pahenee, mutta ehkä sen nyt kestää paremmin, kun tietää, että siellä on pikkuinen ja vieläpä oikeassa paikassakin.

Happis ja Kokkolan tuliainen 5+6 :heart:
 

Yhteistyössä