35 v +odottajat, vol 4

Pikaisesti ketjua silmänneenä.

Happihyppy, onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista!

Tämä lähtee sitte ens keskiviikkona matkalaukun kanssa synnärille. Eikä takas tuu ennenkö vauva on syntyny. Aamusella heti ultraillaan vielä vauvelin kokoa ja tarjontaa (on vielä jotenki omituisesti hieman poikittain) ja päätetään sitte, käynnistetäänkö - ja jos niin tableteilla vaiko kalvojen puhkasulla - vai leikataanko. Jännäksi menee. Kivaa kuitenki ku tietää nyt h-hetken. Ei tarvi enää kauaa kärvistellä =)

Sinderella 37+3
 
Hienoja kuulumisia Happihyppy! :flower:

Toivottavasti Petitellä toimenpide sujunut hyvin. Tuloksia sitten odottelemaan, toivottavasti ei ole mahdottoman rankkoja viikkoja luvassa (minulla kesti sen 2vk tulosten tulo).

Sinderellalle mukavaa vauvanhakumatkaa :flower: Vielä on kesäinen viikonloppu nautittavana ennen "jakautumista".

~Tiila 29+2 (huomenna nla)
 
Täältä Ruotsistakin onnitteluja Happihypylle :hug:
Ja Sinderellalle onnea ensi viikolle =)
Tässä viime viikon neuvola-arvoja:
Verenpaine 117/73
Sokeri 6.4
sf-mitta 31,5
Painoa tullut ihan kiitettävästi..hemppaa ei otettu ja vauvan sykkeet 152-156.
Tänäin kävin vauvaliikkeesä ja ostin sit vaunuihin pikkupeiton, tyynyn ja pussilakanasetin ja pari tuttipulloa.
Hellettä piisaa +25, no ei parane valittaa viilenee kuiteskin jo kohtapuoliin.
Onks teillä muilla nivuskipuja ? Mulla ihan sairaat, ihan kun olisin joku ankka kun kävelen..
 
Happihyppy hienoa,että kaikki on ok =)

Petitellä toivottavasti hyviä uutisia kerrottavanaan?!

Sinderella onnea ens viikolle.

Aurinko neuvolakuulumiset sullakin hyviä,kiva.

Täällä väsynyt,mutta onnellinen äippä hoitelee pienokaistaan.Kovasti tuo yrittää jutella jo :D Yöt kun sais sujuun paremmin,niin.........

Jakselkaa hyvin ja paksusti =)
 
Aurinko73: Noi nivuskivut on niitä kuuluisia liitoskipuja. Itselläkin niitä on muttei niin pahoina kuin esikoista odottaessani. Nyt vaan vaivaavat hetken kun nousee esim aamulla sängystä ylös tai jos on muuten istunut pitkään ja nousee ylös.

Kai sitä pitäis mennä nappaseen tuo rautalisä ja painua hiljalleen untenmaille. Väsyttää ihan hirmusti vaikka yöt tulee edelleen nukuttua ihan ilman heräilyjä ja päikkäreitäkin vetelin tänään yli 2h. Se on hauskaa kun menen päiväunille niin meidän 6v kissa tulee vahtimaan mun nukkumista. Tulee tyynyn viereen ja ottaa käden mahansa alle niin että varmasti huomaa jos vedän sen siitä pois tai muuten liikahdan. Tuota ei ole ollut koskaan aikaisemmin eikä itse asiassa tuo vanhempi kissa oo mua aikaisemmin mitenkään edes huomioinut. Nyt maanantain Kättäri-keikan jälkeen tuota vasta on alkanut tekemään. Ei tuo mitään haittaa, mutta tuntuu siltä että se saattaa vaistota nyt jotain mitä en itse vielä huomaa.

Olkkis ja Ötzki 35+4
 
Huomenta!
Happis ihanaa et kaikki oli kunnossa :hug: Eilen illalla oli ihan pakko vielä tulla koneelle katsomaan vaik kello oli jo vaik mitä :ashamed: vaik en sit enää kommentoinut vaan jätin tähän aamuun ;)
Sinderella Onnea ensiviikolle :hug:
Pepite toivottavasti jo nyt sait ultrasta hyviä uutisia ja toimenpide mennyt hyvin, jaksuja :hug:
Äiti-kengu toivottavasti yönne alkaisi rauhoittumaan :hug:

Täällä ei kummempaa mut jotenkin on taas epäuskoinen olo noussut pintaan tämän suhteen :ashamed: odotan kuin kuuta nousevaa ja samalla kyl pelottaa sitä nlalääkäriä joka vasta viikon päästä eli 14pv et jos sydänäänet ei kuulukkaan :( Miksei sitä vain osaisi olla ja nauttia, murehtisi vasta sit kun murehdittavaa on :headwall:

Meidän pikkuneitiimme iski edellispäivänä pika kuume ja nuha kun keskimmäinen oli vahtivuorossa kun minä töissä 11,5h päivän ja mies maalasi mökkiä niin neiti sit soitti mulle et mikä tätä pikkuneitiä vaivaa et kun ei saa rauhoittumaan, itkee vaan, mikään ei auta vaik kuinka tarjoaisi mitä jne. loppujen lopuks itki tunnin verran, kämmenet sinersi, päältä punaset, silmät olivat olleet oudot ja tulikuuma otsa niin kävivät sit isänsä kans lopulta tk.ssa kun mullekkin meinas iskee jo paniikki töissä et mikä sillä pikkuneidillä on ja kun ei kuulemma edes hengittänyt normisti. Tk.ssa sit katsoivat korvat, kurkun ym. niin limakalvot vain niin turvoksissa et ei pystynyt nenänkautta hengittää vaan joutu suun kautta niin siks hengityskin outoa isosiskosta :ashamed: Ensin oli terv.hoitaja katsonut ja sanonut isommalle neidilleni et äiti pitää lapsensa päätä nyt kovasti kiinni, neitini ei sit korjannut asiaa vaan totteli auliisti :ashamed: Lääkärikin tutkinut ja todennut et kyseessä normi nuhakuume, särkylääkettä, oli nukkunut suht koko päivän ja eilenaamulla tuntui hieman lämpöiseltä mut päiväl ja illalla oli ihan terve. Mietinkin et jos kuitenkin kyseessä jokin allerginen reaktio koska olivat olleet silloin ulkona kun sen itkukohtauksen saanut, mene ja tiedä :ashamed: Pääasia et neiti oli illalla kun tulin töistä niin kunnossa ja oma entinen itsensä =)

Jaksuja teille kaikille, palaillaan. Minä lähden nyt aamukahville :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+4 :heart:
 
Ävm70: Mulla kuului sydänäänet ekan kerran kunnolla vasta rv15+5 joten arvaa kenellä meinas mennä usko tähän raskauteen vaikka np-ultra oli käyty ja siellä uiskenteli eläväinen ötzki. Ei edes neuvolalääkäri rv14+4 kunnolla kuullut niitä, sano vain että mun paksun vatsarasvakerroksen takia ei noita välttämättä kuule. No onneksi sitten seuraavalla viikolla kuulu.

Nyt mä taas stressaan Ötzkin vähäisestä liikkuvuudesta vaikka tiedän että se siellä liikkuu ja on elossa. Vähäinen liikkumattomuus johtuu siitä tilan vähyydestä ja huonosta ruokailustani kun ei tässä kuumuudessa oikein ole ruoka maistunut. Pitää varmaan yrittää tänään syödä ja juoda kunnolla niin ehkä Ötzkikin siitä virkistyy. Tosin on tässä sellainenkin juttu, että kun kävin maanantaina Kättärillä tarkistuksessa niin lääkäri sanoi että Ötzki on paljon pienempi kokoinen kuin mitä oon olettanut eikä silloin kaikki liikkeet edes tunnu vaikka Ötzki siellä paljon liikkuisikin.

Nyt tämä viikonloppu sais sitten mennä todella nopeasti. Maanantaina olis Kättärillä sitten se synnytystapa-arvio ja jos oikein hyvin käypi niin vois sitä saada jotain aikatauluakin Ötzkin syntymälle. Tosin sanoin miehelle että jos jotain aikataulua saadaan niin siitä ei sitten puhuta ääneen kenellekään sellaiselle jonka ei tarvitse siitä tietää. Mä en vaan tykkää siitä hössötyksestä minkä se luultavimmin aiheuttaa jos siitä rupeaa puhumaan. Kyllä te sitten huomaatte kun en oo kirjoitellut foorumille muutamaan päivään että jotain voipi olla tapahtunut.

Olkkis ja Ötzki 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Kyllä te sitten huomaatte kun en oo kirjoitellut foorumille muutamaan päivään että jotain voipi olla tapahtunut.
:D Vai meinasit meidätkin pimentoon jättää :D ! Mutta mehän ei ainakaa hössötettäisi *lupaa kädet kyynerpäitä myöten ristissä*, niin kyllähän meille voi kertoa jos leikkauspäivä sovitaan? Eikös vaan?? B)

Neuvolassa kävin. Kaikki muuten OK, mutta hemoglobiini vaan laskee rautalisistä huolimatta (nyt oli 106 ja kahta rautaa syön yhtäaikaa). Pitää VIELÄ yrittää vaihtaa uuteen merkkiin, josko joku imeytymiskykyinen löytyisi.. Pelottaa vaan kun esikoisesta menetin synnytyksessä yli 2l verta ja hb laski alle 70, että mites jos nyt käy samoin niin mahdan olla heikossa kunnossa. No jospa ei kävisi sentään. Ja onhan tuonne (toivottavasti) vielä aikaa, siis synnytykseen.

Tästä alkavatkin pikkuhiljaa tihentyä nämä neuvolakäynnit. Tuntuu oudolta, kun itse juuri aloitin työt ja sitten toisaalta neuvola valmistautuu pian lähestyvään synnytykseen :D Hassua!

Mukavaa päivää ja onnellista odotusta
ja ihania vauvahetkiä niille joilla nyytti jo kotosalla on!
~Tiila 29+3.
 
Hei,

lainaan hieman tuolta toisesta ketjusta kirjoittamaani pätkää... eli nyt on se pelätty lvp takana. Seulojen mukaan ei hyvältä näytä,joten lääkäri suositteli kyllä punktiota. Sitten ultrattiin ja voi miten virkeä vauva siellä uiskenteli! Vilkutti ja potkiskeli,taisi työntää nyrkin suuhunkin välillä. Tarkasti otettiin mitat ja vastasivat suurin piirtein viikkoja. Turvotus oli hävinnyt kokonaan,mikä oli hyvä asia, MUTTA nenäluita ei löydetty. Ei sitten millään,vaikka myöhemminkin katsottiin. Itse operaatiossa ilmeni ongelmia, sillä lääkärille ei ollu sopivia hanskoja,odoteltiin lähettiä toisesta päästä sairaalaa...sitten neula ei mennyt anturiin ja lääkäri soitti KOLMANNELLE lääkärille,joka tuli auttamaan. Lopulta kolmen lääkärin ja kätilön voimin rusautettiin neula läpi vatsakalvon ja se muuten SATTUI :X Onneksi lapsivesi oli kirkasta ja näyte saatiin kerralla otettua. Tämän jälkeen lääkäri ultrasi vielä tarkasti,että lapsi liikkuu ja yritti vielä sitä nenäluuta etsiä,turhaan. Pahoitteli kovasti,että jouduin makoilemaan turhaan puoli tuntia laverilla,kun oli pulmia. Huvitti oikeastaan, kun hän soitti sille kolmannelle lääkärille, niin sanoi puhelimessa, että "täällä odottava äitiraasu on maannut jo tuhat tuntia tossa petillä oottamassa, kun mie tupellan"... Eli kerrankin tällainen empaattinen ihminen!!!

Eilisen sit huilailin ja jännää poltetta ja kipuilua kyl oli vähän, mutta tänää jo parempi. Aamulla kävin neuvolassa,mutta sijainen oli ihan kuutamolla, mm. hemppa jäi ottamatta ja veriryhmäksi meinas merkata väärät tiedot. Streptokokkia kuulemma seuraavaksi etitään multa tulehdusten aiheuttajaksi, ei vaan huvittas toi sorkkiminen yhtään...


Nyt on sitten ne pahimmat piinaviikot eessä,kuten Tiila tossa aiemmin mainitsikin. Kunpa tää 2 viikkoa menisi nopeammin...

Petite ja mimmi 15+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiila:
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Kyllä te sitten huomaatte kun en oo kirjoitellut foorumille muutamaan päivään että jotain voipi olla tapahtunut.
:D Vai meinasit meidätkin pimentoon jättää :D ! Mutta mehän ei ainakaa hössötettäisi *lupaa kädet kyynerpäitä myöten ristissä*, niin kyllähän meille voi kertoa jos leikkauspäivä sovitaan? Eikös vaan?? B)

~Tiila 29+3.
Juu, niin meinasin. ;) Tosin jos se käynnistys/sektiopäivä maanantaina sovitaan niin tuskinpa siitä hirmusti malttaisin pitää suutani kiinni mutta kai se on vain pakko. Olenhan Ötzkin sukupuolenkin onnistunut salaamaan täällä. ;) Ainoot ihmiset joille oikeastaan on pakko kertoa, on esikoisen isä (kun esikoinen on hänell sairaala-aikani) sekä miehen pomolle. Muut saavat olla ihan kuutamolla. :D Aion olla kyllä niin "ilkee"... tai sitten en, en tiedä vielä.

Olkkis ja Ötzki

 
No tuskinpa sitä vielä ensi maanantain käynnillä mitään sen tarkempia sovitaan vaikka se synnytystapa-arvio onkin. En vaan uskalla luottaa lääkärin sanaan siitä ettei Ötzkiä pidetä masussa yhtään la:aa pidempään mutta tilanne täytyy katsoa uudestaan kun maanantaina sairaalakäynti on ohitse. Tosin en heti siitä suoraan pääse koneelle kirjoittamaan mitään kun meille tulee ne miehen amerikan sukulaiset kun ovat tiistaina aamusta sitten lähdössä takas kotiin Kaliforniaan.

O&Ö
 
35 v +odottajat, vol 4
Tervetuloa mukaan kaikki 35-vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat sekä kaikki jo tästä pinosta synnyttäneet :wave:

Linkki ensimmäiseen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t866571

Linkki toiseen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1096321

Linkki kolmanteen pinoomme;
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1261126


Odottajat;


ELOKUU 2009

super-leijona...36v...yhdeksäs(p-91,p-93,p-95,t-98,p-03,t-05,t-06,t-08)...la 13.08.09

SpookyMama...36v...kahdeksas(t-92,p-95,t-97,t-00,p-04,p-07,t-08)...la 18.08.09

Sinderella...36v...viides(p-00,p-03,t-05,t-08)...la 24.08.09 K-PKS

tuu-tikki...36v...kolmas(p-04,p-05)...la 26.08.09 KOS tai kät/H

Brunette73...35v...ensimmäinen...la 28.08.09


SYYSKUU 2009

Olkkis74...35v...toinen(t-8v)...la 06.09.09 KOS

Aurinko73...36v...ensimmäinen...la 22.09.09

Desa74...34v...toinen(t-12v)...la ?.09.09

maijamette...38v...toinen(t-04)...la ?.09.09


LOKAKUU 2009

Tiila...35v...toinen(p-08)...la 20.10.09


MARRASKUU 2009

Zera...41v...kolmas(t-90,p-93)...la 05.11.09

Kuiskaten...35v...neljäs(?)...la 21.11.09 TAYS

Vilhelmiina73...35v...ensimmäinen...la 21.11.09 NKL

Pajunen...36v...ensimmäinen...la 30.11.09


TAMMIKUU 2010

Petite...33v...viides...la 26.01.10


HELMIKUU 2010

Piipiäinen...35v...viides...la 10.02.10

Lintukoira...35v...ensimmäinen...la 21.02.10


MAALISKUU 2010

äiti vm70...38v...neljäs(t-92,t-94,t-07)...la 11.03.10


HUHTIKUU 2010

happihyppy...38v...kolmas(tyttö & poika 12v)...la 02.04.2010


Syntyneet;


TOUKOKUU 2008

vappuvauvan äiti...40v...toinen(t-04)... :heart: tyttö 04.05.08 :heart:


KESÄKUU 2008

Miina70...38v...kolmas(p-94,p-96)... :heart:tyttö 17.06.08 :heart:

ansku71...37v...kolmas(p-01,p-06)... :heart:poika 18.06.08 :heart:


HEINÄKUU 2008

anjamarita...39v...ensimmäinen... :heart:tyttö 25.07.08 :heart:


ELOKUU 2008

säihke ...37v...kolmas(t-01,p-03)... :heart:poika 12.08.08 :heart:

Äiti-66...41v...neljäs(t-98,p-00,t-05)... :heart:poika 20.08.08 :heart:


MARRASKUU 2008

sarppa70...37v...ensimmäinen...:heart:poika 02.11.08 :heart:

Kisse...37v...neljäs(t-00,p-01,p-07)...:heart:tyttö 14.11.08 :heart:

Czarina...40v...ensimmäinen...:heart:poika 17.11.08 :heart:

Neeanäiti...41v...kolmas(p-03,t-06)...:heart:tyttö 18.11.08 :heart:


JOULUKUU 2008

minnihiiri68... 39v... ensimmäinen... :heart:tyttö 13.12.08 :heart:

nevi...40v...viides(t-89,p-92,t-95,t-06+lainat-93)...:heart:tyttö 16.12.08 :heart:

janttu672...36v...ensimmäinen...:heart:tyttö 29.12.08 :heart:

akkamänty...40v...ensimmäinen...:heart:tyttö 30.12.08 :heart:


TAMMIKUU 2009

Piiloblondi...43v...ensimmäinen...:heart:tyttö 02.01.09 :heart:...3040g/48cm

sini-sissi...35v...toinen(t-94)...:heart:poika 22.01.09 :heart:...3540g/51cm

lilli70...38v...ensimmäinen...:heart:poika 27.01.09 :heart:...3558g/51cm

mantana...40v...toinen(t-04)...:heart:poika 30.01.09 :heart:...4545g/53cm


HELMIKUU 2009

nimiko...36v...ensimmäinen...:heart:tyttö 12.02.09 :heart:...3255g/49cm

bonbon...36v...toinen(t-07)...:heart:tyttö 15.02.09 :heart:...3830g/51cm

prilli...37v...kolmas(-01,-02)...:heart:poika 17.02.09 :heart:...4560g/50,5cm

Maami68...40v...toinen(p-94)...:heart:poika 18.02.09 :heart:...3795g/52,5cm

Riituli...40v...toinen(p-06)...:heart:poika 19.02.09 :heart:...3325g/52cm

Seranzu...37v...kolmas(p-94,t-97)...:heart:poika 24.02.09 :heart:...4745g/52cm


MAALISKUU 2009

Zantra...37v...toinen(p-06)...:heart:tyttö 12.03.09 :heart:...4010g/50cm

Lis69...39v...toinen(p-07)...:heart:poika 19.03.09 :heart:...3005g

mimuli...42v...neljäs(?)...:heart:poika 31.03.09 :heart:


HUHTIKUU 2009

Ninu...39v...neljäs(p-,t-,t-)...:heart:poika 17.04.09 :heart:...4245g/52cm

mamma67...42v...viides(t-19v,t-17v,p-15v,t-11v)...:heart:tyttö 23.04.09 :heart:...3470g/51cm


TOUKOKUU 2009

Aurora72...35v...neljäs(-94,-98,-00)...:heart:tyttö 27.05.09 :heart:...4280g/51cm

Tari...36v...neljäs(p-03,t-04,t-07)...:heart:poika 30.05.09 :heart:...3720g/49cm


HEINÄKUU 2009

Äiti-Kengu...35v...viides(p-96,t-98,t-05,p-07)...:heart:tyttö 01.07.09 :heart:...3390g/50,5cm

Mansku72...?...toinen(p-07)...:heart:tyttö 10.07.09 :heart:...2880g/48cm


Kadonneet lampaat

leeloo...36v...ensimmäinen...la 02.12.08

iinius...36v...ensimmäinen...la 23.12.08

tuttelitar...39v...kuudes(p-97,t-98,p-05,p-06,t-07)...la 13.01.09

nokko...36v...kolmas(?)...la 20.01.09

päivänkakkara67...41v...(?)...la ?.03.09

Jepuliisa...41v...kolmas(p-01,p-04)...la 30.03.09 PHKS

kiiltis...35v...ensimmäinen...la 23.03.09...poika tulossa KOS



Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: einiinvaan :hug:

:hug: 4-kerroksen väkeä :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:

:hug: hyrinä :hug:

:hug: Siiri S :hug:

:hug:meriaani:hug:

:hug:Sapfo:hug:

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS = Kätilöopiston sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Kiitos anjamarita päivityksistä, tossa on aina hommaa! :)
Mun LA aikaistui hieman eli olisi 26.1. mikäli kaikki ok. Ajattelin huomenna soitella 4D-ultraan,jos saisin jonkun pika-ajan ensi viikolle... jos ei onnistu,ni sitten odotan tän piinani loppuun ja toimitaan sitten tulosten mukaisesti. Luin netistä et 10-12 päivää menis tuloksiin,mutta mulle kyl sanottiin 2-3 viikkoa :(

Käytiin tänään sienestämässä ja saatiin ihan mukavasti kantarelleja, mulla meni vaan hermot totaalisesti, en oo ikinä ollu niin kärpästen ympäröimä,niitä oli SATOJA! ja liitoskivut vaivaa nyt,mut oli se sen arvoista ja saipahan hyötyliikuntaa kun muuten tulee niin vähän nyt liikuttua.

Petite ja mimmi 15+5
 
Kiitos anjamarita päivityksestä :hug:
Petite toivotaan että saisit pian ultra-ajan ettei tarvitsisi odottaa niin kauaa tuloksia, kovasti voimia sinulle, olet ajatuksissani :hug:

Meidän esikoinen täytti tänään 17v =) En suinkaan tunne itseäni vielä vanhaksi mut ihmettelen vain et missä tämä aika on mennyt ;)
Anteeks nyt omaa napaa :ashamed: Huomenna tulee olemaan kamala päivä, pelkään sitä jo valmiiksi, ihan oikeesti :ashamed: Esimies läksytti jo eilen kun perjantaina oli kamala päivä niin kirjotin päiväkirjaamme et v.i.t.t.u mikä päivä niin ekana alko et etit tussin ja pyyhit sen pois, seuraavaksi ripitti et jos isot herrat lukee jne. sit siitä kuinka oli ollut katastrofi-ilta se perjantai kun tavarat loppuneet jne. miten olinkaan voinut lähteä pois töistä sanomatta hänelle et lähden ja tavarat vähis :/ kyllä mä itkin eilen moneen otteeseen kun työkaverini kanssa olin kahden töissä ja itken edelleen :'( mä en yksinkertaisesti jaksanut, 8h teet yhteen menoon, et ehdi syödä, puhumattakaan istumaan edes minuutiks, selkää särki, kuvotti jne. niin silti mun olisi silloin pitänyt jatkaa päivää :ashamed: Tää touhu on niin syvältä :headwall: Esimieheni sanoi vielä eilen että olen muutenkin koko viikon hoitanut hommani huonosti, kaikki kasaantuu hänen päällensä, en kyllä ymmärrä et miten olen hoitanut huonosti et mielestäni muina päivinä ollut tavaraa jne. Koska olen keittiöpäällikkö niin minun kuuluu hoitaa myös työt niin että kaikki toimii, mulla ei siis ole oikeutta olla väsynyt :'( sanoinkin et jos haen saikkuu niin ei kuulemma auta kun sit teen kotona enkä lepää, teen aivan liikaa kotona kaikkea :eek: Mä oikeesti pelkään huomista, se tulee varmaan olemaan karmein päivä mitä koskaan varmaan :headwall: :headwall: Ajattelin kyllä olla vielä kertomatta raskaudestani mut jos oikein läksyttää niin voipi olla et sanonkin sille et eipä tartte mua enää keväällä katella jos kaikki menee hyvin jne. V arasin itselleni tiistaiksi työterveyshuoltoon keskusteluajan ja sainkin meidän vanhalle terv.hoitajalle joka varmasti mua kuuntelee :) Anteeksi taas tää mun avautuminen :ashamed:

Palaillaan :wave: Ävm70 ja "pikkukakkonen" 9+6 :heart:
 
Ävm70 :hug: On sulla tosi kurja tilanne töissä.Toivottavasti tää päivä menee edes siedettevästi :hug:

Täällä yöt vaihtelee toiveissa pitempiä syöttövälejä.Kovasti juttelee ja hymyäkin yrittää saada aikaiseks :heart:

Jakselkaahan hyvin ja paksusti :D :hug:
 
Pitää minunkin alkaa nyt kunnolla palstailemaan - tänään takana eka ultra ja rv 12+1. LA on 21.2.-10. Tuleva äippä on vm. 74 ;), ja esikoista odotellaan.

Kun on eka raskaus, on ihan ulkona ns. vakioseulonnoista sun muista kuvioista. Kävi niinkin nolosti, että kesälomien aikana jäi hCG-seula väliin, kun en tajunnut että sellaiseen pitää mennä, ja lähete oli paperipinon alimmaisena ja jäänyt todelliseen unholaan kaikkien muiden mielenkiintoisten vihkosten ja papereiden alle. Kyllä kätilö tänään ripitti ekassa ultrassa kun tietoja ei ollutkaan ja nyt on jo liian myöhäistä. Tunsin oloni kelvottomaksi yhteiskunnan pohjasakaksi. Yksiselitteinen lappu jossa olisi ollut kaikki tärkeimmät tapahtumat ja seulat merkittynä olisi tällaiselle hairapäälle ehkä jäänyt mieleen, mutta ne kymmenet paperit ja laput ekan neuvolakäynnin jälkeen... Kyllä hävettää. En muista siitä ekan neuvolakäynnin pitkästä monologista kuin otteita sieltä ja täältä. Ja ne paperinivaskat. Onko kukaan säätänyt näin nolosti ekan raskauden aikana? :ashamed:

Noh, niskaturvotus oli ihan normaali tämän päivän ultrassa, joten kätilö sitten sen verran lämpeni, että sanoi ettei hCG-seulan ja tuon lukeman välillä ole kuin 10% tarkempi todennäköisyys. Huh... :)

Onko kukaan muu palstailijoista yrittäjä tai esim. freelanceri? Kesäloma meni pähkiessä, että mitä tuolle omalle yritykselle nyt käy, kun / jos äippäloma häämöttää edessä. Jatkaja vaiko yrityksen myynti?... Vastuulla on vajaa kymmenen työntekijää, joten ihan kenen tahansa käsiin yritystä ei voi antaa. Enkä jaksaisi / raatsisi vielä töihin palata 3 kk äippäloman jälkeen, joka on kuitenkin melko varmasti edessä, jos sijainen ei ole ns. varma & luotettava tapaus. Pitää pähkiä, miten vuodenvaihteesta eteenpäin...

Koska teillä alkoi masu näkymään? Itse on pakko pitää piilossa niin kauan kuin vaan pystyy tuon yrityshässäkän takia. Koskakohan sitä kertoisi työntekijöille - pitäisi varmaan joku tulevaisuudensuunnitelma olla selvillä ennen kuin sanoo mitään, ettei turhaan ketään pelästyttele...

Olo on muuten ihan ok - lihan ja maustettujen ruokien syönti loppui edellisellä viikolla, pelkkä ajatus kuvottaa. Hampaiden harjaus ei myöskään tahdo onnistua yökkimisen takia. Alas menee salaatit, keitot ja hedelmät, siinä melkein kaikki. Pahinta ikinä on suklaan aiheuttama hillitön närästys - ihanat jätskit ja pienet herkkuhetket on ollut pakko jättää pois. Urheilemaan en vieläkään pysty. Syke nousee liian kovaksi ja hengästyn todella helposti vieläkin. Onko muilla kokemuksia milloin tuo oire loppuisi? Kaipaan kunnon hikiliikuntaa jo kovasti. Spinning ja aerobic aiheutti niin kamalan olon rv 7 eteenpäin, että oli pakko luopua kaikesta paitsi kävelysauvoista... :(

Mutta innolla uutta perheenjäsentä odotellaan ja ultrakuvatkin on tihrustettu jo nyt läpipuhki ;). Onnea ja lykkyä kaikille loppusuoralla oleville, perästä tullaan :).
 
Ja Äiti vm70, toivottavasti päivä meni hyvin. Keskustelemalla asiat kuitenkin selviää, tuommoisia "mielipiteitä" huonosti hoidetuista asioista ei saa heittää ilman perusteluita. Pitää esimiehenkin pystyä sanomaan että mikä on ns. parantamista kaipaava asia. Saattaa taustalla olla joku hlökohtainen loukkaantuminenkin, johon esimehesi reagoi liian voimakkaasti ja nyt jälkikäteen häntä hävettää? Ihmiset on kummallisia & monimutkaisia otuksia. Kyllä se siitä :). Ja jaksamista!
 
Kiitos teille kaikille :hug:
Sinderella tsemppiä parin päivän päähän :hug:

Aloitin siis aamulla normisti työt ja siinä pizzapullista leipää leivottaessa esimies tuli siihen et voitaisko selvittää se perjantainen ym. Sanoi et voisinko omin sanoin kertoa et mikä mättää ja tietty odotti et nöyryn ja pyydän anteeksi et olin jättänyt ne perjantai-iltana "pulaan" Totesin sit et anteeksi se perjantainen et mä en vain kyennyt enää jäämään et mulla oli niin huono olokin jo siinä vaiheessa et olen nyt 11vkolla raskaana et olisin vielä halunnut pitää asian salassa et kun epävarmuus jäytää kokoajan. Sanoi sit et eikös olla sovittu et asiat kerrotaan luottamuksella et voipi vaikka hälle soittaa vapaapäivänäkin. Onnitteli tietty mut sit lykkäs sen keittiöpäällikön vastuut ja tehtävät paperin joka mulla jossain entuudestaankin on ja selitti kuinka meiltä vaaditaan :ashamed: :ashamed: Puuttui sit suht kaikkeen tänään :headwall: Ihan siis sama et oot raskaana tai et niin firman parasta ajateltava ja vedettävä vaik p.silmä soikeena ja makaat sit kotona suht kuolleena :'( Anteeks :ashamed:
 
Lintukoira: Eikös nuo seulat ole vapaa-ehtoisia, joten kätilöllä ei ole mitään oikeutta motkottaa sinulle. Ja tuttavani sanoi minulle, että hyvä tulos niskaturvotuksesta ja jos nenäluu näkyy hyvin, ovat asiat varmasti ihan hyvin ja ainakin meidän kohdalla niin olikin. En siis mennyt lapsivesipunktioon, vaikka seula hälytti 1:75. Ja itse olin juuri tuollainen "ihan pihalla", minulla oli neuvolassa senverran hyvä terkkari, että piti minut ajantasalla :LOL:. Ja olen samaa mieltä, niitä lappuja tuli ihan tolkuton määrä, en minäkään niitä oikein jaksanut huolella lukea, onneksi tosiaan oli se neuvolaterkkari apuna :kieh: Niistä pystyisi aivan hyvin tekemään selkeän, kädenselän kokoisen lyhyen listan, josta kaikki ymmärtäisivät heti, mitä pitää tehdä, jos haluaa osallistua johonkin tutkimukseen.

Lintukoiralla tuntuu olevan samat ongelmat kuin meikulla eli kova urheilu jäi heti. Mutta tsemppiä sinnepäin!


Ja äitivm70 erityistsemppiä töihin!!!!
 
:hug: Äiti vm70:lle, kurjaa tuollainen käytös esimieheltä, sitä on raskaana kuitenkin vielä herkempi kritiikille :(

Omasta navasta ei uutta, töihin palasin eilen ja tekemättömiä töitä riittää. Onneksi (tai epäonneksi) mulla alkas tän viikon jälkeen 3 viikon kesäloma,joten pääsen vähäksi aikaa hermoja lepuuttamaan. SITÄ soittoa odotan kuin kuuta nousevaa,mutta eiköhän tässä ainakin viikon joudu vielä oottamaan :headwall:

Petite ja mimmi 16+0 POKS
 
Äiti vm70:lle ! Ei sun tosiaankaan ole mikään pakko 8 tuntia putkeen tehdä töitä, Kaikillahan on oikeus ruokatuntiin ja kahvitunteihin. Ota ihmeessä sairaslomaa !
Täällä hiostava ilma, ukkonenkin jo kävi. Sain käytyä ruokakaupassa kävellen, hieman meinaa ottaa kävely koville.
 

Yhteistyössä