35 v +odottajat, vol 4

Neuvolakuulumisia: Kaikki oli muuten kunnossa mutta Ötzki ei osaa päättää miten se tuolla masussa haluaa olla. Kolme viikkoa sitten oli poikittain, viime viikolla synnytystapa-arvioultrassa raivotarjonnassa, samoin kaksi viikkoa sitten kun kävin päivystyksessä ja nyt neuvolan terveydenhoitaja-kätilö kahden kollegansa kanssa oli sitä mieltä että Ötzki on kääntynyt perätilaan. Ei muuta kuin polille tarkastusultraan kunhan soittavat ajan. Alan olla jo kypsä tähän odotukseen, haluis Ötzkin jo ulos mutta ei kai sitä auta muu kuin yrittää jaksaa ottaa rauhallisesti...

Huomenna sitten Kättärille ultraan josta sitten tarvittaessa lääkäriin jne... Jotenkin hermostuttaa tosi paljon kun ei oikein tiedä mitä tästä kaikesta pitää ajatella....

Olkkis ja Ötzki 37+3

Olkkikselle jaksuja, samoin Tiilalle flunssan kourissa. Sinderellalle jo etukäteen onnitteluita! :flower: Akkamänty - palstoille vaan neuvomaan noviiseja! Nimim. noviisi ;)

Iltapahoinvointi - tai itse asiassa kaamea iltanärästys - on helpottanut täällä päässä. Ruokavalio eli salaatti/keittolinja on pitänyt olon hyvänä. On olo ilmeisesti jo melkoisesti parantunut, kun olen alkanut haaveilemaan kunnon hemmottelu-ravintolaillallisesta ;).

Omaa napaa: Huomenna pitäisi kertoa töissä uutiset päällikkötasolle ja ensi viikolla sitten loppuporukalle. Saa nähdä miten suhtautuvat, pelkään pientä paniikkia. Toivottavasti kukaan ei ala etsiä uutta työpaikkaa tämän takia. Raskasta on muutenkin pienellä porukalla, kun (onneksi) töitä piisaa. Saas nähdä...

Pitää alkaa valmistautua huomiseen jo... Jaksamista vielä kaikille!! LK 13 + 3

Poistun tästäkin odotuspinosta surullisena. LVP:n tulokset tulivat eivätkä olleet hyviä vaan kromosomivikoja löytyi ja tänään äitipolille puhumaan jatkoista ,käytännössä keskeytyksestä. Tiesin tämän intuitiollani lähes alusta asti, mutta h-vetti että tää koskee,tuntuu että sydän repee tuskasta. Onnea silti kaikille odottajille,toivottavasti vielä joskus pääsen tälle puolelle takaisin.

Petite ja pieni poika

Onnea Sinderella! Milläs viikoilla tuo tyttäresi syntyi? Mulla esikoinen oli yli 4,5kg mutta syntyikin vasta rv42+3. Nyt ahdistaa kun eilen Kättärillä kätilö sanoi että on hyvinkin mahdollista että Ötzkiä saan odotella yhtä pitkään. Onneksi Ötzkin on ennustettu olevan huomattavasti pienempikokoinen (eilen noin 3400g) joten ei toivottavasti ihan niin rankkaa synnytystä olis tulossa vaikka meniskin yli.

Olkkis ja Ötzki 37+5

Kuka on varastanut mun yöunet? Ei sitten nukuta pätkääkään.... Mietin että kannattaako tässä nyt enää edes mennä kun sitten nukkuuu koko päivän eikä senkään vertaa aikaiseksi kuin normaalisti.

Olkkis ja Ötzki 37+6

Ihanaa, Sinderella :heart: Onnea kovasti! :flower: :flower:
Sellaistahan elämä on, toinen saa iloisia uutisia ja toiselle tuleekin suruja. Hienoa että olette päässeet jo kotiin, ilmeisesti kaikki siis tyttärelläkin hyvin. Laittele vähän kertomustakin kunhan ehdit - vaikka eihän suunnitellussa sektiossa välttämättä hirmuisia kertomisia ole. Mutta olotiloista, vauvan näkemisestä, tunteista - ihana ajatella millaista se uuden ihmisen vastaanottaminen taas oikein onkaan :heart: !

Olkkiksellako tulee synnytysvalvomisia :whistle: Minä nukuin esikoisen viimeisen masuviikon kai neljän tunnin yöunia, että kyllä se siitä...

~Tiila 31+4

Alkuperäinen kirjoittaja Tiila:
Olkkiksellako tulee synnytysvalvomisia :whistle:
Voi kun olisikin... Ei oo yhtään kunnon kipeää supistusta tullut sen neljän viikon takaisen päivystyskeikan jälkeen. Eikä vauva ole edes laskeutunut vaikka la:an on aikaa enää 2vkoa. Jos ihan suoraan sanon niin jos tuota mahaa ei olis niin olo on ihan samanlainen kuin jos ei olis raskaana ollenkaan.

Oman esikoisen aikaan näillä viikoilla jouduin itse sairaalaan kun en (rahahuolista aiheutuneen) stressin takia nukkunut kotona kuin 4h/yö ja tuota taisi kestää sitten kolmisen viikkoa. Sitten kun sairaalaan pääsin ja sain nukahtamislääkkeen niin taisin nukkua sen 2vrk ihan putkeen, mitä nyt syömään ja vessaan välillä heräsin. Tais olla pikkuisen univelkaa tuolloin.

Olkkis ja Ötzki 37+6

Se olis sitten kaksi viikkoa la:aan... Jotenkin olen varma että menee vielä se neljä viikkoa ennen kuin Ötzki syntyy, kun kätilö torstaina Kättärillä sanoi että kun esikoinen on syntynyt rv42+3 niin todennäköisesti tämäkin menee reilusti yli. Inhottavaa kun ei oo oireita itsellä minkäänlaisia ja muut vaan synnyttää/saa käynnistyksen kun sormia napsauttaa (tää nyt siis tuolla omassa kuukausipinossa mutten sinne sattuneesta syystä haluu mennä narisemaan). Ensi viikko vielä niin sitten alkaa onneksi isännällä loma ja saa seuraaa päiviksi kun tyttö on koulussa eikä sitä varmastikaan itse uskalla enää kovin paljoo liikkua ihmisten ilmoilla...

AHDISTAA!!!!

Olkkis ja Ötzki 38+0

Koita kestää olkkis!!!!

Täällä päässä on ollut ihan mukava sunnuntai. Kävin tänään sienimetsällä 2 h ja niitä mäkiä ja monttuja tarpoessa meinasi aina välillä "hieman" hengästyttää. Hiki tuli niin että näytti kun olisi ollut vaatteet päällä suihkussa... Hyvin tuli onneksi sieniä, vaikka sienestysreissu jäi normireissua lyhyemmäksi.

Oikean nivusen seutuun on iskenyt vaan joku pisto / viiltokipu, tuntuu kun rasitusta on enemmän niin jokin alkaa pistellä veitsellä tuota oikeaa nivusen seutua. Pitänee levätä ja ottaa rauhallisemmin...

LK 14 + 0

Petitelle voimia :hug:

JA Olkkikselle, tsemppiä, pidän peukkuja ettei sun tarvia oottella niin kauaa !
Mä pyöriskeln nykyään kaiket yöt ja pissalla saa ravata 3 kertaa yössä pienen lirun takia |O
Pieni kävelylenkkikin ottaa koville,kun nivuset kipeet ja harkkasuppareita ol viimeks keskiviikkona kun ukon kanssa riitaa..
Tällä viikolla sain leivottua pullia pakkaseen ja tein ison satsin kaalilaatikkoa. Mulla kuluu päivät hyvin, kun käyn kaupassa, laitan ruokaan, surffailen netillä ja käyn kaverien kanssa kahveilla. Ja nyt kun on viel MM-kisat ollu, niin on ollu urheiluhullulle katsottavaa =)
Ja viikko 36 siis menossa...

Misäs neitokaiset ovat =)
Uskaltaako toivoo,että Olkkis olis sairaalassa?!Varmasti ajatus ylimenosta on tuossa vaiheessa karmeeta :hug:

Aurinko73 kiva,että puuhaa riittää.Tuo on kurja vaihe,kun yöt menee miten sattuu harjoittelua tulevaa varten ;) Jaksuja sullekkin loppuun kovasti.

Lintukoira muistahan olla liikaa rehkimäti.

Muillekin mukavaa odotusta =)

Täällä tyttö kasvaa silmissä.Ekat hymyt jo saatu sekä kovasti juttelee.Valveilla olo on lisääntynyt. 4v ja 2v7kk ovat hieman mustasukkaisia,mutta silti auttelevat äitiä pikku-siskon hoidossa.

Kotityöt kutsuu,kun neiti nukkuu :wave:

Yhteistyössä