35 v +odottajat, vol 4

Sinderellalle tsemppiä tähän päivään ja Onnea matkaan :hug: jospa vaikka illalla olisi nyytti kainalossa :heart:

Kiitos todella paljon teille kaikille :hug: :hug:
Eilenn kävin siellä työterv. huollossa ja kyllä tuntu et puolet huolista olisi haihtunut kun sain jutella sen vanhan terkan kanssa. Oli aivan ihana kun kysyi mun raskaudesta et onko tarkoituksella vai "vahinko" ;) muistaa kun kävin silloin juttelee omasta epävarmuudesta et kun vahinko oli käynyt :ashamed: Sanoikin sit mulle et meidän pikkuneiti on niin ihana kun sitä tuossa välillä nähnyt jos lekurissa jotain käynyt :) Olisi heti antanut iltapäivälle ajan lääkäriin ja ihmetteli et miksi olen näinkin kauan sinnitellyt et mun olisi pitänyt jo aikaisemmin käydä juttelee ja hakee itselleni lepoa :ashamed: Sovimme et kun mull nyt pari vapaata et sit perjantaina jos neuvolalääkäri ei kirjoita saikkuu niin sit haen sitä työterv.huollosta viim. maanantaina :ashamed:

Jaksuja teille kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 10+2 :heart:
 
Sinderellalle oikein hyvän päivän toivotukset!! :flower:

Äiti vm70 hyvä että sait sekä mieltä kevennettyä että todellakin tarvitsemaasi lepoa. Haet sitten tosiaan sitä sairauslomaa etkä yritä sinnitä töissä, eikös? Tai toivottavasti se neuvolalääkäri jo hoitaa sl-asian. :hug: .

Äiti-Kengun neitonen on niiiii-iiiiiin söpö :heart: Ihana, ihana, ihana!!

~Tiila 30+1
 
Huomenta!

Nyt mua alko ahdistamaan tää raskaus ihan kybällä... Osittain sen takia mitä tuolla meidän syyskuisten kuukausiketjussa on minusta (asiattomasti) kirjoitettu ja osittain siksi että mulla ei oo enää Ötzkin tavaroissa mitään laittamista kun kaikki on jo valmiina. Tänään sitten tutustumaan synnärille jos vain miehelle ei tuu mitään estettä. Mies työskentelee ilmastointi- ja kylmälaiteasentajana ja helle on pitänyt heitä kiireisinä. Mun tuurilla kuitenkin sille tulee päivystyskeikka ja sitten tää taas siirtyy tai jää kokonaan väliin.

No miespä sitten soitteli just että joutuu lähtemään maakuntaan hätäkeikalle... Ei tiedä yhtään ehtiikö neljäksi Kättärille kun pitää vielä kodin kautta käydä (ei suoraan duunista voi tulla kun tekee niin paskasta hommaa).

Toinen asia mikä mua jurppii on tää mun oikeaan käteeni tullut rannekanava-juttu. Käsi on keskisormen ja pikkurillin väliltä rystysistä tosi kipee, ei häiritse onneksi päivittäistä toimintaa mutta muuten tuo kipu on ärsyttävä ja se tuntuu välillä ihan ranteessa asti.

Narinapäivä siis edessä mutta yritän jaksaa... Kun tämä päivä on ohitse niin väkisinkin Ötzkin syntymä on taas yhtä päivää lähempänä.

Olkkis ja Ötzki 36+3
 
Kopsua elokuisista:

"Hohhoijaa. Synnärillä käyty ja kotia passittivat!!! Maanantaina takas ja sitte leikataan. Itsepäinen tyttö tämä vauveli ku edelleen kököttää nimittäin poikittain. Ja kokoa oli kuulema vaikea arvioida, mutta siinä 4,5 kiloa ehkä... Eli ei missään nimessä yritetäkkää alakautta. Ja torstaille eivät saa laittaa suunniteltuja sektioita ja perjantai oli jo varattu kaksosia odottavalle äidille. Onneton viikonloppu kiilaa väliin ja sitte on meiän vuoro. Perjantaina meen verikokeisiin ja puhumaan leikkaavan lääkärin ja nukutuslääkärin kanssa maanantaista. Käääääk, yritän ottaa tämän seikkailuna (mua ei oo koskaan leikattu ennen), vaan aivan varmasti uni on vähässä sitte su:na.

Sinderella edelleen vatsakkaana 38+2"
 
Sinderella: Ootkos sairastanut raskausdiabetesta kun noin iso tyttö on tulossa? Mun esikoiseni painoi syntyessään 4640g ja oli 54cm pitkä. Eivät täällä ruvenneet edes käynnistämään eivätkä tätä kakkostakaan kuulemma käynnistele, kun on niin paljon siskoaan pienempi. Menee vaan tämän odotuksen kanssa hermot kun yks lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista ja sitten kolmas lääkäri päättää mitä sitten lopulta tehdään.

Olkkis ja Ötzki 36+3
 
Mulla oli tässä(kin) raskaudessa paastoarvo koholla ja oon mittaillu kotona sokereita ennen aamupalaa ja sitte tunti aina ruokailujen jälkeen. Eivät oo olleet mitenkään liian korkeilla. Oon myös käyny noin kerran kuussa äippäpolilla kokokontrollissa. Viikko sitte ultraus näytti nelikiloista. Nyt sitte ehkä noin 4,5 kilosta. Paitsi että niinkö mainittin niin mahassa ollaan niin hankalassa asennossa edelleen että oli vaikeaa saada luotettavaa mittaa. Nelonenhan meillä paino 4600g ja jäi hartioista kiinni ja loukkas kätensä. Siks otetaan nyt varman päälle ettei käy samanlai.
 
Sinderella: sisko toipui sektiosta maaliskuussa oikein hyvin. Hänen mielestään jälkikäteen oli isoin järkytys lyhyt "valmistautumisaika". Hän meni maanantai-illasta sairaalaan raskausmyrkytyksen takia (+ vauva oli yli vkon yliajalla), sairaalassa totesivat että vaavi oli 4,6 kg ja 54 senttiä pitkä (pari kolme vkoa aiemmin tehty arvio arvio 3,8 kg ja pituutta vajaa 50 cm). Leikkaus tehtiin seuraavana aamuna kahdenksan jälkeen. Kaikki oli onnellisesti ohi 15 minuutissa. Maidon kanssa tuli pulmia, mutta sekään ei kestänyt kauaa - kesti vain kropalla tajuta hetki, mitä oli tapahtunut. Eikä sisko kertaakaan valitellut kipuja yms. eli käsitin että homma sujui melkein turhankin nopeasti & tuskattomasti :). Tsemppiä sinne!

Lohdollista kuulla akkamänty etten ole ainoa säätäjä ;). Kyllä sitä on herkkänä palautteelle, vaikka yleensä nahka on paksu. Ja äiti vm 70, hyvä että sait tukea :). Pää pystyyn :). Meitä mahtuu niin moneen junaan, joten älä anna esimiehen kenkuttelun pilata päivääsi. Uusi päivä, uudet kujeet ;). TJ-luvun laskeminen saattaa myös helpottaa, ainakin minua vähenevä lukema lohduttaa (pikkaisen väsyttää jo nämä pitkät päivät)...

Hm, liharuokien välttely sai eilen yöllä uuden ulottuvuuden. Aiemmin olo on ollut etova, ja erityisesti liharuuat ellottaa. Piti eilen sitten varovasti maistaa lihakeittoa parin viikon tauon jälkeen ja kappas kappas, niin se keitto vaan pungersi takaisin päivänvaloon kello 22. En oo ollenkaan voinut pahoin aiemmin. Eikös sen pitänyt olla lisäksi aamupahoinvointia? Noh, kasvisruokavalio ja keittolinja jatkuu, ei tartte tuotakaan kokeilla enää.

LK & pikkuinen 12 + 4
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Sinderella,mulle tehty 2 suunniteltua (pelko)sektiota, ja ovat olleet myönteisiä kokemuksia. Etenkin ensimmäisestä toivuin mielestäni nopeammin kuin alatiesynnytyksestä! Meillä myös isoja lapsia,pojat oli 4,5-kiloisia ja siksi tuo synnytyspelko olikin niin lamaannuttavaa,etten pystynyt enää edes kuvittelemaan alatiesynnytystä,ja sain pitkin hampain lääkäreiltä sektiopäätöksen. tsemppiä maanantaille!

Omaa napaa..töitä paiskitaan tää viikko,sitten 3 viikon loma.. ollaan huomenna lähdössä Turkuun ja Muumimaailmassa käydään sitten vkl:na. Ihan mukava,että vähän jotain muutakin actionia,saa ajatuksia pois tästä tulosten odottelusta. Töissäkin olen nyt tilanteeni kertonut ja se helpotti kun ei tarvi salailla,eikä kukaan ihmettele jos olen tippa linssissä joskus. :)

Mutta nyt takas töiden ääreen,hommia riittää.

Petite ja mimmi 16+2
 
Sori, kun täällä nyt alvariinsa hyppään, mutta muistoissa on niin kiva rypeä :kieh:

Lintukoira: Meikulla ei ollut mitään aamupahoinvointia vaan ihan kokoaikaista, eikä kuulemma ole mitenkään ihme, jos on muulloinkin kuin aamulla.


Olkkis ja Sinderella: Tsemppiä loppupäiviin. Viimeiset päivät tosiaan ovat usein niin pitkiä odottavalle, myös minusta tuntui siltä.
 
Akkamänty: Kiitos... Onhan mulla tässä pahimmillaan vielä viisi viikkoa aikaa odottaa mutta toivottavasti ei kuitenkaan. Ahdistaa vaan tää tekemisen puute ja ajan kuluminen niin hitaasti. Onneksi ensi viikolla saa kattella edes MM-yleisurheilua kun tykkään niin penkkiurheilla. :D

Olkkis ja Ötzki 36+4
 
Sinderella jaksuja vielä tähän viikonloppuun :hug:

Neuvolalekuris käyty, äänet ei kuuluneet ja lääkäri sanoikin ettei välttämättä kuulu kun viikkoja vähän 10+4 :ashamed: kysyin kyllä et pitääkö olla huolissaan mut vakuutti et ei et olisi ollut ihme jos olisi kuuluneet :ashamed: Joudun siis vielä 2 vkoa odottelemaan eli ultraan asti :'( joka 27.8. Saikkua sain 23pv. asti eli jospa tässä saisi sit hieman levättyy ja hermoja lepulteltuu :ashamed:
Verenpaine kohonnut 1,5vkossa 134 nyt 140/81 :ashamed: ja lisäks painoo tullut 0,5kg lisää :eek: Uuden neuvola-ajan sain sit jo 3.9 ihan senkin takia et katsotaan mun omaa jaksamista tuola työssä että verenpainetta. Olen siis hyvissä käsissä jossa pidetään meistä oikeesti huolta =)

Nyt menen takaisin pihalle pikkuneidin kanssa :wave: jaksuja teille kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 10+4 :heart:
 
Ävm70 kyllä ne sydän äänet seuraavalla kerralla kuuluu =) Kiva,että sait sairaslomaa.Nyt lepäilet ja lepuutat hermojas :hug:

Ristiäis valmisteluissa menee huominen ja su on kastepäivä.

Jakselkaa hyvin ja paksusti :hug: =)

ä-kengu ja tyttö-kengu 6 vko +2pvä
 
Ävm70: Harmi, ettet saanut vielä sydämen sykettä kuulla. Voin kyllä lohduttaa että mulla kävi niin että lääkäri yritti kuunnella rv14+4 eikä kuulunut vielä ja itkun kanssahan mä sieltä silloin kotiin lähdin kun pelotti niin helkutisti. Sitten rv15+5 menin ylimääräiselle käynnille neuvolaan ja oma neuvolantäti löysi ne heti... Myös nyt viimeisimmällä neuvola käynnillä rv34+3 ei sykettä meinannut löytyä mutta syy ei ollut se että Ötzkillä olis ollut asiat huonosti vaan se että pieni pakoili anturia ihan täysillä. Eli ei tuo sun tilanne mikään katastrofi ole, vaikka tietysti se siltä itsestä aina tuntuu kun ei aina käy niin kuin toivoo.

Mulla alkaa todella palaa käämit tähän raskauteen... Oon jälleen kerran joutunut lääkäreiden pompoteltavaksi tässä Ötzkin syntymässä. Jouduin käymään puolitoista viikkoa sitten tosiaan päivystyksessä ja siellä lääkäri ultrattuaan oli sitä mieltä että Ötzki syntyy viimeistään la:an. Sitten viime maanantain synnytystapa-arviossa toinen lääkäri oli taas sitä mieltä ettei Ötzki missään tapauksessa ainakaan käynnistyksellä synny ennen la:aa. Inhottavaa sanon minä. Mä en osaa olla näemmä tarpeeksi vaativa näissä asioissa ja sekös tuntuu tosi pahalta vaikka Ötzkin parasta sitä tässä vain lääkärit ajattelee.

Olkkis ja Ötzki 36+5
 
Ävm70: ei mullakaan sydänäänet kuuluneet sillä normaalisysteemillä. Olin itse vähän huolissani, vaikka tohtori sanoi ja varoitteli jo laitetta kaivaessaan, ettei tässä vaiheessa vielä välttämättä kuulu (viikkoja 10 kans silloin). Kun ei pitkän yrittämisen jälkeen löytynyt, ja omat kulmat kurtistuivat, tämä sijaislääkäri kaivoi sitten jostain siivouskomerosta ultran vuosimallia -79 (nuorempi siis kuin minä eli ihan loistokunnossa :)) ja sillä näkyi väpätykset viimein. Lääkäri sanoi että jos on vahva vatsavaltimo, ei vauvelin äänet kuulu läpi välttämättä pitkänkään ajan kuluttua. Kun esikoinen menossa, ei tässä voi kuin luottaa lääkärisedän sanaan, vaikka varmasti kohtelias setä tarkoitti sillä vatsavaltimolla kesän aikana kerättyä rasvapeittoa :). Eli olen aivan varma että kaikki on siellä teillä ok.

Kuinka moni on saanut ekassa ~10 vkon tarkistuksessa sydänäänet kuuluviin (ainakin helposti)? Minulla ei onnistunut, ei siskolla, eikä kaverilla joka on muutaman viikon päässä la:sta..?

Loppusuoralaisille paljon jaksuja :). Kivaa että jaatte kokemuksianne! Kiitos siitä kaikille :). Tällainen häslääjä ekakertalainen saa tästä paljon tukea. Kenellekään en ole oikein voinut vielä kertoa työkuvion takia, ettei tieto vuoda. Sitä on vielä aika yksin; ei miestäkään viitsi koko ajan kiusata näillä intoiluilla ja tuntemuksilla...

LK & pikkuinen 12 + 5
 
Huomenta!
En jaksanut enää pyöriä sängyssä kun uni ei enää tullut uudestaan kun esikko lähti ennen 5 torille naapurin kanssa ja nyt sit tää päänsärky. Viimeyö taas jälleen levoton yö eli kovasti odotan et osaisin nollata nuo työjutut ja saisin yöt nukuttua putkeen ilman painajaisia/ muita levottomuuksia :ashamed: Täytyy mennä päikkäreille jos väsy ja siltä tänään tuntuu :) Esikoinen oli huolissaan et miksi menin yleensäkkin eilen lääkäriin ja miks olen sairaslomalla niin sanoinkin vain et olen "stressilomalla" ja sanoikin et kyllä olitkin sen tarpees ;) Se on kyllä totta et pinna palanut alta aika yksikön pienimmästäkin asiasta :(

Kiitos :hug: kyllä helpotti kuulla ettei välttämättä nuo sydänäänet kuulu ja muistan jo jonkun valmiiksi kirjoittaneenkin asiasta ja nyt aloin tutkailemaan pikkuneidin korttia niin mullahan olikin viimeeks 11+ se lekuri kun kuuluneet ja silloin eka neuvola 10+ jolloin ei kuuluneet. Nyt vaan osattava relata sen asian osalta vaik enpä mä sitä nyt pahemmin ole miettinyt ;) Eikä täs olis kuin se vajaa 2vkoa sinne ultraan ;)

Jaksuja teille kaikille, nyt haettava toinen kuppi kahvia jospa auttaisi tähän päänsärkyyn yhtään mut taitaapi olla turha toivo :/ Ainoo mitä sit taas lisäks seuraukasena parista kupillisesta on tuo närästys jo tässä vaiheessa, pikkuneidistä kärsin vasta loppuraskaudesta tuosta vaivasta.
Palaillaan :wave:
 
Äiti vm70, mullakaan viime talvena ei ekassa neuvolalääkärissä täti saanu kuulumaan sydänääniä. Viikot oli jotakuinki samat ku sulla. Lääkäri vaan sano että kestänkö vielä pari viikkoa tämän ajatuksen kanssa. Ja rauhotteli että ei ollenkaan pakko kuulua vielä. Sitte seuraavalla neuvolakäynnillä ne jo kuulu.

Sitte kopsua taas elokuisista:

"Kävin eilen puhumassa operaatiosta. Kävi ilmi että leikkaava lääkäri on sama mukava naisihminen, joka oli puoltoista vuotta sitte vuorossa ku nelonen synty. Hyvä niin. Anestesialääkäri puolestaan on yli 4-kymppinen mies. Spinaali kuulema laitetaan eikä mitään tehhä ennekö ollaan varmistettu että puudutus tehoaa... Tuo mua hieman huoletti. Mies saa olla salissa mukana ja sitte ku vauveli on syntyny, he ja kätilö lähtee punnitukseen ja pesulle ja mää jään ommeltavaksi. Sitte meen pariksi tunniksi heräämöön. Riippuen voinnistani vauveli voidaan tuoda myös sinne. Tai sitte tapaamme seuraavan kerran osastolla. Näin muuten eilen ne kaksoset, ketkä leikattiin eilen ja voi että olivat söpöjä! Tyttö ja poika, hatuista päätellen."

Sinderella 38+5
 
Huomenta!

Täällä olis tänään (taas kerran) neuvolapäivä. Saa nähdä mitä tapahtuu kun on ollut menkkamaisia kipuja jo muutaman päivän, lähinnä iltaisin. Ei kuitenkaan niin kipeää oo ollut etteikö niiden kanssa vois olla mutta silti rupeaa jännittämään että koska tämän vatsan sisällön saa oikesti syliin...

Mitähän Sinderellalle ja nyytille kuuluu? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja pian saadaan kuulumisia...

Olkkis ja Ötzki 37+3
 
Sinderellan vauvakuulumisia odotellen :wave: Onnea kuitenkin jo, toivottavasti kaikki on sujunut hyvin :heart: :flower: :flower: :flower: !!

Akkamänty käy ihmeessä kertomassa kuulumisiasi ja kommentoimassa meitä muita, ei kai täältä "joudu" pois kun vauva siirtyy mahanahan ulkopuolelle?

Lintukoira pohti pahoinvointia ja sydänääniä. Minulla pahoinvointi oli ympärivuorokautista, no yöllä en tässä raskaudessa ole oksentanut kertaakaan (edellisessä kyllä tein sitäkin). Iltapainotteiseksi minunkin huono oloni kääntyi, etenkin jos (kun) ruokailuvälit venähtivät kahta tuntia pidemmiksi.
Sydänäänet on molemmissa raskauksissa löytyneet ekassa neuvolassa, mutta läheskään aina näin ei tosiaan ole. Minulla vaan on sattunut hyvä tuuri (ja hyvä kätilö ja helppo kuuntelukohta ja ja ja vaikka sun mitä asiaa edistäviä tekijöitä ).

Olkkikselle mukavaa neuvolakäyntiä! Saas nähdä joko kipuilut ovat enteitä tulevasta..

Minä olen täällä aivan infernaalisen räkätaudin kourissa. Koko latva on aivan tukossa, tuntuu ettei henki kulje enää kuin ihon läpi.. Lämpöä (tms) ei ole, ainoastaan tuota räkää. Kurja olo, mutta töissä olen ollut. Perjantaihin mennessä jos olo ei helpota, taidan pitää sairaspäivän. Oloa kurjentaa vielä esikoisen hoitovierastus: tänäaamunakin jäi itkemään hoitajalle. Huoh. Raskas on äidin osa, sydän pakahtuu pienen puolesta.

Raskauden suhteen ei ihmeitä.
Hyvää vointia kaikille - pysykää terveenä!
~Tiila 31+1
 

Yhteistyössä