35+ Lapsettomat

Voi Hoppis mikä tilanne sulla. Toivotaan et saat asioihin selvyyden mahdollisimman pian. Näköjään täs voi kaikenlaista tapahtua ja kaikki on mahdollista.

Mulla oli eilen toinen ultra ja olihan niitä muniksia siä kasvamassa huomattavasti enemmän ku ekassa ultrassa, nyt niitä oli 17, mut osa oli kyl niin pieniä vielä ettei ne kerkiä kasvaan perjantain punktioon. Jos nyt 4 - 5 ees sais, ni hyvä sekin ois. Ehkä sullakin Engeli on tokasssa ultarassa sit jo parempi tilanne.
 
Heidari Sä oot siis mun piinakaveri ;) Toivotaan, että pääsen perässäsi samoihin lukuihin. Mäkin mietin, että 4-5 olis hyvä. Ja silti toivon kymmenen enemmän ja kaikki alle sen on pettymystä. Vaikka kuinka itseään psyykkaa.
 
Nyt vaan omaa napaa.....No niin, meikäläisen pas siirtyy ensi kuuhun hyvin todennäköisesti. Tai tän kuun loppuun, sinne johkin viikon 21 lopulle varmaan. Tänään ovisplussa ja koska naikkarin IVF-labra on tän viikon kiinni niin plussa tuli niinkuin päivää liian aikaisin! Oletan että jos huomenna olis ollu plussa niin siirto olis ollu maanantaina. No, hoitaja vielä soittaa ja varmistaa mutta näin se varmaan on. Voihan räkä, taas odotusta.
MUOKS: SIIRTOON PÄÄSTÄÄN SITTENKIN MAANANTAINA! Yes! :D. Siis tietty jos alkiot selviää :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
ON: kohdussa ei näkynyt mitään ja ovulaatio on käynnissä. Klinikan mukaan raskaustestin ei pitäisi näyttää positiivista,mutta ottivat sentään verikokeen niin sittenpähän näkevät. Eli kohdun ulkoinen on kai ainoa vaihtoehto :'(. Tulokset huomenna! En jaksa tätä enää! :'(. Seuraavan kerran yritystä joskus hamassa tulevaisuudessa, kai. Pitäisi varmaan jättää tähän, eihän tällaista kukaan jaksa.
 
Voi Hoppis! Käsittämätöntä. :-( Onneksi kuitenkin aloit heti reissun jälkeen testailla ja asia lähti näin nopeasti selviämään. Minä uskon ja toivon, että pääsette pian taas uuteen yritykseen, vaikka nyt juuri näyttääkin näin epäselvältä. Älä missään nimessä vielä luovuta. Sinulla ainakin näyttäisi hoitojen avulla tärppäävän todella helposti, mutta totta vie saa luvan sitten ensi kerralla tärpätä kunnolla ja oikeassa paikassa!!!
 
Ja Toivis: ihanaa!

Hauska toi sun viestisi muuten. Siinä kiteytyy tämä lapsen yrittäjän vuoristorata muutamassa rivissä: yhdessä hetkessä maataan maassa lyötynä lötkönä, sitten muoks-muoks vaan, ja jo seistään tolpillaan valmiina uuteen koitokseen. On tää kyllä aika hullua hommaa. Tsemppanderit! Pidän peukut pystyssä alkion puolesta!
 
Hoppis kyl on surullista, nyt kovasti jaksamista sulle. Yritä nauttia näistä kevään aurinkoisista päivistä ja kerätä vaikka siitä sitä voimaa.

Toivis oikein paljon tsemppiä maanantaille, toivotaan et kaikki menee hyvin.
 
Hoppis73 Woi ei, MIKSI!!!! Woimia teille

Mulla oli ultra eilen ja kaikki näytti niikuin pitikin ja pistokset alkaa tänään. Tällä kertaa lääkkeenä Menopur, ultra sitten taasen Maanantaina. Voi jännityksen jännitys taasen. Tänä aamuna mulla pamahti selkä, ja sen verran kunnolla että jäin kylppärin lattialle onneksi oli mies kotona. Kylmää käärettä on sitten pidelty ja voiteita heitelty mutta on tää melko helvettiä.

Kaikille oikein kovasti tsemppiä ja lämpimiä auringon säteitä :)
 
Minä jäin miettimään, että enhän loukannut Hoppista, kun sanoin että näyttää tärpänneen "todella helposti". Huonot oli sanavalinnat. Anteeksi Hoppis jos sanoin pahasti - aina ei vaan onnistu olla positiivinen (vaikka positiivinen olenkin sun suhteen, ja uskon että mahkuja vielä on hyvinkin).

Ekis, kuomaseni, oletko vielä testaillut?
 
Polkka, en tietenkään loukkaantunut. (vaikka ei tämä kyllä mitenkään helposti meillä tapahdu. Seuraava siirto on sitten 6. ja tuhat kertaa mielummin olisin ottanut negan kuin ku:n, jos tämä nyt sitä on. Tässä menee todennäköisesti taas 3 kuukautta ennen seuraavaa yritystä, jos tämä nyt saadaan hoidettua pois pian.)

Toivorikas, hienoa, että siirto onnistuu. Montako alkiota teillä vielä oli pakkasessa? Toivottavasti tämä nyt on SE kerta.

Sharlin, toivottavasti ovulaatio nyt antaa odottaa itseään perjantaihin!

Katrin, onnea pistelyihin. Toivottavasti selkä on jo parempi. Kurjia tuollaiset!

Heidari, Kuulostaapa hyvältä nuo teidän ultranäkymät. Toivottavasti pienetkin ottavat loppukirin.

Engeli, ihan oikea positiivinen asenne. Tällä kierroksella et ole mitään vielä menettänyt. Pidän peukkuja perjantain ultraan!
 
Hoppis: voi ei, toudella paska juttu. Toivottavasti selviää pian onko KU ja ettei mene kohtuuttomasti aikaa sitten uuteen yritykseen. Muakin ketuttaa se, että naikkarilla vaativat kaksi kiertoa km:n jälkeen ennen passia, eikö sitä sanota että km:n jälkeen tulisi "helpommin" raskaaksi? Mulla nyt sitten jo kaksi negaa km:n jälkeen.... Voimia teille. :hug: Sharlin: pidän peukkuja että ovis tottelee kiltisti :p. Katrinille tsemppiä piikityksiin. engelille ja Heidarille peukutan loistotuloksia ja laatumuniksia punktiosta :wave:
ON: Kiitos kaikille tsempeistä! Meillä on kolme alkiota samassa oljessa enään, ovat periaatteessa luvanneet kahden siirron jos kaksi selviää. Katotahan.
 
Polkka, testailin kyllä silloin reilusti ja nyt ovat kiertopäivätkin alkaneet taas alusta. Ei ole meidän hoidoilla lopputulokseen vaikutusta olipa sitten hyvät tai huonot alkiot kyseessä.
Kuinkas sinulla? Milloin ajattelit uskaltaa testata? Onko mitään erityistunemuksia?

Sharlin, pidetään oikein ajoittuvalle ovikselle peukkuja. Olet saanut odottaa jo aivan riittävästi.

Muistelisin että wabisabilla olisi la ihan näinä päivinä. Tulehan pian kertomaan hyviä uutisia!
 
Toivis, toivottavasti kaksi selviää sulatuksesta, jotta saat kaksi matkalaista. Teillähän pakasteet ovat aika hyvin selvinneet, eikö niin? Miksi tämä kerta olisi poikkeus?

Sharlin, totteliko ovis? Toivottavasti sen suhteen kaikki meni hyvin.

Sain verikokeen arvot klinikalta ja hcg oli nyt 320. Eivät vieläkään tiedä, eivätkä todennäköisesti tule tietämäänkään, mitä tapahtui. (kohdun sisäinen/kohdun ulkoinen. Jotain näkyi eilen munatorvessa, mutta siitä ei ole varmuutta, että mitä)Näyttää siltä, että alkio olisi tulossa ulos itse, mutta arvoja on verikokeilla seuratava tällaisessa tapauksessa niin pitkään, että ne ovat 0. Seuraavasta yrityskerrasta ei ole tietoa, kaikki riippuu arvojen laskemisesta ja seuraavista menkoista (jos ne tulevat normaalisti). On kyllä mennyt täysin pyllylleen tämä kevät; yksi ainoa siirto josta km = kokonaispotti 2 keskenmenoa ja yksi siirto. Ei tule jatkossa plussat olemaan ilouutisia tässä perheessä, kun pitää laskea, että kesken se kuitenkin menee. :ashamed:
 
Hoppis, olen todella pahoillani.

Täälä alkaa jo hieman jännittää tuo huominen punktio. En oikein tiedä jännittääkö mua enemmän se itse toimenpide vai se, et kuinka monta ja hyvää munista me saadaan. Hassu tunne. Kiitos kaikille tsempityksistä!
 
Eipä ole aiemmin tällä palstalla tullut toivottua mahdollisimman nopeaa plussan katoamista, mutta nyt joutuu kyllä toivomaan, että Hoppiksen plussa häippäsis vähän noileesti! Toivottavasti luonto korjaa tilanteen.

Ekis: olinpa näemmä vähän pihalla sitten. Meet varmaan samantien PASsiin, kunhan sulatus onnaa?

Täällä ei mitään oloja. Tosin aiempia kiertoja enemmän on ollut niitä perusprogesteronioireita. Veikkaan sen johtuneen siitä, että mun edellinen muna oli (PerSujen vaalivoiton säikäyttämänä?) oikea Iso Jytky - irrotessaan selvästi isompi kuin edeltäjänsä. Iso solu ehkä jätti jälkeensä myös isomman keltarauhasen? Tänään viimeistään on kuitenkin palattu normioloihin. Vasemmalla puolella munasarja kyllä jo vähän kolistelee... Parin lepokierron jälkeen siellä taidetaan valmistautua tuotannon uudelleenkäynnistämiseen. Voi tyhmiä muniksia, ne ei tajuu että se on turhaa hommaa!

Heidarille tsempityksiä punktioon!

Mitäköhän kuuluu Chloelle? Oletko kuulolla?
 
Kunpa Hoppis pääsisit piinastasi pian. Jokainen päivä tuota on liikaa.

Mäkin piinaan itseäni oikein kunnolla. Olen seuranut pilkuntarkalleen Menopurin piikityksen ohjeita ja vasta nyt kolmannessa piikityksessä huomasin, että ohjeita seuraamalla tulee liian pieni annos. Kaikki pakkauksen piikit näkyvät olevan niin, että mäntä (vai mikä se on...?) ei olekaan pohjassa. Ja kun sitä mäntää ei neuvota työntämään pohjaan ennen Menopurin imemistä piikkiin (vaan neuvotaan työntämään suoraan piikki purkkiin), niin en ole sellaista myöskään tehnyt. Ehkä olisinkin, jos olisin huomannut, ettei männät ole pohjassa. Huomasin siis vasta nyt kolmatta piikkiä pistäessäni ja sain siis sentään tällä kertaa pistettyä oikean annosmäärän 150. Aiemmat kaksi ovat menneet 3/4 annosmäärällä... Ja kun flunssakin on aivan järkyttävä (varmaan poskiontelotulehduskin), niin isot itkuthan tässä on jo itketty tänään. Vaikka kaiken yrittää tehdä hyvin ja oikein, niin pieleenkin näemmä voi mennä ja luontokin tökkii vastaan. Huomenna on siis seuraava ja ilmeisesti viimeinen ultra ennen ensi viikon punktiota ja fiilikset ihan nollassa. Järkevästä naisestakin saa totaalisen hermoraunion, kun pistää sen lapsettomuushoitoihin. Nimim. Kokemusta on.
 
Jännittyneenä tässä odotellaan. Poskiontelotulehdustakin pukkaa, ei auta armon anelut. Mutta jotain hyvääkin. Munasarjoja kyllä nipistelee siihen malliin, että kyllä siellä jotain kasvaa. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta. Ultrauksen jälkeen olen viisaampi.
 
Väliaikatiedote. Hyvät uutiset jatkuu, mulla ei ole tulehdusta. On vaan järkyttävän kamala flunssa. Mutta ei tulehdusta. Nätisti kiitin lääkäriä vapauttavasta tuomiosta. Ja nyt piakkoin nokka kohti ultraa ja lisää hyviä uutisia.
 
Tuli pakottava tarve laittaa tämä (jo vanha) uutinen teille: Stressi ei vaikuta hedelmöityshoitojen tuloksiin -

Älkää siis stressatko stressaamisesta.

Meillä kaksoset jo 2 kk ja kasvavat kovasti. Niin erilainen kevät kuin viime vuonna. Viime vappuna piikittelin ja odotin punktiota.


Stressi ei vaikuta hedelmöityshoitojen tuloksiin

British Medical Journalissa julkaistun meta-analyysin mukaan stressi ei heikennä hedelmöityshoitojen tuloksia.

BMJ:ssä julkaistussa analyysissa oli mukana 14 tutkimusta, joihin oli osallistunut yhteensä 3 500 naista kymmenestä eri maasta. Naiset olivat iältään 30-37-vuotiaita ja heillä oli ollut lapsettomuusongelmia 3-8 vuoden ajan.

Tutkijoiden mukaan tulokset osoittavat, ettei hedelmöityshoitoihin osallistuvien naisten tarvitse olla huolissaan, että heidän kokemansa stressi haittaisi raskauden alkua tai etenemistä. Toisaalta heidän mukaansa on tärkeää, että hedelmöityshoitoihin osallistuville naisille olisi tarjolla henkistä tukea, koska hoitoprosessi on raskas.
 
Heippa!
en jaksa kommentoida kun maa napaa, sorry, mutta sain eilen vatsataudin ja olo vielä aika hutera. Tänään pitäis raahautua ultraan jollakin keinolla. Kotiovis näytti plussaa, joten saattais olla mahdollista, että tiistaina siirto onnistuu! Pelkään nyt vaan, että mies saa tän ja on sillon kipeä kun pitäis lähteä, enkä yksin uskalla mennä viroon. Mut noro kai itää aika vähän aikaa, et mies ehtis sen vielä ennen sairastaa. Välillä kyllä tuntuu, että joku laittaa kapuloita rattaisiin urakalla ja miettii, että onko vinkkinä, et pitäis luovuttaa..
 

Yhteistyössä