35+ Lapsettomat

Tervehdys! Kaikki on persiillään. Eilen oli ultra ja kas kas ei mitään ei kerrassaan mitään!!!
Lääkäri ajatteli että jarru olisi tähän syynä ja nyt menopur annos nostettiin Keskiviikkoon saakka 450 ja jos ei Torstain ultrassa mitään näy se on sitten siinä. Kerkesin tossa jo luovutetuilla muniksilla ajatella hoitoja, katsellaan. Paska fiilis.

:hug: Polkka

Heipsan kaikille! Olihan jännittävä tuo punktiopäivä... suurimman ongelman päivässä aiheutti tippaneulan laitto :) Nyt on muistona komia mustelma... Toimenpiteen aikana sain kerran lisää lääkettä, sen verran kirpaisi. Tuloksena 25 munarakkulaa, joissa kaikissa asukki, laadusta ym. en vielä tiedä mitään. Käskivät soittaa torstai aamuna ennen kuin lähdemme ajelemaan Helsinkiä kohti. Kädet on nyt olkapäitä myöten ristissä että päästäisiin eteenpäin... Kaiken kaikkiaan ihan ok juttu. Saikkulappu vaan on niin hämärä, että saa nähdä mitä kommentteja palkanlaskijalta tulee... Millaiset todistukset te olette saaneet??

Yksi juttu vähän huolettaa... Ylävatsa on kuin jalkapallo! Juomaan joutuu väkisin ja syöminen ei kyllä tule mieleenkään... toivottavasti ei nyt pukkaa hyperiä... Varsinaisia kipua on vain satunnaisesti ja olen ollut hyvin vähällä panadolilla.. Kokemuksia tästä?

Tämä nyt oli vain omaa napaa, pahoittelen! tsemppiä ja voimia kovasti kaikille... Mä edelleen yritän lueskella keitä te kaikki olette :)

Voi Katrin. Pahin on käymässä toteen. Ainakin mulle se on se suurin paha, mitä pelkään. Ettei ole mitään, mistä tehdä yhtään mitään. Oliko ultrassa tarjolla edes pienenpieniä rakkuloita vai ei yhtikäs mitään, edes pientäkään? Voimia. :hug:

Utttinenhan näkyy olevan meidän jengin tehotykki. Eiköhän tuosta porukasta joku jaksa maaliin asti. Niin uskotaan.

katrin: voihan paska. toivottavasti sieltä vielä muniksia tulisi sillä isommalla lääkemäärällä. :hug:. Uttisella mahtisaalis, onnittelut! engelille tosi paljon tsemppiä ja tulosrikasta huomista! Piiniskaveri heidarille onnittelut kyytiläisestä. :heart: Mites Hoppiksen siirto, oletteko jo olleet????
ON: saatiin se yksi kyytiläinen. Oli taas vähän ihme touhua. Lääkäri sano ensin että yksi alkio oli monitumainen ja yksi jtn muuta ja menevät roskiin. Sitten yksi oli hyvä, oli jakautunut jo morulaksi mikä kuulemma on pisimmällä kuin mikään mulle laitettu alkio koskaan ja sillä pitäsi olla tosi hyvät mahdollisuudet. No, sit kun sanoin nimeäni sinne labran tädille niin se kysy vielä siltä siitä yhdestä alkiosta niin eihän se mikään roskiin menevä ollut vaan hitaampi alkio. Se meni nyt sitten jatkoviljelyyn, ja jos jatkaa jakautumista niin uudelleen pakkaseen. Mä en tajuu miksei ne voineet laittaa sitäkin löllymään mun supervieraanvaraisesen kohtuun :headwall: Eikö ne alkiot tykkää enemmän kohdusta kuin lämpokaapista hä? Ärsyttää. Toki olen äärimmäisen iloinen tästä yhdestäkin, tosin ekaa kertaa tuntuu nyt siltä että en jaksa tätä prosessia enää yhtään kertaa. Siis tätä siirto -> toivo -> toivo hiipuu -> toivo hiipuu edelleen -> romahdus. Ei vaan pysty. Mä nukuin tosi huonosti ja jos nukuin niin näin ihan kauheita painajaisia. Ei ole varmaan prakaus kaukana. Aamulla päätin etten mene töihin, itkin miehen kaulaan hysteerisesti vähän aikaa kun tuntuu niin pahalta. Pakko tälle on piste joskus laittaa, mun pää ei kestä.

Katrin, voi itkujen itku. Miten voi mennä noin!!! Mihin ne kaikki Munarakkulat ovat sitten kadonneet? Eikö tilanne 0-ultrassa näyttänyt ihan hyvältä? Paljonko olet Menopuria tähän asti pistellyt? Voi kun toivon, että torstain ultrassa jotain näkyisi? Ymmärrän, että on tosi pettynyt olo! Onko tämä nyt teidän toinen hoitokerta? Mitä teillä tässä vaiheessa näkyi ekalla kerralla?

Uittinen, mitä minä sanoin siitä, että innostuneena tulet kertomaan, miten hyvin kaikki meni :p

Toivis, eihän me nyt päästä siirtoon, kun vielä näyttää raskaustesti plussaa... Ikävä kyllä. Teidän tilanne kuulostaa hienolta. Miten se yksi munasolu nyt mourulaksi asti on ehtinyt? Ehkä ne kaksi alkiota oli niin eri vaiheissa, ettei niitä voitu samaan aikaan siirtää? Toivottavasti tärppää tällä kertaa!

Sharlin, sinulle olen kovasti pitänyt peukkuja!!!

Nopsaan tulin kommentoimaan, kuun oon reissusta puhki..

Katrin :hug: luovutetuilla vaatii sulattelua, mutta voin kertoa omasta kokemuksesta, ettei ole ollenkaan hullu vaihtoehto.

2 oli selvinnyt sulatuksesta, toinen kuulemma tosi hyvä ja toinen huono, joka ei olisi enää kestänyt uudelleen pakastamista, joten alkuperäisiin suunnitelmiin tuli muutos ja kaksi siirrettiin. Veritesti vasta 16.5.

Meillä nyt siis myös tilanne, että jos ei tärppää, niin koko hoitorumba alusta. En tiedä jaksanko enää odottaa kolmatta luovuttajaa ja kerätä siihen rahoja. Aika näyttää. Mutta tulipa vaan muuten mieleen, että ensi su on äitienpäivä ja ajattelin ottaa siitä omalla tavalla ilon irti, se voi olla ainoa kerta, kun pääsee juhlistamaan "äitinä" oloa.. :)

olen lueskellut teidän juttuja mielenkiinnolla, koska tänään alkaa itselläkin piikittelyt Puregonilla. Nyt jo jännittää, jos vaikka tyrin koko homman :) En muista kuka teistä kirjoitti, että oli jotenkin kämmänyt pistämisen, mutta voin sanoa että myös juuri minulle voi käydä samoin :) Edessäni on inseminaatio nyt ja ensi kuussa sitten alkaa heti ivf hoidot, jos ei inseminaatio tärppää. Itse en oikein usko tähän inseminaatioon ja olisinkin melkein mielummin aloittanut heti ivf hoidot. No saanpa ainakin harjoitella pistämistä tässä.

Onko teillä tehty ivf hoitojen yhteydessä punktio ihan rauhottavilla ja kipulääkkellä vai olette saaneet "humautuksen". Minulle sanottiin, että toinen munasarja on jotenkin hankalasti joten melkein pitäisi laittaa sitten taju kankaalle punktion ajaksi.
Uttiselle tsemppiä!

Hoppis: joo sorry, mä sekotin sun ja sharlinin :ashamed: Sharlin: onnittelut kyytiläisistä :heart::heart: ! Tota mä just tarkoitan, että sullekin laitettiin hyvä ja huonompi kuitenkin mukaan, miksei meille : / Se on meinaan ihan huuhaata että se meidän jatkoviljelyyn mennyt alkio muka kestäis uudelleenpakastuksen ja sulatuksen. As if. Motolle tsemiä piikittelyyn, se puregonin kynä on kyllä tosi helppo et ei sitä helposti voi väärin tehdä. Mulla on kans vasen munasarja huonossa paikassa mutta en ole kyllä saanut "humautusta", kipulääkettä kyllä lisää pyydettäessä. Paitsi naikkarilla ekassa punktiossa, se oli kyl aika järkky. Mut kolme muuta on menneet ihan ok.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppauksesta Toivorikas-72! Luin sinun juttujasi ja toivon todella, että tällä kertaa tärppäisi Vaikka olen itse aika alkutaipaleella näissä hoidoissa olen jo luomuyrityksessä lopen väsynýt tähän jatkuvaan toivoon ja toivon hiipumiseen! Ymmärrän hyvin tuskasi. Itse käyn Turun VL:ssa hoidoissa ja ilmeisesti lääkäri tunsi jotain sympatiaa minua kohtaan, kun ehdotti humautusta. On jo huomannut, kuinka hermoilija ja jännittäjä olen.
Taidan olla jo ihan koukussa tähän palstaan, mutta on ihan eri lukea teidän kokemuksianne tästä lapsettomuudesta kuin jutella omien ystävien kanssa, joilla on kaikilla lapsia...

Tadaa... Viisi munarakkulaa, jotka sisälsivät kokonaista kolme mahdollisuutta saada vauva. Paljon enemmän kuin odotin. Niin näytti huonolta, ettei yksikään kehity. Olen siis tyytyväinen siihen, että ainakin mahdollisuus on annettu. Nyt jännätään seuraavia vaiheita ja odotetaan toivoen perjantain punktiota.

Uttinen, sä oot kyl kunnon munakone. Aivan mahtava saalis! Mäkin sain vähä oudon näkösen saikku lapun, esimiehen kans sitä tutkittiin, mut kyl siitä selvän sit sai ja kaikki tarpeellinen tieto löyty. Mulla on ollu jo 6 päivää maha kipee, siitä punktiosta lähtien, mut mullahan lääkäri sit ultras ja sano, et vatsaonteloon on kertyny nestettä, mut onneks nyt vihdoinkin alkaa helpottaa. Kyl eilen aattelin, et jos ei yhtään ala helpottaa, niin haen kyl lisää saikkua, sen verran hankalaa on tuo työnteko ollu, mut parempaan suuntaan nyt mennään.

Toivis, nyt oikein paljon tsemppiä ja jaksamista. Ymmärrän kyl, et välillä nää hoidot ottaa koville. Onhan nää hoidot jo tosi rankkoja elimistöllekin. Saati sitten mielelle.

Itelläkin on siirron jälkeen vähä mieliala heitelly. Ei olikein tiedä onko iloinen vai surullinen. Välillä on vähän niinkun haikee olo. Ehkä siks koska nyt ei voi enää ite tehdä asian eteen mitään, on vaan odotettava ja odotettava...vaikee selittää omia fiiliksiä, mut kyl te ymmärrätte.

Moto tsemppiä pistelyyn, kyl se hyvin menee. Puregon on helppo pistää. Ehkä pahin vaihe niissä pistelyissä on aina se kun sen piiki kanssa lähestyy omaa ihoa ja pitää pistää se ihon läpi. Mun mies ei ees pystyny kattoo kun mä pistelin itteeni. Mä sain kanyylin kautta rauhottavaa ja kipulääkettä. Joten hereillä olin kokoajan.

Voi Katrin, toivotaan kovasti et sun huomisessa ultrassa näkyis jo kasvua. Pidän sulle peukkuja.

Sharlin nyt täytyy sit laittaa tupla tsempit sulle. Toivotaan nyt et kaikki menis hyvin.

Hyvä Engeli. Mä pidän sulle peukkuja.

Hello! Mieli on mustana ei auta vaikka mies luo toivoa ja sanoo ettei nyt pidä antaa periksi. Mutta minkäs itselleen voi.
Olo on helvetillinen, johtunee osaksi tosta lääkeannoksesta joka melko suuri näinä kolmena päivänä.

Joo kyllähän 0-ultrassa kaikki oli niinkuin pitikin, ja kyllähän Maanantaina jotain näkyi todella, todella pientä vain :headwall: Mutta onneksi huomenna on jo Torstai, loppuu tämä piina. Tämä on meidän toinen hoitokerta. Ja siihen se jää, jos nyt käy niin ettei huomenna ole mitään. Sori tämä purnaus nyt ei parempaan pysty.

Kaikille piinailijoille mahtihali, jaksakaa.

Katrin Miehen voimilla minäkin menin eteenpäin. Perjantaina oli ultrassa follikkelit kokoa 9-13 mm. Vain yksi noita suurimpia. Ja siihen mennessä oli jo piikitetty 8 päivää. Aiemmasta ultrasta oli kokoa kasvettu vain pari milliä. Kolmessa päivässä sain sitten loppukirin niin, että peräti kolme kuitenkin kehittyi kypsiksi. Sun annos on paljon mun annosta suurempi, joten kyllä ne sullakin voi vielä kehittyä. Eli jos huomenna ultrassa näkyy yhtään kymmenmillisten kokoluokkaa niin toivoa on. Minä todistin sen. Tsemppiä Katrin. Jaksa vielä uskoa, joskus ne miehetkin voi tietää paremmin.

Engeli ja Heidari olitte oikeassa eka Puregon on pistetty ja pahin kohta oli se, kun otti kynän käteen:) Koska mies on töissä, pyysin hammaslääkäriystävääni henkiseksi tueksi ja hyvin se meni!
Katrinille, Sharlinille ja Engelille tsemppiä, toivotaan parasta!
Kuinka monta ultraa on muuten ivf hoitojen yhteydessä yleensä? Inssissä on ilmeisesti vain yksi.

Katrin, tulin minäkin vielä tsemppaamaan... Olen monta kertaa lukenut näiltä eri keskustelupalstoilta kun joku suree sitä, että viimeisessäkin ultrassa näkyi vaan muutama rakkula ja lopputulos oli kuitenkin ihan hyvä. Ja minäkin uskon, että tuo sinun lääkeannoksesi pistää kyllä tohinaksi munasarjoissa. Nyt pää pystyyn ja reippaasti ultraan huomenna. Minä loihdin täällä kasvutaikoja sinulle huomiseksi!!!!

Hei taas kaunokaiset!

Tulin vaan nopsaan huikkaamaan, että täällä taas porskutetaan. Vähän sellainen yhdentekevä olo on mitä hoitoihin tulee. Viimeinen huuru-ukko lähtee joka tapauksessa matkaani vielä lähiaikoina, sikäli kun sulatuksesta selviää.

Katrinille pidän nyt ihan vimmatusti peukkuja, jotta munat ottaisivat kasvupyrähdyksen!!! Onhan kevät ja kasvun aika. Sharlinille mahottomasti onnea - VIHDOINKIN piinailemassa! :) Ja kaikille tasapuolisesti myötätuulia ja keväisiä plussasäitä...

Jos ken intoutuu listan päivitykseen, niin se on sivun 211 alussa (valitse listaviestin alta Lainaa > Poista viestin alusta ja lopusta QUOTE-tagit hakasulkuineen > Tee tarvittavat muokkaukset > Lähetä). Itse eläydyn palstalaisten käänteisiin nyt vaihteeksi täällä sivussa.

Itkettää, naurattaa, pelottaa, jännittää... tiedätte tunteet! Soitin klinikalle. Tänään päästään tekemään siirto ja jäi vielä 4 huuru-ukkelia pakkaseenkin. Vatsa on tosin aivan järjettömän turvonnut ja on aika huono olo, toivottavasti ei ole hyperi liian pitkällä...

Taas oli pelkkää omaa napaa mutta on pakko painella suihkuun ja lähteä kohti Helsinkiä hakemaan kaveri kyytiin. Onko vinkkejä miten ne piinaviikot kestää??

Ihan hirmuisesti aurinkoisia ajatuksia ja voimahalauksia koko köörille!

Katrin Miten kävi ultrassa? Toivottavasti hyvin.

Uttiselle kovasti onnea matkaan.

Ihan järkyttävän jännä päivä takana. Pulssi on ollut varmaan sata koko päivän. Mutta kukaan ei soittanut, hoitaja ei ilmoittanut huonoja uutisia. Että voi ihminen olla onnellinen, kun pääsee huomenna siirtoon. Ainakin siis yksi kolmesta on hedelmöittynyt. Luojan kiitos.

No nyt kävi sitten niin, että ei ne munikset lähteneet kasvamaan. Hoito keskeytettiin ja ehkäpä, meidän hoidot oli tässä ainakin näin. Luovutetuilla on meillä ollut paljon puhetta mieheni kanssa saa nähdä miten jatko menee. Nyt meinaan ottaa siiderin ja syödä suklaata. Kaikille teille ihanille mahti ihanaa kesän odottelua =)

Katrin voi helkkari!! Pitkä, lämmin halaus. Ei sitten vissiin ollut sun juttu tää. Osaat ottaa niin rauhallisesti, että sulla on selvästi ollut vahva ennakkoaavistus, että kaikki ei oo kunnossa. Toipumisiin, murunen.

Voi surku Katrin, voin kuvitella miten pahalta tuntuu! :hug: Olin niin toivonut, että teidän tilanne kääntyisi vielä hyväksi. Mitä lääkäri sanoi? Voisiko vielä kokeilla jollain muulla lääkkeellä, jos vaikka jokin muu aine antaisi vastinetta. Mekin tosissaan on alettu miettimään lahjasoluja ja koska niihin pitäisi siirtyä. Minua ei haittaisi vaikka vauvani ei olisi samaa geneettistä perimää, joten minua ajatus kyllä houkuttaa. Minun vauvani se olisi joka tapauksessa. Pääsisi ehkä eroon tästä hoitopainajaisesta.

Yhteistyössä