35+ Lapsettomat

Mites muut piinailijat jaksavat? Milloin heitetään testit kehiin? Itse kävin jo ostamassa ja jotenkin masennuin koko testin näkemisestä, tuli heti fiilis, ettei jaksa tuijottaa sitä ikävää tulosta jälleen. Tietty ois mahdollisuus, että menis ainoastaan veritestiin 16.5, mutta tiedän, etten jaksa kuitenkaan siihen odottaa. Testaan varmaan joskus viikon päästä.
 
Katrin: voi jättiläis scheisse! Tosi kurjaa kun noin kävi. Oliko sulla taas pitkä vai lyhyt kaava? Mulla kans kaks ekaa hoitoa lyhyellä kaavalla ja pienellä annoksella puregonia meni ihan penkin alle, molemmissa tuli vain yksi siirrettävä alkio. Kolmas ja neljäs hoito sitten naikkarilla pitkällä kaavalla ja isommalla lääkeannoksella meni sitten jo paljon paljon paremmin. Sharlin: eipä tässä mitään erkkiä, ei juuri tuntemuksia. Mulla on kans veritesti 16.5. mutta en todellakaan odota sinne vaan alan testaileen varmaan jo maanantaina tai ehkä jopa sunnuntaina PP6. Mullahan oli nyt se morula-alkio joka on periaattessa neljännen päivän alkio joten kun yleensä aloitan PP7 niin eiks mun nyt kuulu aloittaa PP6 :p.
 
Voi Katrin kuinka surullista. On tää niin rankkaa välillä. Oikein paljon voimia ja jaksamista. Hyvää kesän odotusta sullekin.

Moto, mulla oli 2 ultraa. Sekin taitaa olla vähä hoitopaikasta kiinni. Ja tietty yksilöllistä sekin.

Ei täälläkään mitään tuntemuksia ole. Päivät on vaan niin piiinaavan piiiitkiä. Mä meen verikokeisiin 13.5. En oo viä päättäny teenkö ennen sitä kotona jo testejä.
 
Kiva kuulla, että kohtalontovereita piinailijoissa.. aika tuntuu toosii piitkältä ja testi polttelee muillakin :)

Mulla tuli äsken ihan tippa rusahtavaa/veristä vuotoa, luulen, että se johtuu siitä, että taas bakteerivaginoosia pukkaa päälle (vaikka kiva ois jos johtuis kiinnittymisestä). Oon tunkenut Gefiluskapseleita alateitse ja suunkautta ja "tuulettelen" kaikissa välissä. Toivottavasti ei tarvi antibioottia.
 
Hellou kaikille!

En ole kirjoitellut ikuisuuksiin, kun ei ole ollut oikein mitään kirjoiteltavaa. Eli reilu vuosi sitten pyysin terveyskeskuslääkäriltä lähetettä lapsettomuustutkimuksiin. Sain kutsun syyskuussa. Loppusyksyn aikana otettiin testejä niin miehestä kuin minustakin. Talven aikana kävi varmaan viisi kertaa niin, että ainakun minun piti mennä Kättärille tutkimuksiin, niin juuri silloin paikka oli kiinni joululoman, hiihtoloman ja jos jokunlaisen loman vuoksi. Nyt vihdoin kuukausi sitten saimme tulokset ja tulos oli selittämätön lapsettomuus, eli että meistä ei löydetty mitään vikaa. Tosin miehellä on kilpirauhasen vajaatoiminta ja itsekin sain juuri samaiseen ongelmaan lääkityksen. Clomit aloitettiin myös kuukausi sitten ja pitäisi mennä inseminaatioon kun ovis bongattu. Meillä on siis reilun kahden vuoden aikana vähintään kaksi tuulimunaa. Inseminaatioon pitää mennä siis sillä tavalla yllättäen, että jos yhtäkkiä bongaa oviksen, niin miehen pitää viedä heti aamulla simpat sairaalaan ja minun pitää mennä sitten sinne iltapäivällä. Työaikojen puolesta nämä reissut tuntuvat jotenkin ylitsepääsemättömiltä. No, nyt sitten eka clomikokeilu meneillään ja nyt menkat ovat neljä päivää myöhässä. En ollut ajatellut, että voisi tosiaankaan tärpätä, koska en bongannut ovistakaan. Tosin kehotettiin ostaman Clearbluen ovistestit, mutta koska tiesin, että emme voi työvuorojen vuoksi mennä edes inssiin tässä kuussa, niin käytin kotoa löytyviä liuskatestejä, joilla en siis ovista bongannut. Eilen ihan yllättäen rupesin miettimään, että missäs menkat ovat ja tein illalla huviksen raskaustestin ennen nukkumaan menoa. Siihen tuli kaksi viivaa, joista toinen ei niin tumma kuin toinen. Tänään sitten käytin vielä ovistestin ja siinä sama juttu.

Eli nyt tällä hetkellä näyttäisi siltä, että saattaisin olla taas kerran raskaana, MUTTA perusoletushan näissä on aina tuulimuna, joten näillä tiedoilla nyt mennään eli katsellaan ilman sen kummempia ajatuksia. Tähän on jo tottunut, joten ei tule sen suurempia tunnelatauksia näistä plussista.

Aurinkoa kaikille viikonloppuun! :)

T. Ninnatar (meidän tietoihin voisi päivittää, että itse olen 37-v ja mies 34-v)
 
Viimeksi muokattu:
toivorikas-72 Tämä hoito meni pitkän kaavan mukaan, joka ei sitten sopinut mulle alkuunkaan. 2 edellistä oli lyhyellä ekassa tuli 1 munis ja toisessa peräti 5!!!!

Tässä syy minkä takia mitä todennäköisemmin emme jaksa jatkaa näitä hoitoja tällä tavalla. Ajatuksissa on hyvin vahvasti luovutetut munikset ja adoptio josta lähdetään ottamaan selvää. Ensin pitää ravistella murheet ja sitten katsella jatkoa.;)

Ninnatar Toivotaan parasta
Sharlin laitoin sulle viestiä

Minä pidän nyt taukoa täältä ja toivon teille kaikille plussallisia kesätuulia. Tokihan käyn välilä kurkkailemassa kuulumisianne ja jahka meidän kuviot selviää kerron kyllä.
 
Engelille onnea kyytiläisistä ja tsemppikset piinistelyyn!

Katrin saitko mun viestin?

Ninnatarelle hurjasti onnea plussasta! Toivotaan, että nyt olisi kaikki hyvin tällä kertaa.

Itsellä ei mitään oireita, kiinnittyminen olisi pitänyt jo tapahtua. Tai no, siis on oireita, nimittäin selkeitä PMS-oireita.. Luovuttajafiilis. En tiedä kaatuiko se tuohon emätintulehdukseen sitten tällä kertaa, aina jotain.
 
Ninnatar toivottavasti olisi plussa :hug: Itsekkin olen miettinyt, että jos vaikka tärppäisi joskus voisiko sitä edes uskoa todeksi!
Sharlin tsemppiä sulle ja toivotaan kuitenkin vielä parasta, että testi näyttäisi myös sinulle plussaa!
Engelille ja Heidari Toivottavasti päivät kuluvat joutuisasti. Itsekkin alan odottelemaan tod.näköisesti perjantaina, kun tehdään inssi, vaikka en oikein usko tuohon inssiin, mutta kummasti se toivonkipinä aina herää ovulaation jälkeen... Kuinka kaksi viikkoa voikin tuntua aina niiin pitkältä=)
 
Ninnatar: onnittelut plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Sharlin: älähän vielä luovuta, ne oireet voi olla niin erilaiset eri ihmisillä ja eri raskauksissa, mulla ainakin siinä ainoassa plussauksessa niin olin ihan varma että menkat alkaa mut ei sit alkanut ja plussa tuli. engelille onnittelut kyytiläisistä ja piinisvoimia ja plussatuulia.
ON: tänään saatu kaksi kappaletta kaikkien aikojen haamujen äitiä. Nyt siis PP7. Vielä en innostu (paitsi ihan vähän) täytyy odottaa viivan vahvistumista ja verikoetta, joka on muuten vasta viikon päästä. Kääk.
 
Toivis uskomatonta!! Sä menit kun menitkin testailee jo.. :LOL:. En ole kuullut, että kukaan muu testaa PP7 =). Mutta siis tosi lupaavaa, jos nyt jo haamu, varmasti vahva plussa sitten tulee! Onko sulla nyt mitään tuntemuksia?
 
Sharlin: no tuntemuksia.... näähän on kaikki sellaisia mitä voi kyllä kuvitellakin ja mitä muuten useimpia on negakierroissakin.... niitä menkkamaisia kipuja alamasulla ja häpyluuhun kipuilee kans. tissien verisuonet tosi näkyvillä, luulin ensin eilen että oli mustelma toisessa tisussa :LOL:. vähän etovaa oloa ollut aamuisin, la meinas tulla okse kun tuli sellanen palanen jogurtissa suuhun. mähän en kakarana suostunut syömään mitään jogurttia missä oli "palasia", ainoo mikä kelpas sillon oli ingmanin banaanijogurtti :x. Tisseissä pari kertaa tuntunut sellanen "säväys", mutta ei ne ole kipeet eikä erityiset kovat tai turvonneet. Et oikeestaan aika olematonta ja ne viivatkin oli kyl niin heikkoja et ei kannata vielä uskoo mitään. Tosin olen niin montaa vitivalkoista negaa tuijottanut että kyllä näissä väriä oli, mieskin näki tai sit se vaan komppas mua kilttinä.
 
Toivis innostu vaan jo, vaikak sitten vähän. Tässä touhussa on innostumiset ja ilot välillä niin kaukana, että pienikin ilon hetki kannattaa hyödyntää.

Mulla on kotitestipäivä 20.5. jos menkat ei perinteisesti ala sitä ennen. Viimeksi alkoi pp8, joten johan tässä saa kohta alkaa jännätä...

Sharlin peli on ohi vasta, kun se on ohi. Kesken kaiken ei luovuteta. Jaksa piinata.
 
Toivorikas: tulin sun postauksesta kyllä superhyvälle tuulelle, kiitos :) Mahtavaa että rohkaistuit jo testaamaan noin ajoissa :) Peukut, varpaat ja vaikka kyynärpäätkin pystyyn, että viiva vahvistuu!!
Piinaus, jännitys ja odotteluintoa ja peukkuja kaikille muillekin!! Meitä taitaa ollakin aika monta testailemassa ensi viikolla...

Täällä menossa pp5 ja olo on ihan kuin menkat olis tulossa. Eilen oli ihme viiltelyä lähes koko illan ja koko ajan korventaa tuttuun tapaan. Vatsa häpyluun yläpuolelta on todella arka ja sattuu kun istuu tai painaa (Kuka käskee painaa tosin :) )Rinnat on kasvaneet ainakin yhdellä kupilla ja ovat niin kuumat että auts. Noi luget on kyllä vihoviimeisiä kavereita :(

Jos teillä oli turvotusta punktion jälkeen niin kauanko se kesti? Mun vatsa (varsinkin ylävatsa) on edelleen aivan turvonnut.
Töihin keskittyminen on muuten aivan mahdotonta, päässä ei kertakaikkiaan pyöri muu kuin piinailu ja oireet... :kieh:
 
Itselläni on huomenna vuorossa uä inssiä varten ja piikittelykin sujuu jo ihan hyvin. En olisi kyllä ikinä uskonut, kun vielä viikko sitten tärisin kun katselinkin niitä neuloja=) Onko teillä tullut Puregonista päänsärkyä? Itsellä alkoi päänsärky jo edellisiltana ja pahenee vain koko ajan. En ole viitsinyt ottaa särkylääkettäkään, kun en tiedä kannattaako näiden homoonien kanssa ja toisaalta mahtaako ne edes auttaa tällaiseen hormonaaliseen päänsärkyyn:x Itsellä on huomenna kp 10, mutta ilmeisesti hormonit lyhentävät kiertoa jonkin verran, kun sanoivat että inssi tehtäisiin jo kp 12. No huomenna olen taas viisaampi.

Ajatuksen itselläkin on jo ensi kierrossa ja IVF:ssä, kun en vain oikein usko inssien onnistumiseen.

Uttiselle jaksamista piinailun kanssa. Voi kunpa joku keksisi miten saisi päivät hujahtamaan nopeasti aina sen loppukierron =)
 
Toivis on se selvä +! Nyt vaan kaikki mukaan Toiviksen kyytiin, mä ainakin haluun!!

Uittiselle tsempit piinailuun.. tiedän tunteen, kun toivois, että aika menis nopsaan eikä jaksa keskittyä. Toisaalta mua ahdistaa ihan hirveesti jo se testin tekeminen. Vielä en uskalla.

Sharlin, PP 7
 
Toivis, kyl se plussa on ja vahvistuu vielä tuosta ihan varmaan.

Mä en ole vielä uskaltanu testata. Perjantaina pari kertaa vihloi vatsaa, et en tiedä oliko hyvä vai huono asia. Muuta oireita ei ole ollut. Paitsi tietty lugejen sivuoireita.

Moto, mulla on tullu näistä kaikista hormonilääkkeistä päänsärkyä, enkä ole ottanu niihin mitään särkylääkettä, koska ainoahan särkylääke mitä suositellaan näiden hoitojen aikana otettavaksi on panadol, eikä se auta mulla muutenkaan. Joten olen sit kärsinyt vaan ne. Mies aina hieroo iltaisin mun päätä ja ohimoita ni se vähä auttaa.

Uttinen, mulla oli viikonverran vatsa turvoksissa.

Tsemppiä kaikille piinailijoille.
 
Voi kiitos kaikille rohkaisevista viesteistä. Tietty mä olen kuitenkin ihan panareissa koko ajan, ensinnä siitä että onko tämä oikea raskaus eikä kemiallinen ja sitten jos se on niin sitten siitä koska menee kesken :(. Ehkä tää nyt kuitenkin on se vauva joka tulee syliin asti. Kaikille piinailijoille jaksuja ja plussatuulia. Mä olen aina testannut aikaisin koska mulla yleensä alkaa menkat lugejen läpi n. PP9 joten jos odottaisin sinne PP14 niin en ikuna pääsis testaamaan sillä fiiliksellä että plussa vois tulla :ashamed:.
 
Sain märän rätin kasvoihin, kun kävin äsken uä:ssä, viime kuussa kaikki oli vielä hyvin ja nyt sitten on yhtäkkiä pamahtanut endoa munasarjoihin... olen aivan maassa Inseminaatiota ei nyt sitten tehdä eikä IVF:ää ennen tähystystä, jota joutuu varmaan odottamaan muutaman kuukauden.... Kaikki piti olla selvää hoitojen osalta ja nyt sitten kaikki jäihin....
 
moto76 :hug:
Tosi ikävä juttu! Tuntuu kurjalta kun odotukset ja todellisuus ei kohtaa. Asiat ei totisesti mene aina niinkuin etukäteen on suunnitellut, ja aikataulut venyy syistä joille ei mahda mitään. Kärsivällisyyttä koetellaan... Toivon sulle jaksamista.

Katrinille myöskin iso lohtuhalaus. Ei tuollaisiin tilanteisiin pysty mitenkään etukäteen varautumaan, vaikka varmasti kaikki me olemme joutuneet tavalla tai toisella kohtaamaan suuria pettymyksiä. Kestää vaan oman aikansa päästä ylös kun matto on vedetty jalkojen alta. Jaksamista toivon sinullekin!

Ninnatar, voiko tuulimunaraskaus aiheuttaa sen että sekä raskaus-että ovistesti näyttää plussaa?:confused: Toivottavasti tällä kertaa raskaus olisi todellinen eikä tm. Pidän sulle peukkuja ja varpaitakin.

Toivorikas samaten, täällä on peukut ja varpaat pystyssä sullekin! Kyllä noi kuvat todistaa että plussaa ne testit näyttää, haaleaa vaaleansinistä mutta hitto vieköön, kyllä nekin lasketaan!!! Nyt vaan toivotaan ja rukoillaan että raskaus kestäis 9kk...;)

Täällä on näköjään ihan älyttömästi tapahtunut poissaollessani, piinailijoitakin on ties kuinka monta. Taisin jo seota laskuissa. Plussatuulia, plussatuulia, plussatuulia vaan, ihan kaikille toivotaan.

ON: Synarela-suihkeet alkoi maanantaina, tää toinen ivf tehdäänkin pitkällä kaavalla. Lääkäri perusteli asian niin että tällä konstilla yritetään saada enemmän top-alkioita. Viimeksi muniksia tuli 15, joista 3 selvis siirtoon asti ja ne oli kaikki hyvälaatuisia. Kaipa sitten lähestyvä 40v rajapyykki vaikuttaa pitkän kaavan valintaan, tiedä sitten siitä. Hiljaa mielessäni toivon ettei kolmatta ivf tarttis tehdä, ihan siksikin kun punktio kammottaa hel---tisti etukäteen. Viimeksi se sattui ihan sikana... Multa otettiin nyt verikokeet joista selviää onko keskenmenojen syynä tukostaipumus. Oon tosi tyytyväinen että ne otettiin kun monesti asiaa tutkitaan vasta kolmannen keskenmenon jälkeen. Tyytyväinen oon siihenkin että hoidot ajoittuu nyt kesälomalleni, eipä tartte ottaa palkatonta eikä selitellä töissä kellekään yhtikäs mitään. Lomaa voi näköjään viettää näinkin. :D
 

Yhteistyössä