Kiitos Polkka. Olipa jotenkin jännä tunne nähdä itsensä tuolla listalla. Hyvällä tavalla jännä tunne. Etkä sä turhaan huhuillut, mäkin tulin tänne joukkoonne. Vaikka itsekin olen monelle omista hoidoista kertonut ja siitä miten pahalta on tuntunut, kun ei onnistu, niin asiaa kokemattomien kanssa on vaikea jakaa syvimimpiä tuntoja. Tai ainakaan ne ei oo ihan mukana. Sitä kun ensimmäiset pahat aavistukset alkavista kuukautisista hiipii mieleen ja kuuntelet kroppasi jokaista tuntemusta. Muut ajattelee varmaan, että johan on kärsimätön tyyppi. Että kyllähän sen aika näyttää, että onko ne kuukautiset tulossa vai ei. Mitä sitä etukäteen murehtia. 14 päivää, pyh, eihän se ole aika eikä mikään. Tai kun pitäisi jakaa jonkun kanssa se ilo, kun saa sanoa "jihaa mä kävin vessassa ja mä en vuodakaan vieläkään yhtään mitään, vaikka luulin". Ihan kaikki ei heti ymmärrä siihen sisältyvää riemun määrää ja Naantalin aurinko -ilmettä. Mutta täällä ymmärretään. Ja täällä osataan tsempata siihen asti, kun on aika testata ja osataan lohduttaa sitten, jos testitulos pudottaa elämältä pohjan.
MYY: Tunnistan itseni sinussa. "Testaan sen negan pois". Mulle on piinapäivät koko hoidoissa ne kaikkein pahimmat päivät, koska se aika on niin älyttömän pitkä. Kun alan aavistella menkkoja, toivon, että ne tulis ihan helvetin äkkiä eikä tarttis suotta odotella. Tosin mulla on tullutkin. Taitaa olla pisin aika pp10, kun on vuoto jo alkanut ja kunnolla - ei mitään tuhrua. Ikinä en ole saanut testiä vielä tehdä. Mutta sinuna en kuitenkaan luovuttaisi vielä, jos ei vuotoa ole. Pari päivää piinaa vielä, sitten se helpottaa.
PORINALLE onnea. Ihmeitä tapahtuu ja nyt oli sinun vuorosi.
EKAVEKARA: Jos multa kysytään, niin saa sanoa "ihan sama". Niin mäkin yritän omaa piina-ajan ahdistustani helpottaa. Tulee toivottua, että kunhan vaan loppuisi tämä kaikki pian, mikä tahansa tulos olisi helpotusta tähän piinaan. Hälläväliä-asenteen jos edes hetkeksi sen piinan aikana tavoittaa, niin jaksaa taas sen jälkeen palata piinaamaan itseään ja toivomaan. Jaksa toivoa.
MYY: Tunnistan itseni sinussa. "Testaan sen negan pois". Mulle on piinapäivät koko hoidoissa ne kaikkein pahimmat päivät, koska se aika on niin älyttömän pitkä. Kun alan aavistella menkkoja, toivon, että ne tulis ihan helvetin äkkiä eikä tarttis suotta odotella. Tosin mulla on tullutkin. Taitaa olla pisin aika pp10, kun on vuoto jo alkanut ja kunnolla - ei mitään tuhrua. Ikinä en ole saanut testiä vielä tehdä. Mutta sinuna en kuitenkaan luovuttaisi vielä, jos ei vuotoa ole. Pari päivää piinaa vielä, sitten se helpottaa.
PORINALLE onnea. Ihmeitä tapahtuu ja nyt oli sinun vuorosi.
EKAVEKARA: Jos multa kysytään, niin saa sanoa "ihan sama". Niin mäkin yritän omaa piina-ajan ahdistustani helpottaa. Tulee toivottua, että kunhan vaan loppuisi tämä kaikki pian, mikä tahansa tulos olisi helpotusta tähän piinaan. Hälläväliä-asenteen jos edes hetkeksi sen piinan aikana tavoittaa, niin jaksaa taas sen jälkeen palata piinaamaan itseään ja toivomaan. Jaksa toivoa.