35+ Lapsettomat

Kiitos Polkka. Olipa jotenkin jännä tunne nähdä itsensä tuolla listalla. Hyvällä tavalla jännä tunne. Etkä sä turhaan huhuillut, mäkin tulin tänne joukkoonne. Vaikka itsekin olen monelle omista hoidoista kertonut ja siitä miten pahalta on tuntunut, kun ei onnistu, niin asiaa kokemattomien kanssa on vaikea jakaa syvimimpiä tuntoja. Tai ainakaan ne ei oo ihan mukana. Sitä kun ensimmäiset pahat aavistukset alkavista kuukautisista hiipii mieleen ja kuuntelet kroppasi jokaista tuntemusta. Muut ajattelee varmaan, että johan on kärsimätön tyyppi. Että kyllähän sen aika näyttää, että onko ne kuukautiset tulossa vai ei. Mitä sitä etukäteen murehtia. 14 päivää, pyh, eihän se ole aika eikä mikään. Tai kun pitäisi jakaa jonkun kanssa se ilo, kun saa sanoa "jihaa mä kävin vessassa ja mä en vuodakaan vieläkään yhtään mitään, vaikka luulin". Ihan kaikki ei heti ymmärrä siihen sisältyvää riemun määrää ja Naantalin aurinko -ilmettä. Mutta täällä ymmärretään. Ja täällä osataan tsempata siihen asti, kun on aika testata ja osataan lohduttaa sitten, jos testitulos pudottaa elämältä pohjan.

MYY: Tunnistan itseni sinussa. "Testaan sen negan pois". Mulle on piinapäivät koko hoidoissa ne kaikkein pahimmat päivät, koska se aika on niin älyttömän pitkä. Kun alan aavistella menkkoja, toivon, että ne tulis ihan helvetin äkkiä eikä tarttis suotta odotella. Tosin mulla on tullutkin. Taitaa olla pisin aika pp10, kun on vuoto jo alkanut ja kunnolla - ei mitään tuhrua. Ikinä en ole saanut testiä vielä tehdä. Mutta sinuna en kuitenkaan luovuttaisi vielä, jos ei vuotoa ole. Pari päivää piinaa vielä, sitten se helpottaa.

PORINALLE onnea. Ihmeitä tapahtuu ja nyt oli sinun vuorosi.

EKAVEKARA: Jos multa kysytään, niin saa sanoa "ihan sama". Niin mäkin yritän omaa piina-ajan ahdistustani helpottaa. Tulee toivottua, että kunhan vaan loppuisi tämä kaikki pian, mikä tahansa tulos olisi helpotusta tähän piinaan. Hälläväliä-asenteen jos edes hetkeksi sen piinan aikana tavoittaa, niin jaksaa taas sen jälkeen palata piinaamaan itseään ja toivomaan. Jaksa toivoa.

engeli tervetuloa! :wave: Hauska nimimerkki sinulla, tulee mieleen enkeli turkulaisittain..

Ekalle kaikki tunteet ja tunteettomuudet saliittuja! Koita jaksaa..

Luin joskus aiemmin jostakin, että hyaluronihappoa ois käytetty tutkimuksessa ns. solun liima-aineena, mutta en tiedä tuloksista. Apteekissa on myynnissä Cicatridina nimisiä emätinpuikkoja ilman reseptiä, jotka sisältävät hyaluronihappoa ja pakkauksessa lukee, että käytetty lapsettomuushoidoissa.. varmaankin lähinnä emättimen hoidossa, mutta silti mietin, että pitäiskö niitäkin kokeilla, kaikki peliin.. =)

Hei aivan mahtavaa Porina onnea roppakaupalla :)

engeli ja Marjaana71
Tervetuloa, kiva saada uusia.

Täällä sitä mennään kohti Tiistaita ja ekaa ultraa. On taasen ruvennut mietityttämään mitä jos taaskin kaikki menee päin P:tä mitä sitten, vaihtaako klinikkaa vai mitähän sitten.
Onneksi mieli melko aurinkoinen vielä ja kevät on nostanut vauva-kuumeenkin taasen jylläämän kovemmin.
Niin ja se kahvi pysyi mulla pois viikon, sitten musta tuli niin kärttynen että miehet meni seinän viertä korvat luimussa töissä. Joten ajattelin että ehkei semmonen kohtuu käyttö nyt pahasta voi olla.

Kaikille oikein munarikasta Pääsiäistä

Testi antoi lakanaa. Onhan se selvää ja näiden hoitojen parasta irvokkuutta että kun kiinnittysmisyritystä oli viime kierrolla ja tällä kierrolla tuli tähän asti parhaat solut, niin eipä tuloksena muuta ole kuin valkoista. Mitenkäs muuten näiden hoitojen logiikka menisi.
Onnea seuraaville pelinrakentajille ja parempia tuloksia! Meikäläinen lähti nyt vaihteeksi jatkamaan elämää.

Voi Eka! :hug:

Ja niinpä niin, elämä jatkuu - ja muita kestoviisauksia. Toivottavasti pääsiäislomasi sujuu kuitenkin leppoisissa merkeissä ja pääset täyttämään energiavarastoja seuraava kierrosta varten. (Eikös se muuten viimeksi tullut tosi myöhään sulla se haamu..?)

EKA V...u, p...e, s....a, paljon nätimmin ei osaa sanoa. Paistaa se päivä risukasaankin, sitä valonsädettä on vain jäätävä odottelemaan, kun ei muutakaan voi.

Itse riudun migreenin kourissa, sumutuslääkkeet(kin) sen aina laukaisevat. Ei auta kuin odottaa täälläkin sitä valonsädettä. Mieli on tosin positiivisempi, kun mahdollisuudet ovat edessäpäin.

EKa voi hitto, ei onnannut sullakaan. On tämä sellaista touhua että huh.. Onneksi teillä on pakkasessa vielä pikku-ukkoja.

Täällä menkat alkoivat eilen. En tiedä koska jaksan tästä suosta nousta ajattelemaan et ehkä joskus vielä onnistuu.. On ollut niiiiin paska olo että ei sitten ihan just olekaan ollut. Ihan pahinta on se että tämä on jo kolmas vuosi kun meille EI tule vauvaa ja tästä kun mennään kolme vuotta eteenpäin niin olen sen viittä vaille 40 ja sitten meille ei varmaan tulekaan koskaan sitä lasta. Ja tämä on jo kolmas kesä kun EN ole raskaana ja saa nauttia ihanasta kesästä ja olla miehen kanssa onnellinen pari, joka odottaa vauvaa syntyväksi. Jotenkin keväällä olen ollut toiveikaana ja odottanut ihanaa kesää, kun voi raskaana olla ja nauttia lomasta ja elää jossain vaalenapunaisessa pumpulissa koko kesän.. Mutta kesä 2011 ei edelleenkään ole se kesä. 2 yötä kestin ja kärsin hammasta purien kun kaikki ihastelivat siskon vastasyntynyttä vauvaa, joka oli juuri niin täydellinen ja maailman ihanin kun olla ja voi. EIlen illalla myöhään sitten ajoin kotiin, onneksi on ollut nämä hienot ilmat niin sain tekosyyn lähteä kotiin jo eilen, niin saa tämän päivän olla ulkona ja tehdä pihatöitä kotona.. (= rääkyä pihalla ja pohtia miksi toisille tapahtuu ihmeitä).

No mutta en jaksa masentaa teitä muita tämän enempää tällä pääsiäisen kärsimysnäytelmällä.

Voimia kaikille ja ihanaa ja rentouttavaa kesää. :hug: Voikaa hyvin ja toivottavasti mahdollisimman moni plussaa kevään ja kesän aikana! Yritän poistua täältä joksikin aikaa ja mietitään asioita uudestaan syksymmällä.

Eka oon niin niin pahoillani.. :hug:

Myy voit onnitella itseäsi, että selviydyit kahdesta yöstä! Mulla on vähän sama juttu ollut noiden kesien kanssa.. me kun pelataan golfia niin aina mietin, että maksanko siitä, jos en pystykkään pelaamaan, jos olen raskaana ja miten otan kesäloman, jos olen raskaana, miten vietän vuosittaiset sukujuhlat ja miten milloinkin. Nyt on viides kesä alkamassa ja yritän mahdollisimman vähän rajoittaa ajatuksiani etukäteen.

Mutta onneksi yleensä kesäisin on elämässä muutakin kuin pelkkä lapsettomuus, aurinko & loma <3

Huomenta kohtalotoverit.

Myy ja Eka :hug: :hug:

Marjaana ja Engeli tervetuloa.

Mä oon ollu taas kipee, enkä oo jaksanu käydä täälläkään. 38 oli kuumetta 3 päivää. Eilen oli eka kuumeeton päivä, joten tää pääsiäinen on sit menny sängyn pohjalla maaten. On tää niin kumma juttu, lopetin tupakoinnin 5 kuukautta sitten ja sen jälkeen olen ollu jo 2 kertaa flunssassa, jota mä en yleensä sairasta ikinä. Sillon ku tupakoin, niin en mä ees muista koska oisin ollu kipee ja nyt ku lopetin niin oon kokoajan, eiks se pitäs olla toiste päin??

No, ivf hoito on aloitettu kaikesta huolimatta, vaikka alku olikin hankalaa, koska lääkkeitä ei meinannut saada millään. Cetrotidee ei saanut maahantuojalta ja soittelin kaikki mahdolliset apteekit läpi josko jollain olis jääny varastoon, mut ei. No vastaavaa lääkettä orgalutrania sit saatiin loppujen lopuks, klinikka ja apteekki soittelivat vuorotellen tukkuun et saako sitä vai ei, ja minä soittelin klinikalle ja apteekkiin varmistellen asiaa.

No lääkkeet saatiin sit vihdoin ja viimein ja piikittely alkoi viime tiistaina puregonilla ja lauantaina tuli piikittely ohjelmaan mukaan orgalutran. Torstaina ennen pääsiäistä oli eka ultra ja vaan 7 munista oli kasvamassa, olin silloin 38 asteen kuumessa ja lääkäri sanoi, että se voi nyt vaikuttaa määrään, muttei kuulemma laatuun. Nyt sit kasvatellaan laadukkaita munia. Huomenna on sit toka ultra, et katotaan kuinka kasvattelu on sujunut.

Tsau naiset!

Heidari, mäkin metsästin selkä hikeä valuen silloin sitä Cetrotideä... Jouduin lopulta hakemaan naapurikaupungista junalla. Nyt mulla taitaa itse asiassa olla yksi ylimääräinenkin itselläni... On unohtunut koko asia. Mulla muuten ekassa ultrassa oli vähemmän muniksia näköpiirissä kun sitten niissä myöhemmissä. Kukaties sullakaan kaikki eivät ole vielä tulleet kuvaan ekassa ultrassa, eli luku voi tuosta vielä kasvaa.

Myylle lohturutistus myös :hug:. Täälläkin "päätettiin" joskus syyskesällä 2007, että baby vois tulla. Kesiä on sittemmin mennyt... Kyllä syvä lohduttomuus iskee, jos tuota liikaa ajattelee. Samaan aikaan vauvoja putkahtelee maailmaan ympärillä. Ensi kesänä tiedossa olevat seuraavat vauvajuhlimiset pyörii jo nyt aika usein mielessäni. Mietin että mistä sinne ne voimat keräis. No, kaiken maailman henkisiä kainalosauvoja sitä sitten aina keksii, ja kuitenkin klenkkaa jotenkin etiäpäin.

Äläkä Myy nyt kokonaan meitä jätä... Mutta lämpöistä ja leppoisaa kesää sulle, jos et sitä ennen tänne kurvaa!

).( - käyttääkseni minäkin tätä mainiota symbolia:

Dpo 8 tai vähintään dpo 7 on nyt menossa täällä. Tämä yrityskerta tuntuisi poikkeavan hieman parista edellisestä, joissa kroppa alkoi jo tässä kohdin laittaa pensseleitä santaan. Nyt ei laita, ihan vielä. Tämä menee kyllä täysin satunnaisvaihtelun piikkiin, mutta ihan hauska silti huomata, että vanhasta lehmästä löytyy vielä jytyä sinnitellä. ;) Jos mennään normaaleissa, niin parin seuraavan päivän aikana alkaa nopea laskettelu kp 1 -olotilaan, eli tissit lerpahtavat ja palataan muutenkin arkeen. Lerpahdusta odotellessa lähden nyt ulos aurinkoon.

Tervetuloa minunkin puolestani Marjaana ja Engeli!!!! Ihanaa, että tulee uusia mukaan. Olette lämpimästi tervetulleita!

Olen nyt vähän sekaisin... Olen juuri tullut takaisin viikon lomalta Sisiliasta enkä ole ehtinyt käydä lukemassa kaikkien kuulumisia. Oli vaan nyt pakko tulla kirjoittamaan omaa napaa - apua!!!: oli ihana loma, paljon maisteltiin viinejä useana päivänä (tai join ehkä 3-4 viinilasillista /päivä 3-4 päivänä.) sunnuntaina (kp 10) päätin alkaa testailemaan ovista, jotta päästäisiin passiin heti tästä kierrosta. Ovistesti näytti heti plussaa. Soitin klinikalle ja he vähän ihmettelivät
aikaista ovulaatiota, mutta lääkäri sanoi, että viime hormonihoito voi heitellä kiertoaikatauluja. Käskivät kuitenkin testata vielä maanantaina ja jos nega niin siirtoon keskiviikkona. No, testasin ja se näytti yhä plussaa -> soitto klinikalle ja he käskivät testata vielä tiistaina. Jos vielä näyttää plussaa, ei varmaankaan päästä siirtoon tästä kierrosta. Kerroin myös, että minulla on ollut tosi runsaat menkat ja vuodan vieläkin (kp 12). Nyt siis tultiin kotiin ja surffailin vähän sitä, miksi ovistesti näyttää plussaa monta päivää peräkkäin, löysin kaapista raskaustestin ja plussaahan se näyttää. Voi itku, Vuoto ei lopu ja viiniäkin on nautittu. Ei kai taas km!!!!!! En jaksa sellaista taas!!! Olen tosi huolissani! Testasin pp15, jolloin menkat alkoivat ja testi näytti puhdasta negaa. Ja voi ei, jätin Progesteroninkin pois pp15, kun menkat alkoivat vaikka pari päivää olisi vielä pitänyt jatkaa :ashamed: Miten tämä on tapahtunut? Pitäisi olla iloissaan, mutta miten tässä nyt voisi... :|. Nyt olisi jo rv6. Tai jos tämä on kohdunulkoinen raskaus, mutta miten se alkio on kohdun ulkopuolelle voinut joutua näissä hoidoissa?

Anteeksi omakeskeisyyteni ja itsekkyyteni. Huomenna soitto klinikalle. Saiskohan ne jotain selville jollakin tapaa...?

Viimeksi muokattu:
Voi Hoppis. Minkälainen määrä epätietoisuutta, uskoa, toivoa ja pettymyksiä tässä pitää kestää. Eikö joku asia voisi mennä putkeen. Joko olet saanut yhteyksiä ja asiaa selvitettyä?

Mä lähden nyt ultraukseen selvittelemään, mitä kaikkea siellä kasvaa ja miten piikityksiä jatketaan. Toivottavasti on tiedossa hyviä uutisia.

Hoppis, mitä ihmettä siellä tapahtuu?? Sullahan oli PAS kierto meneillään eikö totta, ei luomu? Miten se tosiaan noin myöhään plussaa, uskomatonta? Ellei sitten kierron perusovis olisi tärpännyt samasta kierrosta myöhemmin? Wau, pidetään peukkuja!

Polkka, jospa sinulla nyt vain yksinkertaisesti tärppäisi! Kroppa tajusi että nyt oltaisiin niinku tositoimissa. Täällä tapahtuu nyt niin paljon asioita että taidan varmuuden vuoksi liimata teidän puolestanne peukut pystyasentoon.

Engeli, toivottavasi hoidon ultranäkymät noudattavat draaman lakia ja tiheys kasvaa loppua kohden ja saat laadukkaan suursaaliin.

Heidari, onnea sinunkin ultrauksillesi.

Sharlin, lykkääntyikö teidän hoito nyt sitten kuukaudella?

Mukavaa piipahtaa palstalla kun vastassa on negauksen jälkeen heti myötätunnon ja halinallejen vankka muuri =). Itsellä pikkutuhrut tänään (dpo14), mutta kävin äkkiä työntämässä vielä progen Hoppiksen kauhistuttamana vaikka tänään ei enää pitänyt.
Passiin kai sitten seuraavaksi, uskoa hoitoihin tosin ei enää ole.

Nautitaan vielä tänään kevätsäistä ennen vapun viimoja.

Viimeksi muokattu:
Että muuten laittoi vihaksi kun aamulla radiossa sosiaalityöntekijä selitti että "ilmiöksi asti" on kasvanut murrosikäisten tarjoaminen huostaan!!!! Siis uusioperhevanhemmat eivät jaksa ja viitsi kasvattaa vaikeita murkkuikäisiään koska haluavat keskittyä uuteen rakkauteen ja uusiin lapsiinsa ja tarjoavat edellisen liiton murkkunsa alta pois! Jo on markkinat. Oikeesti, jotkut ihmiset pitäisi steriloida ajoissa, tai sitten pitäisi laittaa joku ikäraja lisääntymiselle, ettei niitä liian vaikeita uusioperhetilanteita pääsisi syntymään.
Tuliko jo viestistä selväksi että minua raivostutti kuulla tuollainen uutinen.

Viimeksi muokattu:
Hoppis, toivottavasti saat selvyyden tilanteeseesi, tosi ihmeelliseltähän tuo nyt vaikuttaa... En keksi mitään järkevää selitystä asialle, toivon tietenkin että klinikallasi osaavat sen selityksen antaa. Toivon sydämestäni että olisit onnellisesti raskaana! :hug:

Polkka, toivotaan että tällä kertaa olisi tärppi päällä. Tuo on vaan niiiiiiin piinaavaa tuo testipäivän odottelu ja omien tuntemusten kuulostelu. Kun ei haluais olla pessimistinen mutta ei uskalla toivoa parastakaan. Miekin pidän täällä peukkuja ja varpaita pystyssä teille kaikille kanssasisarille!

Heidari, jospa laatu korvais määrän? Voipi olla että flunssasi vaikuttaa munisten kehittymiseen, toivotaan nyt että kasvuvauhti kiihtyisi kohti finaalia.

Engelille kanssa toivotaan laadukasta saalista. Ja tervetuloa munkin puolesta tähän joukkoon somaan!:wave:

Sharlin, kysymys tuosta Cicatridinasta. Ootko kokeillut, tai tietääkö kukaan ketään joka olis sitä kokeillut ja oliko toivottua vaikutusta? Täytyykin tästä mennä googlettamaan asiaa...

Ja Myy, jos olet vielä kuulolla niin hatunnosto sulle siitä että jaksoit tuon pääsiäisen!!! Tervetuloa takaisin sitten kun jaksat ja pystyt.

Nautitaan näistä lämpimistä ja aurinkoisista kevätpäivistä, vielä kun niitä riittää. Ja tätini sanoin, voikaa niin hyvin kuin jaksatte!:p

Hoppis on kyllä sulla tosi jännät paikat, itse en tuossa tilanteessa pysyisi housuissani. Eikö ole niin, että vasta rv8 syntyy oma verenkierto..? Kun muistelisin, että esim. kortisonia on turvallista käyttää siihen asti ja sama pätee sitten viinin nauttimiseenkin. Ei sitä tietenkään suositella, mutta nauttimisesta ei kannata kantaa huolta..

Eka tänään eka tikutus, lauantaina pitäis vasta olla ovulaatio, että natsais, mutta pelkään, että tulee aiemmin. Tosin jos mulla kierto olisi edes vähänkään normaali eli 27pv, lauantai ajottuisi oikein, joten hieman on vielä toivoa. Sitten siirto olisi tiistaina.
Vaikka olitkin hiilenä siitä uusioperhe asiasta, niin pikkuisen en nyt missään nimessä puolusta, mutta voin kertoa, ettei se helppoakaan aina ole. Mies ei voi ex:n kanssa sopia mistään ja meillä usein joka toinen viikonloppu on aika kaaosta, kun on odotuksia jotka eivät toteudu ja tuntuu, että lapsi ja mies molemmat kerta toisensa jälkeen pettyy ja melkein aina on riitaa, että välillä olen itsekkin miettinyt, että mikä on lapselle parasta ja miten käy kun hän tulee murrosikään, suostuuko ylipäätään enää meille tulemaan, sillonhan on aika vaikea enää pakottaa. Kyllä kaikkemme ollaan yritetty ja ulkopuolistakin apua haettu.

Marjaana en ole kuullut siitä Cicatridinasta, sattumalta bongasin, mutta ajattelin kysyä lääkäriltä, kun seuraavan kerran tapaan. Tädilläsi on erittäin hyvä sanonta! Sopii ainakin meikäläiselle!

No huh huh. Just kun luulee jotain tästä hommasta ymmärtävänsä, niin joutuukin toteamaan, että nyt menee sitten eri tavalla. Punktiossa oli lääkäri niin kovin hiljaa (tunne on muuten ihan samanlainen kuin hammaslääkärillä kun odottaa tarkastuksen tuomiota), kääntelee ja vääntelee ja toteaa, että tuossa on kysta ja tuossa on endometrioosia. Ja minä odotan, että mitä sitten muuta, onko vielä jotain toivoa...? Juu on täällä yksi pikkuinen follikkeli. Siinä sitten pudotaan hetkeksi tyhjän päälle "ei tämän näin pitänyt mennä". Tässä vaiheessa piti olla vielä iloa ja odotusta ja toivoa ja uskoa muutama viikko. Aikaa, jolloin kaikki on mahdollista. Onneksi oli vaan rauhallinen lääkäri ja löysi toiselta puolelta pari lisää. Mutta ei tässä hehkutukseen ole aihetta. Viime kerran saaliista (14) jäädään reilusti. Pettymys totta kai, mutta palasia on pakko alkaa koota heti. Jos vaikka ne olisi nyt parempia, jos vaikka edes yhdestä tulisi vauva...jos jos jos. Mihin mä neljäätoista tarvitsen, ei meille niin montaa vauvaa mahdu.... Tiedätte tunteen, puolustus ylös ja etiäpäin kun ei muutakaan suuntaa ole. No niillä mennään, mitä annettu on. Ja uuden lääkkeenkin tyrkkäs mukaan. Menopur. Se on sitten se toivonsiemen, jonka pitäisi tämä vielä suuremmaksi saaliiksi ja suuremmaksi iloksi muuttaa. Uusi tuttavuus, josta toivottavasti tulee mun paras kaveri. Niin ja sain lääkärin lupaamaan, että mulle voidaan tuupata sisuksiin tuoresiirrossa kaksi kaveria. Yhden siirrot eivät ole tuottaneet tulosta ja viime kerralla pakastetuista ei ollut edes siirtoon asti. Pelottaa vähän, ettei ole nytkään ja siksi lataan enemmän toivoa siihen tuoresiirtoon.

Pikainen töiden lomasta:

Voi hertsileijaa mikä uutismyräkkä täällä odotti! Hoppis, mitä kuuluu??! Ja voi Engeli!!! Perkele noiden munien ja endon kanssa. Mutta tottahan se on: yhteen vauvaan riittää yksi hyvä muna. Olkoot ne vaivaiset kypsyneet sitä parasta laatua!

Täällä lerpahdus alkoi jo. :( Voi taatana. Mullakin alkaa nyt usko mennä kovaa kyytiä, ihan on hällä väliä -fiilikset. Muhun ei tarraa mitkään alkiot. :mad:

Engeli, älä vielä luovu toivosta munisten suhteen. Ei olisi lähellekään eka kerta, kun muniksia alkaa löytyä vasta vähän myöhemmin. Se oli 0-ultra, eikö niin? Minä olen käyttänyt nyt Menopuria kahdessa viimeisessä hoidossa ja minulla se on toiminut hyvin. Ymmärtääkseni siinä keskitytään määrän sijasta laatuun, eli munarakkuloita tulee vähemmän kuin esim. Puregonilla, mutta niiden pitäisi sitten olla sitäkin laadukkaampia! Kyllä se siitä vielä hyväksi muuttuu.

Myy, paljon tsemppiä sinne! Pian olet taas jaloillasi ja meidän muiden kanssa takaisin unelmaa tavoittelemassa. :hug:. Tässä meidän iässä näitä hoitoja ilmeisen usein pitää liian monia tehdä ennekuin tuloksiin päästään. Käy joskus tauon aikana pipahtamassa, jotta tiedämme, että sinulla on kaikki hyvin (tai no, melkein kaikki..)

Soitin klinikalle ja he ovat ihmeissään, ettei pp 15 (tai oliko se sitten 16) näkynyt mitään ja pitävät sitä huolestuttavana, että minulla on runsaat menkat tulleet ja ettei plussaa näkynyt aikaisemmin. Ruskea vuoto jatkuu vieläkin, mutta testi näyttää plussaa (olen tehnyt kaksi eri testiä työpäivän aikana - Aco näytti haaleaa plussaa, Clearblue vahvaa) . En tiedä mitä tuosta voi päätellä? Klinikalla ottavat minut vastaan huomenna, jotta näkevät, onko kohdussa istukkaa. Muuta ei kuulemma oikein voi vielä nähdä. Sharlin, kiitos tiedosta alkoholin suhteen. Klinikalla sanoivat, ettei sitä alkoholin käyttöä tässä vaiheessa tarvitse surra. Ja heidän mielestään en tehnyt mitään väärää jättäessäni Progesteronit pois menkkojen alkaessa. (yhden päivän lisää olisin kyllä voinut aineita käyttää omasta mielestäni). Tuulimunaraskaushan tämä tietysti taas voi olla, kemiallinen ei kai näin pitkään voi suht vahvaa plussaa näyttää, kohdun ulkopuolisen mahdollisuus on, mutta klinikan mukaan se on äärimmäisen harvinaista näissä hoidoissa. Nyt ei auta kuin odottaa huomiseen. meinaan kuitenkin hakea apteekista vielä Clearbluen digitestin, siitä kun saa jonkinlaisen käsityksen hcg:n määrästä. Ihan sietämätöntä!! :|

Polkka, eipä anneta periksi vielä! :heart: Minun on rehellisyyden nimissä sanottava, että tämä plussa tuli kyllä puun takaa. Ikävää, jos häviää samaa tietä takaisin.

Ekis, nyt suosittelisin kyllä kaikille kiltisti ottamaan Luget ja Proget loppuun asti. Eipähän tarvitse jälkikäteen surra! Minullahan oli tuoresiirto, josta tämä plussa sitten ilmestyi ja nyt oli tarkoituksena mennä hormoonittomaan PASiin.

Ihanaa, kun olette täällä! :heart::heart:

Viimeksi muokattu:
Hoppis Mä en ole ihan varma, että mikä on 0-ultra.... Olen siis piikittänyt Puregonia 250 IU nyt viisi päivää ja ainakin torstaihin asti jatketaan hieman pienemmällä annoksella eli 200 IU. Lisäksi pistin tänään sitä Menopuria 150 IU, sitäkin sitten torstaihin sillä annoksella. Mä en enää oikein ymmärrä, että mihin näitä kaikkia lääkkeitä vedetään, kun sitä sumutustakin jatketaan aina vaan. Ja sitäkin oli pidennetty jo viikolla ennen kuin pistokset aloitin. Mutta toivottavasti lääkärit tietää ja mä teen mitä käsketään eli vetelen näitä kaikkia kiltisti ;) Mutta jos mulle käy niin kuin Hoppiksella, että laatu paranee, niin kelpaa mulle. Vaikka siltikin taidan salaa odottaa, että saisi munarakkuloita paljon (sen mahtavan hyvän laadun lisäksi).

Engeli, se oli siis sun eka varsinainen ultra. En vaan pysynyt perässä. 0-ultralla tarkoitetaan ymmärtääkseni sitä ultraa, joka tehdään ennen kuin piikitykset aloitetaan. Mutta ei hätää, monella ne munarakkulamäärät tuossa kohtaa voivat antaa väärän kuvan kerättävissä olevista munasolumäärästä. Pidän peukkuja pystyssä...:). Ja kaikkihan me todellisuudessa sitä suurta määrää toivotaan laadun ohessa!

Tein äsken digiraskaustestin, joka näytti 2-3 viikkoa raskaana hedelmöittymisestä eli ei ainakaan se pienin mahdollinen vaikka vähän taitaa arvot olla alhaiset kun testin pitäisi näyttää yli kolme viikkoa (koska hedelmöittymisestä on jo 4 viikkoa). Ehkä se myöhäinen raskaustestitulos voisi selittää pienemmän hcg arvon. Tai jos aamutesti olisi antanut vähän korkeammat arvot. En uskalla kyllä yhtään toivoa positiivista. On niin lähellä se edellinen keskenmeno...

Viimeksi muokattu:
Hupsista, Engeli puhui punktiosta. Siksi vähän jouduin harhateille. Mutta siis niin pitkällä ei vielä oltukaan. Ei tosin ihan nollaultrakaan tainnut olla kyseessä, jos Engeli olet kerran jo useamman päivän piikittänyt. Sumuja jatketaan vissiin siksi, että ne sun kalliit munaset eivät lähtisi sieltä ennen aikojaan litomaan, vaan jaksaisivat jatkaa kypsymistään. Yritä Engeli olla liikoja huolehtimatta, vaikka se vaikeaa tietenkin onkin. Eiköpähän lääkäri tiedä mitä tekee. Hän olisi luultavasti keskeyttänyt hoidon, jos olisi nähnyt sen ihan totaalisen epätoivoiseksi. Tilanne muuttuu vielä matkan varrella, joten peliä ei ole millään muotoa vielä menetetty.

Jaksua Hoppis piinaavaan tilanteeseen!

Lista päivitetty 26.4.2011. Wanhat listat ihailtavana sivulla 189.

1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Heidari 36/47................ 1. ivf 5/2011
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Rosmariini -74 36/37...... 1. icsin 1. pas 5/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011
toivorikas-72 38/47......... 4. icsin 3. pas 5/2011

2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Marjaana 39/?............... 2. ivf 2011
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
Ninnatar 36/32............... ???
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit

Viimeksi muokattu:
Toviotaan, että nää sissit jaksaa ja Menopur antaa potkua lisää. Perjantaina ultrataan uudestaan ja siihen asti jännätään kovasti. Yleensä olen tässä vaiheessa ollut vielä hyvin rauhallinen ja antanut mennä vaan. Mut ei tää enää mene niin. Viime kierroksen pakastettujen alkioiden häviäminen maailmankartalta ja nyt uutena kasvatusvaikeudet jo heti alkuvaiheessa alkaa pelottaa pientä ihmistä. Mutta sisulla mennään. Ja ensi viikon keskiviikolel suunnitellussa punktiossa yllätyn iloisesti saalismäärästä ja sittä pari viikkoa vielä iloisemmin positiivisesta testistä. Näillä ajatuksilla jaksaa taas eteenpäin.

Hoppis Mä niin toivon. Ihmeitä tapahtuu. Tää voi olla sun ihmeesi.

Polkka Jännään mä suakin. Juuri varmistin, että PAS oli sulla 20.4. Vielä on siis monta päivää aikaa toivoa ja monta päivää aikaa onnistua.

Yhteistyössä