35+ Lapsettomat

Solakka Silakka, voihan kurjuus... Tuntuu ihan surkean mielivaltaiselta, kuka saa plussan, kuka ei... Todellakin ansaittaisiin kaikki päästä oikein lihavaan plussajunaan heti! No, uskotaan, että vähitelleen tuohon päästään. Lämmin halaus :hug: ja jaksamisia sulle. Ja kiva, kun saat sitten ensi kierroksella Ekavekarasta PAS-kaverin!
 
Voi SS, monta lämmintä :hug:.
Toi on just niin väärin, kun ensin annetaan vihiä, mut sitten otetaan sekin pois.

Onneksi on kuitenkin jatkosuunnitelma tiedossa. Voimia ja tsemppiä siihen.

Tv Kärvistelijä pp 14, joka ei uskalla testata ennen klinikan määräämää pp 18 (joka siis kp 28).
 
SS:lle Täältäkin :hug: . Voi itku..

(.) 10.9. ultra, jolloin selviää seuraavan PAS:n ajankohta. Toivon niin kovasti, että meidän ainokainen solu selviää sulatuksesta, että päästäisiin edes toisen kerran yrittämään. Ekaa luovutettua hoitoa odotettiin siis n. 10kk ja nyt jos ei onnistu, en tiedä jatkoista, en ainakaan millään jaksa odottaa..
 
Voi SolakkaSilakka pahoitteluni negasta :hug:

Kiitos Iines kysymästä, täällä hoito jatkuu. Viime perjantaina oli ultra, mutta rakkulat eivät olleet Clomifenillä kasvaneet kait olleskaan, harmin paikka. Nyt olen piikittänyt Menopuria eilen ja tänä aamuna ja huomenna on taas ultra. Toivottavasti jotain kasvaisi: / Onnea sinulle hoidon aloitteluun.

Kuinkas Sointu?

Fragipanille voimia kärvistelyyn!
 
Silakka, pahoittelut ja halaukset täältäkin! Mikähän niissä sun ekoissa testeissä oikein oli vikana, todella harmillista tuollainen!

Frangipani, sulla on kyllä kamalan pitkä piina-aika! Voimia!

Sharlin, sun pakastealkiolle toivon oikein hyvää onnea! Missä te teitte tämän hoidon, Suomessako?

Seinäkukkanen, voi kunpa ne olisivat nyt lähteneet kasvuun! Tiedän niin hyvin tuon ikävän tunteen kun lääkkeet ei vaan tehoa... Oletko sä ennen syönyt clomeja, miten silloin kävi?

Täällä pp6. Lugeoireet jyllää vahvoina. On ollut masussa nippailuja, palelua, rinnat arkoina, lämmöt tosi korkealla, finnejä naama pullollaan (tulivat suunnilleen yhdessä yössä), nenä tukossa, aivastaessa repäisykipuja kohdun tienoilla ja niin edelleen. Eli sama meininki kuin aiemmissakin siirroissa. Voihan plaah.
 
Voi arrrrgh! Taas meni pitkä kirjoitus bittien taivaaseen:headwall:

Iines, laskeskelit ihan oikein, punktio on minulla jo huomenna, joten et saa minusta piikittelykaveria. Viimeinen pistos Pregnyliä oli eilen illalla. (ja sitä muuten pistettiin tällä kertaa tuplamäärä..) Pidän täällä kuitenkin peukkuja pystyssä, että sinulla on niin ekstratehokkaat ainesosat nyt käytössä, että saat alamahan pullistelemaan laatutavaraa.

Solakka Silakka, tosi surku oli taas lukea yhdestä negasta. Mutta me palstalaiset tsempitetään sinua passiin ja sitten ekavekaran kanssa molemmat pläräytätte sellaiset plussat testiin että oksat pois!

Seinäkukkanen, onnea rakkuloitten kasvattelemiseen!

On: Päivitän nyt vähän omia tietoja kun en juuri mitenkään pääse tälle uudelle foorumille kommentoimaan. Ensimmäisessä ultrassa näytti tooooosi hyvälle, nimittäin yhdeksän kohtuullisen tasakokoista rakkulaa oli kasvamassa ja pienempiä lisää. Eilen sitten ultrassa näkyi enää viisi isompaa ja muut todennäköisesti ei ehdi mukaan. Meikäläisen hoitohistorialla sitten on taas Matti Nykäsen sanoin fifty sixty että onko mitään siirrettävää maanantaina. Eli siis jännittävä viikonloppu edessä, mutta onneksi ollaan reissussa, joten on vähän muutakin ajateltavaa.

Meillä on vaihtunut lääkäri joka välissä. Nyt tämä viimeinen on kyllä todella mukava ja empaattinen. Sai jopa meikäläisen vanhan pessimistin uskomaan, että vielä voi olla mahdollisuuksia. Munasoluissa vain on jotain vikaa, mihin ei voi itse vaikuttaa.

Sanoin jo eilen väestöliitossa käydessäni, että tämä on uskomaton kokemus. Nykyään on jo VL:lle mennessä ole kuin menisi kotiinsa (ilmeisesti liian paljon jo käyntikertoja...) Vuosi sitten minulla ei ollut mitään hajua mitä IVF, ICSI ym tarkoittaa, nyt sujuvasti keskustelee niin menopureista kuin alkion siirroistakin. Suorastaan tuntuu kummalta jos joku ystävä ei käsitä mitä Lugesteronilla tehdään :rolleyes: Mieskin on jo niin ammattilainen ampullien ja pistosten kanssa, että kauppasin häntä väestöliittoon pistosapulaiseksi!
 
Uusi toivorikas tulokas ilmoittautuu joukkoon :wave:

Taustasta sen verran, että olen 36-vuotias, mies saman ikäinen, ja yritystä takana reilut pari vuotta luomuna & reilun vuoden verran hoidoissa. Mitään täysin selittävää syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt, lievä endometrioosi todettu/pesäkkeet poistettu, samoin todettu lievä pco. Tällä hetkellä hoidoissa meneillään ensimmäinen ivf, ja kriittisiä aikoja elellään. Alkio sukkuloi kotipesään viime perjantaina, nyt toivotaan, ettei ulosmenokäytävää löydy seuraavaan 9 kuukauteen.

Aika kuluu nyt siis kynsiä pureskellen ja tunteja laskien. Työnteosta ei tule mitään, kun vähän väliä pitää netistä tarkistaa, mitä kaikkia mahdollisia alkuraskauden oireita ihmisillä koskaan olikaan ollut, ja sitten kuulostella, tuntuuko ko. oire itsellä :)

Eli tervehdys kaikille muille haaveilijoille, odottajille ja toivojille; toivottavasti mahtuu vielä mukaan :)
 
SS :hug: jaksuja pettymykseen.

Frangipani sulla on kyllä piiiitkä piina-pinna. Tsemppiä vielä loppu piinailuun!

Seinäkukkanen toivottavasti sulla huomenna ultrassa näyttää hyvältä. Tsempit kasvatteluun!

janetski mulla on muuten ollut molemmilla kerroilla pregnyliä 10 000 yks, vaikka saalis onkin ollut vähäinen. Että mistähän ne sen katsoo, tarvitaanko 5000 vai 10 000 yksikköä? Pitelen sulle peukkuja huomenna, että saalis on oikein laadukas!

Miisamari ne lugeoireet on niin persiistä. Toivottavasti ne nyt oliskin sulla ihan jotain muuta, kun lugeista johtuvaa ;) Sitä toivotaan!

Miso tervetuloa mukaan!

Komppaan Miisamaria; Huhuuuu Chloe!!! Täällä tahdotaan tietää kuulumisia :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole ehtinyt kirjoittaa. Viime viikko ja viikonloppu oli vuoden pahinta stressiputkea töissä ja raadoin kaikki illat todella myöhään. Mitähän mahtoi stressi tehdä hoidolle. Ei varmaan hyvää niin. Testattu nimittäin on nyt pp 10 ja negaa näyttää. Vaikka tiedän, että ei ole virallinen testipäivä, niin kyllä mä järkeilin, että jotain pitäisi jo näkyä. Viimeksi, kun olin raskaana, mulle tehtiin veritesti pp 17 ja hcg oli jotain 180. Jos se tuplaantuu joka toinen päivä, oli se 20 silloin kun ekan kerran testi näytti haamua pp 11 herkällä testillä. Ja arvo oli matalahko tuolloin pp 17. Eli kyllä siellä nyt jotain jo pitäisi näkyä, jos olisi kiinnittymistä tapahtunut.

En ymmärrä, miksi ne ei kiinnity ikinä! Nytkin piti olla niin hyvää laatua, mutta ei niistä mihinkään ole! Saimme kotiin kirjeen TAYSistä, jossa luki näin: ”Saatiin yhdeksän munasolua, jotka kaikki olivat kypsiä. Kuusi munasolua hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan. Kaikista kehittyy huippulaatuisia alkioita. Siirretään kaksi alkiota kohtuun, toinen 8-soluinen 3,5:n ja toinen 8-soluinen 3,0:n laatupisteen alkio” Ymmärtääkseni 3,5 on paras mitä voi olla TAYSin luokituksissa. Mutta ei sitten sekään riittävän hyvä. Mulla on just samat fiilikset kuin Marinattarella: ”sama se, kuinka mallikelpoinen olen, jos mitään ei kuitenkaan tapahdu” Juuri niin, missä mättää????

Oireita on ollut, niin kuin aina: tissit kipeät, turvotusta, alavatsakipuja. Lugeista kaikki johtuu. Punktiosta lähtien mulla on ollut tulehdusarvot hieman koholla ja niitä on tsekattu melkein joka toinen päivä verikokein. Hitaasti ne on laskeneet kohti normaalia. Tänään olin viimeksi testissä ja otettiin myös hcg, mutta en saanut tietää tulosta, koska koko klinikan porukka oli koulutuksessa iltapäivän. Huomenna soitan sinne, mutta olen jo luovuttanut. Perseelleen meni tämä viimeinenkin tuoresiirto.

Wabisabi ja Anja. Onnea onnea oikein kovasti!!! Tuotte valonpilkahduksen tänne palstalle! :kiss:

Potulle kovasti haleja huonosti menneen punktion vuoksi. Onneksi sentään se inssi saatiin tehtyä. Toivotaan nyt parasta!

Solakka Silakka, halit sullekin! Tuttu juttu, arvaa onko täällä tihrustettu kaikissa mahdollisissa valaistuksissa näkyiskö edes joku varjo testissä. Voimia uuteen yritykseen!:hug:

Iinekselle paljon rohkeutta uuteen yritykseen. Onko menkat jo alkaneet?

Frangipani, toivottavasti sä nappaat nyt sen seuraavan plussan! Ja sitten Miisamari perässä!

Loppukevennys. Ette ikinä arvaa, mitä mulle tapahtui tänään, kun kesken työkiireiden menin vessaan laittaan Lugesteronia. Otin käsilaukusta pikkuhousunsuojan ja lugelevyn. Olin sitten jo laittanut lääkkeen, kun huomasin, että mulla onkin kädessä Panadol-levy!!!! Olin laittanut Panadolin pimpsaan. Ei muuta kuin kaivamaan sitä pois ja hakeen oikeita lääkkeitä tilalle. Kyllä mies nauroi mua illalla, kun kerroin! :LOL:
 
Chloe total reps! :LOL: voihan Panadol! Harmittelut negasta, mutta peli ei ole vielä menetetty, ennenkuin...

Miso tervetuloa!

Me lähdetään tänään kaverin vauvan ristiäisiin. Olo on iloisen odottava, ei yhtään katkera. Hän nimittäin sai vauvan ICSIllä, eli luo vain toivoa meillekin. Pääsin kummiksi, ostin lahjaksi motskari-pankin, motoristi kun olen... :cool:
 
Miisamari, yksi ystäväni (41-vuotias) sain juuri pojan Kambodzasta itsenäisen adoption kautta. Siihen meni pari vuotta. Hän sanoi, että pahimmat hidasteet olivat Suomen viranomaiset, jotka eivät mitenkään tahtoneet sulattaa itsenäistä adoptiota (mutta lopulta luvat kuitenkin irtosivat!). Itsenäinen adoptio tuli mieleen myös kun olin töissä Japanissa pari vuotta taannoin, ja kävi ilmi, että olisin voinut hyvinkin yrittää adoptoida sieltä tuon ajan puitteissa. En ole vielä alkanut tarkempaa infoa etsiskelemään, mutta jos asia kiinnostaa, niin kannattaa tutkia adoptiopalstoja (koti- ja ulkomaisia) ja etsiskellä sopivia maita (välttäen lapsikauppamaita), joista itsenäinen adoptio onnistuisi kohtuuajassa.

Kurkkasin juuri Iineksen listaa, ja huomasin, että seuraavan vajaan pari viikkosen aikana täällä on 8 testiä odotettavissa. Lämmin halaus ja paljon tsemppiä kaikille piinailijoille!!

Niiskunen, varmasti ketään ei naurata tuo kommentti hitaasta ajankulusta - en usko, että piinaan koskaan tottuu. Päivät matelevat takuuvarmasti, ellei keksi jotakin ihan hyperkiinnostavaa ja kiireistä tekemistä itselleen (mutta toisaalta pitäisi ottaa rauhallisesti, joten there's no way of winning the game...).

Chloe, kuka tietää, ehkä se panadol vaikuttaakin paremmin kuin Luget - eli saatoit keksiä uuden loppukierron tuen! :D älä vielä luovuta: olit liian aikaisin liikkeellä testin kanssa, ja hcg:n nousukin vaihtelee raskaudesta toiseen. Käpälät ristiin, että sieltä vielä plussa tulisi! Tuo pattitilanne (mikä Marinatterellakin on) missä kaikki vaikuttaa mallikelpoiselta ja vain raskaus puuttuu on kyllä hurja... Siinä ei oikein auta kuin uskoa, niin kauan kuin jaksaa, että on ajan kysymys koska onnistuu (tavalla tai toisella).

Tervetuloa, Miso!

Seinäkukkanen, pidän peukkuja, että ultran tulos on hyvä. Palaathan sitten kertomaan meille uutiset!

Anja, miten menee - oletko vielä hengissä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Reps täälläkin Chloe, ei voi olla totta!!! :LOL:

Ja vielä toi nega ei kyl merkkaa mitään joten pidetään sinulle, kuten muillekin piinailijoille nakit täysillä pystyssä!

Täytyykin pitää wabisabin adoptio-optiota takaraivossa. Luovutettuun hoitoon en näillä näkymin lähde. Miten voinnit muuten?
 
Viimeksi muokattu:
Pottu, sulla oli kurja punktiokokemus. Onneksi tekivät inssin. Pidän peukkuja! Jaksamista sulle ja toivotaan, että jos nyt ei inssi-ihmettä tapahdu, lahjasoluhoidot pääsevät mahd. pian alkuun!

Solakka Silakka, pahoittelut sulle negasta :hug: Mä palaisin vielä siihen sun aloittamaan pohdintaan siitä, mitä se "jotain" on, jota on oltava tilalla, jos lapsettomaksi jää. Olen ajatellut, että meillä se voisi olla enemmän ulkomaanmatkoja ja ex tempore -juttuja (esim. leffaan, konserttiin jne.) sekä hitaita aamuja, köllöttelyä sohvan nurkassa jne. - eli siis aikaa meille kahdelle ja toisaalta myös aikaa kummallekin yksilönä. Kyllä toi aika hurjaa säätämistä on tuo lapsiperheiden elämä, kun sitä vierestä katsoo. Tällä en nyt tarkoita, etten vaihtaisi, vaan sitä, että on tässä lapsettomassa elämässäkin isoja plussia, joita tulee ihan varmasti kaipaamaan, jos lapsen joskus saa.

Tervetuloa mukaan, rikupi ja miso!

Soulmamalle onnea uuden kodin johdosta ja tsemppiä lääkkeelliseen inssiin!

Chloe, jaksamista sulle! Tää on musta ihan ylimaallista touhua, kun mikään ei todista mitään ja lopputulos on ihan arpapeliä. Kyllä nainen on ihmeellinen otus, kun se kaikkeen taipuu ja joustaa ja oppii kestämään! Saan susta ja teistäö kaikista kokeneemmista voimaa, että kyllä loppujen lopuksi aina noustaan, vaikka mitä p***aa tulisi vastaan. Ja toisaalta ei lähde ihan sinisilmäisenä optimistina matkaan, kun on lukenut pari vuotta teidän kokemuksianne. Ja sun loppukevennyksestä: ei oo totta :LOL: Olis voinut pikkasen kuumottaa....

Täällä kp 1 ja klo 13.30 edessä soittotaistelu NKL:lle, jotta päästäis selvittämään, josko nyt tässä kierrossa päästäis. Paino ei ole laskenut (päinvastoin :ashamed: - kessuttelun sijaan tulee syötyä ja napostetua liikaa) eli katotaan nyt...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Toivottavasti janetskin punktio meni hyvin!
 
Kysymys Soulmamalle: Oletko hoitojen aikana jatkanut ajamista ihan normaalisti. Itse en ole inssin/alkion istutuksen jälkeen ole uskaltautunut pyörän selkään, hyvä kun uskallan portaita kunnolla kävellä kun pelkään, että asukki tipahtaa pienimmästäkin tärähdyksestä ulos… eikä auta vaikka kuinka yrittäisi puhua itselle järkeä, hysteerinen varovaisuus vain valtaa pienen pään :rolleyes:
 
Täällä ollaan, kiitos kysymästä... Ja aivan hermoheikkona. Kuukautiset eivät alkaneet lugejen lopetukseen, mikä oli kiva ylläri. Mutta muuten vahtaan outoja oireitani (jäytävä painon tunne vatsassa yms) ja oletan että mikä vain voi aiheuttaa keskenmenon. Tietääkö kukaan tällaisesta: mun kohdunsuu tosi alhaalla, helposti tuntuu sormella. Eikö raskaudessa pitäis olla ylhäällä? Kysyin tuolla toisella palstalla mut kukaan ei reagoinut, ajattelivat varmaan että olen hysteerikko (aivan oikein!).

Chloe, meinas tulla kahvit rinnuksille. Ja hei, ei luovuteta sen testin kanssa vielä... pp10 on aikaisin.

Pottu, rankkaa oli, huh huh... mutta toivotaan että tämä inssi ratkaisee!

Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Chloe, ihan paras Luge-episodi! :D Itse en tohtisi testata yhtä aikaisin kuin sinä, ei lannistuta.

Solakka Silakka, niin epäreilua! Jakamista pettymyksen keskelle. :hug:

Seinäkukkanen, rakkulat osaavat olla varsinaisia jukuripäivä, joskus eivät meinaa kasvaa millään. Toivottavasti ultra näyttää jo valoisammalta.

Toivottavasti Janetskin punktio sujui hyvin ja rakkulat olivat tuottoisia.

Niiskunen, miten piinailu sujuu? Lasketaan tosiaankin piinapäiviä samaan tahtiin. Tai en minä oikeasti niitä edes laske.

Tervetuloa Miso ja Rikupi !

(.) Piinailu menee jo ihan rutiinilla, lieneekö se hyvä vai huono asia. Puhelin onneksi muistuttaa laittamaan luget, muuten varmaan unohtaisin. Mitään ihan mahdottomia luge-oireita ei ole ollut. Lähipäivinä tarkkailen itseäni ehkä vähän tarkemmin mahdollisten kiinnittymiskipujen tunnistamiseksi. Päivät ovat menneet nopeasti, joten eihän tässä mene kuin hujaus ja ollaan jo testipäivässä. Teen taas varmaan niin, että testaan kotona labraa edeltävänä päivänä. Sitä kohti taaperretaan.
 
Kiitos kaikille kullat! :heart: Nyt vaan omaa napaa. Testi näytti aamulla taas negaa ja sain varmistuksen Taysistä verikokeen mukaan hcg alle 5 eli en ole raskaana, pitäisi olla jo enemmän, nyt pp 11. Ei olisi millään jaksanut lähteä töihin. Sitten bussissa yhtäkkiä mulla alkoi kyyneleet valua, enkä voinut lopettaa sitä, vaikka kuinka yritin. Kun pääsin bussista ulos aloin itkeä oikein kunnolla. En mitenkään voinut mennä siinä kunnossa töihin. Siispä työterveyteen ja olen tän päivän saikulla äkillisen stressireaktion vuoksi.
 
Anja 73 Aina oppii näköjään jotain uutta; en tiennyt, että kohdunkaulastakin voisi vetää jotain johdopäätelmiä asian suhteen... En itseasiassa ole edes koskaan tiedostanut, missä kohdunsuu on/pitäisi olla, joten kannattaisi lienee mennä kirjaston kautta kotiin ja lainata joku anatomian kirja viikonloppulukemisesksi :D
Lisätietoa etsiessä törmäsin ainakin tuolla Odotusaika-foorumissa keskusteluun, josta löytyi varsin erilaisia kokemuksia asian suhteen:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1386990-kohdunsuu-alkuraskaudessa/
 
Chloe, voi hurja mikä tahti sulla töissä... Siinä mielessä tietty hyvä että et ole ehtinyt niin paljoa piinistelemään, aika on varmaan mennyt aika siivillä. Mutta onpa tosi surullista kuulla tuosta negasta, ja täysin ymmärrettävä tuo sun stressireaktio. Mä tiedän tuon tunteen kun bussissa ei pysty olemaan itkemättä, olen kokenut sen jo liian monta kertaa. Hyvä että otit sairaslomaa. Jaksuja ja halauksia! :hug: Ei riitä sanat muuhun... :(

Pottu, hyvä että sulla sujuu piinailu noin kivuttomasti! Mullakin ekat päivät menee ihan huomaamatta, mutta joka kerta on noin pp4 alkanut pistokset ja nippailut alavatsassa (juuri kun olisi se kiinnittymisen aika...), ja sen jälkeen sitten kasa muitakin oireita. Tällä kertaa tämä on vielä tyhmempää kuin ennen, kun toivoa onnistumisesta ei edes paljon yhtään ole, varmaan saman verran kuin luomukierrossa. Onneksi tässä ei ole enää kuin viikko jäljellä.

Anja, olen jostain lääkäripalstalta lukenut että maallikko ei pysty päättelemään kohdunsuun korkeudesta mitään, että se on eri vuorokaudenaikoina eri korkeudella. Mutta en sitten tiedä, olen minäkin lukenut keskusteluita että loppukierrosta voisi raskautta päätellä siitä että kohdunsuu jää ylös eikä laskeudu. Ja muistan aiemmilta piinailukerroilta että vikoina piinispäivinä (pari pv ennen vuodon alkua) kohdunsuu tuntui olevan alhaalla kun laittoi lugeja. Mutta älä sä nyt semmoista huoli, parempi uskoa raskaustestiin ja kuukautisten puuttumiseen, niistähän sen raskauden tietää alkaneen! :)

Wabisabi, kiitos tiedoista. Milloin sulla on varhaisultra? Vielä pari kysymystä adoptiosta jos satut tietämään: Olenko ymmärtänyt oikein että itsenäinen adoptio voi onnistua ainostaan muuttamalla vähintään muutamaksi vuodeksi kohdemaahan? Ja että kummassakin päässä olisi syytä olla lakimies palkattuna hoitamaan asiaa? Onko maan oltava sellainen jonka kanssa suomen millään adoptiopalveluntarjoajalla ei ole sopimusta? Ja siis mitään takeita ei ole että adoptio hyväksytään Suomessa ja lapsen saa tuoda tänne, vaikka se olisi hoidettu kohdemaan lainsäädännön mukaan? Eli pahimmassa tapauksessa joutuu valitsemaan jättääkö taakseen lapsen vaiko suomen lopullisesti...?

Rosmariini, toivottavasti pääsit läpi ja tuot meille hyviä uutisia!
 
Ei tullut plussaa tännekään :'( Ei tarvinut edes testata negaa, kuukautiset kun alkoivat ihan ajallaan :( Lääkärin kanssa sovittiin, että yritetään vielä kerran inseminaatiota luovutetuilla siittiöillä ja sen jälkeen IVF. Nyt pitäisi kerätä voimía uuteen inseminaatioon heti seuraavassa kierrossa. Eli Iines voi laittaa minulle listalle seuraavan hoidon heti syyskuuhun.

:hug: kohtalotovereille Solakka Silakalle ja Chloelle.

Niiskunen, niin kuin muutkin ovat jo todenneet, ketään ei taida naurattaa ekakertalaisen hitaasti kuluvat piinaviikot. Ihan yhtä hitaasti aika kuluu kaikilla muillakin...
 

Yhteistyössä