35+ Lapsettomat

Lyhyesti työpäivän päätteeksi vain omaa napaa:
Täällä siis ollaan ja kärvistellään, kiitos Sharlin ja Wabisabi kysymästä. Pp 11 menossa. Tissit on edelleen tosi pinkeät, ja inhoan tätä jatkuvaa Luge-putousta. Röörit on kuivat kuin Saharassa, eikä peiton alle halua muuta aktiviteettia kuin unta kaaliin. Ihme ruuansulatusoireita koko eilinen päivä ja ainakin kuvittelen silloin tällöin jotakin alavatsanippailua. En kuitenkaan halua ajatella koko asiaa, mieliala suhaa toiveikkuuden ja epätoivon vuoristorataa. Jos tästä nyt täti on tulossa, niin toivottavasti tulisi sitten ajallaan, eikä pienet Puregon-satsit olisi heittäneet kiertoa häränpyllylle. Sitten ehdittäisiin kokeilla vielä yksi julkinen inssi, ennenkuin tositoimet aloitetaan...

Iines, vaihdatko mun testipäivän 6.9? Klinikan ohjeiden mukaan 18päivää irrotuspistoksesta. Samana päivänä alkaisi normaalisti menkatkin. Siihen asti ajattelin elää kuin kissa pistoksissa. Huoh...

Lyhyesti vain omasta tilanteesta. Sekava päivä. Mieliala vaihtelee laidasta laitaan. :| :confused: :'( :)

Punktio oli tänään ja se meni ihan persiilleen. Ennen aloitusta lääkäri ultrasi, että rakkulat ovat vielä ehjät ja toimenpide tehdään. Kaikki oli hyvin. Punktion aikana sitten isompi/parempi rakkula hävisi eli taisi jostain syystä pasahtaa puhki. Punktioitiin vain pari sellaista reppanaa, joista ei löytynyt mitään. Siinä sitä sitten oltiin. Nieleskelin jo kyyneliä. Lääkäri kuitenkin ehdotti, että tehdään samantien inseminaatio siltä varalta, että ison rakkulan sisällä oli solu(ja). Näin tehtiin, joten piinailu alkoi. Testipäivä on 15.9.

Helpottavaa tänään oli se, että puhuimme lääkärin kanssa jatkosta. Olimme kaikki samaa mieltä siitä, että ICSI-yritykset ovat nyt tässä. Jos tästä tulee nega menen suunnittelukäynnille ja seuraavaksi yritetään luovutetuilla aineksilla. Minulta ei enää yritetä kalastella soluja. Tuntuu huomattavasti valoisammalta kuin vielä eilen.
Huomasin muuten tänään sen, että minulle näissä hoidoissa suurin painolasti ja jännitys on ollut aina se saadaanko yhtään alkiota aikaiseksi ja päästäänkö siirtoon. Varsinaiset piinapäivät olivat minulle huomattavasti helpompia, niinkuin nytkin.

Lähden sohvalle rauhoittelemaan vihlovaa masua. Onneksi kipuja ei paljon ole.

Hyvää vointia itse kullekin. :wave:

Voi perse mikä punktiokokemus, Pottu. Hyvä tietysti se, että inseminaatio tehtiin ja on toivon kipinää!

Me oltiin tänään ekaa kertaa yksityisellä. Lääkäri totesi, kuten kaikki edelliset, että olen oikein mallitapaus. Reagoin hormoneihin, soluja saadaan aina vähintään se kaksi ja suht hyvälaatuisia. Plus että kaikki arvot ovat kohdillaan. Blah blah, ajattelin minä. Tuttu juttu. Sama se, kuinka mallikelpoinen olen, jos mitään ei kuitenkaan tapahdu. Lisäksi tän typerän maan systeemit on niin alkukantaisia, että jouduttiin ottamaan kaikki HIV/Hepatiitti ym. kokeet uusiksi. Kun vanhoja ei muka mistään löytynyt.

Noh, hoitosuunnitelma on se, että 2 viikkoa suprefactia ja sitten vaihdetaan uuteen hormoniin, eli menopuriin. Annosta nostetaan vähän, jotta saatais jotain myös pakkaseen. Here we go again.

Miisamari - ulkomailla lapsettomana eläminen on totta kai periaatteessa sama kuin missä muuallakin. Asunhan mä jo nyt ulkomailla.. Jotenkin se uusi alku jossain ihan muualla olisi konkreettisesti jonkinlainen askel elämässä johonkin uuteen. Yksi kaveri (kohtalotoveri, tod. näk lapseton) mulle totesi, että elämästä voi tehdä seikkailun monella eri tavalla. Toivotaan niin. Vaikka pettymykset on ensin käsiteltävä, oli manner sitten Afrikka tai Aasia.

pottu no johan tosiaan oli kokemus toi sun punktio :O Huh huh sentään, johan oli ajoitus sillä rakkulalla mossahtaa. Hyvä kuitenkin että inssi tehtiin, ettei kaikki pistelyt menneet ihan hukkaan. Ja hyvä että saitte keskusteltua lääkärin kanssa jatkosta. Jos nyt ei tärppää, on kuitenkin selvät sävelet kuinka jatkatte. Ennen sitä kuitenkin tsemppiä piinailuun d:)b

Frangipani, tuohan on hyvä merkki jos sun rinnat edelleen oireilee! Ainakin mulla tissikivut on ohi ekan piinailuviikon jälkeen (tulevat selvästikin pregnylistä eikä lugeista, ja eikös pregnyl ole just sitä samaa hormonia kuin se oikea raskaushormonikin). Eli itse olen päätellyt että jos piinailun loppuosassa samanlaista tissikipua kuin pregnylin jälkeen, niin raskaana ollaan! ;)

Voi Pottu... olipa tosiaan aikamoinen kokemus tuo sun punktio! Hyvä että lääkäri keksi heti sen inseminaation, niin on sentään kaikki tehty mitä tehtävissä on. Nyt sitten vaan toivotaan että siellä isossa oli se solu! Voin kuvitella sun helpotuksen tunteen. Meillähän kanssa on nyt katsottu että omilla eväillä ei kannata jatkaa. Vaikka se on kauhean surullista ja järkyttävää, niin toisaalta myös helpotus. Varmasti tuo teidänkin viimeinen hoito oli ihan hyvä tehdä, ainakin itse ajattelen että nyt on todellakin tehty kaikkemme eikä tarvitse jossitella jälkikäteen. Peli on pelattu todellakin loppuun asti. Uusilla soluilla on kuin aloittaisi kaiken puhtaalta pöydältä. Vaikka henkisesti se ei ole niin, todellakaan, mutta hoitojen onnistumisen kannaltahan siinä saa ihan uuden freesin mahdollisuuden joka kerta. MIllaista hoitoa teille suunnitellaan? Luovutettuja munasoluja ja omia siittiöitä?

Marinatar, niinpä, elämän pitäisi olla seikkailu, ja jos vain jaksaa nostaa katseensa täältä omista pienistä ympyröistä, niin onhan maailmalla paljon muutakin tarjottavaa kuin vauvat. kYllähän se maiseman vaihto toisi ainakin uusia kokemuksia ja kommelluksia, uusia ystäviä ja muistoja roppakaupalla. Tuntuu että mitään uutta ei tässä mun nykyisessä elämässä tapahdu, olen ihan totaalisen jymähtänyt. Olen tässä ajatellut että pitää vain pitää silmät auki ja sydän avoimena ja antaa uusille jutuille mahdollisuus. Jos se uusi juttu ei ole vauva niin se voi ehkä olla jotain muuta kivaa. Saisipa vain pidettyä sellaisen myönteisen ja uteliaan elämänasenteen eikä vaipuisi murhemieleen kuten mulle on viime päivinä käynyt.

Iines kerro mikä sun tilanne ja fiilikset nyt?

Frangipani toi piinailu on tosissaan sellaista vuoristorataa, että kyllä siinä mieli laukkaa toivosta epätoivoon. Jaksamaista sulle!

Pottu pahoittelut punktiosta, aina ei asiat mene oppikirjojen mukaan. :hug: Toisaalta on hyvä, että nyt teillä jatkosuunta on selvä ja loppullinen piste tälle vaiheelle. Itse odotan vielä sitä pistettä, koska luovutettuihin siirtyminen on meille iso rahakysymys, omista geeneistäni en niin välitä.

ON täällä pp 13. En testannut eilen, koska aattelin mahdollisen hcg:n tuplaantuvan joka toinen pvä. Niinpä uusin testin tänään, eikä se mitään selvittänyt. Samanlainen varjo on, niin heikko, että ei edes kuvaa saa. Testi on Davidin liuska, mutta onko sillä mitään väliä? Melkein näkisin mieluummin rehellisen negan, kun tällaisen joka jättää arvailtavaa. Asiat ei kuitenkaan varmaan ole hyvin tuolla alakerrassa, jos vain heikosti näyttää. Nyt taidan olla hissukseen pari päivää ja teen sen digitaalisen virallisena testipäivänä eli perjantaina, ellei vuoto ala jo aiemmin.

marinatar ja Miisamari jos lapsettomaksi jää, niin onhan se oltava "jotain" tilalla. Mitä se "jokin" sitten kullakin on? Mulla on ollut jo 20 v. eläimiä, sillä luulin jo jääväni lopullisesti lapsettomaksi, kunnes vielä lähdin uuden miehen kanssa yrittämään. Sen tiedän että eläinlapsia ja karvapalleroita meillä tulee olemaan aina ja ikuisesti. Ne on sitten meidän lapsia. :heart:

Kiitokset tuesta! Yön yli nukuttuani olo on melko seesteinen. Vatsan toinen puoli on vain hellä ja villin näköinen. Lääkäri joutui rakkulaa etsiessään painamaan melko voimakkaasti vatsan päältä. Minulla on nyt tusinan verran sormen pään kokoisia mustelmia vatsassa. :rolleyes: En taida mennä uimahalliin lähipäivinä...
Oli tosiaankin pelastus, että lääkäri veti takataskusta inseminaation, koska näin saamme lopettaa hoidot vähän valoisammin. Muuten olisi jäänyt päällimmäisenä mieleen se hetki kun makasin toimenpidepöydällä ja lääkäri sanoi, että sitä yhtä rakkulaa ei enää löydy ja muissa ei ollut soluja.
Miisamari, pureskelemme vielä vähän eri vaihtoehtoja mahdollisen jatkon osalta eli luovutetut munasolut vai alkiot. Mies tavallaan haluaisi, että käytettäisi hänen siittiöitä, mutta toisaalta mietimme, että olisi tasapuolisempaa, jos ei olisi kummaltakaan. Myös aikataulu ja kustannukset eri hoidoissa vaikuttavat.

Solakka Silakka, todellista piinaa siellä testien kanssa! d:)b

Marinatar, kypsää just tuollainen, että kaikki on kohdallaan, yritetään vaan. Kunpa olisi joku selvä vika, johon olisi täsmähoito. Toiveajattelua kai.

pottu:hug: Pidetään peukkuja ex tempore inssille!

Solakka Silakka No onpahan nyt kummia testejä. Mä itse testasin negan kaks päivää ennen testipäivää sellasella netistä tilatulla liuskatestillä. Olen edelleen sitä mieltä, että jokin muu testi olisi jo jotain näyttänytkin. Eli odotetaan sitä testipäivää ja digitaalista :) Varjo kuulostaa lupaavalta kyllä.

Oma plussanneiden palsta olis tosiaan kiva.

Suosittelen tässä yhtä kirjaa, vaikka en ole itsekään sitä lukenut: http://www.helsinkikirjat.fi/anna-kaisa-hakkarainen Luen sitten jossain toisessa elämäntilanteessa.

Kiitos kirjavinkistä Liisa. Laitoin heti varauksen kotikirjastoon, josta se ihme kyllä löytyi, mutta oli jo lainassa. Viikonloppuna oli Hesarissa juttu kirjoittajasta ja lapsettomuudesta, mutta en tajunnut, että hän oli kirjoittanut aiheesta kirjan.

Täällä ollaan kyllä taka-alalla, kiitos kysymästä. Sori ettei jaksa oikein ketään kommentoida. Olo on ok, mutta sillä tavalla nuivantyhjä että tuntuu ettei ole mitään sanottavaa. Pohdin myös onko tässä härdellissä kaiken kaikkiaan mitään järkeä ja kauanko siinä aikoo roikkua kiinni.

Voimia teille jotka olette päätöksenne hoitomuodon vaihtamisesta tehneet ja piinailijoille tietysti myös! Toivotaan lisää hyviä uutisia.
Nyt tuntuu että ennen PASsia pitää hieman taas ottaa etäisyyttä ja keskittyä työasioihin & muuhun elämään.

Viimeksi muokattu:
Miisamari kiitos kysymästä, eipä mulla vielä mitään tapahdu. Lääkkeet pitäisi kai mennä hakemaan ja menkkoja odottelen loppuviikolle. Toivon kuitenkin et ne menkat ymmärtäisi alkaa vasta maanantaina, kun pitäisi mennä kp1 verikokeisiin taas. Toisaalta toivon ettei oltaisi ihan vielä näin lähellä hoidon alkua, en tiedä kuinka jaksan sen vuoristoradan; ensin nousta sinne pilvihöttöihin (siis jos edes siirtoon päästään) ja sit kuitenkin lopulta rysähtää sieltä alas :ashamed:

Pottu Kiva jos olo on suht seesteinen. Se on jo paljon, se. Sitä pientä ihmettä edelleen toivotaan.
Miisamari Minä uskon siihen, että jos lapsettomaksi jään, niin se tuo elämään myös jotain positiivista uutta, ei pelkkää negaa. Mun paras ja pitkäaikaisin ystävä kuoli reilu vuosi sitten syöpään ja sen jälkeen on ollut sellainen olo, että mun ei todellakaan pitäisi liian suurella suulla valittaa ongelmistani. Tietysti annan itselleni aikaa ja luvan surra mutta on tässä elämässä kuitenkin niin paljon kivaa ja kaunista ihan näinkin. Nyt, kun on parempi fiilis, on tietysti helppo sanoa :)
Solakka S pinnistele nyt siihen viralliseen testipäivään. Mä päätin ekan hoidon jälkeen, että en testaa ennen virallista päivää. Masennus oli puhtaan negan jälkeen niin iso, ettei sitä halunnut kokea montaa kertaa. Mulla tosin alkaa menkat aina ennen testipäivää, lugeista huolimatta, joten ei ole tarvinnut juuri testailla. Ja täällä Tanskassa tehdään aina veritesti, joten silloin tulee mustaa valkoisella myös siitä, ettei mitään yritystäkään ole ollut. Eli tuo haamuvarjo on varmasti parempi kuin ei mitään!

Mun pitäis torstaina lentää Lontooseen ja ottaa suprefact ja piikit käsimatkatavaroihin. Nyt kuulin, että Tanskan päässä vaaditaan joku lääkepassi käsimatkatavaroissa viedyille piikkilääkkeille. Puuh. Toivottavasti sen saa nopeasti klinikalta ja että myös kanyylit saa viedä käsimatkatavaroissa - en haluis tsekata mitään ruumaan lyhyellä visiitillä..

Mun kaveri sai tänään tytön. Onnistuivat kolmannella ICSIllä. Meillä meni hoito ihan samaan aikaan silloin aikoinaan. Eli jos olisin ekasta hoidosta plussannut, niin oltaisiin synnytetty samaan aikaan. Tämä on yksi mahti juttu näissä hoidoissa - sain sitä kautta hyvän ystävän joka tietää tasan tarkkaan mun fiilikset ja jaksaa kuunnella.

Taidanpa liittyä tälle listalle. Vuosi sitten sain kaksi keskenmenoa ja sen jälkeen onkin ollut hiljaista. Miehelläni on kolme lasta jotka asuvat meidän kanssa. Itse olen 36 pian 37-vuotias. Aloitin lapsenteon varsin myöhään eli vasta kaksi vuotta sitten kun en ennen ollut löytänyt sopivaa miestä. Nyt olen : D
Hoitoihin ei pääse täällä Mustasaaressa ennekuin on ollut a) vuosi yritystä, B) kolme keskenmeno (todettua) tai c) 38-vuotias.
Ostin elämäni ekat ovis-tikut tuossa kuukausi sitten ja sain viivan nyt lauantaina. Tiedä sitten tärppäsikö. Lapsia on putkahdellut joka puolella jopa 40-vuotias veljeni sai vaimonsa kanssa esikoisen. Vetää mielen matalaksi vaikka ovat aivan kerta kaikkisen ihania muksuja : D

Mä palaan kans kesälaitumilta tosi toimiin! Tervehdys vaan kaikille "vanhoille" naamoille ja tervetuloa uuden yrittäjät! :) Oon kesällä silloin tällöin käyny vähän kurkkimassa, mitä täällä on tapahtunut, mutta oon vähän pihalla vielä. Mut enköhän kohta pääse taas kärryille. ;)

Meillä oli tänään yleiselle puolelle suunnitteluaika. Kesäinen yksityisellä tehty inssihän ei tosiaan tuottanut tulosta. Nyt sit lekuri sanoi, että kokeillaan vielä yksi lääkkeellinen inssi ja jos se ei onnistu, siirrytään IVF:ään. Ja mahdollisesti jo tämän vuoden puolella. Tekivät ultran, kaikki näytti normaalilta, ainoastaan sitä adenomyoosia on havaittavissa. Eli seuraavista menkoista alkaa sitten Menopur pistokset, saadaan taas juna käyntiin. Mieli on vielä tässä vaiheessa kepeä, en kesällä stressannu näiden asioiden kanssa ollenkaan. Ostettiin oma talo, joten aika mennyt pesää sisustaessa. :heart:

Täällä on tapahtunut niin paljon kaikkea, etten kommentoi nyt erikseen mihinkään. Haleja kaikille, joilla on nyt raskasta ja tsemppiä piinailijoille. Ja kaikille plussanneille :flower:

Soulmama Tervetuloa vaan takaisin kesälaitumilta :) Hieno homma että siellä julkisella lähti hommat heti eteneen.

rikupi Tervetuloa mukaan! Pöljänä kysyn, et mikä on apc-resistenssi? En jaksa alkaa googlata :ashamed:

marinatar on kyllä hieno asia, että sulla on ystävä jolle voit avautua näistä ja joka tosissaan ymmärtää kaikki ne tunteiden vuoristoradat. Hyvää Lontoon reissua!

Mikä meininki on piinailijoilla?

Mikä tilanne on Seinäkukkasella, Carinnalla, Hoppiksella, ikäneidolla?

Entä janetski, saanko susta "pistelyseuraa"? Mulla taitaa pistelyt alkaa ihan pian, ainakin siltä tuntuu jo alavatsassa : /

muoks. ai nyt tajusin, et janetskillahan on varmaan punktio jo ihan pian. Ja jotenkin Hiiripöllön paluukin on mennyt ihan ohi. Sorry :ashamed: Mikäs hoito sulla olikaan ja missä vaiheessa nyt piinailet? Mä oon kyllä ollut jotenkin ihan toisissa jutuissa ajatukset viime aikoina.

Viimeksi muokattu:
Pöllölaaksossa piinailu jatkuu... Ajatukset pyörivät vain oman navan ympärillä, ja kaikkeen muuhun on vaikea keskittyä. Töissäkin olen ollut ihan muissa maailmoissa... Mieliala vaihtelee lievästä toiveikkuudesta täydelliseen epäuskoon noin vartin sykleissä. Alavatsassa nipistelee ja rinnat ovat vähän arat. Oireet voivat siis yhtä hyvin viitata sekä kuukautisiin että plussaan.

Kärsivällisyyttä muille piinailijoille ja jaksamista kaikille muillekin.

Meidän eka inssi tehtiin tänään ja niinkuin varmaan arvaatte, pää on ihan pyörällä. Kaikki meni loistavasti, kaksi isoa follia näkyi maanantaina ultrassa ja tänään näytti oviskin olevan just ajallaan, 36h pregnylin pistämisestä. Varovaisen toiveikkaana siis odotellaan nyt testipäivää, joka on 15.9.
Miksköhän tää päivä on tuntunu kestävän ikuisuuden? Ja miten ihmeessa saan seuraavat kaksi viikkoa kulumaan? Nyt varmaan kokeneempia naurattaa :ashamed:
Takki on hiukan tyhjä, ja on vaikea uskoa, että tästä voisi jatkaa normaalia elämää, niinkuin hoitaja vielä lähtiessä ohjeisti. Huomenna varmaan jo tuntuu erilaiselta :) Ainii, ja huomenna alkaa taas lugepalleroiten tunkeminen :x

Pahoittelut Potulle pieleen menneestä punktiosta. Kiva että inssi kuitenkin vähän "korvasi", jännäillään muuten yhtä matkaa :)

Solakka Silakka, toivottavasti varjo vahvistuu viivaksi :)b ja tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille!

lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Keskiviikko 1.9.2010

Solakka Silakka 41/40............2.ivf...............siirto 18.9., testi 3.9.
Frangipani 35/39...................2.iui........................19.8., testi 6.9.
Chloe70 40/43.......................3.ivf...............siirto 23.8., testi 6.9.
Libby 36/36..........................1.ivf................siirto 26.8., testi 8.9.
Miisamari 36/36....................5.icsi.................siirto 27.8., testi 10.9.
Hiiripöllö..............................
pottu70 40/42................5.ivf muuttui iui:ksi........30.8., testi 15.9.
Niiskunen...............................1.iui....................1.9., testi 15.9.
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas.........elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf.....................syyskuu
kt73 37...............................1.ivf........................elokuu
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.......elo/syyskuu
Sharlin 35/42..............2.siirto luov. munasoluilla..syyskuu
janetski74 35/35...................3.icsi.....................syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf......................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui.....................syyskuu
marinatar 36/36....................4.ivf.....................syyskuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi....................lokakuu
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas........lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui......................lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf......................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.....................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
pekku 35............................2.ivf?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?
rikupi 37.............................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)

Viimeksi muokattu:
Huomenta :flower:
Täällä digitestin tulos on "Ei raskaana". Mahdollinen pas (eli 2.ivf:n 1. pas) tehdään lokakuussa, jos alkiot selviää sulatuksesta. Nyt pidän kuukauden tauon ja hoidan itseäni ja nautin kuulaista syyspäivistä!

Onnea kaikille piinailijoille!

Voi Solakka Silakka kuinka sääli ettei varjoviivasta tullut valoisampaa lopputulosta :(.

Sinulla on näköjään täsmälleen sama tilanne kuin minulla: 2.IVF:n 1.PASsi lokakuussa. Eiköhän vedetä molemmat homma silloin kotiin :|

Yhteistyössä