35+ Lapsettomat

ON: Soitin äsken klinikalle, sanoivat, että tässä kierrossa ei tehdä mitään, ens kierrossa sitten toinen inssi. Pöh. Ajattelin kuitenkin popsia Clomifemit, sehän oli se alkuperäinen ajatus, että niillä mennään 3-4 kiertoa... Kolmosia odotellessa? No ei VOI tulla mitään sellasta, eihän?
 
Onnea Anja suuresti:flower: Tosi hienoa!

Tervetuloa Arielle ja Kozmic!

Kiitos kysymästä Sointu, menkat alkoi vihdoin eilen, huh, kiertopäivänä 42. Ei tarvinnut käynnistää. Kävin eilen myös lääkärillä ja hoito jatkuu nyt normaalisti eli aloitin tänään clomifenit. Alunperin minun piti syödä niitä kolme päivää, nyt määrättiin viisi päivää eli kaipa ne rakkulat olivat sitten pienentyneet niin paljon. Ainaskin 5-6 rakkulaa näkyi. Maanantaina on ultra ja sitten alkavat Menopur pistokset. Harmi kun se meidän lääkäri on juuri ensi viikon pois, mutta varmasti toinenkin lääkäri on ihan hyvä. Helpottaa kyllä oloa kun pääsee eteenpäin hoidossa. Mitenkäs sinulla menee, tuleeko näistä clomifeneistä kovia sivuvaikutuksia?
 
Anja :flower: Jahuu! Ihanaa!

Rosmariini on tehnyt kyllä kovan urakan laihduttamisen ja röökin lopettamisen kanssa. Olet kyllä ansainnut sen hoidon ensi kiertoon ja plussan siitä :)

Plussatuulia piinailijoille ja jaksamista muillekin.

ON: Raskaus alkaa ilmeisesti tuntua korvien välissä, koska vedin eilen niiiiin herneen nenään yhdestä tylystä työmeilistä, että pillitin illan kotona... vähän levon tarpeessa olen vissiin.
 
Juhuu! Minä olin muutaman päivän poissa "langoilta" ja mitä näenkään!!!
Niin mahottoman palijon onnea Wabisabi ja Anja:flower: En ollut päästä kirjautumaan tähän uuteen systeemiin, mutta hakkasin näppäimiä epätoivon vimmalla niin kauan, että järjestelmä ilmeisesti antautui pakon alla. Vieläkään en tiedä millä käyttäjätunnuksilla pääsin sisään... :p Ihan pakko oli kuitenkin päästä onnittelemaan plussanneita!


ON: kolmas piikitys Menonpuria menossa ja maanantaina ultraan...
 
Moi, ja PALJON ONNEA wabisabille sekä anjalle!!!! Hienoa että vihdon ja viimein plussia ja oikein kaksin kappalein!
kiitos kyselyistä muruset, en ole onnistunut pääsemään tänne ollenkaan muutamaan päivään, tai kerran pääsin mutta en pystynyt kirjautumaan. En näytä kovin hyvältä siis tuo uudistus minunkaan mielestäni, ei tämmöisiä database erroreita koskaan ennen ole näkynyt!
Eli siis, punktio meni joten kuten, saalis oli surkea niin kuin oletinkin (2 solua), eli täällä ei ole muuta tehty kuin itketty viime päivät. Meidän alkiot myöskin ihan rupuja, säälistä siirrettiin tänään yksi ja toinen pakkaseen (vaikka kai sekin olisi kannattanut samalla laittaa, mutta mulla niin paha tilanne munasarjoissa nyt punktion (tai minkä lie?) jäljiltä että katsoivat parhaaksi että vain yksi alkio nyt. Vaikka raskaudne mahdollisuudet kuulemma on hyvin vähäiset tällaisella alkiolla.)
Eli nyt sit piinaillaan vaikka toivoa ei pahemmin ole. Miten tämä nyt kiinnittyisi jos kerran meidän top-alkiotkaan eivät kiinnittyneet... :'(
Voi surkujen surku. Tässä nää meidän hoidot nyt sitten kai olivat. Lääkärinkään mukaan ei kannata enää yrittää. Mutta nyt yritän hieman piristyä ja lähden miehen kanssa maalle viikonlopuksi. Siellä saa ainakin parkua rauhassa. Niin joo, meidän piti mennä yksiin häihin huomenna mutta näiden huonojen uutisten ja mun huonon kunnon vuoksi peruttiin. Suurin syy se että mä en nyt kestä yhtä ainuttakaan kommenttia siihen suuntaan että miksi ihmeessä meillä ei vieläkään ole lapsia. Ja häissä kuin häissä niitä tulee aina joku puolituttu tai tuntematon(!) laukomaan.
 
Voi Miisamari... :hug: Olo on varmasti kurja punktion jälkeen ja mielikin hurjan matalalla. Todella hyvä, ettette lähde kärsimään mihinkään häihin! Muista nyt kuitenkin, että rupualkioillakin on plussattu -- ja sun rupu on nyt erityisen vahvoilla, kun me kaikki peukutetaan sen puolesta!!
 
Miisamarille jaksamista!! Saanko kysyä miksi lääkäri on sanonut teille, ettei enää kannata yrittää? Meillehän kaikki on jaksaneet joka siirron yhteydessä tsempata, että kyllä se nyt onnistuu. Vielä ei ole tultu sanomaan, että luovuttakaa jo... Itse tietysti olen sitä miettinyt, että mikä on se raja, jolloin annan periksi. Päätin, että olkoot sitten se 7 yritystä (4 julkisella ja 3 yksityisellä).

Kuulin kaverin kaverista, joka oli onnistunut 15:lla siirrolla. Ilmeisesti lapsettomuuden syy oli diagnosoimaton keliakia, joka oireili vain atooppisena ihona. Kun ruokavalio oli korjattu, niin hoito sitten onnistui - rupusella 3-soluisella.
 
Anja ihan mahtavaa! Paljon onnea :heart:
Jokohan se wabisabin aloittama aalto imaisisi enemmänkin porukkaa mukaansa?

Libby onnittelut hyvästä saaliista ja tsemppiä piinailuun.

Rosmariini toivottavasti nyt näyttävät vihreätä valoa, että pääsisitte jo vihdoin aloittamaan hoidot. Onnittelut seitsemästä viikosta!

Niiskunen tervetuloa takaisin "sorvin ääreen". Kiva että tekin pääsette jo inssiin.

pottu sullekin toivon, että laatu korvaa määrän. En mäkään jaksa uskoa, että siitä mun kuurista olis paljon ollut hyötyä, luulen että saalis tulee olemaan pieni, mut sitä laatua toivoisin.

Armi harmi ettet päässyt heti uuteen yritykseen.

Seinäkukkanen hyvä että menkat ymmärsivät vihdoin alkaa ja pääset aloittamaan hoidon. Mulle clomit teki aikoinaan sen, että kiipeilin ihan seinille.

Miisamari :hug: Toivottavasti se sun rupu, kaikista ennakko-odotuksista huolimatta, onkin oikein sitkeä sissi, ja nappaa kiinni. Tsempit sulle ja halauksia.

toivorikas joo tää uudistus on tosiaan tosi syvältä p***stä :headwall:
 
Onnea wabisabi ja Anja :flower:

ekavekara ja Armi :'( :hug:

Miisamari :hug:

Minä olen jo pari päivää yrittänyt havaita ensimmäisiä raskausoireita, mutta ei mitään :-( Ainoastaan tökkimisestä kipeytyneet rinnat... Molemmissa aiemmissa plussissa oireet aikoivat jo viikkoa ennen plussaa. Yritän uskotella itselleni (huonolla menestyksellä...), että aikaiset oireet johtuivat lääkkeistä ja nyt lääkkeettömässä kierrossa oireet ovat erilaisia. Vielä toinen piinailu viikko jäljellä, mutta olo on aika lannistunut :headwall:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Maanantai 30.8.2010

Solakka Silakka 41/40............2.ivf...............siirto 18.9., testi 3.9.
Frangipani 35/39...................2.iui........................19.8., testi 6.9.
Chloe70 40/43.......................3.ivf...............siirto 23.8., testi 6.9.
Libby 36/36..........................1.ivf................siirto 26.8., testi 8.9.
Miisamari 36/36....................5.icsi.................siirto 27.8., testi 10.9.
pottu70 40/42................5.ivf muuttui iui:ksi........30.8., testi 15.9.
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas.........elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf.....................syyskuu
kt73 37...............................1.ivf........................elokuu
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.......elo/syyskuu
Niiskunen...............................1.iui.......................elo/syyskuu
Sharlin 35/42..............2.siirto luov. munasoluilla..syyskuu
janetski74 35/35...................3.icsi.....................syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf......................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui.....................syyskuu
marinatar 36/36....................4.ivf.....................syyskuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi....................lokakuu
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas........lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui......................lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf......................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.....................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
pekku 35............................2.ivf?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)
 
Viimeksi muokattu:
Anjalle ihanat onnittelut plussasta :flower:

Miisamarille :hug: pahoittelut pettymyksestä! En usko, että olisivat siirtäneet ja pakastaneet, jos ei mitään toivoa olisi. Toivon hippu siis on olemassa, joka voi yllättää.

ON täällä jo PP10. Eilen illalla alkoi ihmeellisen voimakas toispuoleinen päänsärky mikä ei mennyt edes nukkuessa ohi. Myös vatsa kipuili navan alta niin että pisti vähän kippuraan. Aamulla oli pakko turvautua särkylääkkeeseen, että kroppa rentoutuisi. Eli oireita taas on mutta taitaa se tädin turjake siellä luutansa kanssa ootella, että pääsee siivoomaan kohdun ja kaikki lugerippeet käytäviltä. :|
 
Huomenta,
tänään jo PP11, piinaa lähenee loppuaan. Päänsärky meni eilen ohi. Olo ei ole aivan normaali, mutta mitään klassisia raskausoireitakaan ei ole. Suussa hieman outo maku ja luget vähän painaa tuolla alhaalla...
Tein sitten ensimmäisen r-testin. Tulos tuntui negalta, mutta sitten tikussa tuntuu olevan varjo, se ei siis ole aivan blancokaan, eikä haamu. Siinä ei ole selkeää viivaa, ei ohutta eikä paksua, mutta himmeä varjo juuri siinä kohtaa mihin sen toisen viivan pitäisi tulla..
 
Huh huh, Silakka - nyt teet meidän elämän vähän liian jännittäväksi :D Kuulostaa tosiaan lupaavalta, ja jonkinlainen varjo tikussa pp11 onkin ehkä se odotettavin vaihtoehto, jos plussa on tuloillaan!

Voimia muille piinailijoille!
 
Kiitos kaikille, lueskelin kännystä teidän rohkaisevia ja lohduttavia sanoja ja tuntuipa ne tosi hyvältä taas kerran. Olette oikeassa, onhan tässä pieni toivon ripaus edelleenkin.

Luin sisarpalstalta Tyynen kurjat uutiset. Olen todella todella pahoillani jos tilanne on niin huono kuin miltä näyttää! :hug::hug: Olisit todellakin jo ansainnut onnistuneen raskauden kaikkien aiempien kokemusten jälkeen...

Silakalle varovaiset onnittelut, ja kovasti peukutuksia että plussa vahvenee!!

Marinatar, kun meillä aloiteltiin hoitoja, ja vielä tokan icsin jälkeen minäkin ajattelin että ainakin 10 alkionsiirron verran näitä täytyy jaksaa yrittää, että ei voi tietää milloin se onni potkaisee. Mutta en arvannut että hoidot voivat mennä näin huonosti, ja kerta kerralta vain huonommin. Meillä loppuisi rahat ja voimat ihan totaalisesti jos tässä kymmeneen alkionsiirtoon pyrittäisiin... Meillä siis takana jo kuusi ivf/icsi-hoitoyritystä (yksi keskeytetty huonon vasteen vuoksi, yhdessä ei päästy siirtoon, kahdessa pelkkä tuoresiirto, yhdessä tuoresiirto + pas-yritys (alkiot ei selvinneet pakastimesta), ja nyt sitten tämä surkea hoito jossa saatiin vain kaksi munasolua eikä yhtäkään kunnon alkiota. Eli kaikkiaan kuudesta hoitokierroksesta 4-5 alkionsiirtoa. Yhdessäkään hoidossa ei hyvien alkioiden puutteen vuoksi voitu kokeilla pitkää viljelyä. Toistaiseksi ei myöskään minkäänlaisia kiinnittymisyrityksiä, eli ei merkkiäkään että koskaan yksikään meidän aikaansaannoksista olisi jatkanut kasvuaan yli kolmen päivän. Tämmöisellä historialla tuskin kukaan enää kehottaisi hoitoja jatkamaan. Etenkin kun kaikki mahdolliset lääkeyhdistelmät ja hoitometodit on kokeiltu. Meitä on hoitanut kolme eri lääkäriä kahdella eri klinikalla, kaikki ovat yhtä ymmällään siitä miksi alkioiden laatu on niin huono vaikka kaikkien testien mukaan minulla pitäisi olla ikääni nuoremman munasolutilanne. Ja kun katselee tuota tämänkin palstan plussalistaa, eihän siellä ole kuin yksi hlö joka olisi plussannut kolmannen hoidon jälkeen...taitaa olla niin että nämä meidän viimeiset hoidot on tehty vain totuttautuaksemme ajatukseen siitä että meidän eväillä ei lasta pystytä aikaansaamaan. :( Mutta miten sellaiseen ajatukseen koskaan voisi tottua?!

Ne tämänkertaiset alkiot säästettiin lähinnä siksi kun tämä on meidän viimeinen hoito. Saimme itse päättää siirretäänkö vai jätetäänkö homma sikseen (samantasoiset alkiot edellisissä hoidoissa on heitetty menemään). Päätettiin että pelataan tämä kortti nyt loppuun asti, annetaan nälle pikku ruppanoille mahdollisuus. Vaikkakin mitä todennäköisimmin se vain siirtää sitä Isoa Surua parilla viikolla eteenpäin, ja kaupan päälle saa vielä kestää inhat luge-sivuvaikutukset... mutta onpa nyt sitten kaikkemme ainakin yritetty, ei tarvitse jälkikäteen jossitella.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Miisamari, toivon niin, että se teidän rupunen on oikea sisupussi! :hug: Meidän kahdesta siirrosta yritystä kiinnittymiseen oli tapahtunut nimenomaan siinä siirrossa, jossa alkio ei ollut kovin hyvä. Seuraavassa parempilaatuinen alkio ei ollut edes yrittänyt. Joten mistä niitä tietää!
Ymmärrän hyvin miltä sinusta tuntuu, samassa suossa ollaan.
Meillä menossa viides ICSI, joista kahdessa ekassa ei yhtään siirtokelpoista alkiota. Nyt tuntuu siltä, että tämä on meidän viimeinen yritys. Lääkärikin on sanonut suoraan, että tämän enempään ei voida tehdä eli tällä samalla kaavalla voidaan vaan yrittää. Ehkä yritämme seuraavaksi alkiosiirtoa, tai luovutettuja munasoluja. Elämä tyystin lapsettomana tuntuu meistä tällä hetkellä mahdottomalta ajatukselta. Tuntuu kuitenkin tosi vaikealta tehdä päätös jatkosta, ehkä päästää irti luotettavasta klinikkasuhteesta ja hypätä taas johonkin tuntemattomaan mistä ei ole mitään takeita. Ehkä tiedossa on vain lisää tuskaa ja rahan menoa. Huomenna on punktio, voi per..le että pelottaa.

Solakka Silakka, voi kunpa varjo olisi lupaus plussasta!
 
Ymmärrän Miisamaritunteesi. Ja samaa olen miettinyt itsekin - nyt neljänteen hoitoon lähdettäessä. Eli onko tässä järkeä yrittää kovin montaa kertaa enää, kun suht hyvätkään alkiot eivät ole kertaakaan edes yrittäneet kiinnittyä. No, ostimme 3:n hoidon paketin yksityiseltä ja julkisella on vielä 1 jäljellä, joten ne tietenkin katsotaan. Siihen kyllä sitten loppuu meidän yritykset - jossain vaiheessa on pakko sanoa, että nyt riitti ja yrittää hahmottaa elämä siitä eteen päin.

Toivon teille ihan hirvittävästi pientä ihmettä!!! Samaa myös toivon muille piinailijoille ja perästä tulijoille. Minä menen huomenna ekaan ultraan yksityisellä ja toivon, että uusi klinikka saisi mun kropasta irti enemmän kuin julkinen. Mutta realisti minussa kyllä yrittää miettiä myös sitä todennäköisempää vaihtoehtoa..
 
potulle onnea huomiseen puktioon, peukut pystyssä, että saatte hyvän tuloksen.
Miisamarille voimia piinistelyyn. Kyllä sitä aina välillä ihmettelee, että miksi meitä näin koetellaan.. päätös hoitojen kokonaan lopettamisesta tuntuu niin raskaalta, että itse ainakin olen ajatellut, että tarvitsen ammattikuuntelijaa, jos niin käy..

Osaako joku kertoa kuinka nopeasti PAS:n jälkeen, kun on lopettanut lääkkeet on menkat tulleet? Onko joku jolla on ollut PAS:ssa Zumenon+Luget..?

Mites Ekavekara olet selviytynyt tästä pettymyksestä..? Kuinka voit?
 
Kiitos teille kaikille ihanista onnitteluista! Yritin jo aiemmin kirjoittaa mutta systeemi ei päästänyt sisään.

Samalla tuntui niin pahalta lukea sun viestiä Miisamari. Melkein hävetti tämä oma onnekkuus. Miksi tämä on niin täysin sattumanvaraista ja epäreilua? Toivon täysillä että teidän ruppanat ratkaisee ongelman - kuten sanottu, mahdollisuus on yhä olemassa. Siihen uskominen on varmasti osin ahdistavaakin, mutta me voidaan kyllä uskoa sunkin puolesta.

ON: Täytyy sanoa että olo on kyllä äärimmäisen hermostunut. Vahtaan jokaista pientä tuntemusta, ja suurimman osan ajasta on aivan mahdotonta uskoa siihen että tämä nyt voisi olla tässä. Kehitän kaikenlaista: nyt pelkään sitä, että kun lopetan luget maanantaina, raskaus päättyy siihen. Miten teillä on lääkitystä sovittu jatkettavaksi plussan jälkeen?

Taidan minäkin taustapiruilla täällä vielä hyvän aikaa. Tuntuu etäiseltä tuo odottavien äitien maailma, ja toisaan noilla muilla palstoilla on niin nuoria naisia. Tuntuisi edelleen tärkeältä puhua samoja asioita pohtineiden kanssa.
Mietin, että voisko perustaa tälle pinolle jonkun plussapinon, mihin täältä voisi "siirtyä". Tai onko sellainen jo, enkä vain löytänyt?
 
Miisamari pidetään sitä pientä toivon ripausta vielä yllä ja toivotaan, että se teidän ruppana on oikein sinnikäs tyyppi :hug:

pottu tsempit huomiseen! Toivotaan että saalis on oikein laadukas.

Chloe miten piinailu sujuu? Mitkä on fiilikset?
 
Miisamarille ja marinattaralle jaksamista ja toiveikkuutta kaikesta huolimatta!

Potulle peukutuksia punktioon!

On niin murheellista lueskella kaikkien pitkään hoidossa olleiden jatkuvista pettymyksistä. Itse kun olen vielä ihan hoitojen alussa, ja nytkin jo välillä epätoivoinen olo.. Ei voi edes kuvitella, miltä tuntuu sitten, kun se ties-kuinka-mones hoito epäonnistuu. Urheita ootte! :hug:

Silakalle toivon vahvistuvia haamuja!

Hiiripöllölle hermoja piinailuun, älä töki liikaa. ;)

Anja, tota mäkin oon miettiny, vaikken ikinä ookaan plussannut.. Miten sitä ees uskaltaa plussasta iloita, kun pelkää vaan, että jospa kaiken tän jälkeen se onni ei kestäkään.. Ja silti pitäis tietty olla stressaamatta, ei kai sekään hyväks voi olla.
 
Pottu, paljon onnea punktioon, toivon hyvää tulosta! Mullakin elämä lapsettomana tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Mies ei ainakaan toistaiseksi ole lämmennyt yhtään sijaisperheydelle, adoptio vaikuttaa tässä iässä aika mahdottomalle projektille, joten kai ne lahjasolut on seuraavaksi otettava harkintaan. En kyllä tajua kuinka näitä hoitoja niilläkään enää oikein jaksaa. Tuntuu että alkaa olla piinailut piinailtu kohta mun osalta. Ei vaan jaksa tätä samaa ilman että koskaan mitään tuloksia. Tuntuu että joka kerran piinaillessa suree samalla kaikkia niitä edellisiä pieleen menneitä kertoja, ja painolasti vain kasvaa kerta kerralta...
 
Tuo oli hyvin sanottu - että jokaisella kerralla suree myös niitä edellisiä pettymyksiä. Se on juuri noin! Mun mies ei innostu adoptiosta. Itse voisin sitä harkita, vaikka tällä iällä se tosiaan tuntuu ikuisuusprojektilta. Etenkin näiden hoitojen jälkeen..Asun ulkomailla enkä tiedä mitään sijaisperheenä toimimisesta täällä. Ja lahjasolut.. ne tietäis lisää hoitoja. Me ollaan mietietty muuttoa ulkomaille. Mulle se olisi pako arjesta ja uusi alku, lapsettomana.
 
Pottu, toivottavasti punktio meni / menee hyvin...

Miisamari ja Marinatar, ymmärrän hyvin, ettette jaksa hoitoja ikuisesti. Itsellä oli samanlaisia ajatuksia tämän kuluneen hoidon aikana. Lopulta sitä on vaan henkisesti, fyysisesti ja rahallisesti ihan loppu... Olisin itse miettinyt seuraavaksi (ja saatan ajatella vieläkin, jos tässä ei käy hyvin...) itsenäistä adoptiota suoraan ulkomailta. Mutta miehessä olisi kyllä ylipuhuttavaa idealle. Hän on nyrpistänyt nenäänsä ihan kaikelle vieraalle sijaisperheistä adoptioon ja luovutettuihin soluihin. Monet ystäväni ovat sanoneet samaa miehistään (vaikka poikkeuksiakin on). Mulle on tullut mieleen, että mikäköhän tuota miessukupuolta oikein vaivaa - ehkä ne on geneettisesti ohjelmoituja lisääntymiseen just omilla soluilla... taikka eivät ole vain yhtä epätoivoisia kuin me naiset.

Hiiripöllö, Frangipani ja Silakka - miten loppupiinailu etenee?

Anja, mulla on ihan yhtä epäuskoinen ja hermostunut olotila kuin sulla. Olin ihan varma, että menkat alkavat kun Crinone loppuu (perjantaina) ja meinasin jo soittaa klinikalle että saisinko please Lugeja ihan varmuuden vuoksi, vaikka olikin tuoresiirto kyseessä... En ainakaan löytänyt tältä palstalta plussanneiden omaa palstaa (kympin hoidoilla oli joku piinailu ja plussa -palsta kesällä, mutta se näyttää nyt kuihtuneen). Ehkä voitaisiin perustaa sisarpalsta kunhan plussia vielä ropisee muutama. Ja niitähän tulee ropisemaan, eikös joo! =)

Ekavekara, miten menee??
 
Marinatar, myös meillä on harkittu ulkomaille muuttoa. Ei pelkästään tämän lapsettomuustilanteen vuoksi vaan myös miehen työn vuoksi. En tiedä mitä minä siellä tekisin ja olisiko elämä lapsettomana muualla sen kummempaa kuin täällä mutta uusi raikas alku kyllä houkuttaisi...muutoksista saa energiaa.

Wabisabi, tuo itsenäinen adoptio alkoikin kiinnostaa, olisiko sinulla siitä jotakin infoa/linkkejä, tai siis mistä olet ylipäänsä saanut idean? Itse en ole kuullut siitä mitään muuta kuin että aika mahdoton projekti on (lukenut jonkun kokemuksista vuosia sitten), lapsen tuominen suomeen ei meinaa millään onnistua.

Anjalle ja wabisabille tsemppiä piinailu-kakkos-vaiheeseen (vai miksi sitä kutsuisi...). ONko teillä varhaisultrat jo varattuna?

Mitenkäs Chloe voi?
 

Yhteistyössä