35+ Lapsettomat

:hug: ja :heart: !!!!

Ihana uutinen, kertakaikkiaan! Nyt vaan pää kylmänä, päivä kerrallaan eteenpäin, niin kuin itsekin totesit!

Meille muille vaan pitkää pinnaa/piinaa ja Banskun perässä plussaan!!

Saara10, älä turhaa kammoile pistämistä. Se ei oikeasti tunnu yhtään miltään! Vaikka me kaikki ollankin eri kivunsiedolla varustettuja, niin en ole kuullut kenenkään sanovan että se tuntuisi edes hyttysen pistolta. Kaikille kovasti jaksuja ja pidetään toisiamme pystyssä!

Voimaa kaikille!!! :heart:
 
Aivan mielettömän suuri :hug: ja onnea. Ihan vedet silmissä onnesta soikeana kirjoittelen, kun vihdoinkin saatiin tänne noin hienoja uutisia :heart:

Mulla oli tuoresiirron plussasta menkkamaisia kipuja, rinnat aivan hirmu kipeenä, vuotoakin tuli ja siitä huolimatta terve tyttö vuonna 2004.
Siis aivan upeeta tuo teidän plussa.
Nyt tuntuu siltä, että meillä kaikilla on paremmat mahdollisuudet onnistua.

Saara10 tervetuloa joukkoomme.
Tuttua tuo piikityksen pelkääminen. Pystyin vasta toisella hoitokierroksella pistämään itteäni. Ei muuten tunnu ihan oikeesti miltään, niinkuin Jäyhiskin totesi. Ottaa tiukasti vaan makkarasta kii ja pistää... :)

Hermoja riistävää tämä hoitorumba todellakin on, mutta jos tuloksena saadaan nyytti kainaloon niin kannattaa... ja jos ei nyyttiä tule, niin on ainakin tehnyt kaikkensa sen eteen.

Tuntuu todella tyhmältä, että kaiken tämän piinan, kivun, itkun, piikittelyn ja salailunkin jälkeen joudumme vielä miettimään ja sumplimaan, että miten saataisiin töistä vapaata ultriin, punktioihin ja siirtoihin...


:hug: ja onnea meille kaikille tuleviin koitoksiin.
 
Nyt uudet isot tosionnittelut Bansku! Jo tähänkin pinoon tarvitaan plussia ja uskonvahvistusta meille muillekin. Näistä sitä saa!! Ja nyt vaan rauhallisesti odottelemaan ekaa ultraa. Virtuaaliskål!

Saara, täällä on kanssa vasta ensimmäinen pistoskierto menossa ja kaksi päivää Pregnyl-kynällä taiteilua. Aloitus pelotti, mutta eilen pistin jo itse reippaasti
:LOL: Seuraava neulakoko Orgalutranissa vähän jännittää, mutta eiköhän siitä selvitä kunnialla kuten muutkin. Melkoisen työkalupakin nuo erilaiset lääkkeet ja pistimet kyllä vaativat :) Meillä muuten klinikalta ehdotettiin, että jos solut eivät suosiolla jakaannu ja hedelmöity, he tekevät suoraan icsin. Totesimme, että mitä vaan, kunhan saadaan tietoa ja syntyisi jotakin siirtokelpoista.. En osaa kuvitellakkaan vielä, millainen henkinen esterata tässä on edessä odotusten ja pettymysten kanssa. Nyt kun asioille tehdään oikeasti jotain, ovat odotukset suuremmat kuin pitkän luomuyrittämisen jälkeen.

Viikonloppuja ja jaksamisia kaikille!
 
Banskulle isot lämpimät onnittelut! Mielettömän hieno uutinen!

Ja arvatkaa, minullakin on teille iloisia uutisia ;) Meidän toinen icsi kierron tuotti mustikkasadon ja aamun testissä oli selkeä plussa! Mies on onnesta ihan sekaisin, kuulemma töistä ei tule mitään. Tämä on hänelle ensimmäinen vauvanodotus.

Toivottavasti tätä onnea jatkuu pitkään. Mutta toistaiseksi aioin ottaa joka päivästä ilon irti. (No, kohta se ehkäpä ole enää niin iloista, mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät...)

Toivottelen osaltani plussatuulia teille kaikille!

Auringokukka ja Mustikat
 
Hei !
Onnittelut vielä Banskulle ja onnittelut myös Auringonkukalle !!!!!!!!!!!!
Itku melkein tuli kun luin teidän viestejä, onnea :heart:
Taitaa Synarela vaikuttaa, kun tippa tulee silmään tosi usein.
Mukavaa viikonoppua kaikille ! Ja plussa tuulia !
Huomenna vietetään tyttöjen iltaa, mies lähtee työmatkalle. Yes ...
t.maariaa
 
Ihanaa Bansku ja Auringokukka!!! Kumpaisellekin hurjan lujat onnitteluhalit :hug: :hug: Tulee oikein kyynel silmään, kun ajatusta alkaneesta raskaudestanne ajatteleekin. Ihanaa!!! Vihdoinkin te saatte ne kauan kaivatut nyytit syliinne :heart: Muistakaa tosiaan ottaa jokaisesta päivästä kaikki irti! Nauttikaa!

En muista kerroinko teille silloin viime keväänä, että Naikkarin lääkäri kertoi minulle läksiäispuheessaan, että markkinoille on tulossa joku uusi stimulaatiolääke. Olin silloin vastaanotolla niin tunteideni vallassa etten tajunnut kysyä uutuuslääkkeen nimeä. Oletteko jo kuulleet jostain uudesta tropista? Ja miten se mahdollisesti eroaa nykyisin käytössä olevista? Olen utelias, koska minun tapauksessani kaikki uusi otetaan enemmän kuin mielellään vastaan (= raskautumisprosentti viranomaisten määrityksen mukaisesti alle 20% -> ei kannata hoitaa ainakaan julkisella puolella).

Snow White

 
Täällä ilmoittautuu myös yksi lähes 35vee (täytän loppuvuodesta), mies on samanikäinen. Ehkäisy on jätetty kokonaan pois 3 vuotta sitten ja tosissaan alettiin ovis-tikkujen kanssa yrittämään ehkä noin 2 vuotta sitten. Itsellä parikymppisenä diagnisoitiin lievä endometrioosi joka leikattiin kokonaan pois laporoskopialla vuosia sitten. Ilmeisesti tämä endohistorian takia pääsimme kuitenkin julkiselle hoitoon oikeastaan heti kun otin yhteyttä vuosi sitten. Diagnoosimme on selittämätön lapsettomuus. Varjoaineella on tutkittu munajohtimien olevan auki eikä mitään muutakaan häikkää minussa. Miehen simpat ovat hieman alentuneet ( ei pahaa ongelmaa).

Clomeja söin aluksi 4 kiertoa joista viimeinen inssin kanssa. Sen jälkeen aloitin puregon injektio/pregnyl-hoidot, joista toisen inssi tehtiin keskiviikkona. Ensimmäinen meni aivan käteen lääkärin mokailun takia; laittoivat mut pistämään irrotuspiikin egun ollessa vain 15mm (enkä silloin vielä osannut itse sanoa asiaan mitään). Tällä kerralla ajoitus oli sitten lääkärin mukaan todella otollinen. Saa nähdä...vähän pessimismi painaa, mutta yritän pitää mielialaa korkealla ja toivoa yllä :D
 
Hei kaikille!
Olen 39-vuotias kaksi ICSI:ä läpikäynyt lasta toivova nainen. Mieheni on samanikäinen, eikä meillä kummallakaan ole lapsia ennestään. Löysimme toisemme vasta reilu kaksi vuotta sitten, mutta aika nopeasti tiedettiin, että tämä on tässä ja vauvakin olisi saanut tulla heti viimekesäisten häiden jälkeen. Mutta niin ei vaan käynytkään...

En saanut viime syksynä kertaakaan ovulaatiotestillä positiivista ja siksi aloin puuhata meitä tutkimuksiin. Juuri ennen tutkimuksiin menoa (yksityiselle) sain ensimmäisen plussan ovulaatiotesteillä. Menimme kuitenkin testeihin, vaikka itselläni oli hyvin varma olo, ettei mitään tule löytymään. Osasin aavistaa oikein, mutta vain omalta osaltani. Minun puolellani ei testien mukaan pitäisi olla mitään syytä lapsettomuuteen, mutta miehelle ei käynyt yhtä hyvin. Shokki oli minulle todella suuri, kun lääkärin tuomio oli suoraan ICSI-hoitoihin siittiöiden heikon laadun takia. Vain 1% oli normaalimuotoisia ja myös liikkuvuus oli alentunut.

Läksimme pikaisesti liikkeelle ja ensimmäisen lyhyen kaavan hoidon tuloksena oli vain 3 munasolua, joista kaksi jakautui normaalisti ja siirrettiin 6-soluisina. Tulos oli puhdas nega ja itseasiassa tiputtelu alkoi jo monta päivää ennen testin tekoa. Nyt toisella pitkällä kaavalla tehdyllä yrityksellä saatiin jo 10 munasolua, mutta siirtokelpoisiksi kehittyi vain kaksi, joista toinen oli hyvä 9-soluinen. Molemmat siirrettiin ja odotukset olivat kovat. Myös jännitys ja pelko oli ensimmäistäkin kertaa suurempi, sillä tiesin mitä odottaa. Ja sieltähän se tiputtelu viime viikolla alkoi. Perjantaina tein testin ja negatiivinenhan se oli.

Nyt ollaan käyty syvimmät syöverit jo läpi ja olo alkaa helpottua. Mutta pari viime päivää olivat kyllä järjettömän vaikeita. Välillä itkin ja välillä olin niin mielettömän vihainen, että ihan itseäni pelotti. Kellekään ei tehnyt mieli puhua mitään, ja mieshän sen sai tietysti nahoissaan tuntea.

Yritämme ehdottomasti vielä uudelleen ainakin pari kertaa, sillä oman lapsen kaipuu on valtava. Alussa vaikealta tuntui itsensä piikittäminen, mutta nyt ajan kanssa vaikeaksi on osoittautunut ihan muut asiat: omat toiveet ja pelot, toisten odotukset ja kommentit jne. Miten pahalta tuntui palata pitkältä kesälomalta töihin ja huomata toisten katseet, jotka selvästi tarkastivat vatsanseutuani. Töissä en ole asiasta kertonut ja muutenkin kerta kerralta haluan kertoa edistymisestä aina vain harvemmille ihmisille, ettei tarvitse sitten kertoa taas siitä epäonnistumisesta. Tuttuja asioita varmaan teistä monille.

Onneksi tänään on ollut jo hieman parempi päivä. Nyt yritän rauhoittua ja levätä. Jatkosuunnitelmia mennään lääkärin luo tekemän parin viikon päästä.

Uskoa, toivoa ja voimia teille kaikille!
 
Tervetuloa uusille! Meidän pinoonhan mahtuu, vaikkei tänne lapsettomuus-osioon kenenkään toivoisi joutuvan. :heart:

Tsemppiä Jazero, tiedän tuon surun ja vihan tunteen, kun kovasti alkaa toivoa ja plussaa ei tulekaan...

Auringonkukka-pömppikselle lämpimät onnittelut! :flower:

Bansku, tulehan kertomaan miten raskautesi etenee. Oli se niin hieno uutinen, että kelpaa uutisoida edelleen :heart:

Eilen juttelin tästä lapsettomuudesta ja lahjasoluhoidoista kummilapseni äidin kanssa ja hän tarjoutui luovuttajaksi, jos ei muuten hoitoon päästä. Ikää hänellä on jo 36, mutta se ei estä luovuttamista, kun olisi "oma luovuttaja" ja tiedämme riskit, joita ikä tuo tullessaan. Katsotaan, miten asia etenee...

Kaikille hoidoissa oleville tsemppiä ja onnea! Eiköhän pinomme plussahana viime viikolla avattu!

Voikaa kaikki hyvin,
Hilde :wave:
 
pitkästä aikaa :wave:
Bansku - OnneaOnneaOnnea..Ihana uutinen :flower:

SnowWhite - Sinä olet ollut Naikkarilla hoidoissa..Kerrotko vähän millaista on ollut? pettiin sitten hoidot yksityisellä kun rahat loppui totaalisesti(3IUI:ta, 1IVF ja 6PAS:sia siellä tehtiin)ja pakko oli siirtyä sitten kunnalliselle puolelle.
Nyt kun olen lueskellut ja kuullut monilta että kunnallisella hoito on persiistä..Pitääkö paikkaansa?
Tiedätkö tekee ne siellä lyhyellä kaavalla ja pitkää viljelyä? Se tietenkin selviää sitten kun mennään sinne mutta olisi kiva tietää jo etukäteen koska olen päättänyt että JOS sieltä sanotaan että tekevät vain pitkällä kaavalla ja lyhyellä viljelyllä eli sen 2pvää niin en mene sinne ollenkaan vaan sitten säästetään rahaa ja ensi-vuoden puolella uudelleen yksityiselle tai sitten lopetetaan kaikki.

Jazero - Tervetuloa mukaan. Itse kirjoittelin tänne enemmän tuossa viime talvena kun hoidot oli päällä mutta nyt olen vain käynyt lukemassa ja taas aktivoiduin kun hoidot alkaa(siis jos alkaa)
Meille on tehty 3 IUI:ta, 1 IVF sekä 6 Passia joista saldo oli yksi kohdunulkoinen 08/07 sekä keskenmeno 02/08...(nyt useimmin) tekee mieli laittaa hanskat tiskiin mutta kuitenkin se pienen pieni toive on jossain tuolla pääkopassa: että JOS sittenkin...
Meille tehtiin tuo IVF lyhyellä kaavalla ja siitä tuli sitten 40 follia joissa 30 munasolu ja 18 hedelmöittyi..siksi noita passeja tehtiin noi paljon. Siitähän sitten tuli tietenkin hyperi ja olin sairaalassa tipuksessa.
Tässä meidän lyhennetty hoitotaipale. Ehkä se luoja meillekin sen pienen joku päivä suo


:heart: :della Jannika
 
Tervetuloa Jazero, vaikka niin kuin jo todettiin ei tänne palstalle toivo kenenkään joutuvan, mutta samassa tilanteessa olevien kanssa kommunikointi kyllä auttaa näihin iloihin ja suruihin.

Tervehdys Jannika07 pitkästä aikaa! :wave: Me olemme olleet julkisella puolella hoidoissa ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen, tosin vaikea verrata mitä se olisi ollut yksityisellä. Tosin meille on punktio ja nyt PAS tehty ostopalveluna yksityisellä, mutta hehän oikeastaan vain silloin suorittavat toimenpiteet ja julkinen puoli määrää tahdin. Olen kyllä ymmärtänyt, että julkisella tehdään yleisemmin pitkällä kaavalla...

(.) Eipä tässä mitään erityisiä oloja ja oireita ole. Minulla oli viime viikolla pp13 ja pp14 päänsärkyä ja sitten pp15 ja pp16 aamupäivän sellainen krapulainen olo. Viikonlopunkin sitä krapulaista oloa oli vähän, mutta tänään ei sitten oikeastaan minkäänlaisia oloja aamupäivällä. Johan sitä taas ehti panikoimaan, että tässäkö tämä sitten oli... lueskelin töistä tullessani netistä alkuraskauden oireista ja hieman rauhoituin, kun silmiini osui teksti kuinka oireet voivat yhtäkkiä hävitä ja sitten taas palata... Rinnat on kyllä arat ja isontuneet ja pieniä nippailuja vatsassa silloin tällöin. Varhaisultra on kahden viikon päästä, että sitten vähän tietää enemmän, jos sinne asti päästään... Sitä on jotenkin kauhean vaikea tajuta sitä, että tässä nyt sitten ollaan raskaana.

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Taisin onnistua jälleen säheltämäään tämän tekniikan kanssa, mutta toivottavasti keskeneräinen viesti jää ilmestymättä ruudulle. Eli aloitetaanpa uudelleen

Uusille tervetuloa.

Jazero Lukiessani viestiäsi eli kovasti kokemustenne mukana. Syvien pettymysten jälkeen olette kuitenkin selvästi menossa eteenpäin ja suunnittelemassa tulevaa. Se kuulostaa hyvältä. Olet muuten oikeassa noissa mietteisssäsi toisista ihmisistä ja heille kertomisessa. Itse en ole meidän prosessista kertonut kenellekään juuri sen vuoksi, että se vain lisäisi paineita (joita on ihan riittämiin ilmankin) ja sitä kautta pettymyksen tunteita. Jollekin kuitenkin on tarve kertoa ja onneksi täältä löytyy samassa tilanteessa olevia kanssakulkijoita! Kukapa toinen ymmärtäisi tilannetta yhtä hyvin.

Hillevi luin joitain aikaisempia viestejä ja siellä törmäsin viesteihisi, joissa kerroit kilpirauhasen vajaatoiminnastasi. Millainen TSH arvosi oli alunperin? Onko se alentunut ilman lääkkeitä pelkästään akupunktion avulla? Minulla arvo on reilusti yli kolme, mutta lääkärin mukaan asia on ok eikä sille tarvitse tehdä mitään.

Ihan kaikille voimia ja uskotaan postitiivisiin tuloksiin!
 
Hei kaikille,

Saara, kilpirauhasarvo ja juuri kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttavat tutkimusten mukaan raskaaksi tuloon mm. hormonien kautta, mutta jotenkin myös niin, että alkion kiinnittyminen voi olla hankalampaa vajaatoimintaisilla.
Suomessa normaalin TSH-arvon rajat ovat 0,5-4 mutta joissain muissa maissa yläraja on pudotettu 2,5:n, koska kolmen yli olevat arvot saattavat jo kertoa vajaatoiminnasta. Suomessa edelleen lääkärit yleisesti käyttävät näitä vanhoja arvoja, eivätkä edes lapsettomuuslääkärit tiedä tästä - valitettavasti.

Minun TSH arvoni oli keväällä 3,6 ja kävin lapsettomuuteen ja sisätautiasioihin perehtyneellä lääkärillä, joka kirjoitti minulle Thyroxin-reseptin. Korkean arvon löytymisen jälkeen kävin kolme kertaa erittäin osaavalla akupunktiohoitajalla (kerran viikossa) ja kun TSH testattiin uudelleen, se oli 1,1. Tässä arvossa se on nyt pysynyt pelkällä akupunktiolla. Käyn kerran viikossa pistettävänä, ja samalla hoidetaan useampaa "vaivaa".

Lääkäri, jolla kävin, oli sitä mieltä että TSH 3,6 kannattaa yrittää saada matalammaksi, jos raskautumistoiveita on, mutta lääkemäärä olisi hyvin pieni, eikä sitä tarvitsisi käyttää kuin jonkin aikaa - ei missään tapauksessa loppuelämää - kuten vaikeissa vajaatoimintatapauksissa.

Banskun tuntemukset kuulostaa ihan oikeilta :heart: :heart: Tsemppiä ja rauhallista mieltä varhaisultraan saakka!

Kiva kuulla myös sinusta Jannika pitkästä aikaa!

Hyvää viikkoa kaikille! :wave:
 
Vielä onnittelut kertaalleen Banskulle ja Auringonkukalle!! Uskoa tosiaan meille muillekin. Ja ihanan normaaleilta Bansku nuo ensioireesi kuulostavat.

Tervetuloa myös uusille Lumikille ja Jazerolle. Täälläkin allekirjoitetaan Jazeron ajatukset siitä, että piikittely ja nämä fyysiset asiat eivät ole niin pahoja kuin henkiset ruhjeet. Fyysistä kipua voi hallita, tietoa vai etsiä ja lääkäriltä kysyä, mutta henkiseen puoleen on usein lääkkeenä vain kärsivällisyys ja usko hoitojen onnistumiseen. Ei mitenkään helppoja asioita muistaa pahimpien pelkojen ja itsesäälin keskellä..

Lumikki sivusit tuota liian pientä follien kokoa ensimmäisessä hoidossa. Täällä pelkään vähän samaa. Minulla punktio aikaistui kahdella päivällä, kun kaksi follia oli jo 18 mm. No, ne muut olivat 13-15 mm 4 kpl ja sitä pienempiä useampia. Näin maallikolle kuulostaa, että suurin osa ei vielä voi olla kypsiä eli talteen ei tulla saamaan montakaan yksilöä ja jos niistä vielä matkalla osa karsiutuu, voi tulos olla aika laiha.. No, näin kai se pitää ensimmäisellä kerralla vaan testata. Lääkäri kuitenkin sanoi, että noiden johtofollien mukaan eletään.

Onko muilla kokemuksia siitä, että pienemmistäkin folleista on saatu hyvä soluja? Rohkaiskaa nyt vielä myös siitä, että punktiosta selviää hengissä. Eka kun on vasta tulossa tällä viikolla.. :eek:

Saara, myös minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, jota pyysin itse tutkimaan, kun lasta ei kuulunut ja muitakin oireita löytyy. Mulla TSH arvo oli hoitamattomana 7 ja nyt se on lääkityksellä laskenut 0,2:een. Tästä on tosi paljon eroavia käsityksiä. On tapauksia, joissa kilpparipotilaat raskautuu ihan normaalisti eikä ongelmia ole. Toisilla se taas vaikuttaa hormonitoimintaan, ja hedelmättömyyshoidot korjaa tätä hyvin. Hankalinta taitaa olla tuo alkion kiinnittymisongelma, jota ei pystytä vielä lääketieteen keinoin auttamaan. Monimutkaista eikä ihan yksiselitteistä, ihan kuten Hillevikin totesi. Itse pelkään juuri tätä kiinnittymisasiaa, koska mikään muu ei toistaiseksi ole selittänyt meidän lapsettomuutta.

Tuli muuten mieleen, pitäisikö meidän tehdä "lista" siitä, ketä täällä on ja missä vaiheessa mennään? Ehkä helpottaisi vähän tilanteiden muistamista ja uusien kärryille pääsemistä. En miten se pitäisi tehdä, joten laitan tähän omat tietoni, kopsatkaa ja jatkakaa jos siltä tuntuu.

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-kierto menossa, punktio ke tai to.
 
Onnittelut Auringonkukka!!!! :hug: Ihana uutinen! Kyllä tuo on oikeasti mannaa lukea, että myös meidän pinossa alkaa tapahtua!!! Toivotaan, että meistä mahdollisimman moni tulee sinun ja Banskun berässä!

Kirjoittelinkin tuonne syyskuun hoitolaisten puolelle, että on ollut nyt suhteellisen rankkaa aikaa enkä ole kauheasti jaksanut palstaillakkaan. Luulen, että tilanne alkaa nyt korjaantua, sillä teidän kirjoitustenne lukemisesta saan aivan yllättävää voimaa! Kiitos teille kaikille, että olette olemassa! :heart:

Aloitin Puregonin pistämisen sunnuntaina ja ensimmäinen ultra on tulevana perjantaina. Vatsassa nipistelee aika ajoin, joten ilmeisen hyvin on lääke alkanut tehoamaan. Normaalia herkempi mielentila on ollut tänään, liekö sekin Puregonin aikaansaannosta. Toivon että kaikki menee hyvin nyt, kun kokeillaan tätä lyhyttä kaavaa! Että saataisiin nyt pakkaseenkin jotain! En osaa kopsata tuota Vaahtiksen aloittamaa listaa, joten kirjoitan omani vaan siihen jatkoksi... Jos joku viisaampi vaikka sitten kopsaisi tämän listan alun!? Kuulemisiin ja tsempit kaikille!!!!

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-hoito menossa, punktio ke tai to.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Toinen IVF/ICSI -hoito menossa, lyhyt kaava, punktio ja siirto vko 37.
 
Moikka ! Kohta sumuteltu 2 vkoa, ensi viikolla ultra VL:ssä ja katsotaan milloin pääsen piikittelemään Puregonia. Punktio suunniteltu viikolle 38.
Meillä yritys aloitettu 03/04 minä 38(pian 39) ja mies 37 v, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä. Selittämättömiä kuulemma ollaan
Hoidot aloitettu 2005. :headwall:
Sain tänään verikokeen tulokset tsh oli 0,80 ja t4v 17. joten arvot olivat laskeneet tosi hyvin.
t.maariaa :heart:
 
Hei kaikille, uusille ja vanhemmille!

Maariaa, hienot kilpirauhasarvot sinulla - kunpa nyt tärppäisi :heart:
Jäyhikselle ja Vaahtikselle myös paljon onnea hoitoon :heart:

Täällä ei uutta, akupunktiossa käyn ja kerään voimia ja rahaa seuraavaan hoitoon, joka ehkä on lahjasoluhoito...

Listamme:

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-hoito menossa, punktio ke tai to.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Toinen IVF/ICSI -hoito menossa, lyhyt kaava, punktio ja siirto vko 37.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / jonossa
 
Hei vaan naiset!

Jähyhis ja Vaahtokarkki kovasti onnea hoitoihin.

SUURKIITOS Hilleville ja Vaahtokarkille vastauksista noihin kilppariasioihin. Olenko ymmärtänyt Hillevi oikein, että käyt akupunkitossa edelleen, myös hoitojen aikana? Meillä on samat TSH-lähtöavot ja niinpä rohkaisevan esimerkkisi innoittamana varasin minäkin ajan ja ensi viikolla olisi ensimmäinen kerta.


Listamme:

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-hoito menossa, punktio ke tai to.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Toinen IVF/ICSI -hoito menossa, lyhyt kaava, punktio ja siirto vko 37.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / jonossa


Saara10 41/43 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito alkamassa, lyhyt kaava, punktio ja siirto syyskuun loppupuolella
 
Hei Saara,

Lapsettomuutta hoitavassa akupunktiossa ei kannata käydä hoidon aikana - tai kannattaa käydä akupunktiokuuri loppuun ennen kuin menee ivf-hoitoon. Lapsettomuusakupunktiossa pistetään alavatsaan, stimuloidaan ihan näitä lapsentekovehkeitä ja jos hoitoa jatketaan raskauden mahdollisesti alettua, voi tulla keskenmeno. Mutta rentoutumassa tai unettomuuteen akupunktiossa voi kyllä käydä ivf-hoidonkin aikana, jos se hoitajasta on ok. Me olemme nyt ivf-hoitojonossa, eli emme juuri nyt hoidoissa. Seuraavaan ivf-hoitoon saakka käyn akupunktiossa. Toivottavasti sinäkin saat avun akupunktiosta :heart:

Toiveikasta torstaita kaikille,
Hilde :wave:
 
:attn: Listamme torstaina 28.08.08:

Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-hoito menossa, punktio ke tai to.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Toinen IVF/ICSI -hoito menossa, lyhyt kaava, punktio ja siirto vko 37.

Hillevi 44/45v / yritystä 2003 / ikä + miehellä normaalia vähemmän normaalimuotoisia simppoja / 3 IUI, 2 IVF ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa / jonossa


Saara10 41/43 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito alkamassa, lyhyt kaava, punktio ja siirto syyskuun loppupuolella.


Jannika07 37v/33v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08


 

Yhteistyössä