Vielä onnittelut kertaalleen
Banskulle ja
Auringonkukalle!! Uskoa tosiaan meille muillekin. Ja ihanan normaaleilta Bansku nuo ensioireesi kuulostavat.
Tervetuloa myös uusille
Lumikille ja
Jazerolle. Täälläkin allekirjoitetaan
Jazeron ajatukset siitä, että piikittely ja nämä fyysiset asiat eivät ole niin pahoja kuin henkiset ruhjeet. Fyysistä kipua voi hallita, tietoa vai etsiä ja lääkäriltä kysyä, mutta henkiseen puoleen on usein lääkkeenä vain kärsivällisyys ja usko hoitojen onnistumiseen. Ei mitenkään helppoja asioita muistaa pahimpien pelkojen ja itsesäälin keskellä..
Lumikki sivusit tuota liian pientä follien kokoa ensimmäisessä hoidossa. Täällä pelkään vähän samaa. Minulla punktio aikaistui kahdella päivällä, kun kaksi follia oli jo 18 mm. No, ne muut olivat 13-15 mm 4 kpl ja sitä pienempiä useampia. Näin maallikolle kuulostaa, että suurin osa ei vielä voi olla kypsiä eli talteen ei tulla saamaan montakaan yksilöä ja jos niistä vielä matkalla osa karsiutuu, voi tulos olla aika laiha.. No, näin kai se pitää ensimmäisellä kerralla vaan testata. Lääkäri kuitenkin sanoi, että noiden johtofollien mukaan eletään.
Onko muilla kokemuksia siitä, että pienemmistäkin folleista on saatu hyvä soluja? Rohkaiskaa nyt vielä myös siitä, että punktiosta selviää hengissä. Eka kun on vasta tulossa tällä viikolla..
Saara, myös minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, jota pyysin itse tutkimaan, kun lasta ei kuulunut ja muitakin oireita löytyy. Mulla TSH arvo oli hoitamattomana 7 ja nyt se on lääkityksellä laskenut 0,2:een. Tästä on tosi paljon eroavia käsityksiä. On tapauksia, joissa kilpparipotilaat raskautuu ihan normaalisti eikä ongelmia ole. Toisilla se taas vaikuttaa hormonitoimintaan, ja hedelmättömyyshoidot korjaa tätä hyvin. Hankalinta taitaa olla tuo alkion kiinnittymisongelma, jota ei pystytä vielä lääketieteen keinoin auttamaan. Monimutkaista eikä ihan yksiselitteistä, ihan kuten
Hillevikin totesi. Itse pelkään juuri tätä kiinnittymisasiaa, koska mikään muu ei toistaiseksi ole selittänyt meidän lapsettomuutta.
Tuli muuten mieleen, pitäisikö meidän tehdä "lista" siitä, ketä täällä on ja missä vaiheessa mennään? Ehkä helpottaisi vähän tilanteiden muistamista ja uusien kärryille pääsemistä. En miten se pitäisi tehdä, joten laitan tähän omat tietoni, kopsatkaa ja jatkakaa jos siltä tuntuu.
Vaahtokarkki 35/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta /eka IVF-kierto menossa, punktio ke tai to.