35+ Lapsettomat

Heippa kaikille!

Hyvalta nayttaa Iines! Kuulostaa, etta follikkeleita on tulossa mukava maara! Tunteesi heittelehtivat varmaan ihan hormoneista johtuen. Tsemppia loppukiriin! :hug:

Chloe Hieno homma, etta menkat alkoivat! Merkitsee, etta oma kehosi alkaa palautua, joka on hyva juttu tulevien hoitojen kannalta niin kuin sanoit!

Tervetuloa Auringonkukka

Omasta puolestani voin kertoa, etta ensimmainen ultra tulee tapahtumaan ensi viikon tiistaina. Jannittavaa, koska siella selviaa onko tuolla masussa jotain elelemassa ja kasvamassa. Olen tosi helpottunut, etta hyperi lahti kaksi viikkoa sitten kokonaan. Sita ennen tosiaan olin kaksi viikkoa sairaslomalla kotona ja se oli tuskaista. Toihinkin piti menna pallomahaisena ja tottakai tyopaikan naiset tuijottivat mahaani minka kerkesivat. Nyt onneksi maha on 'normaali', joten mahdun taas normivaatteisiin.

Tsemppia kaikille & plussatuulia joka suuntaan!!!! :heart:

Aurinkoisin terveisin
talvikauris
 
Kiitoksia kaikille tsemppauksista! Kyllä on sanottava, et vähän tuli parempi mieli kun luin teidän viestit. Jotenkin mulla vaan on semmonen tunne et niistä kuudestakaan ei oo mihkään. Et jotain menee vielä pieleen, eikä päästä edes siirtoon. Mut yritän tsempata itteeni Chloen ja Electran sekä Auringonkukan sanoin, ei se määrä vaan se laatu.

Kai tää voi olla just sitä Chloen mainitsemaa jännitystäkin, musta tuntuu et mitä lähempänä se on, sitä enemmän mä sekoilen. Ihan vaan esimerkkinä: kävin just apteekissa kääntymässä, totesin et resepti onkin keittiön pöydällä :LOL: . Eikun takas hakeen resepti, ja uudelleen apteekkiin. Onneks matkaa ei ole kun muutama kilometri. Tulipahan ajeltua :LOL:

Chloe mahtavaa et menkat alkoi (omituista sanoa näin, yleensä se menee toisinpäin). Pääsette siis insseileen.

talvikauris, tsemppiä ultraan. Kuulumisia sitten heti kertomaan meille. Hienoa että olokin alkaa olla jo hyvä.

Pitäisköhän meidän tosissaan koittaa ottaa se meininki Chloe ja Electra, et meille tulee ne kevätvauvat?
 
Iines, onko mieli yhtään parempi? Koskas teidän siirto on?

talvikauris, hyviä ultranäkymiä teille! Se on kovin koskettava hetki.

Vaikka ajatukset ovat jo uudessa hoidossa ja aloitin Clomifenit tänään, haluan laittaa tänne runon, jonka sain anopiltani keskenmenon jälkeen. Itkimme silloin yhdessä. Vieläkin runo koskettaa, tuo kyyneleen silmään, vieläkin päivittäin muistan meidän menehtynyttä pientä.

Eilenhän vasta
katselin lasta haurasta kasvavaa
näin siivet henot näin ensi lennot
odotti kaunis maa

Taivaaseen lensit valoa päin
huoneeseen yksin pimeään jäin
siivin havoittunein
sinä lensit Jumalan luo

Mureni taika mitä on aika missä on perhonen
tiedämme täällä levon sait päällä
Jumalan kämmenen

Taivaaseen lensit valoa päin
huoneeseen yksin pimeään jäin
siivin haavoittunein
sinä lensit Jumalan luo

Perhonen pieni valaisit tieni aina jäät sydämeen
päivämme kiitää aika pois liitää
kohtaamme uudelleen

Valossa kylpee Jumalan maa
jokainen siivet eheät saa
sinä taivaaseen lensit
myös meitä odotetaan

P. Simojoki
 
Chloe kiitos kysymästä. Kaippa tää tästä. Ei auta muu kun toivoa parasta. Että päästäis tosiaan siirtoonkin asti. Koitin eilen miehelle saunassa selittää, et kuinka moni asia voi mennä pieleen ennen siirtoa. Se onkin sitten ihan eri asia jos sinne asti päästään. Sillä tuntuu olevan tosi positiivinen asenne tähän, pelkään et mahdollinen pettymys on sille suuri. Se meinas et kaikki on tähän asti mennyt hyvin (siis jo ennen tätä ivf:ää ) , mut ei vaan oo tärpännyt. :LOL: Että kaikkemme on koitettu :LOL: Että mä nauroin taas sille.

Mulla on siis huomenna vielä ultra, jolloin selviää lopullinen punktiopäivä. Se on ke, to tai pe.

Tosi kaunis runo Chloe. Hyvä homma et teilläkin asiat etenee.
 
Tulipas taas käytyä ultrassa. Nyt punktiopäiväksi varmistui keskiviikko. Hui!!! :$ . Nyt siellä sitten näkyi viisi isoa, yksi vähän pienempi ja sit niitä pieniä. Eli määrät vaan vähenee vähenemistään. Kyllä mä sanon et alkaa oleen jännät paikat jo ton määränkin takia.

Mä kerroin eilen äidilleni tästä ivf:stä. Aiemmin olin sitä mieltä et en puhu mitään, ainoastaan jos on jotain kerrottavaa. Mut mies oli sitä mieltä et kerrotaan, jos tulee jotain.. Mä olin ihan varma et se saa jotkut hepulit, mut ei, se tosiaan yllätti. Sen mielestä tää meidän hoitoihin meno on "pelkästään hieno asia". Olen vieläkin ihan ihmeissäni eilisestä keskustelusta. No, se tässä on nyt paha, et nyt kun nekin tän tietää, niin on vielä enemmän ihmisiä keille ei haluaisi kertoa niitä nega-uutisia jos se niin menee.
 
Täällä ollaan taas, olen kyllä lukenut viestejä mutta itsellä ei ole ollut paljon kerrottavaa. Tunnepuolella on menty edestakaisin ja oli melkein helpotus päästä 3.8. töihin ja saada muuta ajateltavaa.
Perjantaina käytiin lääkärissä, joka totesi ett km:n jälkeen kaikki näyttää hyvältä ja ovat kaavinnassa saaneet kaiken pois. Nyt odotellaan sitten seuraavia menkkoja ja Suprecur- summuttelun alkamista kierron 21. päivänä. Enpä ole minäkään koskaan näin innokkaasti menkkoja odotellut. Sumuttelu alkaa toivottavasti syyskuun alkupuolella ja punktio sitten lokakuussa. Josko nyt sitten tärppäis kunnolla ja kesäksi sais sen oman pikkuisen....
Asiasta viidenteen, kun heräsin lauantaina aamulla mulla oli koko yöpaidän etumus ihan märkänä, en ensin tajunnut mitään mutta pikkuhiljaa syy selvisi. Rinnoista valuu vaaleaa nestettä ja taas sain syyn itkeä :'( .
Chloe, minullakin raskaus keskeytyi ja kaavinta tehtiin 27.7. rv 11+3. Kehitys oli vaan loppunut mutta mitään vuotoja ei tullut. Ollaan aika samassa vaiheessa seuraavan yrityksen kanssa, ei muutakun peukut pystyyn!
Iines minä en ekalla kerralla kertonut perheelle tai tuttaville ja sai koko ajan varoa sanoja ja keksiä kaiken maailman valheita, nyt tokalla kerralla on helppoa kun vanhemmat tietävät ja äidin kanssa voi asiasta jutella. Suosittelen kyllä kertomista ainakin kaikista läheisimmille.
Tsemppiä ja plussatoivotuksia kaikille hoitoihin!
 
Iinekselle tulin toivottelemaan tsemppiä punktioon. Hyvin se menee!

Idaliina lohtuhalaus sinulle . :hug: Voit uskoa, että tiedän, miltä sinusta tuntuu. Itsekin taas tänään viimeksi surullisena katselin noita pieniä vauvoja kaupungilla ja mietin, että meidän pieni olisi ensi kesänä ollut jo tuon ikäinen... Mutta todellakin parasta hoitoa psyykelle on katseen suuntautuminen eteenpäin. Paljon tämä vaatii, mutta nyt vaan on kestettävä uusi hoitokierros pelkoineen ja toiveineen.
 
Kiitos Chloe!

Tällä hetkellä enemmän kun toimenpidettä jännitän sitä että saadaanko sieltä mitään kunnollista, että päästäisiin edes yrittämään. Saas nähdä tuleeko ensi yönä uni ollenkaan silmään :/
 
Iinekselle onnea punktioon! Lähetän paljon paljon lämpimiä säteitä! =)

Idaliina Suru helpottaa jossain kohtaa sillä tavalla, että se ei ole enää päällimmäisenä eikä ahdista rintaa. Mutta ei se kyllä varmaan ikinä unohdu, taka-alalle painuu vain... niin luulen... Sen kanssa pystyy elämään, kun pääsee ajan kanssa pahimman yli. Aika ja lupa antaa itsensä surra, ne ainoastaan auttavat. Uskon, että muutkin keskenmenon kokeneet voivat tämän allekirjoittaa. Negan saaminen hoidoista on myös eräänlainen keskenmeno kaikille meille hoidoissa käyville... :|

Täällä sumua nenuun jo toista päivää :D Tästä se taas lähti!
 
Toivottavasti Iineksen punktio meni hyvin ja talteen saatiin laatumuniksia.

Idaliina :hug:

Auringonkukka, meillä tämä kierros menee aika samaan tahtiin. Minulla sumuttelut siirtäneet menkkoja melkoisesti. Alkoivat yöllä kuin vedenpaisumus. Reisiin asti juilii ja on tosi kurja olo. Näin jotain kummaa untakin, kun pyörin lammikossa :x Ihania hoidon sivuvaikutuksia (?) tai sitten ihan ikääntymiseen liittyvää ihanuutta.. Viikon päästä ultrassa katsotaan, miten on oma hormonitoiminta sammunut. Mulla ei ole muuta kerrottavaa, siksi tällaisia joutavia jaarittelen :ashamed: Pää on jotenkin ihan tyhjä tätä hoitoa aloitellessa. Ei sen kummempaa toiveikkuutta kuin pessimismiäkään.
 
No niin, ohi on. Punktio meni hyvin, välillä sattui mutta ne oli semmosia nopeasti ohi meneviä hetkiä. Nyt jälkikäteen on helppo sanoa että odotin ehkä vielä pahempia kipuja. Saaliiksi saatiin ne kuusi mitä ultrassa nähtiinkin. Nukuin melkein kolme tuntia kun tultiin kotiin, ja äskön otin kipulääkettä. Olo on nyt ihan hyvä.

Nyt sitten huominen toivotaan ettei puhelin soi, lupasivat soittaa siinä tapauksessa että siirrettävää ei ole. Perjantaina olis sitten siirto.
 
=) Hienoa Iines! Pidän kaikki mahdolliset ulokkeet pystyssä teidän solujen tykästymiselle toisistaan! Siellä ne maljalla kisailevat....  :D

Elektra mulla oli viime vuonna hoitojen yhteydessä megavuodot myös. Niiden välissäkin oli erittäin runsaat vuodot. Nyt keväällä keskenmenon jälkeen (toinen kaavintahan tehtiin vasta tammikuussa, joten oma kierto alkoi vasta helmikuun lopulla) vuodot olivat taas megaluokkaa pari kertaa. Mutta kummallista kyllä, viimeinen vuoto olikin huomattavan niukka. Sitä kummastelin lääkärillekin pari viikkoa sitten. No, odotan kyllä tulevasta vuodosta enemmän "lammikkomaista" kuin aavikkoa  ;) Juu, eli et ole ainoa, jolla hoidot tekevät vuodosta erittäin runsaan. Ilmeisesti meidän iällisten lisääntymiskalusto innostuu hormonitoimintojen vaihtelusta   :whistle:

 
Hei siskot!

Ennen kaikkea iso :hug: jokaiselle! Aika ajoin olen kuulumisianne seurannut taustalta - melkoinen määrä mahtuu iloja ja suruja tähänkin kesään. Vaan niin on monella kertaalleen hoidot menossa/jatkumassa. Voimanaisia ollaan joka iikka!

Iinekselle erityisonnenpotku juuri tähän vaiheeseen! d =) b

Tää liittyis nyt virallisesti kevät vauvojen nappaajien joukkoon! Olen päättänyt raskautua seuraavasta hoidosta, joka on pas ja tapahtuu vkolla 35 :D

t. Sitris :wave:
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa joskus...

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ Hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: tuore nega, 1. PAS vko 35

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI syksyllä.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 2. IVF toukokuussa, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF vko 33.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok, hoitona Clomit vielä pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris
Marjaana71
 
Torstai iltaa!

Sitä pelättyä puhelua ei kuulunut, eli huomenna mennään siirtoon.

Eilen illalla alkoi enemmän särkeä alavatsaa, yölläkin heräilin jatkuvasti kipuihin. Ja tänään kipuja on ollut enemmän. Paikat tuntuu vielä tosi aroilta, että vaikka se huominen onkin kivuton toimenpide, niin silti saattaa olla aika ikävän tuntusta. Mutta eiköhän siitä selvitä, sitähän tässä on odotettu.
 
Tsemppiä hurjasti kaikille hoitokiertojen, punktion ja siirtojen odottajille! Samaan aikaan saattekin jännäillä isommalla porukalla. Ryhmäplussaa siis toivottelen!

Iines, tuli mieleen noista sun kivuista, että mulle tuli viimeisen punktion jälkeen jonkinlainen hematooma. Olin huomattavasti kipeämpi kuin kahdessa edellisessä punktiossa, mutta turvotusta ei ollut, joten kyse ei ollut hyperstimulaatiosta. Pari päivää olin tosi kipeä ja suihkuun plumpsahti yhtenä päivänä puolen nyrkin kokoinen hyytynyt veriklöntti. Mitään haittaa tuosta ei kuitenkaan ollut. Joten kaikenlaista voi tulla, mutta toivottavasti kivut hellittävät! Onnea siirtoon!

Onkohan Tikru muuten saanut jo pienokaisen??
 
Kiitos kaikille tsempityksistä!

Chloe mikäs sun tilanne on? Jokos kohta piikit alkaa, vai onko jo alkanut?

talvikauris onnittelut hyvistä ultranäkymistä!! Tosta siirrosta, on varmasti hieno tunne kun edes hetken aikaa siellä oikeasti on "joku". Kunpa se joku ymmärtäis napata kiinni sinne...
 
Tännekin heti kerrottava hyvät uutiset: tässä tapauksessa laatu tosiaankin korvas määrän! Kaikki 6 hedelmöittyi. Nyt top-alkio kyydissä, 4 tosi hyvää meni pakkaseen ja yhtä huonompaa vielä katsellaan pääseekö pakkaseen. Lääkäri sano että on aika harvinaista että kaikki hedelmöittyy, saatika niin hyvinä. Kerrankin mulla kävi tuuri edes jossain asiassa.

Nyt vaan toivotaan että se ymmärtäis tarrata lujasti kiinni!

Iines pp0
 
Todella hieno tulos. Neljä on joka tapauksessa pakkasessa. Siinähän niitä pikkusisaruksia sitten.
Ja nyt: onnea, olet raskaana:heart:! :D Nauti ensimmäisistä päivistä, ne ovat kaikkein parhaita. Anna epäuskon vallata mielesi vasta myöhemmin... Niinhän siinä meille kaikille käy ;).

Talvikauriille onnittelut hyvistä ultrauutisista!
 
Auringonkukka kiitos taas. Mun tuli ihan tippa linssiin tosta sun tekstistä. Tosiaan, mä olen raskaana. Ainakin toistaiseksi. Yritän nauttia vielä ainakin hetken, vaikka kyllä ne pelot sieltä vielä tulee. Nyt kuitenkin :D
 

Yhteistyössä