35+ Lapsettomat

Chloe hyvä homma kuitenkin että onnistu noin, parempaa vointia!

talvikauris sun vissiin pitääkin olla väsynyt nyt. Että ihan hyvillä mielin päiväunille vaan :D

Omaa taas: välillä vieläkin sattuu jonkun verran, semmosia outoja kramppasuja. Ja joo, sitä mäkin tässä ihmettelen et jos torstaina pitäis mennä töihin... onhan se välillä raskastakin se työ. No, huominen aikaa vielä lepäillä. Tänään se suju jo vähän paremmin.

Ihan vaan tuli mieleeni, et kauanko teillä muilla on kestänyt toipua punktiosta? Siis oonko mä jotenkin kauheen herkkä kun edelleen on kipeet paikat? Ei kai nää kramppasut vielä voi menkkoja oirehtia....iik :eek: Nyt vasta pp4.
 
Lämmin kiitos kaikille empatian osoituksista, ne tulivat todella tarpeeseen! :flower:
Meitä keskenmenon kokeneita taitaa olla ihan hiton monta, mikä on sinänsä lohduttavaa mutta toisaalta hirveän hirveän surullista. Niinkuin Chloe ja Vaahtokarkki kommentoivatkin, yritän psyykata itseäni löytämään jotakin positiivista tästä kokemuksesta siitä, että tosiaan olen tullut raskaaksi vaikkakaan raskaus ei jatkunutkaan. Väestöliiton lääkärimmekin totesi samaa, mikä olikin sitten niitä harvoja asioita mitä kykenin järkytykseltäni ymmärtämään...
Täytyy nyt elellä siinä toivossa että vointini rupeaa helpottamaan kun tyhjennys (kaamean tunteeton ja tyly termi muuten) on ohi. Voi sitten pikku hiljaa kohdistaa katsetta tulevaisuuteen. Onneksi tämä kokemus on lähentänyt minua ja miestäni, hän on jaksanut tukea ja ymmärtää kun mua on itkettänyt ja ahdistanut. Myötä- ja vastoinkäymisissä ; niinhän me aikoinaan toisillemme luvattiin :heart: .
Jaksamista kaikille, ja toistamiseen kiitokset tuesta!!!
 
Voi Marjaana, miten kurja juttu :hug: Sinulla kuulostaa olevan positiivinen asenne, mikä on hyvä asia. Aina ei tarvitse pärjätä ja jaksaa, mutta hyvä tietää, että huominen on edessä kuitenkin, parempi huominen.

Iinekselle tsemppiä ja toipumisia!

Chloellakin ylimääräistä stressiä mokomasta lääkkeestä. Onneksi vaihto sopivampaan onnistui. Minulla ei Menopurista ollut ihmeempiä oireita. (Ostin juuri satsin, joten en tarvitse ylimääräisiä.)

Vilhelmiinalle peukutuksia torstaille. Hienoa, kun saitte luovutettuja munasoluja. Saitteko tiedon lyhyellä varoitusajalla, vai ehdittekö kauan odotella?

Talvikauris, alkuraskaus vissiin väsyttää kovasti. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa - viimeistään vähän ennen h-hetkeä kuulemma jotkut saavat kamalan siivosvimman päälle. Ota rauhallisesti, äläkä vaadi itseltäsi liikoja. Ei tarvitse jaksaa sitä mitä ennen, koska kulutat nyt voimia kahden edestä.

Pistin juuri ekan Menopur-sekoituksen. Ei tunnu missään.. Suprecurista on viime päivinä tullut jotain kuumia aaltoja tms. lämmöntunteita ja punastellut olen tavallista enemmän. Ultrassa kaikki oli ok, jotain pieniä nykyjä näkyi, joista ehkä voisi tulla jotain. Ensi viikolla katsotaan, miten ovat kasvaneet. Sain käteeni klinikan sikainfluenssatiedotteen. Hoito keskeytyy, jos minä tai mieheni sairastumme jossain hoidon vaiheessa. Tänään kuulin, että työpaikallamme joku oli sairastunut.. Voi helkkari tätä aikaa! Selviäisipä siitä pöpöstä säikähdyksellä. :/
 
Marjaanalle lämpimät lohdutus halaukset :hug:!

Jopas kummia oireita pukkasi Menopurista. Mutta hyvä, että sait Cloe vaihdettua ne. Rahanmenoa se tietty tiesi, mutta niin se vaan on ettei kaikkea voi rahassa mitata. Sen me tässäkin pinossa olemme saaneet huomata...

Vilhelmiina peukutuksia minultakin torstaille!

Iines otahan vaan niin varovasti ja rauhallisesti kuin mahdollista. Minulla munikset olivat viime syksynä todella pitkään kipeät ja ja jouduin varomaan liikkeitäni tosissaan. Raskaushan siitä alkoi, joten jospa sinullakin tietää kipuilu pelkkää hyvää? Niin ainakin toivon!

Voihan sikainfluenssa... :| Johan pommin lykkäsit Elektra jotta hoito voidaan keskeyttää, mikäli semmoinen röh-tauti iskee... :$ Nyt tuli heti mieleen, että onpas hyvä kun on jo hoito päällä ja pahin sikailuinfluenssa aalto vasta tulossa. Mutta niinhän se on, että sairaana (kuumeisena) ei voi/eikä kannata liikkua ihmisten ilmoilla. Joten eipä hoitoonkaan silloin mennä. Pysytäänpäs kaikki terveinä! =)
 
Marjaanalle lähetän paljon voimia keskenmenosta toipumiseen. Silloin jos koskaan tuntuu, että elämä ei ole reilua. Miksi juuri meille kauan ja hoidoilla yrittäville sattuu keskenmenoja enemmän. Lääketieteelliset syythän siihen on, mutta silti. Surkaa miehesi kanssa ihan rauhassa. Toivottavasti lähimpännekin ymmärtävät, että te menetitte lapsen ja suru on sen mukainen. Valoa tulevaisuuteenne!

Minullekaan ei ole tullut Menopurista vaivoja, joita Chloe kuvasi. Mutta hienoa, jos lääkkeen voi vaihtaa kesken hoitoa. Paljon onnea hoitoon sinulle ja muillekin pistelijöille!

Pidetään tosiaan röhkötaudit kaukana, ettei hoidot keskeytyisi!
Voimia kaikkien loppukesään, eihän syksy vielä tullutkaan B)
Hilde
 
Hei kaikille! Muutin keväisen kantani ja päätimme yrittää vielä kerran. 3.IVF ensimmäinen pistos tänää...lyhyt kaava, joten siirto suunnitteilla viikolle 36. Tällä kertaa ehkä hieman toiveikkaampana kuin edellisessä hoidossa.

Halauksia teille kaikille vanhoille tutuille ja uusille tuttavuuksille!

-tiki-
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa joskus...

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ Hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös/3. IVF: tuore nega, 1. PAS vko 35

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa, siirto 20.8.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI 21.8.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 2. IVF toukokuussa, josta nega. 3. IVF (lyhyt kaava) vko 36.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF vko 33 (punktio 12.8.)

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa. 8+2 -ultra ok.

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok. Alussa hoitona Clomit. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa heinäkuussa, josta km.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris
 
Päivitin meidän listaa. Otin Marjaanan pois plussanneista ikävin mielin. Iines, sulle lisäsin punktiopäivän, koska siitä voidaan sitten laskea LA. :xmas: Tervetuloa takaisn Tiki. Samoihin aikoihin sitten piinaillaan, jos kaikki menee hyvin siihen asti. :flower:
 
Kiitos kaikille peukutuksista, toivotaan, että huomenna pääsen piinailemaan..

Electra: me jonotettiin luovutettuja munasoluja puolisen vuotta, jonotusajat vaihtelee klinikkakohtaisesti, joissain voi olla jopa parin vuoden jonot... Saatiin ennen kesälomaa tietää, että olemme seuraavana jonossa, ja kävin hoidon suunnittelukäynnillä ennen lomia, ja aloitin jo lääkityksetkin valmiiksi, ja nyt toivottavasti kohta piinistellään ...
 
Iltaa kaikille!

Vilhelmiinalle tsemppiä huomiseen! Mukavaa saada piinailuseuraa.

Tiki :wave: Toivon että teillä kolmas kerta toden sanoo ja tästä tulee toivottu lopputulos.

Omaa: Tänään on ollut ihan ok olo. Hiukan on ollut semmosta outoa nippailua, ja se jotenkin kohdistuu navasta viistosti oikealle alas. Lisäksi nyt on pari päivää ollut nivuset kipeet :eek: Nooh, ne niistä. Ei ehkä kannata jokaista nippasua tunnustella... Tänään olen kuitenkin jo ihan vähän puuhaillut, kun kuitenkin huomenna jo pitää töihinkin pystyä. Eikä siitä mitään kipuja ole tullut. Että parempaan päin!

Iines pp5
 
Heissan!

vilhelmiina onnittelut kyytiläisistä! Ja hyviä hermoja piinailuun.

Chloe tsempit huomiseen! Mukava että pääset myös mukaan piinailemaan.

Omaa: tänään töissä, vatsa jonkin verran kipeä. Nyt illalla taas parempi, kun on ottanut rennosti. Edelleen tuntuu kun joku änkeisi sukkapuikkoa tohon munasarjan ja navan välille, ääh. Usko onnistumiseen ihan hukassa :ashamed: . Mulla alkaa aina noin viikko ennen menkkoja aina särkeä enemmän päätä, viime yönä oli migreenikohtaus, ja muutenkin pää ollut kipeämpi tänään. Ei hyvä.

Iines pp6 :ashamed:
 
Iines, jospa ne juilimiset tuntuu, kun alkio kiinnittyy? Älä nyt vielä lannistu :hug:

Vilhelmiinalle paljon peukutuksia. Kauan tekin saitte luovutettuja soluja odottaa. Toivottavasti nämä "laina"solut toisivat onnen teille. :flower:

Chloeta minäkin tsemppaan! :flower:

).( Mahanahkassa on jo kaksi isoa mustelmaa. Tällä kierroksella piikitykset osuu näemmä aina pahaan paikkaan.. :ashamed:
 
Marjaana olen niin pahoillani :hug: Tiedän tarkalleen miltä sinusta tuntuu, kävin itse saman läpi noin kuukausi sitten. Minulla kaks ja puol viikko meni odotellessa ja tarkistaessa että kehitys tosiaan oli pysähtynyt. Mitään vuotoa ei tullut ja kaavinta suoritettiin nukutuksessa rv11+3. Nyt pikkuhiljaa olo alkaa helpottamaan kun uusi hoito on suunnitteilla mutta ei mene päivääkään etten asiaa miettisi. Meidän lääkäri sanoi samaa kun Chloe ja moni muukin tällä palstalla, tämä on hyvä tulos ja melkein onnistuttiin. Mutta tiedän, että siinä vaiheessa se on laiha lohtu! Surkaa suru pois ja sitten vaan uudelleen yrittämään!

Chloe minulla oli käytössä Menopur, enkä saanut niistä minkäänlaisia oireitra. Saatan tarvita niitä taas syyskuussa....

Iinekselle onnea piinailuun. Meidän kärsimättömänä hoidon alkamista odottavien on jännää seurata kuulumisia. Minulla olli kesällä raskaana ollessani samanlaista alavatsanipistelyä aika pitkään, joten se taitaa kuulua asiaan.

Vilhelmiinalle kans onnea piinailuun, täällä peukut on pystyssä!

Meillä odotellaan vaan kuukautisia ja toivon todellakin että ne alkavat viikonlopun tienoilla. Kummallista tämäkin homma; toiset odottavat kuukautisia kun kuuta nousevaa ja toisille toivovat ettei niitä missään nimessä tule! Jotta edes jotakin tekisin aloitin foolihappotablettien syönnin, näillä kuulemma on suotuisia vaikutuksia raskauteen ja estävät myös keskenmenoa. En tiedä vaikuttavatko mutta sainpahan ainakin jotakin tekemistä kun hermot meinaa mennä tässä odottelussa!! Samalla syötän niitä myös miehelle, Felicitaksen nettisivujen mukaan ne nimittäin lisäävät myös siittiöiden tuotantoa.


 
Moi!

Olen töissä ja kova kiire ennen klinikalle lähtöä, joten kirjoitan itsekkäästi nyt vain omaa napaa. Kiitos kaikille tsemppauksista! Olette kultaisia!

Tänään siis inssi iltapäivällä, kesäkuun lopun keskenmenon jälkeen. Viides minulle tehtävä lapsettomuushoito. Koskaan aiemmin ei ole hoitoon mennessä ollut näin pessimistinen ja alakuloinen olo. Mun on hyvin, hyvin vaikea uskoa tai ajatella, että tämä onnistuisi, vaikka mitään ei ole vielä edes tehty. :( En tiedä suojelenko nyt itseäni uudelta pettymykseltä. Olen vain niin väsynyt tähän kaikkeen ja lopen kyllästynyt: piikkeihin, pillereihin, paleluun ja hikoiluun, turvotukseen, kipuihin ja ennen kaikkea toiveisiin ja pettymyksiin, tunteiden vuoristorataan, itkuherkkyyteen, kiukkukohtauksiin, suruun, katkeruuteen ja kateuteen... kaikkeen, kyllä te tiedätte. Olen ollut jo monta päivää alamaissa, toivon todellakin piristyväni. Nyt tämä lähestyvä hoito on nostanut keskenmenon taas uudelleen mielen pinnalle, en tiedä miksi. Mieskin vaikuttaa alakuloiselta.

Ehdin piinailla teidän kanssa kaksi päivää, sitten lähden viikon työmatkalle USAan. Toisaalta hyvä, että on muuta ajattelemista, mutta reissu on vaativa, jännittävä ja stressaava monellakin tapaa, pelottaa sekin, mitä se tarkoittaa tämän hoidon onnistumisen kannalta. Kuten tiedätte, pitäisi elellä leppoisasti ja välttää stressiä, ja se on nyt mahdotonta tuon matkan vuoksi. :/ Sori tämä purkaus... tämän pitäisi olla toiveikas päivä.
 
Onnea Vilhelmiina, raskaana olet! :heart: :heart:

Iines minusta nippailut, nappailut, pienet kipuilut JA päänsärky kuulostavat hyviltä oireilta. Päänsärkyyn taipuvaisilla nimittäin raskaus voi laukaista helpostikin säryn. Ja kyllä, jo heti. Alkiohan aloitti heti kohtuun päästyään kiihkeän kemiallisen keskustelun limakalvon kanssa ja jo ennen kuin se löytää kivan kiinnittymiskohdan, kohtu tietää valmistautua vastaanottamaan sen. Joillakin oireita tulee heti ja jotkut eivät tunne kerrassaan mitään. Ehkäpä kuulut ensimmäiseen ryhmään? =)

Electra mua alkoi hymyilyttämään sun maininta mustelmasta pistoskohdassa. Viime syksyn hoidossa sain myös useamman kerran itselleni pistäessä mustelman. Lisäksi Ikean laatikostoa kootessa laatikko putosi polvelleni, löin lapiolla sääreeni ja taisi olla kädessäkin mustelma. Siirtoon mennessä olin ihan mustelmainen ja kirjavan värinen sieltä ja täältä - muistan hoitajalle olleen aika oudon ilmeen... voin kuvitella mietteet :LOL: !
 
Tiki71 - tervetuloa takaisin mukaan!

vilhelmiina - paljon tsemppia ja tarrasukkia! Onko tavallista, etta luovutetuilla munasoluilla laitetaan kaksi alkiota kerralla?

Iines - minulla oli tosi kovia vihlaisuja, yhden kerran oikein huudahdin
aaneen, kun sattui niin paljon. Lieko ollut sitten kiinnittymiskipu juuri se
kipein vihlaisu!


Electralle -voimia piikittelyyn. Sekin vaihe menee onneksi ohi jossain vaiheessa.


Idaliina - pidan peukkuja, etta kuukautisesi alkaisivat pian!

Chloe - niin kuin sanoit tunteet heittelehtivat laidasta laitaan. Mielestani ei ole
mitenkaan ihmeellista, etta tunnet tuolla tavalla keskenmenon jalkeen. Toivottavasti tasta kierrosta tulee jotain hienoa ja etta tyomatkallakin pystyt
rentoutumaan valilla vaikka edes hotellihuoneessa...Uskon, etta matkat ovat rankkoja niin
henkisesti kuin fyysisestikin, paljon tsemppia USAan sinulle!!!

Omasta tilanteesta: Minulla on vielakin vaikeuksia 'uskoa', etta olen raskaana.
Niin monta vuotta lapsettomuutta on takana!!! Ajattelin, etta varhaisultra auttaisi
asiaan ja auttoihan se vahan, mutta...ehka se tunne 'varmasta' raskaudesta tulee vahan
hitaammin meille, jotka olemme raskautuneet hoitojen kautta. Miten muilla, jotka
olette tulleet raskaaksi? Lisaksi tietysti keskenmeno on pelkona takaraivossa...
Tyopaikalla naiset jotenkin yllattaen puhuvat omista raskauskokemuksistaan ja ovat kiinnittaneet
huomiota siihen, etten ole juonut alkoholia erinaisissa tilaisuuksissa. Kaipa naisilla
on jokin vaisto huomata, etta toinen on raskaana. Onko kellaan kokemuksia tasta vaistosta???

Pohtii Talvikauris





[
 
Perjantai iltaa!

Ootte ihania kun koitatte nostaa mua suosta, kiitos :heart:

Chloe tsemppiä piinailuun! Täällä ollaan peukut pystyssä teillekin. Ei mullakaan ole ollut lepposia ja stressittömiä päiviä, töihin paluu on pitänyt siitä huolen. Toivotaan kuitenkin että se ei vaikuttaisi.

Auringonkukka toivotaan tosiaan että olisin sitä ryhmää. Tosta päänsärystä, niin en laskisi sitä kuitenkaan noihin oireisiin, mulla on nimittäin krooninen migreeni. Lääkäri on kyllä sanonut että joillakin raskaus voi pahentaa migreeniä, mutta mun tapauksessa niin ei voi käydä, koska se on muutenkin niin paha :kieh: Mutta jos ne muut nippailut ja nappailut edes... Sulla on kyllä positiivinen asenne!

talvikauris missä vaiheessa sulla oli niitä vihlaisuja? Mä kyllä uskon tohon naisten vaistoon monessa asiassa, myös tossa. Mulla tulee usein semmosia "vaistoja" moneen asiaan. Ja olenpa joskus tosiaan "vaistonnut" yhdestä ihmisestä et se taitaa olla raskaana, vaikka se ei mitään puhunut, ja se raskauskin oli ihan alussa. Sanoin sillon miehellekin, et xxxx on takuulla raskaana. Ja kyllä, muutaman kk:n kuluttua kertoi siitä meille.

Iines pp7
 
Tänään ollut itkuinen päivä. Huoh. Käytiin yhdessä tilaisuudessa ortodoksikirkossa, jossa kaksi 30 +- äitiä tuli kirkkoon vauvat kantorepuissa. Siinä ne pyörivät ja sytyttelivät tuohuksia ja vauvat katsoivat kiinnostuneina kynttilöitä ja pappia, joka lauloi ja suitsutti kirkkoa. Katselin edessä olevan äidin vauvan jalkoja, kun se kipristeli varpaitaan ja heilutteli jalkojaan äitinsä kylkiä vasten. Itku tuli ja oli pakko lähteä pois. Miksi minulla ei.. :'(
 
Voi Electra..niin tuttuja tuntemuksia....Miten tämä tunteiden kuohunta on taas aktivoitunutkaan uuden hoitokierroksen alettua...usko pois ..kyllä se meidänkin vuoromme kokea äitiyden onni tulee...pakko uskoa kun näihin hoitoihin itsensä altistaa... :hug:

Maanantaina ultraan...Puregon pienemmllä annoksella kuin aiemmin, mahtaakohan tuottaa tulosta...

Peukutusta kaikille piinailijoille!
-tiki-
 
Electra :hug: tuttuja on noi tuntemukset täälläkin. Välillä on aikoja jolloin jokainen vauva ja jokainen vauvamaha saa aikaan ihan hirvittävät surun/kateuden, miksei itselle ole sitä suotu. Silloin tuntuu että kaikilla vastaantulijoilla on jompi kumpi muistuttamassa, tulee hirveä ahdistus ja halu linnoittautua omaan kotiin verhot kiinni ettei enempää sattuisi. Tietysti vielä nämä kaikki aineet joita itseemme joudutaan pumppaamaan lisää niitä kuohuntoja. Hetkittäin saattaa olla ettei ne tunnu ihan niin pahalta, mutta ne on tosi nopeita hetkiä. Mietin että jos meille ei sitä vauvaa näilläkään keinoilla saada, onkohan koko loppu elämä vaan sitä että pyrkii väistelemään niitä joilla se onni on?

Omaa: mulla on ihan semmosta menkkamaista juilintaa ollut eilisestä asti. Nyt pelottaa et ne alkaa millä hetkellä hyvänsä. On tääkin yhtä vuoristorataa tää piinailu, hermot menee!

Iines pp8
 
Electra :hug: sun viesti kosketti mua kovasti, mä mietin sitä kokemustasi pitkään vielä tänä aamunakin sängyssä herättyäni. Niin tuttua. Mä taas aloin itkemään aivan vuolaasti, kun katsoin aamulla ranskalaista Emilie-sarjaa, missä päähenkilön vauva kuoli. Lapsettomuudessakin menettää lapsen, joka päivä! Lapsen, jota ei koskaan ole ollutkaan - paitsi meidän sydämissä. Jotain sellaista menettämisen kipua varmasti oli sun herkissä tunteissa siellä kirkossa. Mä toivon koko sydämestäni sulle onnistumista tässä hoidossa, Electra. :heart:

Tikille myös paljon tsemppiä alkavaan hoitoon!

Talvikauris kovin ovat tuttuja tuntemuksesi. Itsellenikin oli yllätys, ettei se raskaus tuntunutkaan sellaiselta kuin oli kuvitellut. Vaikka oli iloinen, niin samalla ei millään meinannut uskoa sitä todeksi. Uskon, että sun usko omaan raskauteesi vahvistuu, mitä pitemmälle se etenee. Kaikkea hyvää!

idaliina, joko menkat on alkaneet? Mäkin tankkkaan foollihappoa eli syön beroccaa. Neuvolassa kovasti tähdensi sen tärkeyttä.

Iines, kyllä alkuraskauteen kuuluu nimenomaan alavatsan nipistelyt ja vihlonnat sekä turvotus. Niitä mullakin oli, johtuvat hormoneista, kiinnittymisestä ja kohdun kasvamisesta. Tietysti punktio ja hormonit aiheuttaa myös samanlaisia oireita, mutta täällä ollaan peukut pystyssä, että sun nippailut olisi alkuraskauden oireita. Mulla oli sillon aivan menkkamaiset kivut, kun menkkojen piti alkaa, mutta eivät alkaneetkaan, vaan kivut johtuivat raskaudesta.

Omat fiilikset on tänään aika paljon paremmat, yhtä vuoristorataahan tämä on. Mulla oli kaksi isoa munasolua siellä eilen valmiina köllöttelemässä, ristittiin ne miehen kanssa Soiniksi ja Veiniksi, koska eilen oli ko. nimipäivät. :LOL: Miehellä vain 6 milj. siittiötä, edelliskerroilla 20 milj. ja 16 milj. En tiedä olisiko antibioottikuuri vaikuttanut. Joka tapauksessa se on lääkärin mukaan riittävä määrä. Oli jo aika hyvä fiilis eilen kun lähdin klinikalta ja aurinko paistoi. Jos tämä ei onnistu, niin sitten jatketaan. Tehdään vielä yksi inssi ja lokakuussa IVF.

Jaksamista kaikille, te ihanat vahvat naiset! :heart: :hug:

Chloe pp1
 

Yhteistyössä