35+ Lapsettomat

Superkiitos Electra, listan paivittamisesta!

Sinivatukka harmillista, ettei endoa hoideta.
Minulla oli aikoinaan vuonna 2002 niin kamalat kuukautiskivut,
etta oksetti ja piti lahtea kesken toista kotiin.
Kun laparoskopiassa kohtu puhdistettiin, laakari totesi,
ettei endoa ollut ollut kuin kaksi pienta taplaa.
Eli omasta puolestani voin sanoa, etta vahainenkin endo
voi aiheuttaa valtavat kivut. Tsemppia sen kanssa elamiseen!

Onnea, onnea Marjaana71! Hieno uutinen!

Menin muuten tanaan taas toihin ja jaksoin olla vain vajaan paivan.
Sitten oli jo pakko luovuttaa, kun maha alkoi palloontumaan
ja kovettumaan.

aurinkoisin terveisin
Talvikauris
 
Hieno homma Marjaana, että plussa ilmestyi! Päivitin sen edellisen sivun listalle. Joillakin se on pienestä kiinni. Hyvä vaan jos säästytte näiltä ikäviltä hoidoilta.

Nyt minä lähden sinne korpeen pohjoiseen rentoutumaan. Voimia kaikille!
 
Tervehdys taas!

Tulin taas vaihteeksi kurkkimaan kuulumiset nopeasti. Minä myöskin edelleen korvessa pohjoisessa. Ihanaa on ollut olla, ajatukset on saanut ihan kivasti irti tulevista hoidoista. Ja niinkun viimeksi jo totesin, maiseman vaihto teki sikälikin hyvää, että mielialanvaihteluita ei täällä ole tullut. Ja enää sunnuntaihin asti pitää napsia noita pillereitä! Sit ens viikolla alkaa ne pistelyt...

Onnittelut Marjaanalle! Ja Talvikauriille jaksamisia sen olon kanssa, tärkeintä kuitenkin että olet raskaana!

Nyt taidan jatkaa hyttysten huiskintaa taas, ja kuuntelen hiljaisuutta.
terkuin Iines
 
Onneksi olkoon Marjaana :flower: on pelkästään hienoa että plussa tuli ilman rankempia hoitoja, niin kuin Electrakin mainitsi! Mua huvitti se sun häävertaus :D mutta tosiaankin, älä pidä itseäsi väärään joukkoon kuuluvana - pääasia on saada lapsettomuudelle "onnellinen loppu", tavasta riippumatta.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
t. Mullu
 
Huomasin tämän ryhmän kun viime yönä sattuneista syistä ei nukuttanut ja uskokaa tai älkää mutta kävin läpi kaikki 52 sivua. On lohduttavaa huomata, että löytyy ihmisiä, jotka ovat samaassa tilanteessa mutta vielä lohdullisempaa on huomata, että onnistujiakin on joukossa.
Minä olen itse 40 v ja mies 48, ehkäisy jätettiin pois yli 10 v sitten ajatuksella tulee, jos on tullakseen. Meillä molemilla on työt aika lailla vieneet, eikä lapsen hankkimisesta sen enmpää ollut puhetta ennenkuin minä täytin 40 v ja yhtäkkiä huomasin, että jos lapsia aikoo hankkia nyt olisi korkea aika tehdä jotakin. Tutkimukset osittivat, että syy on miehen spermassa, joka oli huonolaatuista ja lisäksi laiskaa. Keväällä tehtiin Felicitas- klinikalla ensimmäinen ICSI, munasoluja hedelmöitettiin kolme mutta niistä kaksi eivät jatkaneet jakautumista ja yksi "lupaava" alkio siirrettiin 25.5, eli pakkaseen ei siten jänyt mitään. Ensimmäinen ultra tehtiin 26.6. diagnoosi oli silloin normaali alkuraskaus vaikka sikiökaikua ei vielä kuulunutkaan. Lääkäri kehoitti meitä vielä menemään jonnekin uuteen utraan heinäkuun puolessavälissä ja 15.7 tässä ultrassa ei ollut sikiökaikua eikä näkynyt sydänääni, saimme lähetteen Porvoon sairaalaan, jossa tehtiin uusi ultra ja todettiin että odotetaan vielä reilu viikko ja katsotaan sitten. Eilen oli sitten se reilu viikko täynnä ja uudessa ultrassa todettiin, että kehitys on pysähtynyt jossakin rv 3 tiimoilla, eilen tuli siis 11 rv täyteen. Maanantaina olen menossa toimenpiteeseen ja sitten ei auta kun yrittää uudelleen. Olemme sopineet, että yritämme heti uudelleen kun vaan on mahdollista, toivottavasti jo elo-syyskuussa. Heinäkuun aikana ongelmia on tuottanut se, että Felicitas on kokonaan kiinni, eikä tarvittavaa tukea ole saanut oikeen mistään.
Tällä hetkellä mieli on tietenkin maassa, järki sanoo että mahdollisuudet onnistua seuraavalla kerralla on hyvät, tuottihan ensimmäinen hoito heti tulosta mutta tunnepuolella mennään vuoristorataa. On itketty ja raivottu ja olen tosi hämmästynyt itseeni kun en yleensä ole mikään pillittäjätyyppi mutta nyt kyyneleitä on vaan tulvinut.

Tekipä hyvää saada kirjoittaa nämä asiat jonnekin, kunhan selviän maanantaisesta kaavinnasta, yritetämme mennään positiivisin mielin eteenpäin.


 
Tervetuloa joukkoon Idaliina!

Rankalta kuulostaa teidan tienne tahan asti! Surullista, etta pikkuinen ei jaksanut kehittya :'( Hienoa, etta jaksat ajatella jo tulevaa ja loytaa positiivisuutta vaikean ajan keskella. Olet rohkea!

Minua tama palstailu on auttanut tosi paljon. Ihan se, etta voi jakaa asioita samanhenkisten ihmisten kanssa. 'Tosielamassa' ei ole niin monta henkiloa, jolle voisi avoimesti lapsettomuuden tuskasta jutella. Ja sitten niin monen tilanne on erilainen eika ymmarrysta riita. Talla palstalla voi kertoilla, miten menee ja lukea kohtalontovereiden kuulumisia. Voimia sinulle
:hug:

t.Talvikauris
 
Tervetuloa mukaan Idaliina!

Täällä ollaan kotiuduttu reissusta. Mukavaa oli vaihtaa maisemaa, ja teki tosi hyvää korvienvälille. Mulla on nyt sitten tänään illalla viimenen e-pilleri vihdoin! Katselin just lappujani, et mulla olis eka piikki torstaina illalla. Ja siitä se rumba sitten käynnistyy. Ens viikolla juostaan ultrassa ja sit seuraavalla olis se punktio :$ Huh!
 
Iines, jippii viimeinen pilleri! :D

Niin se aika kuluu ja sitten tulee seuraava vaihe. Tsemppia :)

Laskeskelin, etta plussastani on vasta pari viikkoa, jotka ovat tuntuneet ikuisuudelta hyperin takia. Maha on vielakin ihan pallo. Hassu juttu sattui viikonloppuna. Yksi tuttuni halasi mua ja jotenkin otti mahan kohdalta kiinni. Hanen ilmeensa oli nakemisen arvoinen! Varmaan luuli, etta olen vaikka kuinka pitkalla raskaudessa ja salaan asiaa... :LOL:

Viela on odoteltava, etta paasee ekaan ultraan elokuussa. Jos siella on kaikki hyvin, niin kai se on kerrottava ihmisille, kun tama maha on tallainen. Vaikea peitella...

Iloisin terveisin
Talvikauris
 
Mulla on ollut tänään ihan p***a päivä, oon ollut niiiiin huonolla tuulella. Kaikki kiukuttaa ja ärsyttää. Johtuu tällä kertaa alkamaisillaan olevista menkoista. Niin ja päätäkin on särkenyt, niinkun aina tässä vaiheessa. Sekään ei oo parantanut tunnelmia.

Huomenna pitäis mennä hakeen apteekista ne odottamassa olevat piikit, torstaina se sit alkaa. Tänään on ollut aika ristiriitaset tunnelmat tästä. Toisaalta on ihanaa et se vihdoin alkaa, mut toisaalta aika kauheeta että tässä sitä ollaan. Kunpa vaan tää edes onnistuis...

Olikos täällä muita joilla alkaa tositoimet ihan pian?

terkuin ärri-purri Iines :headwall:
 
Onpas täällä taas hiljasta! Mäkin oon pyörinyt tuolla kesän pinossa, kun täällä on niin rauhallista. Kerronpa kuitenkin uudet käänteet, josko täällä joku sattuu piipahtaan.

Elikkäs pistäminen ei sitten alakaan tänään niinkun alunperin piti. Ne menkat ei sitten alkaneetkaan, vaikka lääkärin laskelmien mukaan piti ti tai ke. Nyt tänään vasta pientä tuhrua, ei vielä mitään kunnollista. Oon ollut ihan käsi päässä tän asian kanssa että mitäs nyt tehdään. Nyt aamupäivällä sain yhden hoitajan kiinni, ja se meinas et vuoto alkais viim huomenna. Pistään alkaisin sitten lauantaina. Ei kuulemma haittaa parin päivän viivytys, huonompi homma olisi ollut jos olis ollut etuajassa. Eli tositoimiin päästään (toivottavasti) parin päivän viiveellä. Vielä tietysti ehtii tapahtuun vaikka mitä vastoinkäymistä..

Mulla ei kyllä koskaan onnistu mikään! :kieh:
 
Heippa entisille ja uusille palstatutuille! Olen pysytellyt "etäämmällä", mutta kyllä olen lukenut kaikkien kuulumiset tauon aikana. Paljon on yritystä, iloa ja surua mahtunut näihin kuukausiin... Mutta ihanaa, että jaksatte positiivisella mielellä jatkaa. Niin hoitoja kuin erityisesti elämää itsessään.

Niin vaan meillä lähdetään uuteen hoitoon. Raskas talvi ja kevät ovat onneksi väistyneet taaemmas ja voimme katsoa valoisammin eteenpäin. Jo ensi viikolla 11.8. aloitan sumuttelemaan. Pitkällä kaavalla siis tämäkin hoito. Tässäpä tietoni:

Auringokukka 42/41 v / yritystä 6/2005 /endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. icsin tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08.
3. ICSI alkaa 11.8.
 
Listamme

Vaahtokarkki 36/34 v / yritystä 6/2007 /selittämätön, kilpirauhasen vajaatoiminta, 3xICSI, 1 PAS, josta +, kesken viikolla 8+2. 3. ICSI huhtikuussa (punktio 20.4.) josta plussa.

Jäyhis 36/35 v / yritystä 11/2006 / rakenteelliset viat ja miehen laiskat simpat. Kolmannen ICSI:n viimeinen PAS tulossa joskus...

Hillevi 45/46v / yritystä 2003 / ikä + kipirauhasen vajaatoiminta / 3 IUI, 2 IVF omilla ja 1 IVF lahjamunasoluilla, kaikista negaa. 2 IVF lahjamunasoluilla: KM rv.9. PAS keväällä, josta nega. Uudesta hoidosta ei vielä tietoa.

Saara10 41/44 v / yritystä kevät/2007 / miehen simpat / 1 ICSI-hoito lokakuussa, haamuplussa, 2 ICSI suunnitteilla

Jannika07 38v/34v / yritystä kevät /2003/lievä PCO(kierto epäsäännöllinen) , mies kunnossa/ 3IU, 1IVF , 6PAS/KU 08/07 ja KM 02/08, 2. IVF alk 21.4. josta nega.

maaria 38(39)/37 v /yritystä 03/04 / kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehellä vähänlaisesti normaali muotoisi siitiöitä, selittämättömiä, hoidot v. 2005, 5. hoito (ICSI) huhtikuussa (punktio 1.4.) josta plussa. Np-ultra 4.6. rv 11+2 ok.

Sitruunapommi 37/45v / luomuilua vuodesta1992 / Hoitoihin 2002 / simpat / 4 X ICSI, pitkällä kaavalla / 1 Tyttö / 1 hyperi / 4 X PAS joista aina nega / PAS hormonihoidoilla vko:lla 37 / siirto suoritettu 9.9.2008

Sinivatukka 39/36v / yritystä 2004 / Miehellä huippulaatuiset simpat ja itselläkin kaiken pitäisi olla ok / km 2004, 2005 /hoidot 2006 7 IUI 3 tuulimunaa / eka IVF vko 41, nega, 1olki pakkaseen/pas 2.12.nega. 2. IVF vk.13, nega. 2 olkea odottaa pakkasessa, joista PAS seuraavaan kiertoon (elokuussa?).

Snow White 38/39 v. / yritystä vuodesta 2002 / 6 ivf/icsiä pitkillä kaavoilla vuosina 2003-2007, joista yksi lapsi sekä alkuraskauden KM / miehellä heikohko sperma ja minulla huono vaste stimulaatiolle (ei koskaan mitään pakkaseen) / seuraava yritys ensi vuoden puolella?

Kris 35v. Yritystä ainakin 3 vuotta./Hoidot 2007 alk./ 3. IVF alkaa/ Lyhyt kaava jatkuu/ miehellä heikohkot simpat ja vähäinen määrä, itselläni ei selkeää syytä.

Tikru70 38/36. Endometrioosi taustaa. Yritys aloitettu elokuussa 2004. Yksi inssi ja kolme IVF-hoitokierrosta. Ensimmäinen plussa viimeisestä hoidosta. LA 5.8.2009

Electra 41v/43v Hoidoissa keväästä 2007, miehellä vähän ja laiskoja siittiöitä, DFI 35, omat kilpirauhasarvot koholla. 1. ICSI 2 pv. ikäiset alkiot -> kaikki negaa (tuore + 2 PAS), 2. ICSI 3 pv. ikäiset alkiot eivät elinkelpoisia. 3. ICSI:stä yksi hyvä alkio tuoresiirtoon -> nega. 4. ICSI elo-syyskuun vaihteessa (vko 36).

Sitronella 35/41/ 4. vuosi yritystä alkoi juuri, hoidoissa 12/06 alkaen, pco tyyppiset munasarjat, toinen tuuba tukossa, ei omaa kiertoa/mies ok/1xIUI -> nega/1. IVF: vain 1 kypsä solu + hyperi -> nega/2. IVF: ei yhtään solua + endolöydös, maaliskuussa IVF. Heinä- ja elokuussa napsin primoluteja ja elo-syyskuussa sitten pas.

Hiiripöllö 36 v, yritystä 2,5 vuotta. Takana on kaksi IVF:ää, molemmista plussa ja varhainen keskenmeno. Ensimmäisestä viikolla 6, toisesta heti plussan jälkeen. Kolmas suunniteltu IVF muuttui inseminaatioksi.

Vilhelmiina72: hoidoissa 12/06 asti, kuusi ivf-icsi hoitoa takana omilla soluilla. Häikkää miehen siittiöissä, hyytymistekijöissä ja vasta-aineissa. Taustalla 5 negaa ja yksi km 6 rv. Seuraavana on hoito luovutetuilla munasoluilla elokuussa.

Chloe70: 39/42, yritystä alkaen 2002, ICSI+PAS+ERO 2004-2005, uudelleen yritystä uuden miehen kanssa alkaen 2007, miehen siittiöissä jonkun verran häikkää, 3/2009 1. IUI = nega, huhtikuussa 2. IUI = plussa, km 28.6. vk 9+4, 3. IUI syksyllä.

Mustaruusu : 35/mies yli 10 v. vanhempi. Takana yritystä nelisen vuotta joista pari vuotta hoidoissa. Miehellä on todella heikot siittiöt: määrä normaali, mutta huono liikkuvuus, paljon epämuotoisia ja vasta-aineita 100%. Minulla on kaikki muuten kunnossa mutta FSH-arvo on olltu välillä koholla, välillä taas ihan normaali. Takana 4 ICSIä yksityisellä. Munasoluja on aina tullut hyvin, mutta alkioita on tullut aina vain 1-2 siirtokelpoista ja pakkaseen ei ole koskaan saatu mitään. Kolmannesta hoidosta raskauduin, ja aluksi kaikki näytti menevän hyvin, mutta np-ultrassa viikolla 12 todettiin sikiön menehtyneen (keskeytynyt keskenmeno) ja jouduin kaavintaan. Tulossa ehkä yksi lahjasiittiöhoito myöhemmin, jota suunniteltu keväällä. Tällä hetkellä onnellisesti sijaisvanhempana.

LadyGray: kohta 44, kolmisen vuotta yritystä. Mulle tehty 2 inseminaatiota, joista toisesta plussasin - sitten tuli kohtutulehdus, ja ilmeisesti siksi raskaus keskeytyi. Takana on myös yksi ICSI, ja siitä PAS. Passista plussasin jälleen, mutta se meni kesken heti alkuunsa. 2. ICSI toukokuussa, josta nega.

tiki-71: 2. IVF toukokuussa, josta nega.

Iines-74: 35/40, yritystä takana kohta 5 v, hoidossa 8/08 lähtien, lapsettomuuden syy selittämätön. Takana 2 inssiä, 1. IVF vko 33.

talvikauris: 35, 1. IVF/ICSI kesäkuussa, siirto 4.7. josta plussa

sarina13: 1.IVF:n PAS kesäkuussa, josta plussa.

Mullu: 40/40, yritystä (tjot) alkuvuodesta 2000, tutkimuksiin 2005. Miehellä vähänlaisesti ja hitaasti liikkuvia siittiöitä, minulla epäillään oikean munatorven tukkoisuutta ja lievää PCO:ta. Yrityksessä ja hoidoissa välillä taukoa sairastelujen takia. 3xIUI 2006, kaikista negaa. 1. IVF/ICSI 1/2007 keskeytyi sairastumisen takia, uusi yritys 11/2007, negaa. 2. IVF/ICSI 2/2008 plussa, mutta km ja kaavinta 9+1. 3. ICSI 6/2009 negaa. PAS suunnitelmissa loppukesästä/alkusyksystä 2009.

Marjaana71: 37/34 (33), yritystä takana 2 vuotta, tutkimuksiin keväällä 2009, lievä PCO, mies ok, hoitona Clomit vielä pari kiertoa. Yllätysplussa varsinaisia hoitoja odotellessa.

Auringonkukka: 42/41, yritystä 6/2005, endo + miehellä huonot simpat, 2xICSI, 1 PAS, 2. ICSIn tuoresiirrosta identtiset kaksoset, keskenmenon syy fetofetaalitransfuusio viikolla 16+4 11/08. 3. ICSI alkaa 11.8.

idaliina: 40/48, yritystä (tjot) yli 10 v, simpat huonolaatuista ja laiskaa, 1. ICSI josta plussa, kehitys pysähtyi rv3. Pakkanen tyhjä. 2. ICSI elo-syyskuussa.

Plussanneet :heart:

Tikru70 (LA 5.8.09)
Maaria
Vaahtokarkki
sarina13
talvikauris
Marjaana71
 
Electra taitaa vielä lomailla pohjoisessa, siispä mä yritin päivittää listaa. Lisäsin sinut Auringonkukka mukaan listalle. Jos listalla jotain virhettä, voin koittaa korjata, kerrotte vaan.

Auringonkukka, tervetuloa mukaan. Mukava saada tänne lisää porukkaa, täällä on ollut aikas hiljaista... Parempaa onnea uuteen yritykseen.

Mulla tilanne on nyt se, että pääsin vihdoin pistään gonalia lauantaina. Ultrakin siirtyi tiistailta torstaille ton parin päivän viivytyksen takia. Nyt olen pistänyt kaksi kertaa, ja jo tuntuu alavatsassa oudolta. Miltähän se tuntuu viiden piikin jälkeen...
 
:wave: Moi kaikille pitkästä aikaa!
Ihan aluksi onnea Talvikauris plussasta ja paljon suojelusenkeleitä matkaan! :heart:

Auringonkukka, tervetuloa takaisin!

Iinekselle paljon tsemppiä piikittelyyn ja hormonimyrskyihin. ;) Juu, muistan kyllä oman ICSIn ajoilta että vatsa turposi piikeistä kuin rantapallo ja punktion jälkeen vielä enemmän. Ensimmäinen hoito on aina psyykkisestikin vaativin, mutta selviät siitä kylä ja toivotaan, ettei muita hoitoja tarvita, pidän sulle peukkuja.

Meillä hoidot käynnistyy taas heti, kun menkat alkaa. Klinikalla olivat sitä mieltä, että inssejä kannattaa jatkaa, koska tuottivat niin nopeasti tulosta. Eli vaikka olimme IVF-jonossa elokuulle niin nyt jatkammekin insseillä, mikä on hyvä. Mielialat vaihtelee kovasti. Välillä olen vieläkin kovin surullinen keskenmenosta, mutta toisinaan on positiivisempi tulevaisuudenusko vallalla.
 
Erämaista on palattu. Tervetuloa idaliina ja auringonkukka! Valoisaa mieltä ja toiveikkuutta teillekin toivon. Yhtä vuoristorataa tämä elämä kulkee, mutta jostain ne toivonmurut on raavittava, että jaksaa eteenpäin. :heart:

Mulla alko Suprecur-sumuttelut sunnuntaina. Sain kuin sainkin puhelinreseptin pieneen maalaisapteekkiin Lappiin, vaikka Felicitas ja oma lääkärini lomaili mulle pahaan aikaan ja pääsin aloittamaan uutta hoitoa. Onneksi klinikalla oli puhelimen päässä heinäkuun lopussa päivystävä hoitaja, joka ystävällisesti auttoi. Punktio ja siirto on näillä näkymin elo-syyskuun vaihteessa viikolla 36.

Iinekselle tsemppiä pistelyihin. Laitatko idaliinankin päivitetylle listalle. Hyvä, että pidät meistä huolta :D

Chloe, minä uskon, että teillä kohta tärppää ja asiat etenee tällä kertaa niin kuin pitää. Hyvä että on monta rautaa tulessa, inssit ja IVF. Enemmän mahdollisuuksia onnistua. :flower:
 
Tervehdys taas Chloe ja Electra :wave: Molemmille kiitokset tsempityksistä. Sitä tässä tarvitaan. Tää on tosiaan vuoristorataa, yhtenä hetkenä odottaa sitä ensi viikkoa, toisena se taas pelottaa ja kauhistuttaa. Mukavaa että tekin pääsette taas tositoimiin.

Piikkejä olen ehtinyt pistää vasta kolme, ja nyt jo tuntuu tosiaan turvonneelta sekä tietty kivistelee. Aloin jo epäillä et voiko se tosiaan nyt jo olla tällänen, vai kyttääkö niitä tuntemuksia nyt herkemmin?

Voin ihan hyvin "luovuttaa" listan päivitykset takaisin Electralle. Se varmaan sujuu sulta paremmin :D . En tiennyt mitä tietoja olisin laittanut idaliinalle...

idaliina anteeksi kun unohdin sinut listalta!
 
Electrallekin tsemppiä hoidon alkuun ja Iinekselle piikittelyyn. Kyllä Iines voi turvotusta tulla jo nyt, hormonimäärät on isoja ja tarkoitus on kasvattaa munasoluja suuri määrä, ajattele paljonko tavallinenkin menkkailu turvottaa...

Olin juuri neuvolassa lääkärin jälkitarkastuksessa keskenmenon jälkeen. Olipas sympaattinen naislääkäri ja ensimmäinen, joka otti puheeksi henkisen jaksamisen keskenmenon tapahduttua. Kukaan Taysin lääkäreistä ei sanonut siitä sanaakaan.
Noh, limakalvot olivat kovin kuivat, mikä kertoo alhaisesta estrogeenitasosta ja siitä, ettei menkat ala vielä vähään aikaan. Voi kuulemma mennä 2-3 kuukauttakin keskenmenosta. Hassua, mulla on ollut menkat viimeksi huhtikuussa! Oikealla puolella alavatsassa tuntui lääkärin mukaan resistenssiä ja tunsin kipua painellessa, mistä syystä mut passitettiin nyt ultraan 10.30. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään ikävää. Muuten kaikki näytti olevan ok.
 
Hei taas,

Tsemppiä kaikille hoidot alkaneille!

Auringonkukka, hienoa jos jaksat jo paremmin. :hug:

Chloe, minulla oli keskenmenon jälkeen pari kuukautta nestettä vatsaontelossa. Lääkärin mukaan se on aika tavallista, ei vaarallista, mutta täytyy tarkistaa, että häviää. Ehkä sinullakin on tällainen jälkitila. Kiva kuulla, että oli henkistäkin puolta huomioiva lääkäri - ei ole kovin tavallista. Kun minä kävin viimeksi gynellä oudon vuodon vuoksi, lääkäri näki koneelta tiedot keskenmenosta ja nesteistä ja pahoitteli sitten keskenmenoa. Jotain siihen kommentoin ja alkoi tietty itkettää. Hän sitten miehisesti sanoi, ettei pidä surra vaan iloita kun juhannus oli tulossa. Pah, ihan kuin juhannuksen vietto korvaisi jotain lapsettomalle...

Lämmintä elokuun jatkoa ja peukkuja pidän kaikille vaiheissanne!
Hillevi :wave:

Listan teosta on siis kulunut jo yli vuosi, meidän iät on 45/46
 
Hillevi, kiitos vastauksesta :flower: . Se selvensi paljon. Mulle tehtiin ultra vatsan päältä, eikä sieltä mitään löytynyt. Kohtu ok, ei nestettä missään. Joudun ilmeisesti vielä gynekologille sisäultraan, koska munasarjat ei näkyneet ja oireiden syy on siis vielä epäselvä. Hillevi, mitkäs teidän jatkosuunnitelmat on?

Tää on muuten hauska hymiö: :snotty: Huomasin sen vasta nyt, ehkä siksi kun mulla on nuha...
 
Chloe, minulle tehtiin sisäultra ja myös toinen munasarja oli piiloutunut. Löytyi 5 min. etsimisen jälkeen. Kovin oli asukas ehtinyt rymsteerata. Lääkärin mukaan tällainen on tavallista lyhyenkin raskauden jälkeen. Toivottavasti sinulta ei löydy mitään ihmeitä :hug:

Me mahdollsesti yritetään Tartoon lahjamunasoluhoitoon, halvempaa kuin täällä... Välillä on jo luopuminenkin käynyt mielessä, mutta ehkä kerran kokeillaan.
 
Joo, turvotusta tosiaan on jo. Ei siis pelkkää kuvittelua. Normaalisti mulla farkut pysyy jalassa vyön avulla, ilman sitä ne tippuu. Nyt hyvä kun saan napit kiinni. Mua nauratti tänään, kun oli ihan sellanen tunne et maha tulee ensin, sit vasta minä. No, huomenna on sitten se ultra ja toivottavasti siellä sitten oikeesti on jotain.

Tein muutokset listaan. Se ei tosiaan oikein suju multa :kieh:
 
Kerronpas teillekin ultra-kuulumiset: toisella puolen neljä, ja toisella kaksi hyvän kokoista. Lisäksi joitain pienempiä. Yhteensä kymmenkunta, jos ne pienet ehtii mukaan. Mut nyt siis vaan kuusi. Mä olen kyllä tosi pettynyt määrään, olisin turvotuksen perusteella luullut et on enemmän. Maanantaina taas ultrataan, ja silloin selviää lopullisesti määrä sekä punktiopäivä.

Gonalilla mennään sinne maanantaille, sekä huomisesta alkaen jarrut.

Mulla on kyllä ihan häviäjä-tunnelmat nyt :(
 
Iines, ei se määrä vaan laatu. Yksikin onnistunut alkio riittää! Pidän täällä peukkuja sulle. :hug:

Turvotus saattaa johtua ihan nestekertymästä, joka johtuu lääkkeistä. Muista juoda paljon! Mulla turpoo aina myös jalat hoitojen aikana, erityisesti pohkeet on piukeena. Joku saa apuja siitä, että syö paljon vesimeloonia. Sitä voisi kokeilla :p
 
Menkat alkoi, ai että mä olen onnellinen! Pelkäsin, että menee vielä viikkoja, ennen kuin ne alkaa lääkärin arvioiden perusteella. Ei hänkään näköjään osannut tilannetta arvioida. Hassua, näin unta, että menkat alkaa ja herätessä ne sitten oli alkaneet. Olen iloinen siksi, että mulla on tulossa kuun viimeisellä viikolla työmatka jenkkeihin. Jos menkat ei olisi nyt lähipäivinä alkaneet, olisi ajoitus mennyt niin, että uuten hoitoon olisi päästy vasta syyskuussa. Nyt ehdimme tehdä hoidon ennen mun työmatkaa. Toivottavasti lähden reisuun vauvanalku masussa! =)

Iines, ei mitää syytä olla allapäin! Tuohan on aivan loistava määrä munasoluja. Muistelen verkkikseltä aikoinaan yhtä tyyppiä, jolle tuli vain yksi munasolu ja hän tuli raskaaksi! Kuten Electra sanoi, laatu ratkaisee. Jos munasoluja tulee valtavasti, ei kaikki välttämättä ole edes kypsiä ja hedelmöitymiskykyisiä. Mulla tuli aikoinaan joku 15 ICSIstä ja tilanne oli juuri se. Lisäksi suuri määrä lisää hyperstimulaation riskiä ja se ei ole mukava tila, voi olla jopa hengenvaarallinen. Sulla on nyt juuri hyvä määrä, saatte varmasti jotakin pakkaseenkin. Nyt tsemppaushali täältä Iinekselle :hug: Mä luulen, että sua vaan pelottaa ja jännittää kovin, koska tämä on eka hoitonne. Pelkäät, ettei kaikki mene hyvin. Mutta nämä hoidot on pelkoja ja riskejä täynnä, mistään ei voi olla varma, ei edes raskaaksi tulon jälkeen pelot katoa, tulee vain uusia, niiden kanssa täytyy oppia sinnittelemään, tiedän ettei ole helppoa. Jotkut eivät saa yhtään munasolua hormoneista huolimatta, vanhemmiten mahdollisuudet heikkenee. Tilanteenne on siis varsin hyvä. Nyt nenu pystyyn vaan!

Iines ja Electra, eiköhän napata kevätvauvat?

Hilleville tsemppiä mahdolliseen hoitoon Tartossa. Kerrothan, miten asia etenee?

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne pitkästä aikaa!

:attn:
 
Iinekselle lähettelen positiivisia säteitä! Komppaan Chloeta ja vahvistan, että follikkeleiden määrä ei ole ratkaiseva tekijä. Itsekin olen esimerkki siitä. Ensimmäisessä hoidossa tuli 6 solua, näistä 5 kypsää ja neljä hedelmöittyi. Siirtokelpoisia saatiin kolme. Tuoresiirrossa oli ollut yritystä, mutta raskaus ei alkanut sitten kuitenkaan. Toisessa hoidossa saatiin 5 solua, joista neljä kypsää ja kaksi siirtokelpoista. Tästä hoidosta plussa. Ja vaikka follikkeleita oli noinkin vähän (ekalla kertaa jopa VAIN vasemmassa munasarjassa), oli kasvukipuja ja turvotusta reilusti ;)

Ja nyt tämä "tyttö" lähtee entiseen kotikaupunkiini "vanhojen" seurakavereideni tapaamiseen. Samalla käyn laittamassa isäni ja isovanhempien haudan kuntoon. Ihana kesäinen ilma ja kaikki. Mukavissa merkeissä lomani on siis päättymässä. B)
 

Yhteistyössä