35+ Lapsettomat

On täällä tosiaan hiljaiseloa..

Polkka tsemit että pääset siirtoon ja tylsä et Armilla jää inssi väliin mut luomuna sitten. :)

Polkka, kiitti uuden termin lanseeraamisesta. :D tää on tosiaan tehnyt myyt viimeiaikoina eikä ole tehnytkään kauheesti muuta kun normitöitä toimistolla, kotitöitä sen minkä on pakko, hengaillut 7 vuotiaan kanssa ja (lähes pakkomielteisesti) käynyt salilla, jumpissa ja joogassa 5-7 kertaa viikossa. Nyt pitää katsos liikkua varastoon kun pian se loppuu (ainakin hope so).
Täällä menkkoja odotellaan.. alkais jo et pääsisi tositoimiin! nyt jo kierto huitelee 32 päivässä normin 28-29 sijaan. Pakko mennä huomenna puregon ostoksille koska jos menkat alkaa lesim a niin sit su pitäisi olla jo pistelemässä. tein varmuudeksi testin aamulla, vaikka oli 99% varmuus et ovis ei ole vieraillut meillä tässä kuussa. Ei vaan halua ostaa sikahintaisia lääkkeitä jos on pienikin mahdollisuus ettei tiliä tarvitsisi tyhjentää.. no, tokihan nega tuli ja menen tuhlaamaan palkkarahat huomenna ja odottelen menkkoja alkavaksi.

Miten sen lääkekaton kanssa on, osaako joku sanoa? Eli ostan nyt vissiin ihan omalla rahalla kaikki ja pitääkö Kelaan lähettää korvaushakemus ja kuitti vai tuleeko automaattisesti ilmoitus palautuksesta ja lääkekaton ylittymisestä?

mukavai kevätpäiviä kaikille ja Katrinille onnea koissuvauvasta.

Olen ymmärtänyt että ilmoitus tulee ihan automaattisesti kotiin. Ilmoituksen yhteydessä voivat pyytää toimittamaan mahdollisesti kuitteja ihan viimeisimmiltä ajoilta, jos sellaisia on vielä tullut. Eli kuitit kannattaa panna talteen. Jos on sitten ehtinyt maksella jotain katon ylittävää ennen Kelan yhteydenottoa, saa niistä ostoksista takautuvasti rahat takaisin.

Korjailkaahan muut jos meni pieleen. Mä ihmettelin itse, kun Kelasta ei alkanut kuulua mitään, ja sitten tuossa viikko pari sitten kaivoin kuitit esiin ja laskin... Katosta jäi puuttumaan tyyliin jotain 30 euroa, eli se siitä. Pärjäsin vähän keskimääräistä vähemmillä hormoneilla. Mutta jos pitää vielä lähteä toiselle kierrokselle, niin siinä sitten se katto menee rikki että rusahtaa.

Voi pahus tuota Armin ajoitusta :headwall: Mutta nyt vaan sitten kaikki kotikonstit käyttöön, hyvin ootte kuitenkin saanut buustattua pistoksilla, mahkut on taatusti vähintään yhtä hyvät kuin inssillä, tai oikeastaan paremmat, kun voitte insseillä koko viikonlopun sen yhden kerran sijaan ;)

Myy, mulla on ihan viime käden tietoa korvauskattoasiassa, kun eilen tuli Kelalta postia =) Eli sieltähän tulee sellainen lappunen, jonka kanssa saa apteekista korvattavat reseptillääkkeet hintaan 1,50e / kpl. Jos katto on jo ylittynyt, niin mukana on hakemus, jolla saa yli menneen osan hakea takaisin, ja kuitteja siihen kai pitää liitteeksi olla. Kela näköjään toimii aika nopeasti noiden kirjeiden kanssa, kun minulla se korvauskatto ylilttyi tuossa reilu viikko sitten, niin siis viikon sisällä tuli jo postia.

Täällä kasvatellaan solusia, tiistain ultrassa niitä näkyi peräti 16, mikä on minusta ihan huipputulos =) Huomenna olis sitten vielä käynti klinikalla, saapas nähdä montako sitten näkyy. Olo alkaa olla aika tukala, kun on vatsanseutu turvoksissa, ja tietysti hiukan turhauttaa, kun ei oikein kärsi liikuntaakaan nyt harrastella. Hiukkasen itseänikin huvittaa tämä mahan kanssa pönöttäminen, pakko pitää löysää tunikaa töissäkin, ja sekös kollegoiden kulmakarvoja nostattaa :D
Jostakin syystä en osaa yhtää jännätä punktioon menoa. Jännitin kai joulukuussa laparoskopiaan menoa niin paljon, ettei enää riitä jänskätyshormooneja tähän toimenpiteeseen. Enemmän jännittää se, mikä on lopulta saalis ja miten siellä lasimaljalla käy. Olen kyllä kovasti tsempannut ja valmentanut solusia siihen, miten siellä labrassa tapahtuvilla treffeillä sitten pitää käyttäytyä; ei turhaa nirsoilua ja ujostelua! Siinä on turha kainostella, valkkaatte vaan reippaimman siimahännän rivakasti!

Tsemppiä Polkalle, siirto on jo ihan oven takana =)

Hih, hyvät ohjeet oot Niiskunen tyttösolusille antanut! Ei kun kainostelematta vaan miehelään, lasimaljalla! Kippis. Eikä punktiota tosiaan kannata jännitellä, valtaosalla se menee kuitenkin ihan heittämällä. Punkiton jälkeen vasta se piina alkaa.

Näin se taas luonto hoiti hommat niin, että siirto olikin jo tänään. Pakkaseen jäi vielä yksi hyvä ja yksi vähän ruppana.

Siirron jälkeen on tullut pikkaisen tuhrua... Varmaan operaatioon liittyvää, mutta tietenkin on hauska haaveilla muistakin vaihtoehdoista - jospa vaikka tuli oikein supernopee 3-päiväinen kyytiin. :D

Mites Niiskulainen, löytyikö vielä lisää munanpalleroita tänään? Mahtavat oli lukemat kyllä jo edelliskerrallakin.

Hihii, kun nauratti toi Niiskusen solutsemppaus. :D

Polkalle nyt kaikki piinailutsempit kehiin! Piinaillaan nyt taas yhdessä, vaikka sulla onkin vähän paremmat prosentit kun mulla..

Jaahas, kai se on lähdettävä tästä lapsentekohommiin. ;)

Huh, kovaa on tosiaan tää jälkikasvun duunaus, Armiseni. Jaksaa, jaksaa vaan sinnikkäästi... :D Päivitin piinislistalle sun tilanteen.

Yritetäänköhän teille muuten nyt tämän jälkeen enää inssejä... Meillä ainakin se pelkäksi ovulaation induktioksi jäänyt inssiyrityskin laskettiin yhdeksi yritykseksi muiden joukossa - eli yhteensä kolme "kevytyritystä", ja sen jälkeen mentiin sitten ivf:ään.

Siis ihan niinku teillä nyt jotain ivf:iä vielä tarvittais... Huolellisella kotihoidolla taiotte tietenkin plussan testiin jo nyt, ja kaikki on sitten ihan että :O ?!? ja ohhoh. Kyllä se on mahdollista.

Nauttikaatten kevätauringosta kaikki! :cool:

No nih! Polkka vauhtimimminä menikin sitten taas piinailijaksi ilman turhia välilomia;). Tuhru oli sikanopean alkion kiinnittyminen. Siitä lähdetään!
Puhallan täältä miljoonat toivot sinne alkion matkaan! Joka muuten toivottavasti on kantajansa tavoin supertomera eikä turhia tuhise.

Armi, toivottavasti lapsen teko meni hyvin :p

Niiskunen, onnekasta punktiota ja runsasta saalista. Oliko se nyt ihan ensi viikon alussa.

Viimeksi muokattu:
Tervehdys Naiset!

Täällä ollaan ihmetelty koiranpennun suloisuutta ja muutenkin voisin tuntikausia katsella toisen touhuja ihana on ja vanhempi koirakin on antanut hyväksyvän katseen minulle.

Meilläkin lähenee taasen hoitojen jatko, ensi viikolla soittelen varmaan klinikalle. Mennään ensin tohtorin kanssa jutskailemaan jatkosta, mutta eiköhän me samoilla mennä.

Polkka
Sinulle tsemppiä piinailuun roppakaupalla ;)

Polkka, tämä oli meijän viimeinen "kevytyritys", eli toukokuussa tai kesäkuussa sitten ivf.
Kivahan se olis, jos tästä tulis tulosta, mukava viikonloppu meillä oli, yks yö oltiin sattuneesta syystä kylpylähotellissakin, mikäpä sen romanttisempaa? ;)

Ihanan piinallista aikaa Polkalle ja Armille! :wave:

Katrinille suloista koiravauva-aikaa :heart:

Tänä iltana olis sitten Pregnylin pisto ja keskiviikkona punktio. Miten se tuntuukin, että nytkö jo? Saisinko vielä hetkisen aikaa valmistautua...ja pah, eikähän tässä oo odoteltu jo ihan tarpeeksi :)

Armi: mainiota, että ivf:kin on sitten jo noin lähellä, jos tästä ei tärppää. Mutta siitähän me lähdemme, että sitä kylpylähotellia ei varattu turhaan. ;)

Niiskuselle onnittelut piikitysrupeaman päättymisen johdosta! Enää se viimeinen piikki, ja sitten se on menoa. Saat kyytiläisen varmaankin sitten tasan viikon myöhemmin kuin minä.

Pikainen oman navan päivitys: TÄMÄ ON TAAS KUULKAAS IHAN KAUHEAA!!!! Toimintakyky menee, keskittymiskyky menee, itku tulee silmään, ajatus sumenee. :stick: Tällä kertaa hoidin asian niin, että pidin kunnon kaffepaussin, vaikka minkään järjen mukaan siihen ei olisi ollut aikaa. Helpotti.

Uskomatonta, miten tämä aallonpohja tulee taas melkein samassa kohdassa kuin viimeksi. Aika konemaista touhua. Nyt ahdistusta lieventää se, että tämä on kerran eletty ja nähty. Tärpin suhteen alan olla jo pessimistinen, mutta vielä tässä on laskujeni mukaan hieman potentiaalista kiinnittymisaikaa jäljellä (ehkä noin vuorokausi). Voisitteko nyt pistää ne teidän voodoorummut taas päräjämään, jotta Ihme tapahtuisi. ;)

Oliko muuten teistä kellään käytetty IVF:n/PASsin tukihoitona kortisonia? Entä miniaspiriinia? Jos on käytetty, niin millä perusteella? Muistaakseni Eka ainakin tästä joskus kommentoi tuonne toiseen ketjuun, oliko Eka sulla ehkä parempaa tietoa?

Polkka: mulla oli plussahoidossa käytössä molemmat. Kortisonin perustelu se, että oli siirretty jo useampi top-alkio muttei edes kiinnittymisyritystä. Minidisperinin perustelu se, että mulla on ollut laskimotukos aikoinaan joten tukosalttius on noussut siten koko loppuelämän ajaksi. Tukostaipumusta mulla ei testeissä löydetty. Molemmat lääkkeet määräsi Felicitaksen lääkäri, naikkarilla ei moisia käytetä. Piste. Tosin johtuu varmaan heidän kiireestään ja liukuhihna-ajattelusta. Huom: myös Felicitaksen lääkärit katsovat miniaspirinin/disperinin tällä hetkellä hyvin kyseenalaiseksi, täytyy itsekin miettiä nyt alanko sitä popsimaan ollenkaan.

Toivis kiitos pikaisesta vastauksesta! Näin olen itsekin ymmärtänyt, että noilla voisi auttaa sitä kiinnittymistä, halusin vaan vielä vahvistusta uumoilulle. Mulla siis vasta kaksi siirtoa tehty, mutta takana on näiden lisäksi yhteensä noin 40 luomu/inssiyritystä. Meillä on tutkitusti kaikki kunnossa, ja ivf osoittaa nyt senkin, että ihan hyvälaatuisia alkioita onnistutaan tuottamaan. Kaiken tämän jälkeen tuloksena silti vain yksi säälittävä, hetkellinen luomuplussa 3,5 vuotta sitten. Kyllä jotenkin jostain kumman syystä tulee mieleen, että ongelma on nyt tuossa kiinnittymisessä. Mietin vaan, että jos tässä ei nyt tärppää, niin voisiko viimeisessä/viimeisissä PASseissa yksityisellä olla vielä jotain täydentävää tukea (sikäli kun niihin päästään). Pitää jutella lekurin kanssa. Naikkarille vie sitten meidänkin tie, ja siellä tosiaan viedään taas kuin broileria liukuhihnalla. :(

ON: naikkarilla käytiin verikokeessa ja ultrassa. tänään aamulla oli ovistesti vielä negaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä että tosi lähellä on, follikkeli oli mieheni mukaan 18*16mm (se on niin ihanan tarkkana aina, minä kun en ollenkaan näe sitä näyttöä) ja limakalvo lääkärin mukaan hyvä 12mm. Arveli että huomenna voisi jo olla plussaa, se tarkoittaisi siirtoa perjantaina. Keskiviikon plussa siirtoa lauantaina. Mut tällä viikolla hyvin todennäköisesti. Ja sit taas piinaillaan. Tosin mulla on jotenkin luovuttanut olo, en oikein usko että passista plussaa tulee. Tää on nyt mun neljäs pas-siirto. Vai viides - no en oo ihan varma mut yhtään plussaa tai edes haamua ei ole tullut. Lääkäri onneks väläytti vähän sitä kahdenkin siirtoa, mielummin otan alkio-poloisen kohtuuni kun että se yritetään pakastaa uudelleen ja sitten se urvahtaa. Katotaan.

Polkka, kortisoni on ollut joka hoidossa mukana, mutta eipä niistä ole ollut muuhun kuin mielialan kohottajaksi. Vetää kierroksia ihan kunnolla =)
Se mikä ehkä toi viime kierroksen haamun oli alkionkuoren avaus. (Tosin muitakin troppeja vaihdeltiin). Lueskelin jälkikäteen netistä että iäkkäämmillä yrittäjillä avaus lisää prosentteja. Kandee googlata assisted hatching.

Nyt vain malttia Polkka! Ei mitään paniikkiliikkeitä.

Yksi mikä mua näissä hoidoissa on ruvennut häiritsemään on tuo mystisen luukun takana oleva solulabra. Tiedetään kaikkea lääkkeistä, ajoituksista, vitskuista ja ties mistä mutta ei juuri mitään solulabran olosuhteista ja niiden toiminnan vaikutuksista tuloksiin! Aina saa lukea että taitavilla solubiologeilla ja labran olosuhteilla on vaikutusta, mutta siihen se jää.

Viimeksi muokattu:
Mun ystävän mies on solubiologi ja he ovat myös koko ajan sanoneet, että labratyö ja labravälineet ovat ihmissoluja käsiteltäessä oltava huipputasoa. Mullahan julkisella ei tullut mitään kiinnityksen yritystä. Yksityisellä tehtiin blastoviljely ja siellä oli myös ihan uudet, pienet hautomokoneet. Heidän onnistumisprosenttinsa blastovilejelyissä oli myös korkea, juuri näillä uusilla koneilla. Niin ne sitten myös onnistuivat tuottamaan kaksi solua, jotka kiinnittyivät - vaikka muuten mentiin suht samoilla kuvioilla kuin julkisellakin (tosin kaikki hormonimäärät menopurista lugeihin oli suurempia ja lisänä oli estrogeeni siirron jälkeen).

marinatar,olipa hyytävän kiinnostavaa! Kuinkahan moni hoito menee penkin alle labrajuttujen vuoksi?:O
Osaisiko biologi tuttusi vinkata sisäpiirin tietoa suomalaisten klinikoiden labrojen tasosta /paremmuudesta?
Missä näitä uusia hyviä hautomokoneita on? Kun sehän se on että niillä kaikilla labrassa käytetyillä laitteilla, nesteillä, solujen kehitysvaiheilla, olosuhteilla yms. on niin paljon merkitystä. Mutta kun ei niitä voi verrata mitenkään.
Mistähän saisi tietää eri klinikoiden onnistumisprosentit?

"Ihan uudet, pienet hautomokoneet" kuulostaa söpöltä! :heart: Ja siis toimii nähtävästi myös. Marinatar jos viitsit vaikka yksärinä laittaa klinikan nimen niin oisin kiitollinen. Mulla kaksi potentiaalista vaihtoehtoa mielessä.

Meillä tosin tilanne se, että on luultavasti pakko mennä pyörimään sinne tehdasvartaaseen seuraavaksi, jos ei tästä nyt tuu mitään. Huoh.

Ja jos kortisoni jotenkin vaikuttaa korvien väliseen maailmaan ("vetää kierroksia?"), niin sitten se ei ehkä sovi mulle, kun näemmä kilahdan jo arkisista Luge-palluroistakin. ;) Mistä tuli mieleeni, että iltapallurat unohtui... Täytyypä mennä.

Hih, me täällä Ekiksen kanssa fasinoiduttiin yhtä aikaa Marinattaren viestistä. Samaa mietin muuten minäkin noista onnistumisprosenteista... Taitaa olla aika supersalaista tietoa. Voi toisaalta myös olla, että isosta potilasmassasta mitattuna klinikat saa aika tasaisia onnistumisprosenttilukuja. Erot tulevat sitten esiin joidenkin erikoistapauksien kohdalla, esim. että onnistutaan keskimääräistä paremmin kiinnittymisongelmista kärsivien kanssa tms. Se ei kuitenkaan vielä tilastoja hetkauta mihinkään suuntaan.

Yritin siis vihjailla samaa, että klinikan nimi kiinnostaisi... Miksei sitä voisi laittaa julkisestikin esille? Tulisipa hieman kilpailua alalle.
Kortisonikierrokset on oikein mukavat, päinvastoin kuin progen :). Nämä vetää oikein energiseksi ja hyvinvoivaksi.

(huoh. koko ajan näitä näppispaholaisen virheitä saisi olla korjaamassa. Ja noita yhdyssanojen...)

Viimeksi muokattu:
No julkisesti sitten! Mulla ainakin sellainen käsitys/mielikuva, että Fertinovassa labraosaaminen olisi korkeatasoista..? Felicitaksen miellän ylipäätään korkeatasoiseksi, mutta liekö labra mitenkään erityinen? Itsellä kokemukset Graviditaksesta, mutta en tod. usko että siellä on mitään spesiaalia, paitsi ilmiömäinen joustavuus vastaanottoaikojen suhteen.

Nyt pyrkii uni simmuun. Hyvää yötä, mahtinaiset!

Hello naiset

Kiitti korvauskattoneuvoista. Apteekista kans varmistin ja niin se menee, et maksoin ekka itse koko satsin ja odottelen Kelan kirjettä, jonka jälkeen pitää palauttaa lappunen kuitin kanssa ja saan katon ylittävän summan tilille takaisin.

Armilla onkin ollut mukava romanttinen viikonloppu lapsentekohommissa. :D toivotaan että se tuo nyytin kotiin 10 kk päästä!

Polkka mulla on tässä alkavassa hoidossa nyt käytössä kortisoni ja disperiini. Lekurin mukaan edellisessä hoidossa hormoonien vaste oli hyvä, munasolujen toiminta punktion jälkeen ei mitenkään loistavaa ja kiinnittymisyrityksistä ei tietoakaan, joten kuulema pitää kokeilla jotain uusia konsteja ja hoitoon kuuluu siis saman kaavan (puregon+orgalutran) lisäksi nyt 2 päivästä alkaen 1 disperiini ja 2 kortisonia päivässä ja punktion ympärillä 5 päivän ajan 6 kortisonitabua päivässä. saas nähdä kuin ämmän käy, saankohan samanlaisia kiksejä kun Ekis.

Katrinille onnea koiravauvasta.

Ja mua kans kiinnostaisi kovasti klinikoiden onnistumisprossat! Tulisi vipinää toimintaan ja kilpailua vähän toiseen malliin jos olisi faktat pöydässä! Tästäpä meille naisille hyvä tutkimuskohde ja paljastukset Mot tiin ja Seiskan vihjepuhelimeen. :vampire:

ON: ei ole koskaan elämässäni venynyt kierto näin pitkäksi.. kyllä noi hormoonit on vaan jonkinlaisia myrkkyjä joista kroppa menee ihmetystilaan et mitens nyt toimitaan. Tänään vihdoinkin tuli tuhrua paperiin ja tuntuu siltä et tänään oikeesti menkat taitavat alkaa. On niitä jo odotettu.. Harvoin näin kovaa. Mulla oli ohje tilata aika ultraan jos ei huomiseen mennessä tapahdu mitään, mut ehkä se uhkailu tehosi kropalle josko se nyt toimisi.. Nyt siis kp37 (normikierto 28-30). Mahdollisesti siis pistokset alkavat huomenna ja punktio siirtyy sit sinne viikkojen 14/15 vaiheeseen. Hitto kun olin saanut työkuviotkin aika selkeiksi sitä ajatellen et punktio olisi ollut ensi maanantaina mut nyt pitää tsekkailla kalenteria uusiksi.. No eipä voi mitään, vauvantekohommat menee ykköseksi. :)

Ja nyt peukut pystyyn et se plussatuuli tässä pinossa alkaa n.y.t. nyt, kevät ei taida tulla ikinä joten ollaan me nyt nopeampia! Aurinkoista päivää kaikille!

myy, mennään melko samoissa. Minäkin odotan lähtölaukausta piikityksille.
Onko jokin syy miksi käytätte samaa lääkettä? Meillä on vaihdettu joka kerta jollei ole tullut tuloksia. Eipä sekään kyllä ole hyödyttänyt.

Olisi todella kiva tietää noita klinikoiden prosentteja. Saisikohan ne ihan soittamalla? Luulisi että kuluttajan oikeuksiin kuuluu voida vertailla laatua ennen kulutuspäätöstä :kieh: .

Mistä keksit Polkka nuo klinikoiden tasot. Oletko kuullut jostain?

Nyt tuli mieleen että oliko marinatar sittenkin ulkomailla hoidossa. Vai oliko se joku muu.

Yhteistyössä