35+ Lapsettomat

Kiitos teille kaikille tervetulo toivotuksista. Tottahan se, et meitä kaikkia hoidetaan yksilöllisesti, hyvä niin. Itselläni vaan on tullut aikamoisia oireita anastrozol lääkkeestä. Kuumat- ja kylmätaallot ymmärrän hyvin sekä mieliala vaihtelut. Mut lisäksi toinen nivunen on ollut niin kipeä, että ei pysty kunnolla kävelemään. Ensin en edes yhdistänyt sitä anastrozol lääkkeeseen, en voinut kuvitella että siitä tulee tuollaisia sivuoireita. No jos ens kuussa täytyy vielä ottaa kuuri, niin pitää puhua lääkärille noista sivuoireista. Lisäksi ovulaatio oireeni on ollut ihan kamalia, alavatsa kipuja ja ne on kestänyt 4 päivää.
 
Lista päivitetty 20.3.2011. Wanhat listat ihailtavana sivulla 189.

1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34............... 4.iui 3/2011
Chloe70 40/43.............. 3.ivf:n 2.pas keväällä
Heidari 36/47................ 2.iui
Myy75 35/45................ 1.iui, 2.ivf (1.icsi) 4/2011
Niiskunen 36/29............ 1.ivf vk13/2011
Polkka 37/34................. 1.oi, 2.iui; 1.ivf/icsin 1.pas 3/2011
Rosmariini -74 36/37...... 4.iui; 1.icsin 1. (ja ainoa) pas 5/2011
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
toivorikas-72 38/47......... 4.icsin 2.pas 4/2011

2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
ekavekara- 40+, fel....... 2.ivf:n 1.pas; 3.ivf; jatko?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hiiripöllö....................... 4.ivf 12/2010; tulos..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 2.icsi 2.pas 12/2011; jatko?
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Katrin 38/34................. 4.iui, 1.ivf 2/2011; jatko?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Ninnatar 36/32............... ???
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Porina 38/?.................... clomit
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Sharlin 35/41................ 2.yr. luov. m-soluilla epäonn.; pas keväällä?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos lohdun sanoista!

Ekavekara Estogenia en suun kautta uskalla enää syödä, se voi olla mulle hengenvaarallista. Luonnostaan sitä erittyy mitä erittyy kehossa, sitä ei kai mulla aleta estämään ja toivotaan että oma tuotanto riittää siirtoon. Voi se mennä aikamoiseks säätämiseks ja varsinkin kun hoito on Virossa, mutta tässä on niin isot riskit, ettei oo varaa muuhun..
 
Kurjia uutisia, Sharlin! Jaksamista teille.

Mä olen siis menossa aamulla verikokeeseen eli testipäivä on edessä. En ole testannut kotona ja olen ihan tyytyväinen siipan kanssa tehtyyn päätökseen, että otetaan mahdollisimman iisisti ja nautitaan tästä lepohetkestä. No news is good news tässä piinailuvaiheessa. En osaa sanoa, millä mielellä olen. Ei tunnu siltä, että olisi tärpännyt, mutta mistä hitosta sitä tietää, tuntuisiko se miltään. Jotenkin tähän huonoon tsägään tottuu ja siksi sitä ajattelee, ettei meillä voi ekasta tuoresiirrosta mitenkään onnistua. Tietty olis kiva, jos elämä yllättäis positiivisesti (siis kirjaimellisesti).
 
Pekku voi kakka!!! Tämähän ei tosin vielä ollut virallinen testipäivä..?

Tää ei nyt lohduta, mutta mä tuun saletisti perässä. Yritetään seuraavaan junaan, jooko? Äh, miten on niin vaikeaa välillä pitää toivoa yllä. :(

Halituksia ja silityksiä roppakaupalla! :heart:
 
Rosmariinikin!! Haleja myös sulle.

Voi hemmetti, kukaan ei enää tulee meidän palstalle kun täällä sataa pelkkiä negoja. Seuraavasta yrityksestä me naiset kyllä noustaan junaan ja nostateen Suomen historian ensimmäinen tsunami, perkele!!

Täällä ei yhtikäs mitään tuntemuksia, 99,99-prosenttinen varmuus että ohi meni. Nyt on kuitenkin hormonihumala laantunut ja jopa vähän jo nautin tästä välitilasta, kun menkat pysyy lääkkeellisesti poissa "eikä mitään tapahdu". Luget lumpsahtaa jo rutiinilla. Voin keskittyä työ- ja koulujuttuihin, joissa tällä viikolla on deadlinehässäkkä.

Päivittelen listaamme tuonnempana.
 
Kiitos sympatiasta!

Toivorikas: En halua jatkaa NKL:lla, koska haluan yksilöllisempää hoitoa ja sitä voi ehkä saada paremmin yksityiseltä puolelta. Haluan myös keskustella lyhyen ja pitkän kaavan eroista ja kannattaisiko mulla kokeilla lyhyttä. Mun kierrot on ollut ok ja veriarvot samaten ja en voi ymmärtää, miksei sellaisessa tilanteessa ei ensin kokeiltaisi lyhyttä kaavaa. NKL:lla tehdään pitkä kaava liukuhihnapäätöksenä, koska siinä on sairaalan näkökulmasta katsottuna helpompi aikatauluttaa parien hoidot. Mä en myöskään jaksa enää jatkuvaa valitusta painosta, en jaksa jonottamisia, en taistelua päästä läpi puhelintunnin aikana, en kiireen tunnelmaa ja sitä, että tuntuu, ettei mitään voi kysyä... Miestä ei noteerata mitenkään, vaikka ongelma on simppojen laadussa ja musta tuntuu, että julkisen jonoissa mun biologinen kello kerkiää vetää itsensä loppuun ennen kuin kaikki mahdollinen on kokeiltu. Mä olen valmis ottamaan vaikka pankkilainan sen takia, että mua kohdeltaisiin yksilönä ja ihmisarvoa kunnioittaen. Tässähän näitä perusteluita oli, vai mitä?
 
Rosmis: juu, perusteluja on ja olen niistä kyllä ihan samaa mieltä, noista kaikista asioista mitkä otit esiin. Mulla tosin eri tilanne koska me aloitettiin yksityiseltä ja lyhyellä kaavalla. Nehän kaksi hoitoa meni tosi huonosti, vain yksi siirtokelpoinen alkio kummastakin. Ilman muuta sun kannattaa kokeilla lyhyttä kaavaa jos sitä ei ole vielä kokeiltu. On se paljon mukavampi kuitenkin. Naikkari on liukuhihna, siitä ei pääse mihinkään. Emme voi kuitenkaan hirveesti valittaa kun hoidot on siellä menneet hyvin ja se yksi raskauskin alkoi (ja loppui kyllä lyhyeen). Mä luulen myös, että jos olisimme jatkaneet Felicitaksessa niin siellä oltais joko siirrytty myös pitkään kaavaan tai sitten nostettu puregon-annosta reilusti, joten sieltä olisi todennäköisesti tullut ihan yhtä hyvät tulokset. Mutta kun 5 tonnia about oli jo menny niin kyl tuo julkinen puoli siinä mielessä vetää, mä saan myös lääkkeet ja polimaksut takaisin sairauskassasta. Mutta siis summa summarum, ymmärrän täydellisesti miksi vaihdatte yksityiselle. Helkatisti onnea teille sinne!
 
Viimeksi muokattu:
Huh, luin Ikean mainosbannerista, että "Siittiöt kovempaankin kokkaukseen!" Vähänkö tässä alkaa ajatukset pyöriä yhden asian ympärillä.

Rosmariini ihan allekirjoitan kyllä tuon kaiken. Jotain kivojakin kokemuksia Naikkarilta on, mutta päälimmäisenä on valitettavasti mielessä älyttömät puhelinjonotukset, ainainen jännääminen siitä pääseekö hoitoon vai ei ja vastaanottoaikojen tolkuttomat myöhästelyt. Vastaanotolla lekuri alkaa sanella epikriisiä heti kun pääset tutkimuspöydältä pois. Kaikkein ärsyttävintä on, että hoitoon pääsy ylipäätään on paljon huonommalla tolalla kuin muualla maassa, vaikka takavuosina tulleen kiireettömän hoidon ohjeen piti tasa-arvoistaa eri alueita.

Kaikesta rutinasta huolimatta suuntaan kyllä loppukesällä takaisin tuonne hedelmöitystehtaaseen, jos ei sitä ennen muuten nappaa. : /
 
Tuleekohan klinikalta sanomista, jos kuitenkin testaan itse jo vähän etukäteen ja lopetan luget... Käytännössä menkat alkaisivat kuitenkin viimeistään perjantaina, 2 vk punktiosta, kp 28. Mulle tuo 28 päivää on ihan tolkuttoman pitkä kierto, niitä on ollut vain muutaman kerran elämässä.

Toisaalta jos menkat alkaa jo pe/la, on suurempi riski että PAS osuisi viikonlopulle. Että sikäli ehkä kuitenkin vaan odottelen ja jatkan lillumista mitään ei tapahdu -tilassa, kun ei tässä mitään hätääkään ole. Vähän kuin olis pois jengoiltaan... Tässä on myös hyvä tilaisuus levätä.

Jos sulatus onnistuu, PAS olisi sitten varmaankin Armaan päivänä! :heart: Tai jos koneistoni pöräyttää vuodon päälle vasta vähän viivellä, niin Jounin, Uskon tai Irman päivänä. Jos pääsen PASsiin, niin saankohan täältä piinailuseuraa? En kyllä tiedä uskallanko käydä piinislistalle, tai ehkä oon siellä taas ekat päivät ja sitten karkaan, kun se vaan on niin hirveetä.

Mitä kuuluu Sharlinille? Mahdatko päästä siirtoon? Voimia kovasti täältä sulle lähetän!

Toivis, nippaileeko?
 
Polkka: mulla oli tiistai-iltana sellasta kovaa kipua kohdun kohdalla vasemmalla ja viimeksi oli samanlaista, toivon että se oli kiinnittymiskipua. Jos sellaista nyt voi tuntea. Mutta paljon kovempi ja erilainen kipu kuin esim. oviskipu. Tänään sain mammaksin herkällä testillä viivanpaikan, mutta CB oli nega.... Saas nährä. Tissit vähän turpeena mut niinhän ne on aina ennen menkkoja. Muita erityisiä tuntemuksia ei ole, mutta ei ollut kyllä viimeksikään kun plussasin. Ja hei, tietty testaat :D
 
Polkka Kiitos kysymästä. Ei kyllä hoito keskeytyi eli nyt odotan ensin tämän uuden sairauden diagnosointia ja saamista edes vähän tasapainoon ja sitten toivottavasti parin kuukauden päästä voidaan alkaa miettiä PAS:ia luonnolliseen kiertoon.. jos lääkäri antaa luvan.
Onnea testailuun!

Toivorikas Kuulostaa toiveekkaalta, rikasta plussaa!
 
Veritesti tänään varmisti negan. Voi voi, muutama kuukausi pitää nyt huilata ennen kuin suunnataan seuraavaan koitokseen. Toivottavasti parempi onni muilla piinaajilla. Polkka et kai vaan lopettanut lääkkeitä ennen testiä!

Sharinille voimia toisenlaiseen piinailuun, toivottavasti kyseessä on vain väärä hälytys.
 
Sharlinille tulikin sitten ihan toisenlaista piinailua kuin piti. Toivon Pekun tapaan, että nyt oltaisiin ihan väärillä jäljillä. Toivottavasti se PAS joka tapauksessa onnistuu. Siirsin Sharlin sut nyt toistaseksi vaihtopenkkiin, mutta imaisen sut sieltä salamana ykkösketjuun heti kun aika on!

Täällä näyttää vallitsevan liikuttava yksimielisyys siitä, että mun pitäisi testata. Tänään ip alkoikin jo täti tulla tuhrutella, joten jahka tuo tuosta yltyy, niin varmasti teen testin pois. Viime yönä pistin testisetin tilaukseen. Testin tulos tuntuu selvältä, mutta itkut on itketty jo viime viikolla, joten ei siinä sen kummempaa. Se nyt vielä pikkaisen surettaa, että oli (taas) jotenkin niin täysin ehdoton ja suora tämä kropan reaktio. Että pthyi :whistle:!! ei tommosia alkoita tänne, mene pois! Olisi nyt edes vähän voinut jotain kihelmöintiä ja yrityksen tunnetta olla. Sitä yhtä muljausta en viitsi edes laskea. Se oli varmaan vaan se kohta, jossa kohtu sylkäisi reppanan mäkeen - että meetkös siitä, täällä ei tollasia kaivata. Sekin ainukainen kerta kun rääpäle kauan sitten pääsi hetkeksi tarttumaan oli varmaan vain kohdun portinvartijan hetkellinen kömmähdys. Oli nukahtanut vartiovuorollaan tai jotain. Muhun ei alkiot tartu. :ashamed:

Mutta juu, itsesääli sikseen ja uutta yritteliästä sissiä kehiin. On ne sellasia kamikazeja kyllä noi meidän alkiot...

Piinalista kutistui kovin! Mitenköhän Chloe, Niiskunen ja Sintu..?

Toivikselle ihanaista piinistelyä, ja Heidarille tietty kans! :)
 
Toivorikkaalle pidän isosti peukkuja ja jaksamista piinailuun!

Mä olen siis vaihtopenkillä seuraavaan kiertoon asti eli voipi vaikka merkata:
Rosmariini -74 36/37...... 4.iui; 1.icsin 1. (ja ainoa) pas 5/11 ?

Hyvää viikonloppua kaikille!

P.S. Viimeinen luge meni tiistaiaamuna klo 8 ja menkkoja tässä odotellaan. Alkaisivat jo... Viimeksi taisi mennä just se kolmisen vuorokautta lugejen lopettamisesta ennen kuin menkat alkoivat.
 
Viimeksi muokattu:
Neganneille paljon lohtuhaleja täältä.

Piinailijoille plussatuulia lähetän :)

Itselläni iski hirmuttinen flunssa samana päivänä kun alotin tyroksiinit, joten eipäs tiedä vielä niiden vaikutuksista. Mutta toivottavasti niistä olisi apua, kun olen lähipiirini kanssa jutellut olen tainnut olla vetämätön "sirkka" Niin ja ihanaa löysin pitkästä aikaa kadoksissa olleen harrastukseni takaisin, hevostelun i-haa.
Ja koira-vauva saapuu parin viikon kuluttua =)

Hyvää viikonloppua kaikille
 

Yhteistyössä