35+ Lapsettomat

Moi kaikille, pitkästä aikaa!

Tulin moikkaamaan ja kertomaan, että nyt on meneillään ekan onnistuneen IVF->ICSI-hoidon neljäs piinapäivä. Viime tiistaina oli punktio ja torstaina saatiin kyytiläinen mukaan. Yksi jäi pakkaseen. Tietysti usempia huurunokkia oltais toivottu, mutta tästäkin saa olla tyytyväinen. Syksyn IVF muuttui inssiksi, kun lääkkeillä ei ollut vastetta ja saatiin aikaan vain yksi folli. Nyt siis kokeiltiin hevoskuurilla (Puregon, ensin 250 ja sitten 300 yksikköä) ja saatiin aikaan seitsemän follia,viisi tasakokoista ja kaksi pientä, joista neljä kypsää munasolua. Näistä saatiin hedelmöittymään ja jakautumaan icsaamalla kaksi. Kahdesta muusta en tiedä, kun ovat NKL:lla aika innottomia kertomaan mistään mitään. Ehkä kokeilivat tavallista IF:ää, en tiedä. Kaipa sitä joskus saa paperit luettavakseen. Nyt vaan odotellaan ja piinaillaan...

Ennen tätä ICSI-hoitoa meillä kokeiltiin yksityisellä IUI 6/09 -, IUI 8/09 -, IUI 9/09 - ja julkisella, NKL, OI + IUI 1/10. Tjottailu aloitettiin alkuvuodesta 2008, apuvälineet (aamulämpöjen mittaaminen ja ovistestit) otettiin mukaan kesällä 2008. Tutkimuksiin lähdettiin alkukeväästä 2009. Diagnosoituna ongelmana meillä siis miehen huonot simpat, minusta ei toistaiseksi ole löydetty vikaa - kuitenkin eniten runtua on NKL:lla saatu ja pahaa mieltä koettu omasta ylipainosta.

Onnea matkaan meille kaikille - kyllä tää sais jo riittää...

Rosmariini -74 36/37....... 1. onnistunut ICSI-hoito, tuoresiirto, testipäivä 8.3.11

P.S. Isosti onnea Frangipanille!
 
Viimeksi muokattu:
:popcorn: Pitihän sitä käydä taas kurkkimassa. :popcorn:

ekavekara komppaan toivorikasta, niin kauan kun vuotoja ei näy, niin on toivoa. Toivotaan, toivotaan, toivotaan...

toivorikas tsemiä siirtoon!

Sointu/Soili ja Armi :wave:

Polkka hienon loppukirin munikset ottivat!

Pekulle ja Rosmariinille tsemppiä kans piinistelyyn!

Frangipani, IHQ! :LOL:

Pakko oli tulla tänne purkautumaan. Mun vihkisormus tuli viime perjantaina koesovitukseen. :) Se oli just sen näköinen, kun olin suunnitellutkin. Sen tekee kultaseppä Oulusta ja kaikki hoituu sähköpostin ja postin välityksellä. Parin viikon päästä saan viimeistellyn sormuksen kotiin. Alkaa jo kohta pukkaamaan häämatkakuumetta päälle... Ois kiva hehkuttaa kavereille, mutta kun mennään salassa naimisiin, niin en voi kertoa kellekään... :kieh:

Ihania kevätpäiviä kaikille ja auringonpaistetta!!!
 
Viimeksi muokattu:
Rosmariini hyvin samoissa mennään! Tervetuloa piinistelemään.

Mulla siis 11 solusta 6 hedelmöittyi ja niistä 4 selvisi kolmen päivän kasvatuksesta. Yksi matkassa, loput pakastealtaassa. Yhtä lukuun ottamatta kaikki alkiot hyvälaatuisia, ja se neljäskin oli siis kuitenkin pakastukseen kelpaava.

Ekistä mä täällä just nyt eniten jännäilen... Tsemppihalitukset sinne, kävi miten kävi: :hug:
 
Eipä tarvitse lukea paljon jännityskirjallisuutta - riittää, kun seuraa tätä palstaa =).

Mietin tässä, mikä olisi sellainen pomminvarma konsti, jolla ekavekaran saisi plussaamaan huomenna aamutuimaan... Auttaisiko jos seisoisin päälläni tämän yön?? (harmittaa, kun ei tullut kouluttauduttua shamaaniksi) ;) Joka tapauksessa plussa olisi enemmän kuin toivottu - ja olisi todellakin jo ansaittu! Sama pätee Pekun, Polkan, Rosmariinin ja muiden piinailijoiden tilanteeseen... Kovasti jaksamisia ja plussaonnea teille!

Onnea, sormuksista, Soulmama - ja ihanaa häämatkaa jo valmiiksi! :heart: Meilläkin on ollut naimisiinmeno (siis kaikessa hiljaisuudessa) mielessä, mutta jotenkin se on jäänyt. Nyt alan olla jo sellainen valas kokoni puolesta, ettei olo ole kovin romanttinen, ja rationaalisen ajattelunkin kanssa on vähän niin ja näin (kuulemma raskaus kutistaa aivoja ainakin 5% - se on nyt helppo uskoa...) - joten hanke taitaa siirtyä hamaan tulevaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
wabisabi kiva kuulla sinustakin! :) Milloinkas teillä oli laskettu aika? Meillä ollut kans suunnitteilla häät aikasemmin, mutta rahatilanne tehokkaasti esti suunnitelmat. Nyt kun isäntä sai töitä ja saatiin meidän toinen kämppä myytyä, päätettiin täräyttää. Meillä kuvataan hääkuvat sitten vasta Prahassa, pitää sanoa kuvaajalle, että retusoi sitten mahan pois kuvista. :D

Mä kans jammaan täällä ekavekaralle plussan.... *jammajammajammajamma*
 
Tää palsta on kyllä täynnä hulluja naisia :p
En tiedä mitä woodootaa teistä itse kukin on meikäläisen puolesta harrastanut, mutta taas ilmestyi tänään Apteekin oma haamu. Ja nyt sen näki mieskin. Ei tämä ole enää kivaakaan. Eli testi ajan puitteissa ilmestyi jotain hädin tuskin havaittavaa ja pari minuuttia sallitun ajan jälkeen se oli himmeä, mutta selvä haamu. Okei. Tästä puoli tuntia ja tuli vähän verta!:O Siis mitvit?

Voiko tuo testi olla noin naurettavaa minuuttipeliä että tosiaan pari minuuttia yli testiajan voimistunut haamu on nega? Vai onko tämä nyt ehkä se kuuluisa kemiallinen? Onko kuitenkin menkat tulossa, kiinnittymistä ei voi enää olla. Menkkaoireet kyllä väheni tuossa su/ma, mutta eipä ole muitakaan oireita juurikaan ja tosiaan tuo pieni punainen läiskä... Mennään kuitenkin jo dpo13. Apteekin oma ei herkin testi eli 25mIU/ml. Veritesti vasta huomenna. Liian monta muuttujaa nyt, me not like...

Rosmariinille myös onnellista piinailuaikaa.

Soulmama, ihanaa että vaikka menet salaa naimisiin, niin jaat sen täällä meidän kanssamme anonyymisti:). Onneksi kuvankäsittely on nykyään niin kehittynyttä että hääkuvien perusteella olet sitten mennyt neitsyenä naimisiin;)

wabisabi, mahtavaa kun saat kokea valaana olon kutistuneilla aivoilla:heart:. Äideillä kuulemma sitten onkin jo kolmet aivot!
 
ekavekara: jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D kyllä se ny varmaan on plussa! Vahvistukoon viivasi ja loppukoon pahat vuodot :p. Vaikka eihän ne vuodotkaan aina ole vaarallisia. Rosmariinille ja polkalle auvoisaa & ihanaisaa piinisaikaa, liityn to tai pe seuraanne. Soulmamalle onnittelut jo etukäteen naimisiinmenosta, ihanalta kuulostaa. Wabisabille tsemiä loppuraskauteen ja varsinkin siihen finaaliin ;)
 
Ihanaa Ekavekara!!! Mulla oli testipäivänä (tai no, testasin edellisenä yönä joskus kolmen aikaan, kun heräsin) viiva myös ihan hailukka. Tämä siis vaikka odotin kaksosia! Myöhemmin päivällä tehdyssä verikokeessa hcg oli 247. Vahvasti raskaana siis mutta kotitesti näytti silti vahvaa viivaa vasta joskus ehkä viikon päästä. Onnea jatkoon ihan roppakaupalla, mahtavaa!! Mulla oli myös kaikki (5) aiempaa testia ihan vitivalkoisia lakanoita :)

Meillä mennään rv 23 loppua ja maha on jo melkoinen. Eilen pari asiakasta totesi, että "sulla ei taida montaa päivää enää olla h-hetkeen". Toivottavasti nyt kuitenkin on...

Tsemppiä piinailijoille ja jaksamista kaikille muillekin - tämä palsta todella on varsinainen jännityskertomus!
 
Huips, ekavekara! Voodoo kannatti - nyt meni vieläkin jännittävämmäksi :p Harrastin itse tuossa vaiheessa (pp13) ihan vimmaista testausta eri testeillä (ilmeisesti aivot olivat jo silloin hieman kutistuneet!) ja huomasin, että testien välillä oli huima ero. Clearbluen supertarkalla testillä sain hennon viivan (ei läheskään yhtä vahva kuin kontrolliviiva) kun taas pari muuta testiä näytti puhdasta negaa. Kuten marinattarenkin tapauksessa, vahva viiva pamahti vasta usean päivän jälkeen. Tiputteluvuoto on aika yleistä, joten siitä on vaikea päätellä mitään... Huh huh, ansaitset nyt kaiken mahdollisen sympatian, jotta jaksat kärvistellä huomiseen... Kovasti tsemppiä!!!

Soulmama, olen jo viikolla 32 (LA toukokuun alkupäivinä), joten vatsaa ei saa piiloon enää huipputasoisella kuvankäsittelylläkään :kieh: Mutta pimitys onnistui loistavasti raskauden puoliväliin asti - ja hieman ylikin!

Toivorikas, hurjasti onnenpotkuja jo valmiiksi tulevaan PAS:iin! =)
 
:popcorn: No voi kääk, kylläpäs ekalla menee jännäksi... Ehkä kannattaa vaan nyt kiltisti odottaa tuota veritestiä, se ainakin sitten kertoo totuuden. Huomenna pitää tulla taas tarkastamaan tilannetta... :popcorn:

wabisabi tää tulee kovasti perässä valastelemaan... :D Marinattarella voi olla tuossa 32 viikon aikana jo sinivalas olo, kun kahden kanssa menee... :LOL:
 
No voi hitsi mikä popcorn-porukka tänne on kerääntynyt jännäämään mun kanssa!:D Ja koko eläintarha katkaravuista (onnea Frangi!) sinivalaisiin edustettuna. Mahtavaa tämä naisen elo!

Ja kyllä jännittääkin! Aika tosiaan on pitkä tästä hetkestä ikuisuuteen eli huomiseen veritestiin.
Piti vielä ehtiä vähän sekoilla ennen huomista ja testata iltapäiväpissa sillä herkemmällä testillä josta tähän mennessä aina lakana. No, hailean hailea haamu sielläkin. Ei ollenkaan niin selkeä kuin olisin toivonut ja odottanut. Samalla kuulostelen huolissani taas hieman yltyneitä menkkaoireita. Jotain kai tuolla testien perusteella joka tapauksessa näyttäisi tapahtuvan? Onko jäänyt kiinni vai ohikulkumatkalainen. Informoin vasta melko illalla missä mennään.

Marinatar, ehkä sinä olitkin Sharlinin mainitsema kaksosodottaja. Ihmeellistä ettei noin iso hcg pitoisuus näkynyt vielä kovin hyvin testissä. Hyvä tietää ehkä jatkonkin kannalta.

Huomiseen asti tuoreemmille piinailijoille liputusta kiinnittymishetkien puolesta ja odottajille rauhallista kasvattelua! Halit kaikille.
 
Hurjat loppukiri piinistelyt Ekalle!! Voin vaan kuvitella tilannetta, mä en ainakaan pysyisi housuissani. Mutta kyllä siellä jotain on meneillään, ei noin monta haamua tuosta vaan tule. Muistaakseni se oli Vilkas josta aiemmin mainitsin, mutta voi olla että on fasiliteetit matkan aikana mennyt sekaisin kun kaikkea täälläkin palstalla on sattunut ja tapahtunut..
 
Tulin taas käymään... No on todellakin jännitystä tarpeeksi! Ekavekara, aivan ÄLYTTÖMÄSTI tsemppiä! Kyllä se nyt siltä näyttää että nappas. Vuotoa voi tulla alussa vaikka olisi raskaana.
Pidä meidät ajan tasalla! Onnea!

Itsellä paksut ajat päällä, enää ei pelota että tuleeko tästä mitään kun homma on niin konkreettisesti läsnä koko ajan. Kaksi kuukautta jäljellä.
 
Kemiallinen oli. Ei voi mitään.:(

Kehotettiin vielä jatkamaan lääkitystä. Kysynkin tuleeko teillä menkat läpi lugeista/ krinoneista huolimatta ja kuinka pian? Ei millään huvittaisi jatkaa "varmuuden vuoksi" noiden mömmöjen kippaamista kehoon, alkaisi sitten menkat äkkiä.

Jännä että tämä tuntuu nyt huomattavasti pahemmalle kuin selvä nega. Jotenkin "ähäkutti, etpäs saa sittenkään"-fiilis toiveiden heräämisen jälkeen. Toisaalta tieto kuitenkin siitä että mitään ollenkaan tapahtuu sisuksissa on tarpeen. Mutta tätäkö tämä olisi jatkossakin? Pari negaa putkeen vain jotta tulisi tulokseksi taas kemiallinen? Aika hajonnut olo & mieli apea. Vetäydyn vähän hoivaamaan iseäni....
Sorry girls.
 
Olen tosi pahoillani ekavekara! Voi kumpa tietäis mikä tarkoitus on kaikella tällä kärsimyksellä.

Itse vetäydyn myös palstalta vähäksi aikaa, yritän keskittyä muuhun, kun hoitorumba alkaa. Tulen kyllä sitten kertomaan kun on jotakin kerrottavaa ja saa nähdä kuinka suunnitelmani pitää.. olenko täällä kenties vilkuilemassa jo parin tunnin päästä..
 

Yhteistyössä