35+ Lapsettomat

Hei! Saaanko liittyä mukaan? Olen 35v ja käynyt hoidoissa viimeksi yhdeksän vuotta sitten. Hoitomuodot ovat kaikki olleet IVF ja tuloksena yksi kemiallinen raskaus, ei mutta. Sairastan lievää, mutta kivuliasta endoa ja lapsettomuuden syy on endo/selittämätön.
Nyt olemme päättäneet kokeilla vielä kerran yksityisellä puolella. Sain ainakin hyvää ja kannustavaa palautetta puhelimessa. Ja onhan hoidotkin pikkasen kehittyneet menneistä vuosista.
No, katsotaan miten käy. Vähän hirvittää, sillä muistan hoidot kyllä aika ikävänä aikana. Mutta elämä on muuten balanssissa ja varmasti parempi kaikin puolin kuin silloin joskus. Toivotaan parasta!!

Tsemppiä kaikille hoitoihin!!! Ja toivotaan paljon plussia :)
 
Rebec:hug: Yritän aina itseni kohdalla ajatella positiivisia näkökulmia jokaiseen ikäväänkin tilanteeseen, niin kokemuksesta voin sanoa, että piinailuaika 2vk on todella jännittävää aikaa ja jos vaihtoehto on se, että ensin piinaa ja sitten tulee nega, kun tulee tavallaan nega heti, niin otan sen heti vaihtoehdon mielummin. Vaikkei tää nyt lohduta..
 
Rebec, olipa kurja uutinen. Tylsää ettet edes päässyt piinailemaan, vaikka ei se piinaileminen ja nega sen jälkeen tosiaan ole yhtään sen parempi vaihtoehto. Todella ikävää ja olen pahoillani teidän puolestanne.

Polkka, "ei se määrä vaan se laatu" pitää näissä hoidoissa kutinsa paremmin kuin mikään. Eikä oikeastaan muuten sekään. Riittää että saatte jotain irti ja siirtoon, ja loppu on kaiken käsityskyvyn ja tiedon ulkopuolella. Summa summarum, älä masennu! Nämä hoidot menevät jokainen omia latujaan.

Minustakin juuri noiden ristiriitaisten tunteiden esiintuominen ja niiden pohdinta on virkistävää. Minuakaan varten se yksipuolinen pullamössö söpöstely ei oikein sovi.

Pekku, jännittävä viikko sinulla alkanut :)
Tuosta klinikan vaihdosta. Jostain jenkkisaitista luin että jollei IVF natsaa kahden kerran jälkeen, kannattaa vaihtaa klinikka. Ihan vain siksi että toimenpiteet yms. saattavat olla sillä tavalla klinikkakohtaisia että toisaalla toimii itselle sopiivammin. Olisikohan täällä kotomaassa mitään merkittävää eroa noilla? Niin pienet kuviot täällä kuitenkin on.

Soulamama, kiitos hengessä hengailusta :)

Piitulle tervetuloa!

Itsellä menossa dpo5 eli kiinnittymisen pitäisi olla ajankohtaista. Mitään seikkaa puoltavia tuntemuksia ei ole ollut, joten laittaa epäilemään että heti alkuhetkillä on sopimukset sanottu irti. No, vielä pitää odotella.|O
 
Viimeksi muokattu:
Rebec: täällä edelleen hengessä mukana, vaikkei sitten tullutkaan siirtoa sulle. Piiitkä ja lämmin halaus! :hug: Kun tokenet niin tulethan antamaan elonmerkkiä. Paljon valonsäteitä sinne!

Piitu tervetuloa vaan. Lisään sinut listalle kun muutenkin sitä tällä viikolla päivitän. Laitan sut vaikka ensin taustailijoihin, ja kun sitten tarkemmin ajankohtaistuu hoidot niin nostelen ykkösketjuun.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Hieman hirvittää tämä uuteen hoitoon lähteminen, kun ei ole kuin tuloksettomia hoitoja taustalla. Mutta ei voi tietää, ellei kokeile ja vahvasti tuntuu, että on kokeiltava! Mutta hakkaako sitä vain tyhmää päätä seinään?
Maaliskuussa menemme tapaamaan lääkäriä ensimmäisen kerran ja sitten tiedän enemmän.
 
Nyt ei kyllä oikein tsunami ota syntyäkseen. Eikä plussajunaakaan näy, täällä pakkasessa värjötellään ja odotetaan. :(

Hope syvät pahoittelut. Ja hyvää kevään alkua myös sulle kaikesta huolimatta. Pidän sut vielä taustajoukoissa.
 
Listaa päivitelty edellisellä sivulla. Siellä nyt jokunen meistä meni siis vaihtopenkkiin keräämään voimia.

Joudun kohta muuten oman ikäni päivittämään... Jos muilla on listassa vanhentunutta tietoa niin päivittelen - sanotte vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikki tässä ja kovasti halauksia kaikkille kyllä se siitä.. olen 73 syntynyt ja plussasin viime perjantai ja myös lauantaina mutta eilin aamulla tuliki verenvuottoa :( soitin NK:lle sanoi vaan että on normaalia mutta kun tämä ikäkin niin onko hän se normaali? tsempia kaikkille :hug:
 
Tää on kopio mun postauksesta 11-hoitoihin mutta pätee täällä ihan yhtä hyvin: Tsemppiä piinailijoille ja isot pahoittelut neganneille, niin haluais kaikille plussan mut eihän se niin mee. Ei vaikka kuinka haluais, ei itelle eikä muille. Mutta yrittää kannattaa tasan niin kauan kuin pää / kroppa / lompakko kestää, tai sitä mieltä mä ainakin olen. Meillähän on nyt 4. ICSI:n 1.PAS eli aika monta hoitoa on tahkottu. Tulokset on kyllä parantunu kerta kerralta joten jos joku miettii kannattaako yrittää uudestaan niin kyllä mun mielestä kannattaa. Meillä on siellä 3+3+2 alkiota pakkasessa eli kolmeen siirtoon, jos näistä ei vauva tule syliin niin jatketaan vielä, joudutaan takaisin yksityiselle koska täytän 39 eli rahaa alkaa meneen taas roppakaupalla. Olen vähän ajatellut että kannattais ehkä kokeilla inseminaatiota luovutetuilla simpoilla, mulla kun tuntuu kuitenkin värkit pelaavan ja miehen simpat on tosi huonot. En ole kyllä varma mitä mies olis siitä mieltä, voi olla kovakin pala? Hänellä tosin on jo yksi biologinen lapsi edellisestä liitosta..... on se kuitenkin halvempaa ja helpompaa ja nopeampaa kokeilla niitä luovutettuja siittiöitä kuin munasoluja eikö? No, ehkä mun ei tarvii täällä perustella :p Ja sitäpaitsi menen asioiden edelle koska tästä passistahan se vauveli tulee, perkele! ;) Ai niin, tänään olin naikkarilla ultrassa - johtofolli oli mutta pieni ja limakalvokin vielä ohuehko, uusi aika perjantaille. Siirto siis tosiaankin ensi viikolla, voi olla että menee jopa loppuviikkoon. Toivottavasti kroppa kuitenkin nyt toimii ja ovulaatio tulee. Mulla alkiot pakastettu kolmipäiväisinä joten kun o-testi on plussa niin siitä kolmen päivän päästä siirto.
Mirdav: vuoto voi olla ihan normaalia eli ns. valekuukautiset, normikuukautisten aikaan vuotaa vielä jotain kohtuun jäänyttä vanhaa limakalvoa. Jos ei tule holahtelemalla eikä hyytymiä älyttömästi niin voit olla aika rauhassa. Mulla tuhrusi silloin samoihin aikoihin viikon verran. Silloin kaikki oli ok. Sittenhän mulle tuli keskeytynyt keskenmeno ja siinä ei muuten mitään vuotoa ollut, alkio oli kuolleena yli viikon ennenkuin sit alko tyhjentyyn ja lopulta sit kaavittiin.
 
Toivorikkaan copy-paste-turinasta koetan täällä ammentaa positiivista mieltä... Kyllä se vähän sitä nostattikin! :)

ON. Olihan niitä munasia siellä nyt sentään jokunen löllimässä. Ei mitään tungosta Frangi-tyyliin, mutta kuitenkin. Perjantaina heidät sitten imaistaan hetkeksi tänne julmaan mualimaan, ja jos päivä paistaa risukasaan, saan maanantaina mukaani matkalaisen. Siitä oon ihan tyytyväinen, että sato kypsyi varsin maltillisella hormoniannostelulla.

Vaikka synkät tuulet täällä puhaltelee, pidetään päät pinnalla, jooko? Tsempityksiä tasaisesti joka iikalle erilaisiin vaiheisiinne!
 
Viimeksi muokattu:
Olin luvannut miehelle että pysyn poissa palstailemasta mutta pakko tulla kertomaan kun Ekavekara kyselee että meillä on siirto huomenna jos vain pallero sulatuksesta selviää! (Ihan kuin palstailemattomuus tässä vaiheessa enää vähentäisi panikointia. Ja köh köh, ainakin palstan lukematta jättäminen on ihan mahdotonta)

Hope ja Rebec, paljon lohtuhaleja. :hug: Kylläpäs tämä on välillä niin vaikeaa. :headwall:
 
Kaikki taipuvat jäsenet ristiin huomisen puolesta Pekku!

Tuon mielenrauhan säilyttäminen alkionsiirron jälkeen ei onnistu minultakaan ihan vain siksi että keltarauhaslisät saa jyrsimään seiniä. Jos hermostus sitten estää kiinnittymisen, niin lopputulos on sinetöity.
 
Hihii, Pekku kirjoittelee salaa meidän palstalle!

Ekavekara 12 pampulaa näkyi uä:ssä tiistaina. Koon perusteella kypsäksi asti ehtii about neljä. Loput pienimmäiset oli 1,5 vrk ennen Pregnyliä kokoluokissa 8-10 ja 13-14. Munasethan ei ilmeisesti enää kypsy tai kasva Pregnylin jälkeen, joten luultavasti nuo pikkaraiset jäävät raaoiksi..?

Vielä ei ainakaan jänskätä itse operaatio, jänskättää vain munien lopullinen määrä ja laatu.

Älä Ekavekara jyrsi ulkoseiniä, tulee muuten kylymä.
 
Polkka hyvällä tuurilla nuo 13-14 milliset saattaa vielä ehtiä, kyllä ne vielä kasvaa Pregnylin jälkeen, se tekee loppukypsenyksen. Meillähän kävi niin, että muutama pieni otti loppukirin ja saatiin enemmän kuin odotettiin.
 
No toivottavasti näin, Soulmama! Luin jostain (no, Suomi24.fi:stä...) että pistoksen jälkeen ei enää munat kypsyis. Odotan jo operaatiota pikkaisen uteliaana. Erittäin mielenkiintoista nähdä mitä siellä on.
 
Hopelle vielä pahoittelut..

Polkka onko sulla huomenna punktio? Jos on, niin kovasti onnea matkaan!

Toivottavasti Pekku on päässyt siirtoon!

Itsellä alkaa olla ristiriitaiset fiilikset.. sitä enemmän taas tää koko homma painaa mieltä, mitä lähemmäksi siirtopäivä tulee ja tuntuu, että päivät matelee. Haluais että kaikki tapahtuis vaan nopeasti. Mukavaa päästä piinailemaan (jos tyypit selviytyy sulatuksesta), ainakin nyt on niin kylmä muutenkin, ettei niille sulatus tuu ihan sokkina :) .. toisaalta kuitenkin ahdistaa ihan hirveästi jo valmiiksi se pettyminen negaan. Tää on tätä elämää.
 
Sharlin, sitä tosiaan toivoo että pääsisi äkkiä piinailemaan! Sen jälkeen ainakin minä toivonkin jo että piinan tulos selviäsi pian. Kun kovin pitkään en siinä toiveikkuudessa kykene lillumaan. Ja sitten onkin taas kaikki ohi.. Kunpa joskus toivottuun tulokseen.
Mille päivälle teillä oli suunniteltu?

Polkka, nyt ne pienemmät munikset vielä loppukiritykseen sieltä :stick: ! Ja huomenna sitten tositoimiin! Peukut täältä operaatioon ja hyviin munistuloksiin!

Pekun tuloksia jännäillään täällä toiveikkaana.=)

Taidan testailla tuossa viikonloppuna, eli dpo 10/11 (pp8-9 jos ketä kiinnostaa). Aika ristiriitaisilla fiiliksillä mennään. Jotenkin tämä kolmas kerta on mielessä tosiaan jonkinlainen "toden" kerta. Sitten pitää tarkkaan harkita lähteekö vielä siihen neljänteen tai jopa viidenteen.

muoks. alkoi sopivasti lievät menkkaoireilut tänään. Sillä lailla.
 
Viimeksi muokattu:
Tadaa!! Pallero selvisi kuin selvisikin sulatuksesta ja siirrettiin tänään, ehkä tosiaan kylmä keli auttoi =) Puhelin soi tänään yhdeksältä ja olin ihan varma että nyt soitetaan klinikalta ettei tarvitse vaivautua tulemaan paikalle. Siellä olikin yksi työkaveri joka ei tiennyt että olen tämän päivän töistä pois. Mahtoi olla ihmeissään kun olin helpotuksesta niin iloinen. Kiitos kaikille tsempityksestä! Testipäivä on kahden viikon päästä eli viikko tässä menee varmaankin onnen kukkuloilla ja sitten alkaa uusi piina.

Polkkalle onnea huomiseen punktioon!
 
Viimeksi muokattu:
pekku Hienoa, hienoa. Täällä peukut pystyssä =)

Polkka Onnea punktioon, toivottavasti tulee hyviä muniksia ;)

ekavekara Woi toivottavasti nyt tulisi sulle plussa tähän nega aaltoon.

Meille tulee rahankeruu tauko hoitoihin, jatketaan viimeistään Huhtikuun puolessavälissä, sitä ennen pupuillaan kotona ja haetaan koira-vauveli. Tosin tulihan tossa mieleen, että jos ei oteta koiraa säästyy rahat tähän mutta, mutta. Eiköhän se pikkuinen tuo iloa ja vie ajatuksia välillä muualle tästä kaikesta.
 
Ihanaa kun täällä kiritetään meikäläisen muniksia! Siel on varmaan nyt sellaiset pullukat odottamassa, että eivät mahdu lääkärin pilliin. :rolleyes:

Pekulle ja pallerolle tsempitykset! Ja Ekavekara... Eikös se yksi yritys näillä tosihoidoilla meinaa samaa kuin normaalisti raskautuvilla yksi normaali kuukautiskierto? Kerrankos sitä sattuu paremmissakin perheissä, ettei vielä kolmannella kerralla tulla raskaiksi. Ei sillä, etteikö sulla nyt napsuisi kaikki kohdilleen - kristallipalloni näyttää edelleen, että Ekavekaralla tärppää ja Pekulla tärppää. Sharlinia mä en tässä vielä näe, mutta kerron kyllä heti kun tulee näkyviin. ;)

Oi kun kiva kun Katrinkin kävi moikkaamassa. Ciao Katrin! :wave: Selvisit siis pahimmasta. Minä kyllä kans pitäisin hauvelit ja vauvelit ihan eri budjeteissa, eli karvanaama vaan kehiin ja erikseen rahaa säästöön hoitoja varten. Hännänhuiskuttajilla on ihan hillitön stressiä poistava vaikutus kuitenkin, ja sehän taas edistää tätä toista hommaa. Mutta teette tietenkin kuten viisaimmaksi näette. Pirteitä pakkaspäiviä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä