35+ Lapsettomat

Hei kaikille! Onpa surullista, kun ei nyt ole plussia tähän pinoon pärähtänyt. Frangipanille kuitenkin huisisti onnea!

Meillä on nyt kotona kaksiviikkoiset terveet ja tomerat ICSI-kaksoset :) Touhua ja tuhinaa riittää. Ei tätä osaa oikein todeksi kyllä kuvitella....

Pidän peukkuja teille kaikille!
 
Liisa: onnea! :flower: Tulin itse palstalle marraskuussa, mutta olen lueskellut myös vanhempia viestejä ja eläytynyt niihin - myös niihin sinun lähettämiisi. Kovasti jaksua kahden pirpanan kanssa! Miten onnellista että olette selvinneet tuohon vaiheeseen asti!

Rosmis, päivitin listaa. Ja oikeastaan taidan päivittää sinne omatkin tietoni taas kohta... Täti on nyt niin tomerana tulossa, luultavasti huomenna jo täysillä täällä. Testipakkakin saapui, siinä on raskaustestit ja ovistestit poikineen.

Katrin - iiiih! Teille tulee vauva!! Nyt tulee kauhea tunnustus... Olen aina pitänyt koiranpentuja monin verroin ihmisvauvoja suloisempina. Ihan kauheeta. Anteeksi. Hyviä hevosteluja sulle! :)
 
No niin, nyt viimeistään on sitten kp 1 ja selvä negakin testattu. Yksi pallura meni vielä eilen illalla, mutta annoin sen jälkeen mokomien olla. Pallurat pidensivät kiertoa joitakin päiviä.

Olo on täysin rauhallinen, itkut kun tosiaan taisin itkeä jo silloin reilu viikko sitten. Seuraavaksi PAS, jos alkio selviää sulatuksesta. Viime yönä näin unta että selvisi.

Toivis pistähän sinä plussaten - sun kyllä pitää!!

Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Voi nuiva!! Polkka, olipa harmi tuokin nega. Halaus! Mutta onneksi niitä huuru-ukkoja teillä on useampikin, ehkä tämä oli vain tällainen harjoittelukierros vasta.

Eikö kukaan nyt meinaa plussata?

Ehkä se on Toiviksen vuoro nyt, kun kerran on jo melkein onnistunut....
 
Moikka kaikille, olen taustalla seuraillut ja lueskellut kirjoituksianne ja samalla popsinut itse clomeja, mutta eipä ole oikeastaan ollut mitään kerrottavaa. 5 kiertoa clomeja mennyt ja seuraavaksi kai yritetään jotain muuta, tarvitsee vaan tilata aika gynelle. Mikähän mahtaa olla seuraava hoitomuoto? Ovis on tullut clomeilla, mutta ei ole tärpännyt. Esikoinen sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta ja on nyt siis 3 v. Synnytyksen jälkeen hormoonitoiminta normalisoitui hetkeksi ja tapahtui ihme, tulin spontaanisti raskaaksi vuona 2009, mutta se meni kesken rv10. Ikää on 38, voisiko se vaikuttaa, että nyt ei enää tärpännytkään? Lääkärin mukaan PCO on pysynyt lievänä. Mutta kun ei tärppää, niin ei. Ja pääseekö tässä iässä vielä julkiselle puolelle... miten mahtaa olla. Täytyy kait tilata se lääkäri. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Porina toi ikäraja pikkusen vaihtelee paikkakunnittain, jossain on että hoidot pitää aloittaa viim. 38 vuotiaana, jossakin vain ikärajana 40. Kannattaa varmaan ottaa pikaisesti pyytää lähetettä polille. Luulisin että inssillä varmaan ainakin ekaksi yrittävät.

Polkka harmi toi nega, mutta häntä pystyyn ja kohti PASia!

Liisa, kiva kun kävit moikkaamassa! :wave: Onnea tuhisijoista! =) Perästä tullaan!
 
Polkalle lohtuhaleja vaikka väkisin :hug: Parempi onni sitten PAS:in kanssa.

Toivorikkaalle tsemppiä, joko on testausrumba alkanut?

Ihana kuulla Liisan kuulumisia, tulee ihan kyyneleet silmiin kun miettii miten paljon vuodessa voikin elämä muuttua.
 
Kiitti Pekku ja muut. Kyllä sitä aina voi halitella, vaikka vähän varastoon.

Vakoilin 11-ketjua, ja sen mukaan näyttäisi siltä, ettei Toiviksellakaan napannut... Toivis, miten menee siellä? Kauhea kasa miinuksia nyt näissä ketjuissa, voi itku. :(

ON. Ihan paska päivä, mutta ei mitenkään tämän ketjun teemaan liittyen. Antikliimaksina kaiken päätteeksi vihastuttava kouluilta. Siis onko mitään ärsyttävämpää kuin epäpätevät, epäselvät, ristiriitaisesti viestivät ja sanalla sanoen huonot opettajat! Ei! Paitsi ehkä lapsettomuus, tietenkin. (Jos täällä nyt on joku pedagogi kuulolla, älköön hän tästä suivaantuko; opettajia on moneen junaan, mutta ne huonoimmat kyllä saavat aikuisopiskelijan liekkeihin. Grrr.)

Asia-asiaa: jos kaikki menee ennustetusti ja alkio selviää, mun PAS on varmaankin juuri ja juuri vielä tämän kuun puolella, parin viikon päästä. Voi huurunassuni, selviä!

*Muoks-muoks.* Porina joko varasit gynen? Ei kannata yhtään vitkastella tai pohdiskella sen kummemmin. Aika se on tämän ketjun naisten vihulainen nro 1. :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Terkut taustalta. :)

Pekku, Rosmariini ja Polkka. Pahoittelu negoista. :hug: Kiitos Liisa kun kävit kertomassa iloisiakin uutisia. Tuntuu, että tässä ketjussa ei ole noita onnistumisia liikaa ollut tänä vuonna. Mutta nyt auringon myötä alkaakin todellinen plussatuuli kaikille, eiks jeah!? :)

ON: seuraava hoito alkaa lähestyä myös täällä.. Ensi viikon alussa alkaa pistokset menkkojen alusta riippuen (tai onhan aina se luomuihmemahdollisuus. jeah right ;) ). Reseptit tuli postissa ja on odottamassa koktaililla puregon, orgalutran + kortisoni ja disperiini. Eli uusi kombinaatio.. saas nähdä olisko mitään apua tällä kertaa. NIin ja varmuuden vuoksi tehdään tällä kertaa myös se ICSI mun huonohkojen munisten takia.. Eli voi päivittää mulle 2. ivf (tai tällä kertaa icsi), huhtikuun eka tai toka viikko (en nyt muista viikkojen numeroita..). Pari viikkoa siis enää, kääks kun aika onkin mennyt nopeasti. Hieman mietityttää että onkohan niitä organutraneita tullut jo sitten apteekkiin, toivottavasti siihen mennessä. Päivät on menneet vauhdilla töiden ja kodin parissa ja kovasti treenaten, 5-6 kertaa viikossa oon käynyt joogassa/pumpissa/spinningissä/salilla/jumpassa tms.. Oi kun maistuu liikunta taas. AInoa harmituksen paikka(ihqujen sivuvaikutusten lisäksi) on se että pitää pitää tauko liikunnassa, ja se tarkoittaa taas sitä että on myös liikaa aikaa ja energiaa pohtia ja murehtia että onnaa, ei onnaa, onnaa, ei onnaa, miksi ei onnaa, koska onnais jne. You know the feeling..

Tsempit kaikille tasapuolisesi, nauttikaa tulevasta keväästä ja plussajuna täyteen vauhtiin niinku asap.
 
Halauksia Polkka, Pekku ja Rosmariini! (Virtuaalirutistus.) Onpahan epäonninen ollut viime kuukausi. Jos kohta jollekin tulisi parempia uutisia tikusta...

Kiitos Polkalle, kun jaksat olla palstan piristysruiske! :) Luulis, että tuolla positiivisuudella tulis positiivisia tuloksia! Mulla kanssa vähän sama meininki lapsi-koiralapsi-vertailussa... En oo ikinä osannu kauheen luontevasti vieraiden vauvojen ja lasten kanssa kommunikoida, mutta koirien kanssa kyllä. ;)

Mulla taas meni mieli maahan, kun lähin työkaveri tänään ilmoitti olevansa raskaana. Siis toisesta kierrosta heilläkin tärppäsi. Nyt on töissä sitten tiineet rivissä ja jonossa.. Taas sitä yrittää olla iloinen toisen puolesta, mutta päällimmäisenä vaan negatiivisia tunteita. :( Voi olla hällekin vähän ahdistavaa, kun on niitä harvoja, jotka mun tilanteesta tarkasti tietää...

Huomenna pitäis alkaa pistely, tässä kierrossa neljäs ja viimeinen inssi, Menopur-pistoksilla pelkästään aiotaan mennä. Ei jaksa olla positiivinen, mutta kai sitä voi yrittää. Olis vaan NIIN kiva, jos ei tarvis niihin rankempiin hoitoihin lähteä.

Jos sitä menis tota suklaista koiravauvaansa halimaan, niin ehkä se mieli siitä piristyis. Loppuviikkoja kaikille!
 
Armi heippa! Ja argh, ne kaikki plussat on siis menneet sinne teidän työpaikalle! Ilmankos ei oo täällä näkynyt. Koeta nyt kestää siellä... Hyvä kuitenkin, että asia tuli esiin - nythän me ei päästetä sinne enää yhtään plussaa. ;)

Vuoristoradalla täällä mennään, vuoroin ylös ja sitten taas humahtaen alas. Kiva jos joskus jaksaa jotakuta nämä höpöttelyt piristääkin.

Mä lisään sut Armi siis taas tuonne ykkösketjuun. Tsempityksiä ruiskautteluun. Inssi on sulla varmaan vielä tän kuun puolella... Ollaan osittain sitten piinistelykavereitakin, tosin mulla varmaan taas pää hajoaa kesken kaiken ja teen tutun katoamistemppuni. :whistle:
 
Niiskunen kaivautuu maan alta ja halittaa kaikkia neganneita! :hug: Missä ihmeessä se plussa-aalto nyt oikein viipyy? Tarvitaan varmaan jonkin sortin mannerlaattojen liikahdus.

Muutamia ykkösketjulaisia vielä näyttää olevan, pietään nyt huoli, että ees joku meistä onnistuu ja potkaisee mannerlaatat vauhtiin :)

Omassa navassa on alkanu piikitykset keskiviikkona. Ekaa ivf-hoitoa siis mennään. Synarela saa aikaan hirveät mummotukset, onneksi Puregon sentään veti pois maan alta. Kaikkeen sitä immeinen lähteekin...näillä näkymin meillä olis punktio ja siirto viikolla 13, jos kaikki menee käsikirjoituksen mukaan.
Mulla kun ei oo tuosta puregonista aikaisempia kokemuksia, niin voisko kokeneemmat kertoa, että onko teillä alkanu jo parin piikityksen jälkeen munasarjat muljahtelemaan? Vai liekö tää kuvitelmaa vaan...?

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua ihanaiset!
 
Niiskunen mulla Puregon kyllä saa aikaan tuntemuksia muniksissa joskus jo aika aikaisessakin vaiheessa. Jännät vaiheet sulla! Toivotaan hyvää munasatoa, näin pääsiäisenkin pikku hiljaa lähestyessä. :)

Toivis, jos olet kuulolla: luin kuulumisesi tuolta toisesta ketjusta. Voi helvata sentään. :( Halaus täältä, ja nousehan nopiasti koivilles! Huhtikuussa sitten taas.
 
Mulla alko menkat sit lauantaina. Ja v*tutti niiin paljon. No, pahin masennus on jo mennyt ohi ja ajatukset on jo tulevassa 2. inssissä. Ei täällä nyt näytä kellään onnistuvan. Toivotaan, et tuleva kevät toisi tullessaan plussa tuulia!!
 
Kiitti Pekku ja muut. Kyllä sitä aina voi halitella, vaikka vähän varastoon.

*Muoks-muoks.* Porina joko varasit gynen? Ei kannata yhtään vitkastella tai pohdiskella sen kummemmin. Aika se on tämän ketjun naisten vihulainen nro 1. :stick:


Varasin ajan gynelle, samalle, jolla olen aina käynyt. Hän on ainakin jollain tasolla erikoistunut lapsettomuuteen, on työskennellyt aiemmin täällä keskussairaalan lapsettomuuspolillakin ja aikoinani kävinkin juuri hänen vastaantolla myös siellä. Ajan sain kuitenkin vasta 20.4. No, onpa onneksi aikaa pudottaa painoa muutama kilo, kun tiedän, että siihen puututaan kuitenkin. Se tuntuu vaan tippuvan niin tuskallisen hitaasti. Esim. viime viikon olin 1300-1500 kalorilla ja paino oli tippunut tasan kilon. Mulla kuitenkin on reippaasti painoa, mistä tiputtaa.
Eipä tässä voi, kun uskoa tulevaan ja sitä toivon kaikille muillekin :flower: Itse vaivun kyllä välillä pieneen masennuksen poikaseen, tosin usein sitten seuraava päivä on jo parempi, mutta joka päivä nämä asiat ovat mielessä ja varsinkin se, että jos sitä toista lasta ei koskaan tulekkaan. Joka toinen päivä olen myymässä esikon vaunuja ja kaukaloa ja sitten taas en. Olkoon sitten vaikka tuolla vintillä ikuisesti :|
Tästä nyt ei tullut mikään piristävä viesti... mutta jaksuja vaan kaikille :)
 
Heidari arvaan ketutuksen määrän, mutta nyt vaan uutta yritystä kehiin, ei auta muu. Harvallapa ekasta inssistä nappaa. Tsemppiä ja woimia!

Porina hyvähyvä! Ja vaikka aika on se vihulainen, niin eipä se nyt sentään muutamasta viikosta ole kiinni... Eli nauti nyt kirkastuvista kevätpäivistä lekuria odotellessa äläkä anna masennuksen poikasen ottaa yliotetta. Olet kuitenkin oikealla tiellä ja tehnyt kaiken sen, mitä tässä vaiheessa voi. Ja pudotusta se on kuule kilokin! Kilo viikossa kuulostaa ylipäätään erittäin terveelliseltä ja järkevältä tahdilta. Hurjan alas olet kyllä kalorit vetänyt, jos aina 1300:aan asti... Tsemppiä!

ON. Täällä kovin tasaista. Olen tehnyt "myyt" ja nauttinut liikunnan riemuista. Tosin en kyllä ihan Myyn himojumppalukuihin yllä - neljä jumppakertaa viikossa on oma ylärajani. Isoimmat murheet ovat viime aikoina olleet töissä ja, hemmetti, nyt kun tuon kirjoitin, alkoivat taas työasiat askarruttaa... Perskuta. Vaikka työ on tärkeä, niin kyllä sieltä mielellään sen irtioton ottaisi joskus. Ikäisilläni naisilla niitä irtiottoja on yleensä takana jo useampiakin, itse taas olen paahtanut työssä 12 vuotta putkeen ilman taukoa, ja sitä ennen ryömin opinto- ja osa-aikatyöputkessa vuosikaudet. Woe huokaus sentään. Nyt on paras lähteä tassusankarin kanssa ulkoilemaan, menee muuten ihan surkeiluksi.
 
Ohopsista hoi, ketjumme melkein katoaa jo etusivulta... Hiljaista on.

Paljonkos on Niiskusella tyttösoluja kasvamassa? Toivottavasti kaikki hyvin siellä, viimeisiä piikkejä jo viedään varmaankin!

Armilla inssi on ihan ovella... Toivottavasti kaikki menee nappiin, niin ei tarvitse ivf-askelta ottaa.

Ja Katrin! Teidän vauva tulee ihan näinä päivinä, auuu! Silittelyjä tulokkaalle. :heart:

Täällä sählätään ovistestien kanssa. Olisinhan voinut ymmärtää, että naisella jolla on lyhyt kierto, on luultavasti myös lyhyt lh-huippu. Eli pari tikutusta päivässä ei olisi lainkaan liioittelua. Katsotaan nyt miten tässä käy - onko siirto pe, ma vai vasta seuraavassa kierrossa. Ultran mukaan kaikki on kyllä kovin valmista; pulska johtofolli siellä kölli lähtökäskyä odotellen...
 
Jooh, onpa ollut hiljaista täällä.

Kävin ultrassa ma ja tänään, ja nyt sit kävi niin, että ovis on tulossa viikonloppuna, eikä inssiä tehdä.. :( Lääkärin mukaan ihan hyvät mahikset pitäis olla normipuuhailullakin, kun miehen sperma on niin hyvälaatuista, mutta olis se silti ollu kiva saada kaikki keinot käyttöön tässä viimeisessä yrityksessä ennen ivf:ää. Laskeskelin myös tossa, että satasen verran on kulunut rahaa näihin tän kierron hormonipistoksiin! Ei oo ilmaista, vaikka julkisella ollaankin... Tänkin takia olis kiva ollu se inssi saada hoidettua, mutta ei voi aina voittaa.

Pistäs nyt, Polkka, vaan ovistestit jonoon, ja sitten hommiin. :) Pidän peukkuja.

Mitäs muille kuuluu, kukkuluuruu?
 
Armi pahoittelut! Meille kävi kans tolleen ekassa inssissä. Tai siis silloin ei tyssännyt viikonlopun takia vaan siksi, että hiv-testi oli jäänyt tekemättä.

Ajattele niin, että teillä toimii kaikki luomustikin, mutta nyt on vielä piikeillä hoidettu loppusilaus vimpan päälle ja peliaikakin on täydellisesti tiedossa kiitos ultrauksen ja irrotuspiikin - eli onnistumistodennäköisyys on parempi kuin tavallisesti. Ja piinistelyt mennään tietenkin normikaavalla joka tapauksessa. ;) Toivon teille ylläriplussaa!
 
Polkka, kohta olet jo taas piinailemassa! Hui.

Mä lähden myös pian pelleilemään sen neljännen hoidon. Sen verran onnistui tuo viime hoidon kemiallinen ärsyttämään onnistumistoiveita hereille, että pakko kokeilla uudestaan.
Nyt vain pelottaa että oliko se haamu se meidän hoitojen suursaavutus, se kaikkein paras lopputulos jota muistellaan sitten vanhanakin kun melkein silloin muinoin kerran onnistui. Seuraavaksi taas varmaan lakananvalkoisen vuoro.
 
Lista päivitetty 31.3.2011. Wanhat listat ihailtavana sivulla 189.

1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34............... oi (1.ivf 5-6/2011?)
Chloe70 40/43.............. 3.ivf:n 2.pas keväällä
ekavekara- 40+, fel....... 4.ivf 4/2011
Heidari 36/47................ 2.iui
Hoppis73 37/40............ 3.icsi(?), siirto 31.3.
Myy75 35/45................ 1.iui, 2.ivf (1.icsi) 4/2011
Niiskunen 36/29............ 1.ivf vk13/2011
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 1.pas 25.3.
Rosmariini -74 36/37...... 4.iui; 1.icsin 1. (ja ainoa) pas 5/2011
toivorikas-72 38/47......... 4.icsin 2.pas 4/2011

2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hiiripöllö....................... 4.ivf 12/2010; tulos..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Katrin 38/34................. 4.iui, 1.ivf 2/2011; jatko?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Ninnatar 36/32............... ???
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Porina 38/?.................... clomit
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Sharlin 35/41................ 2.yr. luov. m-soluilla epäonn.; pas keväällä?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä