35+ Lapsettomat

Ninnatar voi ei :'( haleja ja täytyy tosiaa ihailla asennetta, itse kyllä olen pitänyt vähän samanlaista valmiustilaa tässä yllä tähän päivään asti.

Kaikille elokuussa hoitoihin pääseville hirmusti peukkuja pitelen!

Kiitos Sharlin kysymästä, nyt on pakko kertoa oman navan uutiset: tänään oli ultra väestöliitossa, inssin johdosta mulla onkin jo tasan vko 9+0, luulin että vasta 8 ja rapiat. Mitään oireita ei ole oikeastaan ollut, kipeät rinnat ja väsymys, joten olen tässä kolme viikkoa mökillä yrittänyt vähän jopa valmistautua pahimpaan... muttamutta kyydissä kuitenkin kaksoset, kaksi sykkivää sydäntä löytyi :heart: :heart: LA 1.3. lääkäri tosin arveli että kaksoset tulevat ainakin viikon pari etuajassa, eli Liisan kanssa aika samoissa mennään. Kovasti täällä nyt panikoin että nämä muruset kyydissä pysyisivät :heart:
 
Heh! Kyllä mun kristallipallo näytti sitten oikein Vilkkaalle ! Tuplasti onnea ja hienoa, että kaikki oli hyvin. Kävin muutenkin itsekkin tänään VL:ssa aamulla, mutta ei taidettu törmätä :) .
Ninnattarelle kovasti voimia ponnistaa taas eteenpäin.
 
Final countdown, KP1 pitäisi olla viikon kuluessa ja sitten show taas alkakoon. Olen niin täysin henkisesti valmistautunut negaan, että en tiedä, miten sitä edes reagoisi, jos tulos oliskin plussa. Puhumattakaan siitä, että se sitten menisi kesken. Voimia kaikille!
 
Niin joo - tänään käymme myös yksityisklinikan lääkärin juttusilla. Vien sille koko hoitohistoriani paperilla. Siinä onkin sedälle 10cm pino luettavaksi... Mutta mielenkiintoista kuulla onko sillä mitään uutta sanottavaa!
 
marinatar onko sulla lyhyt hoito tulossa? Mitäs lääkäri sanoi yksityisellä?

Noista tunteista... toisaalta sanotaan, että pitäisi olla positiivisesti asennoitunut hoitoon. Joopa joo, jos sitä ajatuksen voimalla voisikin vaikuttaa lopputulokseen. Mutta kai siinä on se ajatus taustalla, että ei stressaisi ja syököhän synkät ajatukset jotenkin voimia kropalta ja mieleltä? Toki täytyyhän siihen negaankin olla varautunut. Ite olin aivan varma viime ivf:ssä negasta, niin varma että olin jo lopettamassa lugeja, kun raskaustestiin ilmestyikin toinen viiva. Mutta kesken se sitten menikin. Sitten ajattelin, että niinpä tietysti, ei minun pitänytkään plussata.
Nyt yritän ajatella positiivisemmin, en tiedä mistä saan voimia, ehkä olen vaan kyllästynyt olemaan pessimistinen.. Jos tällä kertaa uskoisin plussaan ja koska tämä hoito on luultavasti meidän vika ivf. Sitten aletaan säästää luovutettuihin soluihin.

ON täällä tuntuu jo vahvasti menkkakipuja. Synarela näyttää ainakin parilla päivällä myöhästyttävän tuota kp1:tä. Mutta eiköhän jo huomenna ala kuulumaan. Ensi viikolla 0-ultra ja vissiin piikitykset alkaa myös, maanantaina soitan klinikalle, heti kun palaavat lomilta.
 
Tervehdys naiset!

Tuli oltua hieman reissussa, ja mukavasti sain ajatukset pois näistä kuvioista. Kunpa tää olotila pysyis, eikä tulevat hoidot alkaisi vielä pyöriä päässä. Nyt oon ihan tyytyväinen et se oma hoito on vasta syyskuussa, vielä ehtii kerätä voimia lisää. Tää tauko on tehnyt tosissaan hyvää.

Ninnatar tosi ikävää että siinä kävi noin. :hug: Sulla on tosiaan oikea asenne.

vilkas mahtavaa! Että oikein tuplat! Ihanaa, onnittelut siis tuplasti :heart: :heart:

marinatar oliko sillä yksityisen lääkärillä jotain uutta kerrottavaa?

SS teilläkin alkaa tositoimet ihan justiinsa. Mukavaa kun porukalla alkaa taas tapahtuun.

Hellepäivän jatkoa

B)
 
Hei, saanko liittyä joukkoone?
:wave:
Olen vasta aloittamassa omat hoidot, mutta kärsinyt lapsettomuudesta
viimeiset 7 vuotta (silloin raskaus oli ku ja toinen munajohdin jäi naistenklinikalle). Elämä mennyt sen jälkeen sitä "herra oikeaa" odottaessa ja kun ei kerta tule niin
yritän sitten perustaa perheen omin neuvoin. Jos se enää on mahdollista.


 
Ninnatar, ikävä kun kävi noin nurjasti. Ihana kuitenkin, kun jaksat ajatella jo positiivisesti!

Iines, olen totaalisen oikeassa. Mietin juuri ihan samaa: hoitotauko on tehnyt todella hyvää. Muutama lomakuukausi ja -matka tähän vielä lisää, ja oltaisiin todennäköisesti ihan uusia ihmisiä!

Ekavekara, me mennäänkin melkein samoissa: pistin tänään ensimmäisen piikin. Huomaa kyllä, että olen ollut lomilla: onnistuin tökkäämään piikin suoraan suoneen, ja sain aikaiseksi ihan aidon karmivan verisuihkun! :eek: Toivottavasti lääke ei tullut kaikki saman tien ulos (tämä oli vielä tätä huippukallista Pergoverista)...

Solakka Silakka, voimia positiivisuuteen! Itsellänikin on nyt aseena uusi metodi: yritän olla kuin en olisi hoidoissa ollenkaan - en positiivinen enkä negatiivinen B). Epäilen, ettei mieliala kestä maanantaista ultraa pidemmälle - mutta who knows, katsotaan nyt!

Laura, tervetuloa mukaan ja paljon onnea ensimmäiseen hoitoon!
 
Wabisabi, miten hitossa onnistuit?!?
Kysyin lääkäriltä pitääkö pistettäessä tarkastaa ettei mene suoneen, hän vastasi ettei sellainen näillä pistoksilla edes onnistu. :/
Mulla sama lääke kuin sinulla 150ui. (Eikö se tarkoittanut yhtä kokonaista ampullia?)

No niin, ei sit muuta kuin hommiin :x
 
Ekavekara, ilmeisesti vatsassakin on suonia - en ole vain tehnyt aiemmin tuttavuutta niiden kanssa :x Iskin piikin vanhasta tottumuksesta kohtisuoraan jonnekin navan alle. Siis täsmälleen samalla tekniikalla kuin Menopurin viime hoidossa - ja piikitkin ovat ihan samaa sorttia. No, taidanpa yrittää ensi kerralla loivemmin 45 asteen kulmassa! :whistle: 150iu on tosiaan yksi ampulli. Itselläni on nyt 300ui eli kaksi ampullia per vrk. Saa nähdä, tuleeko tästä uudesta lääkkeestä nyt sivuoireita - olen ollut onnekkaan oireeton aiemmin Puregonin ja Menopurin kanssa!
 
Kiva, että täälläkin kesätauon jälkeen alkaa taas tapahtumaan. Onnea kovasti wabisabille ja ekavekaralle matkaan! Mulla Pergoveris kovasti kirveli pistäessä, olisi ollut kuin ampiaisen pisto jonkun aikaa. Vaatii jo taitoa pistää suoneen wabisabi .. narkomaanit olisi kateellisia.
Kiva kuulla Iineksestäkin taas!
marinatarellakin hoito lähestyy, onnea sinnekkin!
 
Eipä yksityisellä ollut ihmekonsteja. Sanoi, että ilmottaudu tänne, jos neljäs hoito julkisella epäonnistuu. Tarjosi pitkää ivf-hoitoa samoilla metodeilla kuin tähänkin mennessä. Jäi vähän vaisu fiilis mutta toisaalta, reagoin hyvin, saaliina aina muutama ok-laatuinen munis. Ehkä mulla on ollut huonoa tsäkää...ja ikää vähän liikaa (36). Käydään varmaan vielä yhdellä toisella klinikalla juttelemassa ja päätetään sitten.

Molemmissa on töissä maan johtavia spesialisteja, joten luotan kyllä heidän meriitteihinsä. Tää yksityisklinikan lääkäri muuten sanoi, että hänen mielestään oon saanut ihan riittävästi hormoneja stimuloinnin aikana. Se ei myöskään suositellut blastoviljelyä. Klinikka tekee tutkimusta parhaillaan siitä, kuinka koko viljely siirretään kohtuun - munikset siis pistetään johonkin kapseliin ja lykätään saman tien hedelmöittymisen jälkeen takas kohtuun. Parin päivän päästä ne otetaan pois ja paras siirretään takaisin kasvamaan. Blastoviljelyssä kuulemma voi karsiutua sellaisiakin alkoita, jotka vois hyvin selvitä kohdussa, ideaalissa ympäristössä.

Hyvää viikonloppua!
 
Laura tervetuloa mukaan porukkaan!

Sharlin onko sulla jo jotain tapahtumaa hoitorintamalla? Ajattelin vaan kun aiemmin mainitsit käyneesi vl:ssä.

Ai wabisabikin aloitti jo hoidon, tsempit pistelyyn. Aika näppärää tosiaan löytää suoni vatsasta :D

Ja tietysti tsempit muillekin hoidon jo alottaneille, ainakin ekavekara.

marinatar hyvä että sait vahvistuksen sille, että tähänkin asti on menty oikein asein. Aika mielenkiintoista tutkimusta tekevät :eek:

Mä näemmä alan täällä käydä heti kun on palattu kotiin, onneks päässä pyörii muutakin kun hoidot, ainakin toistaseks. Kiva kuitenkin seurailla teidän muiden alkavia hoitoja ja olla hengessä mukana =)

Hyvää viikonloppua munkin puolesta!
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 131

Maanantai 2.8.2010

Sharlin 35/42.......................siirto luov. munasoluilla vko 32
Solakka Silakka 41/40.............2.ivf..................vko 33
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............elokuu
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...................elokuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................elokuu
pottu70 39/41......................5.ivf..................elokuu
marinatar 36/36....................4.ivf..................elokuu
Anja73 35............................1.iui..................elokuu
Hoppis73 37/40.....................2.ivf..................elokuu
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas...elo/syyskuu
Chloe70 40/43.......................3.ivf.................syyskuu
Iines-74 36/41......................3.ivf..................syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui..................syyskuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syksy
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Miisamari 36/36....................5.icsi..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Frangipani 35/39...................2.iui?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
 
Wabisabi, minullakaan ei ole aiemmin ollut mitään oireita. Nyt mukana tosin myös Prednison.

Sharlin, niinpä kirveleekin ikävästi. Onneksi piikkikammoisen ei tarvinnut ensihoitoonsa käyttää tätä troppia. Olisi ollut järkytys.
Hurjasti onnea luovutushoitoon! Toivottavasti tärppää ja tule tännekin aina välillä kertomaan hoidon etenemisestä.

marinatar, uudet tekniikat ja hoidot kiinnostaa! Voitko paljastaa mikä klinikka tekee tällaista tutkimusta?
 
Hei, tulin vaan nopeasti kurkkaamaan. Sharlinille hirveästi tsemppiä! Nyt lähtee! Jeah!

Täällä kuukautiset alkamassa. Ahdistaa... Toivoin viimeistä luomumahdollisuutta. (Ja keksin jo kaikki mahdolliset oireet, kuten myös monimutkaisen selityksen sille miksi lämmöt kaikesta huolimatta laski lopuksi...)
Maanantaina sitten soitto VL:ään.

Kerron teille joskus pöyristyttävästä akupunktiokokemuksestani, nyt ei riitä paukut. Tuli aika vahva olo että huuhaata oli ainakin sen tädin touhu. Pännii kun on valmis uskomaan ihan kaikkeen mikä tarjoaa toivoa.
 
wabisabi ja ekavekara tsemppiä piikittelyihin ja onnea pallukoiden kasvatteluun, toivotaan, että tulee sopivasti ja sieviä alkioita ;)

Laura tervetuloa mukaan! Tsemppiä hoidon aloitukseen! Täällä onkin hyvä vaihtaa ajatuksia, varsinkin jos puuttuu se toinen puoliso, jonka kanssa jakaa hoidot tuskat ja tunteet. Vaikka silti enemmän tuntuu että kirjoitan tänne tuntemuksia kun kerron puolisolle. Miehet kun ajattelee hieman eri tavalla... enkä ole viitsinyt kaikilla yksityiskohdilla miestä kuormittaa ;)

marinatar juu eipä yksityisellä mitään ihmekonsteja kait olekaan? Etuja on varmaan hoidon yksilöllisyys, nopeus ja palveluasenne, ainakin jos vertaa mihin olen itse törmännyt julkisella puolella joskus asioidessa.

Anjalle pahoittelut menkoista :headwall: Niin totta se on, että epätoivoisena uskoo ja haluaa kokeilla miltei mitä vaan. Mutta hyvä jos aloitat hoidot, niin se luo ainakin toivoa tulevaan. Kuitenkin niin moni onnistuu hoidoilla.. jos ei heti niin ainakin myöhemmin. Tai sitten on ainakin yrittänyt.

ON täällä jo kp3. Puolitin Synarelan, kun vuoto alkoi. Huomasin nettiä seuratessa, että toisilla synarela puolitetaan vasta kun alkaa pistokset. Ilmeisesti ei suurta eroa tuloksessa. Huomenna soitto klinikalle ja tarkistetaan aikataulu =)
 
Anja, kaipa akupunktiolekureissakin on eroa. Harmi että meni kankkulan kaivoon.

SS, onnea sinullekin hoidon alkuun.

Itsellä on vielä niin kesäinen olo, että tuntuu ettei hoidoissa olisikaan. Ja sekös mukavaa, ei tarvitse koko ajan olla mieli sykkyrällä. Tosin Wabisabin jo legendaksi muuttuneen suoneniskennän jälkeen on kyllä ollut huono fiilis joka kerta ennen pistoja. :x
 
Hei! Minä liittyisin myös mielelläni joukkoon. Tässä meidän tarina tähän päivään asti:

Asun ruotsalaisen avopuolisoni kanssa Ruotsissa. Olen 37v ja avopuolisoni täyttää 40 v vuoden lopulla. Tutkimuksiin hakeuduimme yksityiselle klinikalle maaliskuussa, kun ei raskautta alkanut kuulumaan. Testien tulokset olivat sekä minun että avopuolisoni kohdalla ihan hyvät. Lääkärin mukaan minun hedelmällisyyteni ei ollut vielä alkanut laskea iästäni huolimatta. Koska meillä yritystä oli ennen tutkimuksiin hakeutumista takana vajaa vuosi päätimme lääkärin kanssa, että kokeilemme ensin inseminaatiota muutaman kerran ja jos se ei onnistu, siirrymme sitten IVF:ään.

Ensimmäinen inseminaatio oli tosi suuri pettymys: sitä ei voitu tehdä vähäisen siittiömäärän vuoksi. Lääkäri ei osannut selittää, mitä tapahtui, koska siittiöitä oli testin perusteella normaalist. Epäilivät, että näyte oli epäonnistunut inseminaatiopäivänä. Odottelimme kuukauden ja kokeilimme uudelleen, mutta jälleen siittiömäärät olivat pienet. Inseminaatio tehtiin, mutta ilman suuria odotuksia. Lääkäri totesi saman tien, ettei inseminaatiolla kannata jatkaa, mutta uskoi, että IVF:llä meillä on hyvät mahdollisuudet.

Aloitimme IVF:n välittömästi eli toukukuun puolessa välissä. Kaikki näytti todella hyvältä lääkärin mukaan, ultrassa parikymmentä hyväkokoista follikelia. Punktio oli pettymys, sillä tuloksena oli ainoastaan 3 munasolua, joista 2 raakoja. Lääkäri ei osannut selittää, mitä tapahtui. Hänen mukaansa on hyvin harvinaista, että niin suuresta määrästä munarakkuloita saadaan niin vähän munasoluja.

Jännitimme sitten ainoaa munasolua, joka hedelmöittyi ja jakautui optimaalisesti, mutta neganhan siitä testasin kesäkuun lopussa. Olin tosi maassa, onneksi loma alkoi! Nyt sitten odotellaan menkkoja, että hoitoja päästäisiin jatkamaan. Niiden piti alkaa perjantaina, mutta vielä ei kuulu eikä tunnu. Minnehän lie jääneet?

Tiedän, että monilla teistä on yritystä takana paljon kauemmin kuin meillä, joten me olemme kai vasta tien alussa. Minulla kesti sen oikean löytäminen muuten olisin varmaan aloittanut yrittämisen jo 10 vuotta sitten.

Huolestuttaa seuraava hoito: mitä, jos ei munasoluja tule lainkaan? Onko kukaan teistä kuullut vastaavasta kadosta munasolujen kohdalla? No, kunhan edes menkat alkaisivat, jotta pääsisimme seuraavalle kierrokselle...

Sydämelliset onnittelut plussaneille, osaanottavat pahoittelut neganneille ja tuhannesti onnea kaikille uuden hoitokierroksen aloittaneille!
 

Yhteistyössä