Moi kaikille!
Haluaisin jakaa teidän kaikkien vauvaa yrittävien kanssa oman stoorini, joka toivottavasti antaa uskoa vauvahaaveisiin.
Olen itse 37v, mies 31v. Itselläni on vauva-ajatuksia ollut parisen vuotta, ikäkin alkaa olla kriittinen ja tuntui että töiden sijaan haluaisi asettaa omat toiveet joskus etusijalle. Mies on ollut ehdottomasti sitä mieltä, ettei ole vielä valmis sellaiseen elämänmuutokseen! Asia on siis jäänyt siihen. Lisäksi asumme eri paikkakunnilla. Yhdessä on oltu 5v ja aina on puhuttu, että naimisiin mennään ja lapsia hankitaan ""sitten joskus"". Itseäni tässä iässä on tuollainen ""sitten joskus"" -ajattelu ärsyttänyt hirveästi, ja olen kyllä kumppanilleni iästäni muistutellutkin. Olen kuitenkin kunnioittanut hänen mielipidettään. Pillereitä en ole käyttänyt pariin vuoteen, vaan olemme käyttäneet kondomia ja laskenet ""turvallisia"" päiviä.
Heinäkuussa sitten raskausoireiden vuoksi tein testin - plussaa! Vuoto oli tullut normaalisti, joten en osannut oireita lukuunottamatta edes ajatella mahdollisuutta. Rintojen kipeys ja turvotus laittoi kuitenkin hälytyskellot soimaan. Olin suurinpiirtein järkytyksestä sekaisin! Samoin oli mies hänelle kerrottuani. Vaikka kiertoni ei ole ollut aivan säännöllinen, on ajoitus edelleen mielestäni täysin mahdoton ja mysteeri.
Meidän tapauksessa otti ilmeisesti kohtalo ohjat käsiinsä, muuta en osaa ajatella! Alusta alkaen olen ollut asiasta onnellinen, ja ymmärrän erityisesti miten vaikeaa tässä iässä on tulla raskaaksi. Miehellä on ollut vaikeampaa, hän on edelleen sitä mieltä ettei ole valmis isäksi, mutta alkaa kuitenkin vähitellen olla iloinen asiasta. Hän on ollut aivan kultainen minulle viime aikoina. Itsellä on tunteet vaihdelleet onnellisuuden puolelta huoleen siitä, kestääkö tämä raskaus (rv 9 nyt) ja miten tulevaisuuden kanssa jne. Jotenkin kaikki huoli tulevista asuin- ym. järjestelyistä tuntuu pieneltä tämän suuren asian rinnalla. Kyllä kaikki jotenkin järjestyy, pakko uskoa niin!
Vaikka kaikkiin teihin kirjoittajiin verrattuna olen ikäloppu ;-), niin omasta näkökulmastani 30v on vielä nuori nainen. Itse en ollut vielä siinä iässä valmis äidiksi, mutta nyt asia tuntuu oikealta. Monet ovat valmiita paljon aikaisemmin ja ymmärrän kyllä, että tilanne voi tuntua epätoivoiselta. Ehkä ei kuitenkaan kannata joutua paniikkiin asiasta, se ei varmaan edesauta tilannetta. Jotenkin uskon siihen, että kun aika on oikea, asiat tapahtuvat.
Toivon teille kaikille parasta onnea vauvan saamiseksi! Käyn varmasti silloin tällöin kurkkaamassa miten asiat edistyvät...