+- 30v. ja vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä ketjusta saa sitä paljon tarvitsemaansa vertaistukea, ja vaikka mulla ei mitään merkittävää sanottavaa olekaan, kirjoittelen nyt ja nostan meitä taas ylöspäin!

Mulla on menkat päällä, ja kolmas yrityskierto lähtee nyt käyntiin. Lopetin siis pillerit huhtikuussa, eikä kierto ole vieläkään tasoittunut. Pillereiden jälkeen kierrot olleet 30-37 päivää.

Menkoista voisin esittää pienen kysymyksenkin: mulla on nimittäin aina ollut niukat ja kivuttomat menkat, nyt pillereiden jälkeen entistäkin niukemmat! Siis siteeseen ei tule juuri mitään, suurin osa siitä vähästä vessanpyttyyn (sori ällöttävä yksityskohtainen selostus! :)) Onkohan normaalia, mistäköhän johtuu? Alkaa jo mietityttää, että onkohan jossain joku ""blokki""...hmm. Vai johtuneeko tuo ovuloimattomuudesta tai jostain? Onko täällä joku muu, jolla on niukat menkat? Kristiina ainakin mainitsi, että vuoto on pillereiden jälkeen ollut runsaampaa...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja laittakaahan viestejä!

Mulle kävi pillereiden lopettamisen jälkeen niin, että melko runsaat ja kivuliaat kuukautiset muuttuivat todella niukoiksi ja kivuttomiksi. Niukkuus vähän kyllä mietityttikin, kivuttomuus oli vain tervetullutta. Nyt, reippaasti yli vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen, on jo ainakin yhtenä vuotopäivänä ihan oikeaa punaista ja kivutkin ovat tulleet takaisin. Ajattelen, että näin kauan on kestänyt, että oma hormonitoiminta on löytänyt paikoilleen - eikä se taida ihan vaaterissa olla vieläkään.

Eilen ovistesti näytti kahta viivaa, eli otollisia aikoja eletään.
Nyt ryhdymme sitten taas tositoimiin.

Eilen juttelin tulevan naapurimme kanssa ja hän kertoi että heille on ensi vuoden alussa tulossa toinen lapsi.

Kunpa meillä nyt tällä kertaa olisi onni myötä ... toisilla on kohta kaksikin lasta eikä meillä vielä yhtään.
Tasan ei käy onnen lahjat, sen tiedän, mutta silti se tuntuu niin epäreilulta.

Ei kun vaan yrittämään, kyllä meidänkin vuoromme tulee.

Mää pidän teille peukkuja ja isovarpaita jne.

Täällä päässä olis nyt suurinpiirtein viikko oviksesta, mutta mitään oireita kiinnittymisestä ei ole ollut - taisi mennä tämäkin kierto negatiivisesti.

Yhtään tilannetta ei varmaan ole helpottanut se, että tuli pikkupikku tulehdus. *huokaus* Ei yhtään tykkää tästä asioiden saamasta käänteestä.

Itse tänä aamuna mietin, että jos tästä ei kohta tule mitään, niin me voitais katsella asuntoa jostain muualta. Sellaiselta alueelta, jossa ei ole hirvittävään määrää lapsiperheitä ja vauvaa odottavia perheitä. Ei tarttis koko ajan nähdä isoja mahoja joka puolella.

täällä vielä yksi yli 3-kymppinen ja muutama kuukausi sit jätetty pillerit pois.. tää ketju osu just kohilleen, pidetään juttua yllä! mulla tilanne hyvin epäsäännöllinen, menkat tulee välillä säännöllisesti ja välistä menee pari kuukautta välissä. aika sekavat mielentilat, mut ei vissin viä kannata ressata vaikkei mitään positiivista oo kuulunu.. mä en oo vielä tikutellu tms. kuinka kauan ootte odotellu ennen ovis tms. testien tekoa?

Vuosi ja seitsemän kuukautta.

Ja toisaalta tuntuu siltä, ettei olis vieläkään pitänyt, kun koko homma alkaa tuntua enemmänkin työltä ;)

Tervetuloa joukkoon tummaan. Uusi keskustelija on aina mukava juttu, saadaan uusia ajatuksia.

Kiva juttu että pidät peukkuja meille, uskon että siitä on apuja. Kerron sitten aikanaan tuloksen.

Minkälaisia tuntemuksia siitä kiinnittymisestä voi tulla?
Tosin on ehkä parempikin etten tiedä niin en ryhdy itseäni kuuntelemaan ja liikoja toivomaan. Tai voikohan sitä edes liikaa toivoa ...?

Harmillinen takaisku sinulla, toivottavasti vaivat ovat mahdollisimman pian takanapäin ja voitte kääntää katseet taas seuraavaan mahdollisuuteen.

Kaikkein tavallisin kiinnittymisoire taitaa olla pieni vuoto, siis muutama tippa vain.

Sitten voi olla pieniä nipistyksen tunteita, kun alkio tarttuu kohdunseinämään.

Pian kiinnittymisen jälkeen ilmeisesti voi tulla kuukautiskipuja muistuttavia tuntemuksia, kun kohtu alkaa venymään.

Näin siis olen kuullut ja näiltä nettipalstoilta lukenut...

Me, tai siis minä, otin tikut käyttöön suunnilleen vuoden yrittämisen jälkeen. Olen aina ollut sitä mieltä että kyllähän lapsia saadaan ihan perinteiseen malliin, muutenhan olisimme kuolleet sukupuuttoon ...
Mutta kun meiltä ei homma tunnu onnistuvan ja kun kerran ""lapsenteon apuvälineitä"" on saatavilla niin täytyyhän niitä käyttää.
Itse asiassa tämä kierto on nyt vasta ensimmäinen kun tikkuja käytin ihan niinkuin pitää. Aikaisemmin taisin aloittaa liian myöhään tai sitten en ovuloinutkaan, sillä en tikuista mitään tolkkua saanut.
Nyt sitten vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

joo täällä taas eikä oikein mitään varsinaista aihetta kirjoittaa.. sitä tässä lueskellessani oon miettinyt, et toivottavasti on muitaki kuin mä, joka osaa tän palstan jutuista lukee ja ihmettelee mitä erilaisempia lyhennyksiä, kirjainyhdistelmiä jne. tuntuu et oon ihan pihalla ja untuvikko näissä jutuissa, vaiks ikää jo 31v. mut kai tässä aikaa myöten oppii..

Hei taas!

Et todellakaan ole ainoa ""pihalla olija"", itsekin olen lueskellut täällä juttuja huuli pyöreänä *:o* ja ihmetellyt lyhenteitä. Ne kyllä selviävät pikkuhiljaa, kun kirjeitä enemmän lueskelee, ja selailee eri linkkejä. Esim. ""pesu""-sivuilla on aika paljon perusjuttuja selitettynä ja sieltä löytyy mm. ovulaatiolaskuri. (jonka mukaan mulla olisi ensi viikolla otollinen aika...) Yritetään ainakin, nyt raskaus ei ole enää niin pelottava ajatus. :)

http://pesu.come.to/

Yhteistyössä