+- 30v. ja vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, mäkin olen lukenut ties kuinka paljon lapsettomuusjuttuja ja seikkaillut välillä lukemassa jotain keskustelupalstajuttujakin, mutta jotenkin ne tuntuu niin etäisiltä, kun omaa yritystä on vuosia vähemmän kuin niillä palstailijoilla ja hoitojakaan me ei olla aloitettu eikä ihan vielä aloittamassakaan.

Ne pettymykset on tuttuja täälläkin, kun välillä ennen kuukautisia rintoja aristaa epätavallisen paljon, niin heti herää toiveet, että joko nyt vihdoin.

Vaikka jotenkin alitajunnassa on koko ajan sellainen olo, että paskaaks tässä mitään toivomaan, kun ei mitään kuitenkaan tapahdu, kun ei ole tähän mennessä tapahtunut (jos se onkin juuri tuo se syy, että ei edes itse usko siihen raskauden mahdollisuuteen). Mutta kun epäilee koko ajan pahinta, niin ne pettymykset pysyy jotenkin hallinnassa. Tai sitten ei? Sekavaa. Kertakaikkiaan sekavaa.

Kävin toissapäivänä luontaistuotekaupassa. Kysyin suoraan myyjältä, josko heillä olisi jotain pillereitä, jotka edesauttaisivat raskaaksi tulemista. Myyjä suositteli naisille e-vitamiinin käyttöä ja miehille sinkkiä. No, ostin e-vitamiini purkin itselleni, joten katsellaan auttaisiko se vauvan alulle panoa... Jos ei, niin sitten on miehen vuoro syödä sinkkikuuri...!

Olipa mukavaa, kun Kristiina laittoi tällaisen ketjun pystyyn! Itsellä ja aviosiipalla ikää reippaat 31v. Yritystä saada oma vaavi on nyt takana aika tarkalleen vuosi. Ennen kuin täytin 30v. en ollut juurikaan miettinyt perheenlisäystä, nyt ajatus omasta nyytistä on mielessä joka päivä... Vuosi on mennyt kuin siivillä, välillä tuntuu että juoksen kilpaa biologisen kellon kanssa.

Hei taas!

Onpa muutaman päivän aikana tullut paljon viestejä! Mukavaa, että teitä kanssasisaria löytyy täältä internetin ihmemaasta. :) (Löysin siis miehenikin aikoinaan täältä netistä.. )

Kuulun Vilmiinan kanssa siihen joukkoon, joka ei vielä ole varsinaisesti pannut toimeksi. Miehen kanssa käytiin taas se kuukausittainen keskustelu aiheesta ""joko jätän pillerit pois"", ja tällä kertaa hän sanoi, että toivoo minun tekevän päätöksen, kun haluan pillerit lopettaa, hänelle se sopii.

Tuntui hyvältä, että hän itse ehdotti tuota ratkaisua, nyt vain hieman pelottaa päätöksen tekeminen. Pitäisikö vielä jatkaa ja jos, niin kuinka kauan ja ja ja ... Tai pitäisikö jättää pillerit pois heti, kun yrittämisessäkin voi kestää pitkään tai entäs jos tulen raskaaksi heti..

Näitä ajatuksia pyörii nyt päässä, täytyy vain koettaa järkeillä pahimmat tunnekuohut yli ja yrittää hillitä loputonta asioiden pyörittelemistä. Pillereitä on jäljellä vielä viikon verran, ja sittenkin ilmeisesti pitäisi odottaa ensimmäisten ""normaalien"" kuukautisten tuloa.

Itseni tuntien tämä on varmaan vain sellaista kaikenvaralta hermoilua, mutta onhan ehkäisyn lopettaminen kuitenkin ensimmäinen askel kohti perheenlisäystä ihan oikeasti...

helleterveisin

Kyllä kai se hirvitys on ihan terve ja tavallinen tunne silloin, kun ehkäisy sitten todella lopetetaan. Onhan oma lapsi niin iso asia.

Pillereiden lopettamisen jälkeen ei tarvitse odottaa niitä ensimmäisiä luomumenkkoja. Nykyisin hormonitasot on niin alhaisia.

ok, hyvä tietää. :) Olen syönyt pillereitä vasta reilun vuoden, joten oma hormoonitoiminta toivottavasti palautuu aika nopeasti. Ja huojentavaa kuulla, että hirvityskin on ihan normaalia. ;)
Huomenna lähdetään vihdoin lomalle, eli voi mennä parikin viikkoa, etten pääse tänne kirjoittelemaan, ellei sitten jostakin kirjastosta tai nettikahvilasta.

onnellista heinäkuuta kaikille!

Tultiin käväsemään kotona kesäreissujen välissä ja heti oli pakko tulla kurkkaamaan tänne. On ihanaa huomata, että kohtalonsisaria on muitakin ja helpottaakun voi vaihtaa kuulumisia ja fiiliksiä muiden kanssa jotka on samassa veneessä.
Meidän perheessä on tällä hetkellä positiiviset fiilikset kun tuo ukkokulta on oikein innostunut tästä vauvaprojektista. Mietittiin tossa yksi ilta tulevia kesälomareissuja, niin kovasti tuo oli sitä mieltä, että täytyy miettiä siltä kannalta, että sen vauvan voi sitten ottaa mukaan. Eihän tästä enää puutukaan sitten kun se vauva...

Positiivista mieltä kaikille ja tsemppiä vauvapuuhiin!

Pakko nostaa tätä meidän ketjua!

Ensinnäkin suuronnittelut kristiinalle työpaikan johdosta! Mielenkiintoinen tämä työkeskustelu täällä muutenkin...itse olen äskettäin perustanut oman firman, ja jännittää kyllä aikalailla se, miten sitten töitä jaksaisi tehdä jos joskus vauva olisi. Vakityöpaikka olisi ideaalinen juuri tuon äitiysloman kannalta, mutta nautin kyllä tästä itsenäisyydestäkin.

Meemu: ovistikut ajattelin mäkin ottaa käyttöön ensi kierrossa. Haluan tietää, ovuloinko ollenkaan. Nännit olivat tuossa kierron keskivaiheilla arat muutaman päivän, mutta luin netistä, että se saattaa viitata hormonaalisiin muutoksiin, ei varsinaisesti ovulaatioon.

Lähden huomenna viikon lomalle. Pitäkää tytöt meidän ketju vireillä, ok? :)

Hooligan

Terve!
Minäkin ilmoittaudun tähän ketjuun. Olen 30 ja mies 31. Alkuvuodesta alkoi vauvayritys ja heti tärppäsi, mutta päättyi sitten rask.vkolla 7 keskenmenoon :-( Monenlaisia ajatuksia on päässä pyörinyt. Ensin kaikki tuntui käyvän niin helposti..pillereiden lopetuksen jälkeen heti raskaaksi. Nyt on sitten muutama kierto odoteltu ilman tulosta. Olenpa tässä pohtinut ihmismielen kummallisuutta; vuosia olin täysin tyytyväisenä ilman ajatustakaan vauvasta ja nyt sen pikku nyytin haluaisi välittömästi!
Lämpöisiä kesäpäiviä kaikille,

Maikki

Pillereiden pois jättäminen 1,5 kk sitten tuntui kyllä aikamoiselta ""hypyltä tuntemattomaan"", mutta pelkoa helpottaa se, että miehestä on tullut ihan höppänä; joka sunnuntai se tavaa Hesarin vauvailmoitukset ja miettii pienokaiselle nimeä ja vertailee tarjousten vauvanvaunumerkkejä kuin autoja :) :) :)
Onneksi hän on tässä projektissa näin täysillä mukana!

Ovistikkuja en saanut vielä hankittua mutta tänään on laskennallinen ovulointiaika ja rinnat on tosi kipeät ja alavatsaa nipistelee. Joten eletään taas pienessä toivonkipinässä :)

moi! mä kiinnostuin että mikä vaikutus on Shiatsulla?
Entä maitotuotteiden vaihtaminen soijatuotteisiin?? Onko jossain ollut juttua että parantaa raskaus mahiksia??
En halua pelotella, mutta luin itse tuolta lapsettomat palstalta jotain soijan ehkä huonontavista vaikutuksista, siellä oli linkki myös siihen tutkimukseen. se löytyi otsikon ""lapsettomat kasvissyöjät"" alta, nimim.eloveena.
Mutta tosiaan tiedä sitten noista kun aina tutkitaan ja välillä suositellaan ja kielletään. ajattelin vaan jos olet kuullu jostain niin minkälaista vaikutusta soijalla olisi?
Mä olen ahkera greippimehun käyttäjä, olen huomannut että ovis on jotenkin vaikeampi huomata kyllä niissä kierroissa kun olen sitä juonut, ja jopa kierto on ollut pari päivää pidempi? voi olla vaan sattumaa ja niiden tuntemusten tulkintaa tosin..
Itse olen tosiaan jo kauan mieheni kanssa vauvasta haaveillut,ja yli 30v. Mutta tänä kesänä plussaillaan kaikki toivonmukaan!!

hei.

Shiatsu on kehon ja mielen energioita tasapainottava hoito, ei se siis pahaakaan voi tehdä ;) Mun ekassa hoidossani lähtökohta oli kehoni saaminen ""vastaanottavaksi"" ja eiköhän me jatketa samaa teemaa. Tällä viikolla on hoito ja ovulaation pitäisi osua samoihin aikoihin. Vaikka olisi vain pseudovaikutus, niin olisin ihan tyytyväinen. Lisää tietoa löytyy helposti googlaamalla.

Shiatsuhoitajani suositteli maidosta luopumista ja niiden korvaamista soijatuotteilla.

Soija sisältää kasviestrogeenejä, joiden vaikutusta ei tosin ole millään tutkimuksella osoitettu. Käytän niitä myös ruoansulatuselinten takia, mahani toimii epäsäännöllisesti ja maitotuotteilla voi olla negatiivinen vaikutus.

Loppuviikosta kaiketi ovis. Sitä odotellessa sellainen olo, että laskee, mihin väliin olisi hyvä olla seksiä.

Hirvittävän järkyttävän kamalaa tällainen ajattelu ""aivan sama tekeekö mieli, mutta kun tänään illalla olis hyvä, että on simppoja uiskentelemassa...""

Silloin, kun tätä vauva-asiaa miehen kanssa puhuttiin, oltiin samaa mieltä, että tästä ei saa tulla sellainen kalenterin kanssa projekti, mutta siihen se vain omassa mielessä on mennyt. Vielä en kyllä ole miehelle soitellut, että ""ovis on tänään, tulet ajoissa kotiin"".

Vaikka pari kertaa on käynyt mielessä ;-) - en tosin ole ovis-testaillut, kun vain tulkinnut oireita ja laskeskellut.

Palailin juuri mökiltä. Oli tää ketju jo pudonnut toiselle sivulle, joten nostanpa, vaikka ei mulla nyt juuri mitään asiaa ole. Soijaa tulee tosiaan käytettyä (lakto-ovovegetaristi+ satunnaisesti kala) enkä ole ajatellut pois jättää! Jos nyt vauvaa ei ala kuulumaan ja soijasta tulee lisää tutkimustietoa niin ehkäpä mä sitten alan miettimään ruokavaliotani. Nuoruuden kiihko on jo vähän hellittänyt ja voisin vaikka kuvitella syövänikin lihaa tosin melkoisesti ajatus ällöttää. No, linnunlihasta voisin aloittaa, sitä olen jo jopa harkinnut. Tosin jos joku sanoisi, että verisiä pihvejä syömällä alkaa vauvoja tulemaan, niin kyllä vetelisin pihviä poskeen! :)

Moi,
mä taidan alkaa nettivieroituksen ja sen takia teillekin heiluttelen heipat...eipä ole juuri tullut kirjoiteltuakaan, ei sen puoleen. Tovi takaperin tein plussatestin ja olen ihan hämmentynyt itsekin, onnellinen toki. Nyt yritän sinnitellä suu supussa, ja pohdin sopivaa hetkeä kertoa esimiehelle. Odottelen kyllä ainakin kuukauden päivät vielä, kun tää on vielä niin herkkää aikaa keskenmenoriskin vuoksi.

Mutta +30, ensimmäinen tulossa, kaikki mielessä pyörivät epävarmuudet on nyt heitettävä mäkeen ja elettävä hetkessä. Kun ei ole vielä edes pahoinvointia ;).

Nyt alan töihin ja toivotan kaikille hyvät loppukesät! Heille jotka jo yrittävät, toivon oikein pikaista tärppiä ja heille, jotka vasta miettivät, toivotan hyvin lyhyttä miettimisaikaa :D...

Onnea Seilori :)

Täällä vaan eletään toiveissa. Laskettu ovulointipäivä oli viime maanantai ja ""kylvetty"" on ahkerasti (muttei liian ettei tule ruuhkaa ;) )joka toinen päivä.
Nyt sitten kuulostellaan taas joka nipistystä mitä ""munaskuista"" kuuluu. Tässä on alkanut jo varmasti ihan vainoharhaiseksi, mutta kun tämä on kuitenkin niin iso asia vaikka päätettiin alussa ottaa ihan rennosti... kissan hännät - paksuksi ja äkkiä ;)

Onnea Seilorille, vaikka hän ei nyt nettivieroituksensa vuoksi tätä näkisikään! Ketjun eka plussa.

Mä kai joudun hautaamaan suurimmat toiveet tämän kierron kohdalla. Meillä on miehen kanssa ollut aivan ihanaa yhdessä kesälomalla ja seksikin on maistunut, mutta eikös sitten juuri kun on ovulaatio päällä (ajankohta perustuu lähinnä arvaukseen ja tietenkin vatsannippailuihin ja myös limoihin, mutta ilman tikuttelua en nyt varmaksi uskalla oviksen ajankohtaa väittää), tulee kärhämää ja kiukuttelua ja seksi jää väliin. Tavallaan ehkä tervettä jättää se silloin väliin kun kiukuttaa ja ärsyttää ettei mene aivan pakkopullaksi (sitäkin tullut harrastettua), mutta kyllä nyt kuitenkin harmittaa että eilen pilattiin kiukuttelun vuoksi joka toinen pv-taktiikka. Ja sitten tänään mulla meni aamu itkemiseksi kun olin muka limattomuudestani huomaavinani että ovis on ohi! Eikä sitten aamullakaan harrastettu seksiä ja sitten tulikin vieraita ja nyt mies on poikien kanssa kaljalla. Eikä se ovis sittenkään vielä ohi ole, vatsaa nippaa ja kyllä jotain kananmunanvalkuaisen tapaistakin on havaittavissa. No, ei kun toivomaan, että mies tulee ajoissa kotiin. Meinasin jo laittaa tekstarilla ovistiedotteen, mutta sitten päätin olla tunkeutumatta oviksineni miehen grilli-iltaan. Antaa nyt toisen edes hetken olla rauhassa! Aivan uskomatonta, että musta on tullut tällainen vauvajuttuineni!!!!!!

Seilorille hirmuisesti onnea!
Itse elelen tässä vaihtelevan kierron loppuaikaa, kp 22/28-36. Eli kierto on heitellyt ja nyt taas jännityksellä odotellaan tapahtuiko mitään oviksen aikoihin. Itse tunnen aika huonosti ovismerkit vaikka olen niitä yrittänyt viime syksystä asti jo bongailla. Joitakin mahan vihlontoja olen ylös kirjaillut mutta tuntuu että limoja en itseltäni oikein selville saa. No joka tapauksessa tutkimukset aloitettiin eilen ihan neuvolan kautta ja nyt sitten odotellaan kutsua lapsettomuusklinikalle kutsua mahdollisimman pian. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti ei tarvitsisi sinne klinikalle asti mennä...

Kesätervehdys Tampereelta! Loma on mennyt mökkeillessä ja sukuloidessa, nyt pillerit on loppu enkä ole uusia hankkinut... Kääk!
Onnittelut Seilorille, sikäli kun täällä vielä pistäydyt, ja kaikkea hyvää jatkossa!

Aika moni on täällä kirjoitellut soijan hyödyistä, muistan vähän aikaa sitten lukeneeni Hesarista (?) artikkelin, jossa väitettiin soijatuotteiden mahdollisesti tuhoavan siittiöitä.. Mielenkiintoinen väite, mitenköhän japanilaiset yms soijaa paljon syövat kansat ovat välttyneet sukupuutolta siinä tapauksessa? ;) Itse ainakin luotan myös soijan terveellisyyteen, vaikken sitä paljon syökään.

Leppoisaa kesän jatkoa kaikille ja onnea naisten viikon nimpparisankareille!

Moi ja kiitos niin plussa- kuin sattumalta myös nimpparionnitteluista.
Ja en todellakaan malttanut olla tänne kurkkimatta! Töihin keskittyminen on entistäkin hankalampaa ja kaikenlaista tietoa ja ""vertaiskokemuksia"" tekis mieli olla etsimässä ihan kokoajan. Asia on niin uusi ja outo ja jännittävä...

*prkl aina joku rynnii selän taa kun yrität ihan rauhassa nettiin kirjoitella*

Nyt moimoi!

Tässä tulee ihan vainoharhaiseksi ja kuuntelee kokoajan noita alakerran nipistelyjä. Jännityksellä odotan alkaako menkat normaalin kierron mukaan ensi sunnuntaina vai kuinka käy...
Olen duunissa ihan apteekin vieressä, joten taidan käydä ruokkiksella hakemassa raskaustestin - ihan vaan varmuuden vuoksi ;)
Olenkohan mä ihan sekaisin, kun annan tämän vaaviasian paisua tällaisiin mittasuhteisiin, ettei osaa enää muuta ajatellakaan? Valittelin miehelle eilen noita alavatsan nippailuja ja se heti ""kuuntelemaan"" masua. Se taitaa olla ihan yhtä seko ;) Mutta hauskaahan tämä on, kun ei vaan tarvitsisi odottaa liian pitkään tulosta...

Niiiin tuttua, tuo kaikkien pienten vatsannipistysten kuulostelu ja tunnustelu - taitaa suurin osa tähän mennessä olla ilmavaivoja =(

Mä en kyllä ole puhunut näistä nippailuista mitään sille miehelle, joka asuu meillä. Se kun on ollut haluton puhumaan yhtään mistään, mikä liittyy tähän lapsiasiaan. Jos jotain ottaa puheeksi, niin vastaukseksi saa kysymyksen ""voidaanko me puhua tästä sitten, kun asia on ajankohtainen?"". Rasittavaa.

Mutta kyllä tästä on mullekin tullut sellainen juttu, joka joinain päivinä täyttää ajatukset ihan kokonaan. Aika lohdullista kuulla, että ei ole ainoa...

Ensi viikon loppupuolelle asti joudun itse jännäilemään. Laskeskelin, että taitaa olla jo jännäyskierto nro 19. Ehkä. Noin suurinpiirtein ainakin.

Heips!
Kyllä tämä tosiaan välillä menee ihan höpsöksi kuvitteluksi. Nytkin on taas tuttuakin tutumpaa tuhrua tullut jo neljä päivää ja silti vielä jaksan pitää pientä toivonkipinää yllä, että jos se vaikka jäiskin vaan tuhruiluks eikä ne taas alkais... Hullua eikö olekkin!!

Hih! Mullakin taitaa ne ilmavaivat vaivata. Juuri tuonne viikon 31 jännääjiin kerroin vatsannippailuista. Kyllä mä sanoin jo miehellekin. Nyt on niin mukavaa kun voi jo heittää miehellekin noita vauvajuttuja eikä se enää ahdistu vaan on hymyssä suin mukana. En mä näistä pienistä nippailuista huolimatta mitän valtaisia odotuksia tälle kierrolle laita kun puuhailut eivät aivan kohdalleen osuneet. Tosin periaatteessa kyllä riittävän lähelle, riippuen nyt toki siitäki koska se ovulaatio ihan oikeesti oli.

Yhteistyössä