3-vuotiaan mitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan?

Vieras
Hei!

Olisin kiinnostunut minkä kokoisia teidän 3-vuotiaat ovat? Meillä tuntuu olevan kovin pieni poika, 89cm ja 14 kg. Mieheni on todella huolissaan, minä en niinkään. Olisikohan syytä? Neuvolaan on vielä pari kuukautta.

Kiitos jos joku vastaa.

No, meillä 1 v 10 kk ikäinen tyttö on n. 89 cm ja 12 kg... :) Mutta monenkokoisiahan noita lapsia on. Kysytte asiasta sitten neuvolassa. Minkä kokoinen lapsi oli edellisessä neuvolassa, 2-vuotiaana? Sanottiinko asiasta jotain

Neuvolaan voit soittaa, jos olet huolissasi kasvusta. Meillä esikoinen kasvo 4v. neuvolaan asti yläkäyrillä, nyt vähän tasaantunu. Kuopus 2v. kasvaa alakäyrillä ja mittoja on seurailtukin. Seuraava aika on 3 vuotiaana, mutta käskettiin soittaa, jos tuntuu ettei lapsi kasva tai on jotenki huolissaan siitä kasvusta. Meillä ainakin poika voi hyvin, vaikka pienikokonen onki!

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan?:
Hei!

Olisin kiinnostunut minkä kokoisia teidän 3-vuotiaat ovat? Meillä tuntuu olevan kovin pieni poika, 89cm ja 14 kg. Mieheni on todella huolissaan, minä en niinkään. Olisikohan syytä? Neuvolaan on vielä pari kuukautta.

Kiitos jos joku vastaa.

No enpä olisi huolissaan. Meillä tyttö 91,5cm ja 12kg. Ainakin neuvolan käyrien mukaan kasvaa normaalisti. Odottaisin ihan rauhassa seuraavaa neuvolaa. Toisiin lapsiin ei kannata verrata, kun kasvuun vaikuttaa niin monet tekijät. geenit, sukupuoli, syntymäpaino, mahdolliset lääkitykset yms. Meillä on tuttavaperheessä samana päivänä syntynyt tyttö ja sen mitat 3-vuotisneuvolassa olivat 101cm ja 17kg.

Hei!
Meilläkin pieni poika, nyt 3v nla oli just ja 90cm ja 11.9kg. Vanhempien pituudet 170 ja 187, eli niiden perusteella pitäisi olla pidemminkin pitkä, kuin lyhyt. Isä ollut 3v:na 108cm ja ätikin 98cm, eli ei kasva vanhempiensa käyrien mukaan. Ollaan käyty tutkimuksissa, mm. klonidiinirasitus, lasten endokrinologi, on tutkittu keliakia parikin kertaa, kuin myös laktoosivaivat, yleinen ravitsemustila, allergiat, sokeritasapainot
ym. ym. Mitään vikaa ei ole, on vaan pieni. Ei kannata olla huolissaan, vaikka tiedän, että helppo se on sanoa. Olen minä itsekin jo miettinyt kaikki koulukiusaamiset ja vaimon saamiset ym. vähemmän ajankohtaiset ongelmat ;)

tehtää nyt hyvänen aika jotakin, jos teillä on noin pieniä poikalapsia, ei se voi lla normaalia!!! Meillä on 5 poikaa ja kaikki on ollut 3v:nä yli 100cm ja 15-18kg!! Vanhemmatkaan ei olla suuria, 162cm ja 171 cm. Kyllä teillä on syömisessä tai jossain muussa vikaa, jos lapset ei kasva, vanhempien vika se on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo-o-o-o-oo:
tehtää nyt hyvänen aika jotakin, jos teillä on noin pieniä poikalapsia, ei se voi lla normaalia!!! Meillä on 5 poikaa ja kaikki on ollut 3v:nä yli 100cm ja 15-18kg!! Vanhemmatkaan ei olla suuria, 162cm ja 171 cm. Kyllä teillä on syömisessä tai jossain muussa vikaa, jos lapset ei kasva, vanhempien vika se on!!!

Haha, just mitähän suosittelisit tehtäväksi näille pienille?? venytyshoitoa vai olisiko sinusta esim. pakkoruokinta letkulla tarpeen?

Ei oikeesti voi olla noin idioottia ihmistä olemassa, tai ilmeisesti voi...

Katsoppas ympärillesi seuraavan kerran kun olet jossain missä on paljon ihmisiä, katso tarkkaan ihmisiä. Ja Huomaat pian ihmeellisen asian! IHMISET OVAT ERIKOKOISIA!!

Juu, Olkaa vaan ihan huoletta vanhemmat. Neuvolasta ihan taatusti tutkitaan JOS on aihetta. Siellä tiedetään että lapset myös kasvavat erikokoisina, jotkut alakäyrillä, jotkut keskikäyrillä ja jotkut yläkäyrillä. Ja jotkut jopa käyrien ulkopuolella, ilman että mitään olisi vialla.

Meitä on tosiaan vähän kaiken kokoisia, mutta jos vähänkään huolestuttaa, niin pyytäkää kilpirauhasarvojen seurantaa. Ja siis seurantaa - yksi ainoa koe kerran ei yleensä kerro riittävästi, ellei tulos ole hälyttävä:( Ja netistä löytyy tietoa kilpirauhasen häiriöistä ja oireista mm. Kilpirauhasliiton sivuilta. Kyseeseen tulisi lähinnä kilpirauhasen vajaatoiminta. Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi kunnossa ja kasvupyrähdys jo alkamassa;)

tänään käytiin 3v neuvolassa ja pituutta oli tasan 90cm ja painoa 12kg (tutkittu on, kaikki pitäisi olla kunnosssa). Harmittaa vaan, kun ollaan saatu vuotta nuoremman pojan pieneksi jääneitä vaatteita ja monet, yleensä siis oudot, ihmiset kysyy, että kai tuo poika pian 2v täyttää!!! Onneksi osaa siihen jo itse vastata, että "oon jo 3v". odotuspituus +1-käyrällä ja ennustepituus +0.8-käyrällä, mutta silti mennään -1,5-käyrillä. Harmittaa!!! Voisinpa jotenkin venyttää poikaa. Loppuvuodesta vielä syntynyt ja samana vuonna mm. koulun aloittavat ovat jo nyt lähes 20cm pidempiä ( siis tuttavilla on puolestaan pitkiä lapsia....). mutta en sille kai mitään voi itse tehdä?? Sniif....

Meilläkin pieni poika, 3v oli 91cm ja 13,8kg.Nyt 5v 0li 104,5cm.

Katsoin veljeni nlakorttia ja hän oli ollut yhtä pieni 3-vuotiaana. Nyt aikuisena normaalikokoinen, ei liian pitkä. ja vaimonsa on itseasiassa pidempi ,mutta sillä ei ole merkitystä heille:))

Alkuperäinen kirjoittaja äidin pikku poika:
tänään käytiin 3v neuvolassa ja pituutta oli tasan 90cm ja painoa 12kg (tutkittu on, kaikki pitäisi olla kunnosssa). Harmittaa vaan, kun ollaan saatu vuotta nuoremman pojan pieneksi jääneitä vaatteita ja monet, yleensä siis oudot, ihmiset kysyy, että kai tuo poika pian 2v täyttää!!! Onneksi osaa siihen jo itse vastata, että "oon jo 3v". odotuspituus +1-käyrällä ja ennustepituus +0.8-käyrällä, mutta silti mennään -1,5-käyrillä. Harmittaa!!! Voisinpa jotenkin venyttää poikaa. Loppuvuodesta vielä syntynyt ja samana vuonna mm. koulun aloittavat ovat jo nyt lähes 20cm pidempiä ( siis tuttavilla on puolestaan pitkiä lapsia....). mutta en sille kai mitään voi itse tehdä?? Sniif....

Juu, onhan se poika pienikokoinen. Oletteko lisänneet rypsiöljyä aamu- ja iltapuuroon? Entäpä nukkuuko suositusten mukaiset yöunet (+päiväunet)? Uni on myös tärkeää kasvulle. Yrittäkää tarjota mahdollisimman "vahvaa" ruokaa, ei kuitenkaan epäterveellistä. Eikös loppuvuonna syntyneet voi lähteä kouluun vuotta "myöhemmin"? Itselläni loppuvuodesta syntynyt poika ja en ole vielä päättänyt, että minä vuonna haluaisin laittaa kouluun. Voisi olla pojalle ehkä parempi vaihtoehto mennä ns. vuotta myöhemmin kouluun, laitan ns. koska hän olisi kuitenkin suht samanikäinen aloittavien alkuvuonna syntyneiden kanssa ja saattaisi olla kypsempi ja tosiaan pojilla se kokokin olisi vähän isompi, pienikokoisia poikia varmaan kiusataan enemmän niin vähentäisi sitä riskiäkin...

No meidän poika myös 3v-neuvolassa 91cm pitkä ja 4v:nä 97cm. Isänsä myös ollut pieni mutta ykskaks venähti teini-iässä 180 senttiseksi. Että ei se lapsuuspituus aina korreloi sitä aikuuspituutta...

Meillä tytöt ovat olleet 3vee: 93cm ja 12,6kg (syntymämitat: 2600g, 47cm)
95cm ja 14,2kg (syntymämitat: 3300g, 48cm)
Poika on vasta 6kk. Hyvin syöviä, normaaleja, paljon liikkuvia ja ulkoilevia lapsia :)

meillä tyttö oli 3v 100cm ja 15kg, hoikka pitkä tyttö. usein luultu 4vuotiaaksi kokonsa puolesta, puheesta huomasi ettei täydellisesti puhunut pitkiä kertomuksia jne ja siten vaikutti "pienemmältä" :)

Meillä nyt 2 vuotta ja 10 kuukautta vanha poika. Pituutta on noin 97 cm ja painoa n. 14 kg. Pitkä ja hoikka on ollut koko ikänsä. Ihmettelen aina mihin kaikki ruoka menee, kun poika syö kuin hevonen useimmiten. Kakkaa tulee kyllä 1-5 kertaa päivässä, ehkä siinä syy hoikkuuteen, ja tykkää liikkua paljon. :)

Yhteistyössä