*** 3 viikko toden sanoo***

mua ei huvita testailla kun se ei näy :( soitan huomenna neuvolaan jos ottavat verikokeena sen?

oksettaa melkein kaikki hajut. tänään kävin töissä varastossa ja sielä on niitä muovitaskuja niin :x meninasin oksentaa niiden hajusta. äsken piti viiä roskis niin taas meinas oksulentaa. tänään vetelelin töissä ruokatunnilla varmaan 20lihapullaa ja perunaa :eek: ja mandariinit maistuuu niin hyvälle :p selkään sattuu ja mahaan.. :|
 
Tinttara, :hug: . Oletko käynyt lääkärillä ihan tuo tuhruttelu mielessä?

Kun etsiskelin tietoa normaaliin kuukautiskiertoon liittyvästä pahoinvoinnista, törmäsin tällaiseen:

Metrorragialla tarkoitetaan välivuotoja, ylimääräisiä kuukautisten välillä ilmaantuvia asyklisiä vuotoja. Nämä voivat johtua joko elimellisestä tai hormonaalisesta syystä. Tavallinen metrorragiavuoto on ns. ovulaatiovuoto. Se on yleensä niukka, kestää yksi-kaksi päivää ja siihen liittyy usein kipua. Jos oire on haittaava, toimii hoitona luonnollisesti yhdistelmäehkäisypilleri, koska se estää ovulaation. Ns. keltarauhasen vajaatoiminnassa esiintyy niukkaa tiputteluvuotoa ennen varsinaista kuukautisvuodon alkua. Tätä voidaan hoitaa syklisellä progestiinilla. Kaikkien ehkäisymenetelmien käyttöön voi liittyä välivuotoja. Tavallisempia ne ovat minipillereiden ja kapselin käyttäjillä. Elimelliset syyt pitää myös muistaa. Tiputteluvuotoja voivat aiheuttaa myös kohdunkaulan polyypit tai infektiot. Kohdun sairauksien tavallinen oire on ylimääräinen vuoto. Metrorragian tutkimukset pohjautuvat jälleen huolelliseen anamneesiin. Gynekologista sisätutkimusta täydentävät Papa, infektionäytteet sekä kohdun ultraäänitutkimus.

Kun teillä on tuota yritystä kestänyt noin kauan, niin varmasti ainakin nuo kohdunkaulan polyypit kannattaisi tutkituttaa, kun eikös ne vaikeuta raskautumista. Olen kuitenkin ihan varma siitä, että "vaivasi" on hoidettavissa, eli varaa aika sinne lekuriin mahd.pian, eikös juu? :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pickane:
Miksi ei näy?
en tiiä että multako kysyit mutta vastaan. ekaa kun odotin niin tein testin 4kertaa kun vasta näytti plussaa mä tuota niin vähän raskaushormoonia että ei näy niin pian kun yleensä. ja haluun nyt suht nopeasti vastauksen että mitä tää on.. niinkun jo kirjotin tuol sivul 10 tai 11
 
lentoemo: jep,sillon ku käytiin/alotettiin lapsettomuustutkimukset sanoin lekurille siitä,mutta eipä ollut millänsäkään.Ja hormoonit oli kaikki normaalit.Lopetin pilsut 03/03 ja se alko ehkä pari vuotta tuon jälkeen..Ei voi tietää mikä piru siinä on!Nyt lähen saunaan!
 
tinkiwinki, onko sulla ollut normaalisti kierron loppuvaiheessa tuollaista pahoinvointia tai hajuherkkyyttä?

Yritän etsiä tietoa omasta oireilustani... :/ Kuvotus vaan jatkuu, ja eilen hirveän monet hajut tekivät pahaa, tyyliin auton sisäilma, jota yleensä en edes huomaa, tai normaalisti rakastamani pizzan tuoksu. Varsinkin juustot ällöttää, yleensä syön niitä ihan hulluna :kieh:

Mutta koska alan olla hiukan epäilevä sen suhteen, että raskausoireet tulisivat näin pian (pahoinvointihan alkoi 9 päivää oviksen jälkeen), mietin muita syitä... Tää kuvotus on tosi rasittavaa... Väsymyksestä puhumattakaan...

Voi ööö.... Kylläpä on nyt turbolenssia tällä lennolla :p
 
Tinttara, hyvää saunailtaa! Nauti siitä italian flikankin puolesta. Niin joo, asun muuten 70km Roomasta pohjoiseen. Saunasta saan nauttia Suomen matkojen lisäksi lähinnä kesäisin, kun erehdyn kulkemaan Roomassa täpätäydessä bussissa... :LOL: Hien hajuista päätellen silloin ovat siellä raskaana sekä miehet että naiset :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
tinkiwinki, onko sulla ollut normaalisti kierron loppuvaiheessa tuollaista pahoinvointia tai hajuherkkyyttä?

Yritän etsiä tietoa omasta oireilustani... :/ Kuvotus vaan jatkuu, ja eilen hirveän monet hajut tekivät pahaa, tyyliin auton sisäilma, jota yleensä en edes huomaa, tai normaalisti rakastamani pizzan tuoksu. Varsinkin juustot ällöttää, yleensä syön niitä ihan hulluna :kieh:

Mutta koska alan olla hiukan epäilevä sen suhteen, että raskausoireet tulisivat näin pian (pahoinvointihan alkoi 9 päivää oviksen jälkeen), mietin muita syitä... Tää kuvotus on tosi rasittavaa... Väsymyksestä puhumattakaan...

Voi ööö.... Kylläpä on nyt turbolenssia tällä lennolla :p
ei ole ollu.. ja siis kun voisin vetää vaik kuin paljon mandariinejä :p :p tää mahan pömpötys tietty voi olla menkoista jos on tulos mut ei se ennen oo näin paljon pömpöttäny :eek:
 
Tinkiwinki, ja mä kun syljin 3 eri klementiinit (joita yleensä rakastan) pois suusta pari iltaa sitten.... :LOL:
Mitenkäs edellisessä raskaudessa? Oliko samoja oireita? Jänskättää...

Kyllä nää on kauheita nää hormonit... Ainoa, mitä tuolla netissä selviää pahoinvoinnista ja pms-oireista on, että jotkut naiset vaan reagoi hormonaalisiin muutoksiin herkemmin kuin toiset, vaikka arvot olisivat ihan samat. Sehän se lohduttaa. Yöks. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Tinkiwinki, ja mä kun syljin 3 eri klementiinit (joita yleensä rakastan) pois suusta pari iltaa sitten.... :LOL:
Mitenkäs edellisessä raskaudessa? Oliko samoja oireita? Jänskättää...

Kyllä nää on kauheita nää hormonit... Ainoa, mitä tuolla netissä selviää pahoinvoinnista ja pms-oireista on, että jotkut naiset vaan reagoi hormonaalisiin muutoksiin herkemmin kuin toiset, vaikka arvot olisivat ihan samat. Sehän se lohduttaa. Yöks. :p
joo siis ekaa kun odotin niin alko toooosii aikasin kans oireet mutsi oli eka joka tajus et oon raskaana kun soin 2kolmioleipää putkeen pussi sipsii tost vaan ja ramppasin kusel varmaan vartin välein. :eek:

tänään kun laitoin farkut jälkään niin helvetti kun puristi ja kiristi mahan kohdalla oli tukala pitää niitä töissä päällä. ja bussi pysäkiltä töihin kun oon ennen pystyny kävelee ihan tost noin niin nyt hengästyn jo 100m jälkeen ja rappusis kun joudun kahden kerroksen välii menee niin ei millään jaksais..
 
jos lääkäriin on uskomista niin kaippa ne oireet voivat olla mahdollisia jo varhaisessa vaiheessa. Eli jo joskus kp 20-kp22... Ehkä... :eek:

En tiiä...mieli on kauheen alhaalla ku jotenkin on sellainen tunne että ei tärpäänyt... en tiiä miks... mun vattaa kyllä nippailee mut sen on varmaankin pakko johtua jostain oviksen päättymisestä..

Huh, jaksaisko odottaa maanantaihin... tekis mieli testata jo lauantaina (hullua, tiedän)...

Silloin kun tulin raskaaksi niin mulla oli noi viivat kanssa aika hailuja kokoajan...
 
Lentoemo olen käsittänyt, että oireita voi olla jo aikaisessakin vaiheessa, yksilöllisiähän nämä jutut tietty on.

Tinkiwinki Kuulostaa aika raskauttavilta noi sun oireet.

).( Täällä ei enää mitään oireita. Tänään aamulla olin taas valmis heittään kirveen kaivoon tän kierron toivon suhteen. Mutta ehkä sitä vain pitäis varovasti toivoa kumminkin parasta. Sitten iski semmonen epäilys, että onkohan tässä nyt mitään järkeä. Mulla on koulu kesken ja nuoriahan me vielä ollaan. Että pitääkö sitä niin kiirettä pitää. Tulin siihen tulokseen että kaippa nää ihan luonnollisia ajatuksia on ja ainahan vauvan saaminen (ja se esikoinen) on isoja juttuja. Ja isot jutut tuppaa myös pelottamaan... Eli tunteiden-turbulenssia täälläkin havaittavissa

Ajattelin muuten testata keskiviikkona, vaikkakin se on varmaan virhe kun on heti päivän jälkeen sen kun tiedätte-kyllä-kenen pitäis tulla.
 
Kyllä mä nyt varttitunnin vollotuksella kestäisin negatiivisen tuloksen :D , mutta mä en siis oikeesti kestä, jos nää on nyt mun tyypillisiä pms-oireita. Miten mä pystyn tekemään töitä tai ylipäätään elämään normaalia elämää,jos mulla on sit tästä lähtien joka kuussa kymmenen päivää pahoinvointia ja SAIRASTA väsymystä? :headwall:

Olen lukenut keskustelupalstoilta (mitä kuvotukselta oon pystynyt) just tällaisista pms-oireista, mitä mulla on... Oikein hävettää, että viime kierrossa manasin noita mun alavatsakipuja - kuvittelin, että ne ja raivohulluus olisivat pahojakin pms-oireita :kieh:

Hemmetti, taas rupee itkettämään, kun ajattelen, että joudun kärsimään tästä kuvotuksesta ja väsymyksestä vaihdevuosiin saakka :'(

Kyllä on epäreilua :'(
 
Mä taidan testailla sitten keskiviikkona, mikäli jaksan sinne asti odotella :ashamed: . Silloin oliskin kp 35/30. Vai testaisko tiistaina, hmmmm.... enpäs vielä tiedä. Pitää kahtoa, miten malttaa odotella. Eikä mulla vielä ole testiäkään tuola kaapisa odottamasa, joten sekin vähän rajottaa tota testaamista :snotty: .
 
äähh....ja huomenta!
Taitaa tulla se kenen-ei-pitäisi ja tiedätte-kyllä-kuka!
Vaikka näin yöllä omistuista unta (mustia leppäkerttuja hiukset täynnä ) ,niin se ei taida olla mun raskausoire,siis nuo omituiset unet!Jalkoja särkee ja aamunavaus tapahtui tuhrulla,eli kai se on vaan annettava periks!

lentoemo: hyvältä kuullostaa sun oireet,tuskin ovat pms:ää vaan raskautta! :hug: :flower:
 
Mahtuisinko minäkin joukkoon mukaan? Kiertopäivää 21/28? tässä elellään ja ensi viikon torstaina tai perjantaina ajattelin testailla. Siis tietty JOS menkat tajuaa pysyä poissa. Olo on kyllä aivan kuin olisi tärpännyt, mutta yritän vähän painaa niitä ajatuksia pois mielestä. Muuten vielä tippuu korkealta :( .

Muutaman päivän ajan on ollut puuskittaisia pahoinvointeja, jotka kestävät parista muutamaan tuntiin, hajut tuntuvat voimakkaammin, alavatsa "painaa", alaselkää särkee, paleltaa sairaasti ja välillä taas on niiiin kuuma :| , pissallakin saa juosta hiukka useammin...

Ovulaation tunsin selkeästi tässä kierrossa ekaa kertaa ehkäisyn jättämisen jälkeen.

Jännää =)
 
Tervetuloa mukaan, viidenmutsi. Siis ihan kuudettako yritätte? :heart:
Kateeksi käy... :D Mutta silleen kivalla tavalla, :attn: .

Tinkiwinki ja tinttara, kiitos lohdutuksesta. Kauheita hormoniheittelyjä mulla, itkusta euforiaan suunnilleen. Jep jep, hormonihiiri jatkaa hyrinää :LOL:
 
Tervetuloa mukaan viidenmutsi!! =)

Täällä myös on tätä tunteiden turbulenssia havaittavissa..... :/ Välillä tulee sellainen hyvin vahva tunne siitä että on tärpännyt ja seuraavassa hetkessä epäusko valtaa mielen... Kai sitä yrittää jotenkin suojella itseään ettei joutuisi pettymään niin pahasti....Aamulämmöt edelleen koholla mutta päivällä ei. Mutta eikös tuo aamulömpö ole se tärkeämpi? :attn:
Palelee ainakin ihan koko ajan älyttömästi!! Hrr... Yölläkin olen nukkunut täkki ja paksu viltti päällä ja silti palelee jos yöllä herää.
Masua ja tissejä vihloo välillä enemmän välillä vähemmän...

Tinttara
lle erittäin paljon jaksamisia!! :hug: En voi mitenkään päin kuvitella miltä noin pitkä yrittäminen tuntuu.... :(
 
Lentoemo: Kyllä mä ainaskin vahvasti uskon siihen, että noi sun oireet johtuisivat raskaudesta :heart: . Eipä täsä vaiheesa kiertoa enää voi oikeen paljon muuta tehä ko uskoa ja luottaa :hug: .

Tinttaralle voimia :hug: ja ihanan unen olit nähny :D

Tervetuloa haikaralennolle viidenmutsi, joukkoon mahtuu oikeen hyvin =) . Sulla kuulostaa oikein lupaavilta noi oireet :D

).( Äklökohtauksia on edelleenkin aika ajoin, mutta silti kuitenkin saattaa syödä eikä ruoka tee olleskaan pahaa. Nyt on ilmaantunut sitten vähän röyhtäilyjä ja lievää närästystä (ei kuitenkaan närästyslääkettä oo tarvinnu ottaa). Mulla oli siis todella paha närästys esikoista ko ootin, ja harvemmin muulloin närästää. Mutta kaippa se keho taas toimii niinkuin sen ite haluis toimivan :snotty: .
 
Luulisin tädin tulleen kylään, vuoto lisääntyy vähitellen. Olo on kuitenkin pelkästään iloinen, nyt ollaan muutama kuukausi "tarkkana" ;) ehkäisyn kanssa ja katsellaan kesän korvalla uudelleen, miltä tuntuu =) .

Pusseittain ja säkeittäin plussasäteitä ihan jokaiselle lennolla olevalle - istun nyt vielä kyydissä kuitenkin ;) .
 
Hei kaikki plussalentolaiset! Terkkui täält välisermin takaa turistiluokasta! Ruoka maistuu hyvin (varsinkin appelsiinit!), pientä ilmakuoppaa ollu (närästys) ja äkkinäiset kurvit ja käännökset tuntuvat masussa! Yritin tänään päästä passin tarkastukseen (lääkäri+labra) mut kuulemma oon ollu lennolla vasta liian vähän aikaa et ei ne sitä vielä edes katsele!? :eek: Noh jatkan matkaa vielä(kin) teidän kanssa, mitä parhain lentoseurue, ja kuuntelen tän sermin takaa mitä kaikkea teille sinne kuuluukin. Plussapointseja teille kaikille! :heart: moikka :wave:
 

Yhteistyössä