*** 3 viikko toden sanoo***

Täällä sitä piinaillaan sitten...Tänään ei uusia oireita, paitsi menkkamaisesti ei ole juilinut...ja valkkaria lörähti päivällä housuun...
tervetuloa viidenmutsi...

Ensi viikolla sitten jännäilläänkin kovasti!!!!

Voi Juibe,toisaalta, ehkä tosiaan odotatte mieluummin sellaista seesteisempää hetkeä, jolloin "valinta" tuntuu itsestäänselvältä, sillä ymmärrän kyllä (vaikka musta suurperheet on ihania) että kyllä teillä riittää vipinää jo nykyisten lapsosten kanssa :heart:

friesia, tuliko sulla viimeksikin närästystä jo alkuraskaudessa? Nimittäin luin, että vaikka sitä on yleisemmin loppuraskaudessa kun kohtu painaa mahalaukkua jne., niin jo alkuraskaudessa jokin raskaushormoneista aiheuttaa erilaisten "siteiden" kuten mahalaukun "läpän" (sori, siitä on kauan kun olen opiskellut lääketieteellisen pääsykokeisiin :D ) löystymistä ja siten närästystä. Et ole muuten ainoa, joka sanookin, että on kärsinyt närästyksestä lähinnä odottaessa, eli jännitys kasvaa... toivon mukaan mahasi mukana, hehe...

Ja tuisku, vain niitä aamulämpöjä kantsii katsella, ruumiinlämpöön vaikuttaa niin monta tekijää ruuansulatuksesta ja liikunnasta ympäristön lämpötilaan, ettei iltalämmöillä ole oikeastaan mitään merkitystä kiertoa tutkiskellessa. Eli hyvältä kuulostaa! :D

Tinttara, mikä sulla on tilanne? Plussa :hug:

Ja kenwood1, totta puhuen me siirrettiin sut tänne bisnesluokkaan vapaalle istuimelle, vaikka virallisesti olitkin varannut paikan tuonne economyyn :D Niin että mekin täällä seurataan sun uutisiasi :heart:

+++++++ :whistle: kaikille++++++ :p

Aamuisen itkeskelyn jälkeen olo koheni huomattavasti, kun miehen kanssa ravasimme kylällä suunnittelemassa kodinkohennustöitä, varsinkin ajatus kattoterassista piristi kummasti, meillä kun on pään päällä pieni pala tasakattoa, ja sinne kun rakentaa portaat, niin sitten saa ihailla auringonnousua ihan aitiopaikalta :D

Naapuri tuli lounaalle, ja join jopa puoli lasillista punaviinia, pieni määrä oikein harvoin saattaa kuulemma parantaa kohdun verenkiertoa...

Kuvotusta ei ollut päivällä lainkaan (ja johan alkoi elämä taas hymyilemään :LOL: ), mutta keltarauhanen on taas vihlonut ajoittain parin päivän tauon jälkeen. Aamulämpö oli muuten noussut 0.2 astetta entisestään, sitä ei ole edellisissä kierroissa tapahtunut näin myöhään. No, yhden päivän nousu tai lasku ei merkkaa mitään.

Nyt illalla kuvotus tuli taas seuraa pitämään, jostain syystä varsinkin pizza (jota rakastan ja syön mielellään useampanakin päivänä viikossa :/ ) saa aikaa oikean pahoinvointikohtauksen. Ja väsy on melkoinen, mutta sen vielä kestää, kun taas pahoinvointi on tosi kamalaa.

Huh huh, tulipa tästä vuodatus... :saint:

+++++ :whistle: ++++ :wave: ++++ :p

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Aamuisen itkeskelyn jälkeen olo koheni huomattavasti, kun miehen kanssa ravasimme kylällä suunnittelemassa kodinkohennustöitä, varsinkin ajatus kattoterassista piristi kummasti, meillä kun on pään päällä pieni pala tasakattoa, ja sinne kun rakentaa portaat, niin sitten saa ihailla auringonnousua ihan aitiopaikalta :D
Kuulostaa ihanalta! :D

Naapuri tuli lounaalle, ja join jopa puoli lasillista punaviinia, pieni määrä oikein harvoin saattaa kuulemma parantaa kohdun verenkiertoa...
Mä olen kanssa kuulut noin B)

Kuvotusta ei ollut päivällä lainkaan (ja johan alkoi elämä taas hymyilemään :LOL: ), mutta keltarauhanen on taas vihlonut ajoittain parin päivän tauon jälkeen. Aamulämpö oli muuten noussut 0.2 astetta entisestään, sitä ei ole edellisissä kierroissa tapahtunut näin myöhään. No, yhden päivän nousu tai lasku ei merkkaa mitään.
Miten sitä keltarauhasta vihloo?

Ostin tänään alennusmyynneistä Onlystä sellaiset ihanat farkkuhaari-shotsit. Heti kotiin päästyäni sovittelin niitä ja huomasin mittailevani vyötäröä ja miettien miltä näyttää kun on masua... :whistle:

Voi jestas, onneks ens viikonloppuna on sedän synttärijuhlat, saa vähän muuta ajateltavaa... vaikka mielessä se koko ajan pyörii... :saint:

Pickane

Vihlonta on ajoittaista, arvaan sen olevan keltarauhanen siksi, että se tuntuu nim.om. oikealla niin kuin oviskivutkin tässä kierrossa, vähän tuntuu siltä kuin joku pistäisi terävällä kynällä tuonne munasarjan tienoille. Keltarauhanenhan on se jutsku, joka tulee siitä "räjähtäneestä" munarakkulasta sen jälkeen, kun munasolu on lähtenyt litomaan...
Mulla yleistä näin kierron loppuvaiheessa, mutta jos joku tuntee ekaa kertaa sellaista ajoittaista vihlontaa, niin pienenä vinkkinä voi sanoa, että monet naiset tuntee tuota kipua myös alkuraskaudessa, kun se keltarauhanen kasvaa (tai sanotaan että ei ainakaan surkastu) kunnes istukka korvaa kelt.rauhasen hormonituotannon. Eli ajoittaista vihlomista ei tartte säikähtää, vaan on ihan normaalia.

Huh , kun oli ihan kylpeä...rankka viikko takana niin ihan päästä rentousuun välillä.
Kunpa menisi äkkiä nyt ensi viikkoon ja saisi testailla...heh, se on tosiaan jo viikko 3...tää viikko on mennyt nopeeta...
Mulla tekee mieli suolakurkkua ja juustoleipää...lähdenkin tässä iltateelle.
Pelottaa vaan aina kun menkkamaisesti juilii että ne alkaa...mulla kyllä tosin yleensä juilii vasta kun ne on alkaneet...

Viidenmutsi tervetuloa lennolle!

Pickane mä oon vältellyt peilin läheisyyttä, etten juutu mahaa miettimään :LOL:

Juu mä oon kans kuullut Lentoemo että punkku ei pienissä määrissä ois huono, vaan jopa päinvastoin. Vaikka eihän sitä aina tiedä mihin tässä touhussa uskois. Tohon on kumminkin mukava uskoa :LOL: Auringonnousu aitiopaikalta ei muuten kuulosta lainkaan pahalta!

).( Täällä ei juuri mitään tuntemuksia, vieläkään, edelleenkään... Perhana.

Tuosta punkusta... Sitä juodaan Italiassa paljon myös raskausaikana. Mun ital. gyne sanoi, ettei se mitenkään erityisesti kohdun verenkiertoa paranna, mutta koska se parantaa verenkiertoa ylipäätään, niin tottahan se siten myös kohtuun vaikuttaa. Sanoi, että ihan rauhassa voi juoda lasillisen silloin tällöin.

Kuitenkin luin jostain tanskalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan alle yhden (!) viinilasillisen nauttiminen päivittäin ALKURASKAUDEN aikana voi vahingoittaa sikiötä, eli tosiaan tätä lääkettä kannattaa nauttia vain harvoin. Mutta tosiaan gynen mukaan lasi tai kaksi viikossa voi olla vain hyväksi. Huom. pieni lasi :LOL:

Sä taidat olla eka testaaja!!!
Mulla on kanssa malttamaton olo...Kun vaan nyt tiedätte kyllä kuka pysyy poissa kiltisti.
Lentoemo: mä todella toivon että nää mun oireet olisi merkki raskaudesta...pakko olla :)
On kyllä tosi mielenkiintoinen tuo ensi viikko...

Lentoemo:Esikosta tuli heti alussa, ennenkuin plussasin, niin oikein kunnon happamia röyhtäisyjä :x . Nyt ei toki aivan niin selvää närästystä oo, röyhtäilyttää välisä, muttei happamasti :snotty: . Niin ja kiitti tietoiskusta :D :flower:

Pickanelle tsemiä testaamiseen :D , taidat ollakin tällä lennolla ensimmäinen plussaaja :heart:

huomenta...
soitin eilen äitiysneuvolaan ja kyselin näitä mun oireita ja selitin samal kuin oli esikkoo odottaessa. ja neuvolatäti sano että oireet on kyl aika selvät ja voin testata ihan rauhassa nyt ja sit jos on nega niin odottelen vaan niitä menkkoja. ja niin kauan elän siinä uskossa että olen raskaana että joko plussaan tai menkat alkaa. ja se ei osanu yhtään selittää tota miks mulla kesti viimeks 14pv ennen kun sain plussan. tässä nyt sitten vaan odotetaan.. :)

Se on jo perjantai ja viikko lopuillaan..jess..sillä ensi viikkoa täällä varmaan kaikki odottelee kuin kuuta nousevaa.. :D

Meillä on pikkumies elämänsä ensimmäistä kertaa kipeä!! :| Pikkuisella kuumetta n.39C, välillä laskee lääkkeillä. En tiiä pitäiskö varuiks käyttää tänään lääkärissä ettei vaan ole korvissa mitään. Kuitenkin viikonloppu tulossa ja lähimpään päivystykseen matkaa melkein 40km..
Aamulla heräsi jo 7 (normaalisti siinä 9 maissa) joi, söi vähän ja meni jo 9 nukkuun.. :/ Mun pieni... :heart:

Täällä edelleen oireet samat ja jotenkin sellainen vahva tunne siitä että olisi tärpänyt... Tai sitten kroppa pettää mut ihan täysin... Vaikka yritän olla toivomatta liikoja niin nyt sitä tullaan kyllä aika rytinällä alas jos tiedät-kyllä-kuka ensi viikolla saapuu... Laskuvarjosta ei ole tietoakaan... :ashamed:

Hei vaan kaikille!

Olipas taas tekstiä kertynyt, kun en pariin päivään täällä ehtinyt käymään. :)

Tervetuloa viidenmutsi! :wave:

Monilla on tosi hyviä oireita! Otetaanko veikkaukset, kuinka monta plussaa tähän pinoon tulee? Minä sanon, että viisi! :heart:

Juibe: :hug: ja hurjasti plussaonnea sitten keväämmälle!

ON: Täällä edelleen vaihtelee mieliala koko ajan. Välillä olen ihan varma, että nyt on tärpännyt. Välillä taas iskee epäilys. Mahaa ei enää nippaile, lähinnä sellaista painontunnetta on aika ajoin. Väsynyt olen koko ajan, mutta se voi johtua huonoista yöunista. Olen nimittäin kolme viime yötä heräillyt ihan jatkuvasti öisin! Tosi inhottavaa.

lentoemo: Mulla virallinen testauspäivä on tiistai, ellen sitten sorru viikonloppuna... :ashamed:

Täällä alkaa perse kohta vuotaa,jos ihan suoraan sanotaan!Ei kyllä tunnu siltä,mutta kun tunti sitten töistä lähdin ja istuin alas,kun 5,5h seisoin putkeen,niin johan alko hulahdella tuhrua pöksyyn,eli peli on nyt sitten selvä...taas!Voi jumankauta,en voi paremmin taas sanoo.. :headwall:
mutta vasta ylihuomenna pitäis alkaa,että jos tässä vielä 2 pvää pitää tuhruu katella,niin ei kiitos!Vois alkaa jo,kun kerran meinaa! |O |O |O |O |O |O |O :headwall:

Eilen vielä luulin että ois mahis,kun asiakkaiden ostokset ällötti:juustosämpylät haisi aivan kamalalta!!! :x

Noh,tsemiä muille!bd

Niin että oireet lähti sen siliän tien... :kieh: Toisaalta on ihanaa, kun on tosi hyvä olo, juoksu maistui aamulla pitkästä aikaa ja vatsalihaksia vetelin kuin ei mitään... Toisaalta sitä nyt toivoi, etteivät kuvotus ja sairas väsymys olisikaan uusia pms-oireita, vaan sitä aitoa oikeaa... Itkeskelyt ovat loppuneet, ruoka söisi kahden edestä :LOL: , eikä kohdussakaan taida mikään sen kummemmin kasvaa :/

Keltarauhanen tosin jatkaa motkottamista tuolla munasarjan tienoilla, aamulämmöt ovat kohonneet entisestään ja rintoja alkaa vihloa jo pelkällä vilkaisulla. Mutta nämä oireet nyt mulla on näköjään tavallisia loppukiertoon kuuluvia... :headwall:

Aloin jo olla toiveikas tuolla kuvotuksen ja väsymyksen keskellä... :ashamed:

Pyyhe on jo tuossa vieressä, että pääsen sen heittämään kehään viimeistään maanantaina, jolloin Tiedätte-Kyllä-Kuka uhkaa tulla häiriköimään... En taida ehtiä edes testaamaan :/

Mutta kyllä on elämä ihanaa, kun jaksaa ulkoilla ja voi syödä ihan mitä vaan, jopa klementiinejä :D

krääks :eek: käytiin pojan kans hesessä tänään ja aattelin sit että otampa tosta ton mega aterian että poika syö vaik mun raskiksia sit rattas istuessaan niin on hiljaa :ashamed: miten kävikään söin sen koko aterian ja nälkä jäi :whistle: :eek: ikinä en oo jaksanu syödä kaikkia...

tinkiwinki, taidat syödä jo kahden edestä! :D Ihanaa, että sulla on noin lupaavia oireita!
Ja ihanaa, että saan jännittää teidän oireilijoiden puolesta, kun omalla kohdallani jännitän nyt lähinnä, että minähän päivänä Tiedätte-Kyllä-Kuka oikein ilmaantuu....
Auts, ei olisi pitänyt manata sitä esiin... Nyt juilii tuolla kohdun seudulla siihen malliin, että pian pitää kipittää sidekauppaan :/

Yhteistyössä