*** 3 viikko toden sanoo***

Alkuperäinen kirjoittaja Tuisku -84-:
Pickane: Ai että ihan normaali herkällä testillä pitäisi tulla plussa ( siis jos raskaana...) jo 6-7 pv oviksesta! :eek: Luulin että vain niillä herkillä saa mahdollisen plussan ennen tiedätte-kyllä-ketä ja nekin aikaisintaan 10 pv oviksesta...!

--Joo-o, näin hää väitti! Emmäkään ole ennen kuullut mutta kaippa se voi olla ihan mahdollista jos miettii että ovis on vaikka kp 14 ja munasolu hedelmöittyy, sit kestäis vuorokauden että e liikkuisi kohtuun, siitä 5vrk niin kiinnittyminen olis tapahtunut. Kiinnittymisen jälkeen HCG-arvo nousee (alussa varsinkin) tosi nopeesti. (Valaiskaa jos olen ihan hakoteillä ;) )

silloin ku sain km:n niin sain plussan muistaakseni jo vähän ennen kuin tiedätte kene piti tulla...

Mua nipistelee vattasta... ovis siellä myllää... voi kun mun munasolu löytäis uuden bestiksen... :LOL:
 
Täällähän juttua riittää! :D

Tää on kyllä hyvä porukka! Olisi mukava jatkaa, mutta tietenkin Kapteeni Haikara saattelee meidät kaikki onnellisesti tuonne odottajien puolelle! ;) :heart:

Häntäluun vihlominen on ihan uusi oire mulle! Hyvältä kuulostaa Tuiskunkin oireet! =)

ON: Masun vihlonta palasi nyt illalla. Hmm... Nälkä on ollut koko päivän, mutta se voi kyllä johtua siitä, etten syönyt eilen kovinkaan hyvin. Oli pakko tehdän peruna-purjososekeittoa vielä näin illalla! Nam! :p
 
Välillä tota häntäluuta ihan oikeasti vihloo.. :snotty: ;)
Se on muutenkin ollut pojan synnytyksen jälkeen aika erilainen kuin ennen. Vähän tavallaan "koholla" ja tuntuu paljon selvemmin. Ja jonkun aikaa synnytyksestä siinä oli sellasta repivää kipua.. :/ Mitä lie tapahtunut.. En muista kuitenkaan että se olisi ollut ihan synnytyksen jälkeisinä viikkoina kipeä mutta varman siinä vaiheessa alko kipuilen kun liitokset alkoi palailemaan paikoilleen.
Nyt ei ole aikoihin ollut mitään mutta nyt..hmm...on se yksi oire! :LOL: ;)

Ja ihan mahtavaa porukkaa!!! :D
 
Mulla on kans sellanen kutina, että tästä pinosta tosi moni plussaa!

Mulla on maha kauhee pallo ja tuntuu, että siellä olis joku möykky, kun ei voi vatsaa vetää sisään... ettei vaan olis iso pieru :LOL:. Tissit tuntuu raskaammilta ja suonetkin on pinnassa. Ja taas toiveet nousee todella korkeelle. Sit mulla tulee sellasia ihmeellisiä hikoilukohtauksia. Siis ihan yhtäkkiä on tuskanhiki pinnassa, vaikka ei olis mitään tehnykään.

Ruokahalu on kadoksissa, mut silti tekis mieli syödä koko ajan jotain :eek: .

On tää kyllä mahtava pino, ei voi muuta sanoa. Nyt vaan kaikille plussa, niin saadaan jatkopino tonne odotuspuolelle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HotCoffee:
Oliko sulla Tuisku nopea/raju synnytys? Siskolla oli syöksysynnytys ja siinä rötäkässä häntäluu murtui ja nyt sillä vaivaa se ajoittain vihlomalla ja särkemällä.
Itse synnytys kesti kokonaisuudessaan 19,5h ja ponnistusvaihe 19minuuttia. Se ponnistusvaihe sattui kyllä niin samperisti (siveellinen kielenkäyttö.. :D ) kun epiduraalin vaikutuskin lakkasi juuri silloin... :/ Samoin mulla oli häpyluu jonkin aikaa kipeä joten varmaan jotain hiusmurtuman tynkää tuli..! Todellakin toivon että ensi kerralla on puudute vielä vaikuttamassa kun punkeeminen alkaa... Muuten olisi jäänyt synnytyksestä aivan ihana muisto mutta tuo loppu jäi vähän kummittelemaan... Onneksi palkinto todellakin oli sen kaiken arvoinen.... :heart: :heart: :heart:
 
Pickanen munasolulle treffionnea! :D HotCoffee, luin juuri tuolta ellien ensioire-pinosta, että monella on tuollaiset hikoilukohtaukset olleet ensimmäisiä oireita!

Miehelläkin on kuulemma ollut tänään maha hiukan sekaisin, vaikka ei ole pahoin voinutkaan. Niin että saattaapi olla ihan mahatautia ainakin osa mun oireista, selittäishän se öklötyksen ja varmaan väsymyksenkin. Ei meinaa silmät pysyä auki. Ja huomenna pitäis lähteä Roomaan hoitelemaan asioita, meiltä kestää pari tuntia Rooman keskustaan, niin että ainakaan pahoinvointi ei olisi tervetullut matkakumppani. Paitsi jos se jatkuisi hyvästä syystä monta viikkoa :LOL:

Huh, ja mies palaa just töistä kotiin kyrsiintyneenä, kun en ehtinyt ajoissa postiin meidän viimeisintä ylinopeussakkoa hakemaan :D Että saadaan jännätä millainen pikavoitto sieltä tällä kertaa on tulossa... :kieh:

Mutta eikö se ole niin, että epäonnea liikennenopeussakoissa - onnea lapsen teossa :LOL:
 
Tuisku, mulla oli synnytys sellasta teurastamista, etten edes viiti muistella ettei mene pupu pöksyyn. Tosin aika kyllä kultaa muistot ja ainahan sitä sanotaa että toinen synnytys on helpompi :D . Joo, toivossa on hyvä elää. Kunhan nyt raskautuis ensin, ni sitä synnytystä vois huolehtia sitten myöhemmin.

Nythän tässä alkaa oikein tosissaan jännittämään, jos kerran hikoilu on ihan "oikee" raskausoire. Muistan edellisestä raskaudesta, että mua vaan palelsi ihan kauheesti, mutta se oli kyllä vasta plussan jälkeen...
 
Mieshän se "kaahaa". Tosin edellinen (ja toistaiseksi ainoa 4 vuoteen!) sakko tuli, kun oli ajanut 58km/h 50 rajoitusalueella, niin että ei se nyt aivan holtiton ole :LOL: Just oli uutisissa juttua, että monet italialaiset kunnat paikkailee budjettiaan noilla sakoilla, yhtäkkiä pannaan motarille keskelle 100km/h suoraa 50km/h rajoitus ja siihen sitten valvontakamera perään, kun ei näitten nopeusrajoituksissa oikeesti pysy perässä :p Niin että en ole sille kauheasti viittinyt valittaa, kun ei se mikään liikennegansteri ole, toisin kuin turhan monet täällä Italiassa... Sehän se harmittaa, kun toiset hurjastelee ihan hulluna, ja me saadaan sakot 8km ylinopeudesta!!! :headwall:

Rooma on kyllä ihana... Vaikka ei missään tapauksessa lapsiystävällinen paikka, vaan sopii paremmin lapsettomaan lomanviettoon, ainakin omasta mielestäni. Tai siis italialaisethan on ihan hulluina lapsiin, vaaleat bambinot saa tosi paljon huomiota, mutta ital. kaupungeissa on olemattomat jalkakäytävät, jos on niitä ollenkaan, niin että lastenvaunujen kanssa on aika mahdotonta kulkea. Metroon saattaa mahtua 10-11 aikaan aamupäivästä, mutta busseihin ei voi kuvitellakaan ahtautuvansa, niihin ei mahdu edes ilman vaunuja!!!

Eli olkaa vain onnellisia Suomen lapsiystävällisistä kaduista ja kaupunkien keskustoista, kunnallisista uimahalleista ja kirjastoista... :D
 
Mulla on mahassa menkkamaisia kipuja...onkohan kiinnityskipuja...ovisplussasta viisi päivää...
Muuten ei muita oireita kuin palellut koko päivän...
rinnat arat...flussainen olo, mutta ei flunssaa...
ei etova tai muuten huono olo...
lämmöt ei kauheesti koholla ole kuitnkaan, mutta niihin pelkästään en luottaisi...ja kiinnittymisen aikaan kuulemma joillakin laskee pariksi päiväksi....
Mukava lento kyllä tämä on...kivaa porukkaa...
Juibe: iso perhe ihana asia: kade positiivisessa mielessä :heart:
 
Heksu-76, on ne kiinnittymiskipuja :D . Ja lämmöt voi nousta asteittain, mulla nousi vasta tänään (9.päivä oviksen jälkeen) oikein kunnolla, viime kierrossa nousivat 6.päivänä oviksen jälkeen). Siis heti oviksen jälkeen nousi jotain 0.3 tai 0.2 astetta, ja vasta nyt 0.5 asteen nousu ovista edeltäviin lämpöihin.

+++++++ :whistle: +++++ :p
 
heipä hei..

löysin äsken mun vanhan äitiyskoritin ja sitä lueskelin ja huomasin että 4v sitten on ollu ihan sama tilanne silloin edelliset menkat olivat 16.12.03 ja plussan oon tehny 27.1.04 (laskin että oli 42pv menkoista siihen kun plussasin ) sitä ennen olen tehny 3testii kaikki negaa. nyt on tilanne se että viimiset menkat 14.12.07 ja en oo vielä plussanu (saa nähdä ees tuloeeko + )

voiko oikeesti olla näin että taas on tärpänny heti??? ja oireitahan on esim:mandariinii tekee vaan mieli.. :p tänään tuli töissä selkäkramppeja ja sit massu tuntuu olevan pömpöllään ja :ashamed: pierettää ihan sikana :ashamed:
 
Täällähän ollut kauhee sutina tänään ...ja mä oon ollut vaan töissä :ashamed:
muut vaan mietiskelee jo testien tekemistä ja mun tarvii odotella viel ens viikon loppuun...melkein kaks viikkoo
Toivottavasti täällä on sit joku mun kans jännäämässä
Voikun täältä plussais oikein moni niin tois tsemppiä jos itse tarvii kokea kp1 ja suuri pettymys...
oikein paljon ++++ onnea kaikille
=)
 
Hei vaan moi!Örgh,heti alko ällöttää kun silmät aukasin :x Eilen illallakin ois varmaan saanu käydä pönttöö haalaamas,mut pinnistelin kovasti.
Ja nyt sit semmonen asia,mikä mua oikeesti ihan järkytti!!Olen seksuaalisesti aktiivinen ihminen ja rakastan seksiä.Katson myös itsekseni aikuisviihdettä.Eilen mies oli hommannut uuden leffan ja mua ihan oksetti ja puistatti koko jyystämisen katsominen?!! :eek: Ei mulla missään vaiheessa kiertoo oo ällöttäny se touhu,ei koskaan..Ei vois vähempää kiinnostaa tällä hetkellä! :| :ashamed:

Eipä tässä tällähaavaa muuta.Palajan astialle!Plussia kaikille!!
lentoemo,missäspäin Italiaa asutte?Oot varmaan kertonu,mulla menny ohi? Meidän alakerrassa asui Italialaisia ja voi jösses sitä metelin määrää aina,mutta varsinki sillon ku Italia voitti fudiksen mm-kisat!! :LOL: Kaksioon oli ahtautunu koko heidän suku vauvasta vaariin :)

 
Ja kiitos sanoistanne. On tämä rassaavaa poukkoilla kahden fiiliksen välillä :ashamed: . Eilenillalla tuli taas vähän vaaleanpunaista vuotoa, hiukan verta paperiin. Aamulla sitten taas vaan ruskeaa...

Olin illalla ILOINEN, en sittenkään raskaana(?), mutta samalla pettynyt ja tuli jo etukäteen ikävä tätä meidän lentoa täällä... Aamulla mielialat sitten heittelivät laidasta laitaan. Haluaisin vielä sen yhden, mukavaa, että tässä tämä perhe nyt on - hei haloo, eihän tässä ole enää mitään tolkkua.

Ja kun äsken alkoi etomaan, olin iloisen pettynyt - eihän tällaista olekaan! Järjetön vuoristorata tämä mun elämä. Ihanaa, että täällä jaksetaan kuunnella mun sekavia sepustuksia :heart: .

P.S. Iso perhe on ollut mullakin suuri haave aina, mutta neljän lapsen jälkeen joutuu selittelemään ratkaisujaan järjettömän paljon...
 
Hyi hittolainen mikä olo!!! |O :x :$ Jos vaan menisin tuonne pöntölle yökkiin,nii varmasti tulis jotain.. Tässä jo taas toivon,että kun eilen vihloi ja pisteli alamahaa,niin sitten tulikin sitä prkl:een tuhrua ja siitä muutaman tunnin päästä alkoi huono-olo??Se tuskin on mahdollista että nuo vihlonnat olisi olleet kiinnittymistä ja sitten kiinnittymisvuotoo ja kun kiinnittyminen oli tapahtunut,niin heti alkoi raskausoireet,eli tässä tapauksessa etova olo?Siis kiinnittymistähän ei kai voi tuntea,vuotoa voi tulla,mutta että samana päivänä alkaisi oireet, kiinnittymisen jälkeen?Kyllä sitä on tollo kun miettii tämmösiä :headwall: :ashamed: Voin sanoa ilokseni,että sitä-yhtä-jutskaa-mitä tuli eilen,ei oo viel tänään näkyny! En viittiny kirjottaa sitä,kun ois varmaan samantien hulahtanu pöksyyn :)

Noh,mä lähen miettimään tonne itsekseni ja potemaan huonoo oloo..yöööökkss!!!
 
Täällähän käy vilinä ja vilske =)
Mä olen nyt nämä tuhru päivät pyörinyt oman navan ympärillä, alan olla jo aika kypsää kauraa. Ensin tuli se (pettymyksen) itku ja nyt turhautuminen kun ei tiedät kyllä kuka ole kuitenkaan vielä tullut ( varmaan just nyt saapuu kun kirjoitin), no tulisikin niin loppuis tää piina :kieh:
Mutta kiinnittymisvuotoon en kuitenkaan usko tai sitten ovis on ollut tosi myöhään, ota tästäkin sitten selvää :ashamed:

Ajoittain kuitenkin huonoa olo ja tissejä kihelmöi, mutta nuo oireet voi olla siis mitä vaan ja vatsaa nippailee :/ En taida tunte kroppaani näin viiden vuoden (menkka) tauon jälkeen, ollenkaan, kaipa me sinuiksi vielä tullaan :LOL:

Juibe ymmärrän nuokin tunteet hyvin, ettei oikeen tiedä mitä haluaa. Mulla oli jonkin aikaa ja sellainen tunne että jaksanko todella aloittaa kaiken vauva rumaban alusta. Ja nyt tiedän, ETTÄ TODELLAKIIN HALUAN, kun vaan tulisi
 
Moikka kaikille ja terkut työmaalta!!

Mitä lähemmäs kolmosviikkoa mennään sitä enemmän näyttää tulevan henkistä turbulenssia tällä lennolla, mut sehän on ihan ymmärrettävää. Itekin sitä yrittää kuunnella kroppaansa ihan satasella, vaikka toisaalta yrittää pitää jäitä hatussa. Ite ajattelin testata 18.1. jos you-know-who on pysyny kiltisti poissa. Tasan seittemän vuotta sitte sain antaa miehelle synttärilahjaksi positiivisen raskaustuloksen ja pieni ääni takaraivossa kuiskaa, että ois ihana saada tehä sama uuestaan. :) :ashamed:
 
Kamalasti tullu tekstiä, ei taho peräsä pysyä. Mutta sehän on vaan hyvä :D , kiva, että on aktiivista porukkaa liikkeellä :hug:

Äippä-75: Toivotaan, että miehesi saa maailman parhaimman synttärilahjan :heart: +++++++++++ :whistle: :hug:

Tinttarallakin kuulostaa aika lupaavilta noi oireet :D . Ihanaa :hug: , vaikkei se äklö olo varmasti niin ihanaa ookaan :x , mutta jospa sillekin ololle olisi oikeen hyvä selitys :heart: ++++++++++ :whistle:

Juibe: Varmasti on raskasta seilata kahden mielialan väliä :hug: . Mulla on neljä sisarusta ja se on enemmänkin kuin rikkaus :heart: . Ei se muille kuulu kuin paljon lapsia sitä kukin haluaa, eikä sitä tarvi selitellä, miksi haluis vielä yhen nyytin syliin. Mutta valitettavasti niiltä ihmisten kommenteilta on vaikea välttyä ja ne kyllä varmasti satuttaa ja saa entistä enemmän fiilikset ailahtelemaan :( . Tsemiä oikeen paljon sulle :hug:

Sitten omaa napaa kaavitaan: Täälä välistä juilii menkkamaisesti alavatsaa, muttei läheskään koko ajan. Eilen oli pienen pieni äklötysolo, semmonen, että saatto syödä eikä ruoka tehny yhtään pahaa, mutta kuitenkin etoi hiukan, nyt ei oo tietoa siitäkään. Janottaa, vaikka juon aikasta paljon vettä ja sitä myöten myös saa ravata vessasa useasti (johtunee siis tosta veden juonnista), näläntunne on nyt parina päivänä ollu, vaikka just on syöny, mutta kuitenkin olis vielä nälkä, maha ei kuitenkaan kurni. On nää niin ihania oireita, kun oikeen ihtiä alkaa kuulostelemaan :LOL: , löytyy siis vaikka mitä kummallisuuksia itestä :whistle: . Viitisen päivää odotan jotakin punaisella ferrarilla saapuvaksi ja sitten testailen. Voisko tuota korkeutta, lentoemo, hiukan nostaa, ettei toi ferrari yltäis tänne asti :LOL:
 
Joo, ainakin sinne kymppitonniin on päästävä, että tiedätte-kyllä-kuka tippuu kyydistä! :LOL:

Täälläkin ajatukset menevät vuoristorataa. Toisena hetkenä tulee toivon pyrskähdys, toisena hetkenä taas uskon, ettei se kyllä vielä ole tärpännyt. :ashamed: Toisaalta ajattelen niin, että meillä on vielä aikaa, ei haittaa vaikkei olisikaan tärpännyt, toisaalta taas haluan sen nyytin nyt, heti! Joten sympatiahalit :hug: kaikille muille, joiden ajatuksissa ei ole päätä eikä häntää.

ON: Tänään on taas juilimiset jatkuneet pitkin päivää. Välillä luennolla keskittyminenkin ihan herpaantui, kun kihelmöi niin kovasti vatsassa.

Nyt täytyy kiirehtiä jumpalle! Pitäkää lippu korkealla! :wave:
 
Onneksi saitte lentokorkeutta nostettua :heart: :heart:
Mä bongasin tiedätte kyllä kenet tuossa kun roikun perämoottorissa kiinni ja yritin pysyä mukana. :kieh:
Mä niin toivon, että te kaikki muut nyt plussaatte :whistle: ++++++ :whistle:

Mutta ehei mä en teitä jätä vaikka niin toivosittekin. Hengaan täällä teidän kanssa joka tapauksessa ja kun siirrytte odotus puolella tulen sinnekin kuokkimaan, sopiiko :LOL:

Mulla tippui nyt kivi sydämmeltä kun tuhruttelu loppui ja tuli kunnon vuodot, mutta kertokaan mistä lasken kierrot alkaneeksi?? Vaikka nyt mennään meiningillä tulee jos on tullakseen :)

Nyt viemään poikaa jalkapallo harkkoihin ja itse lenkillä ;)
 

Yhteistyössä