*** 3 viikko toden sanoo***

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Ihanaa, meidän lennollahan hölötetään ihan italialaiseen tapaan :LOL: . En ole ehtinyt aivan kaikkea vielä lukea, mutta tinkiwinkille oikein iso greippimehushotti ja plussapähkinöitä näin heti lennon alkuun! Kp on siis kiertopäivä, eli jos esim. kuukautisten eka päivä oli 1.1, ja kierto kestää vaikka 30 päivää, niin tänään olisi menossa kp6/30. Yk on yrityskierto, ei yrityskuukausi juuri siksi, että harvalla kierto kestää kuukauden... Tuolla on muuten palstalangia uusille -pino, jos haluat siihen tutustua. Voin ite käydä sitä nostamassa, jos se on kovin taakse tippunut.

Pickane, tuo peruslämpö pitäis mitata aina aamulla samaan aikaan vähintään 3 tunnin yöunen jälkeen, että siihen tulisi joatin järkeä :LOL: . Suosittelen fertilityfriend.comia, joka toi ainakin meikäläiselle valoa pimeyteen. Oviksen jälkeiseksi lämmönnousuksi saattaa siis riittää 0.1 asteen nousu aamulämpöön!

Ja Tinttara ja feliana, mä luin vähän aikaa sitten, että uusimpien tutkimusten mukaan olisi parempi, jos mies ejakuloisi ainakin kerran päivässä ennen hedelmöittymistä, koska silloin simpat ovat terveempiä ja niissä on vähemmän kromosomihäiriöitä. Eli jos ei yhdessä pupuilla, pitäisi miehen käydä yksin töihin, että simpat olisi parasta laatua :LOL:
ok kiitos eli siis mun kp on 22/28 kö? ja juu kiitos juomasta :D pirtsakkaa makua tähän tarvitaankin ei mitään tunkkasta ajatuskin puistuttaa :ashamed: :|
 
hotcoffeeolen samaa mieltä =) oon sanonutkin miehelle että ovis viikon aikana kaikki simpat on syytä suunnata meikäläistä kohti...hoidelkoon sitten muuna aikana hommia itse jos mieli tekee... :LOL:
Vaikka ei oo tainnut olla hirveesti tarvetta käsihommille nyt lapsen hankinta prosessin aikana...on tullut oltua itsekin aika aktiivinen...mies epäilee että läääkäri on määrännyt mulle vahingossa jotain kiimapillereitä :LOL:
 
Mulla vaikuttaa jo pelkkä ehkäisyn poisjättäminen, himottaa ihan kauheesti ja koko ajan, mies on mielissään :D . Päätinkin, että hormooniehkäisyä en ota käyttöön enää koskaan, mies saa sitten joskus huolehita ehkäisystä.
 
Mä oon HotCoffee ajatellut myös, etten enää alkais noita hormooneja napsimaan. Nyt kun on ollut ilman niitä, on tajunnut että ne on muuttanut mua ja mun halukkuutta loppujen lopuksi tosi paljon.

Hehe ota nyt sitten selvää mikä kannattaa ja monestikko viikossa. Ei vaan, eiköhän se paras ole se mikä tuntuu luonnolliselta. Pitää haluta myös sitä miestä, ei pelkästään lasta :D
 
Jep jep..pitää tälleen hys hys-kertoo että kyllä se mies omin käsin homman hoitelee aika usein,sen takia taitaa puputtelukin jäädä vähemmälle.. :headwall:

Mun pitäis nuo verhot tuolta keittiöstä vaihtaa ja liinat vaihtaa tavis-liinoiks,mutku pitäis nuo tavis verhotki eka pestä ja sit niiden vaihtaminen taas venyy..Jospa mä ne kummiski vaihdan ja pesen vaika kesällä kunhan ikkunanpesukin koittaa..

Tulispa nyt jotain oireita,niin vois jänskätä ihan oikeesti!!!
 
Luin jostain että sitten kun mies on tullut niin olisi hyvä että nainen saisi orgasmin, supistelut vievät siittiöitä pidemmälle =) Ja kaippa se on hyvä muutenkin että nainen saa paljon orgasmeja niin siittiöt liikuskelevat ja ovat rennossa ympäristössä =)
 
Hehee!!Joko laitan tän oireeksi:kuumottaa ala-ja takapäätä,kun istuu!!Menkkajomotuksia,nippailuja! :) Noh,ylihuomenna sen taas näkee:tuhrun (ei)pitäis alkaa.Se on kyllä varma merkki ettei tärppi oo käyny,aina tuhruttaa edes vähä.Millonkaan ei ala "suoraan" menkat..

Just laitoin meidän taloyhtiön tai vuokra-asuntoyhtiön toimitusjohtajalle s-postia,että kun vuokra taas nousee ja perusteena oli lämmityskustannusten nousu,että missäköhän tuota tapahtuu kun meidän mökki on jo 5. vuotta aivan yhtä kylmä.Nytkin kun ulkona -10,niin keittiössä on 17,5 astetta!Yks pvä oli puhelin puolpäivää keittiön pöydällä,niin kun otin sen käteen ja avasin läpän,niin näyttö oli ihan kohmeinen,siis viiveellä siirtyi valikosta toiseen?!Mua siis palelee,mut taitaa johtua tästä kämpästä--> lämpimään suihkuun.
 
Tinttara: Huh, onpa teillä vilpoista! Meillä saa lämpöä säätää alemmaksi aina syksyisin, sillä aina on aluksi melkein trooppiset olosuhteet sisällä. Mun pitikin joskus aikaisemmin kysyä, miksi teillä puuhastellaan niin harvoin, mutta pelkäsin, että loukkaannut. :ashamed: Haittaako sua sitten kovasti se, että mies peuhaa yksisteen? Anteeksi, jos utelen liikaa. :ashamed:

Pickane: Meille kerrottiin evoluutiobiologian tunnilla, että jos nainen saa orgasmin samaan aikaan miehen kanssa tai heti miehen jälkeen, siittiöitä pääsee kohtuun 30% enemmän. Näin ainakin oli todettu jossain tutkimuksessa.
 
Pantalaimon: Jep,kyllä mua haittaa kun ukko itekseen touhuaa,etenkin kun kun vauvaa saa yrittää hiki hatussa.Miehellä ei riitä haluja enää harrastella.Miehellä kyllä lääkityskin joka haluja vielä entisestään vähentää..Mutta näillä on kai pakko mennä..Karsee ku paleltaa!Pitäis varmaan laittaa sauna ja uuni päälle,että lämpenis edes puol astetta tää mökki.Huomenna pitää soittaa talkkarille!Hrrrr..
 
Maaruska, Juibe ja Pantalaimon, mä nyt jaksan toivoa, että nuo olisivat niitä kiinnittymisvuotoja. Ja Maaruska, itse en ole kierukkaa käyttänyt, mutta varmaan siinä on samat kommervenkit kuin pillerit tai laastarin pois jättäessä, eli hiukan kärsivällisyyttä... Itsellä tosiaan oli kaikki nää hormonaaliset vaihtelut jotain uutta 15.vuoden pillerin käytön jälkeen, että pms- ja muiden oireiden tutkailusta on tullut oikein harrastus :LOL:

Nyt sitten yritänkin verrata tämän kierron tuntemuksia edellisiin kiertoihin. Vatsaa nippailee paljon voimakkaammin kuin edellisissä kierroissa, vaikka nippaili kyllä jonkin verran niissäkin. Ja vaikka olen aina oviksen jälkeen väsynyt, niin nyt tämä on jotain ihan uskomatonta: nukuin tänään yhteen! Ja olen ollut silmät ristissä koko päivän. Jo eilen väsytti, mutta tänään on tuntunut, kuin mulle olisi laitettu unilääkettä suonensisäisesti :LOL:

Yöllä heräsin pahaan oloon, mutta sitä mulla oli myös ekassa luomukierrossa oviksen jälkeen.

Muuten täytyy sanoa, että mun elämä oli kyllä helpompaa pillerin kanssa. Iho oli upeassa kunnossa, ja kun niitä estrogeenejä tuli kroppaan silleen tasaisesti, ei mulla tuntunut niin kovina nuo hormoneista johtuneet ailahtelut. Mitään kipuja mulla ei ollut edes kuukautisten aikaan, tai siis tunsin 1-3 kramppia n. tunti ennen vuotoa, siinä kaikki.

Varsinkin viime kierrossa mulla oli ihan HIRVEET PMS-oireet, tässä kierrossa en ole ollut ainakaan toistaiseksi samanlainen heikkohermoinen ja ärjyvä bitch, niin että toivossa on hyvä elää :D

+++++ :whistle: kaikille sateisesta Italiasta... :heart:
 
Olen samaa mieltä lentoemon kanssa. Mulla on vain hyvää sanottavaa e-renkaasta. Kuukautiskivut väheni ja mielialat oli tasaisemmat. Lisäksi minulle, vauvanpeppukasvoiselle, on tullut ehkäisyn loputtua joku aikuisiän akne! Minulle, jolla ei ollut edes murrosiässä kuin yksi oikea finni!! :eek: Nytkin taas oviksen jälkeen alkaa naama kukkia. :kieh:

Tinttara: No höh. :( :hug: Onpa tylsä tilanne. Meilläkin mies haluaa vähemmän kuin minä, mutta se ei ole (vielä ainakaan) haitannut puuhastelua tuolla makuukammarin puolella. Tiedän kuitenkin, ettei käy hommailemassa itsekseen, eli siitä ei meillä johdu.
 
Pantalaimon, en tiedä kuinka kovasti ihosi nyt reagoi näissä luomukierroissa, olen kuullut muiltakin, että saattaa tulla näppyjä hetken aikaa ehkäisyn lopetuksen jälkeen, mutta että tilanne tasaantuu sitten aikanaan. Itsellä iho pysyy jonkinlaisessa kurissa Skinoren-voiteella, sitä voi käyttää myös raskaana ollessa, toisin kuin esim. retinolipohjaisia voiteita.

Pupuilusta sen verran, että oma mieheni on tälläinen innokas latinorakastaja :LOL: , joka käyttää mielellään "syöttinä" vauvan tekoa ja mahdollista ovulaatiota :D Mutta kylläpä hänestäkin huomaa, että on kyseessä aamunvirkku, koska meillä yövalot sammutetaan mieluusti jo kymmeneltä illalla :) . Toisaalta mieheni kun on reissumies, niin kyllähän se on eri tilanne kuin silloin, kun nukutaan samassa sängyssä joka yö. Olen kyllä oikein kehottanut käsitöihin silloin, kun mies nukkuu poissa kotoa, että sperma pysyy varmasti hyvälaatuisena :LOL:
 
Friesia, eikö tuo alitajunta tiedä aina parhaiten... :D Mulla on muuten ollut kahtena päivänä hiukan metallinmakua suussa... Luin jostain, että se voisi olla merkki joko aivokasvaimesta tai raskaudesta... Toivotaan sitä miellyttävämpää vaihtoehtoa... :LOL:

Mikäs tilanne maaruskalla, juibella ja pantalaimonilla? Onko vuoto pysynyt vähäisenä? Siis oon lukenut tosi monesta lähteestä, että raskauden alussa on normaalia "vähäinen" vuoto. Just joku sanoi testanneensa vasta rv11, koska sillä oli ollut "valekuukautiset". Periksi ei anneta! :kieh: :heart:
 
Otsikko toimikoon varoituksena tekstistä...

Mulla oli sellaista tietoa, että oviksen jälkeen alkaa "kuiva kausi", myös siinä tapauksessa, että olisi raskaana. Lämmönnousun perusteella mulla oli ovis 9 päivää sitten, sen sijaan ovislimaa en tässä kuussa bongannut oikeastaan lainkaan, varsinkin kun en pystynyt erottamaan sitä simpoista... :ashamed:

KYSYMYS:
Miksi mulla on nyt tosi runsasta valkovuotoa? Ei aivan niin tahmeaa kuin kunnon ovislima, joka mulla oli ainakin viime kierrossa tosi munanvalkuaista muistuttavaa, mutta sellaista tosi vetistä? Alkoi 7. päivä oviksen jälkeen. Iik. Ei kai tää nyt tarkoita, että Tiedät-kyllä-kuka olisi piiloutunut mun istuimen alle? :kieh:

En aiemmissa kierroissa ole huomannut tälläistä muutosta kierron tässä vaiheessa. Tai en ainakaan ole kirjoittanut ylös. Voi itku... :'(
 
lentoemo: Minä olen kuullut, että runsas v.vuoto on ihan yleistä oviksen jälkeen, jos on tullut raskaaksi. Joillain se kai jatkuu pitkäänkin raskauden aikana. Joten hyvältä kuulostaa noi sun oireet! :)

Ehkä tuo aikuisiän akne oli vähän liioittelua, mutta kun ikinä ei ole finnejä ollut, niin nämä muutamat tuntuvat ihan kammottavilta. Toivottavasti se iho tästä rauhottuisi. Olen käyttänyt Bodyshopin teepuuöljy -tuotteita ja ne ainakin kuivattavat finnit nopeasti ja rauhoittavat ihoa muutenkin.

ON: Se verinen vuoto loppui eilen, mutta nippailut alavatsalla jatkuivat pitkälle yöhön. En saanut oikein unta, mutten viitsinyt ottaa särkylääkettäkään, kun ei ihan kunnon kipuja kuitenkaan ollut. Tänään on ollut rauhallinen aamu. Ei mitään erikoisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Kn jatkaa oloaan kovana ja korkealla. :D
 
Kiitos lohdutuksesta, Pantalaimon. Rupesin jo epäilemään, että mitä jos mun kroppa onkin niin sekaisin, että lämmöt nousi, vaikka ovis oli vasta nyt. Ja tietysti sitä pelkää aina, että Tiedät-Kyllä-Kuka olisi päässyt lähietäisyydelle... :kieh:
Ja Pantalaimon, eikö tuo sun vuoto ja nippailut sopisi ajankohdaltaan just hyvin kiinnittymisoireiksi?

Pakko ottaa päikkärit, meinaan nukahtaa tähän tuolille.

++++++ :whistle:
 
Lentoemolle (ja toki kaikille kiinnostuneille) väliaikatietoja: Mä innostuin eilen illalla kokeilemaan tuota kn:aa ja olipahan kova! Ja tuon seurauksena tuli sitten taas vetistä vaaleanpunaista vuotoa ja minimaalinen määrä rusehtavaa limaa. Että just, voipi olla ihan mitä vaan. Herkkä tuo kn kuitenkin taitaa nyt olla...

Tulevat päivät kertovat enemmän. Menkat alkanevat viikon sisällä, jos ovat alkaakseen. Kun en harrasta niiden merkkaamista ylös, niin ihan tarkkoja päiviä ei ole saatavilla ;) .
 
pika inffo!!!
Kyllä täällä on vuotoa sellaista tiputtelua on, mutta edelleen sitä mieltä että kuukautiset tekee tuloaan, sillä samalla tavalla oli myös viime kierrossa. Nyt olen ottanut ja yrittänyt takoa sellaisen ajatuksen päähäni, että tulee jos on tullakseen. Lopetan oviksen laskemisen, kyllä meille se kolmonen suodaan jos niin on tarkoitus ennemmin tai myöhemmin :heart: :heart: kn mullakin ennen vuotoa oli alhaalla ja auki, nyt kovana ja ylhäällä, mutta niin viime kierrossakin.

Muille kovasti tsemppiä, ja hengessä mukana ollaan
 
Siis mun tissit on ihan oikeasti kipeet!! :D :LOL: :snotty: :whistle:
Ensin luulin että se on vain toivoajattelua mutta eilen illalla nukkumaan mennessä ei tiennyt miten päin olisi nukkunut kun oli niin ikäviä vihlaisuja. Ja masuakin nippailee aika ajoin....

Liikaa en haluaisi toivoa ettei tarvitsisi pettyä niin kovasti mutta sitä tämä kai tämä vauvan yritys on. Karvaita pettymyksiä tai onnen kyyneleitä.

Millon ajattelitte testata eka kerran?!

 
Päivää vaan!Heh,eilen kun laitoin vuokra-yhtiön pomolle s-postia lämmöistä,niin jopas oli talkkari ihan oma-aloittetisesti käyny lämpöjä nostaan! :D

Olipas hermoja raastava työpvä,asiakkaiden tyhmät kommentit sai mut kiehumaan.Niin ja loppukin pvä näköjään meni pilalle:tarviin laskuvarjon kohta.Jokos ne siellä jumbon ovella oottaa tippujia..?Tuhru näköjään päätti tulla normaalia aiemmin..Pistelee ja nippailee ihan hulluna alamahaa koko ajan!Aamusella oli menkkakipuja..Tämä oli kai sitten taas tässä.Lähen ukon kainaloon nyt mököttään,heippa!
 

Yhteistyössä