*** 3 viikko toden sanoo***

Hyvää loppiaisaamua!Mulle on joku hiiva iskemässä!! :headwall: Onkin jo tosi kauan edellisestä hiivasta,tais olla sillon kun ukon alotettiin peittojen heiluttelu 14-vuotiaana?Noh,onhan se jo aika tullaki..Inhottavaa!Nippailee ja nappailee oikeelta puolelta,MUTTA kun niimpä tekee muissakin kierroissa!Mä päätin,että kun missään ei tunnu miltään,niin se enteilee raskautta mun kohalla,eli sitä ootellessa...
 
Nippailee mahasta...ja ovis oli justiin...outoa!!! Olispa kiinnittymiskipuja!!??
Maaruska :hug:
tinkiwinki: tervetuloa mukaan
Mulla ei siis muita oireita vielä ole...eikä voikaan kun oviksesta niin vähän aikaa...
Mulla onkin omaa aikaa tänään...ratsastusvalmennus ja sitten jos tarkenen niin jään tallille vielä sen jälkeenkin...
Nyt muuten mittasin aamulämmön ja puoli astetta kohalla alkukiertoon verrattuna...kyllä tämä tästä...
Nyt aamukahvin keittoon!!!
 
Onps siellä ihan pakkaspäivä!! Juuri tulin koiran kanssa lenkiltä. :D

ON: Tässä kovasti jännitellään miten on käynyt.. Toivottavasti menisi tämä aika nyt nopeasti. Vähän tissejä kivistelee mitä ei ole ollut sen jälkeen kun esikoista aloin odottamaan....Mutta turhia en viitse vielä toivoa ettei sitten tipu korkeelta ja kovaa.. :/

 
Noista lämmöistä. Olen tässä mittaillut ahkeraan kun viime kierrossa hokasin niiden nousun (tosin vähän liian myöhään, ei siis ehditty ovikselle). Mulla oli esim. to aamuna 36,0 (kun olen päivisin mittaillut niin on ollut 36,6 astetta). No tästäpä me miehen kanssa innostuttiin ja illalla lämmöt nous 37,1! Oltiin jo aikas varmoja että nyt saatiin ovis bongattua mut heti seuraavana aamuna lämmöt oli taas 36,4. Eli taisi olla väärä hälyytys :p

No, nyt on taas (limoista päätelleen) sellainen tunne että ehkä se olisikin nyt just tänään :p heh, odotellaan miestä kotiin ;)

Täytyy kyllä myöntää että aika kovaa itsensä analysointia on tullut harrastettua... B) Ai niin, joitan nippailuja on ollut. Mutta niin oli viimeksikin enkä ollut raskaana, joten niihin en luota lainkaan...

Huh, tulipas omaa napaa...Onko kenelläkään muulla kokemuksia lämpöjen noususta/laskusta?
 
Mulla ainakin on aina aamulämmöt matalammat kuin iltalämmöt!!! Että niitä ei voi verrata toisiinsa...saattaa olla lähes 0,5 asteen ero...mutta mulla oli kanssa ennen ovista aamulla 36 tasan ja nyt oli 36,5 aamulla...iltalämmöt korkeammat!
 
No niinhän se taitaa olla, ilta lämpö on aina korkeampi. Mut eiks se ole niin että oviksen jälkeen lämpö jää vähän korkeammalle? viime kierrossa mun lämpö jäi yli 37... olispa typerää jos en ovulois ollenkaan... :x
 
Noista lämmöistä.Mulla ei kuumemittarin-muodossa oo kokemusta oikeen kun en pääse niitä ikinä säännöllisesti mittaamaan,mutta huomaan siitä kun lämpö on jo noussut,kun palelee niin vietävästi.Monesti aina tämän huomattuani,ihan tarkoituksella olen kuumemittari vieressäni paikallani pari tuntia ennen mittausta ja niinhän se mittari näyttää lämpöjen tosiaan nousseen.Palelee mua oikeestaan aina,mutta sillon olen ihan horkassa ja fleecetakit ja täkit täytyy olla,että vähän edes lämmittää.

Mieheltä just eilen kyselin,että muistaako miten ollaan tämän kierron aikana pupuiltu,eipä muistanut enkä muista mäkään :ashamed: Ovislaskureiden mukaan hedelmälliset pvät oli 27.-31.12 ja nyt kun aloin miettiä erilaisita tapahtumista niin ainaski 30 pvä ja sitä ennenkin kyllä,eli voishan tässä periaatteessa alkaa jänskättää! :D Tuo hiiva-oireilu mua kyllä vähä ihmetyttää..?

Nyt jatkamaan siivousta.Tässä kahvikupposen verran pidin taukoa,kun lattiat kuivuu samalla.Sittenpä lähden taas porukoiden labbiksen testattavasksi! :LOL:
 
Mä palelin ihan samalla tavalla viime kierrossa. Aiemmin en olekaan huomannut sitä niin selvästi (se oli varmaankin joku erikoistapaus koska oli 1. ovis km:n jälkeen)

Kuis pupuilu? montako kertaa? riittääkö että on yhden kerran päivässä vai? meillä on maratooni menossa. 8 pvää putkeen pitäisi jaksaa (1krt/pvä ), niin pitäisi oviksen aika olla taattu...
 
Vielä pitää tohon pupuiluun puuttua :D Meillä pupuilut on aika vähissä ihan kokoajan,mutta koitetaan osua oviksen lähelle ja vähän oikeestaan väkisinkin koitetaan harrastella.Olen lukenut että joka toinen pväkin riittää ja simpat ois huippukunnossa kun riittävän usein harrastelee..Joskus lukenu kyllä päinvastaista.Mutta eiköhän tuo teidän maratoni oo ihan ok Pickane :D
Tsemppiä sitten testaukseen,kun se aika koittaa!!
 
huomenta! täällä kävin eilen aamulla lukemassa kuulumisia mutta en kerennyt mitään itsestäni ilmottelemaan kun tuli töihin lähtö =)
Joku täällä kirjotteli että on kokeillut tota greippimehua aiemman lapsen kanssa...käytitkö sitä useammassakin kierrossa vai uskoitko sen olevan syy tärppiin? Mulla eka kierto mehu kokeissa ja kylla se ainakin tohon siittiöiden elinympäristöön on vaikuttanut positiivisesti...oviksen aika oon täs parinpvän sisällä ja niin kosteeta meininkiä että mieskin huomas eron :LOL:...viime kierrossa kun pongasin oviksen tikulla niin olin kuiva kun kalkkilaiva,eipä niissä oloissa kukaan halua sinnitellä hengissä...eli jos jollakin on tuon kaltaisia ongelmia niin kandee testata
greippimehua =)
Lentoemo sä vissiin oot päivittänyt minut myös mukaan tonne kp listoille...kiitos että mukaan mahtui ja ajattelin vaan korjata että mulla on tänään menossa kp10 =) eli oon viimesenä tässä porukassa toivotun ++++tikun kanssa :heart:
 
Tuosta pupuilun määrästä...oon koittanut olla stressaamatta mutta kun ovis ajankohta rupee lähenemään niin kyllä meillä liki jokapvä, ainakin joka toinen pvä on toimintaa =) Gyne mulle sano että joka pvä ei oo hyvä koska siemennestettä ei kerkee erittymään välttämättä tarpeeksi...
Ja noi lämmöt oli mulla viime kierrossa tosi korkeella aamulla 37.30 ennen ovista laskee 36.20, ja ne pysykin korkealla kp26 ja elättelin jo toiveita et joko nyt kun aiemmat kierrot ollu säännöllisesti 25pvää...eli mulla ei montaa pvää ennen menkkoja laske lämpö...
 
Hoh, onpas täällä ykkösluokassa porukkaa! =) Kiitos kun mahdutitte mutkin. Tää aamu on alotettu joulukoristeiden kasaamisella ja tehoimuroinnilla. On se jännä miten ne havunneulat pääsee JOKA paikkaan!!

ON: Kaks päivää on nyt ollu jotenki kosteempaa, eli siis runsaampaa valkovuotoo n. neljä päivää oviksen jälkeen. Muuten ei mitää ihmettä kropassa. Tunnen kyl ihan tosi huonosti kroppani, nostan siis hattua mm. sulle lentoemo! :)
Vähän prinkkalaan meni meidän loppukierron pupuilut, kun tuli miehen kanssa niin järkyttävä faitti ja ollaan mökötetty nyt toista päivää jo. (Iso stressi monestaki eri asiasta, säästän teitä sen suuremmalta vuodatukselta... ) Mut toivottavast vetovoimainen simppapoika oli jo siinä vaiheessa löytäny söpön munistytön ja nyt ne siellä suunnittelee yhteenmuuttoa... :kieh:

Aurinkoista päivää ja tosi vähän turbulenssia kaikille!
 
Hyviä sunnuntaipäiviä lentoväelle!

Meillä on lakanoita heilutettu aika tasaisesti joka toinen päivä. Useammin jos lähtisin leikkiin mukaan niin menis ehkä jo puurtamisen puolelle. Mullekkin on Cristiina sanottu, että joka toinen tai jopa joka kolmaspäivä on parempi juuri tuon siemennesteen kertymisen (ja vissiin laadun) kannalta. Mene ja tiedä sitten.

Pitäisköhän mun ensi kierrosta kans alkaa mittaileen noita lämpöjä ja jos koittas kaiken uhalla juoda sitä greippimehuakin (prkl allergiat). Tai no niinhän se oli, ettei ensi kiertoa ihan heti tulekkaan *kiristää turvavyötä ja ottaa paremman asennon* tää ++++lentohan lennettiin loppuun porukalla
 
Mä en ymmärrä enään omaa kroppaani ollenkaan, auttekee minua :headwall: Siis viime kierrossa alkoi tuhruttele kp26 ja oli punaista vuotoa, kesti 3pv jonka jälkeen 2 päivää normaalia vuotoa ja loppu. Nyt siis eilen kp24 vaaleanpunaista limaista vuotoa, tänään aivan tumman ruskeeta vain pyyhittäessä,(siis nyt ei vuotoa enään) et kai se vuotokin koht alkaa, mutta ikinä ennen ei tällaista ole ollut :kieh: Mahdanko mä ovuloida ollenkaan?? Siis simppoja laitettiin liikkelle ahkerasti päivittäin, taidettiin olla liian ahkeria :LOL: No kai mun on annettava aikaa tälle mun keholle normalisoitua horminikierukan jälkeen, Onko kellään kokemusta tällaisesta.

Pitäkää te muut kuýnsin ja hampain kiinni,, jookosta :heart: :heart:
 
Huh, just sain loppiaissiivouksen tehtyä. Kiva aina laittaa noita joulukoristeita, mut niitten poiskorjaaminen on ärsyttävää. Hitto, kun paloi käämi äsken, otin kuusesta koristeet pois, niin kaikki siis ihan KAIKKI neulaset ropis lattialle |O . Mies oli sitten jotain viikko sitten päättänyt ettei kuusta kannata enää kastella, turhaahan sitä on roskiin menevälle kuuselle vettä antaa :headwall: . Miehen logiikkaa.. :eek: . Ei vissiin tullut mieleen, että olis helpompi viedä se kuusi pois, jos ne neulaset pysyis siinä kuusessa kiinni.

 
Pickane kyllä meilläkin oviksen aikaan on ehkä liiaks tuota pupuilua mutta kun jos ovis onkin just siinä välipäivänä kun ei oo mitään toimintaa niin mulla on sellanen tunne että eihän siellä sillon niitä siimahäntiä oo riittävästi =)
Feliana mä olen juonut sitä mehua 2-4dl päivässä ja sillä määrällä on tullut todella selkeää tulosta että jos ei allergia oo ihan älyttömän paha niin uhmaa sitä hieman =)
 
mulla tuon vuodon suhteen ihan samanlaista, ekaks ruskeeta limaa, sitten vaaleanpunaista vetistä ja sitten taas sitä ruskeaa. Eikä nyt sitten enää mitään... Kp 21 tais alkaa noin vuodot, nyt mennään kp 25.

Tiedä häntä. Voi olla kiinnittymisvuotoa tai sitten menkanalkua tai jotain siltä väliltä... ;) TSEMPPIÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
Pickane kyllä meilläkin oviksen aikaan on ehkä liiaks tuota pupuilua mutta kun jos ovis onkin just siinä välipäivänä kun ei oo mitään toimintaa niin mulla on sellanen tunne että eihän siellä sillon niitä siimahäntiä oo riittävästi =)

Niin just... ihan kaiken varmuudeks... B)
 
maaruska mulla oli noita ovulointi ongelmia,kun jätin renkaan pois niin meni 3kk menkoihin :ashamed: se vei mut sit gynelle ja sain terolutin puoleks vuodeks neljällä vikalla kierrolla tein ovis testejä, joista 2 viimesessä kierrossa tuli negaa... nyt kävin gynellä ja se anto clomit mulle edesauttaan munasolun kypsymistä ja sit kiinnitys vaiheeseen luget...nyt toinen kierto tolla yhdistelmällä ja oviksen tuloa odottelen viim. keskiviikkona =) viime kuussa tikutin 2 eri otteeseen oviksen :heart: et kyllä noi pillerit ainakin toimii...ja lääkäri sano että niillä irtoo varmasti.
Epäilen että ittelläni aiemmissa kierroissa irronneet munasolut ei oo kypsynyt riittävästi...
 
Ihanaa, meidän lennollahan hölötetään ihan italialaiseen tapaan :LOL: . En ole ehtinyt aivan kaikkea vielä lukea, mutta tinkiwinkille oikein iso greippimehushotti ja plussapähkinöitä näin heti lennon alkuun! Kp on siis kiertopäivä, eli jos esim. kuukautisten eka päivä oli 1.1, ja kierto kestää vaikka 30 päivää, niin tänään olisi menossa kp6/30. Yk on yrityskierto, ei yrityskuukausi juuri siksi, että harvalla kierto kestää kuukauden... Tuolla on muuten palstalangia uusille -pino, jos haluat siihen tutustua. Voin ite käydä sitä nostamassa, jos se on kovin taakse tippunut.

Pickane, tuo peruslämpö pitäis mitata aina aamulla samaan aikaan vähintään 3 tunnin yöunen jälkeen, että siihen tulisi joatin järkeä :LOL: . Suosittelen fertilityfriend.comia, joka toi ainakin meikäläiselle valoa pimeyteen. Oviksen jälkeiseksi lämmönnousuksi saattaa siis riittää 0.1 asteen nousu aamulämpöön!

Ja Tinttara ja feliana, mä luin vähän aikaa sitten, että uusimpien tutkimusten mukaan olisi parempi, jos mies ejakuloisi ainakin kerran päivässä ennen hedelmöittymistä, koska silloin simpat ovat terveempiä ja niissä on vähemmän kromosomihäiriöitä. Eli jos ei yhdessä pupuilla, pitäisi miehen käydä yksin töihin, että simpat olisi parasta laatua :LOL:
 
Maaruska ja Juibe: Täällä sama homma! Tänään (kp22) tuli aamulla oikein kunnolla veristä limaa ja äsken vessassa jäi pyyhkiessä paperiin myös. Kuitenkin kn on toosi ylhäällä ja kova, joten ei ainakaan pariin tuntiin pitäisi tiedätte-kyllä-kenen tulla käymään. Ota näistä vuodoista nyt selvää! :kieh: Nippailuja on ollut myös ja isommalla hädällä (sori) sattuu alavatsaan hyvin sillä-tietyllä-tavalla.

Kummallista kyllä tällainen. Mulla oviksesta olisi nyt viisi päivää, joten voisi ehkä olla kiinnittymisvuotoa. Toisaalta, viime kierrossa oli ihan samanlaista ja sitten ei tiedätte-kyllä-ketä kuulunutkaan puoleentoista kuukauteen! :headwall: Toivottaisin hänet kyllä melkein yhtä tervetulleeksi kuin plussauksenkin, sillä silloin ainakin tietäisin, että kroppa toimii normaalisti.

Pupuilusta: Meillä on yritetty harrastaa säännöllisesti oviksen aikoihin eli n. joka toinen päivä. Muuten pupuillaan silloin kun huvittaa eli käytännössä pari kertaa viikossa.

Niin ja tervetuloa uusille myös minun puolesta! :wave:
 

Yhteistyössä