*** 3 viikko toden sanoo***

Meillä esikoinen on nyt 1v4kk. =) :heart: Kovasti hänen odotusaikana olin sitä mieltä että ikäeroa saisi tulla sellanen 4-6vuotta mutta niin se mieli muuttuu matkalla... :whistle: ;)

Kyllä meidän äitikin meinasi tuolilta tippua kun jo kesällä puhuin että vauvakuume pukkaa... :D

Voi kun olisi jo ensi viikko niin voisi alkaa kuvitteleen oireita.... :LOL:
 
meillä esikoinen on 4,5vuotta ja kuopus 3 jos en ole tähän ketjuun vielä laittanut.

Mutta ).( tänään töissä housuihin lorahti ja kuvittelin, että on menkat alkaneet, mutta valkovuotoa se vain oli sen jälkeen on sitten housut ollut märkinä koko päivän, eli onko mulla ovis vasta nyt?? Nyt on kp 20/30 ellen ihan väärässä ole, itse kuvittelin että ovis olis ollut viikko sitten sunnuntaina. Plaah, noista tiedä.

Mä tänään mietin taas, että viitsiikö sitä kolmatta yrittääkään kun mietin jaksamista ja rahapuolta, tää on kanssa yhtä tuuliviiriä tää mun elämä. Noh, katsellaan, että jos on vaikka salamatkustaja tarttunut tässä kierrossa mukaan... miksi pitää näitä miettiä vaikka ehkäisykin on jätetty pois??

 
totmira mulla sama homma, oviksen aikaan ei limoja mitään, mutta nyt tuntuu että solkenaan valuu ja vuotaa. Käyn ja välillä kurkkimassa onko vuoto siis veristä mutta ei, yäk!! totmiralla sulla on kuitenkin jo aika mukavassa iässä, ei ihan koko ajan äitiä tarvitse. Ehkä tuo sinun tuuliviiriys on merkki salamatkustajasta.

).( meillä siis tämä homma meni näin. Olin aina halunnut suurperhettä viisi lasta, mutta mies sitä mieltä että nämä kaksi tyttö ja poika täysin riittävät. Itse ja olin sitä mieltä, ajattelin että pitää olla tyytyväinen kahteen terveeseen lapseen ( ja todella kiitollinen niistä olenkin) . Mutta niin se naisen keho muuttuu ja mieli vauvakluumetta podin vuodesta toiseen välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kunnes nyt lokakuusa iski todella tuskainen kaipuu vielä siitä yhdestä, tein siis jo surutyötä luopumisen tuskaa siitä että ei enään, koska mies niin tiukkana. En sitä edes yrittänyt suuremmin taivutella tai maanitella, kunnes eräänä lauantai iltana sai jonkin suuremman käden kosketuksen, ja ilmoitti että haluaa vielä kanssani sen kolmannen termiitin, olin haljeta riemusta onnesta ja kaikesta, kysyin monta kertaa että oletko varma??? niin se vaan sanoi että joo, sanoi vielä että ehkäsy pois, että päästään tosi toimiin ja tässä ollaan
:heart: :heart:
Sen yön valvoin miettien, että mitä oikeen haluan ja kuinka asiat järjestyy, olin jopa hieman peloissaan, mutta jostain se sisäinen varmuus vaan tulee ja aina sitä pärjää kun vaan rakkautta on riittävästi =)
Mutta ymmärrän hyvin tatomira ajatuksesi.
Olipa taas sepostus, ja anteeksi :LOL: :LOL:
 
maaruska: Ihana kertomus! Miehesi tosiaan sai jonkun ilmestyksen. :D Sulla ja tatomiralla kuulostaa hyvältä noi "limaiset" oireet. :D

Meilläkin meni asiat vähän samansuuntaisesti, eli minä olin puhunut tästä vauva-asiasta jo pitkään, mutta mies ei lämmennyt, ei sitten yhtään. Lopetin puhumisen ja ajattelin, että odotellaan vaan. Sitten viime keväänä kysyin, ihan viattomasti, että mitä mieltä on. Mies sanoi, että okei. Olin kyllä ihan puulla päähän lyöty! Sovittiin, että syksyllä alkaa yritys ja tässä sitä ollaan.

Feliana: Vähän samat tunnelmat täällä. Yk 3 myös menossa ja pelkään jo sitä pettymistä entistä enemmän. Eniten tosin pelkään sitä, että kierto on vieläkin ihan päin honkia ja taas saan ravata gynellä. :(
 
Voisko toi teidän jumbojetti tehdä nopeen välilaskun tänne Etelä-Suomeen, ni hyppäisin mäkin mukaan huimalle lennolle? =) Nyt menossa kp20/28-32, yk jotain 6. Matkaeväinä mulla on greippimehua ja omega-foolihappo-kapseleita. Ykkösluokka on varmaan täyteen buukattu, mut mulle kelpais ihan economy-paikkaki...
 
maaruska: Ovulaation aikaan pitäisi olla erityisen limaista, vuoto on sellaista venyvää, kananmunan valkuaisen oloista. Sen jälkeen tulee yleensä kuiva kausi, joka päättyy menkkoihin. Olen lukenut, että monilla raskautuneilla ei ole tullut kuivaa kautta, vaan valkovuoto on jatkunut runsaana aina kierroon loppuun ja sitten onkin tullut jo plussa. Tietysti ahkera puuhastelu makuukammarissa voi vähän sotkea noiden limojen tarkastelua... ;)

Mulla alkoi tänään sitten se kuiva kausi, joten näyttääpi siltä, ettei tärpännyt. :ashamed: :(
 
Äippä75 kyllä tälle haikaralennolle paikkoja löytyy ja varmaan ykkösluokastakin, eiks vaan lentoemo? (joka johtaa rykmenttiämme). Täällä koneessa taitaa olla sellainen erityinen ovi joka tarkastaa, että vauva suunnitelmia on, ettei sellaiset pääse mukaan jolla on ikäviä aikomuksia, siis tädit :kieh: Joten tervetuloa ja hyppää kyytiin kolmannesta ovesta ja valitse itsellesi mukava paikka, kiinnitä tutvavyö (joka ei aukea kun 9kk päästä) ja nauti greippishotista, nam :heart:
Ja matka alkakoon :whistle: :whistle: :wave:
 
maaruska: Kiitoksia! Tsekkaankin jo ton happinaamarin sijainnin valmiiksi, kun parin viikon päästä alkaa hermoilut... :) Mun mies on ihanan kiitettävästi hengessä mukana.. no jaa, onhan sillä vähän ehkä omaki lehmä ojassa noiden petipuuhien suhteen. :) Bongasin oviksen vasta pari päivää sitten, ja siihen malliin on sitten pupuiltu. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Äippä-75 Tervetuloa lennolle!

Pantalaimon Miten sitä mahtaa kestää pettymykset jos tää homma venyy pidemmäksi. Kun ei tää 3 yritys ole vielä oikeastaan yhtään mitään. Tullaankohan hulluiksi :headwall: Eikös teilläkin ole ensimmäinen toiveissa?

Mulla on onneksi ollut nää kaksi luomukiertoa vallankin jämptejä, ei ole tarvinnut odotella. Ja kun en osannut arvella kiertoani noin lyhyeksi niin en ole hirveesti ehtinyt vielä miettiä testailuja. Täti on kiilannut paikalle ennen kuin olen oikeastaan edes ehtinyt jännittämään tosissaan.
 
Olin illan tallilla...ratsastamassa...kivaa oli ja hiki tuli kylmästä säästä huolimatta.
Huomenaamulla aion nukkua...väsyttää niin mukavasti tuo ulkoilu.
Mittailen just lämpöä ja katson onko iltalämpö koholla...aamulämpö oli hiukka.
Mä en siis osaa limoista sanoa mitään, kun simppoja valuu... :LOL:
Meillä on miehelläkin kova vauvakuume. Onneksi!!! Mä haluisin monta lasta...ehkä jopa suurperheen, mutta kun tuon ekankin saisi alulle ensin!!!
Sitkeen hankalaa tuntuu tärppi olevan...mutta nyt tärppää!!!!
Tervetuloa uudet!!!
Mutta nyt rentoa iltaa viettämään...ehkä ei kuitnkaan pupuilua tänään...jospa huomenna...
 
Tottakai Äippä-75 mahdut lennolle, sua tuolla jo kuulutettiinkiin lentokentällä, että final call, lento lähtee :D

Ja tsot tsot tytöt, ei mitään pakkolaskupuheita, tästä koneesta ei pois pääse ennen kuin 9kk kuluttua! Kyllähän me kaikki nähdään, että Cpt. Haikara on pannut "Kiinnittäkää turvavyöt" -merkkivalon päälle! ;)

Pantalaimon, mä olen lukenut, että tuo valkovuodon runsaus tai vähyys on hyvin yksilöllistä, ja olisi liian helppoa, jos raskauden voisi siitä määritellä!!! Eli eipäs masennuta siellä ykkösluokan baaritiskillä... :heart:

Tänään oli meidän kylässä markkinapäivä, eli joka perjantai kiertävät kauppiaat pistää torin pystyyn vihanneskojuineen, tai oikeastaan siellä myydään mitä vaan kinkuista kodin tekstiileihin ja pesuaineisiin.

Kohdun seudulla on nyt mulla vipinää, tänään oli kuudes päivä oviksen jälkeen, ainakin tuskallisista kivuista päätellen kohdun limakalvo siellä kasvaa ja uusia verisuonia syntyy, hyvä vaan, huomennahan sitten alkaa mulla se parin päivä kiinnittymiskausi. Kuten huomaatte, pysyn tiukasti päätöksessäni,että tästä kierrosta oli hyvä tulla raskaaksi.

Toivon vain, että päättäväinen simppa on siellä tullut hyvin juttuun mukavan pikku munasolun kanssa, ja että he sitten yhdessä tekevät yhteistyötä mun rautaisen tahdonvoimani kanssa.

On muuten ollut tosi kiva lukea raskausoireita. Mulle tuli tänään hikka, varmaan eka kerta kymmeneen vuoteen. Voiskos se olla raskausoire? :LOL:

+++++++ :whistle: :p
 
Äippä-75 tervetuloa minunkin puolesta tälle plussalennolle! :)

Feliana: Sanopas muuta! Eihän tämä kolmas yk ole vielä mitään. :ashamed: Mä olen ehtinyt testailla jo muutamaan otteeseen, kun tuo edellinen kierto venyi sen 75 päivää. Toivon vaan, että terot teki tehtävänsä ja nyt kierto olisi ihan tasainen. Ainakin tuon oviksen tunnistin melko hyvin, että sen puoleen voisi ollakin. :) Juu, ja ensimmäinen on toiveissa meilläkin. Mies ei ehkä osaa näyttää innostustaan, mutta kyllä sekin jo ihan vakavissaan puhuu, että sitten kun...

lentoemo: Juu, yritän olla masentumatta. Kuulostaa hurjalta, että tunnet noin hyvin kehosi muutokset! Onko sulla sitten kovin kivuliaat kuukautisetkin?

Ei taida meilläkään olla pupuilua tänään. Kaikki fyysinen rasitus tuntuu ilkeältä suussa (tykyttää inhottavasti siinä kolossa), joten taidetaan tyytyä ihan vaan köllöttelemään vierekkäin. :)

Muoks. En muista kerroinko, mutta keskiviikkona poistettiin viisaudenhammas. Luin juuri oman tekstini ja tajusin, että tuosta "kolosta" voi saada hieman vääristyneen kuvan, jos tämä pieni informaationpätkä puuttuu! :LOL:
 
Pikaset moikat ja sit nukkuun et jaksaa töihin herätä 4.30... :headwall:
Tylsää kun ei tunnu missään miltään...tavallaan tähän aikaan kierrosta on jos jonkimoista juilintaa ja jomotusta..Mua röyhtäyttää kauheesti,raskaussoire?Tuskinpa vaan..Mutta kylläpä ahisti töissä,kun aamupvästä touhuiltiin ja sitten ne simpat alko valua tuossa iltasella,niin olipa mies-puolisilla asiakkailla hyvät ilmeet,kun musta haisi seksi! :ashamed: :LOL:

WARNING! SEURAAVA SISÄLTÄÄ ÄLLÖÄ!

Tänään olikin tavallista liukkaampaa,mieski sano,ja aika voimakas haju mussa.Hyh,ja sitten kun nämä simot heitetään mukaan kuvioon ja muutaman tunnin uiminen,ennenku vetovoima alkaa niitä vetämään ulospäin..
Karsee ku iteki sen huomasin,niin varmasti kaikki asiakkaatki sen ties että tämä tyttö on aamulla puputellu..Kauhee hävetys.. :ashamed:

Nyt pakko hypätä punkkaan vaikkei nukuta ja varsinkaan en saa unen päästä kiinni kun ukko taas luuhaa kamuineen jossai.. :headwall:
 
Pantalaimon, ekassa luomukierrossa olin ihan kauhuissani kaikkien näiden tuntemusten kanssa, epäilin kaikenlaista kohdunulkoisesta raskaudesta endometrioosiin. Piti oikein käydä ultrassa tarkistamassa, että kaikki oli kunnossa. No, gyne sitten selitti, että mikä missäkin vaiheessa kiertoa tuntuu, ja sanoi, että monet naiset herkistyvät omalle kropalleen, kun ikää tulee lisää.

Mulla on yleensäkin ottaen tosi alhainen kipukynnys, olen oikein liikaherkkä, niin että varmaan se liittyy siihenkin sitten. Vaan on se hassua, että arvasin oviksen olevan "aikaisessa" edellisiin kiertoihin verrattuna just noista munasarjan tuntemuksista, ja niinhän se olikin. Ja nyt kolmannessa luomukierrossa olen jo rauhallisempi, kun kivut ovat siirtyneet oikealta kohdun alueelle, tarkoittaa vaan, että kohdussa sattuu ja tapahtuu :D

Kuukautiset eivät mulla ole oikeastaan lainkaan kivuliaat ensimmäistä päivää lukuunottamatta, silloin kuukautisten aikaanhan ei enää ole keltarauhasen tai kohdun limakalvon kasvua vaan päinvastoin, kaikki kivut ja tuntemukset helpottavat - ainakin siihen saakka, kun folli alkaa taas kypsyä munasoluksi! :D

Kohtuni on vielä eteenpäin kallellaan, niin että olen aika varma, että ekassa raskaudessa (usein näin kuulemma - ei niin kovin nuorilla -ensisynnyttäjillä) tunnen kaikki kohdun kasvut tosi vahvoina...

++++++ :whistle:
 
Hirveesti tullut tekstiä, ei meinaa perässä pysyä!

Raskausoireista on ollut puhetta, muistaakseni ennen plussaa (tyttö nyt vajaa 10 kk) oli oireena palelu, väsymys, mahdollisesti rintojen aristus ja tosi kovat kivut kohdun tietämillä. Sitten viikolta 6 alkoi raju oksentelu, joka jatkui viikolle 30... Toivon niin kovasti, että sellaista ei seuraavassa raskaudessa olisi, se oli niin kamalaa!

Tämä nyt ei liity mitenkään tähän, mutta haluan vähän valittaa... Meillä on pientä unihärdelliä tuon pikkuneidin kanssa, tänään nukuttamiseen meni yli 2 h, ja hyvänä yönä herätään 4 kertaa, huonompana sitten 7...! Äiti on vähän väsynyt. Huomenna käyn kyllä ostamassa kirjan "pehmeä matka höyhensaarille", toivottavasti siitä olisi jotain apua. Olen aina pehmeän kasvatuksen ja lapsentahtisuuden kannalla, joten mitään kovin rankkoja unikouluja en halua pitää, mutta jotain tolkkua öihin pitäisi saada. Aiemmin yöt meni ihan mallikkaasti 1-2 herätyksellä, oi niitä aikoja... (niin että ei se vauva-arki aina niin ruusuista ole... mutta päivääkään en silti vaihtaisi pois!)

Testasin nyt 3 päivänä peräkkäin ovulaatiotestillä haamun, josta keskimmäinen oli vahvin. Haamuthan on niissä kuitenkin negoja, mutta antavatko ne kuitenkin viitettä siitä, että ovulaatio tapahtuu ylipäätään? Vai voiko haamuja tulla muutenkin? Onko kellään kokemusta tai tietoa? Eilen ja pari päivää sitä ennen on kylvetty siementä ;) joten jos ovulaatio on tapahtunut, niin olisi mahdollisuuksia raskautumiseen...

Nyt pitäisi varmaan alkaa mennä nukkumaan, koska kohta tyttö varmaan taas jo herää. Hyviä öitä kaikille!
 
Kirsikka83, mä tiedän noista ovistesteistä vain sen, että koska jokaisella on sitä LH-hormonia kehossaan koko kierron ajan, niin noihin testeihin tulee haamuja. Mutta luulis sen haamun tarkoittavan, että LH-piikki on joko tulossa tai menossa. Ja sitten on naisia, joilla se LH-piikki on niin nopea, ettei se testi ehdi sitä mitata, ja testiin tulee vain haamuja! Kylläpäs täällä nyt kummitellaan... :LOL:

Itse en enää oo ees käyttänyt koko testiä, vaan pupuilen ennen ovista minkä kerkeän ja mittaan sit aamulämpöjä, niin tietää ainaski jälkikäteen, että onko O käynyt kylässä... :D
 
Ihanaa kun on lauantai, eikä tarvii mennä töihin! Pitäis kyllä nuo jouluromppeet raahata takaisin kaappiin ja kuusi pellolle, en kestä sitä enää silmissäni :kieh: .

Eilen oli mahassa jotain tuntemuksia, mutta mistäs niistä tietää mitä ne taas oli :eek: . Ens viikonloppuna vois jo testailla, mut yritän säästää alkuviikkoon. Kaapissa mulla on kaksi Kotitesti.fi herkkää testiä, tietääkö joku onko ne 10 vai 25 herkkyydeltään, mulla on se lappu hävinnyt mikä niiden mukana tuli? Tarpeen mukaan haen sitten apteekista lisää testejä. Mutta liuskatestejä en aio enää tehdä, ne ei näytä mulle plussaa :LOL:
 
Huh mikä yö takana, eopä tullut paljoa nukuttua. Nyt tyttö siten vetelee autuaana päiväunia, kyllähän sitä nyt kelpaa nukkua, mur... No toivottavasti tämä tästä.

Noista liuskatesteistä vaan piti sanoa, että esikoisesta sain liuskatestiin plussan vasta kp 34, ja sekin surkea haamu. Siten kun kävin apteekista ostamassa testin (kasettitesti), niin johan pärähti oikein tumma plussa! Vaikka pitikin olla sama herkkyys. Nyt on taas liuskoja kaapissa odottamassa, yritän kyllä malttaa odotella päälle sen 30 päivän ellei menkat ala ennen sitä... Helpommin sanottu kuin tehty!
 
meillä sitten kuitenkin illalla meni pupuiluksi...no ainakin ovis on hyödynnetty :LOL:
Kiva kun paljon tekstiä taas tullut...
Nyt vaan ens viikko odotellaan ja sitten jännäillään kaikki yhdessä!!!
Mullakin vapaa viikonloppu. Illalla kyläillään ja huomenna ratsastusvalmennus.
Täällä on pakkasta reilu kymmenen astetta ja ulkoilla pitää tänäänkin...läskejä saatava pois...tuliko muille kiloja joulunaikaan...
tosin mä just päällystin täytekakun kun miehellä merkkipäivä tänään.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Huh huh kun väsyttää vaan... Mulla on melkoista yölentoa myös päivällä, olen nukkunut tosi myöhään parina viime päivänä, ja väsy vaan jatkuu päivän mittaan. Ei hyvä, kun pitäisi saada tehtyä töitä ja lisäksi opiskella, että saisi tutkinnon pois alta ennen vaipparuljanssia :LOL: .

HotCoffee, mun vauvelin LA olisi sitten 20.9, ainakin fertlityfriend.comin mukaan...

Päätin muuten siirtää tuota testausta ti 15.päivään, koska mieskin olisi silloin heti aamusta mukana jännäilemässä, ja koska sivuston mukaan kuukautisten olisi silloin jo pitänyt alkaa. Oon nimittäin ollut tosi kova manaamaan tätiä esiin tähän mennessä, koska kun oon aiemmin testin tehnyt, on täti tullut kylään parin tunnin kuluessa :headwall: Vaikka ekassa kierrossa en edes tiennyt, ettl oli kuukautisten alkamispäivä!

Eli kokeillaanpa nyt ihan eri metodilla, hiukan lisää kärsivällisyyttä tämän ultrapositiivisen asenteen lisäksi.

Nyt on sitten 7.päivä oviksen jälkeen, kohdussa kauhee säpinä päällä :D :p
 
Päivää vaan kanssamatkustajille! :D

Töitä pitäisi tehdä, mutta niin vaan se vähän ajautuu täällä palstoilla roikkumiseen. No, kohta aloitan hommat ihan tosissaan...

Heksu: Niin se vaan meilläkin lipsui pupuiluksi, tosin tänä aamuna vasta. ;) :p Mulla ei tullut kuin pari kiloa joulusta ja nekin on jo melkein lähteneet. Lähinnä taisi olla nesteen kertymistä nekin kilot. Ylimääräistä on kyllä ihan muuten, ja olen päättänyt tiputtaa vielä ainakin viitisen kiloa. Kesällä lähti jo kahdeksan.

Mäkin kävin sitten huvin vuoksi laskemassa tuon LA:n ja se olisi kuukautisten perusteella 22.9. Sopisi mulle ihan mainiosti. :D

En ole vielä päättänyt, koska testaan. Tädin pitäisi oviksen mukaisesti tulla 15. päivä, joten katsellaan sen jälkeen. Mulla olisi kyllä ensi viikon torstaina vuoden ensimmäiset opiskelijapippalot, mutta ehkä maltan mieleni ja vetoan siellä vaikka tipattomaan tammikuuhun. :whistle:
 
Onpa taas tullut tekstiä.
Minun aamu siis on alkanut jo kello 6, pojalla oli jalkapallo turnaus, vähänkö olisi tehnyt mieli nukkua, mutta mitä sitä ei lapsensa eteen tekisi :heart: :heart: Nyt siis otin kolmen tunnin torkut :eek:

Kirsikka minulla on vielä tuoreessa muistissa nuo herämiset vaikka aikaa onkin jo vierähtänyt vuosia. Herääkö miehesi välillä jotta saat nukkua? Meillä oli tuolloin vuoro heräämiset. Me pidimme kotona unikoulun, koska en halunnut viedä lasta sairaalaan sitä varten, Eikä siinä kauan mennyt kun oppi nukkumaan yönsä. Tsemppiä :) :hug:

Testaamisesta siis mulla kieropäivä 24, joten ensi viikolla to-pe vois testata, mutta minä odotan ensi viikon sunnuntaille, jos vaan mieleni maltan. Mies tuossa usuttaa jo nyt testaamaan, koska etoo ( en voinut jauhelihaa paistaa), jumalaton nälkä, aamulla oksentelua (onneksi vain pientä), ja väsyttää. Voi kun olis raskausoireita. Mahaa nipistää aika kivasti ja tisseissä kihelmöi. Voi kun erottaisi täti oireet ja raskaus oireet. Mutta ai niin tällä lennolla on turvavyöt tiukasti kiinni :LOL: :LOL:
Siis raskausoireita :saint: Lentoemo sulla kun tuntuu noin vahvasti kaikki ja olet hyvin perillä, niin mitäköhän minun mahassa tällä hetkellä tapahtuu?
Nyt ruuan lämmitykseen :x
 

Yhteistyössä