*** 3 viikko toden sanoo***

Maaruska, nuohan ovat aivan ihania uutisia nuo sun pahoinvoinnit ja öklötykset! Voisit kyllä munkin puolesta testailla jo piakkoin, sullahan on jo kiinnittyminen tapahtunut, niin että kohtukin alkaa pikkuhiljaa työntää itselleen siellä tilaa, ja rintoihin alkaa syntyä uusia verisuonia. Eihän sulla nännit ole jo alkaneet sinertää? Hihi, olen aivan innoissani sun puolesta! :heart:

Mua on tosiaan nukuttanut ihan kauheasti, mutta en nyt oikein raskausoireeksi vielä sitä lue, niin kuin en kohdun kipunoitakaan, kun menossa on vasta 7.päivä oviksen jälkeen.

Mä "laihdutin" (siis lopetin herkkujen mässäämisen ja rupesin lenkkeilemään, mitään dieettiä en ole koskaan pitänyt) viime kesänä 12 kiloa, mutta olin jo sitten vähän turhankin laiha. Nyt sitten syksyn mittaan on tullut kolme-neljä kiloa takaisin, niistä ainakin 2 pitäisi pudottaa, tosin lähinnä siksi, että saan tämän "lihomiskierteen" katkaistua heti alkuvaiheessa. Olen aina ollut laiha, mutta kun tapasin mieheni, lihoimme kummatkin yli 10 kiloa kahdessa vuodessa! Mikä ei PCO:ssa ole todellakaan hyvä juttu. :kieh:

Ongelmana on vain se, etten halua pitää mitään laihista nyt, kun vauvaa yritetään. Laihiksethan on ehdottomasti kielletty raskaana olevilta. Toisaalta olen tässä jo kolmen kierron ajan siirtänyt lenkille lähtöä sillä tekosyyllä, että saatan olla raskaana :LOL:

Tai siis tässä kierrosahan mä tosiaan paukahdan paksuksi. Voi kauhia kun alkaa jännittämään nyt, kun totuuden hetki alkaa lähestyä ihan oikeasti.... :D
 
lentoemo valitettavasti tuotan pettymyksen ja testaan vasta aikaisintaan ensi sunnuntaina, jos eí tätiä kuulu :heart:
Ei kai noita tissejä sinnerrä, en ole niin tarkaa tutkaillut. Mutta kahvikaan ei ole maistunut samalla tavalla kun ennen. :LOL: :LOL:
Kai sitä kuvittelee mitä haluaa, vaikka peittojen heiluttelusta se ei kiinni ole, siis se tuleeko tärppi matkaan mukaan vai ei?? Hui kun jännittää???? ;)

Ei kai nyt ole oikea aika aktiivisesti lahduttaa. Mä olen kyllä tietoisesti jättänyt/vähentänyt karkkia ja käynyt kyllä koirien kanssa lenkillä ihan normaalisti. Eikos olekin kiva jännitellä yhdessä :D
 
Ajattelin tässä ehdottaa, että ehkä ei enää pitäisi puhua tädistä tai kuukautisista, koska se saattaa manata tuon kutsumattoman vieraan esiin, vaan meidän pitäisi ruveta puhumaan Tiedät-Kyllä-Kenestä tolleen pottermaisesti :LOL:

 
näin tehdään, unohdetaan kokonaan tiedät kyllä kenet :LOL: :LOL:
Koska mehän ollaan koko lento pieniin päin :LOL:

Mä yritän kutoa kovalla kyydillä villasukkaa, kun lapsilla kaikki pienet, olenpa hyvissä ajoin liikkeellä |O
 
voi video nytkö alkaa mun laskuvarjo hyppy alas :'(
Pyyhittäessä veren ja liman sekaista vuotoa, sama kun viime kierrolla ja sitten tuli kahden päivän reilut kuukautiset ja stop. Kyllä se poru pääsi.
Lähdin käymään tytön kanssa lenkillä ja ajattelin ja lohduttauduin, että minulla sentään on jo kaksi lasta ja yrityskertoja vasta 2-3. Joten minun on turha itkeä kun toiset yrittää vuosia ja kärsii lapsettomuudesta. Pitää nyt laittaa ajatulset muuhun kun vauvan tekoon. lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan, senkun muistaisi itsekkin.

Mutta jatkakaa te muut lentoa, =)
 
Heh mulla ois laskettu aika 28.9 (tolla 2plussan laskurilla). Kelpais mulle :wave: Meillä mies innoissansa ja odottavaisin mielin myös, vaikka vuosi sitten oli vielä hieman vastahankaan. Sen piti rauhassa saada ajatella asiaa ennen kuin pysty oikeesti innostumaan. Se on niin positiivisin mielin ja luottaa miehisyyteensä :D että tsemppaa kyllä muakin.

Uskomatonta itsensä tulkitsemista lentoemo. Meikäläinen ei kyllä ymmärrä kehonsa morsetuksista mitään. Nyt ollut vaihtelevasti etova olo, valkopippurin haju ja maku todella vastenmielisiä. Jotain jännitystä ja vihlaisuja tuolla mahassa tuntuu. Mä kun oon vasta kolmatta kiertoa ilman ehkäisyä, niin en tiedä kehoni normaaleja merkkejä saati sitten erota niitä raskauden merkeistä

Toivotaan maaruska kuitenkin parasta. Ei vielä aleta tippumaan, eihän.

Pantalaimon toivottavasti se sun kiertos tottelee nyt. Helpottaa kyllä kun ei tarvi sen kanssa erikseen tapella
 
Maaruska, ei käy, ei me päästetä sua pois lennolta! Eikö se ole aika yleistäkin, että raskauden alkuaikoina on pientä vuotoa? Hei mammat, eikö teistä muka kellään ole ollut vuotoa aikaisempien raskauksien aikana? Mä oon lukenut niin sadalta eri kysymyspalstalta!!! :heart:
 
Feliana, mullakin on kolmas luomukierto 15 (!) vuoden pillerin käytön jälkeen. Alussa olin ihan pihalla kaikista näistä hormonaalisista heitoista ja muutoksista, mutta gyne selitti mulle, että mistä noi tuntemukset johtuu, ja sitten hain itsekin tietoa kierron eri vaiheista ja siitä, että mikä voi tuntua minäkin kiertopäivänä.

Lisäksi olen kirjoittanut tarkasti ylös kaikki tuntemukset, ja vaikka kierron pituus on vaihdellut, niin tuntemukset ovat samoja tietyissä kierron vaiheissa. Mä luulin esim. ensin, että mulla olisi ovis vasta kp21 niin kuin edellisessä kierrossa, mutta just noista oikeanpuoleisista oviskivuista arvasin jo etukäteen, että ovis olisi "aikaisessa".

On ollut tosi jänskä opetella tuntemaan oma kroppansa ja kaikki nää tuntemukset näin "vanhana", silloin pillereiden aikaan kun ei tuntunut yhtään mitään.
Ja vaikka on ollut aika kivuliaita nää kierrot, niin olen tosi onnellinen siitä, että saan vihdoin hieroa tuttavuutta itseni kanssa ilman "pillerihumalaa":LOL:
 
Siis nythän jänskättää.Olin just porukoilla käymässä ja mutsi kysy että miten mun maha tuolleen pömpöttää.Noh,porukoilla on 4kk:n ikänen labbis-pentu ja se koko ajan mun mahan päällä makas ja nuoli sitä?! :eek: Eikös sitä jotkut väitä,että koira aistii raskauden?! :D Noh,en mä tuohon oikeest usko,mutta aattelinpa vaan kertoo mitä tapahtu.Röyhtäyttää ja ilmavaivoja alkanu ilmaantua.Suuta kuivaa ja rinnat vähä asristaa,jeeee!!!!! :) Voisin kuvitella että oviksesta ois 6-7 pvää.

maaruska: jospa se vuoto olis jotain kiinnittymis-vuotoo??Paljon sulla kp:t?

Tuosta kropan tuntemisesta,niin kylläpä täytyy sanoo,etten tunne kroppaani oikeestaan ollenkaan.Ovis millon sattuu ja ovisoireet vaihtelee nippailusta menkkajomotukseen.Nännit aristaa ja ei arista,riippumatta siitä onko oviskipuja,eli oonko bongannu ovista vai en kipujen perusteella.Menkatki alkaa joskus 2-6 pvän tuhrulla ja joskus ihan yllärinä.Joskus pms-oireet tosi selkeet,joskus ei oikeestaan mitään.Aamulämpöjä en voi seurata,kun en pysty samaanaikaan niitä millonkaan mittaamaan jne..Eli en tunne itseäni.Kuka olen? :LOL: Nainen vaan,jonka tunteet ja tuntemukset vaihtelee!

Nyt pakko lähtä suihkuun!Plussatuulet olkoot lennon turvana koko matkan!!!++++++ :whistle:
 
Nyt tuntuu kuin rinnat olisi jotenkin turvoksissa, kipeet ei kyllä ole. Viime kierrossa nännit kipeyty reilu viikkoa ennen Tiedätte-Kyllä-Ketä ja nyt tässä kierrossa en suostu kyllä mitään nännikipua tuntemaan :D . Mahassakin tuntuu jännältä edelleen, tälleen kun istuu paikallaan niin sen panee merkille, mutta sit kun tekee jotain/liikkuu niin siihen ei kiinnitä huomiota. Kunhan ei nyt se yks bitch vaan tekis tuloaan...
 
HotCoffee, paljonko kp?

Mulla on km:n jälkeen ollut viime kierrossa ensimmäinen ovulaatio(varmaankin). Se oli kp18. Oli tosi ikävän tuntuinen ja jossain vaiheessa olin ihan varma että olen raskaana. Lämmötkin jäi ihan selvästi sen jälkeen koholle. :ashamed: Mutta eihän se onni heti omalle kohdalle osunutkaan...

Nyt kun on kp 15 on ollut taas vähän samoja oireita mutta ei ole ollut niin kipeitä vetoja. Nyt en enää uskalla edes uneksia...ettei sitten taas joudu pettymään...kyllähän sitä kuitnkin koko ajan ajattelee että voi kun olis ihanaa saada oma pikkuinen :)
 
ainoa vaan, että kumpikin tulos käy =) . Eli plussasta iloitsen täysillä ja menkoista myös - meillä tulee siis ilo molemmista. Töihin voisin jo palailla, mutta kuopus kyllä ottaisi vielä leikkikaverinkin, jos meillä tästä yhdestä kerrasta nyt tärppäsi..?! Mä oon vaan aina ollut niin superhedelmällinen, että melkein jo uskon sen yhden kerran tuoneen tärpin, vaikkei sitten varmaan olekaan. Mielikuvitus on uskomattoman voimakas!!!

Nuorimmainen täytti vuodenvaihteessa 1v, joten vielä sen kaverin ehtis tekemään...

Ruskea vuotokin on tänään sitten vähentynyt, mitä lie meinaa???
 
Tänään sitten kärrätään joulukoristeet varastoon ensi joulua odottamaan... Niin tämä aika hurahtaa...

Tuolla kohdussa kyllä jyskytellään tosi kovaan tahtiin... Ei nyt kauheasti satu, mutta nippailu kyllä tuntuu voimakkaammalta ja sitä on useammin kuin viime kierrossa. Viime yönä en meinannut saada kivistelyn vuoksi untakaan... Ikeniinkin sattuu, vertakin vuosi hammaslankaa käyttäessä, tosin niin oli myös viime kierron luteaalivaiheessa.

Sitten välillä vihloi aivan erikoisella tavalla ja oudosta paikasta,eri kohdasta kuin mistä tunnen nämä kohdun normaalit "kasvukivut", ikään kuin tosi syvältä vaginassa!? Voisikohan olla kohdunsuu? Sellaista kipua ei ole aikaisemmin ollutkaan.

Pannaan raskauoireiden piikkiin, eikö? :LOL:
 
kaipa mäkin voin tänne tulla. mitäköhän mä kerron eka myönnan että olen ihan pihalla mikä on kp??? no joo mut tässä jotain musta olen 25v ja ukko on 32v meillä on poika 3v joka tuli ekasta kerrasta sit laitoin itelleni kierukan jonka jouduin nyt poistaa joulukuussa kun se tulehtu eli samana päivänä alko menkat 14pv kierto onkin 27pv ja olen näköjään sitten ymmärtäny jotenkin väärin ton oviksen laskemisen kun olen aina laskenu menkkojen lopusta menkkojen alkuun ja sen mukaan olen sit laskeskellu. mies ei sustunut ehkäsyy hoitaa niin puhuttiin sit miehen kans että saa tulla jos on tullakseen.
nyt sitten odottelen menkkoja tai itse asiassa + odotan :)
oireita on jo ollu tai onko? närästää, puutuu jalat, palelee, janottaa, ym
onnea odottajille peukut on pystyssä..
 
Pickane Tänään mulla kp34/38-40, tosin toi 38-40 on vähän hatusta vedetty. Mulla vasta toinen kierto ehkäisyn jälkeen menossa, edellinen venyi 53 päivään :eek: . Mutta siis toi 38-40 mulla on ennen ollut ilman ehkäisyä.

No joo, olihan mulla viime kierrossakin jos jonkinmoista oiretta, eikä sitten raskaana kuitenkaan oltu |O . Kaipa se tästä...

Mitäs maaruskalle kuuluu tänään? Täällä peukut pystyssä, että olisit kuitenkin raskaana ja pikkuinen siellä mahassa järjestäis vaan jännitystä äidille :)

Ja lentoemo on kyllä ihan selvästi raskaana :D
 
Pitäkää muut kiinni ja kovasti, jooko =)

Mä luulen kyllä että tämä päivä on kp1, joka tekee tuloaan. :/ Mies lohduttaa, että vielä ei ole aika ja oikea simppa ei ole perillä löytänyt, :LOL: Ehkä minunkin pitää lopettaa tämä täällä pyöriminen ja keskittyä olennaiseen, ja ottaa asenne tulee jos on tullakseen =) Mutta uusi kierto ja uudet kujeet, onneksi tuo tekeminen on mukavaa :LOL: Seuraan kuitenkin teidän jännityksiä ja jännitän itsekin mukana. :wave: :whistle: Minullahan ei siis ole ollut viiteen vuoteen kuukautia, joten kai siinä menee aikansa että kohdun limakalvo paksuuntuu.

Ehkä se tiedät kyllä kuka tuli vahingossa minun matkalaukkuuni. |O
Muille roppa kaupalla tsemppiä ja plussia :whistle: :whistle: ++++++++++++++ :whistle: :whistle:
 
Maaruskalle iso :hug: . Mieluusti oltais sinut lennolla pidetty, mutta tiedät kyllä kuka tuppaantuu kyllä aina väärään paikkaan ja väärään aikaan :kieh: . Niin ja ihanasti miehesi suhtautuu asiaan ja todella ihanasti sua lohduttelee ja ehkä se onkin sitten niin, ettei siinä "satsissa" sitä oikeaa simppaa tainnut sitten ollakaan. Tsemiä uuteen kiertoon :hug:

Tinttara: Mäkin oon kuullu tuosta, että koirat tietäis (varsinkin näin oon kuullu lapukoista) tai vaistois raskauden ja ehkä se äitisikin huomautus mahasi pömpöttämisestä johtunee simpan löytämisestä oikeaan paikkaan :D . Peukkuja d =) b

Hiukkasen omaa ).( . Mullakin taitaa tiedätte kyllä kuka tehä tuloaan. Vähän on semmoisia menkkamaisia oireita. Välistä siis kiertäsee mahasta ja tuntuu, että vessaan pitäis mennä ja muutenkin on sanotaankos näin nätisti "kakittanu" joka päivä ja kuitenkin on vähän kovalla. Ja tosiaankin välistä on semmoista menkkamaista jomotusta, mikä tuntuu selän puolellakin. En kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon enkä laskuvarjoa laita selkään, toivoa on niin kauan kuin tiedätte kyllä kuka ei tuu kylään :kieh:

 

Yhteistyössä