<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Tulin taas kurkkimaan teidän pinoanne nyt kun loppukiri alkamassa ja vauvojakin jo syntynyt! =) Samalla huomasin että mun uusi plussa tammikuulta oli lisätty tuonne listaan. Valitettavasti tuostakaan ei vauvaa tullut, vaan raskaus päättyi jo heti alkuunsa. Joten jos viitsitte, sen voi sieltä poistaa.

:hug: teille kaikille ja tsemppiä viimeisiin viikkoihin!
 
emv:
Joo tosi kiva, yksi stressin aihe vähemmän kun piti pohtia yrittääkö alakautta vai meniskö leikkaukseen eikä kumpikaan kuulostanut hyvältä. No, sektioon olisin kyllä päätynyt. Mutta onneksi sitäkään ei tarvitse enää pohtia! =)

Johjo:
Hyvänkokosilta kuulostaa kyllä jo toi 2kg:n rajan ylitys, mutta mä kyllä odotan jo sitä seuraavaa eli 3kg ylitystä B) Ennen ei välttämättä tarttis tullakaan.

haavemamma73:
Terkan kommentit toisesta korvasta suoraan ulos vaan :D Eipä ne tiedä kenenkään kropasta mitään ja miten paljon painoa on tullut pelkkänä ylimääräsenä, mistä ne sen tietää? Ei mistään joten noi kommentit voi jättää huomioimatta, vaikka toki ymmärrän että inhottaa :hug: Mulla tullu viimeks neuvolassa vkolla 31+5 yht. 17kg, hurjalta kuulostaa eikä se tähän lopu mutta onneksi synnärille on pakko jäädä edes jotain :D

Imoen :'( :hug:

Töissä meni mukavasti paitsi häntäluu oli aika kovilla siitä istumisesta. Myös tää turvotus käy hermoille kun sormet ja ranteet oikeen kipeenä ja nivelet naksuu :/ Ja kun mikään ei auta niin pakko sit vaan valittaa :kieh:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 33+4
 
baby dream Hui, sulla ei taida olla sitten odotettavaa enää ku n. 7vkoa, että vaavi on maailmassa :heart:

napsuneiti ihana pallo :heart:

painoarvioista meillä tosiaan ensisynnyttäjät pääsee synnytystapa-arvioon, jossa vauvan kokokin katsotaan. Muuten en sitten tiedä..

BTL Voi mahtava, molemmat rt. JESS!! =)

Pilkkuliini Ihana kuulla teistä! :hug: Siellä pojat kasvaa ja voimistuu päivä päivältä, hieno homma! Sulla synnytys ja ponnistusvaihe ollu vauhdikas =)

Devil Kiva kuulla sustakin =)

Heidi Eikö sulla ollu perussuojavaatetusta noiden MRSA-potilaiden kanssa? Vai onko sulla kuitenkin ollu perus suojatakit ym. härpäkkeet päällä?

vendela sulla masu kasvanu ihanan tasaisesti ylhäältä alas :heart:

maira sulla samantyylinen masu ku mulla :D

HMsaita varmaan lähetteen fysioterapeutille? Fysiatrille pääsy on pikkasen hankalampaa :D

Imoen onpa kurjaa, että toinenkin meni kesken :hug:

Tänään käyty neuvolassa ja tässä tulokset (suluissa rv 29+1):
Paino: 58.9 (59)kg. Yhteensä tullu n.5kg
Turvotus: - (-)
Paineet 101/80 (108/71)
Pissa: puhdas (puhdas)
B-Hb: 112 (114) -> Laskenu, kun alotin retaferin eli kokeillaan seuraavaks obsidania
SF-mitta: 30 (26,5)
Vauvan sykkeet: 138 (145)
Vauvan liikkeet: ++ (++)
Tarjonta: rt (rt)

Kohtu on kuulemma tuolla kylkiluiden alapuolella ja siitä terkka epäili mun ylävatsan hellyyden johtuvan.

Alisa & Hippu 31+2
 
Iltoja!

Alisa Joo ei olis enää pitkään n.8 viikkoa :D Sulla ei oo tullu kyl paljoo painoa.

Pikkuliini Kiva kuulla et kaikki hyvin :heart:

Ihania masukuvia oli jotkut laittaneet :heart:

Imoen Voi harmi :'( :hug:

Tää mamma on taas tänkin viikon ravannu kaupungilla ja huomenna ravaus jatkuu :whistle: tänään kävin tiimarissa ostaa vähän noita pääsiäis tarvikkeita. Ja sit hain pojan koululta ku tulivat sieltä luokkaretkeltä ja sit niillä oli loppupäivä vapaata.

Mut nyt kattoo emerdalea.

baby dream ja masuasukki 31+4
 
Huomenia!

En oo juurikaan palstalemassa käynyt, lähinnä lueskelemassa ja sillontällön merkkaamassa jotain...
Mieli ollut tosi maassa, kun seurana ollut jo 2 viikkoa kestänyt unettomuus. Iso massu tekee osansa valvomiseen, sit kaiken maailman liitoskivut sun muut...
Viime yö oli paras yö aikoihin, vessassakaan ei tarvinnut laukata kuten normaalisti vaan riitti että kävi "vain" kahteen otteeseen..
Mutta unta ei enää näin aamuisin kyllä riitä. Mutten ole sitä kyllä niinkään kaivannutkaan. Kivaa olla aamusta hereillä niin saa päivän aikana jotain tehtyäkin.

Jaksamisia kaikille!!!

buam 35+2
 
Ekaks Imoenille iiiso :hug:

Alisan painolle kateellinen olen :kieh: :LOL:

Ihania nuo teitin masukuvat, ite en oo viittinyt laitella tänne näkyviin kun vaikea saada sellasta kuvaa jossa ei meidän asuntoo tunnistais. Äh, mikähän siinäkin on että aattelen että joku saattais täällä stalkkailla?? Noo, sinne suljetulle puolelle sitten voinee laitella...

Buamille kanssa :hug: Tuo unettomuus vie kyllä voimat, itellä oli n. kk sitten pahin jakso tähän mennessä, kovat kivut päivin ja öin ja öisin sai sitten ehkä parin tunnin pätkissä nukuttua ja pahimpina öinä vaan joku kolme tuntia, sillonkin heräillen... Nyt jostain syystä unen laatu on parempaa ja liitoskivutkin siedettäviä, joskin kylkeä kääntäessä herättää. Koitahan jaksella!

Tänne ei ihmeitä, vielä pitäis viimeset tavarat hommata. Jotenkin sitäkin nyt lykkää vaan eteenpäin.. Jos ensi viikolla sitten. Sitteri puuttuu vieläkin, tarvinnee tilailla se jostain ellei nyt isompaan kaupunkiin tule lähdettyä enää. Imetysliivit aattelin ensi viikolla myös käydä jo ostamassa, nykyisistä liiveistä painaa kaarituet masua varsinkin iltaisin, monesti oonkin kotioloissa ilman. Lisäksi jonkinlaista kasvua taas sillä suunnalla havaittavissa :kieh:

Voikaahan hyvin kaikki!
 
Huomenta..

Tulin kertoon eilisestä turhasta synnytysvalmennuksesta. Istuttiin pöydän ääres, kätilö kerto kansiosta asioista päällisin puolin.. Sit käytii synnärillä ja osastolla kääntymäs, se näytti muutaman synnytysasennon.. Sit taas istuttiin pöydänääres ja kotia.. Mitään ei oikeen oppinu ja samat asiat tuli mitä oon lukenu jo kirjoista ja netistä ja sit ku ei osaa mitään asioista kysyä nii hankala.. Hmm... No ainakin tiedetään mihin mennään synnyttämään ku aika koittaa, sitä ei oltas tietty :D

Ainii, tänään siivoon urakalla.. ei varmaa haittaa vaik alkas supistaa.. Yöl oli maha niin kipeä etten meinannu vessaan päästä kävelemään, saati sängystä ylös.. Onneks en kusassu lattialle, vessa onneks aikas lähellä..

Ai, pakko viel kertoa.. en tiä kiinostaako mut.. Mul on kamalan isot rinnat ja yöl nukuin kaikes rauhas nii mies päätti kääntää asentoansa kyynärpäitten varassa. Asetti kyynärpään suoraan nänninpäälle ja liiskas.. Voitte kuvitella kun heräsin ja mies tais saada muutaman iskun kätee, hitto et otti kipiää! :LOL:
 
Kyynelten hymy: Auts!

Kauniita vauvamasuja kaikilla, saas nähdä tuleeko tuota omaa kumpua vielä ikävä, vaikka se nyt ajoittain aika ahdistavalta tuntuukin..

Painoasia stressaa hiukan täälläkin, nyt tullut n. 15kg ja terkan mielestä ihan liikaa... Vaikka lähtöpainokin oli normaalin alarajoilla eli kai ihan tavallista että tulee enempi. (koittaa itselleen puolustella :ashamed: ) Vauvan painoakin olisi kyllä tosi mukava saada tietää jossain vaiheessa, mutta meillä ei ole myöskään ollut mitään puhetta painoarvioista eli varmaan tulee sitten yllätyksenä.

Täytynee jatkaa työntekoa, vielä 8 työpäivää pitäisi jaksaa ennen äippälomalle jäämistä.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Mulla on tullu joka raskaudessa painoa ihan kauheesti. Vähimmillään 18kg. Nyt onneksi vasta 10kg. Laitokselle jäänyt joka raskaudessa 8-10 kg. Jälkitarkastukseen mennessä oli tippunu viimeksikin 13 kg ilman että oisin vähääkään katsonut mitä syön. Sen jälkeen loput kilot oon saanu tiputettua vasta imetyksen loputtua. En jaksa stressata eikä onneks ole ollut koskaan sellaista neuvolatätiäkään joka olis painoasiaan puuttunut.

Laitanpa minäkin masukuvan pitkästä aikaa. Muistaakseni joskus puolivälissä laitoin. Mun maha ei oo kaunis niin en oo sitä jaksanu kauheena kuvatakkaan.



Johjo 34+5
 
perjantaita kaikille.

nyt on sitten tämän viikon neuvola käyty, ja kaikki on ihan niin kuin pitääkin, pikkuinen on kyllä rt mutta ei oo vielä kiinnittyny. mutta todellakin toivon ettei enää mitään kuperkeikkaa tee. turvotusta riittää vaikka muille jakaa, mutta paino onneksi ei ollu niin pahasti noussu, koko raskauden ajan vaan n.9-10kg, kun esikoisen kanssa tässä vaihessa oli jo tullu +18 :)

mutta hyvää viikonloppua kaikille.,
alfonsiina rv 34+5
 
emv
Päivää!

Uniongelmaisille :hug: Itse kuulun samaan kategoriaan. Viime yönä nukuin paremminkin kuin ainakaan viikkoon ja heräsin vaan 3 kertaa, mies oli yövuorossa. Uni on menny niin herkäks et jos toinen hengittää yhtään raskaammin niin herään. Eilen katkes kamelin selkä tässä asiassa ja meni puolet päivästä väsymystä itkien. Vauva ei oikein vissiin tykänny kun hullu hillunta kävi masussa ja lopulta alkoi supsitukset. Suihkussa loppui sit supistukset kun istuin suihkun lattialla ehkä 40min. Sinne jäi myös itku. Eikä toista voi oikein pyytää olemaan hengittämättä. :LOL: Jos se kuorsaa tms. niin pyydän sitä vaihtaa asentoo, mikä auttaa ainaki siihen saakka kunnes tuo on taas selällään. Herään kyl myös uniin, vauvan liikkeisiin ja jokaiseen ääneen tääl talossa. Aiemmin oon ollu tosi hyvä nukkumaan. No viikonlopuks meen mun vanhempien kotiin, jotka ovat reissussa ja saan siellä rauhas ihan yksin nukkua just silleen ku tykkään eikä voi ketään syyttää (esim.hengittämisestä!) heräilyn vuoksi. Jos sais vähän paremmin nukuttua. Miehellä on poikien kans viikonloppu ja jätän tän meijän kodin niille. Tää on ukon vika tommonen poikien kans juttu vähään aikaan.

Kiloja tullut suunnilleen se 15kg. En jaksa ressaa. Terkka ei oo reagoinut painoon. Alussa jo tuli reilummin kun tupakka jäi, nyt tahti ollut maltillisempi. Vaikka kyllä mäkin Alisan kans voisin vaihtaa osia :D

Imoen :hug: Olen tosi pahoillani, varmasti tosi rankkaa.

Mä aion mennä kaverin kans Yrjönkadun uimahalliin Helsinkiin (meiltä 60km) naisten vuorolle uimaan. Siellä siis uidaan alasti ja tänään on naisten vuoro. Saunomista, uimista, alkoholintonta drinksua ja sit sen päälle hyvin syömään. Odotan niin et pääsen sinne veteen ja saan pitkästä aikaa tuntea itseni kevyksi, ellei jopa painottomaksi :D Ehkä pyörähdetään vielä Kiasmaan ihmettelemään taidetta ensin, jos jaksaa. Kiva päivä tiedossa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

-emv ja papustiina 32+6 :heart: Ja huomenna taas poksuu :D
 
Mulla oli kans tänään taas neuvola..kaikki arvot ok..Vauva touhusi kovasti jotain syke oli 160. Vauva majailee tosi alhaalla.Sf-mitta oli nyt 33cm, kun kaksi vkoa siten oli 32cm.
Painoa on nyt tullut n. 15 kg, mut en kans jaksa siitä paineita ottaa. Olo on kyllä ku norsulla, mut kyllä se sit helpottaa ku saa tän mahan pois..vaikka kyllä masua sitten tulee ikävä ja varsinkin kun tiedän, että meidän lapsiluku on tämän jälkeen täynnä..

Tällä viikolla on ollut enemmän taas kipuja ja supisteluja, johtuu kyllä varmaan siitä, että olen ollut enemmän liikenteessä..Eilen alkoi tosi kovat menkkamaiset kivut ja selkäsärky illalla, mutta meni sitten yön aikana ohi..
Naureskelin itsekseni äsken kun kävin kaupassa..oli pakko pysähtyä vähän väliä, kun vihloi välillä tosi paljon, muut asiakkaat katteli vähän pitkään
:D
Nyt jos koittais mennä lepäilemään sohvalle, kun tyttökin on päiväkodissa..

Aurinkoista viikonloppua!!

Tirpunen 34+5
Hui..tän viikon jälkeen enää 5vkoa laskettuun aikaan :eek:
 
Siis voi h*lvetin h*lvetti. Kela haluaa lisäselvityksen mun sairasloman tarpeellisuudesta! Siis työnantaja on sieltä hakenut sairaslomakorvausta ja kela pyytää nyt sitten lisäselvitystä miksi "sairaus" estää työssäolon!! Niin ja vielä lisäyksenä että ennenkun voivat päätöksen tehdä, tulee tämä selvitys tehdä. Eihän mulla ole edes mitään sairalomatodistuksia itsellä, työpaikallehan ne on viety. Ja nekin tuossa pitäisi olla. Voi j**alauta että mä vihaan tuota ko. laitosta!

Varmaan vielä päättävät että en ollut sitten tarpeeksi kipeä ja työnantaja voi sitten karhuta multa takaisin s-loma-ajan palkan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Ihania masukuvia ootte laittaneet. :heart:
Omaa ei oo tullu kuvattua ollenkaan, kun ei tää mitenkään erikoisen nätti ole. :ashamed: Toivotaan että sisältö ois kauniimpi.

Imoen :hug:

tirpunen mulla ihan sama fiilis, tiiän että varmasti masua tulee ikävä raskauden jälkeen. Jotenkin tää vaan on niin ihana, onpahan ainakin kiinteä. :saint:

Pilkkuliini kiva kuulla että hyvin voidaan siellä suunnalla, synnytys ollukin melkoista menoa eikä meinausta. :hug:

painoarviosta täällä tehdään rv 37 synnytysarvio ja samassa painoarvio. Ainakin aikasemmissa raskauksissa tehty. Ja viimeistään yliaikaiskontrollissa.

A-L-M tosi kurja tilanne! Toivottavasti asia selviää siun parhaaksi.

ON: Mulle on nyt tullu painoa 10kg, mikä on varmaankin liikaa kun lähtöpainoakin oli jo niin paljon, mut eipä tuo terkka siihen ole mitään sanonu. Kuitenkin sokrut ja kaikki ollu koko ajan ihan ok, kuten myös edellisissä raskauksissa. Turvotuksia on etenkin iltaisin, paitsi tänä aamuna bongasin jaloista.

Oli muuten jostain syystä aamulla maha ihan sekaisin, säikähdin jo että nytkö se lähtö lähenee. :eek: Kolmeen otteeseen istuin pöntöllä vesiripulilla. Kumminkaan ei suppareita ole, paitsi näitä kivuttomia harkka-sellaisia. Vähän kyllä säikäytti...

Jotenkin fiilikset on kamalan ristiriitaiset, toisaalta ei malta millään odottaa että näkis pikkuisen ja sais nyytin tähän syliin, toisaalta taas tuntuu etten ole vielä "valmis" (valmis mihin?? :ashamed: ) ja että eihän tää raskaus nyt voi vielä olla näin loppumetreillä... Huoh.

Ihanaista viikonloppua kaikille! :wave:

Adelade 34+1
 
Haavemamma- Mulle th sanoi, että ei enää viikon 36 jälkeen suosittele. Mutta ei kai siinäkään luulis mitään ongelmaa olevan jos paikat vaan kiinni. Ite just katoin, niin edellisessä raskaudessa mulla on viikolla 37+1 ollu paikat auki 2cm. Nyt ajattelin viimesen kerran uskaltautua uimaan viikolla 35+2, jos ei sitä ennen tapahdu mitään maata mullistavaa.

Sandy hienoa että kaikki olikin ihan normaalista ja vauva voi hyvin :)

Alisa nätit vaunut teillä. Just tänään näin tuolla kaupungilla samanlaiset, mutta eri tehostevärillä ja heti katsoin, että hei noihan on oli samanlaiset kuin Alisalla 2plussalta :D

BTL kiva että toinenkin vauva huomasi ajoissa kääntyä pää alaspäin :)

Pilkkuliini Ihana kuulla, että vauvat voi hyvin! Ei yhtään haittaa vaikka vaan omia kuulumisia laittaa. Onhan se ihan ymmärrettävää, että ajatukset on omissa lapsissa ja niinhän sen kuuluu ollakin :hug:

Johjo sun maha on kyllä tosi nätti verrattuna mun palloon, joka roikkuu tuolla tosi alhaalla. Pitääkin pyytää esikoista kuvaamaan joku päivä, jos kehtaisi myös laittaa tänne näytille B)

A-L-M voin kuvitella fiiliksen, kun itekkin muutaman kerran saanu rautalangasta vääntää kelan kanssa :headwall:

Itelle ei mitään kummempia. Selkä on taas vihoitellut ja tällä kertaa vasemmalta puolelta, kun aiemmin kipeänä on ollut vain oikea puoli. Käytiin tänään kuopuksen 1,5v. neuvolassa ja painoa hänellä on jo yli 13kg, että ei se ihmekään jos selkä ei meinaa kestää. Myös menkkajomotusta on ollut nyt ihan joka päivä ja melkein koko päivän ajan. Tuota menkkakipua on ollut silloin tällöin koko raskauden ajan, mutta nyt se tuntuu olevan ihan jatkuvaa. Muuten vointi on ollut oikein hyvä :) Väsymyksen olen huomannut taas lisääntyneen ja muutamana päivänä oon itekkin nukahtanut päikkäreille kuopusta nukuttaessa. Yleensä kun en nuku päikkäreitä.

Maanantaina mennään vihdoin hakemaan lipasto vauvan vaatteille. Ihanaa, kun pääsee pienimmät vaatteet kaivamaan tuolta jätesäkistä :D
Huutiksesta onnistuin löytämään uudenveroisen ihokontaktitopin ja sieltä ajattelin katsella vauvalle myös ruskovillan silkkimyssyn. Niin ja joku pieni ihan ikioma vaatekerta pitäisi vielä vauvalle katsella. Sitten olis meidän hankinnat vauvaa varten tehtynä (jos ei vaippoja tms. lasketa )

Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave: Täällä taitaa huominen mennä pajunoksia koristellessa ja sunnuntaina odotellaan virpojia oven taakse :)

zizilisko+nuppu 31+0
 
A-L-M no johan on tympeä tilanne. Ootko sää kuinka kauan ollut saikulla? Toivottavasti asia selviää sulle parhain päin!!

Zizilisko Ompa sulla jo iso 1,5-vuotias! Mun kuopus kävi just 4-v. neuvolassa ja poika painaa 17 kiloa.

Huomena poksuu 32!
 
Kävin neuvolassa tuossa aamulla. vauvan sykkeet 170!! mutta laski kun nousin seisomaan niin 155-162.. Ei kuulemma viellä lähetä lääkärille ultraan tarkistuttaa, kun voi kuulemma johtua tosta selilteen makaamisesta että painaa jotenkin. Sokeria oli taas mutta en edelleenkään suostunut sokerirasitukseen. Viikkoja on nyt 33+4.

Mitä se voi muuten meinata jos on noi sykkeet noin korkeella? kun en ite tiiä hölkäsenpöläystäkään mistään näistä jutuista:/
 
Lypy yhtä soittoa oon ollu saikulla n. helmikuun puolestä välistä, sitä ennen olin viikon pois ja kokeilin muutaman päivän työntekoa. Eilen oli eka äitiyslomapäivä. En oo kyllä ennen kuullut että raskaana olevan saikut kyseenalastettais, mutta mulla nyt on niin paska säkä näissä jutuissa että kerta se on ensimmäinenkin :D Ja kun ihan tosi se kipu töissä oli niin kamalaa....
 
Uskotteko te tuohon vadelmalehtiteehen? Pian lähen sitä ostaan.. olo on tänään :headwall: :kieh:
Tiskasin, pyykit pölläytän, ruoka laitettu ja liinavaateet järjestän uudestaan.. Tänään on olo kun ei vaan jaksa :ashamed:

A-L-M mul kans kela hylkäs jotain päiviä saikkulapuista.. Työpaikka siis maksaa.. Nii ja siin ei saa kait missään nimes olla raskaus syynä, se ei oo käypä syy olla sairaslomalla..
 
Imoen :hug: , kurjaa että meni taas kesken. Joskos seuraavalla kerralla pääsisit loppuun saakka.

BTL, ompast hienoa että molemmat ovat nyt päät alaspäin. Hienoa!

Pilkkuliini: Kiva kuulla teidänkin perheen kuulumisia ja on ymmärrettävää nuo tuntemukset. Itellä oli sama homma kun esikoisen jouduin keskolaan aina jättää ja yksin sieltä kotiin. Aika vauhdikas synnytys on sulla ollut.

ALM, ompa sitten huono tuuri tuon kelan kanssa käynyt :hug: . Toivottavasti saat asiat sumplituksi parhain päin!

Masukuvia oli useampikin ilmestynyt. Ihania masuja kaikilla ja niin erilaisia :D .

Äippäpolilla käyty ja kaikki oli kunnossa!! Painoarvio oli 1600g ja mitat vastas täysin viikkoja. Lääkäri sanoi myös ettei pitäis olla mitään riskiä saada raskausmyrkytystä, istukka toimi erittäin hyvin. Mulla vaan on suhteessa tosi pieni masu. Onneks kaikki oli kunnossa, nyt vaan nautitaan loppuraskaudesta täysillä!

Selis ja "mötkäle" 30+2
 
Ihania masuja kaikille. :heart:

Meillä oli eilen eka perhevalmennus ja tykkäsin kovasti. Tosi paljon tuli tietoa ja hyvin jaksoi kuunnella kun oli niin mielenkiintoista. Tulevalle isillekkin taisi olla mieluisa kokemus. Terveydenhoitaja joka piti sitä oli aivan ihana ja kiva kun kertoi myös omista kokemuksistaan synnytyksessä. Huomenna tutustumaan sairaalalle ja sitten maanantaina ois vielä yks valmennus päivä, siellä tulee sitten asiaa imetyksestä ym. Odotan innolla. :)

Mä olisin kyllä jo aivan valmis synnyttämään! Selkään koskee tosi paljon, ei meinaa pystyä edes normaaleita koti hommia tekemään. Nukkuminenkin on vaikeaa kun pitää vessassa juosta. :D Mutta ei kyllä vauvan puolesta olis vielä hyvä synnyttää. Ja onneksi vauveli potkuttelee päivät pitkät niin se aina piristää vaikka miten kurjaa olisikin. :) :heart:

Tänään sain vihdoin pinnasängyn verhon, ihana. <3 nyt ois kaikki valmiina vauvaa varten. Vaikkakin nuo verhot sun muut ei mitenkään tarpeellisia ole niin minusta ne vaan on niin ihania että oli pakko hommata. :)

Niin ja neuvola taas ensi viikon keskiviikkona, viimestään sillon tuun kertomaan taas kuulumisia. :)

Riikka ja pikkuinen 30+5 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finu:
Sokeria oli taas mutta en edelleenkään suostunut sokerirasitukseen. /

MIKSI ihmeessä et suostu sokerirasitukseen joka on lapselle parhaaksi? :O En ymmärrä..

Oma vointi kohtalainen, supistelee edelleen. Yöt on kusisii, ramppaan vessassa KOKO ajan :( Meil on vatsatauti jyllänny, viikko sitten 2 lasta sairasti, eilen mies sairastu. Eli nyt on jäljellä minä ja kuopus, kun vaa ei saatais sitä.

Kuvaa tältä päivältä eli rv 32


 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanse:
Alkuperäinen kirjoittaja Finu:
Sokeria oli taas mutta en edelleenkään suostunut sokerirasitukseen. /

MIKSI ihmeessä et suostu sokerirasitukseen joka on lapselle parhaaksi? :O En ymmärrä..
En muuten ymmärrä minäkään. Ei ole kummoinenkaan juttu, mulle tehty jokaikisessä raskaudessa eikä ole tullu mieleenkään kieltäytyä, vaikka arvot aina olleetkin normaalit. Vauvan parastahan siinä vaan ajatellaan...

ON: pakko oli tulla ihmettelemään tätä omaa oloa. Kun viime yönä piti taas käydä pöntöllä hirveet vesiripulit. Ei tunnu olo yhtään mahatautiselta, joten pelottaa että onko tässä nyt se kuuluisa suolentyhjennys ennen synnytystä alkanu. :|
Turvotuksetkin näkyy nyt olevan vaivana heti aamusta, aikasemmin sentään iltaa kohti pahentuneet vaan nyt on jo jalat siinä kunnossa että sopiikohan kengätkään jalkaan... Vasta katottu pissa ja verenpaine jotka oli ok, joten ehkä pitää vaan yrittää juoda entistä enemmän (vettä menee jo nyt litrakaupalla :whistle: )
 

Yhteistyössä