<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Huomenta!

Taas nelisen sivua selattavana, joten...

Nuppu 123, tervetuloa :wave:

Johjon kasvukäyrä on aikalailla samannäköinen ko mulla. Omallaan menee, mut isona.
Pysyykös se juniori nyt siellä isojen sänkyssä miten hyvin? :) Niin ja on tuo sinun massu kaunis, sehän on samannäköinen nauris ko mulla :D :D :D

Sitä vähän ihmettelen että meillä tossa viimosessa ultrassa painoarvio oli 2,4kg ja syntymäpainoarvio tällä kasvulla olisi 3,7kg suunnilleen, onko normaalin kuuloista? Viikolla 33+ jotaki oli tuo ultra.

Sandy85, ihana että saitte hyviä uutisia!! :hug:

Alisalla kivannäköiset kärrit vauvelille =) Oot kyllä ihanan vähän saanu painoa, olispa mullakin :D

BTL sun tarvii laittaa tarkka rutiini tuohon rasvaamiseen, jos se paremmin jäis päähän. Niin ja jospa se muksu muistais huhuilla äipän rasvailemaan, kunhan ensin se rutiini tulee :D
Hienoa että kyytiläiset hoksannet laittaa päät kohti ulko-ovea :D :flower:

Pilkkuliini, ihana että pikkuset voipi hyvin =) :heart:

Lypy, laitatkos sen siivoojan sitten tännekin parina viikkona, alkaa olla kivuliasta imurin kannssa kävely mullekin :D :D ;)

Tiiättekö, on muuten vieläkin hiukan nuhaa mulla jälellä, eikö tää ala olla jo kolmatta viikkoa :eek: Terkka sano et juu-u, raskaudestahan se johtuu. Kontrollimittauksessa kävin sit viime viikolla, sf oli edelleen sen 34, jopa vähän vähemmän ja vauva alhaalla, muttei kiinnittynyt. Kaikki arvot kunnossa ja painoa tullut alle puoli kiloa vaikka oon turvoksissa kuin viikon ryypännyt B)

Tällä viikolla on tullut sit ihan hirvittäviks noi liitoskivut ja poraamiset, mahtaako näihin voida ottaa särkylääkettä, esim Paracetamolia ja AUTTAAKO se?

Oon nyt minäkin sitten liittynyt yöpissijöiden joukkoon, vaikkei olis siihen tarve lähteä, mut on pakko käydä jalottelemassa ja sormia heiluttelemassa vähintään kerran yössä ja siinä samalla tulee juotua PIIMÄÄ ja käytyä pissillä :whistle:

Lähetän nyt ja jatkan lukemista...

Haavemamma, toivottavasti tukivyö auttaa. Mulla on kahdesta pahasta valittavana pienempi, ilman vyötä vauva poraa ja vyön kanssa lonkat ulvoo tuskaa. Taiteilen kultaista keskitietä :)

Buam :hug: Minä valvoilen kans. Yleensä herään noin kolmesti vakioaikoina ja toisinaan useammin. Harvoin harvemmin. Se vissiin vauva opettaa rytmiä yösyötöille, kun en nyt muutakaan syytä keksi näille herätyksille. Vanha kokenut terkka oli samaa mieltä. Eikä mulla oikeastaan haittaa ole, kun nukahdan suht äkkiä takaisin ja unen laatu on ilmiselvästi hyvää. Ainakaan päivisin ei ole kovin väsynyt olo.

emv, onnea pääset nukkumaan rauhassa :D Aika herkältä nukkujalta kuulostat, miesparka :D :D ;)

Finu, en osaa noista sykkeistä sanua sen enempää, mut mulla ainakin vaihtelee sen mukaan miten oon, koska jos oon selällään niin vauva alkaa remuta ja jos liikun, niin vauveli vetää unta kuuppaan :)
Ihmettelen kans, et miks kieltäydyt sokerirasituksesta?

Sanse, toivotaan ettei tartu teihin!! d =) b

Adelade, toivottavasti ei ihan vielä olis Sitä Kuuluisaa :D Vatsatauteja tosin on monenlaisia liikkeellä taas |O

Onnea kaikille poksuneille vielä :flower:

Nyt kakarat ja ukko *huis* pihalle ja itte imurin kans pyörimään :wave:

VN & Dumbo 35+0 *ryskis* :heart:
 
eiks siinä sokerirasituksessa pidä juoda jotain sitä litkua? oon varma että oksentaisin sen pihalle ja sen jälkeen saisin normaalin paniikki/shokki tilan(fobiakun on tohon oksentamiseen). Muutaman kerran on tullu sellanen kohtaus ja oon vasta siinä vaiheessa palautunu tajuihin kun joku ihminen on rauhotellu,muuten tulee pakko päästä pois kohtaus ja kerran oon nuorempana paniikissa melkeen ikkunasta hypänny, se on mulle sairaus mutta ei mitenkään hoidettavissa.
 
Juhlan paikka, mulla alkoi tänään äitiysloma!! :wave:

Finu Tuosta vauvan sykkeestä; mulla oli ylimääräinen tarkastus neuvolalääkärillä viime viikolla (33+2) sairaslomatodistuksen takia ja siinä aamulla klo 9 sitten ultratessaan lääkäri mittas vauvan sykkeeksi 179. Mä olin ihan järkyttyny, et miten voi olla niin paljon, mutta lääkäri meinas vaan, että onpa vauvalla hyvät aamuvauhdit ja että se on terveen ja vilkkaan vauvan merkki. Neuvolassa terveydenhoitaja on mittaillu iltapäivisin tollasta 150:tä, viimeks 130.
Mä oon ollu kaks kertaa sokerirasitukses, litkua on kyl vaan pieni limskapullollinen ja itse asiassa toisella kerralla se maistu ihan hyvältä. Siinä kun on paastonnut ja ollut juomatta, on kaikki juoma tervetullutta.

Yövalvomisesta alkaa mullakin olla kokemusta, joskus herään tosiaan siihen että mies kääntää kylkeä tai koskee muhun jalalla tai kädellä, välillä kohtua vihloo tai juimii tms. No, päivisin olen kuitenkin pysynyt virkeänä enkä oikein päivälevolle nukahda, joten kai tämä on sitä harjoittelua. Eli meistä tulee sitten yövalvomisen mestareita toukokuussa? ;)

Tsemppiä kaikille!

Tsirppi ja Tyyppi 34+3
 
Finu veikkaan kyllä että tuohon on sullekin hoitoa saatavilla.. Mulla on historia sosiaalisten tilanteiden pelosta ja lievästä paniikkihäiriöstä joista oon toipunut kokonaan.

Tuo litku muuten maistuu aika lähelle vähän väljähtyneeltä coca-colalta, ihme on jos meinaa oksettaa. Se on jopa viileää. Mulle tiukinta tossa rasituksessa tekee se piikkikammo, mut siitäkin on ylitte päästy, jo kolme kertaa :D
 
emv
Hellou!

No nyt on nukuttu! Tosin nukkumaan pääsin vasta 04 mut nukuinki sitten kolmen heräämisen kera tonne 11.30 saakka. Eikä kukaan kiusannu hengittämisellä! :D Juu, Varanikki se unen herkkyys mua harmittaakin, kun oon aina ollu niin hyvä nukkuu. Ehkä se aika vielä palaa.

Ihanaa oli eilen uida ja rentoutua höyrysaunassa! Kroppa kiittää.

Varanikki tervetuloa yöpissijöiden klaaniin ja onnittelut poksumisesta sulleki.

-emv ja papustiina 33+0 POKS! :heart:
 
baby dream Joo, ihmeen vähän siihen verrattuna miten ja mitä syön :D Nooh, vielä kerkee...

buam Kiva kuulla sustakin :) Kurjaa, että oot joutunu valvoon paljon, se on aika raskasta. Ei onneks enää oo pitkästi :hug:

ALM ei kannata olla, mää oon tällänen tynkäjalka, niin kyllä vähänenkin painonnousu näkyy. Ehkei nyt niinkään, ku tuo masu kasvaa, mut muuten jos saisin kolmekin kiloo tähän varteen, niin näkyis heti :/

millon muuten imetysliivejä kannattaa hankkia? Taitaa ne tissit vielä paisua sen maidonnousun jälkeenkin.. :D Kannattaako ihan viime metreillä vai voiko jo hommata jo nyt?

Kyyneltenhymy :LOL: :LOL: ei sais nauraa, mut voin kuvitella tilanteen koomisuuden. miehes varmaan ihmeissään, ku mukiloit sitä :D

Nuppu Meilläpäin terkat on sanoneet, että oikein hoikille ihmisille saa tulla painoa 17-18kg eikä haittaa ollenkaan, joten älä stressaa terkan kommentteja :hug:

Johjo ihana pallohan sulla on :heart:

emv olikos uimassa mukavaa ja hyvää syötävää? :wave:

tirpunen täälläkin tosi norsumainen olo :/

ALM Voi ei!! Tuo kela on kyllä niin kurja laitos työkkäreiden ym. rinnalle, että ne vois vaikka hävittää :headwall:

Adelade Samoja fiiliksiä täälläkin käydään aika ajoin läpi.

zizilisko Aijaa :D Hauskaa miten kaikki ihmiset tältä palstalta jää mieleen ja miten ne saattaa tulla mieleen tietyistä asioista mitä esim. just kaupungilla näkee :D

selis ihana kuulla, että vaavilla kaikki kunnossa :heart:

sanse kaunis massu :heart:

varanikille ja emv:lle poksuonnittelut :heart: :heart:

yöheräilyistä ite nukkuisin ku tukki öisin, mut toi koira aina alkaa vinkuun jossain vaiheessa yötä.. siihen kyl herään, mut nukahan melkeen samantien, vessassa tarvii edelleen harvoin ravata. Sitte tuo ukko tulee aina jossain vaiheessa yötä viereen, niin siihenkin yleensä herään, mut käännään vain kylkeä ja jatkan unia :D

Ihanaa v-loppua kaikille! :wave:
 
Ihanaa, huomenna taas sunnuntai, tarkoittaa että viikot vaihtuu :) alkaa melkein näkyä valo tunnelin päässä. en tule kaipaamaan täta selkäkipua, mutta luulempa että potkuja kaipailee alussa ainakin
kohta 5viikkoa jäljellä
alfonsiina 34+6 :attn:
 
Täällä kans yks yöpissijä :wave:

Varanikki ja emv:lle poksuonnittelut :heart:

Kyyneltenhymy Mua kans nauratti toi sun juttu :LOL: oli varmaan mies ihmeissään ku keskellä yötä tulee "nyrkkiä" :whistle:

Meillä mies meni isomman pojan kans kotipaikalleen käymään. Me jäätiin nuorimmaisen kans kotia ja nukuttiin 2 tunnin päikkärit :D Nyt jos jaksas olla virkeenä illan ;)

Pestiin tänään meidän sohvat pesevällä imurilla mikä ostettiin viimeviikolla. Ja eikä sit lähteny yhtään paskanen vesi :whistle: Nyt on niin puhtaat sohvat että :D Vielä pitää pestä divaani mikä on kuopuksen huoneessa.

Täällä on ihan vesi keli mut sehän tarkoittaa sitä,et lumet saa kyytiä ja kesä tulee B)

Mut nyt on mentävä ei muuta ku mukavaa viikonloppua :wave:

baby dream ja masuasukki 31+6 ja huomenna taas poksuu :heart:
 
Varanikki: Oon katellutki välillä et sun maha on aika paljon samannäköinen ja kokoinen ku mulla. Mulla on vaan lisäks ihan raskausarpia täynnä kahdesta ensimmäisestä raskaudesta ja lisäks tosi ällöttävä löysä nahkareppu alamahalla :x Mut paita päällä ihan ok ;) .
Ja huonosti menee nukkumaan menot. Illalla saa palauttaa 10-20 kertaa. Päiväunille en ole jaksanut edes yrittää palautusta kuin yhtenä päivänä vaan oon suosiolla menny viereen niin saa pojan nopeampaa nukkumaan. Muut lapset kun on silloin hereillä niin eihän se sänkyyn jää. Illalla paremmin kun muutkin on sängyissään (lukemassa).
Ja onnittelut poksuista!

emvlle myös onnittelut poksuista!

Alisa: Hommaa parit sellaiset imetysliivit mitkä venyy jos/kun tissit kasvaa maidon noustua. Tai sit jotku tosi halvat ettei harmita jos ei sovi. Mutta älä missään nimessä mene ostamaan liivejä parin ensimmäisen imetysviikon aikana. Rintoihin nousee ensin paljon maitoa ja kun vauva ei ehdi kaikkea syödä on tissit valtavat (ainakin ellei pumppaa). Maidontulo tasoittuu parissa viikossa niin sit vasta osteleen useammat liivit jos on tarvetta. Minä tein esikoisen kanssa sen virheen että ostin seuraavana päivänä kun pääsin synnäriltä kahdet kalliit liivit. Rinnat oli ihan kovat ja pingottuneet enkä tajunnu että se ei ole se todellinen koko. Sit liivit olikin melkein heti isot. Rahat meni hukkaan. Ja mulla on rinnanympärys kokoa isompi viimeisillään raskaana kuin mitä on sit vähän synnytyksen jälkeen. Siksi noita joustavia liivejä suosittelen ensimmäiseksi liiviostoksi. Niitä on kiva sit käyttää yöliiveinä myöhemminkin. Mut tää on taas mun kokemus ja tääkään tuskin menee kaikilla samoin.

Johjo 34+6
 
alfonsiinan kans mennään aika lähekkäin, mulla tänään 34+5, ma vaihtuu viikot :D

olis jo niin ihana saada vauva kotiin kun kaikki on valmiina mut kuitenki tuntuu jotenki hullulta et oikeesti meillä on kohta vauva!! :D

vauva liikkuu kovasti edelleen, mahaa olen koittanu rasvailla nyt aika ahkerasti, arpia on tullu vähän.. :(

pitkään istuminen ottaa lonkkiin/lantioon ja öisin on hankala kääntää kylkeä. nivuset on myös välillä ihan kunnolla kipeet, semmosta menkkajomotusta..

ajattelin et 38. tai 39. viikko olis hyvä aika synnyttää.. ;) ( jännittää hirveesti et vauva kasvaa LA:han mennessä yli nelikiloseksi... :ashamed: ) mut eipä sitä tiiä, mitään vippaskonsteja en jaksa alkaa yrittään, vauva tulee kun haluaa.
=) :heart:
 
Tänään käytiin tutustumassa sairaalalla ja nyt alko kyllä jännittää aikas paljon. Tää asia muuttu niin paljon todellisemmaks kun näki paikat minne tulee sitten itse synnyttämään oman pienokaisen. Tosi kiva, että täällä mikkelissäkin on niin paljon eri vaihtoehtoja miten voi synnyttää, esim se jakkara oli semmonen mitä haluan kyllä ite kokeilla. Ja ammeeseenkiin pääsee kipuja lievittämään jos haluaa. Ihan aloin odottaa synnytystä vaikka se ei välttämättä mitään kovin kivaa olekkaan. :D

Huomenna vaihtuu mullakin viikot! Tuntuu ettei aika mene millään, mutta niin se näkyy vaan hurahtavan ohi. =) Ja enää puoltoista kuukautta omiin synttäreihinkin, oon varmaan aika tuhdissa kunnossa sillon niin ei hirveitä pippaloita kyllä pidetä. :D

Juu, mutta kohta tutimaan. Hyvää yötä. :)

Riikka ja pikkuinen 30+6 :heart: :heart:

P.s. Millä viikoilla pitää alkaa seurailla vauvan liikkeitä päivittäin? Mulle ei ainakaan vielä olla neuvolassa mitään sanottu, niin en tiiä pitääkö niitä jo aktiivisesti seurailla. Vauva kyllä liikkuu joka päivä, että ei siinä mitään. :)
 
Riikka Mä sain viime neuvolakäynnillä(32+5) sen liikkeiden seurantalapun, mut mulla käy ainakin sillanen mäiske mahassa ainakin iltaisin, ettei ainakaan liikkeistä ole pulaa :D

Alisa Ekoiksi imetysliiveiksi kannataa munki mielestä ostaa sillaset joustavat, kaarituettomat liivit..on tosiaan alussa mukavammat, kun ne tissit voi olla aika kipeet ja pingottuneet!
Menee sitten yöliiveinä, tai eihän kaikki välttämättä joudu käyttämään yöllä liivejä, mut mulla ainakin viimeksi oli niin "vuotavat" tissit, et välillä oli sänky märkä vaikka oli liivit ja liivinsuojat :whistle:
Itse en henkilökohtaisesti voinut käyttää kaarituellisia liivejä koko imetysaikana, tuntuivat sen verran epämiellyttäviltä, mut kaikilla on tosiaan näistä omat kokemukset!

Tänään olisi sitten se virpomispäivä, mistä toi esikoinen on puhunut jo viikkotolkulla :D
Saas nähdä kuinka mun käy, kun pitäis lähtee seuraksi taapertamaan, kun virvotaan naapurit..Illalla varmaan taas tuntee, että on kävellyt enemmän..

Niin ja sehän on taas Poks Poks 35+0 :heart:
 
Varanikki: Täällä myös painoarvio rv33+2 oli tuo 2,4 kg.

Riikka: Viikolta 30 mie sain ohjeet alkaa seurata liikkeitä ja lomakkeen. Sitä ennenkin tosin seurasin jo monta viikkoa... Mutta en ole saanut neuvolasta tähän minkäänlaisia ohjeita kahdessa edellisessä raskaudessa.

Me käytiin äitiyspolilla perjantaina, mutta ei siellä selvinnyt mitään uutta, edelleen katsotaan viikko kerrallaan. Hermot menee...
Käyrillä oltiin, nyt ei piirtynyt kuin yksi supistus vartin aikana. Vauvelin käyrä oli hyvä, mutta hiukan säikähdin, kun laite yhdessä vaiheessa siirtyikin ottamaan minun sykettä. :/
Kiirastorstaina uudelleen äippäpolille. Ei saatu aikaa, mutta mennään ylimääräisenä, joten varaudumme odotukseen.

Katsu ja PikkuT rv33+4
 
Huomenia!

Viime yö mennyt kivasti, kun sai nukkua rauhassa. Mies lähti töihin ja esikoinen halusi mummulle yökylään.
Vielä 1,5 viikkoa siihen äitipolikäyntiin, sitten tietää miten jatkot, jäädäänkö odotteleen vauvaa vai onko edessä käynnistys.
Eilen tuli vahingossa miehen kanssa testattua kaikki kolme ässää, mutten kyllä sinänsä usko näiden vaikutuksiin.
Eka aamusta siivoiltiin kunnolla ja sitten tuli oulussa käynti ni poika halusi jäädä mummulle niin illalla sitten saunottiin ja hommailtiin sitä kivointakin...
Oli kyllä tosi kiva saada viettää rauhassa yks ilta. Sit loppu illan kattelinkin telkkua rauhassa kun mies meni nukkumaan kun hällä oli yöllä töihin lähtö.
Jossain vaiheessa miehen sisko tuokin sitten pojan kotiin tänään.

Mutta nyt pitää mennä aamupalalle joten jaksamisia naiset!!!

buam ja myy 35+4
 
Mulle iski eilen yhtäkkiä sellainen "herrantähden, meillä on kohta uusi vauva :eek: ". Tähän asti mä oon sujuvasti kattonut pikkuvauvoja että "joo..vauva. So?"

Mäkään en usko tohon kolme ässä-hommaan. Ei toimi ainakaan mulla. Eikä myöskään pitkät kävelyretket saati joku lumen kolaaminen.. Just eilen auto jäi loskalumeen parkkipaikalla ja kiukussani sit kolasin pahimpia kohtia auki. Selkä tuli kipeeksi muttei muuta. Tosin tunnustan että käytän "hyväkseni" sitä kivointa ässää varsinkin loppuviikoilla :LOL: Kumminkin synnytyksen jälkeen on hetken poissa pelistä..

 
Huomenta!

Mä heräilen n.2 - 3h välein, joka yö. Pissalla käyn kerran tai kaks sit yön aikana.

Mä en usko myöskään että kolme ässää voi saada mitään aikaseks jos vauva itse ei ole valmis syntymään. Mutta eilen kyllä mietitytti ku tuli saunassa kokeiltua sitä yhtäkin ässää ja illalla supisteli 4- x minutin välein monta tuntia, että ennen vkoa 37 ei meillä nuin enää kyllä tehdä. Olo on muutenkin ollut jotenkin huono. Ihan kun alkuraskauden pahoinvointi olis tullut takas =(

Liikkeidenseurantalappua mä en o neuvolasta saanut. Mut normisti on vauva liikkunutkin niin paljon ettei ole tarttenut miettiä laskentaa. Eilen ja tänään aamulla on ollut hiljasempaa.

Sairaalaan tutustuminen on meillä edessä tiistaina. Tosin ilmeisesti siellä puhutaan aika paljon kivunlievityksestä minkä aika hyvin kävin läpi siinä pelkokeskustelussakin kyl. Mut kivahan se on mennä kuitenkin ja mieskin tulee mukaan.
 
baby dream onko se siis sellanen höyrypesuri? se on tosi kätevä, mun työkaveri on kehunu sen maasta taivaisiin. Pessy sillä paljon kaakeleita ja keittiön kaapin ovia, sohvia jne.. Määki haluisin moisen vempeleen :D

Johjo Kiitos liivivinkistä :) Kuulostaa ihan järkevältä nuo venyvät liivit :D Saako h&m:ltä sellasia vai mistä? :/

marjutti mulle kelpais kans synnyttäminen viikolla 38-39 :D

riikka määki sain neuvolasta sellasen liikelaskentaohjeen. Siitä sain sellasen käsityksen, että niitä on hyvä seurailla jo nyt. Sikiön pitäis liikkua aikalailla raskauden alusta loppuun samallalailla.

tirpunen meilä virvotaan vasta viikon päästä :) poksuonnittelut! :heart:

Kävin eilen iltapäivällä koiran kans kävelyllä ja sain mukavat supparit seurakseni. Myöhemmin kokeiltiin sitä kivointa ässää ja sen jälkeen paineen tunne tuolla alapäässä oli jotain ihan hirveetä. Käytiin ukon kans kaupassa pyörähtämässä, niin en meinannu siellä pystyä oleen :/ koko loppu ilta seisominen ja kävely teki tosi tiukkaa, tuntu, että tuolta alapäästä tulee just joku tukki läpi :x Nyt onneks olo helpottunu.

Mun ihanat ystävät yllättivät mut eilen tulemalla meille herkkujen kans. Sit sain sellasen ihanan korin missä oli vauvanvaatteita, vauvaöljyä, tutteja, liivinsuojuksia jne.. Ja ison kasan vaippoja :heart: Olin kyllä niin yllättyny niiden tulosta :)
 
KÄÄK, täytynee kipaista kauppaan hakemaan suklaamunia siltä varalta jos joku pikkunoita tännekin eksyy virpomaan. Ja jos ei niin varmasti nuo suklaat tulee omin voiminkin tuhottua.. ;)

Liikelaskentaohjeesta: Meillä neuvolantäti sanoi, ettei anna mitään ohjetta, minkä mukaan seurata vauvan liikkeitä. Kuulemma äiti tietää liikkuuko lapsi normaalisti/jos yhtäkkiä vähenee... Eli ihan mielenkiinnosta, minkälaisia ohjeita te muut olette saaneet ja paljonko liikkeitä pitäisi tuntea että kaikki on ok?

Mitä luulette, miten äidin mielialat vaikuttaa vauvaan? Pari kertaa on nyt miehen kanssa ollut enemmän riitaa, ja olen kunnolla pahoittanut mieleni ja aika hysteerisenä itkeskellyt illan. Tuo on aiheuttanut voimakkaasti suppareita ja painetta masuun, ja tuli mieleeni että ei kai vauva tästä kärsi..? Ilmeisesti hormonit toisinaan saa aikaan ihan uskomattomia reaktioita tunteissa ja omassa käytöksessä (normaalisti olen suht rauhallinen tapaus..) :whistle: Ja voi miesparkaa. :)
 
Meille sanottiin eilen siellä perhevalmennuksessa sairaalassa, että vauvan liikkeitä pitäisi seurata niin että suunnilleen kymmenen liikettä tunnissa. Neuvottiin just asettumaan jossain vaiheessa päivää makuulleen ja seurata tunti liikkeitä. Tuun ihan vainoharhaseks kohta kun oon ihan paniikissa jos vauva ei vähään aikaan liikukkaan. :( Mutta ajattelin, että kyllähän se vauva siellä hengissä ainakin on kun iltaisin liikkuu tosi paljon, ihan maha pomppii.

Niin ja tänään poksuu rv 31!

Riikka ja pikkuinen 31+0 :heart: :heart:
 
Tuosta liikelaskennasta. Mä oon ymmärtänyt että sitä kannattaa tehdä vain, jos tuntuu siltä että vauva on ollut epätavallisen hiljaa. Eli ei sen vauvan joka vuorokauden tunti tarvitse liikkua kymmentä kertaa eikä sitä liikelaskentaa tarvitse tehdä ellei itse epäile jonkin olevan vialla. Kun laskentaa tekee, asettaudutaan vas. kyljelle ja vaikka juodaan/syödään jotain makeaa, ja masua voi tökkiä varovaisesti. Sitten lasketaan tuleeko 10liikettä tunnissa. Jos ei saa kymmentä liikettä,seurataan vielä seuraava tunti ja sitten yhteys synnärille jos ei vieläkään tule tarpeeksi liikkeitä.
 
Riikka mul on ollu liike lasku lappu jo pitkään, syynä se et vauva viettää välistä tosi hiljasia päiviä. Oon saanu 30min 60liikettä ja taas joskus 60min 18liikettä.. Aina hiljasina päivinä oon laskeskellu. Mut mullekin sanottiin et 10liikettä tunnissa, jos ei het tunnu nii tunnin pääst koittaa uudelleen..

Meil kävi pikkunoidat kylässä (n.1v ja 2,5v), isompi oli tehny hienon vihdan mutta kissa paholainen söi siit heti höyhenet vaikka piilossa koitin pitää.. No tytöt oli tyytyväisiä karkkiin =)

Tääl on touhupäivä. Kaks koneellista pyykkiä pesty, lisää menossa. Kinuski "kakku" tehty, nyt on ruoka tuloillaan.. Nii ja tuli aamul siivottua hieman ja hermoiltuakin..
Hermoille käyvää ku miehen kanssa ollaan kummatkin kotosalla niin alkaa pikkasen tökkiä, kummatkin kun tykkää omastakin rauhasta.. Eli vauva, tervetuloa..

Eilen olin n.tunnin saunassa ja kovissa löylyissä päälle myös yhteensä n. 100km auto matkaa (monttuteitäkin välillä) ja ulkona seisomista ja kävelyä.. Eikä tuntunu missään.. Sais kyllä tuntua :D

KyyneltenHymy & EetuEmilia 35+1
 
Mä kanssa lähinnä toivon sitä, että noita suppareita tulis niin, ettei nyt vielä tarvis synnytys käynnistyä, mutta niin kuitenkin että paikat aukeis ja olis valmiimmat siellä.
Samoin helpottais se, että ku meen sinne äippäpolille 1,5 viikon päästä, ni jos sais vaikka käynnistyksen sinne.
Viikkoja kuitenkin sillon yli sen 37:n.
Ei mua muuten kiirututtais yhtään, mutta tosi on se, että vaikka vauva valvottaakin, niin se uni on silti parempaa kun vauva on ulkopuolella entä tuolla masussa "vaivaamassa".
Tää kuitenkin 2 viikon unettomat yöt tekee tehtävänsä.
Varsinkin kun sen jo huomaa, ihmisetkin alkaa jo huomautteleen et ootko muuten millon viimeksi nukkunu....Tulee sit sellanen olo et "%)=)¤%W# , ole sinäki siinä hiljaa...Tässä nyt muutenkin raivostuu turhista kun on niin väsynyt.
Miehellekin raivostuin toissa päivänä ihan julmetusti kun olin niin väsyny etten saanu enää muuta ku itkettyä ja hoettua etten minä enää jaksa!
Kyllä sillon siinä vaiheessa pitää jo miettiä että mikä on paras ratkaisu....

Tuosta liikelaskennasta, niin mulle taas sanottiin että kun on ollut tuota verenpainetta niin 33 viikolta asti pitänyt laskee liikkeitä, en oo kyllä nyt laskenu, kun tuntenu muutenkin sen, että vauva liikkuu ja voi nyt hyvin. Mutta jos on hiljainen päivä, niin sitten.
Mutta ainakin se lappu minkä oysista sain niin siinä lukee että liikelaskentaa suositellaan kaikille äideille 37 viikosta eteenpäin.

buam, ja jälleen siivoilee kämppää...(haluisko kukaan ylimääräistä pesänrakennusvimmaa?)
 
Alisa: Mulla on itsellä http://belua.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=64&category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=29&lang=fi . Noiden valmistus lopetettu ja uusi malli tulee huhtikuussa. Jostain saa vielä pieniä kokoja. Tämä on vähän saman tyylinen http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=10_11&products_id=791
Katso jos läheltä löytyy jälleenmyyjä niin pääsisit sovittamaan niin tulisi varmasti heti oikea koko. http://www.babyidea.fi/jalleenmyyjat/

Harvinaista kyllä mutta minä nukun usein koko yön käymättä vessassa. Pissattaa kyllä jos muuten herään, mutta pissahädän takia en herää. Jos pitää lasten takia herätä ja nousta niin käyn pissalla. Kaksi viimeistä yötä kuopus nukkunut heräämättä koko yön omassa sängyssään joten oon nukkunu kohtuu hyvin yöt. Asennon vaihtamisen takia käyn hereillä mutta nukahdan samantien. Viime raskaudessa kävin varmaan viimeisen 3 kuukautta monta kertaa vessassa.

Liikkeitä en ole laskenut. Liikkuu niin hyvin ettei tarvi. Jos joskus on tuntunut hiljaisemmalta niin silloin oon tarkkaillu enemmän, mut kyllä niitä liikkeitä yleensä heti tulee kun pitempään istuskeleekin.

Johjo 35+0
 
finu: joidenki mielestä se litku on pahaa, mun mielestä ihan juotavaa ja ei sitä ole ku iso mukillinen, oisko 0.5l ja sen saa rauhassa juua. Väljähtäneelle kokikselle mun mielestä maistuu kans.

Liikkeitä en oo laskenu, ei tarvi ku vauva myllää niin kovin ja jatkuvasti.
 
buam :hug: . Kuulostaapa rankalta. Kyllä nukkuminen ois niin tärkeetä, heti alkaa muuten hermoja kirraa...

finu, ei se litku mitään järkyttävää ole. Jos suosittelevat sokerirasitusta niin mee ihmeessä, sehän on vauvan parhaaks vaan. Jaksamista fobioiden kanssa :hug: .

Nuppu, mulla on sellanen käsitys että liika stressi ainakin vaikuttaa negatiivisesti vauvaan, en sii oo varma mut jostain on tollanen jääny mieleen. Eiköhän normaalit mielialanvaihtelut kuitenkin oo ihan OK.

Alisa on tuolla H&M:llä jotain imetysliivejä. Kantsii käydä testimässä, ne ei oo edes kovin kalliita. Sitä en tiedä kuinka hyviä on käytössä kun ei oo kokemuksia itellä niistä. Mä oon hankkinut Anitan imetysliivit ilman kaaritukia näin etukäteen.

Täällä nyt sellanen tilanne ettei oo tarvinnut öiseen aikaan ollenkaan nousta pissalle. Ja muutenkin yöt menee tällä hetkellä tosi hyvin, toivottavasti sama tilanne jatkuis edelleen. Välillä tosin herään ja tuntuu oikeen että vauva painaa alas, mut ei tarvii nousta pissille. Välillä taas saatan vaan jostain syystä herätä yöllä ja uni ei meinaa tulla uudelleen, yleensä ei vastaavaa ongelmaa kyllä oo.

Selis ja "mötkäle" 30+4

 

Yhteistyössä