<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Mulla on H&M:n imetysliivit, kaarituelliset. Ihan kivat ne on, käytän niitä siis jo nyt ihan vaan sen takia että tuleepahan käytetyksi jos vaikka imetys ei onnistuis tälläkään kerralla.

Edellisessä raskaudessa mulle taidettiin mainita noista vauvan liikkeistä. Nyt ei (vielä?) ole mainittu mutta tää vauva potkiikin tosi paljon. Mut eipä multa ole kokeiltu vielä turvotustakaan, kunhan kattonut päällisin puolin.. Edellisellä kerralla se neuvolan mummeli (karmea akka!) paineli mun jalkoja. Nyt oon kyllä huomannu että lievää turvotusta on alkanu olemaan. Katoin vanhasta neuvolakortistanikin että näillä viikoilla alkoi viimeksi turvota (ja sit rv 36 jälkeen alkoi raskausmyrkytysoireet).

Mun tyttö (2v) on nyt jotenkin tajunnu että vauva syntyy kohtapuoliin. Se varmaan päivittäin kyselee tuleeko vauva jo mahasta ja koska on sen synttärit.. Sit se haluaa kuunnella vauvaa ja lupasi tulla ens viikolla mukaan kuuntelemaan vauvan ääniä (että kaikki on hyvin) :)

Hankin just käytettyinä sitterin ja hoitoalustan. Vielä pitäis tehä vuokraussopimus Vaavi-sängystä. Aateltiin että se on alakerrassa hyvä lisä. Sitteristä voi tulla "tappelua" koska toi 2vee tykkää kans loikoilla sellaisella ja lattioille kertyy kaikenlaista tuon lapsen ja kahden koiran taloudessa.

Mä saan kans nykyään useimmiten nukkua yöni putkeen. Aiemmin heräsin kerran yössä pariksi tunniksi ja sit vessaan. Nyt useimmiten tosiaan aamuun asti nukun. Asennon vaihtaminen on toki työlästä mutta menee jotenkuten..

Mulla jäi eilen auto pihalla nuoskalumeen ja kiukuissani sit kaivoin ja kolasin mutta eipä siitä tullu muuta kun hetkeksi hieman kipeet supparit. Että taitanee olla tiukassa tää vauva. Tosin saa ollakin mahassa ainakin sen 5 viikkoa (nyt siis rv 31+jotain)
 
Voi, oon kateellinen teille ketkä nukutte yöt ilman herätyksiä.. Tääl käydään vessas 2-4kertaa ja joka käännössä herään. Nii ja välist on niit öitä kun valvon n.3tuntia..

Joko te ostelette imetysliivejä.. Mistähän ite sais.. Meikäläisen koko on j, nyt varmaan ä.. Pakko kai liiviliikkeestä kalliit ostaa, mut onko ne sopivat jos nyt käy ostamassa?

Tuli mieleen tuos kun meillevauva sano et tyttö kyselee koko ajan et koska vauva tulee nii veljen tyttö laitto yks kerta käden mun mahalle ja sano "mtenkä se Eetu jakselee".. Siin kyl nauratti =) Tytöllä ikää se 2,5v ja on niin pikku vanha, ihana tyttö :heart:

No mutta tv:n seuraa.. Plääh, kaapitki pitäs tyhjätä.. Huomen tulee putkimiehet poraan reikiä ja ne vetää putket mun kaappien läpi nii pitää tyhjätä seinät ja kaapit.. Menee siis vähänenki kaappitila, voin myös kuvitella ettei ne siivoa yhtään jälkiään kun on sementtiin tehny sata reikää, no tuleepa ainakin kaapit siivottua..
 
Iltaa!

Oskari pääsi tänään eka kertaa kylpyyn, äiti sai kylvettää ja ihan hyvin se meni! Nyt tuo poika rupeaa jo tuntumaan niin omalta, kun aluksi ei jotenki saanu siihen ollenkaan yhteyttä kun suoraan synnytyssalista vietiin keskolaan. Ei vieläkään mitään tietoa milloin kotiin päästään, ei edelleenkään jaksa syödä kokonaista ateriaa pullosta, vaan aina pitää loput laittaa nenämahaletkusta. Tänään oli jo sen verran pirteänä että jaksoi kauan aikaa tiirailla minua ja miestä, vaan niin siinä kävi että kun massu tuli täyteen niin uni vei voiton pienestä miehestä. :heart:
Huomenna lähdenkin reissuun siskon ja äitin kanssa, Haaparannan Ikeaan. Täältä meiltä on sinne kuitenkin ihan kiitettävästi matkaa niin huomenna en ennätä poikaa katsomaan ollenkaan, sitä suren jo vähän etukäteen. Me ollaan tässä kaikella kiireellä vaihdettu isompaan asuntoon. Tää muutto oli jo kauan sitten sovittu, pojan syntymä nyt vähän sotki kuvioita. Tää on rakennettu vuonna 1980 ja kaikki on alkuperäistä. Meillä onkin nyt urakka rempata keittiö ja olohuone ristiäisiin mennessä ja takkahuone ja kamarit sitten kaikessa rauhassa ajan ja rahavarojen puitteissa. Sen vuoksi siis ollaan sinne ikeaan menossa, siellä kun on melkoisen edullista ja minun maun mukaista tavaraa.
Mies on vielä ensi viikon isyyslomalla ja urakkana olisikin maalata olohuone kattoineen päivineen, eihän sitä olekkaan kuin vaatimattomat 30 neliötä... En tosin valita, on ihan mukavaa kun on tuplasti enemmän tilaa kuin ennen ja poika saa sitten oman huoneen tulevaisuudessa. Uskon että olen niin laiska että laitetaan pojan sänky meidän huoneeseen aluksi, on lyhyempi matka syöttämään.
Me on miehen kanssa ruvettu jo puhumaan toisesta lapsesta, meillä tosin mikään ei ole itsestään selvää kun tämänkin lapsen teko vei kolme vuotta ja lapsettomuushoidoilla lopulta alkunsa sai. Meillä ei siis ehkäisyä aloiteta ollenkaan kun luomusti tuskin tulen raskaaksi. Alustavasti on suunniteltu että uuteen alkionsiirtoon mentäisiin ensi keväänä kun meillä pakkaseen niitä palleroita jäi kolme kappaletta. Huvittaa/hirvittää puhua uudesta vauvasta kun ensimmäinenkään ei ole vielä kotona... :LOL: :whistle:

Pakko lähteä nukkumaan, aamulla on aikainen herätys ja pitkä ajomatka (ja shoppailu!) edessä.

Haave ja Oskari-boy (huomenna jo kaksi viikkoa!) :heart:
 
Haave oi miten ihana kuulla, että Oskari on jo virkeämpi. Ja eiköhän kohta alat ruokailutkin sujumaan ilman letkuja.
Mukavia remonttipäiviä teille ja jaksamisia niin vanhemmille kuin pienelle pojallekkin. :hug:

Eipä mulla muuta, tulin vaan lueskelemaan onko jotain tapahtunu. :)
 
Minäkin olen teille "kateellinen" ketkä saatte nukkua kunnolliset yöunet. Ite nukun max. tunnin kerralla, en edes sitäkään jos mies nukkuu vieressä. Ärsyttää jopa hänen hengittäminen :/ no ollaan melkein päädytty siihen että nukutaan jompikumpi sohvalla, ja yleensä se on mies koska hän valvoo pitempään.
Huomaa vaan että alkaa jo pikkusen mielialaan jo vaikuttaa tämä unettomuus. Hermostun esikoiselle TOSI helposti. No olen kuitenkin yrittänyt hänelle selittää että EI oikeastaan ole hänen syytä että äiti on joskus vähän " vihainen", vaan että se johtuu siitä että äiti on väsynyt.

Muutenkin liikaa ollu mietittävää tänä keväänä. Mies ilmoitti viikonloppuna että hänen pitää ehkä löytää uusi työpaikka kesän jälkeen, kun nykyisen työnantajan mielestä hän on liian kallis. Eo sitten mennäkään opiskelemaan äitiysloman jälkeen. Äidilläni taas todettin n.1½ kk sitten syöpä, hoidot alkavat nyt pääsiäisen jälkeen. Tädilläni taas epäillään syöpää, odotetaan vielä vastauksia. Tuntuu että voimat ei vaan riitä.
Mutta yritetään ajatella positiivisesti, ja toivotaan että ei tule enää ikäviä uutisia.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, kiitos että sais vähän "purkautua"
alfonsiina 35+1
 
:hug: Voimia alfonsiinalle.. Ei mikään ihme, jos uni ei oikein tule, kun noin paljon kaikkea ikävää pyörii mielessä.

Haave, onpa ihanaa kuulla kuinka pikkuinen koko ajan kehittyy. Mietiskelen itsekin usein miltä tää oma kaveri näyttäis, jos nyt syntyis. Remontti-iloa sitten vaan, kyllä omaa kotia laittaa mielellään.

Mulla alkaa vähän käydä aika pitkäksi, kiva toki olla äitiyslomalla, mutta täytyy jo ihan keksimällä keksiä tekemistä. Varmuuden vuoksi kun olen jo vauvan vaatteita pikkuhiljaa laitellut valmiiksi jne. No, eipä tässä enää kauan kestä kun saan pienen pomon, joka pitää mut touhukkaana.

Tsirppi ja Tyyppi 34+5
 
Moikka!

[/b]Alfonsiina Voimia sinulle :hug: ja toivotaan et kaikki menee hyvin :hug:

Haave Kiva kuulla et kaikki menee hyvin ja etteköhän kohta puoliin saa Oskarin kotiin :heart:

Mitähän muuta piti komentoida :/ Joo täällä kans noita ässiä on harrastettu :D

Tänään oli neuvola ja tässä siitä suluissa viikon 30+1 tuloksia.

Viikot 32+1
Painon muutos/vk. +1050g.
Turvotus ++ (++)
RR 136/82 (127/77) Ovat eka mittauksella olleet vähän koholla ja nyt niitä pitää kotona mittailla.
Pissa puhdas (samoin)
Hb ei mitattu
Sf 29,5 (28) Viimeeks vauveli oli poikittain nyt oli kääntyny.
Sykkeet 154 (150)
Liikkeet ++ (++)

Alisa Se imuri on halvempi versio siitä höyrypesurista. Mut pesee kyl tosi hyvin. Eli se on pesevä imuri.

Mut nyt ruokaa pöytään mieskin tuli kotia ku oli rekka hajonnut.

baby dream ja masuasukki 32+1
 
ALM on oikeassa tuon liikelaskennan suhteen siis jos vauva vaikuttaa hiljaiselta tai on vaikuttanut pitempään, niin sitten kannattaa seurata.

buam mulla on vähän sama ajatus noista suppareista, etät niitä saa tulla, jos vähän jo pehmittäisivät paikkoja, ettei kaikki jää sinne loppurutistukseen :D

Johjo kiitti linkeistä :wave: poksuonnittelut! :heart:

Haave Oi, teillähän on urakkaa rempata sitä asuntoa, mutta varmasti kivaa hommaa, kun saa asunnosta oman näköisen :) Mää oon kans kovasti miettiny tuota ehkäsy asiaa synnytyksen jälkeen. Jotenkin ei huvittais alottaamitään, ku tääkin sai alkunsa kaikenmaailman lääkkeillä. Kyllä teillä kohta se pieni pojan pallero on kotona, usko pois! :heart:

alfonsiina No onpas teillä vastoinkäymisiä tullut :hug: Toivottavasti äitisi paranee ja tädilläsi olisikin vain väärä hälytys. Voimia!! :hug:

baby dream varmasti kätevä toi peseväimurikin. Meillä olis niin paljon hommaa tuollaiselle :D

Tänään taas jonkun verran supistellu ja kauheen väsy päivä.. Ottaa tuo ukkokin aivoon, ku piti sitten viime yönä vetää pitkästä aikaa perseet olalle :headwall: Meillä ukko joutuu ryypiskelemään näin viikolla, ku kaikki v-loput aina töissä.. Sillä oli niin mahoton krapula, ettei ees koiraa meinannu pystyä lenkille viemään ja sehän mua kyrpiikin, ku toinen joutuu kärsimään yhen idiootin toilailuista, ARGHHH!! :kieh:
 
Tässä meikäläisen 31+4 foto, eli viime torstailta.


alfonsiina :hug: Mikä kumma siinä jokus on että sitten kun tulee vastoinkäyminen niin ei riitäkään se yksi, vaan niitä tulee sarjassa. Jotenkin kohtuutonta!

Mä nukun kans tosi huonosti yöni. Välillä on iltasin niin jano että voisin juoda litra tolkulla ja tekis mielikin, mutta sen tietää että sitten yö on tosi täys veskikeikkoja. Joka tapauksessa minimissä 2 reissua. Päivälläkin tuntuu alvariinsa että pissattaa, mutta se on varppisti vaan se tunne, eli joku ( ;) ) kumma painaa rakkoa.

Haave kivaa että arki alkaa rullaamaan mukavasti :heart:
Toisaalta se toinen saattaakin tulla helpommin. Meillä kans esikoista tehtiin liki vuosi ja clomeilla saikin alkunsa. Tämä toinen ilmoitti tulostaan välittömästi kun jätettiin kumiukot yöpöydän laatikkoon, eli aivan luomuna :)

Liivit Mulla on kans yhdet halpikset vaan, olikohan just H&M. Toisaalta en imettänytkään kuin 3 kk esikkoa, niin en ole kokenut kovin tarpeelliseksi hankkia enempiä, saati tyyriimpiä.
Just sanoin tänään ukolle että kun tämä raskaus on ohi ja imetyskin niin uusin alusvaatevarastoni jollain satasella. Tässä kun on nyt ollut melki pari vuotta paxuna niin kalsongitkin on yllättäen vaihtunut melkein puntillisiksi :kieh: Sitten taas nuo ennen raskautta käyttämäni kalsongit tuntuu muuten vaan niin vanhoilta, jollen ole niitä venyttänyt muodottomaksi ja ehkä on tullut niin mukavuuden haluiseksikin, että stringit yms pikkiriikki kalsongit ei vaan ole mun juttu enää...ehkä :p

Juuh, mies vkon lomalla ja tänään vaan oltu ja löhöilty. Illaksi vois paistella lettuja, slurp. Huomenna tai viim ke painutaan mökille.

Mukavaa pääsiäisviikkoa!

HM 32+1
 
Heipparallaa!

Kaikkien kuulumiset luettu, isot :hug: :hug: kaikille niitä tarvitseville ja muutenkin vaan.. Haaveen ja Oskarin kuulumisia kiva kuulla!

Tänne ei mitään ihmeellistä, masu täynnä vauvaa :eek: Aika tukalaa alkaa liikkeet olla, ei tunnu kyllä kivalle enää. Varsinkin kun tää liikkuu lähes koko ajan, aina muljuaa.. Huomenna käväsen siellä kelassa nyt setvimässä tuota saikkujuttua, kun en tajua tuon lomakkeen täytöstä yhtään mitään. Tarvii samalla kysellä onko palkkis lähettänyt sen tulotodistuksen, mulle kun ei ole vielä tullut äitiyspäivärahapäätöstäkään. Ei sillä kiire kun palkka tulee normaalisti kesäkuuhun asti, mutta olishan se kiva tietää.

Tälle viikolle muuta ohjelmaa olis sairaalakassin pakkaus ja viimesetkin puuttuvat tavarat voisi ostella hyllyyn pölyttymään :D

Mulle on tullut joku viimehetken paniikki, että mitä kaikkea pitäis vielä ehtiä tekemään ennenkun vauva syntyy. Lähinnä, että kaipaan ihan älyttömästi kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Vaikka me ollaan muutenkin tosi paljon yhdessä, niin nyt kuitenkin tuntuu ettei mikään riitä :D noh, kai se on ihan normaalia.

Ai niin isot poksut täälläkin, hui 35+0 :heart:

Kiire iltapalalle ja täydellisten naisten pariin, voikaahan hyvin :wave:
 
Huomenta!

Pakko oli tulla kertoo mun viimeöinen uni.
Eli näin unta et saatiin poika vauva ja mies kävi sen hakee sairaalasta :eek: mä ootin kotona. Sit papatin miehelle kaikesta. Et miks vauvalla on isoveljen tutti et miks et ottanu sairaalasta vauvalle tuttia. No mies hommas nuken tutin vauvalle :D ja poika oli puettu vaaleenpunaisiin toppahousuihin mitkä oli varmaan kokoa 80 :whistle: Et sellanen uni ;)
En olekkaan pitkään aikaan nähny mitään unia. Johtuskohan siitä ku sain vihdoin ja viimein nukuttua hyvin. Ku mies nukku sohvalla :D

Tänään mulla on lääkäri. Menemme keskustelemaan mulle tehtävästä sterilisaatiosta. Miehenkin pitää olla kuulemma mukana :/ ku eka meinatiin et jos se toimenpide tehtäs hänelle. Mut parempi tehdä mulle sit sektion yhteydessä. Ja jos meille joskus sattuu tulemaan ero,ni eipähän mun tartte olla selipaatissa :whistle: ku mulle ei käy mikään ehkäsy.

Liiveistä Mulla on vaan yhdet imetysliivit ja niillä pärjäsin viimeekskin. Ja kyl ne tavallisetkin menee. Ja mulla toi imetys jakso on ollu aina niin lyhyt. Esikoista ja tokaa imetin 2 viikkoa ja kuopusta 2 kuukautta. Saa nähdä mite pitkään nyt imetys kestää tai siis mite pitkään sitä maitoa tulee.

Täällä on taas ihan vesikeli |O eilen oltiinkin pojan kans kokopäivä sisällä,et jos nyt aamupäivästä yrittäs raahautua tonne ulos ;)

Meille tulee tänään kiinteistönvälittäjä arvioimaan tän meidän talon. Ku ollaan täs vähän kahden vaiheilla :/ et laajennetaanko tätä nykyistä taloa vai aletaanko rakentaa miehen kotipaikalle :/
Halvemmalla kyl päästäs jos tehtäs tähän laajennus.

ALM Poksu onnittelut :heart:


baby dream ja masuasukki 32+2
 
sais jo tämä pikkuinen tulla , vaikka tiedän että sillä on mahassa hyvä olla. viime yö meni taas valvoessa, vaikka mies kiltisti petasi ja nukkui sohvalla. aamuyöllä "heräsin" outoihin menkkamaisiin "jomotuksiin" ja pahoimvointiin. vieläkin mahassa "outo" olo. no, hyvä vaan että keho valmistautuu isoa tapahtumaa varten.
eilen käytiin sitten "reippaalla" lenkillä pojan ja miehen kanssa, ja vatsaa alkoi vetää aivan kauheesti. ei aluks millään menny ohi.
alfonsiina 35+2
 
baby dream sullakin se keskustelu edessä. Itse kävin ko. keskustelun viime lääkärineuvolassa. Mullekin sanottiin, että miehen pitää olla mukana, kun "koskee se häntäkin" mutta kun olin raahannut miestä sinne mukanani kerta toisensa jälkeen ja joka kerta todettiin, että "siihen on vielä niin pitkä aika, että seuraavalla kerralla...." niin nyt sitten kysyin, et teetkö sinä sen vai varaanko erikseen ajan sitä varten. (siis puhe sterilisaatiolähetteestä ) inhottava keskustelu kaikinpuolin.
Noh, nyt on lähete saatu ja torstaina saan tietää, et kiikutanko sen itse sairaalaan vai meneekö se automaattisesti sinne :) ihanaa, kun ei sitten tarvitse enää ehkäisystä huolehtia!!

Haaveen ja Oskarin kuulumisia on kiva lukea :) hienoa, että poika reipastuu :)
Teillä onkin remonttia siinä, huh! Lopussa se kyllä palkitsee, vaikka itse remonttiaika on yhtä tuskaa! :) voimia siihen!

tatomira ja itu 31+3
 
Tatomira Joo neuvolatäti sano mulle et lääkärineuvolassa lääkäri kirjoittaa sen lähetteen. Mut lääkäri oli sitä mieltä et ei se hälle kuulu :eek: on uskovainen mies lääkäri |O No neuvolatäti oli tästä et voi per.... No täti sit varas meille ajan toiselle lääkärille. Tehdäänks sullekkin sektio?
 
Huomenta!

Johjo, kyllä se siitä pikkuhiljaa.. Kuhan muistatte ite olla tiukkana, ettei menis leikkimiseks se muksun punkaan palauttaminen. Pitää olla vähä kulmat kurtussa joka kerta :D

Liikelaskentalappu on mullaki tuolla, mut eipä oo tarvinnu tehä (en oo muistanu ees kassista ottaa.. :whistle: ) Tämä melskajainen nukkuu kyllä aika vähä miun mielestä ja "vastaa" aina kun tälle asiaa on. Jollain tapaa kun pyllyä tökkää, niin takuulla mutkuilee takasi.

Alkaa olla kipiä olo. Sen siitä saan kun oon alkuodotuksen saanu olla niin autuas.. En muista että kummaltakaan näillä viikoilla näin kamalaa olis ollu.. Yöllä itkun kans kyljen kääntö ja päiväselläkin kävely tekee kipiää ja jatkuvaan jomottaa nivusia. Ihan perseestä kirjaimellisesti :D :D :D

Onko teillä kellään aamulla tai yöllä niin turvonneet sormet että tuntuu ettei ne käänny ennenko on aikansa heilutellu? Varpaissa en oo niin huomannu jäykkyyttä, mut sormet.. Nippu pippeleitä! |O

Hahaa, kävinpä eilen liivikaapinkin läpi ja sielläpä noita oli.. Pienempiä kaarituettomia öitä varten ja VAIN yhdet kaarelliset |O No pitänee joko hommata lisää tai käyttää epäimetysliivejä, niinko näillekin kahdelle :D Kaarituettomia kun ei osaa enää liiveiksi mieltää, kun on vuosikaudet pitänyt kaarellisia. Suurimmat oli kokoa 90E että varmana jotku soppii päälle.. :whistle:

Mullakin naksaa massu. Se on vaan vauva kun niveliään paukuttelee, tai sit kalvot napsaa.. Yleensä kumminkin kuuluu just kun vauva alottaa mylttäämisen.

Haave, ihania kuulumisia! :heart: :heart:

Alfonsiina :hug: Ei ihme jos valvottaa öitä :/

Kyyneltenhymy, minun mielestä nyt on tissit vielä suht pienet verrattuna siihen mitä ne ovat sitten kun maito nousee, mutta tämä koko on aika lähellä sitä mitä on sitten kun maito on tasaantunut. En kyllä millään itse raaskis NYT mennä ostamaan kalliita liivejä liikkeestä, vaan ostaisin just semmoiset venyvät H&M:ltä joilla ei tosin raskaille rinnoille juuri mitään tee (mun mieli, mun mieli :attn: ) Mulla on normaalisti mallia ajokoira ja kokoa 85C, nyt on mallia lihava ajokoira ja kokoa 90D ja veikkaanpa että tähän kokoon lopulta asettuu kun maito tasottuu.

Johan meni tissiksi koko homma, pitiköhän mun laitella sytämiä joillekin.. :whistle:

Tässä vielä viikonlopulta...



Edit. A-L-M kalvojen napsuminen meinaa visiin vaan sitä että ne rmpsähtelee kun vauveli niitä tempoilee. En minä sen kummemmin tiiä, näin se terkka sano kun naksumisesta kysyin :D

Oon luopunu sormuksista jo kolmisen viikkoa sitten :snotty: ja vettä kuluu mullakin, eniten aamulla, yöllä en viitsi juoda kun sit se vasta kamala olis aamulla tuo sorminippu :|
 
Varanikki, mulla on alkanu sormet turpoileen, usein just makuullaan. Esim viime yönä piti sormus kiskoa väkisin pois ja useana päivänä sen jo joutunut ottaan pois. Nyt en varmaan uskalla enää pitääkään sitä. Öisin on ihan kamala janokin, viime yönä meni 1,5l vettä ja silti turvotti... Eikä ees mitään suolasta oo tullut syötyä. Jaloissa ei mullakaan turvotusta oo.

Mitä toi kalvojen napsuminen meinaa?

Imetysliiveistä sen verran, että harmittaa tosi paljon kun ite joutuu meneen hemmetin kalliiseen liivikauppaan, mutta kun omaa kokoa ei saa ei milläään mistään henkkamaukoista.. Todennäköisesti koko on nyt jotakuinkin 75F ja varmaan sitä kasvunvaraakin saa olla.. No mulla on onneks lahjakortti, jonka tänään menenkin tuhlaamaan :D
 
baby dream joo, mulle tehdään sektio kanssa, että siksi oon sitä perännyt, että tehdään sitten samalla kun maha kerran on jo auki.
Jos synnyttäisin normaalisti olisi operaatio tehty varmaan miehelle, et sekin sais "kärsiä" joskus, mutta sektion yhteydessä se käy niin kätsysti :)

hih, jonkun synnytyssairaalan nettisivuillakin oli jotenkin "sterilisaatio on helppo tehdä sektion yhteydessä"

mulle terkka varoitteli, että vielä siellä leikkaussalissakin saa jankuttaa, että joo joo, kyllä mä sen haluan, et ne kait varmistaa sen moneen otteeseen.
 
Pikasesti sanon moi :wave:

Pakko kertoa tälleen pikasesti et oli mahtava neuvola reissu! Siel oli sijainen.. Se ei haukkunu painon noususta, sano et alussa tullu normaalisti painoa ja nyt paino lisääntyy runsaasti koska turvotusta on paljon. Siit jo tuli hymy huulille, ei valitusta =) Sit se paineli mahaa, pikkusen päätä ei tuntunu sano et se on tosi alhaalla mut se selvii huomenna äitipolilla.. Nii ja sanoin et oon kyllästyny tähän mahaan ja kipuihin nii sano et saa elää normaalisti, ei haittaa vaik supistelee urakalla, vauva jo sen kokonen ettei haitaa =) Tuli tosi hyvä mieli =)

Mut nyt meen päikkäreille, yö meni vessassa ravaten ja mahakipujen kanssa. Maha niin kipeä ollu etten pääse ylös aina ja kaksin kerroin kävelen. :| Nii ja tihutus vuotoa ollu, liekkö valkkaria tai lapsivettä. Eilen heräsin päikkäreilt nii oli pikkarit märkänä ja tihutteli koko ajan, mut ei valkovuodon näköstä.. No sekin selvii huomenna.. =)

Palailen illalla ajatuksella lueskelemaan :wave:
 
ALM poksuonnittelut! :heart:

baby dream johan oli uni :D

Varanikki ihana masu :heart: Mulla ei vielä oo turvotusta ilmenny *kop kop*

Kyyneltenhymy ihanaa, että kerrankin neuvolareissu oli positiivinen :hug:

maira poksuonnittelut!! :heart: '

Just kun pääsin kehumasta, niin oon nukkunu nyt 2 yötä huonosti, osittain kyllä tuon ukon syytä tää valvominen. Töissä oon sitten ollu kauhee zombie.. :/ No jospa ens yö menis paremmin.. Tänään pääsen M&I (?) -kutsuille, pääsee hypisteleen ihania lasten vaatteita :D

Täällä kans poksuu 32+0 :heart:
 
Alfonsiina :hug: . Kurjaa kun ei saa nukutuks, enkä yhtään ihmettele että haluut jo eroon masusta.

Haave, olipa kivaa kun kävit taas kertoos kuulumisia meille. Ja paljon voimia remppaan kanssa, aika rankkaa aikaa teidän perheellä :hug: .

Ihania masukuvia =) . Itellä varsin pieni kyllä kun muihin vertailee, mutta onneks tietää että siellä asustaa kaikesta huolimatta hyvän kokoinen kaveri!

KyyneltenHymy; hienoa että välillä tulee noinkin mukava neuvolakäynti kun sulle aina siellä marmatetaan!

ALM, mulla vähän sama ongelma ettei liikkeissä oo mun kokosii liivejä. Ostinkin alkuun reilulla ympäryksellä että myöhemmin voin mennä tutkailee erikoisliikkeisiin, tosin yhdessä jo myytiin ei oo:ta :/ .

Varanikki mullakin sormissa hiukan turvotusta, lähinnä vaan huomaan sen kun sormuksia ei taho voida enään pitää. Ei oo mitään jäykkissormia siis.

Selkä prakaa täällä ja pahasti. Töiden jälkeen oon ihan raatona kokoajan...pakko olla ainakin pari tuntia levossa ennen kun rupee taas touhuu. Hakisin varmaan saikkaria, mutta on vaan kuus työpäivää jäljellä niin kaipa sen vielä jaksan sinnitellä.

Täällä en oo huomannu mitään naksahduksia. Vauva tosin muljuilee hirmuisesti ja välillä melko kipeestikkin tuolla masussa, ilmeisesti kovin heittelee voltteja vielä kun mahtuu. Selvästi on muutenkin nykyään enempi jotenkin liikkeessä tai ite tuntee nyt vaan paremmin kun tila rupee käymään ahtaammaksi.

Nyt koiruuden kanssa ulkoilemaan josko hiukan selälle tekis hyvää.

Selis ja "mötkäle" 30+6
 
Heih, jos vähä päivittelis omaa napaa. Täällä yöt ollu tosi vaikeita, 2-4 krt yössä saa käydä vessassa ja joka kyljen käännöllä herää kun lonkkiin sattuu. Onneksi mies ja esikoinen ei häiriinny mun pyörimisistä :D Kävelyllä ei enää pysty käymään, kun saman tien alkaa sattua mahaan, ei siis supistelemaan, mutta lihaksiin sattumaan. Siispä liikunnan puute kompensoidaan siivouksella kotona. :LOL:

Neuvolan täti otti nyt kunnon tehotarkkailuun mut, kun näyttää et toi pikkumies haluaa kasvaa vähän liian isoksi, 2 viikon välein neuvola ja kerran kuussa lääkäri, no ei tässä onneksi oo enää pitkästi. Aikovat laittaa äippäpolille käymään jos pahalta alkaa näyttää tuon vauvelin koon suhteen. Muuten kaikki hyvin. :)

:hug: kaikille tarvitseville.

Devili + Ana 33+3
 

Yhteistyössä