<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

juu siin mulla on ollut tuo fobia koko ikäni että ei tästä raskaudesta johdu =)

Ja iloisia uutisia. Ei tarvitse asua tässä kammottavassa kaksiossa enään kun vuos :D heh. sain tuon ukon pään käännettyä että muutettaisiin jonnekkin muualle(mielummin toiselle puolelle espoota), täällä on niin hankala koiran kanssa lähteä kävelemään kun ei ole mitään ulkoilu reittejä ja tykkään kävellä tunnin lenkkejä :whistle: No mutta 3h+ keittiö vuokra asunnot on niin kalliita että pitää molempien kyllä töissä olla jos sellaisessa halutaan asua, töitä on nyt muutenkin vaikea saada ja uutisissa oli vissiinkin että vuokrat taas nousisivat??aivan kauheeta että miten pystyy enää asumaan missään kun normaali palkalla ei maksetakkaan muutakun se vuokra ja mites sitten muut menot?

Mahtuuko vielä yksi uusi esikoisen odottaja mukaan keskusteluun? Olen lueskellut ketjuja jo pidemmän aikaa, mutta nyt kun alkaa ajatukset siirtyä entistä enemmän työelämästä "vauvaelämään" niin olisi kiva päästä mukaan vaihtamaan ajatuksia =) LA 21.5. ja poika tulossa.

Tervetuloa mukaan Nuppu 123! :wave:

Neuvolakuulumisia:
34+2 . . . . . . . . . (31+4)
paino +440g/vko (+579g/vko)
turvotus +
RR 136/74 . . . . . ( 135/77)
pissa -- . . . . . . . . (--)
Hb 124 . . . . . . . . (113) joka toinen päivä rautatabletti
sf-mitta 34,5 . . . (32,5)
tarjonta rt . . . . . (viimeks ei saanu selvää )
syke +138 . . . . . (+)
liikkeet ++ . . . . . . (++)
Vauva on laskeutunut alemmas, muttei kiinnittynyt.

Äitipolille lähti lähete korkean sf-mitan vuoksi. Äitipolilta sit ilmoitetaan aika. Terkka sanoi että luultavasti 37+ viikolle tulee. Terkka meinas ettei ole niin iso kuin edellinen oli, mut senpä näkee sit äitipolilla kun ultrataan.

Johjo 34+2

emv
Miikulainen: Onpa huojentavaa kuulla et hammaslääkärissä käynnit yhä sujuu! Ittellä edessä huomenna. Eniten jännittää et jos alkaa kamalasti närästää, mut ehkä vedän tupla-annoksen Rennietä just ennen.

Tervetuloa Nuppu mukaan!

Johjo: Mulla oli kans sf 31+3 jo 33cm. Koko alkuraskauden oli ihan nätisti keskiviivalla ja sit 31+3 oli pompsahtanu taivaisiin. Mut toisaalta siin kohtaa myös lapsi kiihdytti kasvuaan. Hyvä et pääset äippäpolilla käymään!

-emv ja papustiina 32+3 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja emv:
Johjo: Mulla oli kans sf 31+3 jo 33cm. Koko alkuraskauden oli ihan nätisti keskiviivalla ja sit 31+3 oli pompsahtanu taivaisiin. Mut toisaalta siin kohtaa myös lapsi kiihdytti kasvuaan. Hyvä et pääset äippäpolilla käymään!

-emv ja papustiina 32+3 :heart:
Oon kai tän jo täällä kertonutkin, mut mulla tuo kuopus käynnistettiin 38+2 kun oli ultran mukaan 38+0 4500g. Syntymäpaino oli silloin 38+2 4600g. Silloin kasvu oli silti keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Siitä pelko että tää voi olla vielä suurempi. Toisaalta korkeimmalla käyrä mennyt tätä ennen kolmosta odottaessa. Silloin käyrä oli yläkäyrän tuntumassa, välillä hieman alle välillä yli. Oli syntyessään kuitenkin meidän nelikon kevein 3980g. Tiedän ettei se välttämättä tarkoita isoa vaikka on korkea mitta. Pelottaa silti et jos ei ultrata niin onkin yli 5 kg ja lapsi vaarassa ja mun alapää entinen :ashamed: .

Nyt iski pakokauhu!!

Tää kuu loppuu ens viikolla ja sit ollaan jo huhtikuussa! Apua, mitä sitten.. Ja viel enemmän säikäytti Varanikin kommentti ALM:lle et voihan se syntyä jo kolmen tunnin pääst..
Just kyl uhosin siskolle et pian tää alkaa syntyy.. Oon nii kyllästyny jo nyt, kipu varmaan sen tekee etten jaksa enää.. :ashamed: Mut nyt sit taas iski paniikki et piru viikot loppuu kesken! :D

KyyneltenHymy Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia! Välillä oikeen toivoo että menis vaan viikot nopeampaa ja pääsis synnyttämään, sitten taas välillä iskee hirmuinen hätä että vielä on se ja se asia tekemättä ja ollaanko me nyt muuten valmiita jne...

Nuppu123 Mukaan vaan :wave:

Mulla on hyvin usein myös vastaava fiilis, olo on niin raskas ja vaikea että toivoo vaan pikkuisen tulevan pian ulos. Miten ihana ajatus, että saisi hetkeksi nostaa vauvan vaikka isin syliin ja itse vaan levätä ihan rauhassa ilman että mihinkään painaa.. Vaikka hyvähän tuon olisi vielä masussa pysyä..
Ja toisaalta nyt on kyllä alkanut synnytys myös jollain lailla jännittää/hirvittää, että toisinaan kaipaisi muutaman lisäkuukauden valmistautumiseen vielä..

Nuppu123 tervetuloa :heart:

Meillä on vauva jo laskeutunut lantioon ja pään mittaaminen hankalaa, vaikkakin mitat saatiin onneksi. Kaikki oli hyvin, tuo suoliston muutos epäily olikin vesiperä ja johtui lapsiveden kaikuisuudesta. IHANAN huojentunut olo :saint:
Tuo tutkiva lääkäri oli mitä ihanin ja sain jo ajan synnytystapa arvioonkin pelkoni takia vaikken pelkopolilla ole edes vielä ehtinyt käymään.

Vauvan painoarvio oli 1600g ja keskikäyrän tuntumassa mennään, ihan hiukkasen alla mutta käyrillä kuitenkin. Ja ultrassa näkyi sekin kuinka vauva teki hengitysharjoituksia :heart: :heart:

Kiitän vielä kaikkia tsemppailijoita, olette kullan arvoisia :flower: :heart: hädän hetkellä ja peloissaan ihan jo virtuaaliystävien tukikin helpottaa oloa :)

Sandy 30+5

Hieno homma Sandy et kaikki on ok!:hug: :)

Mä tulin vaan poksumaa, vielä viikko niin olisin minäkin siellä 30 paremmalla puolella...Just eilen mietin et jossei la olis muuttunu niin olisin minäki jo kohta loppusuoraa kohti matkalla kovaa kyytiä eli rv33 tienoilla... :) Tosin mä oon edelleen sitä mieltä ettei toi toukka tule kesäkuuhun asti mahassa olemaan, mut saas nähä kui käy...Olihan tuo rakenteessakin jonnin verran viikkoja isompi ja uä hoitaja vihjaili kans et tulee ennen kesäkuuta..

Mutta eipä mulla muuta, illanjatkoja! :)

Maira ja eemeli 29+0

No kappas! Muillakin on "loppuis jo"-fiiliksiä :whistle:
Just tuolla sohvalla maatessani issiaskivun ja liitoskipujen (??) parissa puoliunessa totesin miehelle että tällä olotilalla en haluais kantaa tätä mahaa vielä sen 9-10 viikkoa.. Kaiken lisäksi kun meidän 2v neiti on jotenkin seonnut ja viettää innoissaan leikkipuistossa yli kaksi tuntia niin vaikka ite saan seisoskella,niin silti illalla oon ihan jäykkis. Tänään touhotti ties kuinka pitkään ulkoilun jälkeen eikä nukahtanut, joten läksin kävellen kauppakeskukseen kahville..
Siinä lyllertäessäni hihitin että tässä raskaudessa ei ainakaan kävelystä ole puutetta.. Tuota esikoista odottaessanihan neuvolan mummeli vihjaili että pitkät kävelyt voivat edesauttaa synnytyksen alkamista (ei auttanu,sain vaan kipeet jalat..).

Mulle on tullut sellainen hassu olo nimenomaan synnytyksen alkamisesta että mullahan ei ole mitään käsitystä millaisia ne synnytyssupistukset oikeesti ovat! Edellisellä kerralla synnytys käynnistettiin..

Osaisko joku neuvoa kestoliivinsuojista? Ajattelin netistä tilailla, mutta kuinkahan monet niitä kannattaa olla ja onko väliä mistä tilaa? Suositelkaas hyviä.... Täällä landella ei missään myydä niitä, ompelemaan en rupea :D

BTL Määki oon tällänen tynkäjalka ja mun maha ei kasva muutaku alaviistoon ja eteenpäin :LOL: Mulla harvemmin tulee noita ähky/närästysoloja.

Kyyneltenhymy Täällä kans yks, joka on ihan pihalla koko pesupähkinöistä :D :whistle: oiii, muffinseja :p Tää tahtoo kans ;)

ALM Meillä myös miekkonen höperöitynyt mahan kasvun myötä. Huutelee koko ajan tuonne masuun, silittää sitä ja kehuu sitä ihanaks (?!) Vielä ei kuitenkaan oo tohtinu mitään itekseen ostaa. Onhan ne hellyyttäviä, ku "raavaat" miehet menee sekasi :D :heart:

emv määki on tän raskauden aikana säästyny kaikilta taudeilta, vaikka työpaikko jo itessään altistaa kaiken maailman pöpöille, kuten norolle.

Miikulainen Mää oon yhtä "pitkä" ku sää =) Ei noista harkkareista tarvi olla huolissaan, jos ei kivuliaiks muutu. :saint: poksuonnittelut! :heart:

Nuppu Mahtuu mukaan vielä näin viime metreilläkin :D :wave:

johjo ymmärrän pelkosi, toivottavasti antavat ultra-arviota vauvan koosta :hug:

Sandy oi miten ihana kuulla, helpottavaa!! :hug:

maira poksuonnittelut! :heart:

Vaunujen koppa tuli tänään postissa ja tässä teille kuvaa siitä :whistle:

Alisa & Hippu 31+0 POKS!! :heart:

Sandy ihana kuulla että kaikki hyvin :flower: :hug:

Maira Poksuonnittelut!

Alisa poksuonnittelut! Ja aivan ihanat vaunut! Tykästyin tohon väriin! :) Me haetaan ny vkonloppuna isännän siskolta meidän tulevat vaunut :heart:

emv tsemppiä hammaslääkäriin! Mulla kans närästys vaivaa, mutta ei onneks iskeny siellä hammaslääkärissä, se olis voinu olla aika karmivaa :D

Nuppu tervetuloa joukkoon! :wave:

Mua ei tää massu häiritse vielä niin, että olis sellanen olo et syntyis jo :D Lähinnä ootan vaa sitä et olis jo toukokuu että sais tän nyytin syliinsä :heart:

Hei tietäskö joku onko tukholman risteilylle joku raja, että ei vois raskaana mennä tiettyjen viikkojen täyttyessä, niinkun esim. lentämisessä on? Ku meil ois yks lahjakortti joka umpeutuu huhtikuun lopussa, ja tekis mieli lähtee vielä isännän kanssa risteilylle kun meitä on vielä kaks :D että uskallankohan mä varata reissua vai pitäskö lahjottaa eteenpäin..?

Mutta jos sitä koettas mennä nukkumaan, isäntäkin häippässy koko illaks salille treenailemaan ja huomenna niillä kuulemma poikien baari-ilta, saapi olla illan omassa rauhassa ja vaikka keskittyä neulomiseen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
Osaisko joku neuvoa kestoliivinsuojista? Ajattelin netistä tilailla, mutta kuinkahan monet niitä kannattaa olla ja onko väliä mistä tilaa? Suositelkaas hyviä.... Täällä landella ei missään myydä niitä, ompelemaan en rupea :D
Mulla on ihan perusliivinsuojia. Ainu ja Avent merkkisiä. Tarve riippuu siitä kuinka paljon rinnat "vuotaa". Mulla on 11 paria (22kpl). Joka syötöllä pitää aluksi vaihtaa liivinsuojat. Oon laiska käyttään maidonkerääjiä, ne saattais vähän pienentää vaihdon tarvetta.

Tuolla on 6 kpl 6,90?. Oulussa on Kärkkäinen joten olen paikanpäältä käynyt ostamssa.
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?storeId=10551&storeId=10551&langId=-11&catalogId=10101&resultCatEntryType=2&qtyAvailable=&qtyAvailableOperator=EQUAL&qtyMeasure=&qtyMeasureCaseSensitive=&qtyMeasureOperator=EQUAL&catgrpSchemaType=1&RASchemaType=1&searchTermCaseSensitive=no&searchTermOperator=LIKE&beginIndex=0&sType=AdvancedSearch&categoryType=ANY&pageSize=12&searchType=ALL&searchTerm=avent

Tuolla ei näytä olevan kuin 1 paketti varastossa. Jos haluat useamman niin voin käydä ostamassa ja lähettää. Mut luulen et löytyy muualtakin. Ainu-liivinsuojia on ainakin isoissa marketeissakin.

Johjo 34+3

Onneks tuo sf mitta ei kerro paljoo lapsen koosta että ei sitä kannata nii hirveesti tuijotella ja pelätä. Mulla oli sf lopussa 35 viime raskaudessa ja poika oli 4690g, tunnen yhden kel sf oli 49 tai jotai noilla mailla ja vauva paino 3.9kg

Mites onko muilla ollu vielä näin "isoissa" viikoissa pahoinvointia. olen nyt n. 3 viikkoa luullut että nyt tuli sitten oksennustauti, kun on koko ajan niin paha olo. mutta nyt olen sitten huomannut että onneksi? ei ole vaan tää raskaus pistää kehon sekaisin.

sandy85
, ihana kulla että kaikki hyvin :heart:

emv
Huomenta naiset!

Johjo: Mä kyl jotenki kans oon käsittäny niin ettei sf-mitta välttis kerro mitään lapsen koosta. Mut huoles ymmärrän todellakin, itsellä on vähän helpompaa kun ultrataan lähes joka viikko. Mut onneks tosiaan säkin pääset nyt ultraan.

Ihanaa Sandy et teijän pienellä kaikki kunnossa ja olikin vaan säikäytys. :hug:

Alisa: Onpa ihanan kauniit vaunut! Just värimaailma on tosi kiva! Meillä kans töissä kokoajan kiertää jokin tauti kun asiakkaat vaihtuu niin tiuhaan mut mähän oon ollu kotona jo pidempään et ehkä sekin on säästänyt taudeilta. Toisaalta mähän lopetin tupakanpolton heti ku olin tehnyt raskaustestin ja tupakoitsijat sairastaa keskimääräistä enemmnä ainaki hengitystieinfektioita, et siinä varmaan taas yksi syy miksi ei saa retkahtaa/aloittaa uudelleen tupakointia.

ALM: Mulla on kans ihan perus Ainu kestoliivinsuojia, oon ostanut ne citymarketista. Netissä myydään kyl monenlaisia ja kaikkialla missä myydään kestovaippoja on myynnissä myös liivinsuojia. Noi Johjon suosittelemat nettikaupassa olevat kuulostaa halvimmille mitä oon kuullu.

Alfonsiina:
Mulla kans parin viime viikon aikana ollut pahoinvointia, mut sitä alkuraskauden mieletöntä jatkuvaa keskustelua wc-pöntön kans ei kyllä ole. Eli ylös ei tuu mut olo on tosi etova. Vedenjuonti auttaa mulla ainakin äkillisesti (esim. jos autoa ajaessa motarilla tuntuu et nyt tulee). :D

Hauskaa päivää kaikille!

-emv ja papustiina 32+4 :heart:

Nuppu Tervetuloa mukaan :wave:

Alisa Poksuonnittelut ja ihanat vaunut :heart:

Sandy Kiva et kaikki hyvin :hug:

Maira Poksuonnittelut :heart:

Tänne mahaan ei ihmeitä. Säännöllisesti kaveri jytää ja taitaa edelleenkin majailla poikittain :whistle:

Tänään tuli postissa peseväimuri. Nyt pääsee pesee noi sohvat,ovat aika likaset jo :whistle:

Pitäs miettiä mitä tarjoilis pojan 2 vuotis synttäreillä. Täyttää ens kuun 18 päivä. Mies sano et leipoo rekkatäytekakun =) Mä en tykkää tehdä täytekakkuja |O ei vaan oo mun juttu :ashamed:

Nyt olis sit kaikki vauvan vaatteet ja harsot pesty =) Kuivatin kaikki ulkona ja aivan ihana tuoksu tuli vaatteisiin ja harsotkin valkastu,silittämään en niitä ala mä en tykkää silittämisestä.

Mut eipä täs nyt muuta ku aurinkoista kevättä kaikille!

baby dream ja masuasukki 31+3

Nuppu :wave: , tervetuloa!!

Sandy :hug: , olipa varmaan ihanaa kun kivi vierähti sydämmeltä ja olikin väärä hälytys! Mukavaa että kaikki nyt kunnossa.

Alisa, kivan väriset vaunut =) .

Kestoliivinsuojia ois tarkotus täällä kanssa hankkia. Meillä on ainakin isommissa kaupoissa ollu sellasia myynnissä. Mulla on jo nyt ollu käytössä villaset liivinsuojukset, lähinnä särkyjen takia ettei rinnat saa kylmyyttä.

Parit imetysliivitkin on jo löytynyt ja enempää ei ois näin alkuunsa tarkotus ees hankkia. Kunhan alkuun pääsis. Ihan ostin ilman kaaritukia kun sen tietää että alkuun sellasia ei voi kuitenkaan pitää!

Perjantaina ois täällä äippäpolille aika, vähän jänskättää mitä siellä selviää. Samalla vois udella joskos sitä sukupuolta näkyis :D .

Eilen ostin vähän kuviollisia harsoja pukluräteiksi, sellasia aikast neutraaleja värejä olivat. Nyt pyykissä ja samalla viimiset väippäpakkauksen vaatteet pesussa. Makuupussin ja haalarin aattelin pestä joskus myöhempään.

Täällä alkaa selvästi tulee sellasta pesänrakennusviettiä taas kehiin, töiden jälkeen vaan tahtoo olla niin poikki ettei jaksa! Reilu kaks viikkoa ois vielä tällä erää töitä ja sitten saapi jäädä kesälomalle ja äippälomalle! Oon aatellu että sitten kerkeen vauvajuttuja laittelee enempi.

Selis ja "mötkäle" 30+0 poks :heart:

Miikulainen En kyl osaa snaoa tuohon laivalla matkustamiseen mitään, mut luulis, että sillä saa seilata aika loppuun asti, ku yleensähän ne on päivän tai parin risteilyitä :)

alfonsiina Onko sulal tuo huono olo jatkuvasti vai tuleeko esim. aamulla tai illalla? Mulla huonoa tulee, jos makaan selinmakuulla ja nyt ollu eilen ja tänään oksettavaa oloa, mut luulen, että tauti yrittää päästä niskan päälle.. :x

emv joo, tuo värimaailma on nyt jtoenkin mun lemppari :p

baby dream missä ja miltä potkut tuntuu, ku epäilet kaverin olevan poikittain? Mulla eilen masu muljahti niin, että ajattelin pikku veitikan kääntyvän. Musta tuntuu, et tää tapaus on kans nyt poikittain.

selis isot poksuonnittelut!! :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä :)

Alisa Kaveri majaili jo viime maanantaina poikittain,selvis ku oli neuvola. Potkut tuntuu tuolla vasemmalla puolella ja käden hipasut tai oikeestaan nyrkin iskut oikeella puolella :LOL: Mut nyt täs istuessa tuntuu liikettä tossa navan kohdalla,tiedä sit mite päin siellä ollaan :whistle:

No ens maanantaina neuvola. Ultran varasin tänään ja se on 26.4. sillo viikkoja 36+1. Sillo päättäävät sit sen sektio ajan. Täällä se tehdään viikolla 39.

Meillä poika 10v. on luokkaretkellä,huomenna tuleevat pois.

Mut nyt iltahommiin.

baby dream ja masuasukki 31+3

Johjo, mulla oli kans eilen neuvola ja sf-mitta myöskin 34. Olis kans tullut lähete sokerirasitukseen ja äippäpolille, jos en olis jo rasituksessa käynyt ja äippäpolin seurannassa.. Mut ei ollut kovin huolissaan täti mun tapauksessa, on kasvanut ihan tasaisesti yläkäyrän tuntumassa kokoajan. Viime viikon kokoarvio 2268g ja laskettuna aikana kenties n. 4kg. Ja mulla siis todettu rd. Seuraava kontrolli äippäpolilla 36+5.

ja kuva pallosta tässä ;D

Itse toivonkin että olis "muuten vaan" iso tuo sf-mitta. Olis mukavampi synnyttää luonnollisesti ilman käynnistystä. Pelko johtuu siitä kun tuo edellinen oli niin iso. Laskettunapäivänä olis ollu vähintään 5300g. Ja sellaista jöötiä en halua alakautta synnyttää. Mulle lääkäri sanoi vaan et sulla toimii istukka hyvin ku kyselin miks mun lapset on niin isoja vaikka ei ole raskausajandiabetestä. Meillä on kyllä suvussa isoja vauvoja.

iltoja..

Kuinkas herkästi ne alkaa käynistään jos on tulossa iso lapsi? Tääl oltas tänään taas valmiina käynistykseen.. Mietin jo et pitäskö miehelle ehottaa petipuuhiaki vaikkei tee mieli, mut jos sais supistusta aikaseks.. :LOL:

Huomen kutsuu neuvola, pääsee valittaan näit menkkakipuja.. Eilen oli jännä ku oli kamala menkka kipuja sit pian tule paine alakertaan, tunne suolen suunille.. mitä lie.. Onneks on seuraavassa raskaudessa ehkä asteen tai kaks fiksumpi :D

Nii ja mua hermostuttaa hullunu, huomenna synnytysvalmennus.. Vihaan ryhmässä keskustelua jos en tunne ketään.. vaikkei ihan meikäläisestä uskois et ujostuttas :D ja tulis tää ääni takasin nii kuulis muutki mua.

ei mul ollu ku omaa ihteeni taas vaihteeks.. nyt mehulasi ja sohva.. :wave:

Yhteistyössä