<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Ehtoota.
Joulu vietetty ja napa syöty täyteen jos jonkinlaista ruokaa,nyt maistuukin taas tavallinen kotiruoka todella hyvältä =) .
Lapset sai kamalan lahjamäärän tänä vuonna ja äitikin sai pari pienempää pakettia.
Vauveli liikuskellu parina päivänä melkein jatkuvalla syötöllä ja tälle aamulle oli niin ihana herätä kun potkut tuntu vatsan läpi :heart: .
Ihania masuja teillä,itsellä kans aikas iso maha,tai saa ainakin sen vaikutelman kun muutenkin oon niin hukkapätkä :ashamed: .

Jaahas,ovi kävi ja mies tuli reissusta,tarviipa mennä keitteleen kahvia toiselle.

tiitiäinen ja mussukka
 
miikulainen täälläkin kovasti odottelen sitä, etät tuo ukkokin pääsis osakseen noihin liikkeisiin :) Ihana masu :heart:

Pauna Tervetuloa mukaan! :wave: Pahoittelut kamalasta kokemuksesta! :hug:

baby dream ja haave poksumisonnittelut! :heart:

marjutti ihana uä-kuva :heart: Ja voi elämä, että sullakin on ihanan muotonen masu :heart:

Täällä panikoiden odotan tiistain neuvolaa ja puntaria, saas nähä paukkuuko puntari rikki joulun kunniaksi ;) :D Aion pyytää myös samalle päivälle lääkäriin ajan, ku se tulee iltapäivällä tekeen tarkastuksia. tänään muutama supistus tuntunu,onneks hieman rauhoittunu. Saas nähä mitä masu tykkää huomisesta työnteosta :/ Lähen varovaisesti kokeileen ja katsoon kuinka käy. Lähen sitten pois, jos en pysty olemaan. Koko ajan masussa jotain ippailuita tai juilintaa kyllä tuntuu, mut supistukset on vähän erilaisia.. Onko muilla enää menkkatuntemuksia?

Alemyynteihin en uskaltanu lähtee, ku kuitenkin pelkään niitä suppareita, aattelin, että ei mulla edes oo mitään ostettavaa, joten turha sinne väen tungokseen on mennä..
 
Kiitosta :)

Täällä kans huomenna neuvola, sit 4.1. rakenneultra. Täällä on nlasysteemi ollu tän raskauden aikana vallan p.rseestä, kun lähiseudun kunnat perusti liikelaitoksen johon kuuluu terveydenhuoltopalvelut - myös neuvola. Esimerkiksi sokerirasituksen tuloksia ei oltukaan automaattisesti ilmoitettu neuvolaan, vaan nlatäti joutu viimeks soittelemaan sit labraan niiden perään ym. tällaista "pientä". 3 eri tätiäkin jo ehtinyt olemaan...

Alemyynteihin tarjouduttiin tänään pikku-ukon kanssa, kun olis jätkä talvikenkiä vailla josko vaikka kohta ne ekat kunnon askeleetkin tulis :) mut oltiin liikkeellä 5 min liian myöhään kenkäkaupan suhteen :)

Alisa Miul on kaikissa 3 raskaudessa (siis tässäkin) välillä menkkatuntemuksia, varsinkin silloin kun menkat ilman raskautta olis olleet. Lisäks hirmu vihlaisuja jos esim. yöllä iskee yskänpuuska ilman ett osaa varautua :( Ja selkä huutaa hoosiannaa niin tässä kuin aiemmissakin aina kun jotain vähän yrittää tehdä ja supistukset on molemmissa aiemmissa synnytyksissä tuntunutkin ainoastaan selän puolella.
 
Täällä kanssa selvitty joulusta kunnialla. Syöty on niin että voisin juoda saavillisen vettä koko ajan ja sitten saa ramppaa pissalla :p Mä söin maksapateetakin kun katsoin sen maksa pitoisuuden olevan samaa luokkaa kuin maksamakkarassa. Kylmäsavukalat jätin tänäkn jouluna väliin..että ens jouluna en sit muuta syökään..paitti mätiä kans kilon :)

Nyt sitten vaan odotellaan uutta vuotta ja lisää rakenne ultria :)

HM 19+0 :wave:
 
Huomenta!

Ekaks :hug: :hug: kaikille suppareista kärsiville, kurjaa...

Pauna Tervetuloa turisemaan ja onnittelut uudesta tulokkaasta :flower: Hui, kun meni kylmät väreet kun kerroit taustastasi, en kyllä pysty kuvittelemaan mitä olet joutunut kokemaan :'(

Ihania masukuvia taasen ja Marjutin pikkuinen, aww... :heart:

Täällä kanssa joulusta selvitty, syöden, kuinkas muutenkaan :D Monella muullakin oli tällä viikolla neuvolaa, niin myös mulla huomenna. Punnitusta ootellessa...
Graavilohet oli meillä itse tehtyjä, joten tuli kyllä syötyä. On kyllä niin suurta herkkua että mukava oli saada näin viiden kuukauden tauon jälkeen... juustot jäi väliin, niitä saa mies kyllä tuoda mulle jo laitokselle sitten :LOL:
Potkut senkun voimistuu, Alisako se kyseli että tunteeko jo päällepäin, mutta ei.. Yksittäisiä kunnon voimapotkuja tulee sillon tällön, jotka ainakin omasta mielestä ite tunnen kädelle, mutta ei ole mies ehtinyt siihen hätään.. ei mene kyllä varmaan kauaa enää. Vaaville on tullu selkeä rytmi, illalla ja yöllä melskaa eniten. Toisinaan aamulla herätessä on jumpat menossa, maailman paras herätys. Valvoinkin tässä taas yks yö pari-kolme tuntia kun ei sitä malta nukkua kun toinen on hereillä.. Piparit oli murulle myös suurta herkkua, heti ilmoitti olemassaolostaan kun niitä söi.

Jahas, tällä viikolla olis ohjelmassa uusien rintsikoiden metsästystä, viime viikolla ei löytynyt kun kiireellä etsin... ennen oli 70D -koko, nyt ei 75D mahtunut... tai siis tuo isompi ympärysmitta on hyvä mutta tarttee vielä isomman kupin.. Erikoisliikkeeseen siis. Mähän kohta kaadun näitten kannujen painosta :LOL: Täytys käydä niitä vakuutuksiakin kyselemässä.

Mukavaa viimestä tämän vuoden viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!

ALM ja kulta 22+0 :heart: (poks! Pääsee täyttään kelan papereita huomenna)
 
Marjutti Voi luoja kuinka kaunis maha ja jälkikasvu sulla on! :heart: =)

Tänne ei juurikaan mitään uutta kuulu näin joulun jäljiltä, kuten tuolla jo aikasemmin narisin niin meidän joulu meni aika tympeesti kaikin puolin..Noh, josko se tästä taas... :)
Mut saatiin me aika tyylikäs joululahja, siniset ihan pikkuriikkiset reino tossut! :heart:
Mahassa on biletys hiljentyny aika radikaalisti viime viikkoon verrattuna, liekö vaikuttaa se että ei oo töissä ollut joten ei oo liikkunu niin paljoa.
Yöt on alkanu menee taas jostain syystä susille, nukun kyljeltään nykyään kun ei pysty enää mahalteen makaamaan ja heräilin viime yönäkin vähän väliä, jotenkin taitaa tuo maha nyt painaa.. :whistle:
Eipä mulla just nyt taas muuta, jatkan aamukahvittelua ja kuskin metästystä että saan hankittua toiseen autoon uuden akun, isäntä moittii aina mun autoa ja kumman nöyränä se kävi sitä lainaan kysymässä 6 aikaan kun oma oli sipannu pihaan... ;) :LOL:

Maira ja mytty 16+6
 
Huomenta!

Mulla ois tänään rakenneultra, kääk! Jänskättää aika törkeesti kyllä =)

Ei multa irtoo tän enempiä tekstejä tässä jännityksessä tulen sitten ultran jälkeen turisemaan, että mitä siellä mahtoikaan näkyä :)
 
Morgon!


Pauna tervetuloa :wave:

Meillä tässä Pyhäselän puolella tuo ultrauspaikka vaihtuu liki joka kerta, nyt taas vuoden alusta kuulemma käydään Tikkamäellä ja viimeks siilaisella.. Hohhoijakkaa..

Yyh, sokerirasitusta odotellen. Samalla kerralla käyn sitten neuvolassa ja saan nuo maagiset 22 viikon kelapaperit.. Vaikka onkin sillon jo paljon enemmän viikkoja, kun nyt jo on 22+ jotakin.. hmm.. 22+2 jos tarkkoja ollaan :D

Keräsin 1,8 kg jouluna :D Mites muut, paljonko tuli? :D :ashamed: :whistle:

Ukko sai joululahjaksi ekat potkut käteen kun joulupäivänä kokeili =) Jonkinlaista rytmiä on Rääpylällä havaittavissa, aamusella kun kellot soi ja porukka heräilee, saa ekana muutaman potkut.. Sitten tuossa iltapäivällä noteeraan myös hurjat myllerrykset, samoin tuossa noin 23.30 kun itse alan rauhoittua unille.. Ihanata :heart:

Hyvä että Alisalla oli kaikki ok :hug:

Täällä pakkasta -22 astetta, joten ( huoh ) sisäpäivää pidellään ja laulava barbie huutaa... :headwall: :headwall: :headwall:

Misulille tsemit ultraan :wave:


VN & Rääpylä-Rumpali :heart:
 
Lii
Heips! Ilmoittautua uskaltautunen minakin nyt (vaikka taman kylapaikan nappis tokkii ja taytyy jattaa pisteelliset kirjaimet pois). LA 13.5. ja synnytyssairaala TAYS. Toinen tulossa. Kaikki sujunut ok. Istukka tosin kohdunsuun reunalla, joten siita kontrolli ennen 30. viikkoa. Toivotaan, etta nousee pois sielta. Sukupuolesta ei r.ultrassa saatu selvyytta.

Hyvaa uutta vuotta kaikille!
 
Pauna No jopas teillä tökkii nuo tulosten saamiset :/

ALM Meillä taas vauvalla ei ole mitään rytmiä tai niin luulen. Potkut vielä kuitenkin sen verran epäsäännölliset, että rytmeistä en osaa sanoa. Sulla tuo paino taitaa tulla vain tisseihin, jos noin mahtavat jo ovat :D Poksuonnittelut! :heart:

Misuli tsemppiä ultraan!


Varanikki Täälläkin "odotellaan" sitä sokerirasitusta, ei yhtään kyllä nappais, mut pakko mikä pakko.

Täällä jouolukiloja tullu (tarkistaa asian) kotipuntarin mukaan ja viime neuvolaan verattuna 600g :D Katotaan, huutaako tuo neuvolan puntari huomenna sitten ihan uusia lukemia :D :headwall:

Lii tervetuloa mukaan! :wave:

Täällä taas yöllä supistellu, nukuinkin yöllä sitten hurjat 3h, kun taas pahat ajatukset valtasivat pään.. En sitten mennyt töihinkään ja koko aamu menny taas itkiessä. Soitin neuvolaankin ja sieltä varattiin aika lääkärille huomiseksi. Huomenna aamusta myös neuvola. Mää en vaan käsitä, miks en saa kurjia ajatuksia mielestä pois. Jotenkin vaan on koko ajan tunne, että ei tämä vauva syliin asti tule. :'( :ashamed: Toivottavasti lääkärillä on huomenna hyviä uutisia tuon alapään suhteen.. Valitusvirret näköjään jatkuu mun kohdalla.. :kieh:
 
Painoa tuli parissa päivässä 1,5 kg äitin vaakalla punnittuna, saa nähä mitä on virallisissa mittauksissa. Piruuttani kävin maanantaina vaa'alla ja tosiaan aattoiltana syömisien jälkeen oli sit vähän noussu :D

Alisa voi kurjuuksien kurjuus tuota sinun tilannetta! Onneksi huomenna lääkäri tosiaan. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja ovat vaarattomia noi supparit. :hug:

Lii Onnea ja teretulemas!

maira täällä kanssa yöt väliin ihan onnettomia, ei löydä hyvää asentoa jne... alkaakohan sitä kroppa jo valmistautua yövalvomisiin ja herätyksiin :D

Aah, nyt päikkäreille!
 
Heissan!

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli kuten pitääkin. Painoarvio vauvalle oli 391g eli hyvänkokoinen jötkäle on. Vastasi viikkoja jne.

Ja sukupuoli selvisi myös: Meille tulee 3.s poika :heart: :heart: :heart:

Misuli ja sälli rv 21+3
 
Heissan!

Neuvolassa käyty tänään.

Painoa tullu +1100/viikko tais joululla olla osuutta asiaan :whistle: :ashamed:
Turvotus -
Pissa puhdas
Verenpaine:146/78
Hb:109 eli rautakuuri alkoi.
Kohdunpohjan korkeus: 18.
Sydänäänet 156 välillä kävi 172
Liikkeet:+

Sit rakenneultra 8 päivä tammikuuta.

Lii Tervetuloa mukaan :wave:

Alisa Toivotaan et kaikki hyvin alakerrassa :hug:


Sokerirasitukseen joudun uudelleen olikohan viikolla 28. Vaikka nyt olivat tulokset hyvät,ni edellisessä raskaudessa jäin kiinni paastoarvosta eli sen takia :x

Yskä vaivaa täällä vielä ja jouduin perumaan huomisen hammaslääkäri ajankin.

Käytiin tänään ostaa vauvan vaatteille lipasto. Jyskissä oli alessa sellanen valkea viiden laatikon lipasto. Tosi tilavat laatikot ja hinta 65,- Ku kävin ennen joulua kattoo samaa lipastoo ni sillo makso 99,-

Mä keitin tänään lopusta kinkusta hernekeiton ja ai että oli hyvää :p

Mites te muut aiotte viettää uutta vuotta?

Me ollaan ihan kotosalla mitä nyt käydään kattoo kaupungilla kuuden aikaan ilotulitusta.
Syödään nakkeja,tortilloja ym hyvää :p

Misuli Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja poika uutisista :flower: :heart:

Ei muuta ku mukavaa viikon jatkoa :wave:

baby dream ja masuasukki 19+1
 
kiitoksia kehuista =)

varanikki mulle painoa on tullu joulun aikana parisen kiloa :ashamed: oikeesti mulle on tullu jo kohta 10 kiloa painoa :ashamed:

pakko ryhdistäytyä kevään aikana et en paisu samaa tahtia LA:han asti! :whistle:

kävin tänään ale myynneissä ja innostuin tuhlaileen, itelle ostin paljon uutta vaatetta mm. uuden talvitakin =) oon kyl tosi tyytyväinen =) vauvakin sai jotain, 4? maksavat söpöäkin söpömmät farkut :D

vaatetta meillä alkaakin jo olemaan! tutuilta on vielä tulossa keväänmittaan pussikaupalla niin pitää malttaa olla oikeen ostelematta.

muuten hankinnat on vielä aika alkutekijöissään, pitää alkaa kohta vaunuja ja mm. sitteriä katteleen =)

marjutti ja masuvauva 22+0 pokss! :heart:
 
Hei, noista vaatteista vielä jos fiksummat kertoisitte....
Eli montako vaatekertaa kannattaa hankkia? Siis ihan että monetko potkuhousut, bodyt jne yms.

Me kävästiin kanssa alennusmyynneissä ja tuntus että alkas oleen jo kasassa ekat vaatteet. Muutama 50cm ja suurin osa sitten 56cm. Meille tuskin isoa vauvaa tulee kun kumpikin on oltu pikkusia, mies 49cm/3kg ja minä 49cm/2,8kg syntyessään. Jotenkin aattelin että toi 56cm menis jonkin aikaakin. Oonkohan ihan hakoteillä??

Uuden vuoden juhlinta menee meillä rauhallisesti niinkuin aina, hirveesti syötävää ja jossain vaiheessa ajellaan kattoon raketteja. Ei olla ikinä tykätty uutta vuotta juhlistaa esim juopottelemalla, vähän pakkojuhlan makua meille :D Mä oon mieluummin rahapäivänä töissä..

Hei, mähän oon oikeen palstaterrori tänään :LOL:
 
Marjutti86 ja muut ultrissa käyneet: Ihania kuvia kertakaikkiaan. Mukava katsoa myös masukuvia, itse vaan en osaa lisätä niit tänne.. vaikka koetin etsiä jotakin helppisivua jossa olisi ollut hjeita niin en löydä. :ashamed: Mulla on ihan yhtäkkiä tullut ihan tosi iso maha :LOL: Oikeesti, enää ei ole kenellekkään epäselvää mitä mulla on mahassa, ellei nyt sitten läskeihin sekoita :) Tosi hassua.. jos tämä lähtee tällä vauhdilla kasvamaan niin hehh... mulla on oikeesti jo naurattanu sukkien jalkaan laittaminen kun jää tuo "kivi" väliin.

Mulla on tosi myöhään rakenneultra, vasta tammikuun puolessa välissä. Nyt on kuitenkin vauva alkanut liikkumaan ja tunnen ne itse nyt jollakin tasolla. Enemmän sellaisia sekalaisia tuntumia vatsasta..

Viime yönä säikähdettiin miehen kanssa tosi pajon. Jouduttiin laittamaan valot päälle ja seuraamaan tätä voikertelua kun iski joku kiputila mahaan. :( Sellainen kuitenkin suht lyhytaikainen tila, mutta ei mennyt siis ihan heti ohi kumminkaan. Liekö ollut supistus vai mikä kivulias juttu lienee? Kun ei ole mitään kokemusta niin kauhean vaikea kuvailla näitä tunteita ja arvioida pitääkö niistä huolestua. Periaatteessa kai sellainen kunnon kova menkkajomotus mutta hyvin kohdistettuna kohdun koolta tuohon mahaan. Ei sillälailla jomottaen koko alaselkäänkin kuin menkkakipu on minulla ollut.. Mieskin ihan paniikissa että nytkö sitä lähdetään sairaalaan. :ashamed:

Ostoksista: ostettiin vihdoinkin saksasta vaunut, turvaistuin jne! Ja niillä olikin aivan muutaman viikon toimitusaika niin nyt ne tulee seisomaan tänne kotosalle sitten muistuttamaan vauvasta moneksi kuukaudeksi :heart: Hauskahan se on.. Ostettiin neutraali väri niin menee molemmille vauvoille, eli oli se sitten tyttö tai poika. Toivottavasti rakenneultra sen paljastaa.

Mukavia välipäiviä kaikille ja lomailua niille joilla se jatkuu (itselläni onneksi vielä loppuvuosi vapaata...)!
 
Ihania mahoja, ootte niin siroja :ashamed: Saa nähä millon omasta ruhosta sais taas fotoa.

Mä kävin tänään ekaa kertaa joulualessa ja hirveesti oli ihmisiä |O Pojalle ostin Ticket to Heaven-merkkisen haalarin, ei hajuakaan millanen on? Mut kaikki Reimatecit oli loppu :kieh: Piti myös ottaa 86cm koko mutta lapussa luki 86 ja kotona kun katoin niin haalarissa 92. No, iso se on mutta eiköhän se nyt ton pojan päällä mene. Myös löyty kengät mulle ja miehelle ja miehelle farkut, Prismasta ostettiin vielä lapsille jälkijoululahjat kun jaksoivat kierrellä niin nätisti :whistle:

Alisa:
Mulla nyt lähipäivinä tuntunut menkkajomottelua, oliskohan menkkojen aika taas? Supistelee välillä muttei kivuttomasti, eli nou hätä täällä.

Varanikki kyseli painosta, ei hajuakaan paljon tullu mut tuskin se tippunukaan on :headwall: Mä söin myös maksalaatikkoa :ashamed: Mun jouluherkku.
Meillä huusi viime jouluna laulava barbi :LOL: Ei onneks ollu meidän ipanoilla, voin kuitenkin kertoa ettei ole lainkaan niin hermoon käypä kun muumi-puhelin :kieh: Sen säilytyspaikka onkin kaapin perukoilla.

Tervetuloa Lii :flower:

Ja onnea poikauutisista Misu79 :flower:

Mulla siis painoa oli viime neuvolakäynnillä tullut 8,4kg :eek: Ihanata. Joulun tienoilla huimaili aika lailla mutta verenpaineet oli normaalit, jotain 100/60 pintaan ni oliskohan sit se hemo? Viimeks neuvolassa oli 105 ja en oikeen meinaa muistaa napata tota obsidania iltaisin :ashamed: Neuvola pitäis varata kohta ku kättärillä neuvoivat että neljän viikon välein kun ultrataan niin neuvola olisi aina siinä välissä sitten. jee, sit saa täytettyä kelan paperit B)

Nyt pyyhkimään ja sit lisää kahvia :p

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 21+1
 
Lii
Kiitos tervetulotoivotuksista! Tässähän alkaa tuntea itsensä ihan... tervetulleeksi :D IhanaOmenalle oli pakko vain vastailla, että kyllä tuo ihan supistukselta kuulostaa. Eiköhän ollut näitä harjoitussupistuksia, joiden sanotaankin puolenvälin tienoilla ilmaantuvan.

Vinkkinä vaatteita hankkiville: itse ostin esikoiselle Trelta joltain vauvakirppikseltä parilla kympillä ison muovikassillisen vaatteita. Oli kiva saada paljon vaihtoehtoja halvalla, vaikka ei niin paljoa olisi välttämättä tosiaankaan tarvinnut. Lisäksi saatiin serkun vanhoja ja joitain ostin kaupasta uutena. Meillä siis oli enemmän kuin välttämätöntä, joten en oikein osaa edes sanoa, miten vähällä olisi pärjännyt, mutta periaatteessahan pärjää melko vähällä, jos ahkerasti jaksaa pestä. Kertokaa te viisaammat, joilla on muistissa paremmin :)
 
Kuvan lataus tänne

mene aijaa.com lataa kuva, kopsaa tähä kirjotus kenttää se pieni kuva linkki ja thats it =)

Meil ei menny kauaa 56 koko, suurin osa heti alkuu oli jo 62 kokoa. Poika oli syntyessää 4690g ja 54cm.

Onneks olin ostanu paljon vaatetta ja rättei ku poika pulautteli niin runsaasti että päivässä saatto mennä 3:tki vaatekerrat + rätit.
 
Varanikki Mistäs päin Pyhistä? Mie tästä melkein naapurista :) Kiteeltä, eli ultrat ollu aina Tikkiksellä.

Neuvolakuulumisia

Paino +200 g/vko (JEE!!! 3 viime kertaa oli laskusuunnassa)
Hb 140
Pissa puhdas
Verenpaine 120/78
Syke 155
Sf 18

Pauna ja Tyyne-Otto 19+3
 
Vaatekerroista on niin vaikea sanoa. Meillä kun typy ei pulautellut ollenkaan, niin ei juuri likaantunut vaatteetkaan. Pari kolmekin pvä saatettiin mennä samoilla. Äippäpaketissahan on tai oli ainakin viime vuonna suurin osa 60cm, eli niitä ei kantsi kovasi hamstrata. Meidän neiti oli pikkiriikkinen alle 3 kg ja silti meillä oli vain muutamat 50 cm. Enempi sitten alkuun just 56 cm. Saahan niitä sitten kaupasta lisää jos tulee himo pulauttelija.

Mulla on taas kipeytynyt häntäluu ihan tosissaan :/ Viime raskaudessa oli samaa, mutta että nyt jo, auts!! On alkanut myös närästää välillä iltaisin, hyh! Naaman kukinta on näin joulun tienoilla jostain syystä taas pahentunut :p

Olin tänään jumpassakin vihdoin kun selvisin joululenssusta. Ai että teki kutaa, mutta nyt jo tunnen kuinka paikat on kipeenä pari päivää.

Ylihuomenna neuvola :)

Hyvää yötä!

19+1 Hm ja tirppana
 
Vaateasiaan muutes vielä, että mä en ollut ajatellut ollenkaan miten paljon siotten saakin vauvan vaatteita lahjana uudelle tulokkaalle. Jopa postitse tuli ihan kummallisilta ihmisiltä ja olin tosi tosi positiivisesti yllättynyt =) ..että sellainenkin on hyvä ottaa huomioon.
 

Yhteistyössä