<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Pikakuulumisia täältäkin,

Onnea ultrassa käyneille, vielä kärvistellään viikko omaan...
Liikkeet (potkut) on tuntunut marraskuun lopulta saakka, eli paaaaljon aiemmin kun esikosta. Vaikken sitä paskadoppleria saanut toimiin niin onneks noi liikkeet kertoo jo että hengissä on. Pikkuhiljaa on ruvennu salaisuus paljastuun myös töissä...kovin pieni maha vielä on mut kuitenski sen verran kasvanu että huomaa :heart:

Päiväkodissa aion pitää esikon vauvan tullessa. Kesällä saatan pitää enemmän kotona mut syksyllä vien taas normaalisti.

Viime aikoina on ollut selkäsärkyjä ja hirveitä päänsärkyjä. Toissa sunnuntaina kipua kesti niin monta tuntia että jouduin lähtemään päivystykseen. Otin kotona panacodiakin kun se usein auttaa mut nyt oksensin kaikki lääkkeet ja ruuat. Antoi sairaalassa jonkun täsmälääkkeen migreeniin, sit alkoi helpottamaan. Oli tätä hedaria esikostakin just samoilla viikoilla, mut ehkä noin sata kertaa lievempänä.

Tervetuloa vielä uusille :flower:

TT & Pingviini :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
heippa pitkästä aikaa! =)

rakenneultra oli ja kaikki ok, taitaa vasta synnytyksessä meille paljastua tuleeko tyttö vai poika, sen verran tiukasti piti jalkoja ristissä et ei saatu mitään tietoa viel.

oon tässä vähän ollu kipeenä, onneksi alkaa jo pikkusen helpottaan.

joulu alkaa olla jo kivasti käsillä, kuusi on haettu ja lahjat ostettu :xmas:
nautitaan nyt vaan kaikki ihanista raskauksista ja joulun ajasta!! :heart:

marjutti ja masuvauva 21+1

siis hui oikeesti tää aika menee ihan älytöntä vauhtia.....
 
POKS :heart: Aika kuluu hirmu nopsaan... :)

Ihania kuvia sanse ja buam, mä oon ollu ihan epätoivoinen tän mahan kanssa, mut voi se sit näköjää olla mahollista että ns. pienillä viikoilla kasvaa jo kauheesti... =) Eli siis sansen kuva anto lohtua... :wave: Mä oon jo miettiny et oonko läskistyny mut isäntä sit vaan totes että läski harvemmin tulee eturepuks ja on "kovaa"..Noh, totta...
Täytyypi ottaa taas mahakuva niin näkee muutkin miltä mun reppuni tänään näyttää.. :p

Kommentoimpa myöhemmin lisää, nyt on saatava jotain murkinaa..

maira ja mytty 16+0


Muoks. esittelenpä nyt sit heti...



Mitä on tapahtunut, kysynpä vaan... :p :whistle:
 
Päivittelin, kattelkaas onko oikeenvärisiä sytämiä :)

Hiukka reilunlaisesti laiskottaa käydä kirjottelemassa välillä, lukee kyllä jaksaa :kieh:
Ei mulla oo mitään kerrottavaa, maha alkaa tosiaan näkyä tosiaan selvästi! Pitää koittaa saada semmoinen julkasukelpoinen kuva taas.. Isompi talvitakki piti ottaa käyttöön :D Ja joulu vasta tulossa |O |O :p

Haavekos se kirjootteli että tulee helposti ähky? Niin tulee, AIVAN liian helposti |O :'( Ei mahdu tonnitolokulla herkkuruokia, ei vaikka mitä tekis :D

Alisa oli siellä panikoinut, tottakai se säikyttää, mut nytpä tiiät riehua vähempi =) Soot RASKAANA ystävä hyvä, ei sillon saa riekkua, vaan pitää osata passuuttaa muilla ees isoimmat kantelu/nosto/ siivous/ pölyjen pyyhintä/ pyllyn pyyhintä/ puhelimeen vastaaminen ja muut rasittavat hommat :D :D Ei ne usein oo vaarallisia nuo supparit, mut jos paljon tulee, niin saapihan sitä käydä tarkistuttamassa alapuolen tilannetta =)

En mää muista mittään mitä pit sanua, kertoilen sit ko muistan =)


Ainiin, mites moni teistä olis tunnistanut miut tuolta mitäs nytin puolelta toisella nikilläni? B)
 
Ultrassa kaikki hyvin! Sukupuolta ei nähty kun toinen istui tuolla lantiossa jalat tiukasti ristissä. |O Ultraaminen oli taas sellanen ohjelmanumero että... Kun mulla on leikkausten takia tuo arpi tuossa keskellä vatsaa ja sisuskalut täynnä arpikudosta niin näkyvyys oli sitten tosi huono. Kaks ultraajaa siellä oli ja lääkäriäkin olivat jo hakemassa, kun ne tietyt jutut pitää nähdä että voidaan sanoa että kaikki on kunnossa. Toinen hoitaja oli sitten riuskaotteinen ja painoi pikkaisen enempi ja se SATTUI kun tuo pötsi on mulla vieläkin niin arka, mutta ainakin saatiin kaikki tsekattua. Tän takia mulla onki seuraava ultra synnärillä jo rv 25 eli tammikuun lopulla. Vihjailivat että voi olla että joudun ruveta noita panacodeja enemmänkin syömään kun varmaan tulee sattumaan kun kiinnikkeet venyy... :/ :( No se tilanne katsotaan sitten kun se eteen tulee.
Neuvola mulla onki jo viikon päästä 30.12, ihan kiva mennä joulun jälkeen siellä sitten puntarille, varmaan ei oo yhtään kiloja tullukkaan... :saint: :LOL: :headwall: :headwall: :D

Pesin saunan ja suihkun, vessa odottaa vielä pesua... Petivaatteet pitää lähteä hakemaan ulkoa sisälle... Tuli ihan järkyttävän kipeä selkä, pääsenköhän tästä enää ylös ollenkaan?

No pakko jatkaa hommia vielä vähän, muuten mun aikataulu pettää...

Haave & Helmi-Oskari
 
Varanikki päivitätkö mullekin sinisen sydämen kun kerkiit? =)

Täällä keskusteltiin tuosta päiväkotiasiasta. Meillä esikoinen 1v3kk eikä ole vielä ollut ollenkaan päiväkodissa eikä sinne nyt menekään. Mies on talvet aina lomalla ja nytkin sopivasti kun menen tammikuusta huhtikuuhun töihin. Ei tarvii siis tuota hoitoasiaa miettiä. Itse oon kyl sitä mieltä, et jos olis tarhassa, niin ottaisin pois tän uuden äitiysloman ajaksi. Kerhoiltais varmaan sen aikaa.

Haave mäkin oon huomannut, et nykyään ei mene ruokaa samaan tahtiin ku ennen. Mikä on toki ihan hyvä :D Tänään oli neuvola ja paino on pysynyt hyvin kurissa. Nyt ollut koko raskauden ajan painonnousu keskimäärin +200g viikko. Viime raskaudessa paino nousi ihan hirveästi :ashamed: Rv 37 kun läksin synnyttään, niin painoa oli tullut 22kg! Nyt tähän mennessä vähän reilu 3kg vasta. Lähtöpainokin oli tosin korkeempi ku viimeksi.

TahtooToisen Mulla oli esikoisen odotusaikana kauheeta migreeniä pariin kertaan ja ne kesti kerralla lähes 2 viikkoa. Ei auttanut Panadolit eikä Panacodit mitään. Onneksi silloin oli viikkoja jo jotain 16 ja sain lääkärin luvalla ottaa Buranaa. Sillä sit helpotti . Toinen kohtaus tulikin sit jo 34 viikolla eikä Buranaa enää silloin saanu ottaa :/ Tässä raskaudessa on ollut kerran lievempää migreeniä, mutta meni onneksi jo parin päivän jälkeen ohi.


 
Heipparallaa, ilmottelempa minäkin itsestäni :wave: Työ vaan tuppaatte kirjottaan niin paljon etten mä taaskaan muista mitä piti kommentoida :D

Ammateista ollut puhetta, mä oon lähihoitaja vanhuspuolella ja mies on ihan perusduunari. Pahoin pelkään että selkä ei kestä loppuun asti, kovasti yritän työasentoja miettiä ja venytellä aina kun voin, mutta kyllä se tahtoo kotioloissa työskennellessä olla joskus hankalaa tuo ergonomia :kieh: Lähes päivittäin kolottaa alaselkää ja työpäivän lomassa pistää ikävästi. Neuvolassa oon jo maininnut asiasta, sillon ei ollu mahaa johon tukivyötä laittaa mutta nyt on joten voi olla että sellaisen haen tk:sta lainaan.

Supistuksia ollut muutamia mullakin, tai sellaiseksi olen luokitellut... Kivuttomia siis ja tullut just jonkun siivouksen tai lenkin aikana. Tahdin hiljennystä sitten vaan...

Joku se kirjoitteli kun ei voi syödä enää niin palajon kun ennen, tuttu tunne. Ihan tuntuu että henki loppuu ja on pakko vaan pötkötellä jos erehtyy syömään liikaa... Jouluähkyä odotellessa.....

Eilen liukastuin ja kaaduin selälleni, onneksi ei käynyt pahemmin. Vauvelin liikkeet tuntuu hyvin, viime yönä valvotti oikein pari tuntia :heart: Mutta kylläpä säikäytti, olkaahan varovaisia kun liukkailla liikutte :attn:

Varanikki mä en ainakaan oo sua tunnistanu vaikka MitäsNyttiä seuraankin aika ajoin.. hmm, silmä tarkkana...

Heipsan kaikille ja oikein hyvää joulua! Varmaan en ennen joulua ehdi kirjoittelemaan...

A-L-M 21+1 :heart:
 
Ihanaa kuulla jo monien käyneen rakenneultrassa ja että teillä on kaikilla hyviä uutisia sieltä! Meillä se on vasta tammikuun lopulla. Yllättävän moni on nähnyt jo sukupuolenkin ;). Me toivotaan, ettei VAAN nähdä sitä... Mutta poika tämä(kin) on =).

Mulla oli taas eilen neuvola. Huh, helpotti kyllä jälleen kuulla sydämen pompsottavan ja Kultamurun jumppaavan täysillä. Tunnen kyllä liikkeitä, mutta ne ovat vielä niin hentoisia, että saattaa mennä puolikin päivää, että tuntee seuraavan kerran. No, nyt on alkanut tulla oikeasti enemmän luottoa siihen, että kotiin asti tämä pieni saataisiin. En vielä kevättä (edes uskalla) suunnitella, mutta joulu ja uusivuosi ollaan varmaankin raskaana :D

Mä olen toimiston ja markkinoinnin moniammattilainen, kohta työtön (irtisanomisaika meneillään, mutta työvelvollisuus kun on loppu, niin kotona). Mies on esimiehenä ravintolassa.

Meillä joulukuusi koristeltu ja siivoukset saunan pesua vaille valmiita. Laatikot tekaisen huomenna ja illalla puhtaaseen joulusaunaan, kynttilöiden kera. Turussakin on vaihteeksi valkoinen joulu - tätä ihmettä ei joka vuosi tapahdukaan! Joulun tunnelmasta nautitaan jo nyt.

Oikein rauhaisaa joulua teille kaikille!

Auris ja Kultamuru 17+1
Toivottelen
 
johjo kiva kuulla, etteivät välttämättä aina tee mitään pahaa tuonne alakertaan.

emv Mulla onneks joulun jälkeen neuvola, niin aattelin pyytää sitä lääkärin tarkistusta, että saan mielenrauhan tai sitten lisää paniikkia. :/

tatomira saisko vaunuista kuvaa? :whistle:

Tipsula Oih, ihanaa! Sulla ei oo enää pitkää aikaa uä:hän =)

buam niin muistelinkin. Jouduikko supistusten vuoksi saikulle? onko kohdunsuun tilannetta tarkistettu millon? itekin mietin, että oisko jotain tulehdusta vai ihan rehkimisellä aiheutettua.. Mites sun eka raskaus meni? Supisteliko sillon näin aikasin? Jouduikko saikulle vai pstyikkö olla töissä/koulussa? Ihana masu! :heart:

marjutti onnea hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

mairallakin ihana masu :heart:

varanikki niin ilmeisesti täytyy :D mut oon ollu sitä mieltä, että tää raskaus ei oo sairaus niin kauan, ku pystyy asioita tekemään. täytyy nyt ilmeisesti hillitä itteeni.. :ashamed: kiitos, sun sanat rohkaisi ja sai pelon hieman väistymään :hug: Ite en oo ees käyny moiselle puolella, joten en tunnista :D

haave mullakin neuvola 29.12, joten puntari saattaa sanoa, että : " POKS" :D

ALM Syvien vatsalihasten teko saattais helpottaa nota alaselän ongelmia ja heiman pitkittää niitä. LH:n hommat vanhainkodissa on kyllä raskaita.. :/

Täällä kinkku paistettu ja sitä onkin syöty ihan kiitettävästi :p :D :whistle: Turvotuksia odotellessa..
Edelleen pientä paniikkia noiden supistusten suhteen.. Tänään koko päivän mahassa ollu jotain tuntemuksia, mut en osaa sanoa, että onko supistuksia vai jotain muuta.. Huoh!! :( Seurailen tilannnetta..

Ähkystä Täälläkin tulee aika helposti ja tosi nopsaa masu täyteen. Saas nähä miten nyt jouluruokien kanssa käy.. tuleekohan vaan ängettyä liikaa sapuskaa naamaan vaikka väkisin.. :whistle:

RIKS RAKS JA POKS 18+0 Nyt tuntuu, että jo :heart:

Onnea muillekin poksujille! :heart:
 
Meillä alkoikin aamu mukavasti, kun mies tuli kipeäksi (sai työkavereineen ravintolasta ruokamyrkytyksen) eikä päässyt mukaan rakenneultraan. Jouduin siis menemään äitiyspolille yksin. Siellä oli mahdoton ryysis ja minut tultiin hakemaan synnytysosastolle, ettei tarttis odotella. Jouduin sitten samaan huoneeseen, jossa enkelipoikani viime keväänä todettiin kuolleeksi :'(

Jotenkin onnistuin toipumaan järkytyksestä ja keskittymään tähän lapseen. Kaikki oli mainiosti, kaveri liikkui kovasti ja tykkää näköjään mutustella sormiaan. Sukupuolenkin hän näytti oikein kiltisti, mutta sitä en paljasta kellekään, koska mieskään ei halua tietää ;)
 
ALM Nehän ei oo ihan perus vatsalihasliikkeitä eli ei nostella ylävartaloa ylös-alas. Lihaskuntoliikkeitäkään ei vissiin sais tehä ihan väsymykseen asti, mut syviä lihaksia on vaikee saada väsymään.
Syviä lihaksia voi reenata esim. siten, että meet lattialle selinmakuulle. Yleensä alaselän ja lattian väliin jää pieni rako, eli selkä on hieman notkolla. Jännittämällä syviälihaksia sen raon pitäisi hävitä eli alaselän painua lattiaa vasten. Tuo jännitys pitäs pitää sitten 5-10s. ja sitte päästä lihakset rennoksi. Tee noin 15 toistoa ja pidä pieni tauko, sitte tee 2-3 sarjaa. Muista, että jännityksen aikana ei saisi pidättää hengitystä, eikä pakara-ja reisilihakset saa myöskään jännittyä. Niin ja lantiossa eikä rangassa saa mysökään tapahtua liikettä eli liike on tosi pieni. Takareisien lihaskireyksiä kannattaa myös venytellä, jos niitä on, ku nekin vaikuttaa alaselkään.

Kerro, jos et yhtään ymmärtäny :LOL: :D

Katsu No jopas oli tuuria :hug: Onneksi pikkuisella kuitenkin ultrassa kaikki hyvin :heart:
 
Varanikki: En oo tunnistanu Mitäs nytin puolella. Välillä tulee siellä oltua paljonkin toisinaan ei aikoihin. Itekkään en siellä ole omalla tunnuksellani mut mitään vakituista "harmaatakaan" ei ole. Ja ne jotka siel ei vielä oo käyneet niin ei välttämättä kannata mennäkkään. Siellä on jotku niin ilkeita ja provosoivia et tulee paha mieli jos oikeesti yrittää jotain kysyä tmv.

Mitäs muuta pitikään taas kommentoida. Ei muista. Ei aivot enää raksuta kun on koko päivän siivonnu. Se on sitten mukavaa hommaa etenkin tuon 11 kk kanssa :whistle: .

Joku kertoi että liikkeet ei vielä tunnu tai ei ainakaan oo varma et onko liikkeitä. Minäkin valittelin tässä jokunen aika sit liikkeiden puuttumista. No nyt tuntuu mahan läpikin jo. On ne kyllä ihania. Siis vielä tässä vaiheessa. Lopuksi käy kipeetä joten pitää nyt nauttia.

Meille taitaa taas tulla iso vauva. Oon katellu noita muitten painoarvioita ja jos tässä vaiheessa jo painoeroa 100g niin mitähän lopussa. Mun on pakko päästä sinne painoarvioultraan viimeistään paria viikkoa ennen laskettua-aikaa. Pitää ruinata omalta neuvolatädiltä kun kuulin että se alkaa tekemään ultria nyt vuoden vaihteessa.

Mun maha tänään. Sori vaatteet. Kävelin kesken siivouksen peilin ohi ja piti kuva räpsästä kun en vielä yhtään ole ottanut.


Johjo 21+2
 
Buam: mulla oli sama lääkitys alakerrassa synnytyksen jälkeen ku papasta löyty muutoksia ja tulehus, joka todennäkösesti ne muutoksetki sit aiheutti. Viikon truuttasin lääkettä. En huomannut eroa ennen ja jälkeen tulehuksen ku seki tuli iha yllätyksenä.

Päivähoidosta:

Tyttö on eskarissa + 11pvä/kk kokopäivähoidossa. Kuopus (1.1v) on sen 11pvä/kk hoidossa myös. Tarkotus on nostaa päivät 16:sta.

Maira: Ei tuo ole läskiä vaan sievä ja selkeä vauvamasu =)

Päänsärkyi mullaki ollu paljo, ei onneks migreeniks äityny kovin monesti. Mulle annettii lupa rv 16-32 syyä buranaa jos tarvetta. Ensisijaisesti tietysti panadolia. Mut turvallista toisella kolmanneksella ottaa buranaa. Ite en panadolia ota ollenkaan.
 
Huomenta!

ALM Mulla tuo tuli ongelmaksi kanssa tuolla hoitotyössä. Tosin olen aika lyhyt ja sairaala-puolella töissä, ni mun ongelma oli se, että selkä joutu koetukselle, esim. käännöissä, kun ei sänkyä enää voinut nostaa niin ylös ku tykkään ja sit selkä oli koetuksella sen vuoksi, kun nostot ei enää menneet ergonomisesti. Samoin paljon muita juttuja, haavanhoidot tms....

Alisa Mullahan nuo supparit alko tässä raskaudessa joskus 15-16 vkolla. Mutta katsotaan onko tuo tulehdus sitten ollut syynä niihin. Ensin sairaslomalle jäin niiden supistusten vuoksi, mutta sitten sitä jatkettiin sen vuoksi kun kohdunsuulla oli sitä pehmeyttä. Tuon vuoksi kuitenkin olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti. Esikoisen odotuksessahan mulla oli noita suppareita muistaakseni puolesta välistä eteenpäin, mutta tuolloin nuo oli kivuttomia, eikä saaneet mitään aikaan. Lähinnä epämiellyttävää oloa. Silloin olin koulussa loppuun asti, ainoana poikkeuksena oli se harjottelu, jonka aikana oisin jäänyt äippälomalle, niin sitä en aloittanut ollenkaan.

Sanse mullekin tuo tulehdus tuli puun takaa, koskaan en ole edes hiivaa sairastanut, joten ei mitään tietoakaan/oiretta ollut millekkään tulehdukselle. En usko että munkaan olo tästä muuttuu mitenkään tän kuurin jälkeen. Ainoa vain, että eilen kun tuon puikon laitoin, ni musta tuntu että supistelee ja menkkakipuja oli sekä selällä että mahalla, mutta voi johtua myös tästä siivoamisesta mitä on parin päivän ajan ollut. Mutta katsellaan...Jos sama toistuu tänään, ni sit pitää miettiä et miten jatkossa....

Mutta nyt toivottelen kaikille oikein rauhallista joulua!

Sekä matkaan lähtijöille oikein turvallista joulua!

Me myyn kanssa hiljenemme nyt joulunviettoon ja poksutaan samalla 22+0!
 
Heissan :)

Piti tulla eilisen kunniaksi poksumaan, rv 19 tuli täyteen :)

Kerkesin kaikki jutut lukemaan, mutta nyt ei ehdi enään kommentoida ku töihin pitää rientää :)

Mutta poksujille ja hyville ultrakuulumisille onnea :hug:

Minäkin toivottelen jo Hyvää Joulua jos en ehdikkään enään tulla koneella piipahtamaan :)
Joulun viettoon muualle lähtijöille myös turvallista joulua, ajelkaahan varovasti! :wave:

Miikulainen ja rääpäle 19+1 :heart: :xmas:
 
Heissan!

Mun piti käydä tänä aamuna neuvolassa,ku taas tuo mieli pistää ajattelemaan kaikenlaista :headwall: Kävin kuuntelee sydänäänet ja siellä se jyskytti :heart: mieskin kerkes mukaan ennen töihin menoaan. Mies sano ku kuunteli niitä sydänääniä,et kohta toi kajari särkyy :LOL: ku oli niin kova jyske. Neuvolatätikin sano et on tosi vahva ja hyvä lyönti :heart:

Liikkeitä ku tuntuu aika harvakseltaan ja sit miettii,et tuntuks eilen ollenkaan :/
Mut nytkin tässä koneella istuessa niitä tuntuu :heart:

Katsu :hug: Onneks pienellä kaikki ultrassa hyvin :heart:

Päivähoidosta Meillä nuorimmainen on kotona ja pysyykin niin kauan ku mä sit joskus hamaassa tulevaisuudessa palaan töihin :whistle:

Vanhimmat pojat ovat kummatkin menneet tarhaan ku täyttivät 3 vuotta.

Mulla on karjalanpaisti uunissa. Kävin aamulla kaupassa ja tätini luona viemässä kukan.

Vielä pitäs paistaa pipareita ja imuroida ja pestä noi lattiat. Mies pesee sit saunan ja kylppärin ku tulee töistä. Toivottavasti ei mee hällä myöhään,ku on tota joululiikennettä ja kamala lumipyry.

Kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua :xmas:

Joulun viettoon muualle lähtiöille vielä turvallista matkaa :xmas:

baby dream ja masuasukki 18+3
 
tänään oli pakko soittaa neuvolaan ja kysäistä noista ennakko supistuksista kun oli tosi inhottava olo ja epävarma mieli niin otti het vastaan ja kuunneltiin sydänäänet ja katottiin muutenkin että kaikki ok ja kaikki oli ok tietty mie vaan olen niin vainoharhainen... sain sitten muutenkin purkaa sydäntäni ja se helpotti suuresti nyt ei muutako töitä kohti ja sitä samaa koko joulu... uutenavuotena sit vapaata.... mutta eipä mulla muuta ko niin hoppu mutta oikein HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAMMOILLE......
taapero 17+3
 
Alisa Hyvin selitetty, kiitos vielä :flower: Kokeilinkin tuota, ja taidan ottaa jokapäiväseksi tavaksi.

buam mä oon kanssa sellanen hukkapätkä 158cm, että senkin takia varmaan vähän kränää tuolla... Mulla kans tekee jotkut haavahoidot ja pesutkin tiukkaa, kun pitää kumarrella ja olla hankalissa asennoissa.... Noo, työkaverit ymmärtää ja ei tartte mennä tuli perseen alla :D Rauhakseen kun tekee niin on heti parempi, kiire ei oo hyvä.

Vielä uudelleen toivottelen hyvää joulua kaikille!

(aah, ihana syödä paaaaaljon....) :D :D

ALM ja kulta 21+2

Jaa niin, huomasitteko SYYSKUISTEN pinon :eek: :eek: Me ollaan ihan järkyttävän pitkällä jo :eek:
 
Tietäsköhän täällä joku, kun tuo neuvolakkii on jo kiinni, että saako raskaana ollessa syödä hapankaalia? Eihän sen maitohappobakteerin pitäs mitenkää liittyy pastöroimattomiin maitotuotteisiin, mut kuitenkii... Jouvvuin tuossa pöyvvässä äsken kuolaamaan vierestä, kun muut veti hapankaalii, eikä ihe uskaltanu ottaa.
 
Ehtoota kaikille!

Tämä mamma tuli kans toivotteleen hyvää ja rauhallista joulua kaikille :xmas: .
Huomenna lasten kanssa äireemuorille koko päiväksi joulua juhlimaan ja syömään kinkkua niin että napa ratkee :p

tiitiäinen ja mussukka 19+6

p.s. Huomenna poksuu puoliväli :heart:
 
Moikka!

Tultiin tänään itä-Suomeen joulujen viettoon, ihanaa!! Nyt kaivoin koneen esiin ja ajattelin, et lueskelen juttujanne ja kirjoittelen omiani, mut akku pentele vilkuttaa loppuaan....joten toisen kerran sit ultraa sun muuta, mutta mutta...

OIKEIN RAUHAISAA JA MAKOISAA JOULUA!!!

Pilkkuliini
 

Yhteistyössä