<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Mukavaa jouluviikkoa :xmas:

Me käytiin eilen kuuntelee ja laulaa kirkossa joululauluja. Jakso nuorimmainenkin 1v.8kk. olla tosi nätisti :D

Tipsula tervetuloa mukaan.

Buam :hug:

BTL onnea ultraan.

Tyttö poksu onnittelut.

Me käytiin jyväskylässä lauantaina jouluostoksilla. Kyllä oli porukkaa joka paikassa.

Me tehtiin eilen joulusiivous. Mies vei kaikki matot ulos ja tamppas ne. Mä imuroin ja pyyhin pölyt ja mies sit pesi lattiat. Ja pesin 4 koneellista pyykkiä onneks on kuivausrumpu. Nytkin on kone päällä kohta kuivuriin pyykit ja sit poitsun kanssa ulos.

Mulla on nyt kurkku kipee :kieh: toivotaan etten tule kipeeks. Miehellä on ollu nyt muutaman päivän hirvee yskä.

Mulla on leivinuunissa tulet pitää vähän lämmittää ni ei tartte pitää pattereita päällä,ku tuo öljy ei oo mitään hirmu halpaa :kieh:
Ja huomenna sit lämmittää ihan kunnolla tuo uuni lämmäks ja keskiviikko aamuna vähän ja sen jälkeen kinkku sinne pötköttämään :xmas:

Miehen sisko tulee tänään töitten jälkeen käymään |O on viimeeks käyny kesäkuussa miehen synttäreillä. Ei oikein aina tulla juttuun ku hää on niin negatiivinen ihminen ja hänen elämään ei mahdu muuta ku hänen työ :headwall: Ei ole mun raskaudesta kysyny muistaakseeni ku kerran et miten voit :eek:
No se siitä tuli taas omaa napaa sori :ashamed:

Meillä kävi eilen nuorimmaisen pojan kummi lapsensa kanssa. Meidän poika oli ihan innoissaan pussaili hänen tyttöä ja piti hyvänä :D tyttö oli 1v.2kk. Toivottavasti on samallainen sit ku sisarus syntyy.

Illalla on keskimmäisen pojan joulujuhla ja sit huomenna saavat todistukset.

Mut nyt pyykkien kimppuun.

Mukavaa jouluviikkoa mammat :wave:

baby dream ja masuasukki 18+1
 
Kiitos tsempeistä :heart: Jännittää hirveesti!
Haave:
Kaikilla on omanlainen masunsa, mulla on yksösraskauksissa myös ollut suuri maha, ei näin suuri mutta kuitenkin, istukka ainakin tehnyt sen kun on näkynytkin niin aikaisin. Täytyykin yrittää muistaa kysyä missä istukat on.
Ja kyllähän me yritetään urkkia :D Oon jo kaks kertaa nähnyt unen että yksi poika olisi tulossa mutta toisesta ei näe B)

Apuva, täytyy lähteä valmistautumaan, mua jännää niin kauheasti :ashamed:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 20+1
 
Tipsula Teretulloo :flower:

BTL Tsemppii, ihana masu!

BD Mä sitten vihaan perusnegatiivisia ihmisiä jotka suurimman osan valittaa ja jos ovat hiljaa niin on naama sitten muuten vaan väärinpäin. Sitten on vielä laput silmillä ettei nähdä muuta kuin oma perse tai jos jotainmuuta sattuu rekisteröimään, niin se on jotain mistä voi ruikuttaa. Ai että mä laittaisin autiolle saarelle, voisivat siellä sitten valittaa hamaan tappiin saakka, grrr!!! :headwall:

Täällä on meikäläiseen iskenyt pieni joululenssu, la alkoi kurkkukivulla ja pari pvä vuotanut nekku. Ei kiva, mut silti olen touhunnut joulujuttuja. Tein mm elämäni ekan kerran imelletyn pottulootan ite ja se jopa onnistui =) Jäälyhtyjä myös jäädytellyt ( aika kevyttä puuhaa ;) ) ja nyt on meneillään siivous. Vähän kerrallaan ja välissä lepoa ja seurustelua pikku neidin kanssa :)

Kyssäri päivähoidosta teillä joilla pienet ikäerot sisaruksilla: Kuin moni on vienyt vanhemman lapsen välillä päiväkotiin vaikka itse pienen kanssa kotona? Mun yks tuttu tekee niin että vanhempi on joitakin päiviä kuussa hoidossa, ja ovat kokeneet sen tosi hyväksi, isompi saa telmiä ikäistensä kanssa ja äippä voi keskittyä täysin kuopukseen...tai vaikka sitten siivoilla kämppää. JOkuhan tietty tälläistä järjestelyä katsoisi pahall asilmällä ja laiskan äipän ratkaisuna, mutta minusta kuulostaisi ihan hyödylliseltä kaikille osapuolille. Mitä mieltä ihmiset?

Aika rientää,

HM 18+1
 
Päivähoitokyselystä:
Meillä tulee muksuille n. 4,5 vuotta ikäeroa, mikä ei nyt kylläkään ole ikäero pienimmästä päästä, mutta meillä tyttö jatkaa päiväkodissa ns. 15-päiväsenä, vaikka olen vauvan kanssa kotona...Tiedän että tästä asiasta ihmiset on monta eri mieltä, mut kukin tekee tavallaan!
 
baby dream täällä on ollu kaaos kaupoissa jo pari viikkoa, just isännän kanssa keskusteltii et pitäis käydä joulu ruuat ostaa, mut jotenkin toi prisma ei houkuta... :whistle:

Hahaa, meillä liikutaan! :heart: Siis nyt liikutaan ihan niin ettei jää enää epäselväks! :) Töissä tänää tuntu muljahdus, ja sit alko ralli, mä olin jo ihan varma et mulle on tulossa mahatauti tms kunnes sit pysähdyin paikalleni tunnustelee ja perkules, nöttönenhän siellä pisti pilleet pystyyn!Aika supermahtava fiilis! :D :heart:

Eipä mulla muuta, jos alkais ruokkimaan tota karvakasaa joka on sen näkönen et kuolee nälkään just NYT... :)

Maira ja mytty 15+6
 
Molemmat vauvat on tallella :heart:
A-vauva vastasi viikkoja 20+4 ja painoarvio 334g,
B-vauva vastasi viikkoja 20+5 ja painoarvio 344g =)
A-vauvan istukka on tossa edessä ja B-vauvan istukka takana.
Neljän viikon päästä seuraavan kerran eli 18.1.2010, ihan mahtava olo :heart:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 20+1
 
emv
Hellou!

Maira
: Eikö olekin huippua! Ihanaa kun jo sullakin tuntuu niin hyvin.

BTL: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Mulla kans oli tänään ja seuraava 20.1. eli hyvin pian taas sun jälkeen.

Ultra: 270 grammaa puhdasta kultaa masussa! Tyyppi vastasi viikkoja 19+0. Vauva oli taas, kuten np-ultrassakin, tosi villi ja omapäinen. Ei meinannut lääkäri saada taas mittailtua mitään. No lopulta kaikki tarvittava kyllä saatiin. Sukupuoli ei selvinnyt, kun tyyppi oli niin vauhdikas silloin kun ois voinu jalkoväliään esitellä et vilkaisu sinne suuntaan oli niin nopee ettei sukupuolesta oo tietoo. Uusi ultra kyllä jo kuukauden päästä. Istukka mulla tosiaan tossa ihan edessä.

Tänään huomasin ultran jälkeen kotona ekaa kertaa leperteleväni ÄÄNEEN vauvalle. Tuli ultran jälkeen niin onnellinen olo et ihan tuntui että pakahtuu! Kyynelki vierähti. Tänään ekaa kertaa myös tuli mieleen se ajatus, et ei tätä tosiaan voi tietää mimmosta on, ennen kuin itte kokee.

Ja siis sekä vauvalla että mulla kaikki tosi hyvin. Diabeteksen takia oon keränny vuorokausivirtsan purkkiin ja käyny useissa labroissa, mut kaikki tosi hyvin. Ihanaa kun ei tartte stressata ittestä eikä vauvasta! Kolmivuorotyöhön ottivat tänään ekaa kertaa kantaa ja alustavasti olivat sitä mieltä et helmikuun loppupuolella viimeistää pitäis lopetella yövuorot. Mut siihen kuulemma palataan kun meen sit taas 20.1. lääkärille ultrattavaksi ja muutenki kontrolliin.

Päivähoito: Esikoinen tulossa, joten minkään syvän henkilökohtaisen kokemuksen kautta en puhu, mutta... Itse ajattelen jotenki niin, et pienet vauvat tarttee äitiä niin kamalan paljon ja pikkasen isommat lapset aktiivista tekemistä et toisinaan hoidossa olo on varmaan parempikin ratkaisu. Ja varsinkin jos äiti kokee siitä olevan apua omaan jaksamiseensa. Eri perheissä toimii eri ratkaisut. Joka tapauksessa lapsille sosiaaliset suhteet oman ikäisiin on tärkeitä, joten mielestäni olisi ainakin tärkeä huolehtia niistä, vaikka sitten kerhon kautta jos lapset ei käy hoidossa. Mut tosiaan, eri perheissä toimii eri jutut.

-emv ja james jessenpoika 19+2
 
Pikaisesta ultrakuulumisia: vauva vastasi viikkoja ja painoa pienellä hurjat 355g. Kovasti liikuskeli, niinkuin jo olin kyllä tuntenutkin. Välillä tuntuu, että eikö tää tyyppi ollenkaan nuku! Ja sukupuolikin selvis: ultran mukaan olis tulossa POIKA :heart: :heart: Mies oli ihan innoissan. Oli niin poikaa toivonut. Ja onhan se ihan kivaa, kun on jo tyttö, että saadaan pieni poikakin =)
Laitan kuvaa myöhemmin ja pahoittelut tästä pelkästä omanapaisuudesta :ashamed: yritän ajan kanssa kommentoida muidenkin kirjoituksia.

Janskuliini & poika-Toukka 20+3
 
Paljon tullut ultrakuulumisia,niitä on aina mukava lueskella :) .
Tämä mamma teki jo tänään joulusiivouksen ja jälkeenpäin mietinkin että kuinka hyvin täällä pysyy paikat siistinä jouluun asti,noh ei siitä stressiä ottamaan kuiteskaan.
Oli mukava aamulla herätä kun katsoi ikkunasta ulos ja lunta oli tullut kunnon kinokset maahan,kyllä lapsilla oli hauskaa telmiä ja laskea pulkkamäkeä :D .

Päivähoidosta: Meillä lapset on tällä hetkellä olleet kokopäiväisessä hoidossa enkä ajatellu vauvan synnyttyä ottaa kokonaan pois sieltä. Pari kolme päivää viikossa ajattelin olevan hyvä olla tarhassa,siellä lapsilla kuitenkin kavereita ja paljon virikkeitä joita mä en pystyis kotona antaan. Muutenkin meidän lapset sen verran sosiaalisia että jo päiväkodissakin sanoivat että parempi olisi ettei ottaisi kokonaan pois.

Nyt pitää poistua takavasemmalle ruuan laittoon.

tiitiäinen ja mussukka 19+4
 
Paljon tullut ihania uutisia :) :flower:

Oon kyllä lueskellut juttuja, mutta miten se tuntuu että ei oo itelllä mitään kirjotettavaa. Ei viitti kuvaakaan mahasta alkaa värkkäämään. Ihana kyllä katella toisten kuvia =)

Ammateista ollut puhe... Mää oon koulutukseltani yhteiskuntatieteiden maisteri ja koulutusta vastaavassa vakityössä olen. Mies kauppatieteiden yo, mutta tuskin koskaan valmistuu kun oma yritys imassut niin vahvasti, etteipä sillä koulutuksella oo väliä kun ei vieraalle aio töihin koskaan B)

Jouluna sitte sukulaiset näkee mut eka kerran, kun ole nyt raskaana. Kuinhan nuo järkyttyy mun turvonnutta minääni :kieh: Painoa ei oo tullut kuin 4 kiloa, mutta minusta tuntuu että näytän vaan niin lihavalta. Maha on kyllä jo selkeä vauvamaha ja muutenkin tuntuu olo löysältä....

Päivähoidossa lapset on toukokuun loppuun saakka. Sitten loppuu esikoisen eskari ja kuopus jää samalla kotiin. Mun mielestä lapsi ei saa mitään erityistä päiväkodista mitä normaalissa perheessä ei saisi. Hyvin on kyllä viihtynyt päiväkodissa, mutta se pitää vaan sitten jaksaa kuljetella kavereille. Isosiskokin kyllä kiitettävästi jaksaa pikkuveljen kanssa touhuta :)

-lypy 18+2
 
Onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista! :flower:

Päivähoitoasiaan kommentoin. Meillä oli tuo kolmonen hoidossa reilu 3 kk (10pv/kk) sen jälkeen kun kuopus syntyi. Tykkäs olla eikä koskaan tarvinut itkemään jättää, karkuun juoksi kun pois hain. Halusin nähdä miten vauvan kanssa menee ennen kuin otan pois. Hyvin meni enkä kokenut tarvetta sille että kolmonen olisi päiväkodissa jatkanut. Täytti 3v juuri sinä aikana.
Tykkäs kovasti olla päiväkodissa. Tasaisin väliajoin nytkin puhuu että haluaa päiväkotiin. Olenkin ajatellut että menee ensi syksynä joko puolipäiväiseksi tai 10 pv/kk. On silloin jo kuitenkin 4,5 v eli kaipaa seuraa ja toimintaa. Mulla voi olla aika kortilla kun nuorimmille tulee tosiaan ikäeroa reilu 1v3kk ja kerran itse haluaa niiin miks ei. Minusta yli 3v (tapauksesta riippuen jo nuorempikin) voi hyvin olla joko osapäiväisenä tai parina-kolmena päivänä viikossa päiväkodissa. Varsinkin jos lähellä ei ole edes kerhoja missä tuon ikäinen voisi kulkea. Meillä ainakin neiti (siis tuo nyt 3v8kk) kaipaa seuraa. Isommat onneks on koulun jälkeen seurana. Siks meneekin vasta syksyllä kun kesä halutaan olla vapaalla koko perhe tai siis mies töissä, mut muut vapaalla.

Johjo 21+1
 
Heti kärkeen omaa napaa.. Täällä tuli siivottua 2 päivää ihan kunnolla tätä huushollia ja se nyt sitten ilmeisesti kostautui.. :( Yöllä supisteli jonkin verran, ei kipeesti. Aamulla tuntui kuin olis ollu vanne kiristämässä alaselkää ja alavatsaa, sitte tilanne hieman rauhoittui. Töissä meni hyvin, mutta koko ajan oli mielessä nuo supistukset ja koko ajan jännitin, että millon niitä tulee lisää. Mahaa oon painellu koko päivän, jotta tietäisin onko maha kovana. Nyt sitten pelottaa, että jatkuuko tämä ja saako nuo jotakin aikaseks.. :'( Huomenna varmasti soittoa neuvolaan ja kysyä, että mitä tehdään, jos nää jatkuu. Tosi kurja ja surullinen fiilis. Vielä ei tarvis paikkojen alkaa pehmeneen.. Mitä luulette, jääkö nää nyt sitte koko loppuraskauden vaivoiks, vai voinko selvitä vain säikähdyksellä? Nyt aion kyllä ottaa paaaaljon rauhallisemmin :ashamed:

HM Paranemisia :snotty:

maira Ihanaa, täällä odotellaan edelleen sitä rallia :D

BTL, emv ja Janskuliini Ihania kuulumisia :heart: :heart: :heart:

Lypy Täälläkin tuntuu turvonneelta ja löllykältä olo :ashamed:

Eikös täällä ollu muitakin, joita oli supistellu? Miten useesti ja miltä ne supistukset on tuntunu, niin ja missä? Mulla tuntu, etä levossa oikein yöllä villiinty, liikkeessä taas parempi.. Huoh! Hirvee huoli ja pelko päällä. Ystävä (joka on terkka) sanoi, että sillä on kasn näillä viikoilla alkanu supisteleen. Pitää ottaa vaan rauhallisesti ja juoda paljon.. Muita vinkkejä? Eikö tää huoli lopu koskaan... :'( :'(
 
Alisa84: Mulla supistelee. Eikä tarvi edes kummempaa rasitusta. Autolla maantiellä ajaessa, tässä tietokoneella istuessa jne. Kahdessa edellisessäkin on supistellut paljon ja välillä kipeestikkin. Neuvolalääkärillä pitänyt sitten käydä tarkistuttaan kohdunsuun tilanne, mut ei siellä koskaan oo suurempaa tapahtunu. Mut joillakin tapahtuu joten asia kannattaa tarkistaa jos pelottaa.
 
emv
Alisa: Mulla supistellut jo pidempään, nyt rauhallisempaa sen suhteen. Mun supparit ei oo kivuliaita ja niitä tulee koska vaan tekemisistä huolimatta. Tänään just tarkistettiin kohdunsuun tilanne sekä ultralla että manuaalisesti. Mulla ei oo supistukset vaikuttanu mitenkään kohdunsuun tilanteeseen. Mut kyllähän sitä kannattaa pyytää tarkistamaan. Saa ainakin mielenrauhan, vaikka kaikki oliskin hyvin. Epätietoisuus ei oo kivaa!

-emv
 
Päivähoidosta Meillähän esikoinen aloittaa ekaluokan ensi syksynä, joten hän on sitten päivät siellä, kuopus aloittaa syksyllä eskarin ja vaikka ensin aattelin, että pitäisin sitä muutaman päivän kuukaudessa täysipäiväisenä niin ahneus voitti ja totesin et lapset lopettaa molemmat päivähoidon toukokuun loppuun.
Eli kesä- ja heinäkuun saavat olla kotona :) sitten elokuussa toinen aloittaa koulun ja toinen eskarin niin on sitä kaveri seuraa, mutta kuopuksellakaan ei mitään kauhean pitkiä päiviä.

Me ostettiin viime viikolla vaunut, törmättiin suht edullisiin vaunuihin niin kysyin vaan mieheltä, että mahtuvatko autoon, että me ostetaan nää :D Eli pinnis puuttuu ja jos edullisesti löydän jostakin sitterin niin sitten on kaikki suurimmat tarvikkeet hankittu. Mobile kyllä tarvii myös käydä ostamassa, se on ihan ehdoton!

Onnittelut ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista! BTL selvisikö pikkuisten sukupuolet?

Mulle on tullut tosi vahva tyttöolo! Tää on jänskä kuinka nää olot menee. Esikoisesta oli rakenneultraan asti tosi vahva tyttöolo, mut ultran jälkeen tuli tosi vahva poikaolo (ei siis kysytty sukupuolta ) ja sehän piti paikkansa.
Kakkosesta oli poikaolo, jälleen rakenneultraan asti, jolloin ei taaskaan sukupuolta selvitetty ja siellä taas tuli tyttöolo ja tyttöhän sitä tuli.
Nyt on vaihdellut poika- ja tyttöolot, eikä mitään sellasta "varmaa" oo ollut, mutta nyt tuntuu tosi vahvasti, että tyttö sitä on taas matkassa. Noh, sen näkee sitten toukokuussa kumpi meille saapuu :)

Mutta nyt saunomaan ja sen jälkeen juuri paistettuja karjalanpiirakoita ja joulutorttuja :)

tatomira ja itu rv 17+2
 
Heti aluksi kiitos tervetulotoivotuksista ja haleista :heart: , mukava liittyä porukkaan.

Ja Alisa84 mulla oli kans suppari, tosin yksi ja kivuton ja mie paniikissa heti soittamaan neuvolaan, ei sen kummempia aiheuta, kun seuraillaan, piti pissatesti viedä, ettei ole tulehdusta, kun kuulemma se voi aiheuttaa suppareita, mutta kaikki oli ok. Sit tosta liikkeistä, mulla oli kans tässä joku aika sitte, että liikkeitä ei oikein reiluun viikkoon tuntunu niin paljon kun aiemmin, mutta nyt on taas tullu takasin ja entistä selvempinä. Ajateltiin että olisko sitte ollu jotenki toisinpäin, ettei ne niin selvästi yhdessä vaiheessa tuntunu. Eli ihan samat aatokset oli kun sullakin.

Nyt sitte omia juttuja, eli mulla olis heti joulun jälkeen rakenneultra maanantaina ja mua jännittää ihan hirveesti. Kaikki on tähän asti ollu oikein hyvin ja np ultra ja veriseula ja omat testit ollu niin hyvät kun voi olla, mutta silti huoli pikkusen voinnista vaivaa. Oon toivonu että vois olla joulun miettimättä ja rauhassa silitellä masussa tätä pientä potkijaa. Samalla odottaa joulua ja toivois sen kestävän pitkään, samalla toivois että se rakenneultra tulis pian, mut sit joulukin on ohi, ei oikein jännitykseltä pääse nauttimaan odotuksesta täysillä. Alkukuukaudet meni kauhean pahoinvoinnin kourissa ja nyt sitten vaa jännittää. On muuten pientä yökkäilyä edelleen sillon tällön vaikka se pahin meni ohi vklla 15, tänään siis 19+4
 
Alisa - Yleensä noi kivuttomat harjoitussupparit on ihan normaaleja ja harmittomia ja jatkuvat raskauden loppuun asti. Itselläni niitä on päivittäin ja osa jää varmaan huomaamattakin. Pyydä että pääset tarkistuttamaan tilanteen, jos huolestuttaa.

Päivähoidosta - Meidän kuopus on vielä niin pieni, 1v3kk, että asia ei sinällään ole ajankohtainen. Minä en pientä alle 3 vuotiasta pitäisi päiväkodissa, jos olisi mahdollisuus olla vanhemman kanssa kotona. Itse otin aikoinaan esikoisen pois päiväkodista, kun kakkonen syntyi. Esikoinen oli silloin vähän vajaa 4 vuotias. Hän jatkoi sitten kerhossa muutamana päivänä viikossa. Esikoinen aloitti silloin myös harrastuksen kerran viikossa ja se sama harrastus jatkuu edelleen 10 vuotta myöhemmin :) Joten olihan siinä normaali arjen lisäksi ihan reilusti sitä virikettä.
Ja tarkoitus on myös näitä pienimpiä hoitaa mahdollisimman pitkään kotona. Toivottavasti siihen asti, kun masuasukki on 3 vuotias. Ja sen jälkeen toivon löytäväni osa-aikaista vuorotyötä, että tulee mahdollisimman vähän ja lyhyitä hoitopäiviä.

Täällä huomattu että alkaa taas pikkuhiljaa käymään auto ahtaaksi. Edellisessä raskaudessa jouduin aika paljon ennen la:ta lopettamaan autolla ajamisen, kun maha oli kiinni ratissa. Nyt on vielä jokunen sentti tilaa mahan ja ratin välissä, mutta näyttää siltä etten tässäkään raskaudessa kovin isoilla viikoilla uskalla enää ratin taakse.

Mä en edelleenkään voi varmana sanoa tuntevani liikkeitä. Ihan hassua, kun viikkoja on jo näin paljon. Kai ne sieltä kohta alkaa tuntumaan, kun nuppunen kasvaa :)

zizlisko+nuppu 17+4
 
Ammateista: minä olen ohjelmistosuunnittelija ja mies on myyntineuvottelija/-päällikkö.

Tukivyö on mulla ollut aiemmissa raskauksissa käytössä, nyt en ole vielä tarvinnut.

Esikoisen päiväkotipaikka aiotaan pitää huhtikuun loppuun asti, koska äitiyspolikäyntejä on varmaan loppuvaiheessa paljon, niin ei tartte miettiä aina lapsenvahtia, sinne kun ei saa lapsia ottaa mukaan. Mutta vauvan synnyttyä en osaa kuvitella että veisin esikoisen hoitoon. Sitä paitsi naapurustossa on tosi paljon samanikäisiä lapsia, joten leikkikavereita riittää ja eskarikin alkaa syksyllä.

Tänään meillä on rakenneultra äitiyspolilla ja käsittääkseni jatkosuunnitelman teko hoidon suhteen. Jännittää tosi paljon. Sain kyllä nukuttua hyvin puoli kuuteen asti, mutta näin unta jälleen kerran polilta myöhästymisestä... :/

Katsu ja Pömppis rv 19+6
 
Meillä on nyt aamupäivällä rakenneultra ja mua JÄNNITTÄÄ!!! Yritän suostutella miehen vähän kaupoillekkin jos saadaan sukupuoli selville, pitäähän sitä nyt pikkuiselle ostaa joku sukupuoleen sopiva joululahja äitiltä ja isältä. Tuppaa vain näin pari päivää ennen joulua kaupat oleen aika ahdistavia paikkoja. Noh, palaan astialle iltasella!

Haave & Helmi-Oskari 20+3 :heart:
 
Huomenta!

Pitääkin heti kommentoida päivähoidosta esikoisen suhteen meillä tulee tuon kevään olemaan poika hoidossa normaalisti, eli koko päiväisenä. Ihan siitä syystä että saisin kymmenet lääkärit sun muut terapeutit niskaani, jos pojalta lopettaisin päivähoidon :LOL: On siis siellä kuntoutuksellisista syistä, joten vaihtoehtoja ei taida järin olla. Mutta ajattelin että kesäkuun on vielä hoidossa ja sit kun oma päiväkoti menee kiinni, jää pois hoidosta kokonaan ja syksyllä alkaakin sit jo eskari, että tuolloin meneekin koulunpuolelle eskariin. Vielä kun on se koulu vähän auki, et missä se on tai mikä se on. Mut tällähetkellä toivotaan että se ois tuo paikka missä on erikoistuttu juuri tällaisten lasten opetukseen.

Supisteluista oli ainakin Alisa kysellyt
Mullahan on niitä suppareita ollut tuon tuosta ja tämän tästä. Osa kivuliaita ja osa ihan vaan kivuttomia kiristyksiä. Mutta silti ei tietoa siitä, että aiheuttaako nämä kivuttomat myös sitä pehmeyttä tuolla kohdunsuulla. Eli siinä mielessä suosittelisin kaikille, joita omat supparit huolettaa kovasti, käydä tarkistuttaan se tilanne, ettei tuu mitään ylläreitä.

Kaikille ultrassa käyneille onnea hyvistä kuulumista! :heart:
Alkaa täälläkin porukka lähenteleen jo puoltaväliä. =)

Sitten omaan napaan. Eilen kävin neuvolassa ja tässäpä kuulumiset sieltä.
eli 21+5 ja suluissa 16+6 arvot
Paino 75,4 (74,7)
RR 128/82 (131/84)
Hb 140 (rv 9+5 131)
sf-mitta 22,5
syke 153 (154)
liikkeet ++ (++)
pissassa prot. +, gluk- (-,-)

Eli kaiken kaikkiaan oli ihan ok kaikki. Tuon heikon prot. plussan johdosta pitää viedä pissanäyte tk:hon, mut sen ehti viedä tossa joulun jälkeen. Mutta ylläri kuitenkin kun eilen sit soitti lääkäri, kun multa otettiin tossa muutama viikko sitten papa uudelleen, ni siellä on sit joku tulehdus ja siihen nyt sitten joutuu alottaan ab-kuurin, joka tietty pitää olla paikallishoitonen, eli emätinpuikko joka ilta viikon ajan. Tuo papa otettiin uudelleen niiden suppareiden vuoksi ja sieltä löyty sitten tää. Lääkäri meinas että tää voi olla osittain syy näihin suppareihin, sekä kohdunsuun pehmenemiseen.
Tuo oli siis joku eri tulehdus entä hiiva, ei siis ollut hiivaa. Mikä lie, ku en mie oikein sillain tajunnu mitä se selitteli. Mut tänään siis apteekkiin hakeen lääkekuuria... :/

Eilen mä siivosin osan taloa, tänään loput. Lähinnä enää makkarit on jäljellä. Sain siis noi "yleiset" tilat siivottua suht hyvään kondikseen, sit ei oikeestaan tarvi ko käyttää imuria aattona.
Mutta tässäpä vielä lopuksi kuvaa eiliseltä, on tuo maha kasvanut kovasti. Sori salama, mut kyllä siit jotain näkee... osviittaa ainakin..


buam ja myy 21+6
 
emv
ON: Tänään pitkästä aikaa pääsin puhumaan norjaa wc-pöntölle aamupalan jälkeisenä ohjelmanumerona. Moneen viikkoon ei oo juuri muuta ollut kuin satunnaista pahaa oloa ja bussimatkan jälkeistä oksentamista. Ehkä tänään sit purkautui eiliseen ultraan liittyvät jännitykset tms. En kyllä ole mitenkään erityisen pahoinvointiherkkä.

Haave ja Katsu: Täällä odotellaan teijän ultrakuulumisia, toivottavasti kaikki oli hyvin molemmilla!

buam: Ihana pyöreä masu! Ikävää et joudut antibiooteille... :(

zizilisko
: Monilla menee reilusti yli rv 20 ennen kuin tuntee mitään liikkeitä ja varsinkin jos istukka on edessä. Mutta malttamattomanahan niitä odottaa tietysti! :hug: Kyllä säkin vielä pääset niistä osalliseksi!

-emv ja james 19+3
 
Sansella ja buamilla söpöt mahat :heart:

Päivähoitoasiaan kommentoin vaan että molemmat lapset on kotihoidossa ja jatkavat kotihoidossa. Syksyllä saattaa isompi tyttö mennä tarhaan mut en oo vielä varma, toivottavasti keksitään ite tekemistä niin ei tarttis laittaa vielä sillonkaan hoitoon. Mä kannatan kotihoitoa loppuun asti :D

Haaveelle tsemppiä ultraan, voi mulla on jo ikävä omaa ultraa :heart: Tänään aamulla kun heräsin niin mietin jo että oliko se oikeesti eilen, niin satumainen fiilis jälkikäteen :heart: Onneksi ei oo hirveen kauaa että nähdään piiperöt uudestaan.

Mun pitäis alkaa siivoomaan mut laiskottaa ja ärsyttää kun ehdin 1-5min tehdä jotain jonka jälkeen täytyy istua ja levätä kun väsähdän ja selkä alkaa heti pragaamaan :kieh:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 20+2
 

Yhteistyössä