<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Pakko tulla poksahtelemaan rv 20 plakkarissa :D

tiitäinen meillä rakenneultra 20+5

maira, älä ihmeessä pistä doppleria vielä pois! Mie ainakin käytin sitä loppuun asti kun mein neiti oli melkoisen laiska liikkumaan....

Mie oon täällä ihan "täpinöissäni" ku hyvä ystävä laittoi äsken viestiä, että heillä on synnytys alkanut (31.12 ois LA )....JÄNNÄÄÄ!!!

Neuvolassa käyty ja kuuluihan ne sydänäänet :heart: Olo on niin helpottunut ja onnellinen nyt :) Mulla on varmaan sitten istukka just sopivasti edessä, etten helpolla liikkeitä tunne. Viimeksi istukka oli myös edessä, mutta alhaalla, niin että liikkeet tuntui alussa ylhäällä. Vauvan syke oli 140-150 välillä, niin kuin viime kerrallakin, että oliskohan tämäkin tulokas sitten poika. :) Pitääkin käydä kurkkaamassa esikoisen ( tyttö ) äitiyskorttia vuodelta 95-96, että onko siihen merkitty paljon sykkeet on ollu, niin voisi sitten verrata :)

Mulla on myös rakenneultra aika tarkkaan puolivälissä. Viikot silloin 19+6. Enää 3 viikkoa.

zizilisko+nuppu 16+6

tiitäinen, täälläkin ultra siin viikolla 20, en oo tosin vielä varaillu. Onkohan se kuntakohtasta??

Sanse, tosi edullisesti oot saanut noin siistit rattaat, oikea löytö! Aika söpö oli kyytiläinenkin :) .

zizilisko, ihanaa että kaikki oli kunnossa! Kyllä vaan monesti mielikuvitus rupee helpolla laukkaamaan ja tulee miettineeks ettei kaikki ois kunnos. Meillä ainakin pääsee aina neuvolaan jos siltä vaan tuntuu, ei tarvii turhaan huolestua.

Alisa, meillä ei oo noin "pakkasenkestävää" koiraa että noin pitkään ulkoilis. Tänään töissäkin vaan käväs välillä ulkon ja sit tuli sisälle köllimään :LOL: . Yleensä on aina pihal. Meillä ei ollut täällä etelässä pakkastakaan kun -15.

Rinnat on ollut taas älyttömän kipeenä :( . Polttelevaa kipua ja se kestää aina kertaalleen 15-30 minsaa. Ja että ne on muutenkin kasvanu... Valmiiks oli jo liian isot ja nyt ne on jo järkyt :headwall: .

Meillä oli töissä tänään jouluruokailu. Ai että et oli hyvää, tuli vähän joulufiilistäkin oikeen kun sai hyvää ruokaa ja vieressä paloi takassa tuli. Aah, kyllä se joulu sieltä pian tulee vaikkei oo sellasta fiilistä ees vielä.

Selis ja "mötkäle" 15+6

Tervetuloa tiitiäinen :)

Neuvolakuulumiset: Kaikki oli ok, vein vasta nyt eka kertaa pissanäytteen ja puhdas oli. Hb oli hieman laskenut mutta 139 eli oikein hyvä. Paino oli tullut vähän alas, mutta hoitajan mukaan lähtee nousuun ihan näillä viikoilla. Kumpuhan mulla näkyy jo kilometrin päähän..(tunkee kaikista paidoista)

Kuunneltiin vauvan sydänääniä :heart: 140:ä hakkasi siellä. Vauva iski useita kertoja sitä laitetta päin ja hoitajan mukaan oli villin kuulonen tapaus mutta itsehän en ole tuntenut tosiaan niitä liikkeitä (esikoinen ja istukka vielä edessä). Tuli kyllä tosi tosi hyvä mieli tuosta mukavasta aamusta.

17+2

Pikaisesti lueskelen,

Tiitäinen teretulloo :heart:

Johjon kanssa ihan samoja mietteitä, eipä maillekkään sitten tule kuin just se alle 1v 4 kk, vaikk atämäkn syntyisi viikon yli niinkuin esikko. Klup. No joka tapauksessa meillä on sitten lapsia 2. Sukupuoli mietityttää taas niin päin että salaa toivon tyttöä että olisivat samoissa leikeissä, mutta koska tämä jää todennäköisesti ( never say never.. ) sitten toiseksi ja viimeiseksi, niin miehen kannalta toivoisin poikaa. Vaikkas loppupelissä aivan sama :heart: :D

Mulla tuntui liikkeet ekasta vasta jotain +21 kun oli istukkakin edessä, muutenkin koko raskauden ajan oli aika hiljainen typy..toisaalta hän on kyllä aika rauhallinen tapaus edelleen ( 10 kk), joten olisko ollu sit jo mahassa. MUt esim joskus ultrassa viuhtoi kovasti ja mä en tuntenut mitään..lekurikin kysyi että "tunnetko näitä?" ja en tuntenu :eek: ...siksi en ollut kovin huolissani, vaikkakin mietitytti välillä.

Mä olen kans ulkoillu kaikkina pakkaspäivinä paitti tänään. Kunnolla vaan päälle niin ai että saa aurinkoenergiaa :D Tänään sit ulkoilin ihan autolla jumpalle vaan.

jassoo, nyt iltapalalle ja sit Kylä ilman naisia päätösjakso. Me on seurattu sitä miehen kanssa ku siinä saa niin naureskella kun ne ukot ei osaa edes astianpesukonetta käyttää ja yhelläkin lapsella viikon samat vaatteet, johon ukko tokasee ettei ole tiennyt että niitä pitää vaihtaa :LOL: ...no se on vissiin tuolla maalla niin miesten ja naisten työt.

HM 17+4

pilkkuliini puoliväli poksuonnittelut!! :heart:

zizilisko on nuo sydänäänet aina niin helpottavaa kuulla :) Mitäs se sun esikon neukkukortti kerto sykkeistä?

Selis Joo, meillä tuo koira on vähän liiankin innokas ulkoileen säällä ku säällä. tässä yks iltakin oltiin ulkoilemassa 45min -20 asteen pakkasessa ja kun tultiin kotiovea kohti, niin tämä laitto jarrut päälle, eikä suostunut tuleen sisälle :LOL: Mää sitten päästin sen vielä takapihalle juokseen puoleks tunniks, sieltäkin sai houkutella pois :D Välillä sitä oikein toivoo, ku on oikein kurjat/kylmät kelit, että se haluis vaan käydä tekeen tarpeensa, mut ei.. aina into piukassa menossa :) No ehkä hyväkin, niin pysyy emäntäkin liikkeessä ;)

Ihanaomena vau, sulla tosi hyvä hemppa :) Ja muutenkin hyviä neukkukuulumisia :)

haavemamma siis onko tuo jokin sarja mikä on tullu nyt telkusta? ihan missannu täysin tuollasen, olis ollu kiva kattoa.

Jospa sitä lähtis vähän lueskeleen vauva-lehtee ja sitten untenmaille, että jaksaa aamulla taas töihin. huomenna tosi kurja vuoro ku 10-18, viikonloppu alkaa turhan myöhään.. menee koko pe päivä hukkaan. onneks ens viikolla pääsen tekeen ihan virallisesti oman alan töitä, jossa ihanat työajat. Töitä sitten riittääkin äippälomaan asti, jos vaan ite kestää.

Mitäs muuten te ja miehenne ootte ammatiltanne? :wave: Onko liian paljastava kysymys? :D

Se siitä vaistosta... meille tulee tyttö :D . Eipä tuolla muuten ole merkitystä, mut nyt pitää laitaa kuopuksen vaatteet kiertoon ja alkaa osteleen tyttöjen vaatetta. Eli ultrassa käyty. Kaikki rakenteet sun muut kunnossa. Painoarvio tänään 20+4 426g. Muutamaa päivää isompaa vastas. Meillä kun on vain isoja lapsia niin taitaa tämä jatkaa samaa rataa.

Johjo 20+4

Voi että kun näitä teidän rakenneultrassa kävijöiden viestejä lukee niin rupeaa jännittämään enempi vain! Siis me saadaan mahdollisesti tietää kumpi meille tulee! :eek: :D Jotenki se vauva sitten muuttuu enempi todelliseksi meille ja varsinkin miehelle kun ei edes np-ultraan päässyt mukaan, mutta nyt onneksi pääsee rakenneultraan.

Kai se on taivuttava ja soitettava huomenna lääkäriin, ei tää poskiontelontulehdus näemmä mene itsestään ohi, nytkin niin kipeä olo ja varsinkin tuossa ohimossa että en kyllä kestä viikonloppua... :/ Aijon silti pyytää ensin antibiootit, mua ei kyllä saa punkteerattavaksi ilman rauhoittavia. Jos IHAN PAKKO on mennä niin eihän siinä muukaa auta, mutta... Täytyy soittaa ensin neuvolaan ja kertoa tuosta mun kammosta. Huomenna kontrolliverikokeisiin noiden tulehdusarvojen osalta, toivottavasti ovat laskussa mutta epäilen...

Tein tänään lanttu- ja perunalaatikot, voi että kun tuoksui niin jouluiselle! Sain myös kivan hysteerisen itkukohtauksen, tilanne lähti ihan normaalista keskustelusta miehen kanssa (raha-asioista) ja hetkenpäästä märisin aivan hysteerisesti ja sillehän ei meinannut tulla loppua. Mies sitten houkutteli mut kanssaan metsään jätkänkynttilöitä hakemaan ja pikkuhiljaa olo helpotti. Illalla piti sitten vähän miehen kyljessä kiehnätä ja tuolla se ukko jo nukkuu kun sen pitää aamulla herätä töihin. :heart: Itse täällä vielä kukun kun on niin kipeä olo... :| Taidanpa kuitenkin lähteä miehen viereen köllötteleen ja yrittään nukkumista.

Haave & Helmi-Oskari 19+6 (lauantaina sitte poksuu isosti!) :heart:

emv
Hei naiset! Yövuorosta kirjoittelen. Eli töihin on palattu yli viikko sit, jipii!

Heti alkuun tuhannet kiitokset teille tsemppauksesta! :heart: Se on tullut tarpeeseen ja ollut oikeast avuksi! :hug: Kaikille siis noita haleja.

Nyt taas ollut yli viikko taukoa edellisestä kirjoituskerrasta, elikkäs mitähän sitä kommentois...

Maira: Onnittelut munkin puolesta rouviintumisesta! Itsellä häät edessä sitten helmikuussa...jännää!

BTL: Tsemppiä tulehdusten kanssa...on se rasittavaa jos koko ajan on jotain vaivaa. Hiivakin on niin epämiellyttävä vielä.

zizilisko: Hyvä, et sydänäänet kuului ja kaikki oli ok. Musta on tosi tärkeää et pääsee neuvolaan niitä kuuntelee jos mietityttää. Ei se turha stressi hyväks oo äipälle eikä vauvalle.

Alisa ja mikset muutkin. Aiemmin joulunviettokuvioiden yhteydessä jo viittasin mun ja mieheni ammattiin, mies on töissä lastenkodissa ja mä teen kriisitilanteissa olevien perheiden kanssa töitä. Tällä tarkkuudelal voin kertoa.

Mulla ei ole ollut painajaisia, häntäkipuja eikä linea negraa.

Ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista onnitteluja kovasti kaikille tasapuolisesti. Mä en ees tiiä niin tarkasti et mitä kaikkea rakenneultrassa tarkastellaan. Sukupuolta varmaan kysellään, jos se näkyis vaikka. Ollaan sitä vähän pähkäilty et kysellänkö, mut kai me jo päädyttiin et kysellään. Erityistä toivetta ei niin ole, miehestä tuntuu et poika ois tulossa ja musta ehkä vähän enemmän et tyttö. Kummallakaan ei mitään perusteita luuloihin. Rakenneultra on 21.12. eli ensi maanantaina..ei enää kauaa :) :D Silloin raskausviikkoja 19+2 vissiin. Eli lähellä puolta väliä se mullakin on. Siis huh huh, kohta ollaan jo puolivälissä! Mieletöntä :)

Liikunta jäänyt vähälle kaiken sairastelun vuoksi. Normaalisti käyn reippailla sauvakävelylenkeillä muutaman kerran viikossa ja joogassa noin kerran viikossa. Kotona lisäksi lihasharjoitteita ja venyttelyä sekä joogaharjoitteita. Fiiliksen mukaan. Nyt 8.1.10 alkaa mammajooga! Semmosessa en olekaan koskaan aiemmin käynyt (eka raskaus kylläkin ;) ). Joogasta olen aiemmin suosinut hathajoogaa kokonaisvaltaisuuden vuoksi. Mut tosiaan nyt pari viime kuukautta meni käytännössä ilman mitään liikuntaa, ja se on ollut hiukka rankkaa kun on tottunut liikkumaan ja sen tuomaan hyvään oloon.

Siinäpä nyt tähän hetkeen. Voikaa kaikki hyvin! :hug:

-emv ja james jessenpoika 18+6

Ihania rakenneultra kuulumisia! :heart:

Alisa mie oon kuumasinkittäjä(vielä toistaseks ) ja isäntä rekkakuski.

emv Ahaa, onnea jo etukäteen ja koita olla stressaamatta, toisin kun minä... :whistle:

Meillä ol taas reipas 19 astetta pakkasta, mun piti muka taas nukkua pitkään mut heräsinkin jo kuuden aikaa kun isäntä tuli takas sisälle, ei ollu auto lähteny käyntiin kun jostain syystä lämppärin ajastin ei ollu toiminunna, nyt mä sit kärvistelen täällä ja oottelen et aika kuluis että voisin lähtee labraan viemään sitä pissanäytettä, oonpaha ainaki ajoissa kerrankin.. :p

Meillä koira nauttii ku on jotain 20 astetta pakkasta, tuo on niin kamalan paksulla alusvillalla varustettu että vilu sille iskee kun on reilut 30 astetta miinuksella ja sillonkin sen täytyy olla puolisen tuntia ainakin ulkona, kamalasti nytki siellä viihtyis mut mä en.. :ashamed:

Jospa jatkais kahvittelua.

Maira ja mytty 15+3

Huomenta!

Mä vein jo petivaatteet ulos ja pesukonekkin on päällä :D Tässä nautin aamuteetä. Kahvia keitin eilen päivällä kupillisen mut :x nyt on tän raskauden myötä toi sumppi tökkiny.

BTL :hug:

Alisa Mä olen ammatiltani suurtalouskokki mut ravintolassa olen kokkina tai nyt siis äippälomalla tosta nuorimmaisesta vielä. Mies on rekkakuski.

Haave toivottavasti poskiontelotulehdus helpottaa :hug:

Johjo onnea tyttö arvauksesta :flower:

Hyviä neuvolakuulumisia oli taas :heart:

Jos antas pojalle aamupalaa ja sit imuroimaan ja lattian pesuun.

Mukavaa viikonloppua mammat!

baby dream ja masuasukki 17+5

Huomenta täältäkin!
Täällä heräilty taas ihanaan pakkasaamuun lasten kanssa,tosin hereillä ollaan oltukin jo kuudesta asti kun toinen pojista on aikamoinen aamuvirkku..
Joku tais puhua rintojen kivusta/herkkyydestä,täällä kans on rinnat todella kipeinä ja varsinkin näin pakkasilla tuntuu kovaa nipistelyä jatkuvalla syötöllä. Piti oikein ostaa liivinsuojia jos vaikka niistä olisi lämmön puolesta helpotusta eikä tarvis mennä joka paikkaan naama kestoirvistyksellä :LOL: .
Hiivasta tullut tänne myös jatkuva riesa,pari kuuria siihenkin jo käyttänyt eikä mitään apuja. Löytyiskö teiltä jotain kotikonsteja millä helpottaa vaivaa?
Eilen tuntuikin illalla sitten jo paremmin potkuja tuonne alavatsaan,tuli oikein sarjapotkuja =) .
Pitää tästä lähteäkin kyökin puolelle kun lapsoset huutelee,mennään jauhottamaan keittiön pöytää ja lattiaakin piparien leipomisella.

Mukavaa pakkaspäivän jatkoa mammoille!

Tiitäinen ja mussukka 19+1

Huomenta!!!

Mairalle onnea rouviintumisesta! Kiva kuulla että päivässä kaikki meni hyvin ja oli ihana päivä :heart:

Unet mä en oo painajaisia nähnyt kertaakaan vissiin tän raskauden aikana, ja vauvauniakin aika vähän. Mut jostain syystä muutaman kerran vähän jotain seksiunen tyylistä kyllä :ashamed: .

Linea Negraa ei näy vieläkään.

Masun ympärys on mulla jo 112cm... Siis voi KÄÄK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Paino on noussut 4,8kg tähän menessä ja mielestäni en oo "lihonut", mutta ilmeisesti masu on melkoisesti pompsahtanut. Hiphei. Tiistaina mulla on neuvola ja siellä sit katotaan ekaa kertaa se sf-mitta.. saa nähdä mikä se sitten on kun tuo ympärys on noin hurjan kuuloinen.

Liikkeitä mä tunnen melkein päivittäin jotain, mut välillä on paljon hiljasempiakin päiviä ja sit joskus oikein kunnon möyrintää. Vaihtelee ihan päivittäin.

Rakenneultra oli meillä tosiaan maanantaina. Sillon viikkoja 19+6 ja painoarvio oli 350g eli vastaa pieni poikanen edelleen 4 pvää isompaa kun viikkoihin nähden vois olettaa. Edelleenkään laskettua aikaa ei muuteta koska kyseessä on ivf-raskaus. Mut ei onneks anneta myöskään mennä sitä 2vkoa yli. Jesh.

Kaikki oli oikein kunnossa, pieni oli kovin vilkas eikä meinannut antaa tutkia sydäntä tai aivoja. Onneksi kätilöllä ei ollut kiire ja varmaan reilu 30min saatiin vauvaa katsella. Kovin hyviä kuvia ei saatu mukaan kun istukka on tossa navan kohdalla ja pieni käytti sitä tyynynä ja vielä piti käsiä naaman edessä. Mutta ainakin se neähtiin että kyllä se tosiaan 100% varmasti pikku-prinssi on :heart:

Täällä ollaan saikulla tänään, olis jouluun saakka, mut ma meen töihin kyl ainakin osaks päivää. Mulla kiukuttelee tuo issias, ja meinas päivällä itku tulla kävellessä, tuntu ku joku olis neuloja pistellyt tohon oikeaan pakaraan. Kävin sit hierojalla lekurin jälkeen ja hän tekee jäsenkorjausta myöskin, joten noita mun lonkkia vähän "retuutteli" ni nyt on pikkusen parempi. Tuntuu oikeestaan siltä että molemmat lonkat on ihan älyttömän "väsyneet" ja välillä toi oikea puoli oikeesti "lonksuu".. ihan hassua. Meinas että toi löystynyt SI-nivel olis painanut sitä issias hermoa ja siitä johtuis kipu. Lekurilta sain panadolia ja panacodia ja tosiaan saikkua jouluun saakka. Mut "aseman" puolesta pitää töissä ennen joulua kävästä vähän tonttuhommia toimittamassa ni käyn maanantaina. nyt on ihan maailman huonoin hetki ees olla ylipäätään pois. On aina niin älytömän huono omatuntokin kun ei töihin mee, mut ei se nyt auta. No tän päivän sit ainakin oon ja lepään. Kuulemma tekee hyvää vaihtelevasti kävellä, istua ja maata, ettei mitään tee liian pitkää aikaa. Mulla kun istumista on jo tunti per suuntaansa työmatkan suhteen ja työ toimistotyötä.

Pitää siis lähteä kohta tuon koiruuden kanssa lenkille. Täälläkin pakkasta joku n. 20astetta ja takkaa poltellut olen jo tovin tässä aamulla. Ei sitten käytä lämmitys niin paljon sähköä kun joka pvä polttelee tota varaavaa takkaa.

Ai niin onko teillä kellään tukivyötä ostin keskiviikkona sellasen ja saa nähdä auttaako se tuohon ristiselkään / lonkkiin /issiakseen mitään. Ei varmaan kahteen viimeseen mut jos vaiks ristiselkään... aika kallishan se oli, 42eur. Mut netistä jos olisin tilannut olisin ottanut IHAN liian ison, aattelin automaattisesti että joku L koko olis hyvä, mut arvatkaas, toi vyö on kokoa S.. hiphei ja hurraa :LOL:

Napsuneiti ja pallero rv20+3

Tervetuloa tiitiäinen :flower:

Söpö vauvamasu kyyneltenhymy :heart:

Mulla rakenneultra 20+1 eli ensi maanantaina :attn: Olikohan Pilkkuliinilla samana päivänä?

Mä oon vasta opiskelija, laborantiksi tulossa :saint: Ja mies on levyseppähitsaaja mutta lomautettuna tällä hetkellä.

Johjolle onnea tyttöuutisesta :heart:

Kiitos tsempeistä emv =) Tulehdukset on kyllä ihan perseestä ja myös nää lääkitykset :kieh: Ei mulla onneks ihan hirveitä oireita ole mutta täytyyhän ne tulehdukset pois hoitaa.

Tiitiäinen:
Maitohappobakteereja suosittelivat jos paljon hiivaa :wave: Ja karpaloa. Itse menin heti ostamaan KarpaLactaa Life-kaupasta, saa nähä onko hyötyä tän kuurin jälkeen :headwall:

Napsuneiti:
Mistä ostit tukivyön? Saiskohan niitä lainattua jostain? Ei raaskis ostaa vaikka ei nyt niin kallis ollu mut kuitenki :ashamed: Mun on meinaan pakko hankkia sellanen ku nyt viikkoja 19+5 ja selkä vaivaa jo :eek: Että hyvät odotukset alkuvuodesta.
Neuvolassa mainitsin kyllä siitä mut se mun terkka on niin hömppä et ei se jotenki kerro mistään ellei jotain itse kysy suoraan :D

Muuten kaikki ihan jees, siivous on tuskaa ton selän takia.
Tänään kävin myös tyhjentämässä koululla kaapin ja haikea fiilis tuli :/ Toivottavasti pääsen sitä joskus jatkamaan.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 19+5

IHANAA, vauvauutisia saatu :heart:

Onnea ultrakuulumisista!!!!

BTL meillä ultra tiistaina eli perästä tullaan =) .

Ammatti, mie oon sairaanhoitaja.

tiitäinen Ehdottelisin myös syömään maitohappobakteereja, nehän ovat tutkitusti myös sikiölle hyväksi. Oon myös kuullut luonnonjugurtti tai piimäversioista, että olisivat auttaneet. En ole kylläkään tarkemmin perehtynyt. Itse oon myös yhden gyno-kuurin käyttäny ja vuotoa tulee edelleen runsaasti, mut oireita ei ehkä enää niinkään...lääkäri sanoi et joillakin voi valitettavasti lääkityksistä huolimatta olla hiivaa koko raskauden ajan :kieh: ....

Tukivyötä olen kaverilta kyselly lainaksi, jos vaan löytyy. En kyllä tykkää siitä vekottimesta, mut kaitpa sitä täytyy taas alkaa käyttämään ku nyt jo selkä oireilee.
Muuten onko muilla menkkakipuja?? Miulla on nyt ollu jo useampana päivänä kolotuksia, mut eiköhän tuo lienee normia...inhottavaa vaan. Onneks ei vielä supisteluja, kop kop, esikosta alkoi noin rv 22.

Mukavia pakkaspäiviä ja viikonloppua!!

Pilkkuliini

Minä ostin myös tukivyön tuossa keskiviikkona. Toista päivää päällä enkä osaa sanoa vielä että auttaako. Mulla on ollut jo ennen raskautta ongelmia ton oikeanpuoleisen ristiselkä-pakara-alueen kanssa. Nyt kun ei voi noita lihasrelaksantteja ottaa niin tuntuu olevan kestojumissa. Erityisesti tämä istuminen toimistotyössä ei paljoa auta. Vyön ostin Kampin Bebeksestä ja kooksi tuli M! Olisin itse ottanut vähintään L:n ehkä XL:n. Toivottavasti vyö auttaa niin, ettei ainakaan pahenisi tää selkä.

Kleio

Kleio ostin samasta paikasta ja hinta tosiaan oli 42euroa. Ja mulel kooks tuli S. Ihmettelin ihan sikana että miten voi olla niin pieni. Mut ilmeisesti mun lantion luut ei sit oo kovin isot vaikka muuten vähän pyöreyttä löytyykin. Oli hyvä et ostin kans liikkeestä, muuten en todellakaan olis osannut ostaa oikean kokoista vaan olis tullut liian iso.

Neuvolan mukaan niitä vöitä saa lainattua myös jostain fyssareilta, mut saattavat olla jo melko "kulahtaneita". Neuvoi että netistäkin voi tilata.

Ammateista oli puhetta. Mä olen tradenomi koulutukselta ja töissä taloushallinnossa asiakasvastaavana ja tiiminvetäjänä. Mies on kirvesmies sekä opiskelee tällä hetkellä ilta Amk;ssa mestariksi. Omaa firmaa halajaa kovin pystyyn kaverinsa kanssa.. mutta saa nähdä koska sen askeleen uskaltaa ottaa...

Menkkakipuja ei mulla vielä ole ollut. Pari kertaa oon tunnistanut harkkasuppareita, mut muuten ihan rauhallista ton masun puolella. Lähinnä mulla kipuilee ylämasu, jos joku kipuilee. Sappirakko on poistettu ja pelkäänkin että mahtaakohan siellä joku kivi olla tiehyeessä kun viime yönäkin tuntu ihan siltä kun olis ollut sappikohtaus ;( noh, onneks ei kovin usein kipuile kuitenkaan.

onnea kaikille jolla oli hyviä kuulumisia ultrista tai muuten hyviä neuvola käyntejä!
itse meen 5.1 neuvolaan tuntuu jokapäivä että haluttas soittaa ja lähtee kuunteleen sydänääniä kun ei niitä liikkeitä tunnu vielä.... en sitä kotidopperia ole taskinut ostaa ja tiedän että huuto netissä on halpoja mut en vaan saa aikaiseksi......kaikilla on niin ihania masu kuvia itellä tuntuu että se ei millään kasva.... kattooko kukaan muuten sitä vauva tulossa ohjelmaa? se on ihan hyvä joskus vaan siinä on niin tyhmiä akkoja jotka vaan valittaa kaikesta.... mie katon mielelläni kaikki vauvaohjelmat... olenko muuten kertonut että aijon puhua toista äidinkieltäni lapselle eli siit tulee kakskielinen lapsi ihan on pohjoismainen kieli niin mieskin sitä kyllä ymmärtää... mut tietty se puhuu sille suomea toivon vaan että se tulee sit arjessa onnistumaan olen nyt jo ostanu lasten cd levyjä että voin masulle niitä soitella niin tottuu siihen... (ei ole venäjä) sori en ole rasisti mut silti hih....

mutta sunnuntaina poksuu rv 18..

Haave: Tsemppiä poskiontelotulehdusten kanssa. Mulla oli viime raskaudessa koko ajan flunssa ja poskiontelontulehdus. Söin 4 tai 5 kuuria yhteensä ja kerran punkteerattiin. En menis uudelleen punkteeraukseen minäkään jos ei olis pakko. Oli kauheeta. Ei kovin kipeetä tai muuta mut muuten ikävää ja se napsahdus mikä kuului kun ruston tai jonku läpi meni, hyi. Mulla osu verisuoneen ja vertakin tuli aikalailla. Tässä raskaudessa on pari kertaa pieni flunssa ollut ja toivottavasti loppuraskaus menis yhtä terveenä.

Laitampa vielä meidän prinsessan sivuprofiilia. :heart:

Johjo 20+5

Tänää poksuu puoliväli :heart: Täytyy tehdä uusi tickeri kun tuo vanha on päivän jäljessä...
Ihanaa lukea kun jotkut olette jo käyneet rakenneultrassa ja saaneet noita tyttö/poikalupauksia. Pistin merkille, että tällä hetkellä taitaa olla enemmän tyttöjä luvassa? Mutta eiköhän se siitä tasoitu vielä. Meillä olis rakenneultra maanantaina kun viikkoja 20+3. Jospa se sukupuolikin sit selviäis. Vaikka edelleen olen varma, että tyttö. Ihmeissäni olen jos poika on!
Ja todella kivoja masukuviakin ootte lisäillyt. Mä en kehtaa omaani laittaa :ashamed: On tuota ylimääräistä ympärillä ja vieläpä masu on tuolla hyvin alhaalla, niinkuin viime raskaudessakin. Voikohan se johtua siitä, kun on eteenpäin kallistunut kohtu? Siitä kun tulee jos jonkinlaista vaivaa. Käveleminenkin on vaikeaa jo nyt ja vaikeutuu vaan loppua kohti. Myöskin jalkojen turvotus tulee olemaan MIELETÖNTÄ loppuraskaudessa, kun maha painaa niitä verisuonia(?).
Sit tiistaina olis seuraava neuvola. Mä olen käynyt vasta kaksi kertaa ja vasta yhden kerran on kuunneltu sydänääniä. Onko se näin uudelleensynnytäjällä harvemmassa nuo käynnit? Ois vaan kiva niitä jumpsutuksia kuunnella useamminkin :heart:
Mutta palailen ultran jälkeen ensi viikolla!
Hyvää viikonloppua kaikille :flower:

Janskuliini + Toukka 20+0 *poks* :heart:

Nonni, nyt ois uus tickeri!

Hrrrr, pakkasta on ollut ihan riittämiin tänään....

Alisa kyseli noista ammateista. Mies on prosessinhoitaja ja mä oon hevosenhoitaja. Ite vielä mietin mitä haluis isona tehä :D .

Johjolle onnittelut tyttölupauksesta :flower: . Aivan ihana kuva pikkuprinsessasta.

Haave, jaksamista sen poskiontelontulehduksen kanssa :hug: . Toivottavasti paranis nopsaan.

napsuneiti, ihana masu. Ja onnittelut pojasta :flower: . Ja tietty onnee puolenvälin saavutuksesta :flower: .

Täällä poksutaan tänään :D , hihii.

Selis ja "mötkäle" 16+0 poks

Pilkkuliini:
Mulla menkkakipuja välillä, mutten myöskään ole huolestunut kun ei jatkuvaa ole. Täytyy kai vähän ultrassa kysellä kun neuvolasta saa aika huonosti tietoa tähän kaksosraskauteen :whistle:

Todella selkee kuva Johjon tytöstä :heart:

Ja söpö masu napsuneidillä :heart:
Mä taidan taas itsekin ottaa, älkää hermostuko kun laitan niin usein, tää on vähän niinku mun odotuspäiväkirja ja täällä helppoa katsoa kuinka paljon on kasvanut :saint:

Olikin siis Janskuliini kenellä maanantaina ultra :wave: Mäkin niin toivon että näkyis vauvojen merkit :D Saispa tietää menikö ennustus oikein vai ei :whistle:
Ja mullakin oli tiistaina vasta toinen virallinen neuvolakerta :eek: Mulla kyllä jo ennestään kaksi lasta mutta luulin että sielläkin käivisi useammin tässä tuplaraskaudessa mut ei näköjään. Kaipa ne siellä kättärillä pitää musta huolta :xmas:

Taas saatiin jouluostoksia eteenpäin ja voiton puolella aletaan olemaan, lapsille vielä jotkut. Kumpikin lapsi saa meiltä yhteensä 6 lahjaa ja yhden yhteisen, aika paljon mielestäni mutta mulla vaan oli niin paljon hyviä ideoita :ashamed:
Miehelle myös lahjat ostettu yhtä lukuunottamatta :xmas:
Ihanaa jouluista viikonloppua kaikille :attn:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 19+5

Ihania neuvola- ja ultrakuulumisia monilla!

Johjolla ihana ihana kuva tytöstä!

Alisa kyseli ammateista: Itse olen myyjä (yrityspuolen) ja mies on rahoitusalalla.

Juuri pääsin valittamasta etten tunne mitään liikkeitä mutta se voi olla että tämä hetkittäinen myllerrys onkin vauva eikä suolisto. Katsotaan ja kuunnellaan vielä :)

17+3

Yhteistyössä